Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Kyllä mä nyt kuitenkin väittäisin, että suurin osa alle kolmekymppisistä työttömistäkin (=> suurin osa opiskelijoita) on ihan rehellisiä. Vähän tylyn kuuloista ennakkoluuloa vaikka tietysti ymmärrän pointin. Olen mäkin tehnyt jo alle 18 vuotiaasta asti kauppaa enkä kertaakaan ole vielä saanut haukkuja tai kussut kauppoja. Toki meitä on moneen lähtöön.. :think:

Millä rikosnimikkeellä tuommoinen perus myynti ja ei tuotetta menee ? Onko kyseessä petos ?
Petokset | Rikosuhripäivystys.fi

"Petokset

Petosrikokset liittyvät hyvin usein maksuvälineiden käyttöön. Petoksia verkossa voivat olla esimerkiksi olemattoman tai toimittamattoman tuotteen myynti ja huijausviestien lähettäminen tavoitteena saada haltuun verkkopankkitunnuksia tai salasanoja."
"Petosrikosten määrä on 2000-luvulla lähes kaksinkertaistunut ja petoksen uhreiksi joutuvat kaikenikäiset ihmiset. Kasvuun on vaikuttanut verkkoasiointien ja verkossa tehtävien kaupankäyntien määrän runsas nousu."

Eli juu, ihan petos on.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
235
"Remppamiäs" laittoi prosessorin i7 7700k tulemaan kirjeellä ja laittoi kuvat ja prosessorista todisteet ennen kaupan sitomista tästä on jo seitsemän arkipäivää + viikonloppu ja kirjettä ei näy. Voi olla ettei ole hänen vikansa ja on nyt tarjoutunut maksamaan rahat takaisin jos prosessorista ei kuulu mitään, hänen piti ottaa tänään yhteyttä postiin ja minulle, mutta jälleen taas kestää. Vähän alkaa pikavippitouhulta kuullostaan. Aikaisempia ilmoituksia tuossa nyt luin niin vähän klarnat rahoiksi meininkiä tuossa on saattanut olla. Päivitän tilannetta sitten tarkemmin, kun selviää mikä tämö juttu on.
Kuulemma on hänellä muitakin kirjeitä hukassa niin olisi kiva tietää onko kukaan käynyt kauppaa kyseisen herran kanssa?
Postin toiminnan tuntien on äärettömän tyhmää ostaa tai myydä toimituksella mitään ilman seurantanumeroa! Siinä taitaa jopa se 5€ säästyä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Postin toiminnan tuntien on äärettömän tyhmää ostaa tai myydä toimituksella mitään ilman seurantanumeroa! Siinä taitaa jopa se 5€ säästyä.
Tämä, en tiedä voiko edes tuosta yksittäisessä tapauksessa tulla mitään oikeita seuraamuksia.

Eli teoriassa postissa jää varmaankin jokin kopio joten näkevät ehkä sieltä onko kaveri oikeasti käynyt postissa mutta jos paketti on hukkunut en tiedä mitä pitäisi tehdä. Eli eihän se ole myyjän vika jos ostaja erikseen haluaa että mahdollisimman halvalla lähetetään postitse ilman seurantaa (eli myyjälle ei seuraamuksia) ja toisaalta ei se ole ostajan vika JOS myyjä ei (kun ostaja erikseen pyytää) laita postin seurantakoodia (mikä pitäisi kyllä saada) <= myyjän pitäisi saada korvaukset.

Miten tuollaisessa tapauksessa muuten pitäisi toimia jos siis ostaja maksaa tuotteen, myyjä lähettää sen ja seurantakoodin. Ostaja joko ei saa tuotetta tai posti on täysin tuhonnut sen. Eli tuolloinhan syy on täysin postissa eikä kauppaa käyvissä henkilöissä. Ilmeisesti ns. kukaan ei korvaa? Tai posti maksaa luokkaa 10€/kg tms. mikä ei oikeasti riitä mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Miten tuollaisessa tapauksessa muuten pitäisi toimia jos siis ostaja maksaa tuotteen, myyjä lähettää sen ja seurantakoodin. Ostaja joko ei saa tuotetta tai posti on täysin tuhonnut sen. Eli tuolloinhan syy on täysin postissa eikä kauppaa käyvissä henkilöissä. Ilmeisesti ns. kukaan ei korvaa? Tai posti maksaa luokkaa 10€/kg tms. mikä ei oikeasti riitä mitenkään.
Riippuu siitä mitä toimituksesta on sovittu. Kauppalaissa määritellään kuljetuskaupassa tapahtuvasta tavaran luovutuksesta tietyissä tapauksissa. (Kauppalaki 2. luku 7 §)

Posti ei tosiaan käytännössä korvaa juuri mitään, ja ainakin omasta mielestä reiluin lähestymistapa on (etenkin tuhoutuneen paketin tapauksessa) laittaa vahingot puoliksi myyjän ja ostajan kesken, vaikka lain mukaan luovutus olisikin jo tapahtunut ja vahinko silloin täysin ostajan. Etenkin tuosta vaaranvastuusta kertoo vielä kauppalain luku 3.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Niin tuossa nyt sen verran otan itseeni, että tarjosin summan sisältäen postikulut ja en tarkentanut mikä postimuoto niin myyjä laittoi kuplakirjeellä tulemaan eli aika isohko kirje hukkumista ajatellen ja tosiaan sitä koodia ei oke ja aivan kardinaalivirhe itseltä.
Mutta kuten sanoin myyjä on luvannut palauttaa rahat ja rikoshan on tapahtunut jos hän ei sovitusti niin tee, on vika sitten hänen tai postin.
@Quha sen verran vähän tuo lohtua tuo seurantakoodi, kun on myös käynyt niin että on postituskin ostettu, mutta ei ikinä viety postiin. Toki tässätapauksessa näkisi onko paketti matkalla vai ei.
Hupaisaa vaan kun kerran kesässä jotain tilaa niin jää tulematta.

Mitään rikosta ei siis ole vielä tapahtunut
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
76
Diglo1 mikäli mulle sanotaan tämmöisessä tapauksessa, että mä maksan sulle takaisin jos posti on hukannut niin karahtaa kyllä korvaan niin hemmetin paljon. Myyjä myös sanonut, että ei olisi eka kirje mikä häneltä hukkuu. Jokin tuossa ei nyt täsmää. Jotenkin noi veijarit ajattelevat eri tavalla kun itse. Mutta loppujen lopuksi lopullinen tieto on vasta silloin kun kaveri on maksanut sulle rahat takaisin....

Paitsi ettet saa tietää oliko pikavippi kyseessä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Diglo1 mikäli mulle sanotaan tämmöisessä tapauksessa, että mä maksan sulle takaisin jos posti on hukannut niin karahtaa kyllä korvaan niin hemmetin paljon. Myyjä myös sanonut, että ei olisi eka kirje mikä häneltä hukkuu. Jokin tuossa ei nyt täsmää. Jotenkin noi veijarit ajattelevat eri tavalla kun itse. Mutta loppujen lopuksi lopullinen tieto on vasta silloin kun kaveri on maksanut sulle rahat takaisin....

Paitsi ettet saa tietää oliko pikavippi kyseessä.
Niin kuin sanoin, mitään rikosta ei ole vielä tapahtunut. Jos myyjä lupaa maksaa takaisin niin tällöin hänen se on tehtävä ja tämä oli hänen oma ideansa, koska nyt maksamatta jättäminen on todella helppo kytkeä petokseen ja siihen ettei tavara ikinä lähtenyt. Nyt toki on juhannus tuloillaan ja kirjeitä sekä postia ylipäätänsä liikkuu varmasti paljon, että on täysin mahdollista siellä saattaa olla viivettä. Kerran kesti yhden kirjeen tulla 3 viikkoa, tosin myyjä valehteli, että oli lähettänyt kirjeen, vaikka teki sen vasta viikkoa myöhemmin ja josko sittenkään. Tavara ihme ja kumma saapui.
Olen vain varoittamassa kyseisestä käyttäjästä, ettei muut mene lankaan. Se joka haluaa päteä, että miksi teit näin ja noin voivat pitää itsellään, kun ns. varmatkin diilit voivat kusta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 334
Älkää nyt hyvät ihmiset lähettäkö mitään yli 50€ arvoista ilman seurantakoodia. Näissä on myös se, mitä omalla kohdalla tullut eteen, että porukka laittaa liian vähän postimerkkejä yli 50g (pitää olla kaksi) kirjeeseen ja posti tuntuu pitävän näitä jonkin aikaa mietinnässä että laitetaanko takas vai viedäänkö perille.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Niin kuin sanoin, mitään rikosta ei ole vielä tapahtunut. Jos myyjä lupaa maksaa takaisin niin tällöin hänen se on tehtävä ja tämä oli hänen oma ideansa, koska nyt maksamatta jättäminen on todella helppo kytkeä petokseen ja siihen ettei tavara ikinä lähtenyt. Nyt toki on juhannus tuloillaan ja kirjeitä sekä postia ylipäätänsä liikkuu varmasti paljon, että on täysin mahdollista siellä saattaa olla viivettä. Kerran kesti yhden kirjeen tulla 3 viikkoa, tosin myyjä valehteli, että oli lähettänyt kirjeen, vaikka teki sen vasta viikkoa myöhemmin ja josko sittenkään. Tavara ihme ja kumma saapui.
Olen vain varoittamassa kyseisestä käyttäjästä, ettei muut mene lankaan. Se joka haluaa päteä, että miksi teit näin ja noin voivat pitää itsellään, kun ns. varmatkin diilit voivat kusta.
Ja tässähän kannattaa huomata, että Postikin voi oikeasti tehdä maksimaallisen suorituksen. Omalle kohdalle on esimerkiksi osunut postikortti joka kulki vajaan 200km väliä todistetusti melkein kaksi viikkoa.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ja tässähän kannattaa huomata, että Postikin voi oikeasti tehdä maksimaallisen suorituksen. Omalle kohdalle on esimerkiksi osunut postikortti joka kulki vajaan 200km väliä todistetusti melkein kaksi viikkoa.
Juu ja osa on ikuisesti matkalla.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Ja tässähän kannattaa huomata, että Postikin voi oikeasti tehdä maksimaallisen suorituksen. Omalle kohdalle on esimerkiksi osunut postikortti joka kulki vajaan 200km väliä todistetusti melkein kaksi viikkoa.
Itsellä häviää n joka toinen ilmoituskortti (Joensuun seutu) (tai ainankin niin kävi parisen vuotta sitten) Siksi olen aina pyytänyt seurantanumeron.
Pakettiautomaatti tilauskin saattaa yllättäin kimmota 5 kilometriä kauemmaksi, vaikka on annettu sama cut&paste osoite, kuin edellisellekin lähettäjälle. Itse en lähettäisi /tilaisi mitään ilman seurantaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Varoitus ja huomautus käyttäjästä @rikukoippa

Tarjosi hintapyynnön konepaketista ilman näytönohjainta perjantaina, varaten sen noudolla maanantai-illaksi.

Eilen illalla (sunnuntaina) varmisti koneen olevan sovitusti testikunnossa, sekä yritti tinkiä näytönohjaimesta samaan pakettiin. Ilmoitin näytönohjaimen olevan varattu muualle, mutta kerroin lisänneeni koneeseen hyvyyttäni hieman kaapista löytynyttä muistia. Heti tämän jälkeen peruutti kaupat vedoten noutovaikeuksiin.

Tarjouduin ajamaan koneen maanantaina Espoosta Tampereelle naurettavalla parinkympin korvauksella. Ostaja suostui tarjoukseen. Nyt aamulla kysyttyäni ostajalta varmistusta näyttöpiuhojen omaamisesta koneen testausta varten, peruutti kaupat toisen kerran vedoten henkilökohtaiseen syyhyn, sekä epäselvyyksiin "pyydettyään veljeään tekemään tarjouksen ilman näytönohjainta."

Hemmetisti vaivaa ja säätöä tyhjästä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
@remppamiäs Viitaten aikaisempaan keskusteluun, niin luonnollisesti rahoja ei ole näkynyt, vaikka ollut viikko aikaa maksaa. Eikä liioin sitä "kirjettä".
Lähtee tänään rikosilmoitus illalla jos ei kaveri vastaa.
Eli siis ostin i7 7700k prosessorin ja toimitus oli kirjeellä. Kirjettä ei ole kahteen viikkoon kuulunut ja lupasi laittaa rahat mukisematta takaisin, mutta ei ole viikkoon sitä saanut aikaiseksi.

Edit: ei ole vastannut ja rikosilmoitus tehty
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Varoitus ja huomautus käyttäjästä @rikukoippa

Tarjosi hintapyynnön konepaketista ilman näytönohjainta perjantaina, varaten sen noudolla maanantai-illaksi.

Eilen illalla (sunnuntaina) varmisti koneen olevan sovitusti testikunnossa, sekä yritti tinkiä näytönohjaimesta samaan pakettiin. Ilmoitin näytönohjaimen olevan varattu muualle, mutta kerroin lisänneeni koneeseen hyvyyttäni hieman kaapista löytynyttä muistia. Heti tämän jälkeen peruutti kaupat vedoten noutovaikeuksiin.

Tarjouduin ajamaan koneen maanantaina Espoosta Tampereelle naurettavalla parinkympin korvauksella. Ostaja suostui tarjoukseen. Nyt aamulla kysyttyäni ostajalta varmistusta näyttöpiuhojen omaamisesta koneen testausta varten, peruutti kaupat toisen kerran vedoten henkilökohtaiseen syyhyn, sekä epäselvyyksiin "pyydettyään veljeään tekemään tarjouksen ilman näytönohjainta."

Hemmetisti vaivaa ja säätöä tyhjästä.
Näitä tuntuu olevan liikenteessä valitettavan paljon nykyään. Itsellekin sattunut monta tarjoajaa jotka joko häviävät kun pieru saharaan kun sovittu kaupanteko ajankohta lähenee, tai vaihtoehtoisesti peruvat sovitut kaupat joko kokonaan ilman syytä tai johonkin naurettavaan syyhyn vedoten. Toinen surullinen case on nämä arpojat, viikon leikkivät juupas eipäs leikkiä ja välillä on jo alustavasti kaupat sovittuna, kunnes 15min päästä tulee viestiä & taas ollaankin sitä mieltä että pitää miettiä lisää :)

Itse en kyllä varaile kauppatavaraa enää kenellekkään (Ellei satu olemaan joku tuttu luotettava kauppakumppani). Melkein järjestään näiden "varaajien" kanssa tuntuu kaupat menevän aina puihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
Juhannus oli mielestäni ihan käypä motiivi tälle varaukselle, joten hyväksyin sen enempää kyselemättä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 904
Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
Varmaan tämä ja se, että on jotain omaa kamaa mitä pitäisi saada myytyä että olisi fyffeä ostaa tuo varattu kama.
Tietysti on myös selkeitä "tilipäivä varaajia" jollaisille olen itse parit kerrat pitänyt kamat odottamassa (ja aina on onneksi haettu).
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
20
Oon vähän miettinyt noiden varailijoiden motiivia. Yrittääkö ne saada siinä arvonta-aikana sovittua niistä kaupat eteenpäin voitolla, ja sit käyvät ostamassa vaan jos saavat riittävästi siihen väliä, vai mikä muu järki on hukata kaikkien aikaa tuolla toiminnalla?
Kyllähän tuohon ajan pelaamisen taustalle löytää nipun muitakin suht loogisia syitä.

Foorumilta ostelu kuitenkin luonteeltaan vähän sellaista tarjousten etsimistä, joten kaikilla ei välttämättä ole vakavaa aikomusta ostaa ennen kuin löytyy sopiva tarjous kohdalle ja tämän jälkeenkin sitten vielä ruvetaan arvuuttelemaan, että onko hinta kohdallaan (varataan ettei mene mahdollinen edullinen tarjous ohi), onko omassa kassassa pelimerkkejä, jos ei, niin mistä niitä löytyisi (varataan rahojen kaivelun ajaksi), ja löytyisikö vielä kuitenkin jostain edullisempi tarjous tai onko ostos lopulta edes tarpeellinen.

Ei sillä etteikö trokaaminen voisi olla myös ihan looginen syy mutta kuvittelisin, että sitä harrastavat ovat jo hintaluokista tietoisia ja osaavat tarjoukset tunnistaa ilman, että pitää olla varma uusi ostaja ennakkoon arvottuna.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ite oon arvokkaampaa tavaraa myydessä (muualla kuin täällä, autojen osia jne) tuumannut, että kympin jos laittaa tilille niin voin varailla pidempään kuin kaksi päivää (siis sen jälkeen kun hinnat yms on väännetty ja on selkeästi pyydetty varaamaan päivään x asti). Aina ovat tulleet hakemaan / on tullut kaupat kerrottuna ajankohtana. Yhden kerran n. 6 kerrasta on kaveri tuossa vaiheessa vetäytynyt kaupasta ja jääneet kokonaan tekemättä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
@remppamiäs Viitaten aikaisempaan keskusteluun, niin luonnollisesti rahoja ei ole näkynyt, vaikka ollut viikko aikaa maksaa. Eikä liioin sitä "kirjettä".
Lähtee tänään rikosilmoitus illalla jos ei kaveri vastaa.
Eli siis ostin i7 7700k prosessorin ja toimitus oli kirjeellä. Kirjettä ei ole kahteen viikkoon kuulunut ja lupasi laittaa rahat mukisematta takaisin, mutta ei ole viikkoon sitä saanut aikaiseksi.

Edit: ei ole vastannut ja rikosilmoitus tehty
Miksi tähän ei kukaan modu reagoi? YV myös laitettu @Sampsa
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Miksi tähän ei kukaan modu reagoi? YV myös laitettu @Sampsa
Oletko tehnyt ohjeen mukaan?
Kirjoittakaa näistä epärehellisyyksistä selkeä tiivistelmä nimimerkin osalta ja erityisesti jos on rikosilmoitus tehty ja raportoikaa viesti ylläpitoon niin laitetaan tunnus banniin
Mikäli on niin esim. viikon päästä uutta muistutusta / kyselyä ylläpidolle että ovatko huomanneet viestin.
 

ViiloPelho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
50
Eikö se olisi helpompaa vaan lahjoittaa nuo kalliimmat tavarat, säästyisi vaiva ja mielenrauha pysyisi. Ei tarvitsisi rikosilmoja tehdä. Ostaja maksakoon jos jaksaa. :tup:

Voin ottaa lahjoituksena vastaan 8600K, en tarvitse välttämättä i9 tai tuota 8700K kiveä, mutta otan nekin vastaan jos ei tuota ensinmainittua ole lahjoittaa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Eikö se olisi helpompaa vaan lahjoittaa nuo kalliimmat tavarat, säästyisi vaiva ja mielenrauha pysyisi. Ei tarvitsisi rikosilmoja tehdä. Ostaja maksakoon jos jaksaa. :tup:

Voin ottaa lahjoituksena vastaan 8600K, en tarvitse välttämättä i9 tai tuota 8700K kiveä, mutta otan nekin vastaan jos ei tuota ensinmainittua ole lahjoittaa.
Mä voin lahjottaa. Tarviin vaan muodollisen 2000€ pantin postikuluja varten ;)
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Asia ei tietoa onko tämä henkilö täällä jäsenenä mutta kuitenkin täältä näköjään lukee ilmoituksia, onko muille tullut vastaavia uhkauksia. lähetti minulle tuon sähköpostin nimellä [Nimi ja sähköpostiosoite poistettu] ei varmaan uskalla tänne kirjoitella

Hei

Semmoinen vika olisi : Lopetappa nämä verottomana hommailut! Olen ottanut huvikseen ylös melkoisen määrän kuvan kaappauksia ilmoituksistasi missä myyt hyvällä voitolla lähes ilmaiseksi saamia koneitasi ja nyt vielä verottomana töitä tarjoat. Minulla on numerosi, osoitetietosi rajakylään ja ilmoitan kaikki huomenna verottajalle jos ei nämä ilmoitukset häviä. Löytyy aika paljon pelkästään murobbs ja techbbs myynnistäsi tietoa.

Laittelen vero.fi sivulle huomenna.

Kiitos.
Yst. Terv. [Nimi ja sähköpostiosoite poistettu]
(Jos sähköpostiohjelmasi yrittää lähettää vastauksen virheellisesti osoitteeseen tori@tori.fi, kopioi vastaanottajaksi lähettäjän sähköpostiosoite.)

* Edit Nimet ja sähköpostiosoiteet poistettu *
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
394
Jonku näkönen kosto tuntu olevan motivaationa tuon takana kuitenkin.
Turhan rankkaa ollakseen pelkkä pila.
Selvästi hautonu asiaa pitemmän aikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
766
Eipä nuo aina edes tarvitse mitään henkilökohtaista kokemusta kaupoista kanssasi.
Jotkut ihmiset vain ovat niin kateellisia toisten touhuista.

Itsekkin kun joskus 2000 luvun alussa tuota koneiden kasausta ja myyntiä harrasteli niin naapuri tuli ilmeisesti autosta tai jostain kateelliseksi :lol:
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Eipä nuo aina edes tarvitse mitään henkilökohtaista kokemusta kaupoista kanssasi.
Jotkut ihmiset vain ovat niin kateellisia toisten touhuista.

Itsekkin kun joskus 2000 luvun alussa tuota koneiden kasausta ja myyntiä harrasteli niin naapuri tuli ilmeisesti autosta tai jostain kateelliseksi :lol:
sepä just kun puolikkaita /viallisia kone raatoja ostaa ja laittaa rahaa että saa kuntoon voittoa noin 20euroa niin joku on siitä kateellinen
eniten kiinnostaa onko tällä henkilöllä tänne nimimerkki tai murolla,ja onko muut saanut vastaavia viestejä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Ei varmaan tuollaiset muutaman kympin tai satkun vuosikaupat verottajaa hirveästi kiinnosta. Jos taas useita tonneja teet niin ehkä tilanne on sitten eri. Mutta mistäs tuokaan kyseinen henkilö tietää ilmoitatko kyseiset voitot jo nyt verottajalle vai et.. Antaa toisen mesota rauhassa, eipä tuossa hätää jos ei oikeasti tienaa suuria summia.

Kirpputorimyynti
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 207
sepä just kun puolikkaita /viallisia kone raatoja ostaa ja laittaa rahaa että saa kuntoon voittoa noin 20euroa niin joku on siitä kateellinen
eniten kiinnostaa onko tällä henkilöllä tänne nimimerkki tai murolla,ja onko muut saanut vastaavia viestejä
Jollain hassulla syyllä lienet suututanut ko. hemmon tai jotain muuta vastaavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
edit: poistin viestini, turhaa spekulointia peanpe:n vainoajasta. Älkää kiusatko myyjiä, vaikka hinnat on liian korkeita tai tavara saatu ilmaiseksi. Harvempi jaksaa/osaa kunnostaa jotain vuosikymmenen vaihteen tietokoneita ja siinä menee omaa aikaa kuitenkin.

Jos tuota toimintaa tekee työttömänä ja valtion rahoilla, sekin on ok. Parhaassa tapauksessa syntyy ammatti ja kohta on uusi tietokoneyritys, jossa on pätevä henkilökunta.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
@peanpe Muistutus! Ketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa! Tämä kielletään ihan keskustelupalstan säännöissä ja lukee myös ketjun ensimmäisessä viestissä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
394
Jollain hassulla syyllä lienet suututanut ko. hemmon tai jotain muuta vastaavaa.
Ainoat asiat jotka saa miehen suuttumaan että vajoaa noin alas on raha ja naiset :cigar:

@peanpe Muistutus! Ketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa! Tämä kielletään ihan keskustelupalstan säännöissä ja lukee myös ketjun ensimmäisessä viestissä.
Kyseinen tapaus tuskin on omalla nimellään lähtenyt tuollaista tekemään ( äijien äijä hoitais tilanteen kasvotusten, siinä missä vinkuvat pelkurit piiloutuu tekaistun nimen taakse :tup: )
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
@peanpe Muistutus! Ketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa! Tämä kielletään ihan keskustelupalstan säännöissä ja lukee myös ketjun ensimmäisessä viestissä.
joo sori en muistanut, eipä sitte tätä kautta henkilöä löydä aattelin jos joku muu jäsen olis tietänyt onko hän tänne rekisteröitynyt, mutta ei siinä asiasta on ilmoitettu nettipoliisille odottelen hänen vastausta meneekö vietit netti/sähköpostihäirintään
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Ainoat asiat jotka saa miehen suuttumaan että vajoaa noin alas on raha ja naiset :cigar:



Kyseinen tapaus tuskin on omalla nimellään lähtenyt tuollaista tekemään ( äijien äijä hoitais tilanteen kasvotusten, siinä missä vinkuvat pelkurit piiloutuu tekaistun nimen taakse :tup: )
Nimenomaan tämä on minusta se suurin ongelma, että saatetaan esiintyä väärällä nimellä ja tätä sitten jaetaan jossain keskustelupalstoilla ja näin loataan jonkun oikean ihmisen nimi. Huijauksissakin on aika tyypillistä käyttää jonkun oikeasti paikkakunnalla asuvan henkilön nimeä ja ihan oikeana esimerkkinä ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Nimenomaan tämä on minusta se suurin ongelma, että saatetaan esiintyä väärällä nimellä ja tätä sitten jaetaan jossain keskustelupalstoilla ja näin loataan jonkun oikean ihmisen nimi. Huijauksissakin on aika tyypillistä käyttää jonkun oikeasti paikkakunnalla asuvan henkilön nimeä ja ihan oikeana esimerkkinä ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.
Hei tuossa voi olla yks juttu mistä tämä vois olla alkanut, olen 5v sisällä tehnyt ainakin 12kpl rikoilmoituksia huijareista jotka eivät lähettäneet tavaraa, olisko jokin niistä ja nyt haluaa minulle kostaa että joudun verottajalle selvittämään tekemiset.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Hei tuossa voi olla yks juttu mistä tämä vois olla alkanut, olen 5v sisällä tehnyt ainakin 12kpl rikoilmoituksia huijareista jotka eivät lähettäneet tavaraa, olisko jokin niistä ja nyt haluaa minulle kostaa että joudun verottajalle selvittämään tekemiset.
Turhaa spekulaatiota. Jos et ole mielestäsi mitään rikosta tehnyt niin anna kaverille vihreää valoa ja laittakoot tiedot "miten tarkat nyt onkaan" verottajalle. Verottajankin pitää ymmärtää, että monen ATK harrastus perustuu tavaroiden keruuseen ja sitten projektin pois myymiseen ja joskus siitä voi joku kymppi jäädä käteen.
Mutta on tässä itsekkin tullut koneita myytyä ja harkitsin jo toiminimen laittoa ja yritystoiminnan perustamista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Hei tuossa voi olla yks juttu mistä tämä vois olla alkanut, olen 5v sisällä tehnyt ainakin 12kpl rikoilmoituksia huijareista jotka eivät lähettäneet tavaraa, olisko jokin niistä ja nyt haluaa minulle kostaa että joudun verottajalle selvittämään tekemiset.
Todennäköisyys joutua selvittämään mitään on ihan jonkun muutaman promillen luokkaa. Verottaja on ilmoittanut, että alle 20k€/vuosi tuloksen pimeään toimintaan ei käytännössä ole minkäänlaisia resursseja puuttua. Joku muutaman tietokoneen trokailu on niin pientä hommaa, ettei kannata tuosta asiasta stressata, eikä siitä tarvitsisi alveja muutenkaan maksaa, koska lkv ei varmasti nouse vähäiseksi luettavan toiminnan ylitse.

Sinäänsä ohi aiheen, mutta kun näitä verottajilla sun muilla uhkailuja varmasti tulee vastaisuudessakin - suoraan vaan ignorea moisille.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy

kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy

kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
No ei tuolla kyllä missään siitä mainintaakaan ole että olet liimannut koko roskan kasaan. Vähän sama kuin joku myisi täällä vaikka näytönohjainta customjäähyllä tai blokilla, mutta jättää kertomatta että se on sit muuten liimattu kasaan niin ettei purkaminen onnistu. Eli mielestäni et antanut tuotteesta olennaisia tietoja.

EDIT: Ja ostajahan nimenomaan kysyy tuosta osakokonaisuudesta, varmistaen että siinä on tietyt komponentit. Eli viimeistään jo siinä vaiheessa olisi ollut syytä mainita että kyse ei ole erillisistä komponenteista enää, kun ne on liimattu kasaan.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy

kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
Olisit tosin tuon liimatamppusi mainita, sillä on sangen mahdollista, että ostaja halusi vain osakokonaisuuden, jolloin sen pitää purkautua.
 

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 417
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy

kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
Olisihan tuossa pitänyt fiksusti olla maininta, että kotelo tai ssd on liimattu kiinni sinne, että sitä ei irti saa.

Kyllä minä ainakin ymmärtäisin, että tuon m.2 saa irrotettua tuolta sisältä, koska normaalisti tuo ruuvi kyllä pitää sen paikoillaan.

Edit: Olinpa hidas, kun vasta kolmantena sain kommentin läpi :D
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Käyttäjä IcePen ei näköjään osaa lukea mitä ostaa..rupesi jakamaan negaa kun ei saa tuota purettua koska olen varmistanut liimalla m.2 ssd pysymisen kotelon sisällä paikallaan.
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus. en omasta mielestäni ole myynyt tätä niin että m.2 aseman voisi irrottaa ja yhdistää se pelkästään emolevyyn,kun tuo on rakennettu on aivan sama millä se m.s on siellä kiinni kunhan se toimii ja pysyy

kohde. Myyty - 16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa. oulu
Mielestäni tuosta olisi pitänyt mainita ihan myynti-ilmoituksessa, että levy on liimattu eikä sitä voi enää nätisti irroittaa. Kaupan purku tai hyvitys ostajalle ja negatiivinen palaute neutraaliksi niin mielestäni ihan ok case molemmille, vaikkakin kumpaakin harmittaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Miksi tuota on pitänyt lähteä liimailemaan? Pitäähän tuo ruuvi levyn paikallaan.

Tuosta olisi kuitenkin ollut ihan asiallista ilmoittaa myynti-ilmossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 791
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom