No juu toki, mutta lähinnä tuolla vauhdilla mitä videossa. Vaikka miten narua käyttäisi en ainakaan itse moiseen suoritukseen ihan heti pystyisi.Niin me siis puhuttiin tuon läpäisystä ilman tota narukikkaa. Kyllähän tolla narukikalla ton pelaa läpi vaikka apina.
D-pad muuten yllättävän monessa tilanteessa/kentässä parempi. Emäntä on intohimoinen Crashin pelaaja, ja aina pelaa pelkästään d-padia käyttäen. Ihmettelee kuinka joku voi edes tateilla pelataNo mä luovutin jonkun kolmenkymmenen elämän jälkeen ja rupesin narukikkailuun. Siihenkin ensteks tuhlaantu muutama elämä analogitatilla pelattaessa, kunnes sit siirryin käytämään d-padia, jolla homma alkoi onnistumaan paremmin. Siihenkin tosin meni kymmenisen elämää ennenku pääsin läpi. Ei mikään mieluisa ensiyritys kyseisen kentän parissa.
Pelasin PS4-version silloin vuosi sitten eli ohjaimella. En tosiaan väitä kenttää helpoksi, mutta ei se kyllä kovin kummoisia harmaita hiuksiakaan aiheuttanut. Tosin olin muistaakseni itsekin yllättynyt siitä, miten vähällä tuskalla se lopulta meni.Mielenkiinnosta, veditkö millä, näppiksellä vai ohjaimella ? Ku osan kasettini menetyksestä vieritän eritoten Xbonen ohjaimen syyksi, joka ei aina ota kaikkia inputteja niinku pitäis ja välillä yhteys koneeseen jitteroi. Ja sit toki, loput voi olla sitä että jotkut osaa noi jotkut kentät paremmin ku toiset.
Minulla ei ole hirveästi kokemusta erilaisista ohjaimista, mutta voin kyllä hyvin uskoa, että ohjaimella on Crashin kaltaisissa peleissä tuntuvasti merkitystä. Ei minulla muuten tainnut olla ohjauksesta mitään pahaa sanottavaa kuin siltä osin, että Crashin hitbox oli muutettu myös kahdessa ekassa pelissä kolmosen mukaiseksi, mikä taisi vaikeuttaa peliä aavistuksen.Taitaa se olla niin paljon kiinni siitä et miten hyvällä ohjaimella pelaa ja millä systeemillä. Voisin kuvitella, et DS4:llä ohjaus on tarkkaa ja hyvin reagoivaa, etenkin D-padilla, jolloin ajoitukset on helppo saada nappiin. Oon kuiteski tahkonu tota ja niitä alkuperäisiä sen verran, että voin sanoa, että ohjaimen merkitys on äärimmäisen suuri tämmöisissä peleissä. Yhtään jos renailee, ni hermot venyy ja paukkuu.
Juuh, jommassa kummassa oli tosiaan kentän loppupuolella poppamies johon törmäili jatkuvasti vaikka kaiken järjen mukaan tein kaiken oikein. Myös yksi pyörivistä sikavartaista vaati liian aikaisen hypyn, mihin oli tottunut. Sentään aikoinaan kersana tuli Crash 1 pelattua 100% läpi ja ratsastuskentät olivat mielestäni niitä helpoimpia. Hieman meinasi palaa kiinni näihin kun varmaan parikymmentä elämää meni hukkaan näissä.Huomasitko muuten samaa noista ratsastuskentistä, että niissä oli vihollisten liikeajoitukset vähän pielessä paikkapaikoin ? Ne ei aina ollu synkassa sen sun nopeuden kanssa. Ja muutenkin niiden ajoitukset oli omituisia paikkapaikoin, Hog Wild kentässä yks alkuasukas liikkui semmossella rytmillä, et ei tiennyt että kumpaa kautta siitä ois oikein ohi päässy.
Hatara muistikuva ja nopea googlaus kertoo, että sinun pitää puhua Cocolle tasovalikossa save/load-tv:n vieressä kun kaikki muut on kerätty. Olisiko se puuttuva timangi siinä?Crash 3 on nyt grindattu loppuun mutta yksi tilastovirhe jäi häiritsemään: 46/47 valkoista timanttia.
Noh, mitens sen viimeisen timantin saa ? Pelaajan täytyy saada kaikkiin 31 kenttään aika-ajossa platina-aika.
Nostan kädet pystyyn tuommoisen haasteen edessä
Kakkosessa näitä on aika paljonkin. Vitoswarpissa ainakin Spaced Out on palanu muistiin elävästi siitä että sitä kultaa sai tosiaan yrittää muutaman kerran. Crash 1:ssä on kanssa ainakin The Lab jossa sai kanssa vetästä aika täydellisen juoksun että kultaa tippui.Tos nyt tahkonu noita aika-ajoja tän päivän, ni vähän semmonen tunne, että niiden aikojen suhteen on kyl jotain hämärää, epäbalanssia. Jossain kentässä häviän tyyliin 15 sekuntia kulta-ajasta, vaikka vedän virheettömän juoksun lävitte hiki hatussa liukuhyppyjä vedellen. Sit joissain kentissä ku koen että ryven useamman sekunnin hukkaan, ni tulee kulta-aika helposti.
Kakkosessa valtaosa kultareliceistä vaatii sitä slidejumpkikkaa, eli slide, sitten hyppy ja hypyn aikana neliötä. Tuolla saa hypylle korkeutta huomattavasti enemmän ja juoksukenkien kanssa tolla pystyy hyppimään suht pitkiäkin matkoja. Esimerkiks noissa vesikentissä voit skipata osan niistä veteen uppoavista alustoista ja hipoista kokonaan. Pelihän ei tota kikkaa missään vaiheessa opeta, että sinällänsä mielenkiintoinen ratkasu.Joskus tuntuu siltä et kentän pituus ratkaisee sen kullan ja joskus taas ei. Kakkosen aika-ajoja tos tänään yön ja illan aikana tahkoin, ni tuli huomattua.
Aika erikoista ettei tuosta Hangin' Out kentästä tullut parempi aika, Cold Hard Crashista kuitenkin sait noin hyvän ajan.Tässä on hyvä esimerkki tosta epätasaisesta aika-ajo vaatimuksista:
Molemmat on aikalailla samanpituisia kenttiä, Hangin' Out on viemärissä mentävä joten ahtaampi ja haastavampi, kun taas tuo Diggin' It on metsässä avonaisemmassa maastossa menevä kenttä ja se helpompi. Hanginissä vain muutama pieni virhe, kaikki laatikot nappasin ja silti tuommoinen hidas aika, kun taas mettäkentässä tuli parissa kohtaa vähän lepsusti vedeltyä ja silti aivan heittämällä Platina-aikaan. Tässä on epäonnistuttu omasta mielestä, noi balanssithan on ihan päin mäntyä.
Pelaan Xbox onen langattomalla ohjaimellaKaton joo ku pääsen töistä kotio. Millä ohjaimella pelaat, vai vedätkö näppiksellä ? Ja onko langaton vai langallinen ?
Mihin perustuu paras ohjain väite jos d-pad on tärkeä? Remake on kyllä hyvin tehty noin yleisesti. Harmi kun jokaisessa laiteversiossa on vähän sanomista.kyllä tuo xbonen-ohjain on paras tän tyylisille peleille. varsinkin crash ykkönen PITÄÄ vetää d-padilla läpi.
käsittämätöntä että pelin muistaa vielä näin hyvin. toki hyllyssä pölyttyy ps1 ja kaikki crashit originaaleina.
hieno remake kyllä. kaikki joukolla kuolemaan!
Mihin perustuu?
Sepä sePointtina varmaan enemmänkin se että toi xbox onen ohjaimen d-pad on aika hirveä verrattuna dualshock 4:sen d-padiin.
Pakko oli koittaa vastinetta tuolle. Ilman naruilla juoksemista, kun en ole niitä ennenkään käyttänyt. Pari kymmenystä saattaisi vielä saada pois jos oikein viimeisen päälle onnistuisi... Alku jäi pois, kun en osannut tallentaa ihan oikein tuota yritystä. DS4 käytössä ja D-padilla ohjaus. Ainut missä taisin pysäyttää juoksemisen oli tuo eka kilppari.
Vaikkakin narukikalla vetelin, ni ei se sen helpompaa ole ku pitää osata millintarkasti hypätä sen narun päälle oikeaan kohtaan johtuen sen narun hitboxin kaarevuudesta ja kapeudesta.
Voittajafiilis silti on kova. Tuosta on vaikea sheivata lisää aikaa pois.
Lähdin vaan suoraan heti lähdöstä juoksemaan, jätin tuon naamion ottamatta. Tasan 4 sekuntiin pystyin siitä dynamiittien laatikosta ajan pysäyttämään... Omasta mielestä tämä ykkönen oli vaikeampi silloin ennen vanhaan muutenkin... Tai sitten nyt tuntui helpolta sen takia kun silloin tuli näitä jonkun verran pelattua...Joo, mä alan olee liian vanha tämmössille, nostan hattuni.
Edit: Mut se alku ois ollu kiva nähdä, jäi vähän häirittee, et onnistuko sulla lähtö taikka se dynamiittikohta miten.
Hyvät vedot teilläkin oli tossa tasossa, kymmeniä kertoja sai yrittää ennen kuin ton ajan sai.Hieno veto, jälleen hattua nostettava
Tänään tos koittanu tahkoa lisää tota ykköstä, ni kyl nyt on alkanu kasetti paukkumaan melko tavalla ties kuinka monessa, jopa helpossakin kentässä. Aivan uskomaton toi vaikeustason ero ykkösessä ku vertaa sitä kakkoseen ja kolmoseen.
Juu ei taida ihan parhaaseen aikaan päästä, jos ei noita köysiä käytä. Siinä ekalla kilpparilla joutuu silloin väkisin pysäyttämään hetkeksi... Ennen sitä näköjään olin kuitenkin hieman yli puoli sekuntia tuota aikaa edellä, mutta lopussa tuli takkiin.Pitipä käydä itsekkin tuota kenttää tahkomassa
Ei tosissaan hirveästi enään saa kirittyä noista ajoista tossa kentässä, kerta speedrun.comin mukaan tän hetkinen ennätys on 00:48:13.
Tuossa oma yritys:
Optimointia on tapahtunut paljon tosiaan sitten julkaisun PS4 veriossa. Kaikkein paras muutos on tuo mainitsemasi "alkuintron" skippaus joka oli kerta toisensa jälkeen rasittavaa katseltavaa. Hiomaton timantti oli julkaisussa, nyt jo hiottu sellainen laatupelattavaa.Tulipas kuukausien tauon jälkeen pelailtua tätä Proolla ja olihan dramaattinen muutos tullut latausaikoihin. Herää kysymys miksi peli ei ollut noin jo julkaisussa ja mitä tuolle yleensä on tehty? Nythän tuossa pääsee alkulätinät hypittyä ja pelin aikana hetkessä latautuu kentät. Mahtavaa laatupelin parantelua