• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
eräs kuljettaja mainihti, joku 5pv sitten ete n700 uutta ajolupahakemusta oli pamahtanu heti alkuviikosta ku vapautu hommelit
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
meneehä siinä muutamaviikko käsittelyssä, et varmaa niit luulis viikonsisää ilmestyvän
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 186
No sanotaanko että ilman minkään taksifirman tarroja..
Näitä keskusteluja on alusta asti leimannut se, että appelsiineista puhutaan orankeina eiku siis banaaneina. Hei ihan oikeasti, ei noilla asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Tällaiset olisi pitänyt selvittää ennen tällaisen taksiviha-kitinäketjun aloittamista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 186
eräs kuljettaja mainihti, joku 5pv sitten ete n700 uutta ajolupahakemusta oli pamahtanu heti alkuviikosta ku vapautu hommelit
Tieto on jokseenkin paikkansa pitävä. Uutisissa kerrotaan määrän olevan jo toista tuhatta, epäilisin että kohta kolmatta.

Tästä täytyy tietenkin jollain kertoimella arvioida oikeasti taksialan pienyrittäjiksi alkavien määrää, ja vielä rankemmalla kertoimella päätoimisen liiketoiminnan aloittamista haaveilevien määrä. Uber-harrastajia on vähintäänkin satoja.

Toisaalta taas mahdolliset isot yhtiöt ovat vain yksi tässä tilastossa. Ja taas toisaalta joukossa on varmasti jonkin verran kuljetusalan yrityksiä, jotka haluavat kaiken varalta tehdä taksialan ilmoituksen vaikka toiminnan muuttaminen ei just nyt olisi suunnitelmissa. Lisäksi matkailupalvelut hakevat taksilupaa toimintaan, joka ei aiemmin sellaista kaivannut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Näitä keskusteluja on alusta asti leimannut se, että appelsiineista puhutaan orankeina eiku siis banaaneina. Hei ihan oikeasti, ei noilla asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Tällaiset olisi pitänyt selvittää ennen tällaisen taksiviha-kitinäketjun aloittamista.
Mitähän mahdat sanoa. Jutustasi ei saa mitään tolkkua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 186
Mitähän mahdat sanoa. Jutustasi ei saa mitään tolkkua.
Niin, siis "kuvuton auto" on ihan outo käsite. Lailliset taksit ovat yleisesti pitäneet juustoa katolla etenkin tolpilla ja muutenkin ajossa aina ennenkin. Myös isoissa kaupungeissa on yleensä ollut jokunen yrittäjä, joka ei syystä tai toisesta ole kylän "ulan" yhteistyössä mukana.

Toki ilmankin on pitkään saanut kyytejä viedä, jos vaikka vakioasiakas niin toivoo. Tämä ei mitenkään liity siihen, onko taksi kunniallisen tai yleisesti tunnetun välityksen yhteistyökumppani. Tätä tekevät ja tekivät sekä isojen liikennöitsijöiden taksit, paikallisen brändätyn välityksen jäsenet että ihan itsenäiset mihinkään sitoutumattomat yksityisyrittäjät.

Maaseudulla usein taksit ovat toimineet ilman verkoston välitystä ja monet toimivat jatkossakin, elleivät liity johonkin applikaatiovälitykseen tms. Kylttiä käyttivät ja käyttävät.

"Kuvuton taksi" ei millään tavalla viittaa ns. villiin taksiin. Aivan erityisesti maailmalla ns. villeillä takseilla on se juusto katolla, jo ihan asiakashankinnan takia.

Nykyisellään edes "ilman tarroja" ei tarkoita etteikö taksi olisi mukana jossain tarroitetussa välityssysteemissä. Valitettavasti, IMO. Joku sääntö noista pitäisi olla. Samoin pitäisi vetää kerralla vessasta yrittäjien erillinen hinnoittelupakko, jota KKV nyt kovasti yrittää pakottaa. Kyllä maailmallakin taksit noudattavat oman franchisensa hinnastoa myös tolppakyydeissä, ja jos tämä on olevinaan monopoli, niin uuden lainhan piti se jo itsessään kumota. Sehän oli markkinatalousvapahtajalaki. Käytännön tasollakin hinnoista neuvotellaan joka tapauksessa varsinkin nyt. Ihan sama, onko käytössä oletuksena esim. välitysbrändin 1,70/km ja korkeassa sesongissa 2,30 vai yrittäjien itsenäisesti päättämä 1,75 tai 1,99 tai 2,14 tai 2,79. Ei jälkimmäinen aja muuta etua kuin kuluttajiin osuvaa ikävää vahinkoylihinnoittelua.

Tämä kaikki siis jälleenviitaten muistin virkistämiseksi tähän viestiin:
Täänään päivällä rautatieasemalla oli noin 10 taksia, kaikilla oli hintatiedot ikkunoissa. Autot olivat HT:n ja LT:n autoja. Yhtään FT:n autoa ei ollut jonottamassa.
Onko kukaan vielä ottanut kyytiä taksista jossa ei ollut kupua? Olisi mielenkiintoista tietää mihin hintaan kuvuttomat heittää keikkaa.
TL;DR: Kupu ei viittaa siihen, että taksi olisi jotenkin sidoksissa johonkin keskukseen tai taksibrändiin.
 
Viimeksi muokattu:

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 801
On muuten Hki-Vantaalla nyt sitten taksit taivasalla (tai no yhden jonon vieressä on jotain katoksia). Kiva varmaan jonotella kaatosateessa... toivottavasti tulee pian joku katos. Senverran usein tulee työmatkoilla tuolta taksilla kuljettua, että sadeilmoilta ei voi välttyä...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 633
On muuten Hki-Vantaalla nyt sitten taksit taivasalla (tai no yhden jonon vieressä on jotain katoksia). Kiva varmaan jonotella kaatosateessa... toivottavasti tulee pian joku katos. Senverran usein tulee työmatkoilla tuolta taksilla kuljettua, että sadeilmoilta ei voi välttyä...
Tuosta tulikin mieleen, että aika erikoinen on siellä se uusi jonosysteemi muutenkin, kun muutamalla firmalla on oma jononsa. Kovanen oli alunperin ulkona siitä koko kilpailutuksesta (lähde), mutta ilmeisesti niillä on nyt sitten kuitenkin siellä oma jononsa, vai onko?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Onko tämä muuten sellainen himmeli jonka vain suomalaiset saa aikaiseksi? Kun minä nyt olen reissannut kaikilla maanosilla ja ei kyllä tule mieleen mitään paikkaa jossa tungettaisiin lentokentällä tulijan eteen jotain vammaisia taksifirmoja ja niiden taksoja ja niiden omia jonoja jne. Toki se ulkomailla menee vähän siihen tyyliin että perstuntumalla välttelee kusetusta ja epäluotettavia kuskeja ja sitten vaan johonkin autoon.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Toki se ulkomailla menee vähän siihen tyyliin että perstuntumalla välttelee kusetusta ja epäluotettavia kuskeja ja sitten vaan johonkin autoon.
Ulkomaillahan se toimii todella hienosti. Olet ottanut tietenkin selvää paikallisesta hintatasosta (esim. lentokentältä keskustaan maksaa max 30e).
Tulet laukkujen hausta ulos, niin kauluspaitaisia sliipattuja ukkeleita alkaa jo pyörimään ympärillä, kysellen "Taxii? Taxii?". Kysyt vaan että mitä maksaa keskustaan -> jos alle 30e niin kyytiin.

Ei tarvii tavata taululla mistä jonosta pääsee mihin hintaan, vaan palvelu tuodaan asiakkaan luo. :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Ulkomaillahan se toimii todella hienosti. Olet ottanut tietenkin selvää paikallisesta hintatasosta (esim. lentokentältä keskustaan maksaa max 30e).
Tulet laukkujen hausta ulos, niin kauluspaitaisia sliipattuja ukkeleita alkaa jo pyörimään ympärillä, kysellen "Taxii? Taxii?". Kysyt vaan että mitä maksaa keskustaan -> jos alle 30e niin kyytiin.

Ei tarvii tavata taululla mistä jonosta pääsee mihin hintaan, vaan palvelu tuodaan asiakkaan luo. :cigar2:
Niin. Ja sitten maasta riippuen, että pitääkö vältellä nuoria miehiä ja bongata jostain se porukan vanhin ukkeli ajamaan sitä autoa. Monesti ei tarvitse sitäkään.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Tuosta tulikin mieleen, että aika erikoinen on siellä se uusi jonosysteemi muutenkin, kun muutamalla firmalla on oma jononsa. Kovanen oli alunperin ulkona siitä koko kilpailutuksesta (lähde), mutta ilmeisesti niillä on nyt sitten kuitenkin siellä oma jononsa, vai onko?
Vanha uutinen kentällä on Taksi helsinki, lähitaksi ja Vantaan taksi. Sitten on neljäs jono johon saa mennä kaikki. Kovasen autot on ollut HT jonossa yleensä.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Taitaa tuktukin ajaminen suomessa olla enemmän sellasta kausiluontoista hommaa :) Näkishän noita mielellään enemmänkin liikenteessä ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Ulkomaillahan se toimii todella hienosti. Olet ottanut tietenkin selvää paikallisesta hintatasosta (esim. lentokentältä keskustaan maksaa max 30e).
Tulet laukkujen hausta ulos, niin kauluspaitaisia sliipattuja ukkeleita alkaa jo pyörimään ympärillä, kysellen "Taxii? Taxii?". Kysyt vaan että mitä maksaa keskustaan -> jos alle 30e niin kyytiin.

Ei tarvii tavata taululla mistä jonosta pääsee mihin hintaan, vaan palvelu tuodaan asiakkaan luo. :cigar2:
Nämä helppoheikit ovat ns. unofficial taxeja lähes jokapaikassa. Kerran lähi-idässä erehdyin vastaavan kyytiin ja ihmettelin kun parkkeerasi hotellin takapihalle josta ei ollut näköyhteyttä respaan. Ihmeesti vaihtorahat oli loppu ja pienen väännön jälkeen luovutin ja maksoin näin kyydistä tuplat.

Myöhemmin kuulin, että paikallinen poliisi sillointällöin ratsaa näitä freelancereita ja kyytiin hyppäävä asiakaskin voi joutua ongelmiin. Että pientä varovaisuutta näiden suhteen kannattaa olla. Väsyneenä pitkän lennon jälkeen monesti ote herpaantuu ja tällaiset agressiiviset pellet vie laukun sun kädestä ja lähtee viemään sitä autolleen. Ei siinä auta kun juosta perässä. Näitä laukunriistäjiä tuli Liman kentällä kymmenen kimppuun ja tappelivat mun samsonitesta. Melkoinen homma oli saada se pois.

Monilla kentillä on tiukat säännöt kuka saa ajaa taksia ja niissä official takseissa yleensä on mittari ja juusto katolla. Noissa villeissä ei mitään ja ne on parkkeerattu yleensä hyvinkin kauas.

Oudoista käytännöistä tuli mieleen emiraatit. 50 000 dirhamin sakko jos tuo tai hakee terminaalista jonkun ilman virallista taksilupaa (jos haet mummosi kentältä niin sakko napsahtaa). Kiva kun firman palkkaama kuljettaja joutuu odottamaan terminaalin ulkopuolella jonne ajan taksilla. Sitten taksikuski hermostuu kun huomaa että otat vain kilometrin kyydin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Tänään taas kerran "hiljaiseen aikaan" eli klo 13 jälkeen Elielin aukio. Aukiolla seisoi 17 taksia, porukkaa oli runsaasti liikkeellä mutta taksikyyti kiinnosti aniharvaa. Lisää takseja saapui tasaiseen tahtiin. Kaikki taksit olivat TH:n autoja ja 3kpl nuorta houkuttelijaa siinä tolpalla.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
ajelin pienellä kylällä joss kaikki tuntee toisensa, erästaksi mies viitto luokseen ja kun ties että on lupa taskussa. oli paniikissa kun oli yksinään kylällä ajossa ja oli tulossa linja-autolla porukkaa jotka oli tilannu tilabussin hakemaan ja sen omistaja nyt uudistuksen myötä ollu kuulema jossain isommassa kaupungissa kokoajan. nii tuli sit jeesattua ja ajettua henkilökohtaisella kauppakassillani taksikyytejä muutama käteisellä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Uber nosti hintoja sen verran, että hintataso aika lailla sama kuin vanha monopolihinta (eli lähellä "perinteisiä" kuten Taksi Helsinki). Uber jää itselläni ainakin ulkomaan reissuja varten, pääkaupunkiseudulla otan mieluummin samaan hintaan kunnon auton.

Tuntuu siltä, että vapautuminen ei perkele tuonutkaan niitä heinäsirkkaparvia. Eikä toisaalta laskenutkaan hintoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Tässä on nyt kaksi viikkoa mennyt uudistuksen jälkeen. Uusia taksilupia on haettu paljon, mutta niitä ei ole vielä myönnetty kovin montaa. Pizza-online:n kaltaisia välityspalveluja ei ole vielä kehittynyt. Vakuutukset eivät ole vielä kehittyneet huomioimaan osa-aikaisia taksiautoja. Ihmiset eivät vielä tiedä, kannattaako kuskiksi lähteä tekemään sivutyötä.

Tämän vuoksi tilannetta kannattaa katsoa uudestaan puolen vuoden päästä, vuoden päästä ja parin vuoden päästä, kun homma alkaa vähitellen muuttua aiemmasta. Muutos ei tule rytisten (paitsi kelataksien osalta, kun kilpailutuksen annettiin mennä tahoille, joilla ei ole rahkeita pitää omaa osuuttaan).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Toistaiseksi tuntuu menneen päinvastaiseen suuntaan, kun asemapaikkavelvoite poistui niin vanhat papat ei enää jaksa ajaa känniläisiä, ajavat mielummin päivävuoroa ja kelakyytejä. Kaikki ei jaksa palkata renkiäkään sitä tekemään.

Pitää varmaan odotella muutama kuukausi että alkaa kunnolla vetää noi uudet kuskit. Lupia kuulemma tuhatmäärin haettu/myönnetty/jotain mutta näkyy varmaan aika reilulla viiveellä.
Lisäksi odotan muutosta vakuutuksiin. Jos ajaa Uberia tyyliin pari iltaa viikossa niin vakuutusten pitäisi myötäillä samoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Siksi vastasinkin että tämän tyylinen. Uusi bisnes autonvuokrausfirmoille...
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 218
Hesarin jutun mukaan Virossa on yleistä että Uber/Taxify -kuski vuokraa taksiksi rekatun ja vakuutetun auton
Joku vuokraamo vois lähtee kehittään tohon palvelua esim viikkovuokrapohjalta. Vois toimia matalan kynnyksen tienä nuorelle henkilölle ajaa Uberia vaikka kesäduunina. Jos siinä nyt mitenkään riittää kakkua jaettavaksi enää sille kuskille. Se nyt tietty ei ole palveluntarjoajan ongelma, vaan nuoren yrittäjänalun.
 

machia

Team SER
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
80
On muuten Hki-Vantaalla nyt sitten taksit taivasalla (tai no yhden jonon vieressä on jotain katoksia). Kiva varmaan jonotella kaatosateessa... toivottavasti tulee pian joku katos. Senverran usein tulee työmatkoilla tuolta taksilla kuljettua, että sadeilmoilta ei voi välttyä...
Vähä epäilen että toi on hetken aikaa ihan sekaisin toi lentokentän taksisysteemi ennen kun ne saa katoksia sinne rakennettua. Muutenkin ihan helkatin sekava kun A4:lla vaan laitettu lappu että mistä suunnasta ne taksit löytyy.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
478
Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
Ei olisi maksanut kymppiä enemmän. Fixutaksi on kilometri hinnalta sama kuin entinen normi taksi. Ainoastaan lähtömaksu puolitettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
Sama kokemus myös itsellä ja matkakin yhtä pitkä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 373
Tuli Helsingissä ollessa testattua tuota FixuTaxia, ja positiivinen kokemus. Sovelluksella syötetään lähtö- ja kohdepaikka, jonka jälkeen sovellus tarjoaa hintaa. Hinta on sitten se. Matka noin 10 km puolen yön jälkeen lauantain ja sunnun välisenä yönä, hintaa tuli 21 euroa. Vanhalla mallilla olisi kai maksanut kympin enemmän, monta kilometriä ennen saapumispaikkaa kuski pysäytti mittarin 21 euron kohdalle.
Pystyykö sillä appiksella myös maksaan sen taksin?

*edit* Google kertoikin että kyllä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
478
Ei olisi maksanut kymppiä enemmän. Fixutaksi on kilometri hinnalta sama kuin entinen normi taksi. Ainoastaan lähtömaksu puolitettu.
No ei ehkä ihan kymppiä, mutta reilusti enemmän kuitenkin. Prosentuaalisesti ero on merkittävä.

FixuTaxin appilla olisi voinut hoitaa maksunkin, itse maksoin kuitenkin perinteisesti kortilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 373
Onko toi FixuTaxin appis nyt ihan uusi tyyliin tämän uudistuksen seurausta vai onko se ollut jo pitkään?

Meinaan jos on tämän seurausta niin sanoisin että heti hyvä esimerkki siitä miksi tää uudistus tarvittiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Onko toi FixuTaxin appis nyt ihan uusi tyyliin tämän uudistuksen seurausta vai onko se ollut jo pitkään?

Meinaan jos on tämän seurausta niin sanoisin että heti hyvä esimerkki siitä miksi tää uudistus tarvittiin.
Tuli samaan aikaain kuin FixuTaxi lanseerattiin. Eli uusi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
478
Onko toi FixuTaxin appis nyt ihan uusi tyyliin tämän uudistuksen seurausta vai onko se ollut jo pitkään?

Meinaan jos on tämän seurausta niin sanoisin että heti hyvä esimerkki siitä miksi tää uudistus tarvittiin.
Eikös tämä ole nimenomaan uusi. Taksit itse ovat muistaakseni Kovasen takseja, eivät sinänsä siis uusia. Tämäkin kuski oli jo pitkään ajanut taksia sen vanhan Taksi Helsingin alla. Ja ajoi myös sitä edelleen, eli tämän saman taksin pystyi tilaamaan FixuTaxilla kiinteällä (halvemmalla) hinnalla, tai sitten perinteisesti Taksi Helsingin kautta, joka lienee sitten vähän kalliimpi.

Kuski ei myöskään mitenkään haukkunut tätä uudistusta. Kysyin, että eikö harmita pienempi provikka, sanoi että ei, koska voihan olla että vanhaan aikaan hän ei olisi saanut tätä kyytiä. Eli parempi pieni provikka kun ei provikkaa lainkaan.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
FixuTaxiinhan liisattiin ihan uudet autot, Priuksia vissiin? Tarkoitus ajella vain lyhyitä keikkoja kai. Ei olisi onnistunut tämmöinen iso startti ilman että lupamäärä olisi vapautunut.
Kysyitkö jo uberilta alvista ja proviisiosta?
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
639
Tuli samaan aikaain kuin FixuTaxi lanseerattiin. Eli uusi.
Täälläkin päin maailmaa EHT-line julkaisi nyt tuollaisen softan ja helvetin näppärä kyllä. Näkee hinnan ja auton sijainnin ja pystyy maksamaan softalla.
Yhtiö taitaa toimia Pohjois-Savo +Joensuu alueella (?)
 

R0kMies

BANNATTU
BANNED
Premium+ ☆☆☆
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Porissa SuomiAreena, Jazzit, asuntomessut. Takseja tullut kymmeniä muualta Suomesta, jotka kiertävät jatkossa kaikkia isoja tapahtumia pitkin Suomea? Tätä me täällä tarjoamme.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 373
Tuli samaan aikaain kuin FixuTaxi lanseerattiin. Eli uusi.
Sinänsä positiivista että nämä paikalliset firmat ovat sen verta fiksuja että eivät vaan jää tuleen makaamaan Uberin ja muiden edessä vaan ottavat jopa ihan aloitteen palvelujen uusimisessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Sinänsä positiivista että nämä paikalliset firmat ovat sen verta fiksuja että eivät vaan jää tuleen makaamaan Uberin ja muiden edessä vaan ottavat jopa ihan aloitteen palvelujen uusimisessa.
Taksilupien saatavuuden vapauttaminen kuitenkin selkeästi laukaisi tämän muutoksen. Niin kauan kuin tarjontaa rajoitettiin, ei kilpailu ilmeisesti pakottanut firmoja parantamaan palveluitaan. On se kumma kun kilpailun lisääntyminen aiheuttaa tälläistä...
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ei tuossa FixuTaxin softasta nyt ole mitään erikoista. TH:llä tuollainen ollut jo yli vuoden.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Tuo FixuTaxin sovellushan on sama kuin kovasen oma, hinnat toki eroaa. Eli saattoi olla käytössä jo ennen uudistustakin, ainakin joku sovellus kovasella jo entuudestaan oli, onhan heillä aina ollut oma keskuskin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tuo FixuTaxin sovellushan on sama kuin kovasen oma, hinnat toki eroaa. Eli saattoi olla käytössä jo ennen uudistustakin, ainakin joku sovellus kovasella jo entuudestaan oli, onhan heillä aina ollut oma keskuskin.
Jep sama softa eri värityksellä.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 895
Näköjään Helsinki-Vantaan alle 5km kiinteät hinnat on vedätystä esim 5km fixu taksilla kiinteä 25€ ja mittarilla ~18€. Kannattaa pyytää veloittamaan mittarilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 597
Viestejä
4 185 442
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom