Mikä auto minulle?

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Ibiza on pikkuauto, eli lähin vertauskohde volkkarilla olis Polo eikä Jetta/Golf
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Sanokaas mikä tossa Ibizassa on vikana kun on noin halpa? Puhutaan nyt siis uusista autoista. VAG se on joten verrattavissa johonki Jettaan tms?
Ei siinä ole mitään vikaa. Voitti myös vuoden auto suomessa 2018. Uudet Seat Ibiza ja VW Polo on samoja autoja. Seat Leon on samaa kokoluollaa VW Jetan kanssa.

Ford Fiestakin on ihan hyvä. Ibizan dsg 7 vaihteisto on vaan vähän parempi (nopeampi) ja moottorissa enemmän tehoa.

Pikkuautoja siis ja Jetta/Corolla/Octavia on luokkaa isompia. Silti nuo pikkuautot on jo ihan hyviä, jos tilat riittää. Ibizan takapenkille pitäisi kaksi mahtua aika hyvin.





Ibiza on varmaankin ihan fiksu hankinta, kun eihän se aivan älyttömiä maksa.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ibiza on pikkuauto, eli lähin vertauskohde volkkarilla olis Polo eikä Jetta/Golf
Pikkuautojahan noiki on
Ei siinä ole mitään vikaa. Voitti myös vuoden auto suomessa 2018. Uudet Seat Ibiza ja VW Polo on samoja autoja. Seat Leon on samaa kokoluollaa VW Jetan kanssa.

Ford Fiestakin on ihan hyvä. Ibizan dsg 7 vaihteisto on vaan vähän parempi (nopeampi) ja moottorissa enemmän tehoa.

Pikkuautoja siis ja Jetta/Corolla/Octavia on luokkaa isompia. Silti nuo pikkuautot on jo ihan hyviä, jos tilat riittää. Ibizan takapenkille pitäisi kaksi mahtua aika hyvin.





Ibiza on varmaankin ihan fiksu hankinta, kun eihän se aivan älyttömiä maksa.
Pitää käydä koeajoilla. Fiesta on kyl jo liian koppi omaan makuun. Varmaa sit Ibizaki kun sen kanssa tekee tuttavuutta... Mut mielikuva ois et aivan samanlainen tötterö ei ois mitä Fiesta.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Hajoaa noissa muutakin kuin akut, esim Toyotalla on ollut paljon invertteriongelmia. Tuttukin törmäsi moiseen kun oli Lexusta ostamassa (vaihdon hinta-arvio >1000eur).

Hybridejä kytätessä kannattaa muistaa, että kun niihin tulee jotain sähkövikaa, niin autoa on melkolailla turha viedä mihinkään Pärnäsen korjaamoon tai edes perinteiseen autosähköliikkeeseen. Ja kaikki tietää merkkihuollon "laadun" outoja sähkövikoja etsittäessä...
Aika vähän on priuschatissa keskusteltu invertteriongelmista, joten en kovin sanoisi että niitä on ”paljon”.
Enemmän ajetuissa GEN3 Toyotan hybrideissä tuppaa enemmänkin EGR menemään tukkoon ja siitä ilosta sitten palaa kansipahvi jne(200+tkm).
2010 priukset nousee tuolla foorumilla esille sillä, että alkaa viemään öljyä. Pieniä muutoksia on ilmeisesti noihin tehty 2011 ja 2012 tienoilla.
Invertterin saa poltettua myös näppärästi kun annat jollekkin apuvirtaa tai joku antaa autoosi apuvirtaa ja nappasee piuhat väärin päin.

Uutta invertteriä ei taida kovinkaan alle 4k€ saada tiskiltä, ebaystä(uk) noita näyttää lähtevän aika yllättävänkin halvalla, joka tukee sitä ettei kysyntää ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Pikkuautojahan noiki on

Pitää käydä koeajoilla. Fiesta on kyl jo liian koppi omaan makuun. Varmaa sit Ibizaki kun sen kanssa tekee tuttavuutta... Mut mielikuva ois et aivan samanlainen tötterö ei ois mitä Fiesta.
Ibizassa on näköjään 71mm pitempi akseliväli kuin Fiestassa. Ja leveyttäkin 45mm enemmän. On siis tilavampi tuo Ibiza. Itse en huomannut juurikaan eroa ulkonäössä siihen isompaan Seat Leoniin, kun samaa tyyliä ovat.

Seat - Ibiza V - 1.0 EcoTSI (115 Hp) DSG - Technical specifications, Fuel economy (consumption)
Ford - Fiesta VIII - 1.0 EcoBoost (100 Hp) Start-Stop 5d - Technical specifications, Fuel economy (consumption)

Mahtuu silti tuohon Fiestaankin. Ehkä takapenkin tilat on silti Ibizassa isommat.

Pikkuautot on B-segmentissä. VW Golf on keskiluokan perheauto, eli C-segmentissä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Pikkuautojahan noiki on
Yleisen Euroopassa käytössä olevan kategorisoinnin mukaan Golf ja Jetta on C-segmentin autoja, eli alemman keskiluokan perheautoja joihin kuuluvat myös esim. Astra, Focus, Megane, Corolla ym. pirssit. Polo ja Ibiza taas kuuluvat B-segmenttiin, eli pikkuautoihin, yhdessä esim. Fiestan, Corsan, Rion ja muiden kippojen kanssa.

Eli ei, ei ne ole pikkuautoja, ja kyllä noissa B ja C-segmenttien vehkeissä on yleensä ihan selkeä kokoero, vaikka osa noista pikkukipoista onkin venähtänyt jo sunnilleen C-segmentin 10-15 -vuoden takaisten mittojen tasolle. Yksin/kaksin ajavalle ei etupenkeillä välttämättä enää kovin kummoista eroa ole monien pikkuautojen ja perheautojen välillä, mutta takapenkkiläinen ja matkalaukun lastaaja kyllä helposti huomaa kumman segmentin pirssissä ollaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Skoda Fabia 2018:sta on myös farmari malli. Mutta tuo alemma keskiluokan (C-segmentti) Skoda Octavia farkku on silti aika paljon isompi. Lisäksi tuo Fabia on koriltaan/pohjalevyltään vanhempaa mallia kuin Ibiza ja Polo. Eli Fabia saattaa olla vähän ahtaampi sisältä.

New 2018 Skoda Fabia prices and specs revealed

Myös Renault Cliosta on farkku myynnissä.

Ja noin äkkiseltään katsottuna Polo ja Golf autoissa ei mitään järkky kokoeroa ole. Muotoilu niin samaa.

Toisaalta eipä sitä kauheasti huomaa eroa Golf farkussa ja Passat farkussa. Tai Auris farkussa ja Avensis farkussa. Silmällä kumminkin aika hankala mitata kokoa :)
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ibizassa on näköjään 71mm pitempi akseliväli kuin Fiestassa. Ja leveyttäkin 45mm enemmän. On siis tilavampi tuo Ibiza. Itse en huomannut juurikaan eroa ulkonäössä siihen isompaan Seat Leoniin, kun samaa tyyliä ovat.

Seat - Ibiza V - 1.0 EcoTSI (115 Hp) DSG - Technical specifications, Fuel economy (consumption)
Ford - Fiesta VIII - 1.0 EcoBoost (100 Hp) Start-Stop 5d - Technical specifications, Fuel economy (consumption)

Mahtuu silti tuohon Fiestaankin. Ehkä takapenkin tilat on silti Ibizassa isommat.

Pikkuautot on B-segmentissä. VW Golf on keskiluokan perheauto, eli C-segmentissä.
No mä mietinkin! Muotoilulla pystytään paljon tekemään mut et tollasta eroa. Pitää käydä ihmettelemässä kerta hinta on alhainen. Alkaa nykyisellä amisbemarilla olemaan ikää sen verran et parempi hankkiutua eroon. Tollane Ibiza-katiska varmaa pitää arvonsaki kohtalaisesti täällä autoköyhässä maassa.

Naurattaa nää Yuropoorien luokitukset et joku pikkuauto-Golf ois "perheauto" tai "keskikokoinen" :D

Yleisen Euroopassa käytössä olevan kategorisoinnin mukaan Golf ja Jetta on C-segmentin autoja, eli alemman keskiluokan perheautoja joihin kuuluvat myös esim. Astra, Focus, Megane, Corolla ym. pirssit. Polo ja Ibiza taas kuuluvat B-segmenttiin, eli pikkuautoihin, yhdessä esim. Fiestan, Corsan, Rion ja muiden kippojen kanssa.

Eli ei, ei ne ole pikkuautoja, ja kyllä noissa B ja C-segmenttien vehkeissä on yleensä ihan selkeä kokoero, vaikka osa noista pikkukipoista onkin venähtänyt jo sunnilleen C-segmentin 10-15 -vuoden takaisten mittojen tasolle. Yksin/kaksin ajavalle ei etupenkeillä välttämättä enää kovin kummoista eroa ole monien pikkuautojen ja perheautojen välillä, mutta takapenkkiläinen ja matkalaukun lastaaja kyllä helposti huomaa kumman segmentin pirssissä ollaan...
Naurettavaa :lol: Mun kirjoissa Golf on pikkuauto joka sopii sinkulle joka ei harrasta mitään.
Skoda Fabia 2018:sta on myös farmari malli. Mutta tuo alemma keskiluokan (C-segmentti) Skoda Octavia farkku on silti aika paljon isompi. Lisäksi tuo Fabia on koriltaan/pohjalevyltään vanhempaa mallia kuin Ibiza ja Polo. Eli Fabia saattaa olla vähän ahtaampi sisältä.

New 2018 Skoda Fabia prices and specs revealed

Myös Renault Cliosta on farkku myynnissä.

Ja noin äkkiseltään katsottuna Polo ja Golf autoissa ei mitään järkky kokoeroa ole. Muotoilu niin samaa.

Toisaalta eipä sitä kauheasti huomaa eroa Golf farkussa ja Passat farkussa. Tai Auris farkussa ja Avensis farkussa. Silmällä kumminkin aika hankala mitata kokoa :)
Fabia on mun mielestä jo liian nolo. Mielummi sit joku enemmän käytetty mut ainakaa uutena ei kaupan pienin ja halvin tötterö. Sellanen mielikuva tosta ainaki tulee. Ranskalaisia en jaksa ostaa pääomakulujen takia. Kaipa neki asiansa ajais emt.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Naurettavaa :lol: Mun kirjoissa Golf on pikkuauto joka sopii sinkulle joka ei harrasta mitään.
En nyt ihan noin sanoisi, se farkku on melko tilavakin.

EuroNCAP luokittelee kolopallon "Small Family Car" mikä on minusta ihan kuvaava. Suomessa puhutaan usein alemmaasta keskiluokasta, mikä on sekin minusta ihan ok termi.

Tuolta noita voi katsella:
Euro Car Segment - Wikipedia

Ja onhan nuo luokkarajat välillä häilyviä. Varsinkin kun nykyään voidaan tehdä samalla alustalle ihan eri kokoluokan autoja, joten senkään pohjalta ei voida mennä. Passat ja Polo on periaatteessa samaa alustaa (MQB) nykyään.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
En nyt ihan noin sanoisi, se farkku on melko tilavakin.

EuroNCAP luokittelee kolopallon "Small Family Car" mikä on minusta ihan kuvaava. Suomessa puhutaan usein alemmaasta keskiluokasta, mikä on sekin minusta ihan ok termi.

Tuolta noita voi katsella:
Euro Car Segment - Wikipedia

Ja onhan nuo luokkarajat välillä häilyviä. Varsinkin kun nykyään voidaan tehdä samalla alustalle ihan eri kokoluokan autoja, joten senkään pohjalta ei voida mennä. Passat ja Polo on periaatteessa samaa alustaa (MQB) nykyään.
Joo ei se farkku nyt Euroopassa kovin pieni ole. Mutta kyllä mun mielestä perheauton määritelmään kuuluu kolme penkkiriviä. Tai ainakin niin paljon tilaa että jokaiselle paikalle mahtuu aikuiset ihmiset istumaan. No mut pienien autojen mannerham tämä on aina ollut.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Joo ei se farkku nyt Euroopassa kovin pieni ole. Mutta kyllä mun mielestä perheauton määritelmään kuuluu kolme penkkiriviä. Tai ainakin niin paljon tilaa että jokaiselle paikalle mahtuu aikuiset ihmiset istumaan. No mut pienien autojen mannerham tämä on aina ollut.
Se on sitten tila-auto/minivan/people carrier/MPV/SUV tms. mitä nuo on.

Eli noin Lontooksi ei puhuta enään laitteesta nimeltä "car" ollenkaan. Tässä yhdyssanojen maassa vaan sekoittaa, kun meillä car, van, truck jne. on aina vaan auto.
Eli kun muistaa mikä on car niin esim. se EuroNCAP:in small family car on aika kuvaava. Ja kyllä suomessakin puhuisin ennemmin tila-autosta kuin perheautosta jos haetaan jotain kolmerivistä.
Jos haetaan ei-kuvaavaa luokan nimeä niin minusta se on noita family careja mieluummin se, että jokainen 5 senttiä korotettu hatchback on "Off-roader" vaikkei noilla mitään tekemistä off-road ajamisen kanssa ole.

Ja ei sen puoleen, suurimmassa osassa suomalaisia perheitä on neljä henkilöä tai alle ja aikuisia näistä 2.

Mutta joo, alkaa olemaan vähän off-topic...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Joo ei se farkku nyt Euroopassa kovin pieni ole. Mutta kyllä mun mielestä perheauton määritelmään kuuluu kolme penkkiriviä. Tai ainakin niin paljon tilaa että jokaiselle paikalle mahtuu aikuiset ihmiset istumaan. No mut pienien autojen mannerham tämä on aina ollut.
Nuo keskiluokan (C) autothan alkaa olla jo tosi hyviä ja tilaa riittää varmasti ihan tarpeeksi. Esim uusi Ford Focus farmarina. Toisaalta aivan hyvin mahtuu jo pikkuautoon (B) nelihenkinen perhe, jossa ne lapsetkin on jo aikuisia. Tai ainakin siihen Seat Ibizaan tai Poloon pitäisi mahtua.

D, eli ylempi keskiluokka. Sieltä vaikka Skoda Superb tai Mondeo on oikein tilavia. Peugeot 5008 saa 7-paikkaisena ja on luultavasti D kokoa.
Uusi SUV PEUGEOT 5008 | Koeaja uusi 5-7*-paikkainen SUV PEUGEOT * 5 istuinta vakiona, lisäistuimet lisävarusteena
Sitten jos vielä enemmän tarvitsee tilaa, niin pakettiautoon joutuu siirtymään. Itse en ole koskaan 7 paikkaisen kyydissä ollut. Mutta Peugeot 406 saa kyllä lisäpenkit peräkonttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
547
Kyllähän auton ostaminen aikamoista palapeliä on, niin monta muuttujaa ja erilaisia tarpeita ihmisillä.
Itsellä autokaupoissa tuli esiin ensimmäiseksi raha, paljonko pystyn/ haluan sitoa siihen valuuttaa.
Seuraavaksi piti miettiä kokoluokka, poikamiehenä tilaa ei tarvitse niin paljon. Toisaalta liian pientäkään en halunnut, koskaan ei voi tietää milloin tarvitsee hieman lisää tilaa.
Samoin piti miettiä romuautopalkkio, se rajasi co2 päästöt siihen 110g joten automaatit jäi usein laskuista pois. 1500€ on kuitenkin iso summa.
Mietinnässä painoi myös täyskaskon hinta, huoltokulut, rengaskulut, kulutus, mahd. jälleenmyyntiarvo yms.
Eli alusta asti oli selvää että jos haluan hyvinvarustellun, tulenuuden auton niin B-segmentti olisi melkein ainoa vaihtoehto, 25k oli kipuraja...
Välppäilyn ja pähkäilyn tuloksena päädyin Fiestaan ja sen 125hp malli jäi juuri tuohon 110g päästörajaan.
Samoin lisävarustelistalta kun rasti tärkeimmät niin hintakin jäi tuonne kipurajan tuntumaan.
Täyskasko bonuksineen per. annum jää alle 700e, vuotuinen ajoneuvovero n. 140€.
Kippoon otan 390€ 7v jatketun takuun joten toivon että huolettomia ajovuosia on edessä.
Mietinnässä toki oli muutkin B-segmentin autot mutta esim. Ibiza jäi rannalle kun kävin tuumaamaan jälleenmyyntiarvoa, uskon että Fordissa kuitenkin himpun parempi.
Iso syy oli myös se että mielestäni Ibiza on, noh, ruma.. Kauneus on katsojan silmässä. :wtf:
Rahoituskuvioita ei tarvinnut ottaa huomioon, sen verran säästöjä että voin ostaa sen auton ns. käteisellä. Onko siinä järkeä, siihen en ota kantaa. Minulle velaton elämä on kuitenkin niin tärkeä että en helposti siintä tingi.
Eli aikamoisia kuviota piti pyöritellä ennen ostopäätöstä.
Nämä nykyiset pikkuautot voi tosiaan varustella niin kattavasti että ero pari vuotta vanhaan isomman segmentin autoon jää tosiaan useimmiten tuohon kokoon.
Itsellekkin tulee mm. adaptiivinen vakkari, autom. ilmastointi, peruutuskamera, aut. hätäjarrutus, b&o tereot, led ajovalot, navi, tummennukset, ymsymsyms. :greedy:
Uuden auton osto on kuitenkin syvästi subjektiivinen asia, kaikesta pähkäilystä huolimatta!
Ja jos kiuluun upottaa 20-50k niin parempi ettei käy miettimään ostoksen mahdollista järkevyyttä.
Ainakaan sen jälkeen kun rahat on lähteneet jo tililtä.... :vihellys:
Hienoja laitteita nämä uudet autot!
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Jokuhan sitä aikoinaan sanoi, että Seatissa on vähän sellainen White Trash fiilis. Kovin yrittää olla sporttinen ja nuorekas, mut käytännössä sen lookki jää sellaiselle "Iron Maiden huppari, cargoshortsit ja lippis" -tasolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Jokuhan sitä aikoinaan sanoi, että Seatissa on vähän sellainen White Trash fiilis. Kovin yrittää olla sporttinen ja nuorekas, mut käytännössä sen lookki jää sellaiselle "Iron Maiden huppari, cargoshortsit ja lippis" -tasolle.
OT: Maiden fanina ärsyttää tällaiset ihmiset kun elää jossain puskassa; nykyään white trashiin tarttee Keekki T-paidan ja risat farkut. Lippis toki edelleen.

:D :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Toki jos auto ostetaan imagon takia niin tuollaisilla seikoilla voi olla väliä mitä muut autosta ajattelevat. Jos taas haluaa erinomaisen pikkuauton suht huokeaan hintaan niin esimerkiksi Ibiza on siinä tosi vahvoilla. Imagolisän voi sitten hommata ostamalla A1:n useita tonneja kalliimmalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Pikkukipoista tuppaa vaan puuttumaan se äänieristys
vaikka muuten kaikki löytyis perseensuristinta myöten. Omaan työmatkakäyttöön riittäis mainiosti fiestan kokoinen kippo dieselillä, mut ei sitä melua motarinopeuksilla kuuntele hullukaan 45-50 tkm/v.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Toki jos auto ostetaan imagon takia niin tuollaisilla seikoilla voi olla väliä mitä muut autosta ajattelevat. Jos taas haluaa erinomaisen pikkuauton suht huokeaan hintaan niin esimerkiksi Ibiza on siinä tosi vahvoilla. Imagolisän voi sitten hommata ostamalla A1:n useita tonneja kalliimmalla.
Yleensä siinä vaiheessa kun alkaa autoa myymään alkaa kiinnostamaan mitä muut autosta ajattelevat. :D

Itsellä jäi aikanaan Siittimestä se "Halvin volkkari joka ruostuu nopeiten" -imago mieleen 90/2000 -luvun vaihteesta. Liekö sitten asia parantunut kun kaikki tehdään enemmän samasta muotista nykyään; ehkä se 10v vanha Ibiza ei ole niin läpiruostunut romu verrattuna Poloon, jne (itselle tuon kokoluokan autot on puhtaasti kakkosautoja joita ei uutena tulisi koskaan ostettua niin siksi kiinnostaa enemmän miltä ne näytää "halpana").
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Pikkukipoista tuppaa vaan puuttumaan se äänieristys
vaikka muuten kaikki löytyis perseensuristinta myöten. Omaan työmatkakäyttöön riittäis mainiosti fiestan kokoinen kippo dieselillä, mut ei sitä melua motarinopeuksilla kuuntele hullukaan 45-50 tkm/v.
Näinhän se on. Äänieristystä alkaa olemaan vasta siellä uudemmissa audi a3 tai a-Mersu sarjassa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Pikkukipoista tuppaa vaan puuttumaan se äänieristys
vaikka muuten kaikki löytyis perseensuristinta myöten. Omaan työmatkakäyttöön riittäis mainiosti fiestan kokoinen kippo dieselillä, mut ei sitä melua motarinopeuksilla kuuntele hullukaan 45-50 tkm/v.
Oletko koeajanut uutta Fiestaa? Se on yllättävän hiljainen motarilla. Hiljaisempi kuin oma vuosimallin 2013 Focukseni. Kannattaa tosin pysyä 16" rengaskoossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
547
Pikkukipoista tuppaa vaan puuttumaan se äänieristys
vaikka muuten kaikki löytyis perseensuristinta myöten. Omaan työmatkakäyttöön riittäis mainiosti fiestan kokoinen kippo dieselillä, mut ei sitä melua motarinopeuksilla kuuntele hullukaan 45-50 tkm/v.
Suurin ihmetys olikin kuinka hiljaisia nämä uudet B-segmentin autot ovat... ;)
Tuossa Fiestassa on mm. ääntäeristävä tuulilasi.
Suosittelen käymään koeajamassa, voi olla että yllätyt.
Jos kovinpaljon hiljaisempaa halajaa niin se hinta tosiaan karkaa, A sarjan mersu olis ollu kiva mutta tota rahanpaskaa ei ole ihan niin paljon hölvata... :shifty:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 078
Kyllähän auton ostaminen aikamoista palapeliä on, niin monta muuttujaa ja erilaisia tarpeita ihmisillä.
Itsellä autokaupoissa tuli esiin ensimmäiseksi raha, paljonko pystyn/ haluan sitoa siihen valuuttaa.
Seuraavaksi piti miettiä kokoluokka, poikamiehenä tilaa ei tarvitse niin paljon. Toisaalta liian pientäkään en halunnut, koskaan ei voi tietää milloin tarvitsee hieman lisää tilaa.
Samoin piti miettiä romuautopalkkio, se rajasi co2 päästöt siihen 110g joten automaatit jäi usein laskuista pois. 1500€ on kuitenkin iso summa.
Mietinnässä painoi myös täyskaskon hinta, huoltokulut, rengaskulut, kulutus, mahd. jälleenmyyntiarvo yms.
Eli alusta asti oli selvää että jos haluan hyvinvarustellun, tulenuuden auton niin B-segmentti olisi melkein ainoa vaihtoehto, 25k oli kipuraja...
Välppäilyn ja pähkäilyn tuloksena päädyin Fiestaan ja sen 125hp malli jäi juuri tuohon 110g päästörajaan.
Samoin lisävarustelistalta kun rasti tärkeimmät niin hintakin jäi tuonne kipurajan tuntumaan.
Täyskasko per. annum jää alle 700e, vuotuinen ajoneuvovero n. 140€.
Kippoon otan 390€ 7v jatketun takuun joten toivon että huolettomia ajovuosia on edessä.
Mietinnässä toki oli muutkin B-segmentin autot mutta esim. Ibiza jäi rannalle kun kävin tuumaamaan jälleenmyyntiarvoa, uskon että Fordissa kuitenkin himpun parempi.
Iso syy oli myös se että mielestäni Ibiza on, noh, ruma.. Kauneus on katsojan silmässä. :wtf:
Rahoituskuvioita ei tarvinnut ottaa huomioon, sen verran säästöjä että voin ostaa sen auton ns. käteisellä. Onko siinä järkeä, siihen en ota kantaa. Minulle velaton elämä on kuitenkin niin tärkeä että en helposti siintä tingi.
Eli aikamoisia kuviota piti pyöritellä ennen ostopäätöstä.
Nämä nykyiset pikkuautot voi tosiaan varustella niin kattavasti että ero pari vuotta vanhaan isomman segmentin autoon jää tosiaan useimmiten tuohon kokoon.
Itsellekkin tulee mm. adaptiivinen vakkari, autom. ilmastointi, peruutuskamera, aut. hätäjarrutus, b&o tereot, led ajovalot, navi, tummennukset, ymsymsyms. :greedy:
Uuden auton osto on kuitenkin syvästi subjektiivinen asia, kaikesta pähkäilystä huolimatta!
Ja jos kiuluun upottaa 20-50k niin parempi ettei käy miettimään ostoksen mahdollista järkevyyttä.
Ainakaan sen jälkeen kun rahat on lähteneet jo tililtä.... :vihellys:
Hienoja laitteita nämä uudet autot!
Ajoneuvoverossa on jotain outoa. Tuskin se on noin 140e, koska itse maksoin tänä vuonna jo 147,82e@83 g. Käsitin, että Fiestasi grammat jäivät juuri 110 gramman sisään.

Mutta onnea uudesta hyvinvarustellusta autosta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Pikkukipoista tuppaa vaan puuttumaan se äänieristys
vaikka muuten kaikki löytyis perseensuristinta myöten. Omaan työmatkakäyttöön riittäis mainiosti fiestan kokoinen kippo dieselillä, mut ei sitä melua motarinopeuksilla kuuntele hullukaan 45-50 tkm/v.
Tuo Ford Fiesta on suhteellisen hiljainen. Siis ainakin tuo 2017/2018 malli 195/55-16 renkailla. Uutta Focusta en ole vielä ajanut, mutta luultavasti se on vielä vähän hiljaisempi.

Toki tuolla ajomäärällä ehkä joku Fiestaa vähän isompi auto olisi fiksumpi. Koska hintaero ei ole kovin suuri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
547
Ajoneuvoverossa on jotain outoa. Tuskin se on noin 140e, koska itse maksoin tänä vuonna jo 147,82e@83 g. Käsitin, että Fiestasi grammat jäivät juuri 110 gramman sisään.

Mutta onnea uudesta hyvinvarustellusta autosta!
Jaa, veron olen voinut katsoa väärin, alle 200€ jokatapauksessa... :btooth:
Ja autokin tulee kauppiaalle vihta ensiviikolla, odoteltu jo melkein 3kk... :dead:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Toki jos auto ostetaan imagon takia niin tuollaisilla seikoilla voi olla väliä mitä muut autosta ajattelevat. Jos taas haluaa erinomaisen pikkuauton suht huokeaan hintaan niin esimerkiksi Ibiza on siinä tosi vahvoilla. Imagolisän voi sitten hommata ostamalla A1:n useita tonneja kalliimmalla.
Jos kaikki ostaisi auton vain käyttömielessä, niin koko maailma ajaisi Dusterilla. Eli kyllä sillä imagollakin on vaan väliä, vai miksi sinulla sitten oli BMW X3 ja Mustangi? Koska ne on lyömättömiä käyttöautoja ja taipuvat moneen vai? Seat on vaan se halvin volkkari ja sillä on leima, ei sille mitään voi. Itsehän huutelen täällä kahden Fiatin omistajana, joten kyllä tiedän mistä puhun ainakin jollain tasolla. Näin asemakaava-alueella asuvana kaikilla muilla on vähintään se Octavia RS kakkosautona ja muuten on bemari/mersu/audi/whatever kalliimpi "premium".
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Jos äänieritys on ainoita syitä jättää joku pienempi auto ostamatta, niin eikös se homma hoituisi maksamalla jollekkin autostudiolle esim tonni tms ja alla olis pian hiljaisempi auto kun 10ke kalliimpi yksilö?
Noita eristyksiä tekeviä firmoja on kuitenkin aika paljon.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
49
Tuo Ford Fiesta on suhteellisen hiljainen. Siis ainakin tuo 2017/2018 malli 195/55-16 renkailla. Uutta Focusta en ole vielä ajanut, mutta luultavasti se on vielä vähän hiljaisempi.

Toki tuolla ajomäärällä ehkä joku Fiestaa vähän isompi auto olisi fiksumpi. Koska hintaero ei ole kovin suuri.
Vein viime vuonna 2007 Corollan korikorjaamolle ja sain huollon sijaisautoksi 2017vm fiestan 3 päivän jälkeen oli Corollaa ikävä .....Maantiellä /motarilla fiestan ajettavuus on aivan hirveä ja meteli korvia huumaava
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Vein viime vuonna 2007 Corollan korikorjaamolle ja sain huollon sijaisautoksi 2017vm fiestan 3 päivän jälkeen oli Corollaa ikävä .....Maantiellä /motarilla fiestan on aivan hirveä ajettava ja meteli korvia huumaava
Oli varmaan se vanhempi Fiesta. Loppuvuodesta 2017 tuli uusi. Se on oikein hyvä ja kohtalaisesti äänieristettykin. Täällä ei toki motareita ole ollenkaan. Mielestäni Fiesta ja uusi Opel Astra oli aika tasoissa. Vaikka Astra on luokkaa isompi. Toyota Yaris on taas vähän kovaäänisempi ja vähän rimpulampi kuin Ford Fiesta, Seat Ibiza, VW Polo tai Kia Rio.

Corolla on luokkaa isompi ja onhan se kalliimpi. Mutta ilmeisesti Auriksessakin olisi äänieristyksessä parantamisen varaa.

Fiestastahan on Vignale malli myös. Äänieristystä on parannettu, mutta siinä on vaan isommat 17" renkaatkin. Yrittää kilpailla premium merkkejä vastaan paremmalla laadulla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Jos kaikki ostaisi auton vain käyttömielessä, niin koko maailma ajaisi Dusterilla. Eli kyllä sillä imagollakin on vaan väliä, vai miksi sinulla sitten oli BMW X3 ja Mustangi? Koska ne on lyömättömiä käyttöautoja ja taipuvat moneen vai? Seat on vaan se halvin volkkari ja sillä on leima, ei sille mitään voi. Itsehän huutelen täällä kahden Fiatin omistajana, joten kyllä tiedän mistä puhun ainakin jollain tasolla. Näin asemakaava-alueella asuvana kaikilla muilla on vähintään se Octavia RS kakkosautona ja muuten on bemari/mersu/audi/whatever kalliimpi "premium".
X3 ja Mustang oli järkeviä autoja tuoda muuttoautona. Ford Edgeä en varmaan olisi ikinä vaihtanut X3:seen ellei olisi pitänyt miettiä minkä auton maahantuonnissa on järkeä. Edge oli erinomainen auto ja siitä on jäänyt paremmat muistot kuin nykyisestä X3:sta. Tämän jälkeen olen Suomessa ostanut Hyundai i20:n ja Renault Clion, jolla jälkimmäisellä nykyisinkin ajan pääasiassa töihin. Mulla ei auton imagolla ole ikinä ollut mitään väliä auton hankinnasa. Auton jällleenmyyntiarvo tai ennemmin pääoman vuosittainen tippuminen onkin ihan järkevä asia ottaa huomioon autoa hankkiessa, mutta auton imago ei taas tähän liity juuri mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Jos kaikki ostaisi auton vain käyttömielessä, niin koko maailma ajaisi Dusterilla. Eli kyllä sillä imagollakin on vaan väliä, vai miksi sinulla sitten oli BMW X3 ja Mustangi? Koska ne on lyömättömiä käyttöautoja ja taipuvat moneen vai? Seat on vaan se halvin volkkari ja sillä on leima, ei sille mitään voi. Itsehän huutelen täällä kahden Fiatin omistajana, joten kyllä tiedän mistä puhun ainakin jollain tasolla. Näin asemakaava-alueella asuvana kaikilla muilla on vähintään se Octavia RS kakkosautona ja muuten on bemari/mersu/audi/whatever kalliimpi "premium".
Onhan tuo Dacia Sandero periaatteessa ihan hieno. Ilmeisesti saa jopa romutuspalkkion, mutta uusilla päästöillä ei enää saa. En tiedä saako hyvin toimivaa automaattia kumminkaan. Ulkonäöllisesti Renault Clio tai Nissan Micra olisi hienompia, niin siksi en kyllä Daciaa itse kelpuuttaisi. Sama valmistaja taitaa olla noilla kaikilla.
10 800€ Dacia Sandero vaihtoautot

Seat Ibizan taas saa 115hv hyvin toimivalla automaatilla tai sitten perus manuaalilla. Onhan se toki vähän kalliimpi, mutta on siinä myös pidempi takuu kuin Daciassa.
16 500€ Seat Ibiza vaihtoautot
15 500€ Volkswagen Polo vaihtoautot
17 900€, 1.0L Ford Fiesta vaihtoautot

Tuleva uusi Audi A1 olisi varmaan vähän parempi. Mutta sen ostamisessa en näe hirveäasti järkeä, koska hintaa on enemmän. Autohan on melkein sama kuin Ibiza ja Polo.

Tuollaisen Dacian miellä pappa/mummu merkiksi, jos ei haluta yhtään mitään hienouksia autoon ja ajaminen tuntuu ihan samalta kuin ennenkin edellisellä autolla. Kieltämättä hinta on houkutteleva. Clio ehkä vähän nuorekkaampi ja aavistuksen kalliimpi.
14 900€ Renault Clio vaihtoautot
17 800€, 0.9L Nissan Micra vaihtoautot

Niin ja Kiassa on pitkä takuu, joka houkuttelee myös ostajia.
16 900€, 1.0L KIA Rio vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Fiestastahan on Vignale malli myös. Äänieristystä on parannettu, mutta siinä on vaan isommat 17" renkaatkin. Yrittää kilpailla premium merkkejä vastaan paremmalla laadulla.
Kun mä koeajoin tuon Vignalen, niin kyllä siinä tuo vannekoon vaihtuminen kuului verrattuna Titaniumiin. Ei se tosin minun mielestäni ollut erityisen äänekäs siltikään, mutta kuitenkin äänekkäämpi kuin Titanium 16" vanteilla. En sinänsä ymmärrä tuota muka-premium-brändäämistä, kun sen käytännössä huomasi vain siitä, että automaatti-ilmastointi oli vakiona ja kojelaudan pinta oli muovin sijasta nahkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Kun mä koeajoin tuon Vignalen, niin kyllä siinä tuo vannekoon vaihtuminen kuului verrattuna Titaniumiin. Ei se tosin minun mielestäni ollut erityisen äänekäs siltikään, mutta kuitenkin äänekkäämpi kuin Titanium 16" vanteilla. En sinänsä ymmärrä tuota muka-premium-brändäämistä, kun sen käytännössä huomasi vain siitä, että automaatti-ilmastointi oli vakiona ja kojelaudan pinta oli muovin sijasta nahkaa.
Minustakin fiksumpi valinta tuo Fiesta Titanium 16" vanteiden takia. Tuollainen tulikin tilattua 100hv A6 automaattina. Tutkat, peruutuskamera, kääntyvät peilit ja puoliautomaattinen parkkeeraus tuli valittua sekä vakkari. Ei ole tullut valitusta auton omistajalta. Ihan hyvät penkit, ohjaus ja maltillinen rengasmelu maltillisissa nopeuksissa ainakin. Nastarenkaat tuli samaa kokoa aluilla. Koeajoauto ei ollut nastoillakaan mikään paha. 195 renkaat varmaan sopivan kapeat. Toyota Yaris nastoilla taas oli ei ei ainakin omille korville :)

Vaihtoehtona olisi ollut Seat Ibiza 115hv DSG tai VW Polo 95hv DSG. Jos auto sattuisi olemaan käytössä vaikka seuraavat 20 vuotta, niin arvuuttelin Fiestan A6 mehumaijan olevan kestävämpi? Mutta sen näkee sitten joskus :) DSG:llä pienempi kulutus ja ripeämpi kiihtyvyys. Mutta aika vähän tulee ajoa, niin kulutuksella ei ole juuri merkitystä. Kehuja tuli myös Fiestankin kiihtyvyydestä ja onhan se helppo, kun ei tarvitse vaihteita hämmentää.

Ilmeisesti Ford Focuksen 1.0 ecoboost on jo seuraavaa sukupolvea. Fiestassa jakohihna on kait öljykylvyssä ja Focuksessa taas ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
A-mersukin on kyllä ihan surkea, jos sitä pitäisi kuunnella pidempään. Sama B-mese. Uus Astra on hintaansa nähden ok, mutta kuten aiemmin mainitutkin, viimeistään 100+ km/h alueella menee täysin överiksi. Vakioääninen radio on hyvä mittari vertailuun miten melu muuttuu nopeuden kasvaessa, japseissa 80 km/h voi tehdä tiukkaa kuulemisen suhteen. Mut kannattaa sit huomata, että tämä näkemys tulee täysin ja täysillä 1-tietä ajavalta kaverilta, joten kriteerit on aika erit. Ja olen lopen kyllästynyt meluun. 508 just ja just siedettävä halvan hintansa takia. Rengasmelua tuppaa olemaan, jos ei oo silee pinta ja uudehkot kumit. Fordin tuotannosta Mondeo alkaa olla siellä kulmilla, mutta perstuntumalta häviää 508:lle. C5 saattaisi olla hyvä nestejousituksen kanssa. ”Äänieristeetön” 2002 malli on yllättävän hyvä ikäisekseen, kun jousitus imee tärinät.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
A-mersukin on kyllä ihan surkea, jos sitä pitäisi kuunnella pidempään. Sama B-mese.
Ootko tätä uutta kokeillut? Se edelliskorinen aito Suomi-Mersu oli ainakin ihan kamala.

Toki tää keskustelu on aika turha. Harva 45-50tkm motaria vuodessa ajava muutenkaan harkitsee pikkuautoa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Uus Astra on hintaansa nähden ok, mutta kuten aiemmin mainitutkin, viimeistään 100+ km/h alueella menee täysin överiksi.
Menivät perkeleet poistamaan Astrasta aika pikaisesti lanseerauksen jälkeen lisä-äänieristykset jotka Acoustic Packin nimellä kulkivat. MY16.5 alkaen tipahtivat pois, tai ainakaan omasta niitä ei enää löydy, Matrix Business tasosta löytyi vielä myöhemminkin. Ei ne nyt mitään maailmaa mullistavia olleet, mutta kyllä niistä jotain iloa oli. Ilman pakettia Astra on melutasoltaan "ihan ok" perustasoa, paketin kanssa vähän parempi.

Mun ratkaisu oli ostaa satasella laatikko STP Black Goldia ja vuorasin takakontin sisäpuolen sekä takapenkin alustan sillä, ja ero on kyllä ihan huomattava alkuperäiseen. Pitäis jaksaa vielä ovien sisäpinnat vetää sen verran miten helposti onnistuu, mutta ei siihen enää aika riittänyt tänä kesänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Ootko tätä uutta kokeillut? Se edelliskorinen aito Suomi-Mersu oli ainakin ihan kamala.

Toki tää keskustelu on aika turha. Harva 45-50tkm motaria vuodessa ajava muutenkaan harkitsee pikkuautoa.
En mä tätä uusinta oo ajanut. Meni sen verran hermot Vehoon, että ei tarvii merssuja kattella. Myöskään hinta-laatu ei oikein kohtaa omiin tarpeisiin.

Ei pikkuautolla motarilla suurempaa ongelmaa ole, kun noissa tuppaa olemaan ajettavuus ihan ok. Kustannusten puolesta olis houkutteleva valinta, mut tokihan se riittävästi äänieristetty pikkukippokin painais ja kuluttais sitten eri tavalla.

e: Onko noista lisä-äänieristys touhuista jotain tutkimusta (mitattua) paljonko niistä maksimissaan saa hyötyä irti? Lähtökohtaisesti kun nämä järeämmät autot ei enää mitenkään rämise tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
A-mersukin on kyllä ihan surkea, jos sitä pitäisi kuunnella pidempään. Sama B-mese. Uus Astra on hintaansa nähden ok, mutta kuten aiemmin mainitutkin, viimeistään 100+ km/h alueella menee täysin överiksi. Vakioääninen radio on hyvä mittari vertailuun miten melu muuttuu nopeuden kasvaessa, japseissa 80 km/h voi tehdä tiukkaa kuulemisen suhteen. Mut kannattaa sit huomata, että tämä näkemys tulee täysin ja täysillä 1-tietä ajavalta kaverilta, joten kriteerit on aika erit. Ja olen lopen kyllästynyt meluun. 508 just ja just siedettävä halvan hintansa takia. Rengasmelua tuppaa olemaan, jos ei oo silee pinta ja uudehkot kumit. Fordin tuotannosta Mondeo alkaa olla siellä kulmilla, mutta perstuntumalta häviää 508:lle. C5 saattaisi olla hyvä nestejousituksen kanssa. ”Äänieristeetön” 2002 malli on yllättävän hyvä ikäisekseen, kun jousitus imee tärinät.
Peugeot 508 saa varmaankin aika paljon autoa kohtuulliseen hintaan. En ole ajanut, mutta autoliikkeissähän noita on näkynyt. Auto on yllättävän iso ja pitkä. Kannatta vain valita se aika kestävä HDi moottori.
Halvin ehjä 6900€ Peugeot 508 diesel vaihtoautot
C5 myös ihan hyvä, kun vaan valitsee sellaisen jossa on kaasunestejousitus.
5500€ Citroen C5 vaihtoautot

Itsellä on ollut 407 ja Xantia. Vielä löytyy 406, joka sekin on melko hiljainen. Vaikka onkin jo 18v.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
e: Onko noista lisä-äänieristys touhuista jotain tutkimusta (mitattua) paljonko niistä maksimissaan saa hyötyä irti? Lähtökohtaisesti kun nämä järeämmät autot ei enää mitenkään rämise tms.
Varmaan jossain on. Omasta on takakontti diy-vaimennettu ja kyllä se selvästi vaikutti, jos ei äänen määrään niin ainakin sen sävyyn.

Samaa mieltä tuosta A-Mersusta. Ei siinä oikein hinta/laatu kohtaa. Järkevästi varusteltuna äkkiä yli 40k ja silti se on pohjimmiltaan Nissani Rellun koneella. Uusi Ford Focus oli hauskempi ja parempi ajaakin. Ja myöskin hiljaisempi, itseasiassa varmaan luokkansa hiljaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Peugeot 508 saa varmaankin aika paljon autoa kohtuulliseen hintaan. En ole ajanut, mutta autoliikkeissähän noita on näkynyt. Auto on yllättävän iso ja pitkä. Kannatta vain valita se aika kestävä HDi moottori.
Halvin ehjä 6900€ Peugeot 508 diesel vaihtoautot
C5 myös ihan hyvä, kun vaan valitsee sellaisen jossa on kaasunestejousitus.
5500€ Citroen C5 vaihtoautot

Itsellä on ollut 407 ja Xantia. Vielä löytyy 406, joka sekin on melko hiljainen. Vaikka onkin jo 18v.
Manuaaliloota noissa 508 vinkuu ja vonkuu 80-90 km/h tasakaasulla, jos sattuu ”yksilö”. Ostin ensin 2013 mallisen manuaalilla, mutta läks liikkeeseen takas. Tilalle päätyi 2015 facelift aisinin 6-pykäläisellä automaatilla. Kone tippui 2.0 hdi (euro5) 1.6 hdi (euro6, ”bluehdi 120). Huollot 250-400 e/25 tkm. Omalla ajolla siis noin 2 krt/vuosi. Vajaan 60 tkm jälkeen takuuhuoltosaldo on hansikasluukun valon katkaisin. Tehtaalta tullut muutama pieni kampanja, lähinnä tarkastuksia ja pikkusäätöä. Ainoa iso remppa tehtaan piikkiin oli joku nokka-akselin rattaanvaihto. Ei harmittanut, kun pikkurahalla vesipumppuun liittyen sai loput jakohihnarempasta tehtaan piikkiin. Olispa vaan ehtinyt ajaa vielä vähän enemmän...

C5 jousituksesta kannattaa katsoa etuiskarin tolpat. Menee vaihtoon, jos kosteat. Touhutonnin luokkaa teetettynä.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
25
Mitä merkkiä kannattaa katsoa alle 10 tonnin hintaluokassa? Melkein täytyy olla farkku ja huollot sekä korjaukset suoritan pääosin itse, eli ei saisi olla mikään monimutkainen tsydeemi. Jotain parin tonnin kippojakin olen katsellut, mutta jotenkin muistelisin että kun pari vuotta sitten noita selailin, niin hinnat olivat jopa halvempia? Jostain 250tkm ajetusta 2000 vuoden golffistakin kehdataan pyytää kolmea tonnia, kun pari vuotta sitten saman verran ajetun sai 1500e hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Romutuspalkkio on varmaan siivonnut halvimmat pommit pois listoilta ja sen seurauksena uusista halvoista pommeista pyydetään vähän enemmän. Toisaalta jos on ajankohtaista uutta hankkia, niin eihän sitä vanhaa ole kannattanut myydä ellei edes romutuspalkkion verran ole saanut.

Jos ja kun itse meinaat korjata, niin aktiivinen käyttäjäfoorumi ja Hayesin kirjan olemassa olo kannattaa tarkistaa ennen mallin valintaa. Esim. tuohon vanhaan C5:een on löytynyt netistä hyvin vinkkejä vianhakuun, käytännössä kaikki olleet "tyyppivikoja". Hayesin kanssa sitten paikat auki soveltaen. Jos sulla on hyvä paikka ja välineet, mutta et halua hitsata, niin C5 on oiva valinta. Hyvinkin maltillisesti arvostettu, varaosat halpoja ja korjaukset suoraviivaisia. Ominaisuuksiltaan ja ajoltaan mukavuuspainoitteinen. 2002:n kori käytönnössä ruosteeton, jotain pientä pintaväriä ovien alareunoissa näkyy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 329
Jos ja kun itse meinaat korjata, niin aktiivinen käyttäjäfoorumi ja Hayesin kirjan olemassa olo kannattaa tarkistaa ennen mallin valintaa. Esim. tuohon vanhaan C5:een on löytynyt netistä hyvin vinkkejä vianhakuun, käytännössä kaikki olleet "tyyppivikoja". Hayesin kanssa sitten paikat auki soveltaen. Jos sulla on hyvä paikka ja välineet, mutta et halua hitsata, niin C5 on oiva valinta. Hyvinkin maltillisesti arvostettu, varaosat halpoja ja korjaukset suoraviivaisia. Ominaisuuksiltaan ja ajoltaan mukavuuspainoitteinen. 2002:n kori käytönnössä ruosteeton, jotain pientä pintaväriä ovien alareunoissa näkyy.
Totta, nimenomaan sitikat ja pösöt ovat kyllä siitä loistavia että ruosteongelmia on aivan olemattoman vähän ja merkkifoorumeilta löytyy varsin hyvin apua, sekä tietysti se melko loistava ilmainen servicebox-palvelu jonka avulla on helppo löytää oikea varaosa ja sen hinta ja saatavuus, sekä rakenne muutenkin.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
25
Romutuspalkkio on varmaan siivonnut halvimmat pommit pois listoilta ja sen seurauksena uusista halvoista pommeista pyydetään vähän enemmän. Toisaalta jos on ajankohtaista uutta hankkia, niin eihän sitä vanhaa ole kannattanut myydä ellei edes romutuspalkkion verran ole saanut.

Jos ja kun itse meinaat korjata, niin aktiivinen käyttäjäfoorumi ja Hayesin kirjan olemassa olo kannattaa tarkistaa ennen mallin valintaa. Esim. tuohon vanhaan C5:een on löytynyt netistä hyvin vinkkejä vianhakuun, käytännössä kaikki olleet "tyyppivikoja". Hayesin kanssa sitten paikat auki soveltaen. Jos sulla on hyvä paikka ja välineet, mutta et halua hitsata, niin C5 on oiva valinta. Hyvinkin maltillisesti arvostettu, varaosat halpoja ja korjaukset suoraviivaisia. Ominaisuuksiltaan ja ajoltaan mukavuuspainoitteinen. 2002:n kori käytönnössä ruosteeton, jotain pientä pintaväriä ovien alareunoissa näkyy.
Niin joo, olin ihan unohtanut tuon romutuspalkkion vaikka pari kuukautta takaperin funtsin pitäisikö hyödyntää ja hankkia muutamaksi vuodeksi huoleton menopeli.
Olen noita citikoita ja renuja katsellut, kun ovat aliarvostettuja ja halpoja eivätkä juurikaan ruostu. Tutulla on -00 vuoden Megane eikä siinä juuri muuta vikaa ole ollut, kuin että jarrut täytyy joka vuosi putsata tai saa seuraavana vuonna laittaa uudet. Ajovalojakin vissiin menee vuoden parin välein, mutta nehän on nykyään aika halpoja. Sen käsityksen olen häneltä saanut, että jos jotain vähänkin isompaa remppaa on niin suosiolla korjaamolle, mutta tämä nyt ei muutenkaan viitsi itse autoa huoltaa.
Onkos muuten sillä kovin suurta merkitystä, monta omistajaa jollain melkein 20 vuotta vanhalla kotterolla on? Vissiin se huoltokirja on tärkein ja nykyään kyllä varmistan aina ettei vie öljyä tuhottomasti, edellisessä volkkarissa sai lisätä tuhannen kilometrin välein ja oli kyllä aika perseestä.
Tarttee katella löytyykö tuolta tampereen suunnalta huoletonta farkkua työmatka-autoksi. Eiköhän seuraava pirssi ole ranskalainen, olen jo aika kyllästynyt noihin saksalaisiin kun aina saa tapella moottorin ja antureiden kanssa taikka ruostuvat käsiin.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
25
Ranskalaiset on kyllä aika hyvä veto jos osaa itse korjata, joku 607 ei maksa juuri mitään käytettynä.

Peugeot 607 2.2-16 Diamant Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jonkun tuommoisen jos löytää läheltä ja saa tallin suojaan, niin voi rauhassa korjata kuntoon.
Tarttee kyllä myöntää, etten edes pösöjä ole katsellut kun jostain olen saanut käsityksen että ovat turhan vikaherkkiä. Kai se on niitä työkavereitten juttuja, että kun joskus on ollut huono auto niin tottakai sitä koko merkkiä pitää välttää ikuisesti.
On kyllä joka tapauksessa hieno malli, melkein voisin tommosen ottaa jos löytyy tampereen lähistöltä sopiva. Melkein tarttisin farkun, mutta sen verran harvoin sille tilalle on käyttöä että kyllä se peräkoukku riittää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Tarttee kyllä myöntää, etten edes pösöjä ole katsellut kun jostain olen saanut käsityksen että ovat turhan vikaherkkiä. Kai se on niitä työkavereitten juttuja, että kun joskus on ollut huono auto niin tottakai sitä koko merkkiä pitää välttää ikuisesti.
On kyllä joka tapauksessa hieno malli, melkein voisin tommosen ottaa jos löytyy tampereen lähistöltä sopiva. Melkein tarttisin farkun, mutta sen verran harvoin sille tilalle on käyttöä että kyllä se peräkoukku riittää.
Sanoisimpa, että enemmän vikaherkkiä ovat Renaultit kuin Pösöt. Tai ainakin kallimpia ja hankalammin selvitettäviä vikoja on tullut eteen nimenomaan Renault-konsernin tuotosten kanssa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
611
Sanoisimpa, että enemmän vikaherkkiä ovat Renaultit kuin Pösöt. Tai ainakin kallimpia ja hankalammin selvitettäviä vikoja on tullut eteen nimenomaan Renault-konsernin tuotosten kanssa.
Itse miettisin ranskalaisita autoista ensinnä Citikkaa. Merkillä ei taida olla mitään kunnon sitruunaa ollut 2000 luvulla, toisin kun esim. Renaultilla, jonka tietyn vuosimallin Meganet ja Lagunat on ihan sysipaskoja. Toisaalta myöhemmät mallit on Lagunoista ja Meganesta erittäin edullisia juuri tuon menetetyn maineen takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 285
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom