Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
445
Kuinka moni kannattaa että nimimerkin yhteyteen tulisi jokin varoitus pieleen menneistä kaupoista / negatiivisesta palautteesta jotta seuraavatkin kaupanhierojat osaa suoraan olla enempi varuillaan? Tämä toimisi myös ns. ennaltaehkäisevästi että niitä negoja ei varmaan niin helposti haluttaisi. Huuto.net:ssähän aikanaan oli nimimerkin perässä ja taitaa olla edelleen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
En. Vähän sama asia kuin laittaisi jalkapuuhun torille kaikkien ihmeteltäväksi.

Kauppiaspalautteesta, käyttäjän viestejä, nimeä, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa Googlettaessa löytyy tarpeeksi tietoa jos tarvetta.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
En. Vähän sama asia kuin laittaisi jalkapuuhun torille kaikkien ihmeteltäväksi.

Kauppiaspalautteesta, käyttäjän viestejä, nimeä, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa Googlettaessa löytyy tarpeeksi tietoa jos tarvetta.
No, se jalkapuu voisi näkyä siinä vaikka kuukauden, hyvä idea.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
Kuinka moni kannattaa että nimimerkin yhteyteen tulisi jokin varoitus pieleen menneistä kaupoista / negatiivisesta palautteesta jotta seuraavatkin kaupanhierojat osaa suoraan olla enempi varuillaan? Tämä toimisi myös ns. ennaltaehkäisevästi että niitä negoja ei varmaan niin helposti haluttaisi. Huuto.net:ssähän aikanaan oli nimimerkin perässä ja taitaa olla edelleen.
En kannata.

Mielestäni tuo on ihan liian helppo kohde nimettömästi tehdä hallaa toiselle käyttäjälle ja pahimmillaan tälläinen palaute voisi johtua ihan muusta kuin pieleen mennyistä kaupoista.

Tämän päivän internettiä/IRL-meininkiä(mustavalkoisuutta) kun yrittää neutraalisti katsoa, niin näkisin että tämänkaltainen mahdollisuus hyökätä jotakuta kohtaan ihan jo sen perusteella, ettei kys. henkilön kommentti ketjussa X miellyttänyt, ei ole kenenkään etu ja lisää turhaan vaan eipäs/juupas meininkiä, mielipahaa sekä ylläpidon töitä.

Unohtamatta sitä faktaa, että aiheettoman palautteen jättäjä voi periaatteessa tehdä sen ns. kertakäyttötunnuksella ja/tai muokata viestihistoriaansa edukseen(toki tiedän että ylläpito näkee muokatutkin, mutta yleisen mielipiteen/maineen kannalta tällä on melko vähäinen vaikutus sen jälkeen kun vahinko on jo syntynyt).

Mielestäni tämä ketju riittää asioitten setvimiseen (+ se että ylläpito voi poistaa/muokata palautteita nähtyään faktat).

Hyvää kesää kaikillle:kippis:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
20
Kuinka moni kannattaa että nimimerkin yhteyteen tulisi jokin varoitus pieleen menneistä kaupoista / negatiivisesta palautteesta jotta seuraavatkin kaupanhierojat osaa suoraan olla enempi varuillaan? Tämä toimisi myös ns. ennaltaehkäisevästi että niitä negoja ei varmaan niin helposti haluttaisi. Huuto.net:ssähän aikanaan oli nimimerkin perässä ja taitaa olla edelleen.
Ei kai se niin iso vaiva lopulta ole vilkasta potentiaalisen myyjän/ostajan kauppahistoria? Siellä kun on vielä se perustelukin sille palautteelle sitten samassa ruudussa.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
445
En kannata.

Mielestäni tämä ketju riittää asioitten setvimiseen (+ se että ylläpito voi poistaa/muokata palautteita nähtyään faktat).

Hyvää kesää kaikillle:kippis:
Sepä se olisi kiva jos tätä ketjua ei tarvittaisi. Palautetta ei tietääkseni voi antaa ilman kauppatapahtumaa ja jos näin käy niin eiköhän tämmöset bannattaisi samantien?

Ei kai se niin iso vaiva lopulta ole vilkasta potentiaalisen myyjän/ostajan kauppahistoria?
Niin harvemmin noilla kusettajilla onkaan palautteita joten vaikea tutkia.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 694
Sepä se olisi kiva jos tätä ketjua ei tarvittaisi. Palautetta ei tietääkseni voi antaa ilman kauppatapahtumaa ja jos näin käy niin eiköhän tämmöset bannattaisi samantien?


Niin harvemmin noilla kusettajilla onkaan palautteita joten vaikea tutkia.
Kuten tässäkin ketjussa on mainittu se negatiivinen palaute voi tulla ihan siitä että kello 04 aamusta ei vastata puhelimeen tai privaviestiin ja "heti kaikki mulle nyt" henkilön mielestä kyseessä on kusetus. Tai esim. toinen viettää viikonloppua ja ajattelee että "perjantaina tehtiin kauppa, toinen maksoi lauantaina rahat ja laitan paketin maanantaina" => toinen on ehtinyt tehdä ja lauantai illasta negatiivisen palautteen ja viestiä tähän ketjuun, kun myyjä maanantaina esim. illasta kirjautuu tänne ilmoittaakseen että paketti on postissa ja laittaakseen seurantakoodin hän huomaakin että on viestiä ketjussa ja negatiivinen palaute mitä ilmeisesti antaja ei voi enää muuttaa tai poistaa (siinä on jokin tietty aika).

Eli vikana voi olla ihan se että toinen on perheellinen, viettää kesämökillä viikonlopun ja ei 24/7 ole koneella.

Tietysti jos (ja näin on tehtykin) löytyy tyyppiä joka myy esim. 3kpl olematonta näytönohjainta ja ottaa kaikilta rahat mutta tuotetta ei näy eikä kuulu ja samaa yrittää edelleen myydä privalla muutamalle muulle tämä saa bannit foorumilta.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
Sepä se olisi kiva jos tätä ketjua ei tarvittaisi. Palautetta ei tietääkseni voi antaa ilman kauppatapahtumaa ja jos näin käy niin eiköhän tämmöset bannattaisi samantien?


Niin harvemmin noilla kusettajilla onkaan palautteita joten vaikea tutkia.
niin, itsehän voin seuraavassa viestissäni väittää että käyttäjä @gnark~~~~ on myynyt minulle tiiliskiviä näytönohjaimen sijaan... toki tämä on täyttä puppua mutta Google ei unohda.
Kuka tahansa samaa nimimerkkiä käyttävä joutuu vastuuseen valheistani, mutta kuinka moni ostajista on tarkistamaan väittämäni.

Palautteen antamisesta ilman tapahtumaa en tiedä, se tosin pitää täysin paikkaansa että parhailla kusettajilla ei ole historiaa.. tuohan olisikin naurettavaa jos näin olisi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 202
ei hitto järki tässä menee.valmista pakettia minä möin en mitään rakennussarjaa.kokoa 16Gb ja käyttötarkoitus mihin se sopii tuollaisena. minun vastuulle ei kuulu mitä ostaja tekee aukooko hän sen.Ellei tuo toimisi oisin pyytänyt palauttamaan,toimivuuden olen luvannut että se on 16Gb 2.5" asema. ostaja ei kyllä valittanut että olisi ollut viallinen.

Ei tuo ostajan toimintakaan mitään täyttökiitosta ansaitse. 19.8 lupasi maksaa viikonlopunaikana, ei näkynyt maksua en kysellyt. 27.7 tuli tuo viesti ja maksu näkyi 30.7
Olin unohtanut maksaa tämän, maksoin just nyt Danskebankin tililtä eli näkyy sinun OP tilissäsi valitettavasti vasta maanantaina.
Turhaa ulinaa. Et missään vaiheessa ole maininnut että osat on LIIMATTU toisiinsa pysyvästi vaan ostaja oletti ne voi normaalisti purkaa osiin, joita mainitset. Vaikka olisitkin myynyt 16gb whattefuckever formaatin tallennustilaa sovitettuna 2,5" asemaan niin lähes jokainen normaalilla järjellä varustettu mainitsee tässä tilanteessa että kyseessä on joku joku erikeeper viritys.

Jos LIIMA ei kuulu ko. adapteripaketin tai muun synttärisetin myyntipaketin mukana tuleviin vakiovarusteisiin niin jokainen taukki ymmärtää että silloin asia on erityismaininnan arvoinen.

edit: Jaaha, taisin olla jo aikalailla hidas.
 
Viimeksi muokattu:

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 417
Kyllä tuon palautteen näyttää pystyvän laittaa ilman kauppojakin... :( Toisella foorumilla laitto ei onnistu ilman, että kommentoi myyjän/ostajan ketjuun.

Mutta tämä mielestäni parempi. Tää ketju on hyvä, mutta helpoiten löytää palautteet nikin takaa :)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
394
Ajattelette nyt kaikki liian vaatimatonta lähestymistapaa tähän huijareitten kitkemiseen.
Vaatikaa hyvät kanssa räpeltäjät, että täydellisillä yhteystiedoilla, tausta ja luotto tarkistuksella pelkästään pystyy rekisteröitymään :facepalm:
:srofl:
 
Viimeksi muokattu:

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 417
Ajattelette nyt kaikki liian vaatimatonta lähestymistapaa tähän huijareitten kitkemiseen.
Vaatikaa hyvät kanssa räpeltäjät, että täydellisillä yhteystiedoilla, tausta ja luotto tarkistuksella pelkästään pystyy rekisteröitymään :facepalm:
:srofl:
Menee jo OT, mutta olishan se kova, kun olis tuo Huudon tunnistautumismahdollisuus :D
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Lapsellinen käyttäjä joka rupeat tekemään sähköpostihäirintää eikö ole uskallusta täällä kysyä niistä uretaaneista ja liimoista.kysy vaikka tuolla kauppapaikka osastolla
Ottaako ohimoon kun en vastannut et saanut, minun sähköpostia/puhelinnumeroa

Hei

Onko täysin kunnossa, ei ureaa sisällä tai liimailtu kokonaisuus? Oli netissä varoiteltu että semmosia saattaa olla. :)Viestin lähettäjän sähköpostiosoite:
 
Viimeksi muokattu:

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Lapsellinen käyttäjä joka rupeat tekemään sähköpostihäirintää eikö ole uskallusta täällä kysyä niistä uretaaneista ja liimoista.kysy vaikka tuolla kauppapaikka osastolla
Ottaako ohimoon kun en vastannut et saanut, minun sähköpostia/puhelinnumeroa
Tätä pyysit ja pyytämääsi sait: "
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy"

Mikä asiassa on noin vaiketa ymmärtää, että saat mitä tilaat?

Omilla viesteilläsi olet kusennut muroihisi.
Itse olisin vastaavassa tilanteessa purkanut kaupan ja maksanut kulut, toi itkeminen ja valittaminen ei tee sinulle kuin hallaa.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Tätä pyysit ja pyytämääsi sait: "
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy"

Mikä asiassa on noin vaiketa ymmärtää, että saat mitä tilaat?

Omilla viesteilläsi olet kusennut muroihisi.
Itse olisin vastaavassa tilanteessa purkanut kaupan ja maksanut kulut, toi itkeminen ja valittaminen ei tee sinulle kuin hallaa.
Kyllä tämäasia on jo läpikäyty: Mutta jos myyntikohteitteni sabotointia haluatte tehdä kommentia vaan kauppapaikkaan, tai huutonettiin paraiten ostajat sieltä näkee mikä homma on, varmaan vituttaa kun torillakin myynnissä ei yleisö näe niitä kommentteja,eikä myöskään ole facebookissa.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Kyllä tämäasia on jo läpikäyty: Mutta jos myyntikohteitteni sabotointia haluatte tehdä kommentia vaan kauppapaikkaan, tai huutonettiin paraiten ostajat sieltä näkee mikä homma on, varmaan vituttaa kun torillakin myynnissä ei yleisö näe niitä kommentteja,eikä myöskään ole facebookissa.
Lopeta jo toi itkeminen, pyysit mielipiteitä kaupasta ja sait niitä.

Edelleen jos olisin sinä; Tunnustaisin mokani ja peruisin kaupan maksaen ylinmääräiset kustannukset jos ostajalle ei sovi hyvitys hinnasta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 694
Lapsellinen käyttäjä joka rupeat tekemään sähköpostihäirintää eikö ole uskallusta täällä kysyä
En nyt kyllä ihan ymmärrä tätä viestiä. Eli mahdollisesti tämän foorumin käyttäjä joka on epärehellinen kaupankävijä mutta ei ole kertonut sinulle mitään tietoja on lähettänyt sinulle sähköpostia ja ilman mitään muuta tietoa päätit että sen sijaan että myisit / ostaisit mitään häneltä tuletkin nyt tänne kirjoittamaan varoituksen hänestä? Ilman että kerrot kuitenkaan mitään tarkempia tietoja?

Nyt siis tiedämme varoa henkilöä joka kysyy YV:llä (tai sähköpostitse mutta ei myynti-ilmoituksessa) tarkempia tietoja? Tämän perusteella meidän pitäisi osata varoa häntä?

Minusta tuo viestisi ei sisällä tarpeeksi informaatiota ja se että lisäksi mainitset jotain myöhemmin fb:stä ja torista ei oikeasti avaa tämän henkilön (jota meidän pitäisi epärehellisenä kauppiaana / ostajana varoa) nimimerkkiä tms. yhtään sen enempää.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
En nyt kyllä ihan ymmärrä tätä viestiä. Eli mahdollisesti tämän foorumin käyttäjä joka on epärehellinen kaupankävijä mutta ei ole kertonut sinulle mitään tietoja on lähettänyt sinulle sähköpostia ja ilman mitään muuta tietoa päätit että sen sijaan että myisit / ostaisit mitään häneltä tuletkin nyt tänne kirjoittamaan varoituksen hänestä? Ilman että kerrot kuitenkaan mitään tarkempia tietoja?

Nyt siis tiedämme varoa henkilöä joka kysyy YV:llä (tai sähköpostitse mutta ei myynti-ilmoituksessa) tarkempia tietoja? Tämän perusteella meidän pitäisi osata varoa häntä?

Minusta tuo viestisi ei sisällä tarpeeksi informaatiota ja se että lisäksi mainitset jotain myöhemmin fb:stä ja torista ei oikeasti avaa tämän henkilön (jota meidän pitäisi epärehellisenä kauppiaana / ostajana varoa) nimimerkkiä tms. yhtään sen enempää.
Siis minä en tiedä kuka tämä on,epäilys joku joka kuuluu tänne, lähetti tori.fi kautta tuollasen viestin. laitoin tänne sen että tulee rohkeasti kysymään myynneistäni älä lähettele pikateistulla sähköpostilla viestejä. minusta tämä niin raukkamaista toimintaa, vai onko hän niin tyhmä että luuli viestinsä näkyvän kaikille tori.fi käyttäjille.
kirjoitin itse google hakuun peanpe näkyy vain tämäketju,mistä hän olisi tiennyt tuolla haulla hakea ellei oli etukäteen tätä keskustelua tiennyt siksi epäilykseni kohdistuu täällä olevaan henkilöön.
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
"...kirjoitin itse google hakuun peanpe näkyy vain tämäketju,mistä hän olisi tiennyt tuolla haulla hakea..."
Yksinkertaista, joku ostaja guuglasi nimesi varmistakseen oletko luetettava myyjä. Vastauksen ostaja sai.

SOVI ne tehdyt kaupat niin ei ole ongelmia, itse olet sotkusi tehnyt valittamalla negatiivisesta palautteesta.

Ei kauppa voi tehdä vittuilemalla asiakkaalle.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Yksinkertaista, joku ostaja guuglasi nimesi varmistakseen oletko luetettava myyjä. Vastauksen ostaja sai.

SOVI ne tehdyt kaupat niin ei ole ongelmia, itse olet sotkusi tehnyt valittamalla negatiivisesta palautteesta.

Ei kauppa voi tehdä vittuilemalla asiakkaalle.
Tuskin on googlannut mitään,tori myynti on aivan erinimellä. tahallista vittuilua tai yritystä poimia sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumero. Jos hän siitä koneesta kiinnostunut on miksei kommentoinut kauppapaikkaan, no siksi kun olis näkynyt kuka henkilö on. no jus ja kun henkilö nämä näkee onko sitte onnellinen tai onko nyt paskanpää jäykkänä että mitä jos saankin selville kuka
 
Viimeksi muokattu:

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Tuskin on googlannut mitään,tori myynti on aivan erinimellä. tahallista vittuilua tai yritystä poimia sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumero. Jos hän siitä koneesta kiinnostunut on miksei kommentoinut kauppapaikkaan, no siksi kun olis näkynyt kuka henkilö on
OK, hyvää kaupankäyntiä tolla asenteella.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 849
Tuskin on googlannut mitään,tori myynti on aivan erinimellä. tahallista vittuilua tai yritystä poimia sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumero. Jos hän siitä koneesta kiinnostunut on miksei kommentoinut kauppapaikkaan, no siksi kun olis näkynyt kuka henkilö on. no jus ja kun henkilö nämä näkee onko sitte onnellinen tai onko nyt paskanpää jäykkänä että mitä jos saankin selville kuka
Jos on ihan eri nimellä torissa niin mistä on osannut yhdistää iotechin nimimerkin torin ilmoitukseen?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Ei vaan, eiköhän @peanpe nyt oikeasti kannattaisi jo vetää omat johtopäätökset ja toimia niin kuin lupasit, eli parempi jättää se kaupanteko ihan suosiolla sellaisille tahoille, joilta se onnistuu ilman suurempaa säätämistä.

Tosin siinä kohtaa kun aletaan jo väsäämään rikosilmoitusta, niin näiden kauppiaiden kohdalla tuskin ketään kokisi kovin suurta menetystä, vaikka ylläpito bannaisi koko tunnuksen?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
@RumCake

Liittyy kohteeseen Myydään - PS3 Slim 320gb + 2 ohjainta + 4 peliä *Helsinki*

RumCake tarjosi ensin ketjuun 50 euroa, mihin tein yv:llä vastatarjouksen 60 euroa. RumCake suostui tähän ja ehdotin lauantaina noutoa seuraavalle päivälle eli sunnuntaille klo 16 aikaan. Yhteydenpitotavaksi ehdotin jatkossa viestittelyä puhelimitse. RumCake laittoi sunnuntaina puhelimitse viestiä olevansa tulossa neljältä hakemaan konetta kysellen vielä tarkempaa osoitetta. Annoin osoitteen ja pyysin laittamaan viestiä kun perillä. Noh, miehestähän ei tämän jälkeen ole kuulunut yhtään mitään eikä ole vastannut laittamiini viesteihin. Teki siis oharit eikä vastaa enää viesteihin. Ei mitään maata mullistavaa, mutta kyllähän tällainen aina päähän ottaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
421
@SFL
Sovittiin näyttiksestä kaksi viikkoa sitten kaupat ja maksoin saman tien kortin tilille. Pyysin myös, että paketin laittaessaan postiin, hän laittaisi minulle seurantakoodin tulemaan. Kaupat tehtiin alkuviikosta ja hän sanoi rahojen tulleen perille. Siinä kesti sitten pari päivää etsiä elektrostaattista pussia näyttikselle, ei siinä mitään, parempi että pakkaa kunnolla. Sanoi laittaneensa kortin tulemaan, mutta lähetyskoodia en saanut. Lähti viikonlopuksi mökille ja lupasi sitten samana sunnuntaina laitella koodin, kun oli kotiutunut. No ei tullut koodia. Odottelin pari päivää, josko kortti sitten kuitenkin tulisi. No ei tullut ei, eikä lähipostista löytynyt lähetystä nimellä. Yritin soittaa, mutta SFL ei vastannut. Sain miehen kiinni sähköpostilla ja hän sanoi puhelimen jääneen kotiin ja mies itse jossain hornan tuutissa (500km kotoa). Kuulemma paketti Numerolla -paketti, ja ehkä sitten tullut väärä numero. Sovittiin, että maksaa rahat takaisin kortista viimeistään nyt maanantaina, mutta mitään ei ole kuulunut. Pari päivää sitten viimeksi vastaili meileihin, että tänä maanantaina hoitaa asian.

Odottelen nyt pari päivää ja jos ei ala kuulua, niin kai se on lähdettävä ilmoitusta tekemään. Toivottavasti kuitenkin kyseessä on surkeiden sattumusten sarja, joten jään odottelemaan @SFL yhteydenottoa. Päivittelen sitten, miten loppupeleissä kävi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 202
@SFL
Sovittiin näyttiksestä kaksi viikkoa sitten kaupat ja maksoin saman tien kortin tilille. Pyysin myös, että paketin laittaessaan postiin, hän laittaisi minulle seurantakoodin tulemaan. Kaupat tehtiin alkuviikosta ja hän sanoi rahojen tulleen perille. Siinä kesti sitten pari päivää etsiä elektrostaattista pussia näyttikselle, ei siinä mitään, parempi että pakkaa kunnolla. Sanoi laittaneensa kortin tulemaan, mutta lähetyskoodia en saanut. Lähti viikonlopuksi mökille ja lupasi sitten samana sunnuntaina laitella koodin, kun oli kotiutunut. No ei tullut koodia. Odottelin pari päivää, josko kortti sitten kuitenkin tulisi. No ei tullut ei, eikä lähipostista löytynyt lähetystä nimellä. Yritin soittaa, mutta SFL ei vastannut. Sain miehen kiinni sähköpostilla ja hän sanoi puhelimen jääneen kotiin ja mies itse jossain hornan tuutissa (500km kotoa). Kuulemma paketti Numerolla -paketti, ja ehkä sitten tullut väärä numero. Sovittiin, että maksaa rahat takaisin kortista viimeistään nyt maanantaina, mutta mitään ei ole kuulunut. Pari päivää sitten viimeksi vastaili meileihin, että tänä maanantaina hoitaa asian.

Odottelen nyt pari päivää ja jos ei ala kuulua, niin kai se on lähdettävä ilmoitusta tekemään. Toivottavasti kuitenkin kyseessä on surkeiden sattumusten sarja, joten jään odottelemaan @SFL yhteydenottoa. Päivittelen sitten, miten loppupeleissä kävi.
Aina kun tulee tuollaisia selittelyjä selittelyjen perään niin valitettavasti huonolta näyttää. "Puhelin jäi kotiin ja itse olen 500km päässä" ja muut aku ankan parhaat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
421
Aina kun tulee tuollaisia selittelyjä selittelyjen perään niin valitettavasti huonolta näyttää. "Puhelin jäi kotiin ja itse olen 500km päässä" ja muut aku ankan parhaat.
Joo, kyllähän se niinkin on. Kauppias kuitenkin on saanut positiivisen palautteen täältä ja on vastaillut viesteihin. Odottelen nyt vielä ja toivon parasta, vaikka vähän pahaltahan tuo vaikuttaa.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Joo, kyllähän se niinkin on. Kauppias kuitenkin on saanut positiivisen palautteen täältä ja on vastaillut viesteihin. Odottelen nyt vielä ja toivon parasta, vaikka vähän pahaltahan tuo vaikuttaa.
Voi myös olla, että otti pikavipin ja selittelee sitä sitten myöhemmin jollakin. Tätäkin on näkynyt viime aikoina. :shifty:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 980
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy

kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
Kauppaan liityvissä YV:eissä en vaatinut hintaa takaisin enkä kaupan purkua ainut mitä toivoin oli se että olisit rehellisesti myöntänyt että myynti-ilmoituksesi oli harhaanjohtava, tätä et tehnyt sen sijaan sain silmilleni seuraavalla tavalla

on se ihme märisemistä taas, en ole missään vaiheessa ...
alkaneen YV:n.

Tuota YV:tä ennen olin antanut vain neutraalin palautteen ts olin vartavasten välttämyt maineesi heikentämistä (vaikka sille olisi ollut hyvä syy) eli negatiivinen palaute oli ihan suoraan oman käyttäytymisesi seuraus.


Sen myönnän täysin että mokasin maksun suorituksen kanssa se tapahtui aivan liian hitaasti verrattuna siihen missäajasssa olin alunperin sanonut sen suorittavani.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 661
En kyllä rehellisesti ymmärtänyt vittuakaan mitä noissa peanpen viesteissä luki, selkeästi se kaupankäynti on vaan vähän hankalaa joillekkin kun oleellisia asioita jätetään kertomatta, ja sitkun niistä tulee sanomista niin ruvetaan suoraan vittuilemaan ostajalle samalla kun hätäsesti foorumilla puolustellaan tätä kertomatta jättämistä ties millä tekosyillä joista ei edes ota mitään tolkkua kun kirjotustaito on jäänyt jonnekkin ala-asteen tasolle. Unohtamatta tietenkään oman virheen myöntämistä, parempihan se on inttää vastaan loppuun asti ja vetää itkupotkuraivarit ketjussa. Edelleenkin näemmä kaikenlaisia kenopäitä täälläkin pyörii, mutta onhan tää viimeaikojen kovin triiditappio vähään aikaan :kahvi:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
421
Näinhän siinä sitten kävi. Nimimerkki @SFL osoittautui huijariksi. Rahat kelpasi ja nytten on alkanut minulle hiljaisuus. Miten paljon tyypistä saa paljastaa tietoja, ettei joku muu vaan menetä rahojaan? Osuuspankissa tili, myy esim. tuota EVGA 1070ti:tä myös Tori.fissä, jossa on kaverin käyttämä puhelinnumero. Majailee omien sanojensa mukaan Kuopiossa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Näinhän siinä sitten kävi. Nimimerkki @SFL osoittautui huijariksi. Rahat kelpasi ja nytten on alkanut minulle hiljaisuus. Miten paljon tyypistä saa paljastaa tietoja, ettei joku muu vaan menetä rahojaan? Osuuspankissa tili, myy esim. tuota EVGA 1070ti:tä myös Tori.fissä, jossa on kaverin käyttämä puhelinnumero. Majailee omien sanojensa mukaan Kuopiossa.
Et oikeastaan mitään. Voit raportoida kohteen missä kortti myynnissä, niin torin ylläpito poistaa ilmoituksen. Ei kun raapustelemaan sähköistä rikosilmoitusta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
421
Voin myös näyttää todisteet ylläpidolle hänen rikollisesta toiminnastaan. Toivottavasti joku ylläpidosta ottaa yhteyttä, jotta saadaan edes nimerkki pois.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Voin myös näyttää todisteet ylläpidolle hänen rikollisesta toiminnastaan. Toivottavasti joku ylläpidosta ottaa yhteyttä, jotta saadaan edes nimerkki pois.
Kannattaa aina raporttoida tuo oma viesti, missä on yleiset tiedot näkyvillä. Ylläpito huomaa näin nopeiten. Laitoin jo tuosta raportin :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 202
Näyttää tämä huijaritouhu lähteneen senverran lapasesta taas että taidan itse ottaa ainakin sellaisen kauppatavan että jos ei alle 10 hyvää palautetta niin sitten osto ainoastaan noutona tai maksu vasta kun tavara saatu. Jälkimmäisen suhteen tosin uskon että kovin moni myyjä suostuu mutta ei kai tässä muutakaan voi kun kaiken maailman mulkut koittaa saada helppoa rahaa. On vaan niin vitun surullista tällainen.

edit: voisi heittää lainauksen räbästä (kusettajille) että menkää töihin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
20
Näyttää tämä huijaritouhu lähteneen senverran lapasesta taas että taidan itse ottaa ainakin sellaisen kauppatavan että jos ei alle 10 hyvää palautetta niin sitten osto ainoastaan noutona tai maksu vasta kun tavara saatu. Jälkimmäisen suhteen tosin uskon että kovin moni myyjä suostuu mutta ei kai tässä muutakaan voi kun kaiken maailman mulkut koittaa saada helppoa rahaa. On vaan niin vitun surullista tällainen.
Kannattaa tosin myös tiedostaa, että tätä ketjua seuraamalla tosiaan tulee kyllä vastaan vain ne ongelmatapaukset. Kuvittelisin, että lähes kaikki kaupat sujuvat kuitenkin kohtalaisen ongelmitta, sen verran aktiivinen kuitenkin tämä kaupankäyntiosio täällä. Toki kyllä ainahan se harmittaa jos ongelmatapaus omalle kohdalle sattuu mutta eiköhän sitä ihan perus varovaisuudella pärjää jo kohtalaisen pitkälle. Vilkaisee onko ne minkälaisesta kaupasta ne yksittäiset palautteet tulleet, jos vain yksittäisiä on, ja miten ne asettuu esim. rahallisesti sen oman suunnitellun kaupan kanssa tai muuta vastaavaa ja tekee niitä varoliikkeitä sitten sen perusteella.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Näinhän siinä sitten kävi. Nimimerkki @SFL osoittautui huijariksi. Rahat kelpasi ja nytten on alkanut minulle hiljaisuus. Miten paljon tyypistä saa paljastaa tietoja, ettei joku muu vaan menetä rahojaan? Osuuspankissa tili, myy esim. tuota EVGA 1070ti:tä myös Tori.fissä, jossa on kaverin käyttämä puhelinnumero. Majailee omien sanojensa mukaan Kuopiossa.
Ilmeisesti useammalla nimimerkillä huijannut:

Myydään - Silverstone Fortress FT02B

Rikosilmoitusta menemään heti vaan. @Griffin
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Pitää katsoa, jos arkena kerkeän..
--------------
Olihan tuolla noita varattu sille ja sille. Onkohan joku muukin erehtynyt maksamaan tuolle jotain...?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
@SFL
Sovittiin näyttiksestä kaksi viikkoa sitten kaupat ja maksoin saman tien kortin tilille. Pyysin myös, että paketin laittaessaan postiin, hän laittaisi minulle seurantakoodin tulemaan. Kaupat tehtiin alkuviikosta ja hän sanoi rahojen tulleen perille. Siinä kesti sitten pari päivää etsiä elektrostaattista pussia näyttikselle, ei siinä mitään, parempi että pakkaa kunnolla. Sanoi laittaneensa kortin tulemaan, mutta lähetyskoodia en saanut. Lähti viikonlopuksi mökille ja lupasi sitten samana sunnuntaina laitella koodin, kun oli kotiutunut. No ei tullut koodia. Odottelin pari päivää, josko kortti sitten kuitenkin tulisi. No ei tullut ei, eikä lähipostista löytynyt lähetystä nimellä. Yritin soittaa, mutta SFL ei vastannut. Sain miehen kiinni sähköpostilla ja hän sanoi puhelimen jääneen kotiin ja mies itse jossain hornan tuutissa (500km kotoa). Kuulemma paketti Numerolla -paketti, ja ehkä sitten tullut väärä numero. Sovittiin, että maksaa rahat takaisin kortista viimeistään nyt maanantaina, mutta mitään ei ole kuulunut. Pari päivää sitten viimeksi vastaili meileihin, että tänä maanantaina hoitaa asian.

Odottelen nyt pari päivää ja jos ei ala kuulua, niin kai se on lähdettävä ilmoitusta tekemään. Toivottavasti kuitenkin kyseessä on surkeiden sattumusten sarja, joten jään odottelemaan @SFL yhteydenottoa. Päivittelen sitten, miten loppupeleissä kävi.
Kas kun en tajunnut täältä aikaisemmin katsoa. Täällä siis sama jamppa myi Ryzen 2600:n parisen viikkoa sitten ja samanlaiset selitykset. Tännekin sanoi että saattoi mennä väärä numero pakettiin. Ei kun vaan rikosilmoitusta täältäkin tulemaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Kaupoista käyttäjän @karikotka kanssa jäi harvinaisen huono maku suuhun.

Sunnuntaina pyysi myymään näyttiksen postiennakolla, koska palkka vasta keskiviikkona.

Sovittiin puolittainen maksu etukäteen, mutta maksun saatuani aloin maanantaina saamaan parin lauseen viestejä, jossa kortin toimintaa epäiltiin ja kaupat haluttiin peruuttaa, ellen "vastaa parissa tunnissa."

Selitin kortin toimivan hyvin, jonka jälkeen rauhoittui ja pahoitteli käytöstään.

Tänään kortin ollessa melkein perillä, aloin taas saamaan uhkailuviestejä, että korttia ei haeta ellen perustele myyntiä tarkkaan.

Tähän kuulemma syynä se, etten omistanut sitä yli kuukautta.

Ilmoitin taas kortin toimivan hyvin, jonka jälkeen sain haukut, "koska minulla ei ole kanttia myöntää olevani varaton opiskelija."

Taas tuli jotain puolivittuilevaa viestiä kortin saatuaan siitä, etten ansaitse anteeksipyyntöä näiden kohtausten jälkeen, kun sitä pyysin.

Tldr: ole mukava, myy köyhälle postiennakolla, saa kiitokseksi epäilyjä, uhkailua ja vittuilua.

Välttäkää hullua.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Kaupoista käyttäjän @karikotka kanssa jäi harvinaisen huono maku suuhun.

Sunnuntaina pyysi myymään näyttiksen postiennakolla, koska palkka vasta keskiviikkona.

Sovittiin puolittainen maksu etukäteen, mutta maksun saatuani aloin maanantaina saamaan parin lauseen viestejä, jossa kortin toimintaa epäiltiin ja kaupat haluttiin peruuttaa, ellen "vastaa parissa tunnissa."

Selitin kortin toimivan hyvin, jonka jälkeen rauhoittui ja pahoitteli käytöstään.

Tänään kortin ollessa melkein perillä, aloin taas saamaan uhkailuviestejä, että korttia ei haeta ellen perustele myyntiä tarkkaan.

Tähän kuulemma syynä se, etten omistanut sitä yli kuukautta.

Ilmoitin taas kortin toimivan hyvin, jonka jälkeen sain haukut, "koska minulla ei ole kanttia myöntää olevani varaton opiskelija."

Taas tuli jotain puolivittuilevaa viestiä kortin saatuaan siitä, etten ansaitse anteeksipyyntöä näiden kohtausten jälkeen, kun sitä pyysin.

Tldr: ole mukava, myy köyhälle postiennakolla, saa kiitokseksi epäilyjä, uhkailua ja vittuilua.

Välttäkää hullua.
Hah, ihan parraita nämä kysymykset "miksi myyt?" :rofl: Mutta kai tämäkin vain liittyy suomalaisuuteen, kysellään kaikkea ubertyperää miettimättä kysymystä sen tarkemmin. Ihan vain tavan vuoksi.

Mitä akhmedin merkitystä sillä syyllä on, pitäisikö joka kerta atkia nurkista poistaessa kehitellä toinen toistaan uskomattomampia sankaritarinoita serrin seikkailuista?

:srofl:

Jatkossa @gouca ota 2x postarit ja vaikka 10e vaivanpalkkaa, mutta kulut nyt ainakin molempiin suuntiin etukäteen tilille. Nuo toisensuunnan postarit ja tuo 10e on helppo laskea pois noutohinnasta, ei tarvitse tehdä tilisiirtoja enää jälkikäteen, vaan hyvitys samantien kun noutaa tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Kaupoista käyttäjän @karikotka kanssa jäi harvinaisen huono maku suuhun.

Sunnuntaina pyysi myymään näyttiksen postiennakolla, koska palkka vasta keskiviikkona.

Sovittiin puolittainen maksu etukäteen, mutta maksun saatuani aloin maanantaina saamaan parin lauseen viestejä, jossa kortin toimintaa epäiltiin ja kaupat haluttiin peruuttaa, ellen "vastaa parissa tunnissa."

Selitin kortin toimivan hyvin, jonka jälkeen rauhoittui ja pahoitteli käytöstään.

Tänään kortin ollessa melkein perillä, aloin taas saamaan uhkailuviestejä, että korttia ei haeta ellen perustele myyntiä tarkkaan.

Tähän kuulemma syynä se, etten omistanut sitä yli kuukautta.

Ilmoitin taas kortin toimivan hyvin, jonka jälkeen sain haukut, "koska minulla ei ole kanttia myöntää olevani varaton opiskelija."

Taas tuli jotain puolivittuilevaa viestiä kortin saatuaan siitä, etten ansaitse anteeksipyyntöä näiden kohtausten jälkeen, kun sitä pyysin.

Tldr: ole mukava, myy köyhälle postiennakolla, saa kiitokseksi epäilyjä, uhkailua ja vittuilua.

Välttäkää hullua.
Mitä helvetin helvettiä. Tuus @karikotka selittämään käytöksesi tänne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 006
Viestejä
4 191 815
Jäsenet
70 840
Uusin jäsen
SuomiP4ju

Hinta.fi

Ylös Bottom