Ilmavoimat 100 vuotta lentonäytös - Tikkakoski 16.-17.6.2018

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Ihan hieno tuo Eurofighter, mutta kyllä Hornet on äijempi (sekä FAFin nykyiset että nuo Superit/Growlerit). :)
 
Viimeksi muokattu:

kromo

Make ATK Great Again
Team Linux
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Areenasta tuli lauantai katsottua kokonaisuudessaan, arvoin vielä aamulla lähtöä paikanpäälle mutta eipä oikein tullut inspiraatiota. Jotenkin jäi vähän vaisu vaikutelma itse lentotoiminnasta, vaikka toki se paikanpäällä vaikuttaa erilaiselle. Ja olihan tämä keskittynyt ilmavoimien kalustoon. Tuli vaan vääjäämättä mieleen 2001 lentonäytös Tikkakoskella - Suomen Hornet, jenkkien Super Hornet, Tornado, Mirage F1, Harrier, F16, P51 Mustang, Apache taisteluhelikopteri yms. Tosin se olikin sen vuoden päänäytös suomessa. Noista jäi ehkä parhaiten mieleen Harrier niiailuineen, Hornetin lyhyt lähtökiito ja liki pystysuora nousu sekä Tornado repivällä jälkipoltollaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Onko muuten nuo BF-109 ja Blenheim kunnostettu myös tekniikan osalta? Eli onko lentokunnossa vai ihan vaan ulkoisesti kunnossa?
Ulkoisesti vain kunnossa. Mersun tekniikka lienee kohtuu hyvässä kondiksessa mutta täysremontin sekin vaatisi, ennen kuin edes moottoria uskallettaisiin käyttää. Mersua on käytetty viimeksi 1970-luvulla.
-jok
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Lauantaista ja Gripenistä sen verran, että Gripen ja HN olivat kiitotien päässä odotusalueella ja lähtövalmiudessa näytökseen. Ne kuitenkin käskettiin takaisin, kun Midnight Hawksin neloskoneen räjähtäneen renkaan takia ilmatila sulkeutui ja kentällä varauduttiin hätälaskuun. Sekä HN:n että Gripenin polttoaine ei riittänyt jatkuneeseen odotukseen. Sitten näytös jouduttiin keskeyttämään kun Hawk ajoi/ajautui laskussa pois kiitotieltä ja tökkäsi nurmikolle liian lähelle kiitotietä estäen lentotoiminnan. Tilanne eli jatkuvasti ja tarkoitus oli vetää näytös loppuun hätälaskun jälkeen, mutta se ei ollutkaan sitten enää mahdollista.
Sivujuonteena lentoasemalla oli Norran operoima matkustajalentokone valmiina lähtöön, täynnä matkustajia, jotka siirrettiin tilanteen jatkuessa takaisin terminaaliin. Oli kuulemma koneessa jo tukalat paikat kesähelteellä.
-jok
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Lauantaista ja Gripenistä sen verran, että Gripen ja HN olivat kiitotien päässä odotusalueella ja lähtövalmiudessa näytökseen. Ne kuitenkin käskettiin takaisin, kun Midnight Hawksin neloskoneen räjähtäneen renkaan takia ilmatila sulkeutui ja kentällä varauduttiin hätälaskuun. Sekä HN:n että Gripenin polttoaine ei riittänyt jatkuneeseen odotukseen. Sitten näytös jouduttiin keskeyttämään kun Hawk ajoi/ajautui laskussa pois kiitotieltä ja tökkäsi nurmikolle liian lähelle kiitotietä estäen lentotoiminnan. Tilanne eli jatkuvasti ja tarkoitus oli vetää näytös loppuun hätälaskun jälkeen, mutta se ei ollutkaan sitten enää mahdollista.
Sivujuonteena lentoasemalla oli Norran operoima matkustajalentokone valmiina lähtöön, täynnä matkustajia, jotka siirrettiin tilanteen jatkuessa takaisin terminaaliin. Oli kuulemma koneessa jo tukalat paikat kesähelteellä.
-jok
OK, hyvä jos tämä oli todellinen tilanne. Kuuluttaja sitten sekoili siellä paikan päällä höpisten mm. juuri sen Gripenin teknisistä ongelmista. Se toinen kuuluttaja oli tosin muutenkin välistä aika pihalla.

