Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Kyllä se on jostain syvempää. Eli kun naisella on leveät lantiot/perse niin lapsi pullahtaa ulos helpommin kuin kapea lantioisella. Kyseessä on ihan käytännön juttu, joka on apina-ajoilta jo peräisin.
Puoliksi oikein. Mittasuhteet ja suhteellinen leveys on se juttu, eli on ihan hyväksi, jos perse on näennäisen leveä vyötärön uumaan suhteutettuna.

Jos kaikki paikat on "tasaisen leveää", niin ei se tietenkään ole mikään evolutionäärinen optimi, päinvastoin. Ei siis iso perse ole mikään itsetarkoitus, vaan se, että perse näyttää isolta suhteessa kapeaan vyötäröön.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Puoliksi oikein. Mittasuhteet ja suhteellinen leveys on se juttu, eli on ihan hyväksi, jos perse on näennäisen leveä vyötärön uumaan suhteutettuna.

Jos kaikki paikat on "tasaisen leveää", niin ei se tietenkään ole mikään evolutionäärinen optimi, päinvastoin. Ei siis iso perse ole mikään itsetarkoitus, vaan se, että perse näyttää isolta suhteessa kapeaan vyötäröön.
Tuossa sulle niitä evoluution näkökulmasta hedelmällisiksi ja pidemmänkin talven kestäväksi arvioituja naisvartaloita:

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Itse voisin vinkata niinkin yksinkertaisen asian kuin koskettamisen.
Sinänsä hyvää neuvoa, mutta ota huomioon, että tuon koskettamisen tulee olla suht luonnollista ja nyt annat tuon neuvon aloittelijalle. Melkein samaa luokkaa kuin lähtisit neuvomaan aloittelijalle ensimmäiseksi voimisteluliikkeeksi ristiriipuntaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Tuossa sulle niitä evoluution näkökulmasta hedelmällisiksi ja pidemmänkin talven kestäväksi arvioituja naisvartaloita:

Kestää talven ja ovat ehkä hedelmällisiäkin naisvartaloita, mutta terveitä lapsia tulee nuorista ja hoikista naisista, jonka takia nuoret ja hoikat naiset ovat yleisesti kaikkien viehättävimpiä miehien mielestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Hei pojat jos tykkäätte isommasta naisesta niin se on ihan okei, ei tarvitse etsiä tekosyitä mistään evoluutiopsykologiasta :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kestää talven ja ovat ehkä hedelmällisiäkin naisvartaloita, mutta terveitä lapsia tulee nuorista ja hoikista naisista, jonka takia nuoret ja hoikat naiset ovat yleisesti kaikkien viehättävimpiä miehien mielestä.
Niin tai sitten me ei olla enää apinoita ja me elämme vaihtelevien ja subjektiivisten kauneusihanteiden vietävinä. Tuosta voi ihan kirjatun historian ajalta selailla, että minkälainen naisvartalo on ollut se kauneusihanne milloinkin: A Look Back at Beauty Through History

60-luvulla ihailtiin naisvartaloita, jotka nykystandardin mukaan olisivat jopa naurettavan laihoja. Rinnattomia ja perseettömiä pikkupoikia. Ja jokaista tissi- ja persemiestä kohti löydät jonkun, jonka mielestä mieluummin oikein laiha ilman tissejä tai oikein pieni takamus kuin mikään 50-luvun pinup-malli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Ainakin mitä itse olen lukenut niin itsesääli ja itsensä vähättely paistaa läpi aika vahvasti

Itse olen helvetin ruma ja voin kyllä sanoa että tuskin se ulkonäöstä aina on ollut kiinni. Ainakin millä itse olen saanut naisia on mielestäni terve itseluottamus ja positiivisuus. Itsellä kriteerit seksin suhteen että nainen on normaalipainoinen (ts. ei läski), nätti naamasta ja normaalijärkinen.
Kiitos tästä, mutta huomioi myös se että jaksoin olla hyvinkin optimistinen, positiivinen ja enpä nyt sanoisi että itseluottamuksessakaan oli vikaa sellaiset reilut 10 vuotta seuranhakemisessa, mutta sitten ne elämän reaaliteetit tulivat pikkuhiljaa tiedostettua kun aina kävi vuodesta toiseen samalla tavalla ja aika moni nainen on sanonut hyvinkin suoraan kommentit ulkonäöstä ja naamasta. Mielestäni tinder on siinä mielessä hyvä mittari, että nykypäivän pinnallisessa yhteiskunnassa se kertoo miehen haluttavuuden. Jos et saa matcheja, niin olet ulkonäöllisesti deittailumielessä pohjasakkaa myös oikeassa elämässä. Omalla kohdallani tämä korrelaatio on pitänyt hyvin paikkansa ja useamman vuoden olen tinderiäkin jaksanut näpytellä vaikka hyvin turhauttavaa sekin on tässä ollut.

Ihan hyvä jos rumalla ulkonäölläsi saat naisia. Itse en ole saanut, vaikka asenne ja yritys onkin ollut kohdillaan eikä tosiaan ole ollut edes noin tarkat kriteerit...

normaalipainoinen (ts. ei läski), nätti naamasta ja normaalijärkinen.

Näillä kriteereillä jää kyllä ulkopuolelle 99% naisista. Suurimmalle osalle miehistä riittää että naisella on iso perse.

Ei naisten tarvitse edes liikkua. En tiedä yhtään naista joka juoksee 20km joka päivä ja syö salaattia eli on ns. hyvässä kunnossa. Riittää kun vahtaa tv:tä ja syö suklaata. Perse leviää mutta siitähän miehet tykkää!
Kyllä tommosia himoliikkujiakin löytyy, yhden kanssa kaveerasin jonkun aikaa, mutta turhauduin siihen kun huomasin olevani kaverisektorilla oleva varamies ja samaan aikaan etsi lähes epätoivoisesti itselleen miestä. Pari muutakin vastaavaa tapausta jollain tasolla tuntevana sanoisin että eivät ole kovin helppoja tapauksia kun helposti se vapaa-aika pyörii 99% noiden urheiluharrastusten parissa ja loppuaika menee sitten valittaessa kipuja kun ei kroppa kestä sitä hullua rääkkiä. Sitten vielä noilla urheilufanaatikoilla tuntuu olevan käytännössä poikkeuksetta semmonen asenne, että urheilu on elämässä se ykkönen ja ihmissuhteet tulee sitten siellä kaukana perässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Niin tai sitten me ei olla enää apinoita ja me elämme vaihtelevien ja subjektiivisten kauneusihanteiden vietävinä. Tuosta voi ihan kirjatun historian ajalta selailla, että minkälainen naisvartalo on ollut se kauneusihanne milloinkin: A Look Back at Beauty Through History

60-luvulla ihailtiin naisvartaloita, jotka nykystandardin mukaan olisivat jopa naurettavan laihoja. Rinnattomia ja perseettömiä pikkupoikia. Ja jokaista tissi- ja persemiestä kohti löydät jonkun, jonka mielestä mieluummin oikein laiha ilman tissejä tai oikein pieni takamus kuin mikään 50-luvun pinup-malli.
Pitää jollain tasolla paikkansa, mutta tietyllä tasolla kauneus on hyvinkin ajatonta ainakin mitä nyt omien kokemusten perusteella sanoisin eurooppalaisesta kulttuurista parin vuosituhannen ajalta. Antiikin Kreikan ja Rooman veistoksista sekä maalaustaiteesta keskiajalta eteenpäin löytyy vaikka kuinka paljon sellaisia töitä, jotka vastaavat hyvinkin täydellisesti nykypäivän käsitystä siitä mitä pidetään kauniina naisena. Enkä nyt tarkoita tällä sellaista sellaista rehevää ja hyväksi synnyttäjäksi soveltuvaa naisvartaloa, vaikka toki sekin näkemys aiheesta on ollut voimissaan vuosituhansia ja ei siinäkään mitään pahaa ole. Kaikki naisethan ovat kauniita elleivät nyt ihan tietoisesti halua ulkonäköään pilata mielenhäiriöissään...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Paskan syömisen sijaan kannattaa lähteä siitä että mietit miksi joku nainen voisi haluta deittailla sun kanssa? Äläkä käännä tätä negatiiviseksi eli älä mieti niitä asioita miksi naiset EI halua deittailla sua.
Sit kun sulla on se lista niin mietit miten tuot nuo asiat esille? Tuotko noita mitenkään esille kun yrität iskeä naisia?
Jos lista on lyhyt niin sitten mietit miten voisit lisätä siihen asioita ja sitten lisäät niitä. Jos lista on pitkä niin sittenhän homma on hyvällä mallilla, sun vaan pitää keksiä tapa millä tuot ne asiat esille.
Itseasiassa jos on jotain kontaktia meneillään, viestittelyä, treffit yms. niin tulee itselleen hoettua mantraa: "ei ole mitään syytä miksi et kelpaisi" Mut sitten kun on pari kuukauttakin mennyt ettei ketään kiinnosta mitkään sun edes viestit niin alkaa kyllä kasetti leviämään :dead:

Tuo kysymys että miksi on kyllä aika itsereflektion paikka. Mieleen tulee vain ominaisuuksia mitä luulen naisten haluavan ja äkkiä se kyllä päässä kääntyy siihen että mulla ei oo tota eikä tätä jaja. Mä en oikeastaan edes osaa sanoa mitä ne naiset sitten oikeasti mahtaa haluta, riippuu varmaan minkälaiseen deittailuun?

Mä ihan aidosti nyt mietin et mitä tollasella listalla vois olla? Voitko heittää jonku kuvitteellisen miehen listan? :lol:
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
25
Ole vain oma ihana itsesi kyllä se siitä
Mitään tarkastuslistaa ei ole olemassakaan. Tärkeintä on olla kohtelias, aidosti kiinnostunut hänen sanomisistaan eli siis olla keskustelussa läsnä. Homman nimihän on tutustua häneen ihmisenä, eikä mikään neuvottelutilaisuus.
Itse voisin vinkata niinkin yksinkertaisen asian kuin koskettamisen.

Älä ole kosketuskylmä - eli älä pidä liikaa etäisyyttä, vaikka se suomalaisena luonnolliselta ja kohteliaalta tuntuukin. Pyri edes hieman koskettamaan naista, esim. vitsin päälle hieman tökkäämällä olkapäästä. Vastakkain istuessa kannattaa myös keksiä joku syy koskettaa naisen kättä, vaikka tehosteena kun on samaa mieltä jostakin asiasta, tai leikkisästi muuten vain "saanko kokeilla onko sun iho sileämpi kuin mun".

Omien kokemusten mukaan treffit, jossa on koskettelua hyvässä hengessä ovat aina menneet oikein hyvin ja jatkoa tullut. Ne taasen, jossa näin ei ole päässyt käymään ovat päättyneet yhteen tapaamiseen tai friendzoneen.

Kosketus tekee tapaamisesta hieman intiimimmän ja sillä on aina positiivinen vaikutus - ja jokainen mies osaa kyllä sitä kontrolloida, eli tietää milloin se on sopivaa. Tärkeintä on vain kuitenkin olla aktiivinen, eli jos tilaisuus avautuu - tartu siihen.

(Kosketus on myös aina yksi askel lähemmäksi suudelmaa, mikä on se perinteinen hyvin menneen treffien merkki.)

Kiitos jokaiselle postaukselle, jotka vastasivat kysymyksiini! Laitan huomenna tänne viestiä, kuinka tapaaminen meni.

Minulla unohtui täysin yksi kysymys, joka on tässä eniten laittanut miettimään. Mikä on optimaalisin tapa tervehtiä mahdollista kumppania? Toimiiko perinteinen kättely + etunimi tapa, vai onko vielä parempaa tapaa?

Tahdon vielä selventää että en "trollaa" vaan olen oikeasti näin huono sosiaalisissa tilanteissa.

Päätin nostaa itseni sudenkuopasta nimeltä "Nuorten Syrjäytyminen" ja sitä kautta olen tässä tilanteessa, mikäli ketään mietityttää kuinka olen tähän päätynyt.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Kiitos jokaiselle postaukselle, jotka vastasivat kysymyksiini! Laitan huomenna tänne viestiä, kuinka tapaaminen meni.

Minulla unohtui täysin yksi kysymys, joka on tässä eniten laittanut miettimään. Mikä on optimaalisin tapa tervehtiä mahdollista kumppania? Toimiiko perinteinen kättely + etunimi tapa, vai onko vielä parempaa tapaa?

Tahdon vielä selventää että en "trollaa" vaan olen oikeasti näin huono sosiaalisissa tilanteissa.

Päätin nostaa itseni sudenkuopasta nimeltä "Nuorten Syrjäytyminen" ja sitä kautta olen tässä tilanteessa, mikäli ketään mietityttää kuinka olen tähän päätynyt.
Kättely on aina kohteliasta, mutta sanoisin että ei välttämättä tässä tilanteessa pakollista. Sanoisin, että puolittainen pieni halaus on paikallaan. Riippuu niin paljon tilanteesta ja henkilöstä. Pääasia että hymyilet, etkä ole suupielet alaspäin kun kohtaatte.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Kiitos jokaiselle postaukselle, jotka vastasivat kysymyksiini! Laitan huomenna tänne viestiä, kuinka tapaaminen meni.

Minulla unohtui täysin yksi kysymys, joka on tässä eniten laittanut miettimään. Mikä on optimaalisin tapa tervehtiä mahdollista kumppania? Toimiiko perinteinen kättely + etunimi tapa, vai onko vielä parempaa tapaa?

Tahdon vielä selventää että en "trollaa" vaan olen oikeasti näin huono sosiaalisissa tilanteissa.

Päätin nostaa itseni sudenkuopasta nimeltä "Nuorten Syrjäytyminen" ja sitä kautta olen tässä tilanteessa, mikäli ketään mietityttää kuinka olen tähän päätynyt.
Silloin harvoin kun treffeille asti pääsen niin rohkealla äänellä moi ja sellainen avosylivastaanotto ja halaus. Mullahan siis ongelma on se treffeille asti pääseminen, sen jälkeen ei ole yleensä ollut ongelmia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Niin tai sitten me ei olla enää apinoita ja me elämme vaihtelevien ja subjektiivisten kauneusihanteiden vietävinä. Tuosta voi ihan kirjatun historian ajalta selailla, että minkälainen naisvartalo on ollut se kauneusihanne milloinkin: A Look Back at Beauty Through History

60-luvulla ihailtiin naisvartaloita, jotka nykystandardin mukaan olisivat jopa naurettavan laihoja. Rinnattomia ja perseettömiä pikkupoikia. Ja jokaista tissi- ja persemiestä kohti löydät jonkun, jonka mielestä mieluummin oikein laiha ilman tissejä tai oikein pieni takamus kuin mikään 50-luvun pinup-malli.
Niin, kulttuuri sotkee jonkin verran ihmisten päitä, mutta pohjimmiltaan ei kulttuurilliset kauneusihanteetkaan harhaile kovin kauas nuoresta ja hoikasta tiimalasivartalosta. Tuossa artikkelissakaan ei ollut mitään lähelläkään niitä virtahepoja, jollaisiksi ihmisten kauneusihannetta on jossain piireissä joskus väitetty olevan. Poikkeuksiakin löytyy ja tiedän, että jossain päin Afrikkaa sekoillaan nuorien hyväkroppaisten tyttöjen lihottamisella öljystä ja jauhoista tehtyjen pallojen avulla.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 713
Mä ihan aidosti nyt mietin et mitä tollasella listalla vois olla? Voitko heittää jonku kuvitteellisen miehen listan? :lol:
Listalla voi olla monenlaista.
Fyysisiä ominaisuuksia, se parjattu komeus, lihaksikkuus, pituus, iso muna jne.
Materialistisia kuten varallisuus, arvostettu työpaikka, jne.
Kommunikointitaitoja, hyvä puhumaan, huumorikykyjä, hyvä kuuntelemaan, flirttailija, jne.
Kädentaitoja, kokkaus, nikkarointitaidot, autonkorjauskyvyt, tekkiläisille sopiva kyky eli tietoteknisten laitteiden säätö/asennus/korjaus, jne.
Luonnejuttuja, muiden huomioon ottaminen, älykkyys, empaattisuus, rauhallisuus, spontaanius, jne.
Lisäksi myös häilyvämpiä juttuja kuten että luet naiselle turvallisuuden tunteen tai että et ole pelkästään seksin perässä.

Sellainen kuvitteellinen mies vois esimerkkinä olla:
- Treenailee salilla pari kertaa viikossa (ei mikään rasvat 5%, mutta kokoa jonkun verran)
- On työpaikassa jossa tienaa kohtuuhyvin
- Heittää hyvää läppää
- Muut huomioon ottava
- Osaa rakennella ja nikkaroida erinäisiä asioita
- Osaa kokata
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
952
Taitaa toi isoperseisyyden ihannointi olla lähinnä naisten oma trendijuttu, joka on apinoitu jostain Amerikan neek.. siis mustasta kulttuurista, eikä miehiltä ole kukaan kysynyt välttämättä mitään.
En nyt välttämättä noinkaan sanosi. Itselläni on aika laaja kave/naamatuttu piiri ja ainakin kaikki tykkää juuri isoperseisistä muijista. Itse olen sitä myös ihmetellyt. Itse tykkään pienistä perseistä ja pienistä tisseistä.

Mielestäni tinder on siinä mielessä hyvä mittari, että nykypäivän pinnallisessa yhteiskunnassa se kertoo miehen haluttavuuden. Jos et saa matcheja, niin olet ulkonäöllisesti deittailumielessä pohjasakkaa myös oikeassa elämässä. Omalla kohdallani tämä korrelaatio on pitänyt hyvin paikkansa ja useamman vuoden olen tinderiäkin jaksanut näpytellä vaikka hyvin turhauttavaa sekin on tässä ollut.

Ihan hyvä jos rumalla ulkonäölläsi saat naisia. Itse en ole saanut, vaikka asenne ja yritys onkin ollut kohdillaan eikä tosiaan ole ollut edes noin tarkat kriteerit...
En nyt noinkaan väittäisi. Tinderissä ei nyt niin hirveästi mätsejä tule mutta "livenä" käy parempi flaksi. Itse ainakin rumana en nyt hirveästi odota Tinderiltä mitään ja lisäksi en oikein osaa keskustella viestien välityksellä mutta livenä kyllä juttuakin riittää. Sen takia tykkäänkin "live" tilanteista ja itse olen pähkäillyt mielessäni (ja myös huomannut) että naisten on helpompi puhelimen välityksellä sanoa että olet ruma että moro vaan kuin päin naamaa (tätäkin täpahtuu)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
En nyt noinkaan väittäisi. Tinderissä ei nyt niin hirveästi mätsejä tule mutta "livenä" käy parempi flaksi. Itse ainakin rumana en nyt hirveästi odota Tinderiltä mitään ja lisäksi en oikein osaa keskustella viestien välityksellä mutta livenä kyllä juttuakin riittää. Sen takia tykkäänkin "live" tilanteista ja itse olen pähkäillyt mielessäni (ja myös huomannut) että naisten on helpompi puhelimen välityksellä sanoa että olet ruma että moro vaan kuin päin naamaa (tätäkin täpahtuu)
Hyvä jos asiat sujuvat livenä paremmin, itsellä on siitäkin aika huonoja kokemuksia ja nykyisin ongelmana se että sinkkutyttöihin tutustuminen livenä on vaan yllättävän hankalaa kun kaikki tahtovat olla varattuja ja baareissa touhu on niin toivotonta. Netissä ja puhelimessa on kyllä kieltämättä helppo olla tyly ja oon huomannut että yleisellä tasolla naisten käytöstavat on selvästi huonontuneet niissä tässä vuosien varrella. Muistelisin että oli aika harvinaista vielä 10 vuotta sitten että nainen haistatteli suoraan netissä vaan usein olivat hyvinkin kohteliaita, nykyisin tuntuu olevan melkeinpä käänteinen tilanne siihen verrattuna. Ehkäpä tämä johtuu nettideittailun ja tinderin yleistymisestä tai sitten käytöstavat ovat muuten muuttuneet.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Niin tai sitten me ei olla enää apinoita ja me elämme vaihtelevien ja subjektiivisten kauneusihanteiden vietävinä.
Onks tää niinkuin sama juttu kuin sukupuoli-indentiteettien subjektiivisuus aikakausista riippuen, vai? :D

Mä väitän, että kauneusihanteet ei juuri vaikuta miehiin ja miesten haluihin, mutta naisiin kyllä. Ja naiset luovat näitä ihanteita omiin näkökulmiin ja mielenoikkuihin perustuen, eli esimerkiksi isoa persettä on kätevää ihannoida, koska melkein kaikilla sellainen jo onkin ihan omasta takaa. Useimmilla on tosin sen lisäksi myös iso maha, mutta kyllähän sitäkin yritetään ihannoida..

60-luvulla ihailtiin naisvartaloita, jotka nykystandardin mukaan olisivat jopa naurettavan laihoja. Rinnattomia ja perseettömiä pikkupoikia. Ja jokaista tissi- ja persemiestä kohti löydät jonkun, jonka mielestä mieluummin oikein laiha ilman tissejä tai oikein pieni takamus kuin mikään 50-luvun pinup-malli.
1950 ja 1960-lukuja tuskin kannattaa ottaa puheeksi tässä kontekstissa, koska tuohon aikaan kukaan ei ollut ylipainoinen ja kaikki olivat enemmän tai vähemmän hoikkia eli luonnollisia. Eikä se mistään ihanteista johtunut vaan siitä, että ihmisillä oli kaloritasapaino kunnossa olosuhteista johtuen. Paljon harrastettiin hyötyliikuntaa ja mitään höttökaloripommeja ei kaupoista ja ravintoloista saanut tai ollut juuri varaa ostaa. Tai siis eihän kukaan edes käynyt ravintoloissa tuohon aikaan. Paitsi kaikkein äveriäin porukka.

Ja jos nykyaikaan verrataan, niin ainahan ihmiset on olleet "naurettavan laihoja", siis viimeiset parisataatuhatta vuotta tai jotain. Suomalaisista on nykyään yli 2/3 ylipainoisia, joten naurattaahan se puolin ja toisin.. Koko maailma tuntuu yhtyvän tähän nauruun sillä sama kehitys on kaikkialla. Ja lääkefirmat kiittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Ole vain oma ihana itsesi kyllä se siitä


Kestää talven ja ovat ehkä hedelmällisiäkin naisvartaloita, mutta terveitä lapsia tulee nuorista ja hoikista naisista, jonka takia nuoret ja hoikat naiset ovat yleisesti kaikkien viehättävimpiä miehien mielestä.
Naisten hoikkuus viestittää nuoruudesta, koska lapset ja teini-ikäiset vaikuttavat kasvupyrähdysten aikana hoikemmilta, ja aikuinen monta lasta synnyttänyt nainen on taas leveämpi muodoiltaan. Muuta syytä en oikeastaan keksi miksi jotkut miehet pitävät langanlaihasta vartalosta enemmän kuin juuri oikeista paikoista muodokkaasta. Tähän pohjautuu myös pitkien säärten arvostus, sääriluiden nopea kasvu nuorella antaa "bambimaisen" vaikutelman ja samaa tavoittelevat kaikenikäiset naiset.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Naisten hoikkuus viestittää nuoruudesta, koska lapset ja teini-ikäiset vaikuttavat kasvupyrähdysten aikana hoikemmilta, ja aikuinen monta lasta synnyttänyt nainen on taas leveämpi muodoiltaan. Muuta syytä en oikeastaan keksi miksi jotkut miehet pitävät langanlaihasta vartalosta enemmän kuin juuri oikeista paikoista muodokkaasta. Tähän pohjautuu myös pitkien säärten arvostus, sääriluiden nopea kasvu nuorella antaa "bambimaisen" vaikutelman ja samaa tavoittelevat kaikenikäiset naiset.
Toisaalta onko monta lasta synnyttänyt "leveämpi" nainen erityisen viehättävä muuta kuin oman miehensä mielestä on myöskin hyvä kysymys.. ;)

Oot varmaan ihan oikeilla jäljillä sen suhteen, että miksi hoikkuus kielii nuoruudesta, tosin kääntäen myös lihavuus kielii vanhuudesta. Kaikki vanhat baabuskathan on lihavia ja naisille luonnostaan kertyy painoa mummoutumisen myötä. Eli hoikkuus kertoo myös siitä, ettei nainen ole mummo, vaan hedelmällinen nainen. Jos nyt tällä tavalla yksinkertaistetaan ja mennään primitiivisyyksien pohjukoille.

Toki varsinaisen hedelmällisyyden lisäksi myös terveysasiat on oma asiansa, eli nuorekas kroppa kielii myös terveydestä ja siitähän se miesten kiinnostus myös juontaa, tosin terveys ja hedelmällisyys on melkein sama asia kun mennään asioiden alkulähteille.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
46
Joskus nuorempana tuli kuolattua niitä 'herkku' vartaloita. Laudoista en ikinä ole innostunut, vaan muotoja tulee olla pepussa.
Jokatapauksessa... nyt kun ikää vähän enemmän, niin ei voisi oikein painoindeksi kiinnostaa, kunhan ei emäntä painaisi paljoa minua enempää. Jos ollaan henkisesti samalla aallonpituudella naisen kanssa ja juttu luistaa, niin aivan kaikki kelpaa, ulkonäköön katsomatta. Ja kuten täällä moni todennutkin, niin kuntoilufriikit ovat usein todella rasittavaa itsekeskeistä seuraa.

Mutta ei ole minulle seuraa löytynyt lainkaan. Naamani ei kelpaa Tinderöintiin. Ainoa toivo on ne baarit, jossa pienessä tuiterissa oleva nainen ei ehkä liikaa säikähdä ulkoista olemustani. Mutta ei siellä baareissa naisia niin vaan isketä, eikä minulla ole siihen kokemusta. Ikinä en ole baareista naista mukaani saanut. Se vähän mitä oikeassa elämässä työn ja kavereiden kautta tapaan naisia, niin voi olla varma että tässä etsimässäni 30+ ikäluokassa 100% tapaamistani naisista ovat varattuja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Toisaalta onko monta lasta synnyttänyt "leveämpi" nainen erityisen viehättävä muuta kuin oman miehensä mielestä on myöskin hyvä kysymys.. ;)

Oot varmaan ihan oikeilla jäljillä sen suhteen, että miksi hoikkuus kielii nuoruudesta, tosin kääntäen myös lihavuus kielii vanhuudesta. Kaikki vanhat baabuskathan on lihavia ja naisille luonnostaan kertyy painoa mummoutumisen myötä. Eli hoikkuus kertoo myös siitä, ettei nainen ole mummo, vaan hedelmällinen nainen. Jos nyt tällä tavalla yksinkertaistetaan ja mennään primitiivisyyksien pohjukoille.

Toki varsinaisen hedelmällisyyden lisäksi myös terveysasiat on oma asiansa, eli nuorekas kroppa kielii myös terveydestä ja siitähän se miesten kiinnostus myös juontaa, tosin terveys ja hedelmällisyys on melkein sama asia kun mennään asioiden alkulähteille.
Pelkkänä synnytyskoneena eläminenhän näkyy helposti elopainossa (myös lantioluissa ja jopa lättäjaloissa) vaikka nykytiedon mukaan raskaana olevan ei tarvitse syödä useamman edestä niin monissa kulttuureissa tuo käsitys elää vieläkin. En noita yllämainittuja aisoita ihan omasta päästäni keksinyt, luin ne jostain 70- luvun seksuaalisuus- oppaasta. Monesti vanhaa lääketieteen ja psykologian kirjallisuutta luettaessa huomaa että "vanhassa on vara parempi", koska monet vanhat viisaudet puuttuvat poliittisesti korrektimmista nykyteoksista. Luonnollisesti tieteen kehityskin vaikuttaa asiaan mutta on mielenkiintoista pohdiskella että kummasta onkaan oikeasti kyse. Mielestäni tieteen tehtävä ei ole kertoa vain mieluisia faktoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Vähän offtopiccina, mutta kunhan tuli mieleen.

Käytännössähän tilanne on ollut vielä 60-luvulla (ja jopa 70-luvullakin osittain) sellainen että väestöstä osa on ollut aliravittua ja monet eivät ole saaneet etenkin lapsena tarpeeksi ravintoa. Enpä nyt tiedä onko kaloritasapaino ollut kovin kunnossa, kunhan on selvitty jotenkuten hengissä. Nykypäivään verrattuna on myös ollut sellainen iso ero koko kansa on juonut kirkasta viinaa ja myöskin heroiini- ja lääkeriippuvaisia on ollut kohtalaisen paljon, tosin siitä ei ole olemassa kunnollisia tilastoja. Heroiinihan on ollut 50-luvulla vielä yleisesti käytetty lääke Suomessa, toiminut oikein hyvin vauvasta vaariin. Jonkinlaista osviittaa tuosta viinan juomisesta saa hyvin kun siivoaa vanhoja vinttejä. Ne vanhat mehupullot ovat käytännössä aina Alkon standardimallisia-viinapulloja ja ei niitä ole ikinä ostettu kaupasta tyhjinä. Kunnon juoppohan ei juuri muuta tartte kun sen viinapullon ja sopivasti juomalla kirkasta pysyy laihana. Eikä ole todellakaan ollut mikään pelkkä miesten ongelma...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 465
Niinpä.
Maraton on mennyt alle 3:15, täyden matkan triathlon alle 11h ja 200m uinti alle 3min, penkistä parhaimmillaan noussut 111 kg. Koulutuksena diplomi-insinööri.

Kroppa siis ollut oikein hyvässä kunnossa sen suhteen, millaisen siitä treenaamalla voi saada. Mutta kun vartta on vähän, pärstävärkki on ruma ja sitä "supliikkitaitoa" ei ole, ei naisten kanssakaan ole onnistunut. Toki siis jotkut ovat minusta kiinnostuneet, mutta itse en ole sitten heistä ollut kiinnostunut (ja minulla siis tavoitteena ei ole olla "päästä sänkyyn" vaan löytää sellainen kumppani, jonka kanssa voisi oikeasti jakaa loppuelämänsä).
Tuossa boldattuna kyllä erittäin tärkeä pointti sen suhteen että tähänkin ketjuun kirjoittelevat voivat olla hyvinkin erilaisessa vaiheessa treffailluelämäänsä. Joku saattaa oikeasti olla vasta yrittämässä päästä ensimmäistä kertaa treffeille naisen (tai miehen) kanssa, kuten itsekin joskus noin 10 vuotta sitten, ja toiset taas ovat ehtineet jo useampia vuosia treffailla useampiakin naisia enemmän tai vähemmän pitkään ja tosiaan pääasiallinen kiinnostus olisi löytää se kumppani loppuelämäksi eikä vain seuraavalle kahvikupilliselle tai yölle.

No kukapa ei olisi nuorena ollut siellä nostelemassa naisia jalustalle, fiksautumassa siihen yhteen, jota ei saa, lähestymässä ihastustaan kaverina jne? Mutta korostettu on ihan oman pääsi tuotosta tässä ketjussa. Toistan vielä kerran, että harva meistä voi vaikuttaa niiden naisten ajatteluun, joita tässä ketjussa miehet eivät onnistu saavuttamaan. Ainoastaan niitä, jotka tässä on kuulolla voimme edes yrittää neuvoa.

En nyt sanoisi että se täysin oman pääni tuotosta olisi, sillä kyllä varsin usein ihmetteli mies sitten että miksei päässytkään edes niille ensimmäisille treffeille tai miksei kukaan ole ollut hänestä vuosiin kiinnostunut nuo samat jutut tulevat vastaukseksi. Et vaan miellyttänyt nyt tätä täydellistä kuningatarta tarpeeksi, joten ala pumppaamaan rautaa, hanki lääkärin- tai asianajajantutkinto ja shoppaile muotiliikkeissä niin kyllä se siitä. Äläkä vaan vahingossakaan avaudu huonoista nettideittikokemuksistasi tässä nettitreffiketjussa ainakaan miehenä, sillä silloin olet vain katkera valittaja jonka naiset kuulemma haistavat vähintään 100 km päähän tai muuten vaan joku assburgeri(?!)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Vähän offtopiccina, mutta kunhan tuli mieleen.

Käytännössähän tilanne on ollut vielä 60-luvulla (ja jopa 70-luvullakin osittain) sellainen että väestöstä osa on ollut aliravittua ja monet eivät ole saaneet etenkin lapsena tarpeeksi ravintoa. Enpä nyt tiedä onko kaloritasapaino ollut kovin kunnossa, kunhan on selvitty jotenkuten hengissä.
Jos lillukanvarsiin tartutaan, niin kaipa aliravitsemusta on saattanut olla jopa 1990-luvun alun laman aikaankin joissain perheissä.

Mutta ei kyllä suomalaiset yleisesti ottaen mitään aliravittuja olleet 1960-luvulla. 1950-luvulla saattoi olla monilla tiukkaa, mutta ei Suomessa mitään nälkää ole yleisesti ottaen nähty noihinkaan aikoihin. Ravinto saattoi olla aika tylsää ja yksipuolista nykyiseen verrattuna, mutta noihin aikoihin jopa D-vitamiinin saantisuositukset oli paremmat kuin nykyään ja kalanmaksaöljyä syötiin yleisesti, joten siinä suhteessa asiat oli paremminkin kuin nyt. Tai no tietysti monessakin suhteessa oli paremmin, koska ihmiset söivät vain sen minkä kuluttivat eikä yhtään enempää. Ruokaa ei syöty "huvin vuoksi" ja "TV:n ääressä". Ruokailu oli vakava asia ja rukoiltiin ennen ateriaa.

Ja tätä on mun suuria ikäluokkia edustavat vanhempanikin kertoneet (toinen oli kaupunkilainen ja toinen maalainen) eli että ruoka oli yksinkertaista ja tiukkaa oli, mutta nälkää ei koskaan nähty. Eli aina oli jotain syötävää kuitenkin.

1860-luvun nälkävuosien aikaan suomalaisista kuoli 8%. Se on sitten eri juttu se. (Tänäkin vuonna saattaa tulla heikko sato, mutta eipä se meitä enää tapa...)
 
Viimeksi muokattu:

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Miksei olisi, sillon ollaan jo toivottavasti Shanghaissa. Toisi tähän xxxxxxxxx miehen arkeen jotain uutta.. Ehkä jonkun muunkin. Manila tuntuu olevan toinen, johon suomalaisen enemmän tai vähemmän nörtin kannattaa suunnata :smoke:
Offtopic, mutta Shanghain yöelämässä on niin paljon länsimaalaisia ettei kinkkejä hirveästi innosta. Paremmin natsaa naapurikaupunkien yöelämässä. Nanjingissa myös todella hyvä meno, vaikka iso kaupunki onkin.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Kauneusihanteet ovat vaihdelleet vuosikymmenestä toiseen, ei mitään uutta auringon alla. Nykyään ainakin nuorilla näyttää olevan (ikävänä) trendinä Kardashianien markkinoima luonnottoman iso alakroppa, jota korostetaan vielä pukeutumisella. Minun nuoruudessani (90-luvulla) muotia oli mahdollisimman pieni takamus ja hoikka olemus muutenkin. Kasarilla urheilullinen kroppa oli muotia. Jne.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Kauneusihanteet ovat vaihdelleet vuosikymmenestä toiseen, ei mitään uutta auringon alla. Nykyään ainakin nuorilla näyttää olevan (ikävänä) trendinä Kardashianien markkinoima luonnottoman iso alakroppa, jota korostetaan vielä pukeutumisella. Minun nuoruudessani (90-luvulla) muotia oli mahdollisimman pieni takamus ja hoikka olemus muutenkin. Kasarilla urheilullinen kroppa oli muotia. Jne.
Kyllä mä sanoisin, että nykyäänkin urheilullinen kroppa on muotia, mutta monet asiat voivat olla muotia samaan aikaan. Ehkä tuo Kardashian-henkisyys on vaikuttanut siten, että sopivalla tavalla pyöreät eivät yritä samalla tavalla pukeutumisellaan peittää isoa takamustaan kuin joskus ennen.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Kyllä mä sanoisin, että nykyäänkin urheilullinen kroppa on muotia, mutta monet asiat voivat olla muotia samaan aikaan. Ehkä tuo Kardashian-henkisyys on vaikuttanut siten, että sopivalla tavalla pyöreät eivät yritä samalla tavalla pukeutumisellaan peittää isoa takamustaan kuin joskus ennen.

Urheilullinen kroppa on melkein aina ollut hyvännäköisenä pidetty, mutta kasarin yleinen ulkonäköihanne oli sellainen.



Näin naisihanne on muuttunut

lauantai 08.02.2014 klo 14:07



Viimeisten sadan vuoden aikana ajatus naiskauneudesta on vaihdellut hurjasti.
Nykypäivän fitness-mimmit eivät olisi miellyttäneet 1900-luvun alun herrasmiesten silmää, ja menneiden vuosikymmenten kurvittaret kummastuttavat nykykatsojaa. 30-luvun kurvikkaat Hollywood-tähdet pakotettaisiin laihduttamaan heti, kun he yrittäisivät edes studion ovesta sisään. Huffington Post -lehti esittelee millaisia muutoksia muoti, kulttuuri ja politiikka ovat ihanteellisen naisen malliin aiheuttaneet.

1900-luvun alku: Gibson-tyttö


IL-ARKISTO
Vuosisadan vaihteen ihannetyttö oli kuin suoraan yhdysvaltalaisen kuvittaja Charles Dana Gibsonin kynästä. Gibson piirsi pitkiä ja povekkaita naisia, joilla oli ampiaisvyötärö ja leveä lantio - sekä muhkea nutturakampaus. Hahmon selitettiin olevan kooste nuorista naisista, joita hän näki New Yorkin teattereissa, kirkoissa ja myymälöissä. Suomessa esimerkiksi oopperadiiva Aino Ackté valokuvattiin usein hyvin Gibson-tyylisenä kaunottarena.

1920-luku: Flapper


Korsetteja käyttävät povettaret jäivät historiaan ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Heidän tilalleen tuli flapper eli jazz-tyttö, joka poikkesi aiemmista naissukupolvista niin ulkomuodoltaan kuin tavoiltaankin. Ison nutturan tilalle tuli lyhyt polkkatukka. Hameiden helmat lyhenivät ja linjat suoristuivat. Jazz-tytöt eivät pahemmin korseteista piitanneet, ja heidän vaatteissaan ei korostettu rintoja tai vyötäröä. Lisäksi he shokeerasivat käytöksellään muun muassa tupakoimalla julkisesti, juomalla cocktaileja tai ajamalla autoa.

1930-luku: Mae West


Seuraavan vuosikymmenen suurimpiin tähtiin kuuluva Mae West oli kaukana poikamaisen hoikista jazz-tytöistä. Blondattu näyttelijätär pukeutui tiukkoihin mekkoihin, jotka korostivat hänen uhkeita rintojaan ja vyötäröään. Hänen väitetään sanoneen:

– Vaali kurvejasi. Ne voivat olla vaaralliset, mutta niitä ei voi vältellä.

1940-luku: Rita Hayworth


Toisen maailmasodan aikana niin huolettomat flapperit kuin Mae Westin kurvitkin korvaantuivat maanläheisemmällä ihanteella. Rita Hayworth on hyvä esimerkki 40-luvun ihanteesta. Vaikka hänelläkin oli virheetön iho ja pitkät, hoikat sääret, oli tervekroppainen Hayworth silti ulkomuodoltaan lähempänä keskivertonaista.

1950-luku: Marilyn Monroe


1950-luvun seksisymbolit, kuten Marilyn Monroe, Jayne Mansfield, Brigitte Bardot, Sophia Loren sekä Bettie Page, olivat povekkaita ja pitkäsäärisiä. Heidän vartalonsa oli malliltaan kuin tiimalasi.

– Vartalo on luotu nähtäväksi, ei peitettäväksi, kerrotaan Monroen sanoneen.

1960-luku: Twiggy


1960-luku toi muassaan niin seksuaalisen vallankumouksen kuin uuden kauneusihanteenkin. Sen nimekkäin edustaja oli brittiläinen valokuvamalli Twiggy Lawson. Hoikkaakin hoikempi Twiggy muistetaan myös poikamaisesta kampauksestaan.

Mallilegenda on myöhemmin kampanjoinut äärimmäistä laihdutusta ja liian hoikkaa kauneusihannetta vastaan, vaikka myöntääkin olleensa yksi siihen kannustaneista roolimalleista. Teininä huippumalliksi noussut Twiggy sanoo olleensa ruipelo geeniensä puolesta: myös hänen isänsä oli hyvin laiha.

1970-luku: Farrah Fawcett


1970-luvun ihannenainen oli ruskettunut atleetti. Hänellä oli hoikka ja lihaksikas vartalo, valtoimenaan ryöppyävät hiukset sekä mahdollisimman vähän meikkiä. Yksi ihanteen tunnetuimpia edusta oli Charlien enkeleistä tuttu näyttelijä Farrah Fawcett.

1970-luvulla nähtiin myös laihuusihanteen tuhoisia seurauksia, sillä anoreksiatapaukset alkoivat yleistyä.

1980-luku: Jane Fonda


Urheilullisen vartalotyypin suosio vain kasvoi vuosikymmenen vaihtuessa. Hoikkuus oli hyvä juttu, mutta hoikka ja vahva vartalo vielä parempi. Hyvä esimerkki tästä oli näyttelijä Jane Fonda, jonka aerobic-videoita myytiin miljoonittain.

Hyvä esimerkki hoikkuusihanteesta on se, että 60 prosenttia 80-luvun Playboy-malleista oli selvästi alipainoisia.

1990-luku: Kate Moss


Seuraavalla vuosikymmenellä valokuvamallit kävivät entistäkin hoikemmiksi. Ehkä paras esimerkki vuosikymmenen heroin chic -tyylistä on Kate Moss. Hänellä oli kaikki 90-luvun himotuimmat ominaisuudet: kalpea iho, kulmikas luusto ja äärimmäisen hoikat raajat.

Moss muistetaan myös lausahduksesta:

– Mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu.

2000-luvun alku: Victorian enkelit


Adriana Lima, Alessandra Ambrosio, Tyra Banks, Gisele Bündchen ja muut alusvaatemalli jätti Victoria’s Secretin niin sanotut enkelit edustavat uuden vuosituhannen alun naisihannetta. He ovat pitkiä ja hoikkia, pitkäsäärisiä ja povekkaita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Jos lillukanvarsiin tartutaan, niin kaipa aliravitsemusta on saattanut olla jopa 1990-luvun alun laman aikaankin joissain perheissä.

Mutta ei kyllä suomalaiset yleisesti ottaen mitään aliravittuja olleet 1960-luvulla. 1950-luvulla saattoi olla monilla tiukkaa, mutta ei Suomessa mitään nälkää ole yleisesti ottaen nähty noihinkaan aikoihin. Ravinto saattoi olla aika tylsää ja yksipuolista nykyiseen verrattuna, mutta noihin aikoihin jopa D-vitamiinin saantisuositukset oli paremmat kuin nykyään ja kalanmaksaöljyä syötiin yleisesti, joten siinä suhteessa asiat oli paremminkin kuin nyt. Tai no tietysti monessakin suhteessa oli paremmin, koska ihmiset söivät vain sen minkä kuluttivat eikä yhtään enempää. Ruokaa ei syöty "huvin vuoksi" ja "TV:n ääressä". Ruokailu oli vakava asia ja rukoiltiin ennen ateriaa.

Ja tätä on mun suuria ikäluokkia edustavat vanhempanikin kertoneet (toinen oli kaupunkilainen ja toinen maalainen) eli että ruoka oli yksinkertaista ja tiukkaa oli, mutta nälkää ei koskaan nähty. Eli aina oli jotain syötävää kuitenkin.

1860-luvun nälkävuosien aikaan suomalaisista kuoli 8%. Se on sitten eri juttu se. (Tänäkin vuonna saattaa tulla heikko sato, mutta eipä se meitä enää tapa...)
Jännä juttu kuinka huonosti ihmiset tietävät historian faktat ja elävät jossain kuvitelmissaan. :p Todellakin Suomessa oli hyvin yleistä vielä 50- ja 60-luvulla aliravitsemus ja tästä löytyy hyvät tilastotkin. Ei nyt ole mikään paras lähde, mutta näin 10 sekunnin googletuksella asiasta löytyy tietoa vaikkapa tästä: Suomalaisen nälän historia: Pettuleipää, lapamatoja ja häpeää

90-luvun aliravitsemus on ollut ihan tietoinen valinta, silloin siitä ovat kärsineet lähinnä ne jotka eivät ole kestäneet häpeää. Ruokaa on tuolloin ollut ihan tarpeeksi tarjolla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Se mitä jokin "kauneusihanne" on milläkin luvulla ollut on aika kaukana siitä minkä näköisiä vartalot kuitenkin ovat olleet ja ovat nykyisinkin ns. normaalien perusperttien ja pirkkojen arjessa. Kuvitelmat tietenkin on toinen juttu. Tuskin se arki on yhtään sen ihmeellisempää oli maa mikä hyvänsä.
Minä voin toki kommentoida vaan sen oman kokemuksen kautta minkä olen aikuisena elänyt eli 90, 00, 10 ja nyt kohta 20 luvut. Elopainot ovat nousseet niin miehillä kuin naisilla jokaisen kymmenyksen kohdalla (yleistäen) ja tulevat nousemaan.
Huomioidaan se mitä erkki tuossa kirjoitteli ja mitä minä linkkasin aiemmin suomalaisten hyvinvointi tutkimuksesta.
Tietysti täällä tekkiläisten maailmassahan nyt 30 vuotiaat tietää hyvin kuinka todellisuus on ollut 60, 70 ja 80 luvulla kun ovat olleet silloin ehkä parhaimmillaankin kolmen vanhoja ja nyt voi aina linkata muutaman näyttelijän tai valokuvamallin kuvan.

Tästä tulikin mieleen yksi 90 lopun - 00 alun muistikuva. Oltiin perheen kanssa ostarilla käymässä , en muista minkä asian takia, mutta jotain hakemassa. Poikettiin sitten paikalliseen mäkkäriin. Tilattiin ihan normi ateria ja odoteltiin siinä sitten hetki kun katseltiin mihin mennään syömään.
Jonossa ennen meitä ollut äiti kahden tyttärensä kanssa sai tilaamansa annokset ja lähtivät pöytään. Taisin ihan valehtelematta tuijottaa suu auki tilannetta.
Äiti (muistikuvan mukaan kanssa siinä 30 päälle ja lapset sitten ehkä alkavia teinejä) kantoivat kolmea tarjotinta jotka olivat niin täynnä kun vaan tarjottimille mahtui. Ruokaa oli sen verran että niillä olisi ruokkinut yhden armeijan tuvallisen nuoria miehiä. Meidän perusannokset näyttivät kuin alkupaloilta noihin verrattuna. Äiti painoikin noin 130 kg ja lapsetkin varmaan lähemmäs 100kg). No joo, tämä on varmaan yksi ääripää taas mutta ihan samalla lailla on ääripää joku 90 luvun Kate Moss. Kuitenkin tämä jo 90-luvulla alkoi näkyä se suuntaus mitä kohti oltiin lähdössä ja se suuntaus oli lähempänä tuota mäkkäriäitiä kuin tuota Kate "heroin chic" Mossia.
Nyt 2018 vuonna ei tarvitse kovin kauan etsiä katukuvasta yrittäen löytää ylipainoisen tai lihavan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Se mitä jokin "kauneusihanne" on milläkin luvulla ollut on aika kaukana siitä minkä näköisiä vartalot kuitenkin ovat olleet ja ovat nykyisinkin ns. normaalien perusperttien ja pirkkojen arjessa. Kuvitelmat tietenkin on toinen juttu. Tuskin se arki on yhtään sen ihmeellisempää oli maa mikä hyvänsä.
Minä voin toki kommentoida vaan sen oman kokemuksen kautta minkä olen aikuisena elänyt eli 90, 00, 10 ja nyt kohta 20 luvut. Elopainot ovat nousseet niin miehillä kuin naisilla jokaisen kymmenyksen kohdalla (yleistäen) ja tulevat nousemaan.
Voin kuvitella, että kun Rubens tuherteli taulujaan, oli tavallisen torpparin mökissä luiseva nälkäkurki vaimona eikä se ollut automaattisesti hedelmällisyyden tae ;)

Huomioidaan se mitä erkki tuossa kirjoitteli ja mitä minä linkkasin aiemmin suomalaisten hyvinvointi tutkimuksesta.
Tietysti täällä tekkiläisten maailmassahan nyt 30 vuotiaat tietää hyvin kuinka todellisuus on ollut 60, 70 ja 80 luvulla kun ovat olleet silloin ehkä parhaimmillaankin kolmen vanhoja ja nyt voi aina linkata muutaman näyttelijän tai valokuvamallin kuvan.
"Älkää postatko niitä lähteitä vaan kuunnelkaa kokemusasiantuntemusta"?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
"Älkää postatko niitä lähteitä vaan kuunnelkaa kokemusasiantuntemusta"?
Postatkaa vaan, jos se onnen tuo ja virtuaaliharhoissahan täällä muutenkin eletään.
Sinäkin jätät aina vastaamatta jos sulta kysytään sitä oikeaa kokemusta.

Seuraavaksi taas kuitenkin pyydät esimerkkiä, kerron sen jo etukäteen niin ei tarvitse vaivautua. Sulla kun näyttää olevan joku trauma päästä aina pätemään mun postauksiin.

Suomi onnellinen maa threadissa sinä olit selvästi tietävänäsi kuinka kahvien paahdot jätetään suomessa vajaaksi. Sitten kun pyysin tähän hieman lisää infoa niin ei tullutkaan mitään vastausta.
Selvästi sinulla ei ole kahvin valmistuksesta kovinkaan paljon oikeaa kokemusta. Ja taisi jokin jo kysellä sulta niitä parisuhteisiinkin liittyviä oikeita kokemuksia. Ei niitäkään taida olla liikaa ainakaan jaettu.

Ja ne kahvit lähes järjestään paahdetaan ihan liian pitkiksi. Sitähän se peruspertti haluaa kun ei muuta ymmärrä, paitsi sen että saa tiiliskiven tarjouksesta muutamalla eurolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Postatkaa vaan, jos se onnen tuo ja virtuaaliharhoissahan täällä muutenkin eletään.
Sinäkin jätät aina vastaamatta jos sulta kysytään sitä oikeaa kokemusta.

Seuraavaksi taas kuitenkin pyydät esimerkkiä, kerron sen jo etukäteen niin ei tarvitse vaivautua. Sulla kun näyttää olevan joku trauma päästä aina pätemään mun postauksiin.

Suomi onnellinen maa threadissa sinä olit selvästi tietävänäsi kuinka kahvien paahdot jätetään suomessa vajaaksi. Sitten kun pyysin tähän hieman lisää infoa niin ei tullutkaan mitään vastausta.
Selvästi sinulla ei ole kahvin valmistuksesta kovinkaan paljon oikeaa kokemusta. Ja taisi jokin jo kysellä sulta niitä parisuhteisiinkin liittyviä oikeita kokemuksia. Ei niitäkään taida olla liikaa ainakaan jaettu.

Ja ne kahvit lähes järjestään paahdetaan ihan liian pitkiksi. Sitähän se peruspertti haluaa kun ei muuta ymmärrä, paitsi sen että saa tiiliskiven tarjouksesta muutamalla eurolla.
Mikä juttu tää välitön henkilöön meneminen oikein on? Eikö pysyttäisi aiheessa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Ehkä se mäkkäri tai Hese ei ole se kaikkien paras paikka kuvaamaan koko kansaa kuitenkaan ;).
Kyllähän ylipainoisten määrä silti vaan kasvaa, mutta sekin taitaa olla aika paljon kiinni myös yhteiskuntaluokasta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ja ylipäänsä keskusteluun: Tuskin kannattaa odottaa kovin hedelmällistä sellaista jos paiskoo omia "mä oon teitä vanhempi" kokemuksia samalla kun pyyhkii pöytää ihan lähteiden kanssa postatulla historiallisella tiedolla. Aika vähästä me täällä voitaisiin keskustella jos oma kokemus olisi ainoa hyväksyttävä referenssi. Muutenkin koko läski- ja biologia-aspekti alkaa olemaan aika loppuunkaluttu aihe. Sitähän nyt tosiaan käytetään lähinnä silloin kun se tukee omaa kantaa.

Ja lisäksi, olen nettideittikokemukseni hyvin avoimesti jakanut, ainakin Murossa ja muistaakseni täällä tiivistetymmin. Nykyisin tulee vähemmän kun en ole vuosiin ollut vapailla markkinoilla. Mutta kai mullakin on edelleen lupa kertoa myös omia kokemushavaintojani ympäristöstä vaikken ole Tinderissä tai muuta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Kirjoitin tuossa aiemmin väärin kun sanoin matkustussairaus jonka väitin näkyvän yhä useammalla naisella. Kyseessä on psykologiassa oireyhtymä nimeltään wanderlust

Wanderlust -oireyhtymä: pakkomielle matkustaa - Mielen Ihmeet


Wanderlust voi heijastaa intensiivistä pyrkimystä itsensä kehittämiseen kokemalla tuntematonta, kohtaamaan ennakoimattomat haasteet, tutustumalla tuntemattomiin kulttuureihin, elämäntapoihin ja käyttäytymismalleihin tai kokeilemaan halu paeta ja jättää masentuneita syyllisyyden tunteita ja on ollut jotka liittyvät kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön hyökkäysten jaksollisuudessa [8].

Nuoruudessa tyytymättömyys kodin ja paikkakunnan rajoituksiin saattaa myös edistää matkustamista.

Wanderlust may reflect an intense urge for self-development by experiencing the unknown, confronting unforeseen challenges, getting to know unfamiliar cultures, ways of life and behaviours or may be driven by the desire to escape and leave behind depressive feelings of guilt, and has been linked to bipolar disorder in the periodicity of the attacks.[8]

In adolescence, dissatisfaction with the restrictions of home and locality may also fuel the desire to travel

Kun nainen (tai mies) kirjoittaa kuinka hän kokee "tarvetta tutustua uusiin kulttuureihin jne. Parhaimmillaanhan tämä ei ole mikään häiriö, mutta jos todellisuudessa "kulttuuriin tutustuminen" on massaturismiin liittyvien asioiden näkemistä niin minun näkökannasta se on aika kaukana ns. kulttuurista ja lähempänä tuota todellisuuspakoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Ja ylipäänsä keskusteluun: Tuskin kannattaa odottaa kovin hedelmällistä sellaista jos paiskoo omia "mä oon teitä vanhempi" kokemuksia samalla kun pyyhkii pöytää ihan lähteiden kanssa postatulla historiallisella tiedolla. Aika vähästä me täällä voitaisiin keskustella jos oma kokemus olisi ainoa hyväksyttävä referenssi. Muutenkin koko läski- ja biologia-aspekti alkaa olemaan aika loppuunkaluttu aihe. Sitähän nyt tosiaan käytetään lähinnä silloin kun se tukee omaa kantaa.

Ja lisäksi, olen nettideittikokemukseni hyvin avoimesti jakanut, ainakin Murossa ja muistaakseni täällä tiivistetymmin. Nykyisin tulee vähemmän kun en ole vuosiin ollut vapailla markkinoilla. Mutta kai mullakin on edelleen lupa kertoa myös omia kokemushavaintojani ympäristöstä vaikken ole Tinderissä tai muuta?
Johan minä kirjoitin sinulle aiemmin tuosta toisten mielipiteiden ymmärtämisestä. Sun mielestä mun pitäisi ilmeisesti jotenkin peitellä noita oikeita kokemuksiani varsinkin kun ne ei sun maailmankuvaasi sovi? Se on ikävää että en voi sinun mieliksi kirjoitella vaan sulle oikeita vastauksia.
Mutta älä turhaan stressaa, kohta mulla alkaa työt ja sitten olen entistä kiireisempi työn, harrastusten ja naisten kanssa ja tuskin jää aikaa tai tarvetta tänne kertoa mitään omista kokemuksista lisää.
Saatte ihan rauhassa jatkaa hyväksi katsomallanne tavalla.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Kirjoitin tuossa aiemmin väärin kun sanoin matkustussairaus jonka väitin näkyvän yhä useammalla naisella. Kyseessä on psykologiassa oireyhtymä nimeltään wanderlust

Wanderlust -oireyhtymä: pakkomielle matkustaa - Mielen Ihmeet


Wanderlust voi heijastaa intensiivistä pyrkimystä itsensä kehittämiseen kokemalla tuntematonta, kohtaamaan ennakoimattomat haasteet, tutustumalla tuntemattomiin kulttuureihin, elämäntapoihin ja käyttäytymismalleihin tai kokeilemaan halu paeta ja jättää masentuneita syyllisyyden tunteita ja on ollut jotka liittyvät kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön hyökkäysten jaksollisuudessa [8].

Nuoruudessa tyytymättömyys kodin ja paikkakunnan rajoituksiin saattaa myös edistää matkustamista.

Wanderlust may reflect an intense urge for self-development by experiencing the unknown, confronting unforeseen challenges, getting to know unfamiliar cultures, ways of life and behaviours or may be driven by the desire to escape and leave behind depressive feelings of guilt, and has been linked to bipolar disorder in the periodicity of the attacks.[8]

In adolescence, dissatisfaction with the restrictions of home and locality may also fuel the desire to travel

Kun nainen (tai mies) kirjoittaa kuinka hän kokee "tarvetta tutustua uusiin kulttuureihin jne. Parhaimmillaanhan tämä ei ole mikään häiriö, mutta jos todellisuudessa "kulttuuriin tutustuminen" on massaturismiin liittyvien asioiden näkemistä niin minun näkökannasta se on aika kaukana ns. kulttuurista ja lähempänä tuota todellisuuspakoa.


Ehkäpä on vain mukavaa päästä eri ympäristöön arkea pakoon, siellä kun töiden ja arkisten asioiden unohtaminen saattaa onnistua helpommin. Ei kaikki ole mitään reppureissaajia, joita kiinnostaa tuntemattomassa samoaminen ja uusiin kulttuureihin syventyminen. Minusta matkustelusta/lomailusta tykkäämistä on outoa lähteä tuolla tavoin mieltämään joksikin "ongelmaksi". Aika moni kuitenkin tykkää vaikkapa makailla hiekkarannalla , juoda cocktaileja ja syödä rantaravintoloissa, samalla nauttien hotellissa majailun helppoudesta, eikä siinä ole mitään kummallista.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
[OFFTOPIC]Kahvista muuten, tuossa tiivistyy oma näkemykseni aika hyvin: Suomalaisten kahvimaku poikkeaa muusta maailmasta – taustalla luonnollinen syy

Jos olet sitä mieltä, että kahvi pitäisi pikemminkin paahtaa vielä lyhyemmäksi/vaaleammaksi niin se on sun oikeus eikä mulla ole siihen mitään sanottavaa. Ja tämä siis saatteena kommentiini, että Suomessa tosiaan juodaan mahdollisesti maailman parasta kahvia koska noin vaalealla paahdolla ei paska laatu vaan tuota enää juomakelpoista tulosta.
[/OFFTOPIC]


Ja se aiheen vierestä, pahoittelen ja palaan asiaan.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Välillä tulee sellainen fiilis, että jotkut kirjoittajat pitävät naisia alieneina, joiden käyttäytymistä ei voi ymmärtää kuin monimutkaisten (tai välillä yksinkertaisten) teorioiden avulla. Ikään kuin naiset eivät olisi ihmisiä siinä missä miehetkin. Ei me niin erilaisia olla. (Toki yksilöiden välillä on isoja eroja, mutta samaa lajia tässä kuitenkin ollaan.)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Välillä tulee sellainen fiilis, että jotkut kirjoittajat pitävät naisia alieneina, joiden käyttäytymistä ei voi ymmärtää kuin monimutkaisten (tai välillä yksinkertaisten) teorioiden avulla. Ikään kuin naiset eivät olisi ihmisiä siinä missä miehetkin. Ei me niin erilaisia olla. (Toki yksilöiden välillä on isoja eroja, mutta samaa lajia tässä kuitenkin ollaan.)
Et ole eka tuon ajatuksen äärellä. Suomen kielessä sitä ei vaan huomaa ihan niin suoraan mutta englanniksi kirjoittavat siirtyvät yleensä tiedostamattaan sanoista girl, woman yms. sanaan female kun suhde vastakkaiseen sukupuoleen alkaa olemaan lähinnä teoreettinen. Kunnon incelit käyttävät sitten termiä femoid, johon on tuotu kivasi sellainen alien-viba mukaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Juu, aiheenahan oli nettitreffit ja tinder. Pahoittelut kanssa mun OT:sta.

Mistähän se johtuu, että naisia saatetaan pitää alieneina? Minä en heitä sellaisina pidä vaikka joku saattaa mun kirjoituksista muuta luulla.

Tässä threadissahan on aika moni kaikenikäinen mies kirjoittanut erilaisista kokemuksistaan naisten kanssa nettitreffailuissa, kirjoitteluissa ja tinderöinneissä.
Aika monet niistä viesteistä ovat olleet sitä kuinka naiset eivät vastaa, käyttäytyvät jopa törkeästi haukkuen, eivät keskustele asiallisesti eivätkä monipuolisesti jne... listaahan voi kukin jatkaa jos huvittaa.
Voisiko se alieni johtua siitä ristiriitaisuuksista naisten "vaatimuksista" ja siitä miten he itse kuitenkin käyttäytyvät?
Jos mies käyttäytyy tuolla tavoin kuinka naiset varsinkin nykypäivänä hyvin yleisesti käyttäytyvät niin sen miehen tarina loppuu nopeammin kuin osaat kuvitella nettitreffeillä. Ihan sama onko kyseessä adonis ja mikä.
Nettitreffeillä nämä "ns. keskustelut" sitten korostuvat ja tinderi korostaa niitä vielä lisää siihen kuvarankkausten suuntaan (jolloin ei päästä edes siihen ristiriitaisuuksien maailmaan vaikka mies olisi ylikoulutettu tms.)
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Voisiko se alieni johtua siitä ristiriitaisuuksista naisten "vaatimuksista" ja siitä miten he itse kuitenkin käyttäytyvät?

Yritätkö nyt väittää, että miesten halut, vaatimukset ja käytös ovat aina loogisia ja vailla ristiriitoja? :kahvi:


En siis tätä ilkeydellä sano, mutta luultavasti on vaikeampi huomata sitä samaa vikaa omassa "porukassa". Ja samaan syyllistyn itsekin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Olisin voinut lyödä satasen vetoa, että sun vastaus on "mutta kun miehet".
Onko mahdottomuus pohtia asiaa syvällisemmin?
Ei mulla ole mitään vaikeutta huomata asioita, mutta kun "keskustelut" menevät aina näin juuri.
Sinä kysyit asiaa ihan avoimesti (et siis minulta) ja minä vertasin tämän threadin kommentteihin (enkä siis käyttänyt perusteena pelkkää omaa mielipidettäni)

Olisiko sinua tyydyttänyt siis parhaiten vastaus, että juu, jotkut miehistä pitävät naisia alieneina?
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Olisin voinut lyödä satasen vetoa, että sun vastaus on "mutta kun miehet".
Onko mahdottomuus pohtia asiaa syvällisemmin?
Ei mulla ole mitään vaikeutta huomata asioita, mutta kun "keskustelut" menevät aina näin juuri.
Sinä kysyit asiaa ihan avoimesti (et siis minulta) ja minä vertasin tämän threadin kommentteihin (enkä siis käyttänyt perusteena pelkkää omaa mielipidettäni)

Oikeastaan en kysynyt mitään, esitin vain mielipiteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
55
Aika monet niistä viesteistä ovat olleet sitä kuinka naiset eivät vastaa, käyttäytyvät jopa törkeästi haukkuen, eivät keskustele asiallisesti eivätkä monipuolisesti jne... listaahan voi kukin jatkaa jos huvittaa.
Voisiko se alieni johtua siitä ristiriitaisuuksista naisten "vaatimuksista" ja siitä miten he itse kuitenkin käyttäytyvät?
Jos mies käyttäytyy tuolla tavoin kuinka naiset varsinkin nykypäivänä hyvin yleisesti käyttäytyvät niin sen miehen tarina loppuu nopeammin kuin osaat kuvitella nettitreffeillä. Ihan sama onko kyseessä adonis ja mikä.
Ei tää oo kiinni sukupuolesta, väitän et suurin osa miehistä tekee aivan samoja hommia. Miehet pelailee naisilla ihan yhtälailla, ehkä jopa pyörittävät useammin useampaa treffikumppania. Naiset taas tapailee useimmiten yhtä ja hylkää ne huonommat vaihtoehdot.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 773
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom