Xenonauts 2

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Xenonauts 2 on jatkoa Xenonauts:lle, joka puolestaan oli vanhan UFO: Enemy Unknown (X-COM: UFO Defense) -pelin kohtalaisen onnistunut henkinen seuraaja.

Pelin Kickstarter-kampanja onnistui yli odotusten. Alkuperäinen tavoite oli 50.000 GBP ja kasaan saatiin kerättyä 191.057 GBP. Seuraavaksi voidaan odotella arviolta lokakuussa alkavaa suljettua betatestiä ja ensi vuoden alussa tapahtuvaa Early Access -julkaisua.



Pelin varhainen demoversio on nyt saatavilla ilmaiseksi GOG Galaxystä: Xenonauts 2 Demo
 
Viimeksi muokattu:

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
The Kickstarter for Xenonauts-2 will be launching on Wednesday 20 June at 14:00 GMT / UTC.

So far we've been able to fund the development of Xenonauts-2 from the sales of the first Xenonauts, but sadly we just don't have enough money to include everything we want in the game. Instead of trying to raise money from publishers, we're turning to the people who have always supported us when we needed it most - our fans!
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Julkaisu lähenee ja hyvä niin. Rahoitusta lähtee täältä Xenonauts-2:lle.

Aloitusviestiin korjattakoon: Xenonauts ei ole niinkään "remake" vaan "spiritual successor".
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Milloin tää on tulossa saataville?
Muutaman päivän päästä Kickstarter, eli odotettavissa minimissään 4 kuukautta (Kickstarter kuukausi + 3 kuukautta vääntöä) julkaisuversioon. Yleensä nämä julkaisut ennemmin venyvät kuin aikaistuvat.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
UI:n tekevät vielä uusiksi eli ei pidä hämmästellä tässä vaiheessa kun visuaalit ovat pitkälti samaa kuin ykkösosassa.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Milloin tää on tulossa saataville?
"Estimated delivery Sep 2018" sanoo Kickstarter.

Edit: Kickstarterin sähköpostissa sanottiinkin näin:
We are aiming to launch the game into closed beta in approximately three months, and we're targeting a launch into Early Access on GOG / Steam by the end of the year.
 
Viimeksi muokattu:

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Hirvittävä vauhti tuolla Kickstarterilla. Muutamassa tunnissa 21.000 puntaa kun tavoite on 50.000 puntaa. :tup:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Alle 12h ja Kickastarterin minimisumma saavutettu. Nyt mennään jo 67.000 punnassa kun tavoitteena oli 50.000.

Update 1: We're 100% funded already! This is amazing! · XENONAUTS 2 : Strategic Planetary Defence Simulator
Hyvältä näyttää. 8,5 tuntia meni tavoitteen saavuttamiseen.

Stretch goals äänestykseen liittyen Community Editionin pitäisi olla itsestäänselvä ensisijainen, nyt se kuitenkin laitettiin äänestykseen. Toivottavasti voittaa.

Hieman huolestuttavaa ettei kalliimpia rewardeja enää ole tarjolla.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Stretch goals äänestykseen liittyen Community Editionin pitäisi olla itsestäänselvä ensisijainen, nyt se kuitenkin laitettiin äänestykseen. Toivottavasti voittaa.
No jaa, itse jätin tuon 2. viimeiseksi, viimeisenä oli soundtrackin orkesteriversio. Kumpaakaan en kaipaa.

Hieman huolestuttavaa ettei kalliimpia rewardeja enää ole tarjolla.
Miksi? Minusta se on aika hyvä merkki.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
With six days of voting left, only about 20% of backers have cast their vote - but the most popular Stretch Goals are currently:

  • #1 Modular Weapons (£50,000 - REACHED)
  • #2 Geoscape Situations (£75,000)
  • #3 MARS Weapon Platform & Sentry Guns (£100,000)
Modular Weapons have a pretty clear lead over the rest of the field so it's looking pretty certain they'll be added to Xenonauts-2, but the votes are pretty tight for the remaining stretch goals! With stretch goal #2 at £75,000 and #3 at £100,000, I'm hopeful we'll have added a lot of cool new features to the design by the end of the Kickstarter!
Update 2: Stretch Goals & 24-Hour Update! · XENONAUTS 2 : Strategic Planetary Defence Simulator
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
No jaa, itse jätin tuon 2. viimeiseksi, viimeisenä oli soundtrackin orkesteriversio. Kumpaakaan en kaipaa.
Hassu logiikka koska Community editionilla saattaa korvata kaikki paitsi tuo orkesteriversion.

Pelkästään tuo modi on moninkertaisesti laajempi kuin Xenonauts 2:n virallinen versio koskaan tulee olemaan [1.65/X.CE V0.34.3] X-Division 0.99 Beta

Vaatii tietysti että joku tekee niitä modeja mutta kuitenkin.

Miksi? Minusta se on aika hyvä merkki.
Rahaa voi tulla jatkossa vähemmän kun ei pysty sijoittamaan paljoa kerralla.

Ei hyvältä näytä. Vaikka tuo modular weapons kuulostaa mielenkiintoiselta, se on melko helppo modata jälkikäteen.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Hassu logiikka koska Community editionilla saattaa korvata kaikki paitsi tuo orkesteriversion.
Itse tykkään pelata pelini vaniljana, ilman modeja, jos vaan suinkin mahdollista.

Rahaa voi tulla jatkossa vähemmän kun ei pysty sijoittamaan paljoa kerralla.
Pari päivää ennen Kickstarterin loppumista tulee vielä pieni määrä kalliimpia settejä ostettavaksi. Enempää ei voida tarjota, koska graafikko ei ehdi maalata tarpeeksi noita naamankuvia. Tarvittaisiin joku uusi taso tuonne, joka mahdollistaisi isompien summien antamisen, mutta ei kuormittaisi pelintekijöitä liikaa.

Ei hyvältä näytä. Vaikka tuo modular weapons kuulostaa mielenkiintoiselta, se on melko helppo modata jälkikäteen.
Vaikutti siltä, että tuo on aika syvälle pelin sisälle uppoava ominaisuus ja riippuvainen mm. tech treestä. Eli ei välttämättä onnistu helposti modaamalla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Itse tykkään pelata pelini vaniljana, ilman modeja, jos vaan suinkin mahdollista.
Itse päinvastoin, modaan aina peliä mieleisekseni ennen pelaamista. Ehkä kerran pelaan vanillana, sen jälkeen modia.

Pari päivää ennen Kickstarterin loppumista tulee vielä pieni määrä kalliimpia settejä ostettavaksi. Enempää ei voida tarjota, koska graafikko ei ehdi maalata tarpeeksi noita naamankuvia. Tarvittaisiin joku uusi taso tuonne, joka mahdollistaisi isompien summien antamisen, mutta ei kuormittaisi pelintekijöitä liikaa.
Hyvä tietää.

Tuohan se ongelma on. Pitäisi tarjota paljon sellaisille jotka ovat valmiita maksamaan muttei kuitenkaan sellaista josta on liikaa työtä. Ehkä keksivät jotain uutta.

Vaikutti siltä, että tuo on aika syvälle pelin sisälle uppoava ominaisuus ja riippuvainen mm. tech treestä. Eli ei välttämättä onnistu helposti modaamalla.
Tuosta on helppo olla eri mieltä. Xenonauts 1:ssa oli ehkä 100 tutkimuskohdetta, tuossa X-Division modissa on noin 900. Lisäksi Xenonauts 1:ssa oli käytössä SDK jonka kehitys lopetettiin kauan ennen Xenonautsin julkaisua (tarkoittaa: täysi roska). Kunnollinen engine ja kehitystyökalut tarkoittaisi (sillä tiedolla mitä olen Xenonauts 1:n modeja katsellut) tuon olevan vaikeustasoltaan korkeintaan keskitasoa.

Tosin kuten tekijät itsekin sanovat, saattaa tulla jotain muuta tai muuttua paljonkin.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
With one day left of stretch goal voting to go, we've now had 1650 votes for our Stretch Goals. The order remains unchanged from our last update three days ago:
  • #1 Modular Weapons (£50,000 - UNLOCKED!)
  • #2 Geoscape Situations (£75,000 - UNLOCKED!)
  • #3 Locational Injuries (£100,000 - UNLOCKED!)
  • #4 MARS Weapon Platform & Sentry Guns (£150,000)
  • #5 Additional Community Edition & Modding Support (£200,000)
  • #6 Weather Conditions (£250,000)
With 24 days left to go and £115,400 currently pledged, we could potentially still hit all of these stretch goals! As pledges usually tail off after the first (and last) three days of a Kickstarter, it's really great to see that we're still raising a strong amount of funding each day.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
41 tuntia jäljellä ja 173 500 puntaa kasassa. Nähtävästi saadaan aika paljon modding supporttia vaikkei 200 000 puntaan päästäisikään :tup:

Tietenkin loppukiri voi tuottaa jopa 250 tonnia...
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Kickstarter onnistui mukavasti, lopputuloksena £191,057 kun alkuperäinen tavoite oli £50,000.

We've unlocked a total of five stretch goals for the final game:
  • #1 Modular Weapons
  • #2 Geoscape Situations
  • #3 Locational Injuries
  • #4 MARS Weapon Platform & Sentry Guns
  • #5 Additional Community Edition & Modding Support
The eagle-eyed among you will notice that the Community Edition & Modding Support stretch goal has been unlocked even though we didn't quite hit the £200,000 target. We had a quick chat within the team earlier today and we all feel that we should show our gratitude by unlocking the next stretch goal too!
@Threadripper ;)
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Beta-avaimien toimitus alkaa tänään klo 21:00, mikäli muunsin aikavyöhykkeen oikein (11AM Pacific time).
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Betan 6. buildi julkaistu. Itselleni mukavana uutisena kehittäjä päätti siirtyä takaisin perinteiseen useamman tukikohdan systeemiin eli myös omassa tukikohdassaan voi joutua/päästä tulevaisuudessa taistelemaan:

https://www.goldhawkinteractive.com/forums/index.php?/topic/20151-xenonauts-2-base-mechanics-update
Yli 90% kannatti useampaa basea, joten sitä selvästikin haluttiin. Hyvä näin, XCom ilman viivaa voi pitää kasuaalimeiningin ja Xenonauts voi olla HC-pelaajille.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Pääseekö tähän betan jotekin mukaan?
Mielestäni ei, kun Kickstarter on loppunut ja peli ei ole vielä päässyt Early Access -vaiheeseen. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Edit: Lue alapuolelta asiantuntevampi vastaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Pääseekö tähän betan jotekin mukaan?
Pitäisi onnistua. Aiemmin sanoivat noin:

We’d love to sell access to the beta, but sadly Steam / GOG tend to take a dim view of people selling private beta keys!
Nyt:

Xenonauts-2 Purchase | Xenonauts by Goldhawk Interactive

You can also buy access to the Xenonauts-2 Closed Beta right now – however please read the following first!

  • We are currently preparing Xenonauts-2 for Early Access on Steam / GOG, and the game is still missing some major features and polish. It is not yet ready to be played properly – if you’re expecting an enjoyable game, probably best just to wait until the Early Access!
  • Distributing the game through the Xsolla downloader is a temporary measure until we launch on Steam / GOG. Purchasing the game will get you a Steam / GOG key on our Early Access launch, at which point we’ll discontinue the Xsolla launcher.
  • Your preference for a Steam / GOG key will be captured via email shortly before our Early Access launch (a few months from now).
  • The game is currently only available on Windows, and Mac / Linux support on release is not yet confirmed!
Eli pitäisi onnistua, muttet saa vielä Steam/GOG avainta vaan Xsolla avaimen. Vasta myöhemmin Steam/GOG avain ja samalla tuo Xsolla lopetetaan.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
704
Mitäs tälle pelille kuuluu, joko kohta olis julkkaria tarjolla tai vaikkapa open beta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Mitäs tälle pelille kuuluu, joko kohta olis julkkaria tarjolla tai vaikkapa open beta.
Päättivät mm. laittaa monta basea (mallia X-Com) yhden sijaan (mallia XCom) joka tietenkin muuttaa aika paljon asioita. Lisäksi air combat vedetään uusiksi koska turn based ei siinä toiminut, nyt mennään real time air combatilla, jonka ei pitäisi olla täysin sama kuin Xenonauts 1:ssa.

Eli kuukausia menee vielä ennen open betaa ja julkaisua vahvasti epäilen ennen kesää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 442
Viestejä
4 199 556
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom