Ensimmäiset suorituskykylukemat GeForce RTX 2080 Ti -näytönohjaimella julki

prc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
874
Kommentit luettuani, mulla tuli sellainen kutina että valtosa ei ymmärrä kuinka laskentaintensiivinen (raskas) tehtävä tuo ray tracing on. Jos joku oletti että kovasti RT:tä hyödyntävä kama pyörisi 100fps @ 4k, niin kannattanee ehkä hitusen lukea RT:stä noita 10v vanhoja arttikelleita ja koittaa suhteuttaa tehtävän haastavuutta ja sitä todellisuutta, että tuo on ensimmäinen RThen raudalla pystyvä ohjain. Ja sen jälkeen ehkä vielä vähän suhteuttaa niitä odotuksia. :D
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Ehkäpä niitä suorituskykymittauksia pitäisi tehdä jollain muulla kuin keskeneräisestä pelistä otetuilla screenshoteilla..
Niitä oikeita vertailuja odotellessa, tuo ei nyt kyllä kertonu vielä yhtään mitään kortin tehoista verrattuna edelliseen sukupolveen, yms.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Ehkäpä niitä suorituskykymittauksia pitäisi tehdä jollain muulla kuin keskeneräisestä pelistä otetuilla screenshoteilla..
Oikeastaan tämä haiskahtaa nyt hiukan NVidian PR-mokalta. Kun kerrottiin pelkästä ray tracingista, ja karkeaakin dataa on saatavilla pelkästään yhden pelin betaversion ray tracing -suorituskyvystä, niin nyt leviää sitten se tieto.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
148
Ihan siksi kun kyseessä mieltei tupla hintainen valmistajan paras malli ja peli pyörii alle 60hz 1080 grafiikalla.

Optimointi on tarpeettomien kohteiden poistamista, eli peligrafiikan huonontamista. Ei siinä ihmeitä tehdä.
En usko että ajurit on niin huonot kun niitä on hiottu jo puoli vuotta.
Homma on vain että kumpikin asia ei toimi samaan aikaan korkea fps ja säteenseuranta.

Toki parempaan tulokseen päästään kun peli suunnitellaan kokonaan sille, miten käy vanhoille korteille jää nähtäväksi, mutta vanhojen korttien tuki voi olla tärkeämpää kuin marginaalissa olevien uusien. Eli säteenseurannan yleistyminen voi olla hyvin hidasta johtuen 1080/ti korttien suuresta määrästä.

Oikeastaan kiinostavaa tietää paljonko tulee piirejä joissa säteenseuranta osa viallinen ja pystytäänkö se disabloimaan, ne voi olla parhaita rahallisesti pelikäyttöön.

Enpä väittäisi tuommoisia asioita, paitsi jos olet pelin kehittäjätiimissä mukana? Pelin kehtiyksen tilanteesta tuskin kukaan voi täällä mitään varmaa sanoa. Voi olla, että peli on vielä niin raakile RT kanssa, että ei osaa hyödyntää kortin laskentatehoa edes puoliakaan. Tai koodissa voi olla muita bugeja jotka saa koneen kyykkäämään (esimerkiksi muistivuodot ovat tyypillisiä kehitysversioissa = saa koneen/fps kyykkäämään kortilla, kun kortilla...)

Säteenseurannasta mahdoton arvata vielä, mutta laskisiko valmiissa pelissä fps paljoakaan, jos kortilla omat ytimet tätä hommaa varten? Nähtäväksi jää.

Omat kokemukset optimoinnista on kyllä ollut päinvastaiset. Pelimoottori/peli kehitetty eteenpäin -> näytölle saatu lisää karkkia ja samalla fps myös paremmaksi. Mahdotonta mennä tietenkää sanomaan mikä on Tompan kehityksen tilanne, mutta jos ei 1080p pyöri hyvin tonnin kortilla niin epäilen, että pelimoottorissa/pelin koodissa on vielä kehitettävää.

Oma näkemys, että kortti on ylihintainen ja tehoista mitään sanottaavaa, ennen kun testattu valmiilla peleillä. Kehitys maksaa, silloin on yritettävä takoa rahaa, kun markkinatilanne siihen antaa mahdollisuuden.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Optimointi on tarpeettomien kohteiden poistamista, eli peligrafiikan huonontamista. Ei siinä ihmeitä tehdä.
Nyt puhut kyllä puuta heinää; koodin optimoinnilla on mahdollista saada peli sekä pyörimään paremmin, että näyttämään paremmalta.

Yllättävän nihkeä suhtautuminen siihen kun teknologiajohtaja koittaa tuoda markkinoille oikeasti jotain uutta sen sijaan että skaalaisi ja/tai uudelleennimeäisi vain samaa vanhaa tekniikkaa.
Ihmiset ovat odottaneet uusia kortteja innosta soikeana, mutta räikeän hinnan takia eivät pysty/halua ostaa niitä, joten "tuhnu kortti, en ois halunnukkaan!" :D
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
984
Reitreissinkki yleistyy sitten kun konsolit tukee sitä ja pelintekijöillä on insentiiviä impementoida se kunnolla. Pelit tehdää konsolien ehdoilla, koska suurin raha tulee sieltä.
Ehkäpä. Mutta kuten jo aiemmin on mainittu, siinä kohtaa nämä ekat sitä tukevat laitteet todennäköisesti ovat auttamatta liian hitaita (pelaamistarkoitukseen). Varsinkin jos edes nykypelit eivät pyöri 60fps pintaan 1920x1080 resolla.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
281
Aika moni tuntuu olettavan, että näytön resoluutio korreloi suoraan fps-lukemaan, lähes välittämättä siitä, mitä ruudulle piirretään.

Esimerkiksi Tomb Raiderissa RT:llä tehdään ymmärtääkseni varjot, ja realistisia heijastuksia pintoihin.

Väitän, että on todella helppo vähentää laskettavien säteiden määrää radikaalisti, ilman että loppukuva visuaalisesti paljoa kärsisi.
Laskettavien säteiden määrää vähennettänee valmiissa toteutuksessa automaattisesti, jos RT:n kuluttuma aika on jäämässä pullonkaulaksi kuvan renderöinnissä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Monellakohan potentiaalisella 2080Ti ostajalla on pelinäyttönä 60hz 24" fullHD, jollaista messuilla käytettiin? Koko RTX tekniikka on täysin käyttökelvoton jos ei se kykene pyörimään vähintään 60fps 1440p resolla, joita valtaosa tämän päivän pelinäytöistä on. Ei pirukaan pelaa tuollaisella näytöllä alle sen natiiviresoluution, koska se pilaa kuvanlaadun täysin eikä sitä mikään RTX paikkaa.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Joku aiemmin sanoikin, että tässä on joko nVidian PR-moka käynyt tai sitten kortin tehot normikäytössä (ilman RT) ei ole "riittävät" jolloin on haluttu esitellä vain uutta ominaisuutta. Riittävyys on toki sellainen käsite, että vaikea määritellä, mutta riittävä kuten voisi kuvitellä uusi näyttis vs 2 vuotta vanha näyttis.

Selkeästi Piiristä on iso osa varattu uusille ominaisuuksille ja uudet ominaisuudet vaikuttaa tosi hyviltä. Ongelma on oikeastaan vain se, että tällä hetkellä ei tehoista tiedetä muuta, kuin tämän 30-40fps fullHD RT-demon osalta. Kun nVidia käytti yli 2 tuntia tämän uuden ominaisuuden ja sen tehojen mainostamiseen julkaisun yhteydessä, eikä hiiskunut sanallakaan todellisista pelitehoista jää meille vain se fakta, että tämä uusin huippumalli n. 1300 € maksavana pyörittää uutta tätä demoa fullHD-tarkkuudella 30-40fps. Kaikki muu on vielä arvailuja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Koko RTX tekniikka on täysin käyttökelvoton jos ei se kykene pyörimään vähintään 60fps 1440p resolla, joita valtaosa tämän päivän pelinäytöistä on. Ei pirukaan pelaa tuollaisella näytöllä alle sen natiiviresoluution, koska se pilaa kuvanlaadun täysin eikä sitä mikään RTX paikkaa.
Steamissa esimerkiksi 1080p resolla jauhaa ~64% jengistä, 1440p taas 3,12%. 1080p144hz on varmaan moninkertaisesti suositumpi kuin 1440p.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Steamissa esimerkiksi 1080p resolla jauhaa ~64% jengistä, 1440p taas 3,12%. 1080p144hz on varmaan moninkertaisesti suositumpi kuin 1440p.
Niin? sanoinkin 2080Ti ostajista. Valtaosalla on myös näytönohjaimena GTX1060 tilastojen mukaan. Tuskin tässä yritetään saada 300 euron 1060 omistajia ostamaan 1300 euron 2080Ti seuraavaksi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Tässä säteenseurannassa on vähän samaa kaikua kun hair efekteissä muutama vuosi sitten. Karvat piti saada elämään ja alussa se söi koko näyttiksen tehot ja sitä ei voinut kun osittain käyttää. Nyt kukaan ei edes mieti että voiko vai ei. Kyllä se rauta ja softa kehittyy vaan niin perkeleen nopeaa että tuo TR on vuoden parin päästä midrange korttien hoidettavissa. Nämä "kiimaset" jotka itkee että floppihan se on, kuulostaa kyllä aika idioottien pauhaamiselta. Korttia ei ole vielä julkaistu, yksi kämänen peli sillä todistettavasti pyöritetty jne. ja tehdään syväluotaavia päätelmiä kortin suorituskyvystä itku kurkussa;)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Mitä hintahaitariin tulee tämän kortin suhteen niin jos todellakin 2080 Ti alkaa olla 1300€ tienoilla niin aika harva sen tulee ostamaan. Ehkä NVidialla tarkoitus ei olekkaan myydä näitä vaan ajelle pressitestejä;) Sitä se teettää kun AMD:llä ei ole minkäänlaista vastinetta edes edelliselle NVidian sukupolvelle ja nyt kaula vaan kasvaa...Kovvoo hommoo sano savolainen...
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556
Tekniikkahan on ollut pitkään tulemassa mutta näytönohjainten tehot vaan ei ole riittäneet. Tuossa juttua 10-v sitten NVIDIA Shows Interactive Ray Tracing on GPUs
Tekniikka on paljon vanhempi, jostain 70-luvulta ulkomuistista tämä nykyinen lähestymistapa säteenseurantaan. Noita "softaraytracing"-settejä on ollut olemassa myös pitkään, eikä kyse ollut "tehoista" sinänsä vaan siitä ettei silloin ollut erikoistuneita yksiköitä jotka olisi sitä tehoa juuri siihen hommaan tehnyt. PowerVR toi ihan rautapohjaiset setit markkinoille ~2010 ja on siitä eteenpäin demonnut niitä tasaiseen tehtiin ilman suurta haloota
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Tekniikka on paljon vanhempi, jostain 70-luvulta ulkomuistista tämä nykyinen lähestymistapa säteenseurantaan. Noita "softaraytracing"-settejä on ollut olemassa myös pitkään, eikä kyse ollut "tehoista" sinänsä vaan siitä ettei silloin ollut erikoistuneita yksiköitä jotka olisi sitä tehoa juuri siihen hommaan tehnyt. PowerVR toi ihan rautapohjaiset setit markkinoille ~2010 ja on siitä eteenpäin demonnut niitä tasaiseen tehtiin ilman suurta haloota
Tekniikka on 1500-luvulta, tietokonesovellukset alkanee Appelin paperista vuodelta 1968.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556
Tekniikka on 1500-luvulta, tietokonesovellukset alkanee Appelin paperista vuodelta 1968.
Juu itse säteenseurannan periaate on toki 1500-luvulta, mutta viittasin "nykyisellä lähestymistavalla" juuri sitä itseään, eikä se ole Appelin vaan Whittedin ja vuodelta 79 (piti tarkistaa kun muistin aika varmaksi että 70-luvulta). Eli siis tämä että säteet seurataankin "väärään suuntaan" eli silmästä (kamerasta) lähtien.
 

DaMan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
596
Kyllä kaikesta haisee että tämä on lyhyt rahastusratkaisu tämä Turing. Kun nvidialle kävi selväksi että Vegasta ei ole voittajaksi eikä Navia ole oikeasti näköpiirissäkään he haluavat rahastaa nyt tämän säteenseurannan kehityskulut pois myös pelaajilta.

Koko Turing on vain rahastusta AMD:n heikkouden takia. Oli varmaan tarkoitus vain julkistaa uutena korttityyppinä graafisen alan ammattilaisille mutta nyt kun kilpailua ei käytännössä ole niin tehtiin muokattiin sitä myös pelaajille jolloin kehityskustannukset ja voitot saadaan paljon laajemmalta asiakaskunnalta.

Valmiina on Volta ja sen evoluutiomallit jotka voidaan polkaista markkinoille hyvinkin nopeasti. Toivottavasti AMD nyt Zen:n menestyksen kautta saisi myös Navin fixattua todelliseksi huippuluokan haastajaksi ja toivottavasti Intel haluaa/pystyy tekemään saman tasoisen ratkaisun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Hyvä laite, ei edes tule 60 fps.. Ei tartte paljoa haaveilla 120hz+ näytöistä :btooth:

Toivottavasti bitcoinia tulee tuplasti nopeammin RTX on
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Juu itse säteenseurannan periaate on toki 1500-luvulta, mutta viittasin "nykyisellä lähestymistavalla" juuri sitä itseään, eikä se ole Appelin vaan Whittedin ja vuodelta 79 (piti tarkistaa kun muistin aika varmaksi että 70-luvulta). Eli siis tämä että säteet seurataankin "väärään suuntaan" eli silmästä (kamerasta) lähtien.
Juu, nykymuodossaan ei ole tosiaan kauhean vanha. (toki näin ajatellen en ole ilmeisesti itsekään kauhean vanha)
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Jokseenkin huvittavaa kun porukka vetää johtopäätöksiä suorituskyvystä yhden videon perusteella,missä esitellään sitä ray tracking juttua ja siinä fps droppailee. :D

Kaipa sieltä alkaa kunnollisia testituloksiakin jossain välissä tippumaan. Vähän kumma tosin ettei mitään kunnon testiä ole vielä julkistettu.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Kehittäjä on kommentoinut suorituskykyä ja tosiaan tuo RT-päivitys tulee peliin vasta myöhemmin:

 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Vissiin ainoa kommentti mitä Nvidialta itseltään kuultu Turingin suorituskyvystä nykypeleissä:

"Turing is 6x Pascal performance for ray-traced graphics. For existing games, Turing will deliver 2x the performance and 4K HDR gaming at 60 FPS on even the most demanding titles"

GeForce RTX Propels PC Gaming’s Golden Age with Real-Time Ray Tracing | NVIDIA Blog

Toivottavasti 4k60fps lupaus ei ole samaa tasoa Sonyn ja Microsoftin kanssa. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Kaikkihan viittaa siihen että Turing on Voltasta viilattu malli.
Tuolta vaikuttaa ja oma veikkaus nyky peleissä yli 90% todennäköisyydellä korttien teho järjestys.

Rtx 2080ti
Titan V
Titan xP ja p
Gtx 1080ti
Rtx 2080
Gtx 1080
Rtx 2070
Gtx1070ti....

Riippuen kuinka kelloja nuo uutuudet ottaa niin järjestys voi hitusen muuttua.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Tuolta vaikuttaa ja oma veikkaus nyky peleissä yli 90% todennäköisyydellä korttien teho järjestys.

Rtx 2080ti
Titan V
Titan xP ja p
Gtx 1080ti
Rtx 2080
Gtx 1080
Rtx 2070
Gtx1070ti....

Riippuen kuinka kelloja nuo uutuudet ottaa niin järjestys voi hitusen muuttua.
Jees eiköhän se juurikin näin mene.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tuolta vaikuttaa ja oma veikkaus nyky peleissä yli 90% todennäköisyydellä korttien teho järjestys.

Rtx 2080ti
Titan V
Titan xP ja p
Gtx 1080ti
Rtx 2080
Gtx 1080
Rtx 2070
Gtx1070ti....

Riippuen kuinka kelloja nuo uutuudet ottaa niin järjestys voi hitusen muuttua.
Aika heikko ipc jos järjestys on tämä :think:
Ei viitti ainakaa RT maksaa ylimääräistä kun ei pelejäkään ole vielä.

mutta tosiaan nvidia oli aika hiljaa tuosta peli suorituskyvystä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 447
Tuolta vaikuttaa ja oma veikkaus nyky peleissä yli 90% todennäköisyydellä korttien teho järjestys.

Rtx 2080ti
Titan V
Titan xP ja p
Gtx 1080ti
Rtx 2080
Gtx 1080
Rtx 2070
Gtx1070ti....

Riippuen kuinka kelloja nuo uutuudet ottaa niin järjestys voi hitusen muuttua.
Titan V menee vesillä samoihin kelloihin kun Pascalit. Odotettavissa siis kovempia kelloja, kiitos isompien tehorajojen järeämpien virransyöttöjen 2080ti:llä. Mutta järjestys lienee juuri tuollainen, tosin 1080ti/Titan Xp/X(P)/2080 on niin lähellä toisiaan että ne sijoittaisin geneerisesti sijalle 3 rinnakkain.

Tuossa laskeskelin että Titan V on suunnilleen 40% tehokkaampi clock to clock, kuin Titan Xp. Kun kellotus huomioidaan, 2080ti lienee sen 40% tehokkaampi kuin 1080ti/Titan Xp/X(P) ihan cudalaskennassa ja peleissä ilman RT:tä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Titan V menee vesillä samoihin kelloihin kun Pascalit. Odotettavissa siis kovempia kelloja, kiitos isompien tehorajojen järeämpien virransyöttöjen 2080ti:llä. Mutta järjestys lienee juuri tuollainen, tosin 1080ti/Titan Xp/X(P)/2080 on niin lähellä toisiaan että ne sijoittaisin geneerisesti sijalle 3 rinnakkain.

Tuossa laskeskelin että Titan V on suunnilleen 40% tehokkaampi clock to clock, kuin Titan Xp. Kun kellotus huomioidaan, 2080ti lienee sen 40% tehokkaampi kuin 1080ti/Titan Xp/X(P) ihan cudalaskennassa ja peleissä ilman RT:tä.
Jees tuo 40% oliskin jo jonkunlainen päivitys...2x 2080ti nvlinkillä olisi jo mahtavuutta kun eikös tuolla nvlinkillä nuo näy tavallaan yhtenä gpuna eli muistit ja tehot x2
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556
Jees tuo 40% oliskin jo jonkunlainen päivitys...2x 2080ti nvlinkillä olisi jo mahtavuutta kun eikös tuolla nvlinkillä nuo näy tavallaan yhtenä gpuna eli muistit ja tehot x2
No ei yhtään sen enempää kuin nykyisetkään näyttikset, ihan samat esteet siinä on kuin ennenkin, ainut ero että nyt on enemmän kaistaa välissä kuin aiemmin mutta silti sitä on vain murto-osa muistikaistasta (etenkin näillä kuluttajavehkeillä)
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Jees tuo 40% oliskin jo jonkunlainen päivitys...2x 2080ti nvlinkillä olisi jo mahtavuutta kun eikös tuolla nvlinkillä nuo näy tavallaan yhtenä gpuna eli muistit ja tehot x2
juu on 2x
Selvästi parempi kuin esim sli tai crosfire systemit
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556
juu on 2x
Selvästi parempi kuin esim sli tai crosfire systemit
Taas julistat faktana asioita jotka eivät yksinkertaisesti ole totta. NVLinkin erottaa edeltäjistään käytännössä vain tuki koherenttiudelle (löytyy myös kilpailevia toteutuksia, mutta toistaiseksi niitä ei ole näyttisten yhdistämiseen käytetty) ja korkeampi kaista. Se kaista on silti edelleen vain murto-osa muistikaistasta puhumattakaan siitä että kahden piirin keskustelussa tulee kuitenkin viiveiden vuoksi hävikkiä.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 026
Jengi sekoilee jonkun raytraycin betan takia? Johan tuosta jo uutisoitiin, että ti pyöritti tilaisuudessa 4k julkaisuja 60-100 fps. Kyllä sieltä nopeaa rautaa on tulossa.

Reitreissinkki yleistyy sitten kun konsolit tukee sitä ja pelintekijöillä on insentiiviä impementoida se kunnolla. Pelit tehdää konsolien ehdoilla, koska suurin raha tulee sieltä.
Epäselvää tuossa vain on se että oliko tuo AI kikkailulla saavutettu vai ihan raakateholla. Ammattilaisille suunnatussa tilaisuudessa nahkatakki innolla selitti heidän tekniikkaa jossa otetaan pieni resoluutioinen kuva ja sitten tensor coreilla laskeskellaan siitä korkean resoluution kuva.

Eli oliko ne 4K pätkät oikeaa 4K vai esim 1080p joka AI:n kanssa ylösskaalattiin.

Aliens: Colonial Marines?
Itsellä on sellainen mutu että tuo 30 fps säteilyllä on aika kova suoritus. Näitähän ei ole aiemmin tehty reaaliaikaisesti juuri millään. No, korttia ja testejä odotellessa. EI mene kuitenkaan ostolistalle, ei noissa hinnoissa ole mitään järkeä.
Joo on se ihan kova saavutus, onhan se hirmu harppaus nykyiseen. Mutta se samalla myös osoittaa että tekniikan markkinat ei vielä ole pelipuolella vaan ammattilaispuolella. Menee joku sukupolvi vielä että tää on ihan kaikkien juttu.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556
Itsellä on sellainen mutu että tuo 30 fps säteilyllä on aika kova suoritus. Näitähän ei ole aiemmin tehty reaaliaikaisesti juuri millään. No, korttia ja testejä odotellessa. EI mene kuitenkaan ostolistalle, ei noissa hinnoissa ole mitään järkeä.
Niin, mitä nyt PowerVR:llä on ollut säteenseurantarautaa tarjolla vuosikymmenen alusta lähtien ja sitä on esitelty ja siitä uutisoitu moneen otteeseen monessa mediassa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Niin, mitä nyt PowerVR:llä on ollut säteenseurantarautaa tarjolla vuosikymmenen alusta lähtien ja sitä on esitelty ja siitä uutisoitu moneen otteeseen monessa mediassa.
njoo no powervr ei ole PC näyttiksiä tainnut tehdäkkään tällä vuosituhannella, lukuun ottamatta joitan ensimmäisiä intelin atom läppäreitä. Eipä taida heidän tekniikalleen olla kovinkaan paljoa kysyntää mobiili maailmassa.

Edit. Tai no olihan niillä kyro vielä 2002. Ihan mukavahan tuo olisi nähdä tekemässä paluun pc puolelle, ei taida kuitenkaan rahkeet moiseen riittää.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Taas julistat faktana asioita jotka eivät yksinkertaisesti ole totta. NVLinkin erottaa edeltäjistään käytännössä vain tuki koherenttiudelle (löytyy myös kilpailevia toteutuksia, mutta toistaiseksi niitä ei ole näyttisten yhdistämiseen käytetty) ja korkeampi kaista. Se kaista on silti edelleen vain murto-osa muistikaistasta puhumattakaan siitä että kahden piirin keskustelussa tulee kuitenkin viiveiden vuoksi hävikkiä.
Parempi kuin sli tai crosfire on ainakin fakta asiaa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Kehittäjä on kommentoinut suorituskykyä ja tosiaan tuo RT-päivitys tulee peliin vasta myöhemmin:

Ei silti vaikuta hyvältä. Toki optimoinnilla tuota saadaan jonkin verran nopeutettua, mutta kun se takkuaa tuolla tavalla previkassa jo full hd resolla, niin lienee turha odottaa pelattavia nopeuslukemia 4k resoilla vaikka olisi optimoitukin. Ja tuo TI malli on käsittääkseni tarkoitettu juuri 4k resoille. Laimealta vaikuttaa suoritus tässä vaiheessa vaikka messuaminen uusista ominaisuuksista onkin ollut kovaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Valitettavasti hyllyyn nämä taitaa jäädä kaikilta muilta paitsi uutuus kiimasilta rahamiehiltä joille hinnalla ei ole mitään väliä. 2080 maksaa miltei tonnin? Ti jo yli 1300€. Eli NVidia pitäköön tunkkinsa...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Kyllä kaikesta haisee että tämä on lyhyt rahastusratkaisu tämä Turing. Kun nvidialle kävi selväksi että Vegasta ei ole voittajaksi eikä Navia ole oikeasti näköpiirissäkään he haluavat rahastaa nyt tämän säteenseurannan kehityskulut pois myös pelaajilta.

Koko Turing on vain rahastusta AMD:n heikkouden takia. Oli varmaan tarkoitus vain julkistaa uutena korttityyppinä graafisen alan ammattilaisille mutta nyt kun kilpailua ei käytännössä ole niin tehtiin muokattiin sitä myös pelaajille jolloin kehityskustannukset ja voitot saadaan paljon laajemmalta asiakaskunnalta.

Valmiina on Volta ja sen evoluutiomallit jotka voidaan polkaista markkinoille hyvinkin nopeasti. Toivottavasti AMD nyt Zen:n menestyksen kautta saisi myös Navin fixattua todelliseksi huippuluokan haastajaksi ja toivottavasti Intel haluaa/pystyy tekemään saman tasoisen ratkaisun.
Intelin vastauksia odottaessa voit joutua aika pitkään venaamaan. Luulen että Intelin ns. tehoissa kilpailukykyinen näyttis vs. AMD ja NVidia on vielä vuosien päässä. Ei noita edes Intel joka on jäänyt jo prossupuolella AMD:n jyräämäksi tehdä ihan tuosta vaan. Hienoa että Intel on ilmoittautunut mukaan kisaan mutta sillä on niin jäätävä takamatka että niiden varaan ei nyt kannata mitään laskea vuosiin.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 113
Jee mä oon kiimanen rahamies... kiva tietää.
1440p 144hz näytöllä kyykkää kyl niin pahasti toi 1080 et tarvii päivitellä.
Joo tiedän et 1080 ti auttais mut jos tuo nyt sattuu oleen nopeempi niin antaa tulla.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ei silti vaikuta hyvältä. Toki optimoinnilla tuota saadaan jonkin verran nopeutettua, mutta kun se takkuaa tuolla tavalla previkassa jo full hd resolla, niin lienee turha odottaa pelattavia nopeuslukemia 4k resoilla vaikka olisi optimoitukin. Ja tuo TI malli on käsittääkseni tarkoitettu juuri 4k resoille. Laimealta vaikuttaa suoritus tässä vaiheessa vaikka messuaminen uusista ominaisuuksista onkin ollut kovaa.
Eikai sitä RT ja 4K/60fps voidakkaan millään vielä hetkeen saavuttaa eikä varsinkaan kun kyseessä ensimmäiset RT ohjaimet
mutta ilman RT kikkareita tolla Rtx2080Ti on varmaan pätevä pyöritellä pelejä 4K:lla.
Se onnistui kohtuullisesti jo 1080Ti mutta
2080Ti tuoma nopeuslisä on omiaan tuomaan kaivattua nopeutta 4K pelaamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 447
Jees tuo 40% oliskin jo jonkunlainen päivitys...2x 2080ti nvlinkillä olisi jo mahtavuutta kun eikös tuolla nvlinkillä nuo näy tavallaan yhtenä gpuna eli muistit ja tehot x2
Niinkuin @Kaotik tuossa mainitsikin, edelleen se toimii samaan tapaan kuin SLI. Kaistaa on nyt vaan enemmän joten se mahdollistaa vähän enemmän juttuja, tai nopeammin. Oleellista on silti että se softa siihen hommaan tehdään kunnolla, joka minimois tarvetta keskusteluun GPUiden välillä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 909
Ihan siksi kun kyseessä mieltei tupla hintainen valmistajan paras malli ja peli pyörii alle 60hz 1080 grafiikalla.

Optimointi on tarpeettomien kohteiden poistamista, eli peligrafiikan huonontamista. Ei siinä ihmeitä tehdä.
Siis meinaat että pelifirma vaan tekee pelejä silmät kiinni ja ne vaan sattumalta useinmiten osuvat niin että markkinoiden paras rauta pyörittää niitä juuri ja juuri riittävästi? Vai jätetäänkö ne loput vaan julkaisematta: Hupsista, meidän peli pyörii 5 FPS markkinoiden kalleimmalla ohjaimella kun oltiin vähän liian kunnianhimoisia efektien kanssa, oh well, sinne meni kehitysmiljoonat?

Siitä voidaan vääntää halutaanko sitä kutsua optimoinniksi, mutta tottakai noita efekteja ja muita silmäkarkkeja mitoitetaan sen mukaan mihin rauta pystyy.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
No ei yhtään sen enempää kuin nykyisetkään näyttikset, ihan samat esteet siinä on kuin ennenkin, ainut ero että nyt on enemmän kaistaa välissä kuin aiemmin mutta silti sitä on vain murto-osa muistikaistasta (etenkin näillä kuluttajavehkeillä)
Se joku NVidian kehittäjä (joku partasuu se oli, haastateltiin tuon tapahtuman jälkeen) sanoi että jos SLI oli 1 giga, se joku HD versio 2 gigaa niin tuossa nyt olevassa on 100 gigaa kaistaa.

Jos oikein muistan. Katselin tuota lähetystä junassa, kävellessä hotelille ja ityse hotellissa joten vähän saattaa olla joku sumuista.

Mutta 1, 2 ja 100 oli lukuina kuitenkin, juuri tähän asiaan liittyen.

EDIT.

Ei ollut partasuu...

Ajassa 4:50 NVidian Twitch-tallennuksesta.

Korjattu 10 100!

eli ennen oli 1 tai 2 gigabyte/second, tuo Link on 100 gigabyte/second.

Katotaas onnistuuko, koitan linkata sen kohdan jossa puhuvat:

 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 402
Niinkuin @Kaotik tuossa mainitsikin, edelleen se toimii samaan tapaan kuin SLI. Kaistaa on nyt vaan enemmän joten se mahdollistaa vähän enemmän juttuja, tai nopeammin. Oleellista on silti että se softa siihen hommaan tehdään kunnolla, joka minimois tarvetta keskusteluun GPUiden välillä.
Minulle ei vaan ole vielä selvinnyt, minkä verran muistikaistaa on millekin prosessoinnin osalle on tarjolla ja minkä verran muistikaistaa ne prosessointiinsa tarvitsevat.

Kun GPU:ssa on SM Core, RT Core ja Tensor Core, niin varmaan ne kaikki joutuvat yhteistä muistikaistaa käyttämään (tuskin ne pelkällä sisäisillä rekistereillä ja välimuistilla pärjäävät).

Jos näin on, saattaa joku osa prosessoinnista hidastua jos toinen osa kuormittaa samaa muistikaistaa liiaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 104
Viestejä
4 195 646
Jäsenet
70 849
Uusin jäsen
kalmari69

Hinta.fi

Ylös Bottom