Lisäksi kuulutukset oli järjestetty niin, että piti olla aika lähellä ämyreitä jos meinasi saada jotain selvää, joten voi olla että jotain kommentteja meni ohi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
99
Todella hienoja kuvia @Messmaker , siellä on oltu järkkärin kanssa passissa hyvässä paikassa.

Järjestelyiden osalta asioita meni kyllä pieleen, en tiedä sitten yllättikö katsojamäärä vai keli mutta tuollainen perus logistiikka kuten opasteet, jonotukset ja myyntikojut oli ihan p:stä erityisesti lauantaina. Ehkä alueelle ei sitten vaan saatu sopimaan lisää myyntikärryjä.

Onneksi lentojen puolesta kaikki toimi (pl. Hawk rengas) ja oli rytmitetty tosi hyvin. Super Hornet oli oma suosikki ihan siksi että enpä ole tuota itse koskaan missään nähnyt maassa tai taivaalla. Hawk vs Hornet liikevertailu oli kivan nerokas, hahmotti hyvin kuinka jäätävät erot noissa tilanteissa tulee kun lähdetään tosissaan kaartaan tai kiihdyttään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Iltasanomien sivuille oli ilmestynyt ihan hyvä sunnuntain Hornet-video. Nämä Hornet-soolot jaksaa kerrasta toiseen viihdyttää.

Jytinää taivaalla! Ilmavoimien Hornet-lentäjä järjesti melkoisen show’n

edit: Taisipa muuten olla ketjun aloittajan kuvaamaa videota. :)
Accidentally ;-) Tänks, ehkä ilmakuopat olivat tämän kohdalla vähän vähäisempiä kuin yleensä.
Mun varsinaista massiivisempaa näytösvideokasaa putoilee seuraavien viikkojen/kuukausien aikana Siivet-lehden Youtubeen (Siivet - Wings). IS:lle kuvasin tuolta muutaman täydennysvideon paikkaamaan lauantain keskeytyneen ohjelman aukkoja. Myytiin myös muutama kuva renkaan possahduksesta. Saatiinkin kätevästi pensa- ja ruokarahat kasaan. ;-)
-jok
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Accidentally ;-) Myytiin myös muutama kuva renkaan possahduksesta. Saatiinkin kätevästi pensa- ja ruokarahat kasaan. ;-)
-jok
Maksaisko ne jotain nousuvideosta? Tuosta renkaan rikkoutumisesta sen verran, että kuvanne (se jossa kuminpalanen ilmassa) oli kohdasta, jossa rengas oli jo hajonnut/hajoamisvaiheen lopussa. Näyttää siltä, että vanteelle jäi vielä kumia ja se sitten savusi laskun loppuosassa. YLE:llä on laskusta hyvä video.
Tuossa linkki

toisee eri kulmasta.

"https://www.youtube.com/watch?v=4QV8mpqft30


Kuvaaja ei ole sallinut upotusta, joten sen nähdäkseen pitää
klikata linkkiä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
182
Parhaan videon laskusta taitaa saada ihan Ylen striimistä.


Aksöni alkaa noin 6:23:00

Mutta nousussa tapahtuneesta renkaan mossahduksesta en ole nähnyt edes kuvaa.

edit: Jaahans, muokkaus tuhoaa Areenan linkityksen.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 401
Parhaan videon laskusta taitaa saada ihan Ylen striimistä.


Aksöni alkaa noin 6:23:00

Mutta nousussa tapahtuneesta renkaan mossahduksesta en ole nähnyt edes kuvaa.

edit: Jaahans, muokkaus tuhoaa Areenan linkityksen.
Ainakin minulla toimii tuo Areenan upotus :think:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Parhaan videon laskusta taitaa saada ihan Ylen striimistä.


Aksöni alkaa noin 6:23:00

Mutta nousussa tapahtuneesta renkaan mossahduksesta en ole nähnyt edes kuvaa.

edit: Jaahans, muokkaus tuhoaa Areenan linkityksen.
Ylen kuvaaja ei saanut sitä kuvattua, lähtivät "yllättäen" jonossa ja kamera seurasi ensimmäisiä koneita, muutenkin kuvattu kaukaa. Joten tuskin olisi näkynyt "mitään" vaikka olisi kuvannutkin.
Saattaa olla, ettei kenelläkään ole kuvaa tuosta 4-koneen nousun alusta? Kentällä ei lähdöstä kuulutettu. Menivät valmistautumaan loppuesitykseen.
YLE:llä nousu alkaa 5.44.40
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Tästä tulikin mieleen, mikä se loppuesitys olisi edes ollut? Varmaan pääsivät vetämään koko ohjelman sunnuntaina, joten silloin paikalla olleet varmaan näkivät sen.
Eipä ollut kummoinen. 6 konetta tuli yllättäen ja varoittamatta ja roiskaisi pystyyn. Kesto 5 sekuntia. Pettymykseni määrä oli jokseenkin massiivinen.
-jok
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Saattaa olla, ettei kenelläkään ole kuvaa tuosta 4-koneen nousun alusta? Kentällä ei lähdöstä kuulutettu. Menivät valmistautumaan loppuesitykseen.
YLE:llä nousu alkaa 5.44.40
Mulla on jonkunlainen mutta ei kovin hyvä. Edittijonossa tulossa. Onnettomuuslautakunnalle menossa, vaikkakaan ei siinäkään possahdusta näe.
Huomaamaton oli räjähdys kyllä, ihan meidän paikkeilla tapahtui eikä me mitään tajuttu ennenkuin jälkikäteen kun katseltiin, että nyt on jotain outoa tekeillä...
-jok
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
149
(Liikenne)järjestelyiltään oli kyllä paskin ilmailunäytös, mitä voi muistella. Auto killerille lauantaina, 1½h jonottelua "Non-stop" busseihin, täysi show kentän päässä (kuskit jotka saapui kiroili tunnin jonoja kentän päässä kun hemulit parkkeeraa minne huvittaa), +30 min jonot kaikkialle mistä saisi juotavaa (yksi vesipiste, kolme hanaa, ~10000 ihmistä?!?). Ja lähtiessä sama jonottelu toiseen suuntaan, n. tunti että sai bussin pois sieltä.

Miksi järjestää vuoden päätapahtuma paikassa, missä infra ei yksinkertaisesti toimi? Killeriltäkin oli se 20km+ Tikkakoskelle, eli busseilla optimitilanteissakin menisi se ~20min ja ruuhkassa jopa se tunti. Jessus. Koko päivästä meni yli kolme tuntia vain jonottaessa johonkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
(Liikenne)järjestelyiltään oli kyllä paskin ilmailunäytös, mitä voi muistella. Auto killerille lauantaina, 1½h jonottelua "Non-stop" busseihin, täysi show kentän päässä (kuskit jotka saapui kiroili tunnin jonoja kentän päässä kun hemulit parkkeeraa minne huvittaa), +30 min jonot kaikkialle mistä saisi juotavaa (yksi vesipiste, kolme hanaa, ~10000 ihmistä?!?). Ja lähtiessä sama jonottelu toiseen suuntaan, n. tunti että sai bussin pois sieltä.

Miksi järjestää vuoden päätapahtuma paikassa, missä infra ei yksinkertaisesti toimi? Killeriltäkin oli se 20km+ Tikkakoskelle, eli busseilla optimitilanteissakin menisi se ~20min ja ruuhkassa jopa se tunti. Jessus. Koko päivästä meni yli kolme tuntia vain jonottaessa johonkin.
Aika jännä. Itsehän astuin bussiin Matkakeskukselta klo. 13 noin 10min jonottamisella. Jono oli pitkä, mutta se eteni nopeasti sillä busseja kulki koko ajan, eli seuraava tuli aina käytännössä heti perään. Matka kentälle kesti noin 20min ja bussin ovelta pääsi 40 askeleella lipputarkastukseen, joka sekin sujui alle 5min jonotuksella.

Vesijono alueella oli pitkä, mutta tiskiltä sai vettä, olutta ja ruokaa kohtuullisella jonottamisella ja jonosta näki koko ajan myös tapahtumat taivaalla.

Takaisin tullessa pääsi myös jonottamatta suoraan bussiin, kun vain malttoi odottaa hetken aikaa pahimman ruuhkan purkautumista sen loppukuulutuksen jälkeen.

Muksujen kanssa kokemus olisi saattanut olla eri, mutta kaveriporukalla olutta tissutellen päivä oli kaikin puolin todella onnistunut.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Mulla on jonkunlainen mutta ei kovin hyvä. Edittijonossa tulossa. Onnettomuuslautakunnalle menossa, vaikkakaan ei siinäkään possahdusta näe.
Huomaamaton oli räjähdys kyllä, ihan meidän paikkeilla tapahtui eikä me mitään tajuttu ennenkuin jälkikäteen kun katseltiin, että nyt on jotain outoa tekeillä...
-jok
Joo, ei noita kuvatessa (näyttökin on pieni) huomaa, sitä keskittyy vain ns. kokonaisuuteen ja tilanteen hahmottamiseen. Normaalisti nousevat 700-800metrissä, toi 4-kone nousi vasta n.1900metrissä. Joutui luultavasti peräsimelläkin korjaamaan (syö vauhtia). Jäi jotain 700m verkkoon.

Oletan, että ei edes olisi noussut, jos yleisöä ei olisi ollut vaara-alueelta. Täältä nousee hattu kapteeni Tapani Parviolle teki tilanteessa sekunneissa oikean arvion/ päätöksen. Huomasi kyllä ongelman.

Hänellä on koneessaan 360-kamera luulisin sen olleen päällä? Eihän siitäkään puhkeamista näe, mutta paikan kylläkin voi päätellä. Syyksi veikkaan renkaan teknistä laatua.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
(Liikenne)järjestelyiltään oli kyllä paskin ilmailunäytös, mitä voi muistella. Auto killerille lauantaina, 1½h jonottelua "Non-stop" busseihin, täysi show kentän päässä (kuskit jotka saapui kiroili tunnin jonoja kentän päässä kun hemulit parkkeeraa minne huvittaa), +30 min jonot kaikkialle mistä saisi juotavaa (yksi vesipiste, kolme hanaa, ~10000 ihmistä?!?). Ja lähtiessä sama jonottelu toiseen suuntaan, n. tunti että sai bussin pois sieltä.

Miksi järjestää vuoden päätapahtuma paikassa, missä infra ei yksinkertaisesti toimi? Killeriltäkin oli se 20km+ Tikkakoskelle, eli busseilla optimitilanteissakin menisi se ~20min ja ruuhkassa jopa se tunti. Jessus. Koko päivästä meni yli kolme tuntia vain jonottaessa johonkin.
Tiedostivat kyllä tuon "sumppu" ongelman ja siksi järjestivät tuon non-stop kuljetuksen ja laittoivat maksun parkeemiselle. Itse tulin ajoissa ja läksin viimeisten joukossa ei mitään ruuhkia. Vesijonoltakin vältyin kun oli itsellä mukana. Ruokaa en jaksanut jonottaa, lyhyimmillä jonoilla olisin kyllä käynyt syömässä.

Hommat tehdään pääosin talkoo porukalla, ja ongelmia helposti tulee. Yrittävät kyllä varmasti parhaansa. Vesiongelmankin korjausta alettiin tehdä jo lauantai iltana ja mm. ilmavoivat jakoivat omistaan vettä yleisöllekin. Onhan se hienoa (tässä ei tosin minulle, matka oli pitkä), että noita näytöksiä järjestetään eri puolilla Suomea.

Konaisuutena eniten harmitti noi poisjääneet esitykset. Yllättävän hyvin sitä vesikuurillakin pärjäsi:)
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
(Liikenne)järjestelyiltään oli kyllä paskin ilmailunäytös, mitä voi muistella. Auto killerille lauantaina, 1½h jonottelua "Non-stop" busseihin, täysi show kentän päässä (kuskit jotka saapui kiroili tunnin jonoja kentän päässä kun hemulit parkkeeraa minne huvittaa), +30 min jonot kaikkialle mistä saisi juotavaa (yksi vesipiste, kolme hanaa, ~10000 ihmistä?!?). Ja lähtiessä sama jonottelu toiseen suuntaan, n. tunti että sai bussin pois sieltä.
Allekirjoitan muuten, mutta itselläni meni nuo jonotukset paljon paremmin. 15min Killerillä, 15min turvatarkastukseen, 15min ruokaa hakiessa, 0min vessareissuilla ja 15-20min takaisinpäin lähtiessä. Sitä paluubussia odotellessa tosin joku olisi voinut olla opastamassa ja ohjaamassa oikeaan suuntaan, aika arpomiseksi meni, että missä on minkäkin jonon pää.

Ruokaa en jaksanut jonottaa, lyhyimmillä jonoilla olisin kyllä käynyt syömässä.
Oli muuten ekaa kertaa hyvät mätöt lentonäytöksessä, ainakin niistä kerroista kun itse olen ollut paikalla. Vartissa saatiin hyvää sapuskaa American Grilliltä, ruokailuvälineitä saatiin tosin lisäksi odottaa pari minuuttia, kun olivat juuri sillä hetkellä loppu kaikista pöydistä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
120
Lauantain järjestelyt olivat ilmeisesti kaikinpuolin farssit, mutta sunnuntaille muutosta oli tapahtunut melkoisesti. Matkakeskukselta bussiin alle 5min jonotuksella, alueelta pois loppunäytöksen jälkeen eli pahimpaan "ruuhkaan"; bussijonossa ehkä 5min. Vesipisteillä ei jonoa ollenkaan ja ruokakojuilla ehkä 20metrin jonot näytöksien välillä. Näytösten aikana lienee vielä lyhyempi. Bajamajoille ei ollenkaan jonoa. Ainoat moitteet voisi antaa telttojen sijoittamisesta katselualueen eteen. mutta tätäkään ongelmaa ei ollut kentän vasemmassa päässä jossa telttoja ei ollut. Ehkä toiset ruokakojut olisivat voineet olla myös alueen toisessa reunassa. Sunnuntain osalta järjestelyt ja näytös 5/5.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Juu, ja kävijöiden määrä puolittunut, mikä varmasti vaikuttaa asiaan. :)
Ei nyt ihan sentään puolittunut, mutta melkein. Yhteensä 26000 kävijää, josta lauantaina 16000 ja sunnuntaina 10000 (lähde).

Itse olin paikalla tosiaan lauantaina Matkakeskuksen kuljetuksilla, eikä ole mistään mitään muuta suurempaa mukisemista kuin että ne viimeiset näytökset jäivät puuttumaan ja kuulutukset olivat vähän mitä sattuu ja kuuluivat huonosti. Eli ei voi väittää, että lauantai olisi ollut "kaikinpuolin farssi", kuten tuossa Sprout totesi.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
ihan kiva oli kun sunnuntaina ilmeisesti näytösten jälkeen hornetti oli palaamassa kupioon, niin olinmaatilalla ulkona kukkulanpäällä niin lenti hornetti melkoläheltä suoraa yläpuolelt, tuntu et korvat vuoutaa verta siitä metelistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Ei nyt ihan sentään puolittunut, mutta melkein. Yhteensä 26000 kävijää, josta lauantaina 16000 ja sunnuntaina 10000 (lähde).

Itse olin paikalla tosiaan lauantaina Matkakeskuksen kuljetuksilla, eikä ole mistään mitään muuta suurempaa mukisemista kuin että ne viimeiset näytökset jäivät puuttumaan ja kuulutukset olivat vähän mitä sattuu ja kuuluivat huonosti. Eli ei voi väittää, että lauantai olisi ollut "kaikinpuolin farssi", kuten tuossa Sprout totesi.
Itse nautin kyllä lauantaina näytöksestä. Vähän ennen klo 13 Matkakeskukselle odottamaan kuljetusta, tuolloin jono oli varmaan yli 100m pitkä, mutta veti non-stop linkkeihin ehkä vartissa, Tikkakoskella olin ennen klo 14. Eli mielestäni kuljetus toimi tuolla ainakin tosi hyvin, verrattuna ihmismäärään. Jonoja oli kyllä paikanpäällä jäätelökioskeilla ja muilla virvokepaikoilla. Mutta itse sain juomani suht hyvin, ruokailemaan en tuonne mennyt.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Itse nautin kyllä lauantaina näytöksestä. Vähän ennen klo 13 Matkakeskukselle odottamaan kuljetusta, tuolloin jono oli varmaan yli 100m pitkä, mutta veti non-stop linkkeihin ehkä vartissa, Tikkakoskella olin ennen klo 14. Eli mielestäni kuljetus toimi tuolla ainakin tosi hyvin, verrattuna ihmismäärään. Jonoja oli kyllä paikanpäällä jäätelökioskeilla ja muilla virvokepaikoilla. Mutta itse sain juomani suht hyvin, ruokailemaan en tuonne mennyt.
En tiedä kirjoitinko epäselvästi, mutta tätä samaa minäkin siis juuri tarkoitin, että hienosti toimi ainakin omalla kohdalla kaikki lauantaina. Peukut siis täältä järjestäjille, vaikka selvästikään ihan kaikilla ei yhtä auvoisaa ole ollut. :D
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Ei nyt ihan sentään puolittunut, mutta melkein. Yhteensä 26000 kävijää, josta lauantaina 16000 ja sunnuntaina 10000 (lähde).
Luin itse aiemmin, että lauantaina olisi ollut 16k ja sunnuntaina 8k. Mutta se tieto oli sitten ilmeisesti väärä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Ilmavoimat 100 -lentonäytös päättyi näyttävästi – alueella oli sunnuntaina iloinen tunnelma | lentoposti.fi

Tikkakoskella järjestetyn lentonäytöksen voi sanoa saavuttaneen tavoitteensa, kun alueella vieraili kahden päivän aikana noin 26 000 kävijää. Lauantaina tunnelma oli tiiviimpi, kun paikalla oli noin 16 000 näytösvierasta.

Sunnuntaina taas oli väljempää, kun alueella vierali noin 10 000 ihmistä. Viikonlopun aikana tapahtumaa seurasi myös merkittävä määrä väkeä itse alueen ulkopuolella. Näytösjärjestäjien etukäteen asettama kokonaistavoite oli 30 000 kävijää.
Lauantai oli loppuunmyyty , tuon mukaan sunnuntaina 10000.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Itse olin paikalla tosiaan lauantaina Matkakeskuksen kuljetuksilla, eikä ole mistään mitään muuta suurempaa mukisemista kuin että ne viimeiset näytökset jäivät puuttumaan ja kuulutukset olivat vähän mitä sattuu ja kuuluivat huonosti. Eli ei voi väittää, että lauantai olisi ollut "kaikinpuolin farssi", kuten tuossa Sprout totesi.
Erinomainen näytös oli lauantaina. Koneet lensivät upeasti, taivas oli seesteinen ja eväitä/juotavaa oli tarpeeksi, etten itse tarvinnut ruokaloiden antimia ennenkuin aivan päivän lopussa kun jätskikiskan jono oli lyhentynyt kolmeen ihmiseen. Tosin täytyy myöntää, että kun näytöksestä ajettiin kaverin kämpälle niin jääkaapissa odottava kylmä lonkero valahti alas hyvin nopeasti. Kuvauskarsinassa kun oli koko päivän nököttänyt, niin kylmä juoma maistui eeppisen hyvin. Mutta ei voi lauantaita farssiksi tylyttää, vaikka osa kävijöistä joutuikin jonottamaan tai bussikuljetukset eivät kaikin osin kulkeneet kunnolla.
-jok



 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Ticketmasterin kautta tuli sähköpostilla palautekysely lentonäytöksestä. Sinne oli hyvä raapustella risut ja ruusut.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Erinomainen näytös oli lauantaina. Koneet lensivät upeasti, taivas oli seesteinen ja eväitä/juotavaa oli tarpeeksi, etten itse tarvinnut ruokaloiden antimia ennenkuin aivan päivän lopussa kun jätskikiskan jono oli lyhentynyt kolmeen ihmiseen. Tosin täytyy myöntää, että kun näytöksestä ajettiin kaverin kämpälle niin jääkaapissa odottava kylmä lonkero valahti alas hyvin nopeasti. Kuvauskarsinassa kun oli koko päivän nököttänyt, niin kylmä juoma maistui eeppisen hyvin. Mutta ei voi lauantaita farssiksi tylyttää, vaikka osa kävijöistä joutuikin jonottamaan tai bussikuljetukset eivät kaikin osin kulkeneet kunnolla.
-jok



Laatutyötä tuo lippuhypyn kuvaus. Kiitoksia. Lippu oli massiivinen; painoi 15kg ja koko 11x17m

Tuossa DC3 videoasssa näkee noin 1.46 kuinka montussa toi kiitoradan alku on, jos Hawks-4 rengas rikkoutui siellä niin kunnon kuvaa siitä tuskin löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
360
Messmaker ja muut voisi laittaa jonkun kuvan redditin /r/militaryporn :iin. ihmiset tykkäis varmasti kun on noin hienoja kuvia :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Messmaker ja muut voisi laittaa jonkun kuvan redditin /r/militaryporn :iin. ihmiset tykkäis varmasti kun on noin hienoja kuvia :)
Täytyy sanoa, vaikka olen hyvinkin pitkään netissä remunnut, en ole reddit sivustolla vieraillut, kuin ehkä pari kolme kertaa... :eek:
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 906
Kentältä nousi tässä vaiheessa useampiakin potkurikoneita ja Learjettejä jne, eli se kiitoradan sivussa hinattavana oleva Hawk ei ollut merkittävä este.
Normaali lento-operointi oli mahdollista. Lentonäytölentämisessä on omat säädökset jotka ei mahdollistanut näytöslentoja.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Normaali lento-operointi oli mahdollista. Lentonäytölentämisessä on omat säädökset jotka ei mahdollistanut näytöslentoja.
Jos katsot YLE:n videota;
kohdassa 5.41.28 näkyy Hawk kentän päässä kun Eurofighter laskeutuu,
on muuten paljon kauempana kentän päästä (riski, että joku laskeutuu päälle isompi) kuin rengasrikkoinen Hawks Yle:6.24.17...
Lisäksi oltiin Midnight Hawksien kotikentällä eli siirtokalustoa oli paikalla
sekä lentoturmatutkinnan kannalta "tärkeimmät" asiat oli harja-autojen kanssa harjattu kiitotieltä pois.

Minun arvio on, että koska iso osa yleisöstä ei jaksanut odottaa, ja olisi vaatinut lisää vaivaa..., päätettiin näytös lentojen osalta keskeyttää. Eikä siis haluttu "palkita" jällelle jääneitä. Ikävä asia varsinkin pitkän matkan takaa tulleille.

Satuin olemaan paikalla kun Artic Eaglesin lentäjä olisi halunnut lentää näytöksensä illalla, mutta hänelle ilmoitettiin, ettei saa lentää. Itse tapahtuma kesti ainakin 20.30 asti, joten lennot olisi kyllä keritty ymmärtääkseni haluttaessa tehdä. Midnight Hawksien osalta pois jäännin ymmärrän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Jatketaan samaan ketjuun Brittien ilmavoimien (RAF) 100-vuotis juhlinnasta. Videoita voisi laitella tähän, kun niitä löytyy, esim nyt tulevan viikonlopun showsta. Jos olisi tällä hetkellä Englannissa, niin esittelyjä, näytöksiä ym. on ympäri maata.

Suomesta Hornet ja NH90

Finland Squadron Type On Display
F-18C Hornet TBC Fighter
Fri Sat Sun
NH90 TTH Utti Jaeger Regiment Helicopter
Sat Sun




Royal Air Force Charitable Trust Enterprises - The Airshow

What's on

 
Viimeksi muokattu:

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Jatketaan samaan ketjuun Brittien ilmavoimien (RAF) 100-vuotis juhlinnasta.
Olen itse paikalla RIATissa pe & la. Ainoana audiovisuaalisena taltiointivälineenä on kännykkäkamera, joten kuvia tai videoita ei ole tästä suunnasta odotettavissa. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Olen itse paikalla RIATissa pe & la. Ainoana audiovisuaalisena taltiointivälineenä on kännykkäkamera, joten kuvia tai videoita ei ole tästä suunnasta odotettavissa. :)
Minulla on kuvaajat lähetetty kolmeen näytökseen/tapahtumaan viikon sisään Briteissä, Siivet-lehden verkosta voinee bongailla brittireissun tuloksia loppukesän ja syksyn ja talven mittaan :)

-jok
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
SU-27 ja IL-76 teki tuloaan tänään



Mirage vähän pöllyttää yleisöä

 
Viimeksi muokattu:

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Käytiin tosiaan alueella pe & la, ainoa paikka jossa jonotettiin oli lauantain turvatarkastus. Ehkä 45min meni siinä jonossa. Sen jälkeen olikin turha etsiä jonoja sen enempää ruokapaikoilta, vessoilta kuin mistään muualtakaan. Kävijöitä oli kuitenkin ennätykselliset 185.000. Voin suositella tapahtumaa kaikille kiinnostuneille. Varatkaa vähintään kaksi päivää. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Tässä joitain youtubessa olevia videoita Englannin Ilmavoimien 100-vuotisnäytöksestä. RIAT 2018





F-35 näytös ei kyllä säväytä tuohon Mäkisen näytökseen verrattuna





 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 340
Viestejä
4 198 582
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom