Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Oma tapani ei ollut välttämättä kovin viisas, mutta toimi kuitenkin. Itse hommasin massaa n. 10 vuoden aikana 45kg. Ja siihen sai kyllä syödä ihan riittävästi. Esim. leffaeväätkin saattoi olla 150g pähkinää, purkki pringlesiä, 150g karkkia. Ja tuo oli siis täysin extraa. Lähinnä tuo, että helposti sitä monet arvioivat alakanttiin syömiset, mitä ihmisten kanssa keskustellut. Toki itselle tuli läskiäkin tuntuvasti, mutta tuloksetkin nousivat. Liika varovaisuus ei siis välttämättä toimi kovin hyvin, aika vaikea arvioida kulutustaan 100kcal tarkkuudella. Tähän perustuu massakaudetkin, jolloin tosiaan syödään reilusti, eikä viittä lusikallista kaurapuuroa ja lusikallista oliiviöljyä enemmän.
Juuri näin periaatteena, aloittelijana varsinkin tuosta 65kg painosta pitää syödä ja paljon, mutta tosiaan voi toteuttaa myös fiksummin eikä karkilla ja pringlesillä. "Sikabulkit" kun on todistettu useasti epätehokkaaksi tavaksi hanskata massakausi. Kerää aivan turhana rasvaa ja pilaa veriarvot + yleisesti kropan toiminnan.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Eli toisinsanoen minkäänlaisen ruoasta nauttimisen saa hyvin pitkälti unohtaa. Veikkaanpa että tollasta settia jaksaa syödä sen 2 viikkoa minkä jälkeen alkaa tulemaan korvista jo ulos.

Sit pitäis jaksaa tehdä safkat ennakkoon valmiiksi että kerkeää syömään. Jaa a.. täytyy sulatella (miettiä).

Juuri näin periaatteena, aloittelijana varsinkin tuosta 65kg painosta pitää syödä ja paljon, mutta tosiaan voi toteuttaa myös fiksummin eikä karkilla ja pringlesillä. "Sikabulkit" kun on todistettu useasti epätehokkaaksi tavaksi hanskata massakausi. Kerää aivan turhana rasvaa ja pilaa veriarvot + yleisesti kropan toiminnan.
No mä voin vetää vaikka pelkkää suklaata viikon, ja ei vaikuta mihinkään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Ei suklaata. Toisaalta, kyllähän se Marko Savolainen sanoi alkuun syöneensä bic macejä ja karkkia, kun ei ruoka maistunut tarpeeksi.

Yksi vaihtoehto on vetää malto + hera-komboja. Niillä saa hyvin kaloreita. Palkkari käyttöön, jos ei jo ole. Siihen myös maltoa ja heraa. Intraakin voi ottaa, bcaa + vitargo. (malto saa pakin sekaisin aika usealla treenin aikana) Kaverilla, jonka kanssa alotettiin samalla käymään ja syötiin about samoja safkoja kun kämppiksiä oltiin. Sillä ei tahtonut tarttua samaa tahtia mun kanssa, mutta kyllä sekin sai massaa. Toki hän on melkein 20 senttiä pidempi kuin minä.

En tiedä mitä tarkoitat ruuasta nauttimisella, mutta ihan yhtä hyvin sen voi maustaa, vaikka sitä määrällisesti olisikin enemmän. Tuosta omasta syömisestä alkuun kertoi aika hyvin se, että sitten kun eka dieetti alkoi, niin söin sen jutan ja bullin superdieetin mukaan, enkä meinannut saada syötyä sitä määrää mikä siinä oli. :D
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Eli toisinsanoen minkäänlaisen ruoasta nauttimisen saa hyvin pitkälti unohtaa. Veikkaanpa että tollasta settia jaksaa syödä sen 2 viikkoa minkä jälkeen alkaa tulemaan korvista jo ulos.

Sit pitäis jaksaa tehdä safkat ennakkoon valmiiksi että kerkeää syömään. Jaa a.. täytyy sulatella (miettiä).


No mä voin vetää vaikka pelkkää suklaata viikon, ja ei vaikuta mihinkään.

Täysin väärä luulo, joka jostain käsittämättömästä syystä hyvin monella on. "Kehonrakennusruuan" ei tarvitse olla keitettyä kanaa ja kuivaa riisiä. Ihmiset vain jostain syystä tuota tekevät. En ymmärrä miksi, en itsekään jaksaisi syödä noin joka päivä. Terveellinen ruoka voi olla todella hyvää, ja käyn itsekin jatkuvasti ravintoloissa ihan vaan työn puolestakin.

Olen syönyt urheilijan ruokavalion mukaan tässä viimeiset 8 vuotta tms. ilman mitään ongelmia massakaudella tai dietilläkään. Oleellisena on kilokalorit ja makrojakauma.

Ruuan tekeminen ennakkoon SÄÄSTÄÄ sinulta huomattavasti aikaa vs että joka päivä käyt vääntämään jotain. Suosittelen kokeilemaan.

Ja kokeilepa syödä pelkkää suklaata vaikka 3000kcal edestä (=600g Fazerin sinistä) joka päivä muutama viikko ja katotaan veriarvoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Jotkut näkee ja kokee ruuan vaan polttoaineena, joillekkin se on päivän kohokohta, joillekkin se on ainut asia elämässä joka tuo nautintoa.. Kukin tyylillään. Itse nautin kanasta ja riisistä koska osaan käyttää mausteita. Sekä tuoreesta salaatista, marjoista jne. Nykyään esim. friteerattu ruoka, suklaa yms. PASKA isolla P:llä kuvottaa... jo se pelkkä eltaantunut rasvanhaju, hyi v*ttu.

Yleensä saavuttaakseen jotain on jostain luovuttava.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Jotkut näkee ja kokee ruuan vaan polttoaineena, joillekkin se on päivän kohokohta, joillekkin se on ainut asia elämässä joka tuo nautintoa.. Kukin tyylillään. Itse nautin kanasta ja riisistä koska osaan käyttää mausteita. Sekä tuoreesta salaatista, marjoista jne. Nykyään esim. friteerattu ruoka, suklaa yms. PASKA isolla P:llä kuvottaa... jo se pelkkä eltaantunut rasvanhaju, hyi v*ttu.

Yleensä saavuttaakseen jotain on jostain luovuttava.
Helpot asiat eivät yleensä olen sen arvoisia :tup:

Sinun pitäisi käydä Edinburghissa, siellä oli useassa paikassa myynnissä uppopaistettuja ja tomusokerilla kuorrutettuja Mars ja Snickers patukoita. :drool:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Helpot asiat eivät yleensä olen sen arvoisia :tup:

Sinun pitäisi käydä Edinburghissa, siellä oli useassa paikassa myynnissä uppopaistettuja ja tomusokerilla kuorrutettuja Mars ja Snickers patukoita. :drool:
Saa kyllä päivittäisen kaloritarpeen täyteen aika nopeasti :D
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Eli toisinsanoen minkäänlaisen ruoasta nauttimisen saa hyvin pitkälti unohtaa. Veikkaanpa että tollasta settia jaksaa syödä sen 2 viikkoa minkä jälkeen alkaa tulemaan korvista jo ulos.
Kannattaa jakaa se ruoka moneen kertaan ja lisätä vähitellen. Jos heti alkaa tunkemaan säkkikaupalla ruokaa kurkusta niin stoppi tulee hyvin äkkiä. Nykyään löytyy kaikenmaailman rahkoja ja jogurtteja, siihen kylkeen hedelmää, pähkinää yms niin niistä saa rakennettua välipaloja pääruokien väliin. Tuollaisen välipalasörsselin saa itsekin helposti tehtyä, kun vetää 500g pähkinöitä, 1500g omenoita ja vähän raakakaakaojauhetta blenderin läpi. Halutessaan lisää vielä proteiinijauhetta.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Kannattaa jakaa se ruoka moneen kertaan ja lisätä vähitellen. Jos heti alkaa tunkemaan säkkikaupalla ruokaa kurkusta niin stoppi tulee hyvin äkkiä. Nykyään löytyy kaikenmaailman rahkoja ja jogurtteja, siihen kylkeen hedelmää, pähkinää yms niin niistä saa rakennettua välipaloja pääruokien väliin. Tuollaisen välipalasörsselin saa itsekin helposti tehtyä, kun vetää 500g pähkinöitä, 1500g omenoita ja vähän raakakaakaojauhetta blenderin läpi. Halutessaan lisää vielä proteiinijauhetta.
Joo onhan noita. Nyt lähden miettimään ruokabudjetin tuplausta...
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
212
Joo onhan noita. Nyt lähden miettimään ruokabudjetin tuplausta...
Lihaksen hankkiminen ei tule ilmaiseksi. Ja tosiaan samaa mieltä kuin rewind, vähän lisäillen ja useasti syöden saa lisää ruokaa sisään. Kun syö suurempia annoksia aterioilla, mahalaukku venyy ja kohta sinne mahtuu taas enemmän. Jostain syystä se sisältö kuitenkin katoaa samassa ajassa, tai tältä itsestä ainakin tuntui. Pointti tässä on että pitää syödä ennenkuin katabolia iskee. Hyvä ateriaväli on aikalailla sama kuin valtion suosituksissa, oliko se nyt jotain 2,5 tuntia, joskin illalla on hyvä vielä syödä kunnolla ettei yöllä tule paha katabolia (eli 6 ateriaa suositusten viiden sijaan). Tällöin kehon ei pitäisi keretä mennä kataboliaan vaan kokoajan kroppa tankkaa sisäänsä päästäen ulos mahdollisimman vähän. Hedelmät imeytyvät nopeasti ja täten ainakin itsellä tuntuu että kehittävät nälkää, jolla saa hyvin ruokaa lisää sisään hetken kuluttua jos tuntuu ettei muuten saisi uppoamaan. Uskon itse tämän perustuvan sokeripiikkiin, sokeritasojen lasku kun aiheuttaa nälän tunteen. Rasvaa pitäisi kuitenkin myös syödä että kroppa pysyy kunnossa ja onhan niissä hyvin energiaakin, mutta niissä on se ongelma että sulavat hitaasti, verraten proteiini tai hiilihydraatti. Tällöin tiheä ateriaväli voi aluksi tuntua haastavalta.

Ja aamulla sängystä noustessa syke ylös, vaikka pyörälenkki, jotta aineenvaihdunta lähtee heti käyntiin, mahtuu aamupalaa enemmän. Pienen aamulenkin jälkeen päiväkin sujuu ihan eri mallilla.

Jos tosiaankaan ei mitenkään ikinä paino nouse niin sinulla on joko jokin erikoinen geneettinen mutaatio tai sitten vakava sairaus, joka kannattaa tutkituttaa ja hoitaa. Itsellä tulee mieleen ainostaan kilpirauhasen liikatoiminta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
-makarori 2x400g = ~30 centtiiä
-sika-nauta jauheliha 400g =~1,79 e
-kananmunia 2x10 = ~1,98

Kokonaishinta 4,07 e ja protskua + 200g ja hiilareita riittävästi... Ompa kallista.. (tylsää evästä tosin :D)
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Itselläni on saliharjoittelua takana nyt vajaa 4kk ja ...

...

Ehkä en tee näitä salitouhuja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, mutta itselläni homma toimii. Viimeisin onnistuminen tuli kun tein kulmasoutua ja otin 12.5kg painon sijasta 15kg ja sarjat menivät juuri ja juuri loppuun.
Ei nyt millään pahalla, mutta ainakaan treenin toimivuudesta et 4 kk kokemuksella voi sanoo yhtään mitään toimiiko homma vai ei. Tuossa ajassa alottelijan nopee hermoston kehittyminen touhuun on vielä päällänsä (vaikkei ois tullu lihasta yhtään), ihan sama mitä totuttelee tekemään. Ja entäs jos oisitkin tehnyt toisin, olisiko tulokset parempia jne.

Treeni vaatii jatkuvaa totuttelua ärsykevaihteluihin, joita pitää olla koko ajan jos haluu kehittyä pidemmän päälle ja siltikin sulta välillä nykästään matto jalkojen alta kun a) sairastut b) stressaannut muusta elämästä tjsp. c) lepäät huonosti d) telot ittes e) ruokavalio kusee jne. jne. jne. Lisäksi pitää oppia tuntemaan ittensä, että mikä on liikaa milloinkin, mikä on päivän kunto ja miten sovitat treenin siihen jne.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Ei nyt millään pahalla, mutta ainakaan treenin toimivuudesta et 4 kk kokemuksella voi sanoo yhtään mitään toimiiko homma vai ei. Tuossa ajassa alottelijan nopee hermoston kehittyminen touhuun on vielä päällänsä (vaikkei ois tullu lihasta yhtään), ihan sama mitä totuttelee tekemään. Ja entäs jos oisitkin tehnyt toisin, olisiko tulokset parempia jne.

Treeni vaatii jatkuvaa totuttelua ärsykevaihteluihin, joita pitää olla koko ajan jos haluu kehittyä pidemmän päälle ja siltikin sulta välillä nykästään matto jalkojen alta kun a) sairastut b) stressaannut muusta elämästä tjsp. c) lepäät huonosti d) telot ittes e) ruokavalio kusee jne. jne. jne. Lisäksi pitää oppia tuntemaan ittensä, että mikä on liikaa milloinkin, mikä on päivän kunto ja miten sovitat treenin siihen jne.
Olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi. Minulla on homma nyt toiminut varmastikin johtuen tuosta aloittelijan saamasta hyödystä. Näen asian kuitenkin niin, että 4kk ja 6kk on niin lähellä toisiaan ajallisesti, että samat 'niksit' eli painojen lisääminen voi toimia.

Jos 10 vuotta saliharjoittelua tehnyt alkaisi valittamaan kehityksen puutetta, en menisi tarjoamaan Golden Sixiä tai omia visioitani.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Ite tein joskus muinoin G6:sta saliuran ekat 9 kk kehittyen, mut vähempiki ois riittäny kun sen verran yksipuolinen ohjelma.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Alkuun kehittyy riittävästi jollain 3-4-jakoisella ja suorilla sarjoilla. Mielestäni aika turha alkaa mitään supereita/giant settejä/pudotussarjoja/pyramideja/pakkotoistoja tekemään. Eikä sitä ohjelmaa tarvi turhan usein vaihtaa. Itse kävin monta vuotta samalla jaolla. 4-jakoinen: Rinta + olkapäät, selkä, kädet, jalat. Välillä vaihdoin rinnan kanssa hauikset, olkapäät + ojentajat ja olen tehnyt hauikset myös selkäpäivänä. Vatsat olen tehnyt yleensä jalkapäivänä.

Pitää vielä todeta, että samalla jaolla ei tarkoita samanlaista treeniä. Yksikään treeni ei ole samanlainen. Pääliikkeet vaihtuu, erikoistekniikoita vaihdellaan. Välillä esiväsytystä ennen pääliikettä jne jne. Jalkoja en ole koskaan treenannut kuin kerran viikkoon. Ne menee mulla ihan hiton tukkoon, ettei vaan pysty.

Sitten kun on pitempään treenannut ja tuntuu siltä, ettei kehity, ei tule lihakset kipeiksi jne., niin kannattaa aloittaa noitten erikoistekniikoiden käyttäminen. Tämä on mun mielipide, saa olla eri mieltä.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Eipä tonne taskaan jaksa lähteä, tarttee varmaan ostaa kuulokkeet ja alkaa vaikka juoksemaan pari krt viikossa. Sopii meikäläisen ruumiinrakenteelle ja ruokavaliolle hyvin. Ei haittaa vaikka syön "liian vähän". Nytkin on saatana ihan ähkyssä vaikka söin 3h sitten ja pitäis salille jaksaa lähteä punnertaan, ja sitten syödä lisää? Sanonpa että vittu mitä paskaa ja näytän mielummin luuviululta.
Nää on vissiin näitä "oispa läski" tilanteita jossa olen kateellinen semmoselle perinteiselle suomalaiselle ruumiinrakenteelle jossa kaikki sisään menevä safka imeytyy eikä tule vain läpi. Tietty on sekin kai ihan kiva että voi syödä mitä vaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Eipä tonne taskaan jaksa lähteä, tarttee varmaan ostaa kuulokkeet ja alkaa vaikka juoksemaan pari krt viikossa. Sopii meikäläisen ruumiinrakenteelle ja ruokavaliolle hyvin. Ei haittaa vaikka syön "liian vähän". Nytkin on saatana ihan ähkyssä vaikka söin 3h sitten ja pitäis salille jaksaa lähteä punnertaan, ja sitten syödä lisää? Sanonpa että vittu mitä paskaa ja näytän mielummin luuviululta.
Nää on vissiin näitä "oispa läski" tilanteita jossa olen kateellinen semmoselle perinteiselle suomalaiselle ruumiinrakenteelle jossa kaikki sisään menevä safka imeytyy eikä tule vain läpi. Tietty on sekin kai ihan kiva että voi syödä mitä vaan.
Jos haluat apua esim. ruokavalion kanssa, niin täällä olevat voivat helpommin opastaa jos kerrot mitä päivän aikana sisään menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Juu tuolla asenteella / omistautumisella kannattaa kokeilla sitä juoksua tai kävelyä. Tai olla tekemättä mitään että ei kuluta niitä vähäisiäkin kaloreita mitä on syönyt.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Syöminen on se helpoin osa-alue (jos ei nyt ihan pa ole) vs. treeni ja lepo. Väitän, että valtaosalla tökkii levon eli stressin yms. elämätekijöiden takia.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Syöminen on se helpoin osa-alue (jos ei nyt ihan pa ole) vs. treeni ja lepo. Väitän, että valtaosalla tökkii levon eli stressin yms. elämätekijöiden takia.
Itselleni lepo ja syöminen ovat ne vaikeimmat. Lepoa haittaa 1v lapsi, mutta syömistä ei ulkoisesti haittaa mikään. Ruuan älytön mättäminen on vaikeaa vaikka siihen on 'ohjeet' ja helposti ruuan määrä jää liian pieneksi ellei koko aikaa panosta siihen.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Syöminen on tosiaan se vaikein, mutta treeniä se vain vaatii samoin kuin vaikka kyykky. Kehittyy samalla. Joskus oli haastavaa mutustaa 3000kcal, nykyisin menee hiilaritankkauspäivänä esim. 300g:stä puuroriisiä tehty vaniljariisi (nettopaino joku 2kg) yhdeltä istumalta heittämällä. Normipäivänä 5000kcal, nyt diettailen @ 3000 ja paino laskee iloisesti, vaikka nälkä onkin kokoajan. Kehonpaino 74,0kg.

Täytyy varmaan ottaa ihan kuntokuviakin tässä pikkuhiljaa. Suomen tehtaan vessassa on aika hyvät valot sentää, mutta ei viiti siellä ilman paitaa käydä vetämään tuplahauiksia takaa.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
73
Gymstick Multi-Training Door Gym - Monitoimi- leuanvetotanko- ovirekki 22,90 €
Osaako joku sanoa onko tuosta mihinkään? Tekis mieli välillä vetää muutama leuka ihan et pysyy hartiakivut poissa, mutta ei saa vuokrakämppään asennella mitään.
Itse hankin tuollaisen xxl:stä. Ainakin minulla se valui alaspäin kun yritin siinä roikkua. Tästä aiheutui se ettei siinä oikein uskaltanut roikkua koko painolla.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Itse hankin tuollaisen xxl:stä. Ainakin minulla se valui alaspäin kun yritin siinä roikkua. Tästä aiheutui se ettei siinä oikein uskaltanut roikkua koko painolla.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Ok, pitääpä vielä katsella vaihtoehtoja. Ehkä tuo pysyisi omassa ovessa vielä karmin päällä jotenkin.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Saat multa ton tyylisen sikariaskin hinnalla,jos tuut hakemaa(Kotka).. ei sopinu meidän ovien karmeihin mitenkää, enkä sit uskaltan lopussa edes roikkua siinä.. joten käyttämätönki vielä.
Vähän turhan kaukana täältä länsirannikolta, mutta kiitos tarjouksesta :)
 

spr

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
167
Syöminen on se helpoin osa-alue (jos ei nyt ihan pa ole) vs. treeni ja lepo. Väitän, että valtaosalla tökkii levon eli stressin yms. elämätekijöiden takia.
Kyllä se pitkiä aikoja täysin säännöllisesti, puhtaasti ja kellon mukaan syöminen on sellaista mihin moni ei panosta. Suurin osa kyllä treenaa sen 4-5 krt viikossa, mutta syöminen ei ole samalla panostuksen tasolla. Se treenisessio on kuitenkin aina vain tietyn pituinen ja tiedät milloin se alkaa ja on suurinpiirtein ohi ja välissä lepoa. Syömisen kanssa se tahtotila on oltava päällä 24/7. Ja se kaikki aterioiden preppauskin vie päivittäin 2-3 tuntia tai enemmänkin riippuen mitä valmistaa.

Ja onko se sitten järkevää? Kyllä se on jos haluaa ne tulokset mitä sillä saavuttaa. Se on ihan henkilökohtaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Olen todella huono syömään, vaikka ihan hyvä kokki olenkin. Jatkuva syöminen on vain jotenkin vastenmielistä. Varsinkin isojen annosten.
Siksi lisään kaikkea makeaa nostamaan kaloreita, mutta niistäpä tulee helposti liikaa kaloreita ja läskiä tulee liikaa.

Nyt en tänä vuonna "bulkkaa" sen kummemmin, koitan syödä normaalisti. Ja ei herkkuja. Ainoat minkä uskon enää dramaattisesti kasvavan on jalat.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Jos aterioiden preppaaminen vie päivittäin 2-3 tuntia niin jotain on kyllä vialla.
Jep. Näin lapsiperheessä jos ottais tuon ajan niin eihän täs kerkeis mitään muuta tekemäänkään :D Töistä kun tuut neljältä kotiin, niin klo 18-19 ateriat prepattu ja sitten saakin ruveta lukemaan iltasatuja, hehheh :D Tietysti jos lähtee vaikka itse kalastamaan tai metsästämään niin viehän se aikaa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Kyllä käyttäjä R9600 on saanut komeita tuloksia aikaan. Itsellä tuollainen kunto on tavoitteena ensi kesäksi, kunhan saa jatkettua salilla käyntiä säännöllisesti.

Nämä pirunmoiset helteet ovat tehneet omasta salista aivan järkyttävän pätsin, joten ainakin turhat nesteet tulee poistettua kehosta. Tulokset ovat muuten menneet hyvin eteenpäin, mutta penkkipunnerrus tuntuu junnaavan jonkin verran. Ehkä ei vain sitten löydy "uskallusta" heittää sitä seuraavaa 2.5kg tankoon ja sitten hiotaan sitä samaa.

Mitäs mieltä porukka on BCAA:n käytöstä? Itselläni sitä löytyy purkki, kun tuli Fitnesstukusta tilatun palautusjuoman kylkiäisenä. En ole kokenut varsinaista hyötyä siitä, mutta meneehän se janojuomana salilla. Tässä on asiasta mielenkiintoinen artikkeli, mikä ei ainakaan kannusta BCAA käyttöön: BCAA:n käyttö on rahanhukkaa - Novus Aditus
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Ainakin alussa alkaa näkymään muutokset aika nopeaan. Oon nyt tässä kolmatta viikkoa tehnyt ihan vaan punnerruksia joka päivä (-viikonloput). Kyllä näkyy jo narukäsissä ja rinnassa jotain :D
Pitää vähän vaan alkaa tekemään monipuolisempaa treeniä.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Lepoviikko ja kroppa tyhjänä. Paino putosi 2kg 5 päivässä, osaltaan varmaan johtuu muutosta toiseen maahan ja syömiset olleet päin helvettiä. Mutta uuteen nousuun legendaarilla Harald's Gymillä. Tänään rinta + olkapäät tässä 100m asunnossa sijaitsevassa gymissä, missä oli ihan ok valot.

Älkää unohtako jalkapäiviä!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Onko täällä muita jotka on kynäniskasta lähteneet liikkeelle? Vähän tässä tutkin asiaa, niin itsellä saattais olla tuollaista kaulan/pään eteenpäin taipumista. Kuulemma jollakin kuminauhoilla olis hyvä kuntouttaa tuota. Onko kellään ollut samanlaista vaivaa?

Menee muuten punnerrukset kun vettä vaan jo :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Mitäs mieltä porukka on BCAA:n käytöstä? Itselläni sitä löytyy purkki, kun tuli Fitnesstukusta tilatun palautusjuoman kylkiäisenä. En ole kokenut varsinaista hyötyä siitä, mutta meneehän se janojuomana salilla. Tässä on asiasta mielenkiintoinen artikkeli, mikä ei ainakaan kannusta BCAA käyttöön: BCAA:n käyttö on rahanhukkaa - Novus Aditus
Suosittelen Juha Hulmin - Lihastohtori kirjaa jossa käydään läpi muun muassa lisäravinteiden merkitystä. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa että 95% hyvästä treeniruokavaliosta koostuu perus ruuasta. Kun pohja on kunnossa niin niitä viimeisiä prosentteja voi tiristellä suorituskyvystä irti erinäisillä lisäravinteilla. Eli kun tuntuu että vuosien hauiskäännön jälkeen et saa millään enää massaa tai tehoa kehoon niin sitten kannattaa alkaa fiilaileen ruokavaliota kaiken maailman BCAA:lla sun muulla.

Kun bulkkaa niin palkkariksi litra maitoa niin siinä jää jo kaikki lisäravinteet toiseksi. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Kun bulkkaa niin palkkariksi litra maitoa niin siinä jää jo kaikki lisäravinteet toiseksi. :)
Outo lause.. Miltä osin maito voittaa palkkarin missä on vaikkapa glutamiinia, isolaattia, kreatiinia ja maltoa ? Miten nämä jää toiseksi vai viittaatko puhtaasti kaloreihin.. Maltollahan niitä ei voi nostaa?

Itsellä ei kyllä tienpäällä ja töissä paljon rahkat ja raejuustot + kaurahiutaleet toimi.. Lisäravinteilla siis mennään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Outo lause.. Miltä osin maito voittaa palkkarin missä on vaikkapa glutamiinia, isolaattia, kreatiinia ja maltoa ? Miten nämä jää toiseksi vai viittaatko puhtaasti kaloreihin.. Maltollahan niitä ei voi nostaa?
Kaloreihin totta tosiaan. Makrot vain reilusti yli tarpeista. Sitten hifistelee (esim kreatiini) kun halutaan esim yksi toisto enemmän mesosyklin lopussa. Painotin vain sitä että perus- ja luonnollinen safka on 95% gainsseista.

Muutamia lähteitä että perus 70c maitopurkki toimii. Jokainen toki käyttää palkkariksi mitä haluaa, vaikka näkkäriä.

Consumption of fat-free fluid milk after resistance exercise promotes greater lean mass accretion than does consumption of soy or carbohydrate in y... - PubMed - NCBI

The role of milk- and soy-based protein in support of muscle protein synthesis and muscle protein accretion in young and elderly persons. - PubMed - NCBI

Body composition and strength changes in women with milk and resistance exercise. - PubMed - NCBI

Onko proteiinipalautusjuomasta hyötyä?

Suositukset. Itse suosittelen kuten aiemminkin heraa palautusjuoman ainoaksi tai pääproteiiniksi, koska sillä lihaskasvu on ollut tutkimuksissa kaikkein systemaattisin (Phillips ym. 2009, Hulmi ym. 2010) ja heran terveysefektitkin näyttäisivät olevan lähes poikkeuksetta positiivisia monella mittarilla arvioituna (Pal ja Radavelli-Bagatini 2013, Sousa ym. 2012). Koen heran olevan myös hyvin luonnollisena ravintona, koska äidinmaidosta 50-90 % on heraa (Kunz ja Lönnerdal 1992). Herapalautusjuomankin jälkeen suosittelen syömään kunnon aterian, jotta heran ainut lyhyt efekti lihasproteiinisynteesiin pidentyy. Mutta lisäksi korostan, että moni muukin laadukas proteiininlähde, kuten liha, kala, kananmunat jne. toimivat lihaskasvua treenin yhteydessä tukien. Esimerkiksi maitokaan ei ole suurelle osalle ihmisiä ainakaan lihaskasvun kannalta tutkimusten mukaan huono valinta, päinvastoin (1, 2, 3).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Mitähän ja kuinka paljon oot oikeesti syöny että olet saanu ittes kasvamaan tuolta 56kg ylöspäin? Lisäksi kuinka monta kertaa viikossa treeniä?
Olen treenannut yli 22 vuotta. 3-5 treeniä vkossa. En oikein enää muista mitä söin kun aloitin, jolloin olin kevyimmilläni (~14-vuotiaana).

Nykyään jos haluan painoa lisää niin heitän ruokaan siemeniä ja pähkinöitä... välipaladrinksuun esim. avokadoa. Eli (hyvää)rasvaa tulee lisättyä ja proteiinia aika paljon. Hiilarit olen koittanut järkeistää päivän aktiviteetin ja treenin kuormituksen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Tossa yläpuolella pari hyvää vinkkiä mitkä itselläkin toimineet sillonkun on ollut motivaatiota treenaamiseen (nyt ei ole :D) Eli pähkinöitä naposteltavaksi. Maapähkinät on halpoja vaikkei niitä parhaita maultaan tai ravintoarvoiltaan. Lisäksi hyvää oliiviöljyä tmv. voi lurautella normi sapuskan sekaan eikä sitä edes huomaa. Kaloreita tulee helposti muutama sata päivässä nutseista ja ölöstä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Lihastohtorikin totes BCAA:n turhaksi rahan hukaksi jo ekassa kirjassaan, mut tässäpä lisää tuoretta näkökulmaa tutkimuslähteineen BCAA:n käyttö on rahanhukkaa - Novus Aditus eli tyhjää parempi, mutta hiilariin tai heraproteiiniin tai mihin tahansa verrattuna täysin turhaa.
Laktoosivammasille EAA on erittäin fiksu tuote (joka tosiaan taitanee sisältää kaiken ja paljon muutakin mitä BCAA)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Tällainen juttu tuli vastaan:
Jo yksi valvottu yö käynnistää lihomisen mekanismit – unirytmin sekoittuminen saa solut keräämään rasvaa ja hajottamaan lihasta
Jo yksi valvottu yö käynnistää lihomisen mekanismit – unirytmin sekoittuminen saa solut keräämään rasvaa ja hajottamaan lihasta
Ennestään tiedetään, että yötyö on yhteydessä ylipainoon ja kakkostyypin diabetekseen.
Niko Kettunen

Julkaistu: 27.8. 17:11

Yksi valvottu yö riittää sekoittamaan ihmisen aineenvaihduntaa, osoittaa Science Advances -lehdessä julkaistu tuore ruotsalainen tutkimus.

Kun koehenkilöt laitettiin valvomaan läpi yön ja heistä otettiin kudosnäytteitä, nähtiin, että unen puutteessa keho alkoi varastoida tavallista enemmän rasvaa ja kuluttaa lihasmassaa.

Ennestään tiedetään, että vuorotyö ja säännöllisen unirytmin häiriintyminen ovat yhteydessä ylipainoon ja kakkostyypin diabetekseen. Tässä saattaa olla käsillä eräs niistä solutason mekanismeista, joita on tämän yhteyden takana.

Ihmisen vuorokausirytmin, vuorotyön ja lyhyeksi jäävien unien vaikutusta lihomiseen on tutkittu paljon sekä ihmisillä että hiirillä. Hiirikokeissa on muun muassa havaittu, että muutokset kehon sisäiseen kelloon liittyvien geenien toiminnassa vaikuttavat myös aineenvaihduntaan.



Ihmisillä univaje ja epäsäännöllinen vuorokausirytmi näyttävät hidastavan aineenvaihduntaa levossa, mikä voi lopulta johtaa lihomiseen.

Yötyön aiheuttama päivärytmin heittely voi olla jopa hengenvaarallista. Useissa tutkimuksissa on löydetty yhteyksiä yötyön ja sydänsairauksien välillä, ja yövuoroja työssään tekevillä naisilla on kohonnut riski sairastua rintasyöpään. Syytä ei vielä tunneta.

Nyt näyttää siltä, että univaje sotkee geenien toimintaa tavalla, joka altistaa lihomiselle.

Uppsalan yliopiston, Karoliinisen instituutin ja Tukholman yliopiston tutkijoiden vetämässä kokeessa 15 koehenkilöä kutsuttiin viettämään kaksi vuorokautta laboratoriossa.

Heille räätälöitiin yhdenmukainen ruokavalio ja päiväohjelma, ja satunnaisessa järjestyksessä kukin vuorollaan sai nukkua yhden yön kunnolla. Toisena yönä henkilöitä pidettiin valveilla. Yökukkujat eivät saaneet syödä yöllä mitään, mutta vettä oli tarjolla.

Aamulla tutkijat ottivat koehenkilöistä kudosnäytteitä sekä lihaksesta että ihonalaisesta rasvakudoksesta. Aiempien tutkimusten perusteella tiedetään, että aineenvaihdunnan häiriintyminen näkyy näissä kudoksissa molekyylitasolla.

Valvominen todella sekoitti henkilöiden aineenvaihduntaa. Univaje muutti tapaa, jolla elimistö ”laputtaa” tiettyjä sisäisen kellon toimintaan liittyviä geenejä rasvakudoksessa. Tieteellisin termein kyse on epigeneettisistä muutoksista ja dna:n metylaatiosta: tietyt geenit voivat kytkeytyä pois päältä ja niiden yhteispeli muuttuu.

Muutoksia nähtiin geeneissä, joiden toiminta on yhdistetty kakkostyypin diabetekseen ja ylipainoon. Rasvakudoksen molekyyleissä näkyi myös merkkejä siitä, että kudos valmistautui varastoimaan itseensä rasvaa tehokkaammin.

Lihaskudoksessa puolestaan nähtiin merkkejä proteiinien hajoamisesta. Valvominen siis valmisti elimistöä varastoimaan rasvaa ja hajottamaan lihaskudosta. Myös stressihormoni kortisolia oli valvoneiden elimistössä enemmän. Tämäkin altistaa lihomiselle.

”Nämä havainnot yhdessä tarjoavat ainakin osittaisen selityksen sille, miksi krooninen unenpuute ja vuorotyö voivat johtaa painonnousuun ja altistaa kakkostyypin diabetekselle”, kertoo unitutkija Jonathan Cedernäs Uppsalan yliopiston tiedotteessa.

Nyt tarkasteltiin vain yhden yön valvomista 15 koehenkilöllä. Aiemmissa, useammilla ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa on myös havaittu, että huonot yöunet viitenä peräkkäisenä yönä alkavat hiljalleen kerryttää elopainoa.

Tämä on varmaan itselle se kaikkein vaikein asia elämänmuutoksen kanssa. Oon tottunut nukkumaan vähän miten sattuu ja tietokoneella tulee istuttua välillä aika myöhään.
Liikunta ja terveellinen syöminen tuntuu onnistuvan helposti, mutta tuo nukkuminen menee välillä vaikeaksi.
Melatoniinilla saa yleensä korjattua unirytmin, mutta aika helposti sitä palaa vanhaan opittuun tapaan.
Onko muilla samoja ongelmia tai niihin ratkaisuja?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Onko muilla samoja ongelmia tai niihin ratkaisuja?
Meiltä löytyy kotoa pieni lapsi, joten nukkuminen on vaikeaa. Harvassa ovat ne yöt, jolloin putkeen on saanut vedettyä edes 6h unta.

Tähän on koittanut ottaa ratkaisuna nukkumaanmenoa jo ysin aikoihin, niin sitten jaksaa heräillä yöllä pari kertaa ja nousta kuudelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Tuo vitullinen helle kyllä teki tehtävänsä unen vähyyteen liittyen. En vaan itse pysty nukkumaan kuumassa ja kun tätä perkeleen nahkaa ei voi enää riisua. Kävin hommaamassa respan 3mg melatoniiniin (pitkävaik) ja mirtazapiniin (parantaa unen laatua) näiden kombolla mennään ja jo nukuttaa makiasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom