Perustelkaa (sana vapaa) minkä näistä Komplett AMD tai Intel paketeista ostaisitte?

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
En ostanut Komplett valmispakettia. Minä ja kukaan muu ei ole valinnut nuo osat yläpuolella. Tilasin näytön minulla on jo 2 vanhaa konetta joka käyttää 1 näyttöä ennestään.

Ei ole muuta kokemusta paitsi että kun tilasin tiesin että kaikki noi osat ei ole kaupassa. Ne kaikki osat lähetetään yhdessä paketissa matkaan kun osat ovat lähetettävissä. Toimitus voi kestää jopa 5 arkipäivää siitä.

Kasaus on sovittu tuttavan kanssa ja laillinen ostettu Windows 10 järjestyy muualta. Softa asioissa palomuuri ilmainen Zonealarm ja ilmainen virustorjunta ohjelma Avira olen itse asiantuntija.

Minun osat ARVIO pitää olla siellä noin 20 tai 21 heinäkuuta ja siitä laske 5 arkipäivää eteenpäin milloin viimeistään minulla on ne osat.

Kysy itse Kompletista mutta minulla sanoivat että ei voi lisätä tuotteita samaan tilaukseen tämän jälkeen kun on maksanut mutta voi poistaa osia ennen kun ne on edes lähetetty matkaan ja voi tehdä tietysti uusia tilauksia.

En ole tilannut mistään vielä näytönohjainta, SSD ja RAM.


Mitä tulee ylläolevaan tilaukseen kun vahingossa tilasin 2 emoa ja perutin toisen kun oli 13 minuttia aikaa niin rahat toisesta emosta palautetaan mutta voi kestää jopa 10 arkipäivää näin ymmärsin asian.
ok asia selvä.Kiitos
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
ok asia selvä.Kiitos
Lisäys vielä Intel stock cooler voi olla minusta ihan hyvä vaihtaa siihen Jimms ID coolerin. AMD Ryzen 2600x stock cooler en todellakaan vaihda sellaisen minusta täysin typerä idea. Jos nyt vaihtasin niin selvästi parempaan coolerin toinen hintaluokka.

I7-8700k käy niin kuumana että se ID cooleri on minusta surkea.

Coolerista CPU en ole tehnyt päätöstä muuta että joko AMD Ryzen 2600x stock cooler tai selvästi parempi kuin joku tusina low budget ID cooleri.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Lisäys vielä Intel stock cooler voi olla minusta ihan hyvä vaihtaa siihen Jimms ID coolerin. AMD Ryzen 2600x stock cooler en todellakaan vaihda sellaisen minusta täysin typerä idea. Jos nyt vaihtasin niin selvästi parempaan coolerin toinen hintaluokka.

I7-8700k käy niin kuumana että se ID cooleri on minusta surkea.

Coolerista CPU en ole tehnyt päätöstä muuta että joko AMD Ryzen 2600x stock cooler tai selvästi parempi kuin joku tusina low budget ID cooleri.
Mä korkkasin i7-8700k korkkaustyökalulla ja avot ei käy kuumana.Minulla noctua tietysti.
Olen pyrkinyt parhaaseen prossuun,mitä markkinoilta löytää ja päätynyt tähän.
Tämä tietysti vain oma mielipide.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mä korkkasin i7-8700 korkkaustyökalulla ja avot ei käy kuumana.Minulla noctua tietysti.
Olen pyrkinyt parhaaseen prossuun,mitä markkinoilta löytää ja päätynyt tähän.
Tämä tietysti vain oma mielipide.
No jos päädyt intelin leiriin,niin hyvä,mutta toiseen,niin evvk.
Olin ennen amd leirissä,mutta pelit alkoivat tahmata,joten siirryin intelin leiriin,enkä ole katunut päivääkään,enkä luovu laadusta hiukkaakaan.
No tee miten parhaaksi näet,mutta parasta nyt ja tulevaisuudesta viis.
No ei nyt niinkään leikki sikseen,mutta inteli on ainakin mulle tarjonnut parempia pelikokemuksia,kuin amd,joten minä ainakin pelaan intelin tuotteilla ja piste. Taichi,i7-8700k,msi 1080ti...jne.
Jokainen omalla tavalla. Minua ei voisi korkaaminen ja takuun poistaminen kiinnosta vähemmän. Kyllä se AMD Ryzen 2600x jaksaa riittävästi. Intel I5-8400 toinen budjetti valinta olemassa mutta nyt kun alennuksella saan noin samaan hintaan AMD Ryzen 2600x tiedän että emoa en tarvitse vaihtaa jos hankitaan tuleva AMD prosessori.

Noctua cooleri? Kai se voi olla hyvä valinta ja sehän on tunnettu että Intel coolerit ei kelpaa mihinkään.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Jokainen omalla tavalla. Minua ei voisi korkaaminen ja takuun poistaminen kiinnosta vähemmän. Kyllä se AMD Ryzen 2600x jaksaa riittävästi. Intel I5-8400 toinen budjetti valinta olemassa mutta nyt kun alennuksella saan noin samaan hintaan AMD Ryzen 2600x tiedän että emoa en tarvitse vaihtaa jos hankitaan tuleva AMD prosessori.

Noctua cooleri? Kai se voi olla hyvä valinta ja sehän on tunnettu että Intel coolerit ei kelpaa mihinkään.
Ok,minua kiinnostaa ainoastaan paras,jos kerran 10:ssä vuodessa vaihtaa,ei tule kalliiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ok,minua kiinnostaa ainoastaan paras,jos kerran 10:ssä vuodessa vaihtaa,ei tule kalliiksi.
Hei:tup:. Hyvä toinen käyttäjä joka puhuu 10 vuoden käytöstä! Loistavaa kunnioitan sinua.

Minun ennuste. Sinun CPU kestää 10 vuotta kunhan ei mene rikki. Minun AMD Ryzen 2600x ehkä ei kestä 10 vuotta mutta voi päivittää uudempaan Ryzenin samalla emolla.

Näytönohjaimen päivitän ehkä 5 vuoden kuluttua mutta minulle rittää FULL HD 100+ FPS 144 Hz FULL HD näytöllä.

Mikäli RAM vaatimukset nousee taivaisiin niin voidaan molemmat hankkia 16 GB RAM lisää että on 32 GB RAM.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Kyllähän tuolla koneella muutaman vuoden pelailee hyvin, etenkin jos tekee pieniä päivityksiä komponentteihin. Sen jälkeen toki saa alkaa karsimaan asetuksista jos Full HD:lla haluaa yli 100fps ja tähän toki 4k HDR yleistyminen ja muut kivat uutuudet. Perus nettisurffailuun nuo komponentit kyllä uskoisi riittävän seuraavan 10 vuoden ajaksi. :comp:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kyllähän tuolla koneella muutaman vuoden pelailee hyvin, etenkin jos tekee pieniä päivityksiä komponentteihin. Sen jälkeen toki saa alkaa karsimaan asetuksista jos Full HD:lla haluaa yli 100fps ja tähän toki 4k HDR yleistyminen ja muut kivat uutuudet. Perus nettisurffailuun nuo komponentit kyllä uskoisi riittävän seuraavan 10 vuoden ajaksi. :comp:
Uskon että CPU puolella todella vaikeata arvioida kehitystä. Näytönohjaimissa mennään eteenpäin mutta voi olla selvästi hiitaammin mitä ihmiset luulee. Jotkut luulee että Nvidia next generation tulee syyskuussa uloos. Minä en todellakaan usko niin! Uskon että Nvidia next generation tulee Suomeen Marraskuu 2018- Helmikuu 2019.

Taustastani niin en ole köyhä opiskelija hyvin kaukana siitä ja jos todella avaan budjetin well the SKY is the limit jos niin haluan!


Voisin vaikka huomenna ostaa Komplett kalleimaan konepaketin noin vain ilman velkaa jos haluan....
8 432,00 € tarkistin äsken. Ei lähelläkään minun rahoja tilillä. Sanoin the sky is the limit jos haluan niin.

Tuttavani halua ostaa 30 000 euron auton... minä voisin ostaa sen huomenna tosta noin vain ilman velkaa...

En ole miljonääri ja minulla on saita maine niin siksi en tee sellaista.

Lopulta jos en hae niin super kallista näytönohjainta onko mahdollisesti tullut mieleen että myyn näytönohjaimen ja päivitän sen nopeampaan esim 5 vuoden kuluttua?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
2-3 vuoden välein on se realistisempi sykli näytönohjaimen vaihdolle jos vaatimuksena se +100fps ja kunnolliset grafiikka asetukset jatkossakin (jos haluaa niitä uusia tulevia pelejä myös pelata). Silti se todennäköisempi käyttöikä tulee olemaan tämän hetken parhaimmilla komponenteilla lähempänä 5 vuotta kuin 10 vuotta jonka voi saavuttaa pienillä komponenttipäivityksillä (RAM lisäys, GPU päivityksiä useampi ja ehkä CPU hieman parempaan) pelikäytössä (+ jos tykkää jotain videoiden käsittelyä tehdä enemmänkin).
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Hei:tup:. Hyvä toinen käyttäjä joka puhuu 10 vuoden käytöstä! Loistavaa kunnioitan sinua.

Minun ennuste. Sinun CPU kestää 10 vuotta kunhan ei mene rikki. Minun AMD Ryzen 2600x ehkä ei kestä 10 vuotta mutta voi päivittää uudempaan Ryzenin samalla emolla.

Näytönohjaimen päivitän ehkä 5 vuoden kuluttua mutta minulle rittää FULL HD 100+ FPS 144 Hz FULL HD näytöllä.

Mikäli RAM vaatimukset nousee taivaisiin niin voidaan molemmat hankkia 16 GB RAM lisää että on 32 GB RAM.
Eipä ole ennustajan lahjoja,mutta mulla on toisessa koneessa intelin i5-2500k ja se on yli 7vuotta raksuttanut eikä sitä saa rikki kuin vasaralla.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
2-3 vuoden välein on se realistisempi sykli näytönohjaimen vaihdolle jos vaatimuksena se +100fps ja kunnolliset grafiikka asetukset jatkossakin (jos haluaa niitä uusia tulevia pelejä myös pelata). Silti se todennäköisempi käyttöikä tulee olemaan tämän hetken parhaimmilla komponenteilla lähempänä 5 vuotta kuin 10 vuotta jonka voi saavuttaa pienillä komponenttipäivityksillä (RAM lisäys, GPU päivityksiä useampi ja ehkä CPU hieman parempaan) pelikäytössä (+ jos tykkää jotain videoiden käsittelyä tehdä enemmänkin).
Minkä takia pitää pelata joka ikistä uutta peliä heti kun se tulee uloos ja maksaa jotain ylihintaa 50-70 euroa/peli?

Useimmat pelit ei minua edes kiinnosta.

Divinity Original Sin 2 ja Pillars of Eternity 2 ostettu niitä pelaan alkajaiseksi heti kun uusi pöytä peli tietokone on pelivalmis.


Battlefieldit on minulle sellaista keskinkertaista peliä BF5 hankin ehkä vuonna 2020.


Ostin Farcry Primal silloin kun sen vielä tilapäisesti sai halvalla alle 20 euroa maksoin mutta taas tulin siihen johtopäätökseen että vaikka ei surkea niin ei oikein innosta noi sandbox pelit minua.

Civilazation 6? Ei voisi vähemmän kiinnostaa ja 95% nykyiset strategiat pelit on minulle surkeita.

Vanha kunnon FPS aika olis silloin minulle kun pelasin Unreal Tournament 2004 juuri sellainen musiikki jota haluan ja BF realisimi aika nihkeästi kiinnostaa.

Jos BF5 aihe ei olisi siis YKSINPELI World War 2 ei kiinnostaisi ja nyt ehkä ostan sitten kun sen saa 20-30 eurolla.

Ostin BF3 10 eurolla ja pelasin sen läpi moninepeli myös ok mutta ei himoa herättävä minulle.


En välitä yhtään niistä jotka sanoo että näytönohjain pakko päivittää joka 3 vuosi haha joka 5 vuosi rittää ihan hyvin ja CPU vaikka 10 vuotta sama.

MMO noh viimeksi pelasin Neverwinter MMO ihan ok/hyvä mutta TIME sink. World of Warcraft MMO pelasin aikoinaan muutaman vuoden mutta lopulta kyllästyin.

Neverwinter MMO on ollut menestys ja samat koodajat luo jonkinlaisen Magic The Gathering MMO mutta se on niin kaukana valmis että ehkä tulee uloos vuosina 2020-2022. Olen Magic The Gathering korttipelaaja niin se MMO kiinnostaa hieman mutta voi olla että se perustuu vain siihen fantasiamailmaan.
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Civilazation 6? Ei voisi vähemmän kiinnostaa ja 95% nykyiset strategiat pelit on minulle surkeita.
Mä taas pelaan ja ainoastaan sellaisia,jossa tarvitaan hiukan älyä ei kovin paljon ja jossa voi jotain rakentaa ei liikaa ja jossa voi nähdä kättensä jäljen ei usein esim. fs17 tai euro truck simulator,tai cities skylines.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Metro Exodus trailerit ovat olleet tosi hienoja ja pidän kauha ja toiminta elokuvista, mutta koska Metro Exodus on SANDBOX survival gameplay niin ei sovi minulle.

Jos haluaa "realistisen" survival gaming joka on aika sandbox mainen niin kai se Metro Exodus on hyvä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Civilazation 6? Ei voisi vähemmän kiinnostaa ja 95% nykyiset strategiat pelit on minulle surkeita.
Mä taas pelaan ja ainoastaan sellaisia,jossa tarvitaan hiukan älyä ei kovin paljon ja jossa voi jotain rakentaa ei liikaa ja jossa voi nähdä kättensä jäljen ei usein esim. fm17 tai euro truck simulator,tai cities skylines.(joka vaatii älyttömästi muistia) no sitä piisaa ja on tosiaan riittävästi maailman tappiin asti.
Ok Supreme Commander 1 oli aikoinaan hyvä minulle... SC2 oli ok mutta kehnompi grafiikka kuin Supreme Commander 1.

SC1 on aika kova CPU vaatimuksista mutta valitettavasti aika 1 core optimoitu sellainen 5 Ghz olisi aika hyvä siihen peliin vaikka on retro peli tänä päivänä.

Sota on minulle tärkeämpi kuin rakentaminen.

Ashes of Singularity muistuttaa Supreme Commanderia. Ashes of Singularity peliä en ole kokeillut ainakaan vielä.
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Metro Exodus trailerit ovat olleet tosi hienoja ja pidän kauha ja toiminta elokuvista, mutta koska Metro Exodus on SANDBOX survival gameplay niin ei sovi minulle.

Jos haluaa "realistisen" survival gaming joka on aika sandbox mainen niin kai se Metro Exodus on hyvä.
No jos tykkää tappamisesta leikisti ,ihan hyvä.:shifty:
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No jos tykkää tappamisesta leikisti ,ihan hyvä.:shifty:
Minun threadini niin ei offtopic. Oikeassa elämässä tietysti kauhu (esim. tappava tauti tai karhu hyökkäys ei ole mukava sitä vastustan, mutta peleissä ja elokuvissa voi tuoda mukavasti jännitystä).

Metro Exodus on aika vaativa luulen että Nvidia 1070 Ti 8 GB DDR5 tai parempi näytönohjain olisi minulle parempi peleissä.

Tämä on traileri totta, mutta yksi parhaista peli trailereista mitä olen nähnyt viime vuosina:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Ei voi ennustaa miten tulee jatkossa menemään, mutta esim. 2700K näyttäisi selviävän 10 vuotta pelikelpoisena. Eiköhän 8700K myös. Ryzen alustalla pärjännee 10 vuotta mukavasti, kunhan vaihtaa cpu:n välissä.

Mitä näytönohjaimiin tulee, niin nVidian uudet tulee syksyllä, tai ainakin tänä vuonna. Meinaan kannettaviin. Tämähän on jo käytännössä varmistunut. Julkaisusta erillisinä gpu:ina ei ole yhtä varmaa tietoa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei voi ennustaa miten tulee jatkossa menemään, mutta esim. 2700K näyttäisi selviävän 10 vuotta pelikelpoisena. Eiköhän 8700K myös. Ryzen alustalla pärjännee 10 vuotta mukavasti, kunhan vaihtaa cpu:n välissä.

Mitä näytönohjaimiin tulee, niin nVidian uudet tulee syksyllä, tai ainakin tänä vuonna. Meinaan kannettaviin. Tämähän on jo käytännössä varmistunut. Julkaisusta erillisinä gpu:ina ei ole yhtä varmaa tietoa.
No joo mutta AMD Ryzen 2600x saa kelvata ja sen voi vaikka 5 vuoden kuluttua päivittää.

Nvidia 1070 Ti sen Jimssin taidan tilata tänään jonka saa 499 eurolla.

Kyllästyin odottamaan oikein hyvää näytönohjain tarjousta.

Nvidia 1070 Ti on niin hyvä että ei minusta tarvitsee seuravaan sukupolveen päivittää.

Teoriassa voisi ottaa Nvidia 1060 6 GB DDR5 mutta alkaa jo ottaa päähän että sellaisesta maksaisi edes 300 euroa minusta hinnat pitäisi tippua 250 euroon.

Suorastaan surkea heinäkuu näytönohjaimen ostokseen mutta kun en oikein jaksa odottaa enää.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
No joo mutta AMD Ryzen 2600x saa kelvata ja sen voi vaikka 5 vuoden kuluttua päivittää.

Nvidia 1070 Ti sen Jimssin taidan tilata tänään jonka saa 499 eurolla.

Kyllästyin odottamaan oikein hyvää näytönohjain tarjousta.

Nvidia 1070 Ti on niin hyvä että ei minusta tarvitsee seuravaan sukupolveen päivittää.

Teoriassa voisi ottaa Nvidia 1060 6 GB DDR5 mutta alkaa jo ottaa päähän että sellaisesta maksaisi edes 300 euroa minusta hinnat pitäisi tippua 250 euroon.

Suorastaan surkea heinäkuu näytönohjaimen ostokseen mutta kun en oikein jaksa odottaa enää.
Jos kerran sana on vapaa ,niin kuin sanoit "Minun threadini niin ei offtopic "Jos kuitenkin anteeksi harkitset tätä. Ei millään pahalla jos suot?
Tossa paremmalla jäähyllä( 3 tuuletinta esim.):Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Advanced näytönohjain 8 GB - Tietokonekomponentit Tämä ainoastan minun näkemykseni asiasta anteeksi tämä.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos kerran sana on vapaa ,niin kuin sanoit "Minun threadini niin ei offtopic "Jos kuitenkin anteeksi harkitset tätä. Ei millään pahalla jos suot?
Tossa paremmalla jäähyllä( 3 tuuletinta esim.):Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Advanced näytönohjain 8 GB - Tietokonekomponentit Tämä ainoastan minun näkemykseni asiasta anteeksi tämä.
Joo ja toki saa suositella myös muitakin vaihotehtoja.

Jälleen kerran viivyttelin. Laitan tilauksen vasta maanantaina jos ei tule mitään tilapäistä viikonloppu tarjousta.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tarvitsen siis näytönhjaimen, RAM 16 GB 3200 Mhz CL16, SSD 500 GB riittää kokona, tehokas cooleri joka selvästi antaa turpiin AMD Ryzen 2600x vakio coolerille.

Tilanne on myös se että toimitus Komplett on hieman hitaampi kuin esim Jimms tai Gigantti uskon ja vasta maanantai arkena uskon että kaikki tilaamani osat ovat Komplettissa.
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Toi pahnapin suosittelema näyttis on viikonlopputarjous. Ota se ainakin.

Muistit ja ssd nyt pitäisi olla helppoja valintoja. Ehkä pari vaihtoehtoa löydät.

Jäähy nyt on ihan se ja sama. Otat vaan jonkun joka tuntuu hyvältä ajatukselta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
No joo mutta AMD Ryzen 2600x saa kelvata ja sen voi vaikka 5 vuoden kuluttua päivittää.
Huomioi, että joudut tollon päivittään sen emonki. Nykynen kanta tuetaan 2020 asti. Eli paremman peliperformanssin olisit Intelillä saanu, kun toi päivitettävyyden valtti ei päde tolla päivityssyklillä.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Huomioi, että joudut tollon päivittään sen emonki. Nykynen kanta tuetaan 2020 asti. Eli paremman peliperformanssin olisit Intelillä saanu, kun toi päivitettävyyden valtti ei päde tolla päivityssyklillä.
Eihän joudu päivittämään? Kukaan ei käske ostamaan uusinta, 2020 tulee viimeinen kierros, ja saa niitä silloin ainakin 2021 kaupasta. Käytettynä varmasti tämänkin jälkeen, ja edullisesti. (Mahd. Ryzen 4000 sarja)
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Jimmssistä foorumitarjouksesta 860 evo 500gb jos vielä on. Tuo 1070 ti strix on hyvä. Hr-02 macho jäähdyttimeksi, niin ei tarvitse sitäkään murehtia enää :D muisteiksi kannattaisi koittaa löytää jotkut b-die kammat, mutta muutkin nykyään tuntuvat yllättävän hyvin toimivan uusilla bioseilla.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Toi pahnapin suosittelema näyttis on viikonlopputarjous. Ota se ainakin.

Muistit ja ssd nyt pitäisi olla helppoja valintoja. Ehkä pari vaihtoehtoa löydät.

Jäähy nyt on ihan se ja sama. Otat vaan jonkun joka tuntuu hyvältä ajatukselta.
Tarvitsen siis näytönhjaimen, RAM 16 GB 3200 Mhz CL16, SSD 500 GB riittää kokona, tehokas cooleri joka selvästi antaa turpiin AMD Ryzen 2600x vakio coolerille.

Tilanne on myös se että toimitus Komplett on hieman hitaampi kuin esim Jimms tai Gigantti uskon ja vasta maanantai arkena uskon että kaikki tilaamani osat ovat Komplettissa.
Kuningasjäähy on tässä pitkällä 6v takuulla ja korkeat muistit mahtuu heittämällä (eikä ole ainoastaan minun mielipiteeni):Noctua Prosessorijäähdytin NH-D15, LGA115x/2011(775/1366), AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2(+) - 84.90€ ,sekä
Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Advanced näytönohjain 8 GB - Näytönohjaimet
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei tuo näytönohjain ole missään vikkonloppu tarjouksessa. Normaali uusi hinta sille. Samoin kuin Jimssissä
on Nvidia 1070 Ti Cerberus hintaan 499 euroa ja se on normaali hinta ja ei tarjous.

Olisi mukavaa nähdä oikea tarjous joka painuu selvästi alle sen 500 euron.

En sano nimiä mutta olihan täällä foorumissa niitä joka jo suositteli sitä samaa näytönohjainta kun sen hinta oli 550 euroa ja en kuunnellut heitä.

Tarjous oli kun sain
AMD Ryzen 2600x hintaan 199.23 euroa ja Seasonic 650 Watt GOLD hintaan 78,213 euroa se oli ok tarjous.
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Ei tuo näytönohjain ole missään vikkonloppu tarjouksessa. Normaali uusi hinta sille. Samoin kuin Jimssissä
on Nvidia 1070 Ti Cerberus hintaan 499 euroa ja se on normaali hinta ja ei tarjous.

Olisi mukavaa nähdä oikea tarjous joka painuu selvästi alle sen 500 euron.

En sano nimiä mutta olihan täällä foorumissa niitä joka jo suositteli sitä samaa näytönohjainta kun sen hinta oli 550 euroa ja en kuunnellut heitä.

Tarjous oli kun sain
AMD Ryzen 2600x hintaan 199.23 euroa ja Seasonic 650 Watt GOLD hintaan 78,213 euroa se oli ok tarjous.
Ok.Joku luuli,että olisi. Sitten kannattaa odottaa tarjouksia,eikä pitää mitään kiirettä,kyllä ne laskee aikanaan,kun malttaa.
Itse odottelin nuukuttani melkein puoli vuotta,mutta kyllä kannatti.
Ps.Eri lähteistä näyttäisi,että näyttikset laskevat hyvinkin pian:tup:
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Niin no... se on kovasti eri asia odotella TARJOUKSIA, kun ostaa kone.

Anteeksi häirintäni tähän ketjuun. Haen takkini.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
On hirveetä tarpomista tämä koneenosto muutaman sentin takia, osta jo se kapistus ja siirry eteenpäin elämässä :darra:
Tähän mennessä säästetty 106,31 euroa tietokone osista mitä olen ostanut. Se on aika paljon enemmän kuin muutama sentti:).

Siihen en ole laskenut tuohon ylläolevaan lukuun osia mitä en ole vielä ostanut ja näytönohjainten hinta on menossa alaaspäin tasaisesti.

Tietysti riippuu onko tekemistä mutta minulla on retropelejä, elokuvia, tv sarjoja, jne.

Jos noi Komplett osat saapuu kotiin jotka on jo tilattu tuntuu hieman typerältä olla ostamatta, mutta sitähän ei ole vielä tapahtunut. Ne ei ole edes siinä tilassa että olisi laitettu postiin Komplettilta.
 
Viimeksi muokattu:

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Tätä koneenostoa on tahkottu nyt tässä threadissa jo 35 päivää, olet sinä aikana säästänyt noin 3,04€ päivässä. Hienoa. Jätän sinut jatkamaan nyherrystä, ja palaan joulukuussa threadiin uudestaan :btooth:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tätä koneenostoa on tahkottu nyt tässä threadissa jo 35 päivää, olet sinä aikana säästänyt noin 3,04€ päivässä.
Jo mutta kun minulle on nautinto pitää tämä minun threadi auki:).

Odotat ja pohdit vielä pari kk, niin säästät muutamat eurot lisää :tup:
Uskon kyllä että todennäköisesti ostan loput osat kestän 2018 aikana. Komplett osat taitaa ainakin kestää 1 viikko lisää vielä ennen kun saapuvat taidan soitta Kompetille maanantaina mutta näen Online että Komplett ei ole saanut osia sinne. Muita osia saa aika paljon nopeammin.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Terve menoa tähän mennessä en ole huomannut että olet postannut hyödyllistä tietoa tässä threadissa paitsi mielenkiintoista kun laskit euro/päivä säästö.

Toisilla on halu ostaa nopeasti kone ja minulla ei ole sitä.

Haa tämä odotus ei ole mitään verrattuna mahdollinen EHKÄ Lost Ark MMO EU release. Jossakin paikassa oli mainittu että tulee Europpaan, mutta ei valmistajan sivuilla ja en pidä sitä tietoa luotettavana että edes tulee Europpaan.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tarvis vetää kyllä vähintään 2 promillea alle että tästä ketjusta saisi jotain selvääkin.

Tuo kotelo näyttäisi kyllä olevan umpisurkea ilmankierron suhteen, jos nyt siis tuo Coolerhamsteri tulee koteloksi. Mulla oli aiemmin (nyttemmin kakkoskoneessa, jossa riittää) Phanteks P400S jossa samantyylinen etumaski, ja ehdottomasti paskin kotelo ilmankierroltaan mitä olen omistanut. Eipä tuon kanssa paljoa vesijäähdytyskään auttanut, kun sitä viileää ilmaa ei yksinkertaisesti saa juurikaan sisään. Nyt Corsair Air 740 ja johan pysyy lämmöt sekä metelit kurissa. :cigar:
Kompletilla on se 60 päivän palautus oikeus jos nyt olisi ongelmia. Ok/hyviä arvosteluja tuo kotelo on saanut.

Tulee mukana jopa 4 tuuletinta ja on TEMPERED GLASS. Sinun ex kotelossa oli 2 tuuletinta ja ei edes sivuikkunaa niin kai se oli surkea.
Loppuko provoilu myös threadissa kiitos tai pitääkö raportoida? Tällä kertaa en raportoinut ja ehkä sen takia että pidän Avatar kuvastasi:).
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Tarvis vetää kyllä vähintään 2 promillea alle että tästä ketjusta saisi jotain selvääkin.

Tuo kotelo näyttäisi kyllä olevan umpisurkea ilmankierron suhteen, jos nyt siis tuo Coolerhamsteri tulee koteloksi. Mulla oli aiemmin (nyttemmin kakkoskoneessa, jossa riittää) Phanteks P400S jossa samantyylinen etumaski, ja ehdottomasti paskin kotelo ilmankierroltaan mitä olen omistanut. Eipä tuon kanssa paljoa vesijäähdytyskään auttanut, kun sitä viileää ilmaa ei yksinkertaisesti saa juurikaan sisään. Nyt Corsair Air 740 ja johan pysyy lämmöt sekä metelit kurissa. :cigar:
Pieni lainaus eräältä:rofl::"Sama vika kuin 540 Air:ssa, tilaa olisi vaikka 4 x 3 irroitettaville kovalevyhäkeille ja etupaneeliin saisi toisenkin tai vaikka viidennenkin asemapaikan, sekä silti olisi jäänyt esim. vesijäähdyttäjille yllin kyllin tilaa säiliöille ja pumpuille. Mutta hei onhan se kiva, että kotelossa on sen verran käyttökelvotonta turhaa tilaa, että keskikokoinen kissa sopii sinne nukkumaan. Tai itseasiassa siinä olisikin vuosisadan kotelomodi, muutama seinämä, vähän pehmustetta ja Corsairin logolla varustettu kissanluukku kylkeen. Vielä kun mokoma herätessään teroittaa kyntensä kotelon kylkeen, niin menee kotelo ihan yksiin MadCatsin hiiren/näppiksen kanssa."
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Pieni lainaus eräältä:rofl::"Sama vika kuin 540 Air:ssa, tilaa olisi vaikka 4 x 3 irroitettaville kovalevyhäkeille ja etupaneeliin saisi toisenkin tai vaikka viidennenkin asemapaikan, sekä silti olisi jäänyt esim. vesijäähdyttäjille yllin kyllin tilaa säiliöille ja pumpuille. Mutta hei onhan se kiva, että kotelossa on sen verran käyttökelvotonta turhaa tilaa, että keskikokoinen kissa sopii sinne nukkumaan. Tai itseasiassa siinä olisikin vuosisadan kotelomodi, muutama seinämä, vähän pehmustetta ja Corsairin logolla varustettu kissanluukku kylkeen. Vielä kun mokoma herätessään teroittaa kyntensä kotelon kylkeen, niin menee kotelo ihan yksiin MadCatsin hiiren/näppiksen kanssa."
Jo no ei se ole kompact siis pieni kotelo. Kai se palaute pitää paikkansa sen koko suhteen. Iso kotelo ja 4 tuuletinta tulee mukana. Erikseen voi toki ostaa jonkun prosessori jäähdytysjärjestelmän.

Minun vanhassa pöytäkoneessa on 4 kovalevyä...
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Pieni lainaus eräältä:rofl::"Sama vika kuin 540 Air:ssa, tilaa olisi vaikka 4 x 3 irroitettaville kovalevyhäkeille ja etupaneeliin saisi toisenkin tai vaikka viidennenkin asemapaikan, sekä silti olisi jäänyt esim. vesijäähdyttäjille yllin kyllin tilaa säiliöille ja pumpuille. Mutta hei onhan se kiva, että kotelossa on sen verran käyttökelvotonta turhaa tilaa, että keskikokoinen kissa sopii sinne nukkumaan. Tai itseasiassa siinä olisikin vuosisadan kotelomodi, muutama seinämä, vähän pehmustetta ja Corsairin logolla varustettu kissanluukku kylkeen. Vielä kun mokoma herätessään teroittaa kyntensä kotelon kylkeen, niin menee kotelo ihan yksiin MadCatsin hiiren/näppiksen kanssa."
Jo totta jos haluaa pienen kotelon siis compact niin tuo kotelo ei ole sopiva.

Minun vanhassa pöytäkoneessa on 4 kovalevyä ja 5 jos laskee ison ulkoisen kovalevyn jonka välillä kytken siihen varmuuskopiot ja tiedonsiirto.

Annas kun mietin 4 tuuletinta ja iso kotelo, tempered glass sivuikkuna vastaan kotelo jossa on 2 tuuletinta ja pieni/keskikoinen ja ei edes sivuikuunaa kumpi käy enemmän viileänä? Taidan tietää vastauksen.

Minä joka erityisen paljon vihaan kone osien asentamista. Jos nyt joskus ostaisin lisää RAM ja haluan itse tunkea ne siihen niin mielummin iso kotelo.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
915
ei edes sivuikuunaa
Tuo sivuikkunahan tässä on selkeästi se ratkaiseva tekijä, lasin läpihän tunnetusti ilma liikkuu paremmin kuin metallin tai muovin :facepalm: Ostat vaan sen kotelon mikä sattuu silmää miellyttämään ja johon osat sopii, sittenhän sen näkee että onko tarvetta erilaiselle. Kotelonhan voi aina vaihtaa.

Enpä ole koskaan todistanut kenenkään ähmäilleen koneen ostoa näin paljon, olisko paras vain heittää noppaa näiden jo rakennettujen pakettejen välillä?

Edit: vai astuinko trolliin?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tuo sivuikkunahan tässä on selkeästi se ratkaiseva tekijä, lasin läpihän tunnetusti ilma liikkuu paremmin kuin metallin tai muovin :facepalm: Ostat vaan sen kotelon mikä sattuu silmää miellyttämään ja johon osat sopii, sittenhän sen näkee että onko tarvetta erilaiselle. Kotelonhan voi aina vaihtaa.

Enpä ole koskaan todistanut kenenkään ähmäilleen koneen ostoa näin paljon, olisko paras vain heittää noppaa näiden jo rakennettujen pakettejen välillä?
No joo, mutta kun suunnitelmissa ei ollut ostaa kone nopeasti. Olet oikeassa tuon kotelon suhteen.

Tilanne on se tosiaan että Komplett kaupasta toi kotelo ja paljon muita osia jo tilattu 13% alennuksella, mutta ne lähtevät matkaan vasta sitten kun Kompletilla on kaikki osat (seuraavalla viikolla luulisin lähettävät ne matkaan) ja siitä voin kestää jopa 5 arkipäivää kun saan ne osat. Näytönohjain, SSD ja RAM ja prosessori cooleri ostamatta jos nyt en ota AMD Ryzen 2600x default cooleria.

RAM ja SSD valinta ei ole ongelma. Näytönohjain ostosta viivytelty jos hinnat menisi enemmän alaas.
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
jos nyt en ota AMD Ryzen 2600x default cooleria.
Jos et kumminkaan päädy default cooleriin,niin tuossa on hyvä,eikä ole hinnalla menty pilaamaan:Cooler Master Hyper 212 EVO -prosessorijäähdytin - 31.90€. Siihen voisi samalla tilata toisen tuulettimen,jota ei siinä tainnut olla,mutta yhdellä pärjää mainiosti.
Asensin vähä aikaa sitten kaverin sedälle kyseisen coolerin,eikä valituksia ole tullut.
Se nyt ei pelaile muuta kuin pasianssia,mutta hyvä laatu/hinta suhde tossa on.
Ps. malta tosiaan odottaa sitä näyttistä. Muutama viikko sinne tänne ei meinaa yhtään mitään,koska Jenkeissä on jo hinnat laskeneet.
Mä pistän ton tilaukseen kakkos koneeseen heti,kun hinta laskee siedettävälle tasolle. Eikä takuullinen käytettykään ole pois suljettu?Muksuille riittää kyllä vähän huonompikin aluksi.:Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Advanced näytönohjain 8 GB - Näytönohjaimet
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Mutta tosiaan, ilmavirtausta ainakin riittää, ei ole sellainen paahdin kuin aiempi kotelo, juurikin paremman ilmavirtauksen takia tuulettimien ei tarvi huutaa täysillä..
Joo,tuo nyt oli sellainen kevennys arkeen.
Mahtava koppa se on ei siinä mitään ja vesileikkeihin varmaan parhaimmasta päästä.
Itse porskuttelen r4:lla ainakin jonkin aikaa vielä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Eipä niitten tuulettimien määrä hirveesti auta, jos ei saa ilmaa mistään.
Saanko kysyä miten se sivuikkuna tekee kotelosta paremman? Saaks sillä muutaman FPS lisää peleissä tai jotai?
Lue:
Tuo sivuikkunahan tässä on selkeästi se ratkaiseva tekijä, lasin läpihän tunnetusti ilma liikkuu paremmin kuin metallin tai muovin :facepalm:
Jos et vielä ymmärrä niin sitten saa joku muu selitä.

Itse koetin selittä että joku muu ok halvempi ratkaisu oli huono aikoin minulle juuri. Se muu tietokone oli ihan ok ollut mutta nyt taas ei kelvannut se ja se osa.

Nyt minun osa on parmepi.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tästä halvalla sivulasi ja 3x 120mm :smoke:

SilentiumPC Regnum RG4T Tempered Glass, ikkunallinen ATX-miditornikotelo, musta - 39,20€

Ei edes hullumpi vaikka taitaa olla Jimmsin halvin kotelo sivulasilla.
Hmm maksan minun 65.16 euroa.

Minun on iso ja RGB valot niin ihan hyvä vaikka tuo on hintaan nähtynä hyvä niin ei yhtä hyvä ei ole iso ja ei näytä hyvältä. Pidän minun RGB miltä se myös näytää...

Ihan sama kun jotkut halua auton myös miltä se näytää. Minun on parempi kuin tuo halpa mutta toki hinttan nähty ei huono jos nyt tykkää tosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Lue:

Jos et vielä ymmärrä niin sitten saa joku muu selitä.

Itse koetin selittä että joku muu ok halvempi ratkaisu oli huono aikoin minulle juuri. Se muu tietokone oli ihan ok ollut mutta nyt taas ei kelvannut se ja se osa.

Nyt minun osa on parmepi.
Siis meinaat nyt oikeesti, että @Mr. Smith ei sanonu tota sarkastisesti?
Millä tavalla se lasi poistaa lämpöö sieltä koneen sisältä? Olis kiva tietää. LOL
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Siis meinaat nyt oikeesti, että @Mr. Smith ei sanonu tota sarkastisesti?
Millä tavalla se lasi poistaa lämpöö sieltä koneen sisältä? Olis kiva tietää. LOL
No,lämmön johtavuudella tietysti.Eihän siinä mitään kummallista ole.
@Mr. Smith ei vain tiennyt,että lasi johtaa huonosti lämpöä,elikkä lasilla on lämmönjohtavuus 1 ja teräksellä 20-50.;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 813
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom