- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 195
Luulen että se Herra tai Rouva joka ko. laitoksen ostaa, ei saivartele foorumeilla kirjotusvirheestä myynti-ilmoituksessa
Pointtina nyt oli, että jos myydään tuon hintaista autoa, niin luulisi olevan edes äidinkielentaidot hallussa. Ymmärrän jos Pentti Peruskorjaaja myy 500 euron sitikkaa, niin ilmotus on luokkaa "tästä hyvä kesä auto kaikki toimii hyvät renkaat soita ja kysy". Kirjoitustaidot ovat kuitenkin myyntihommissa melko tärkeät. Vai antaako nuo kirjoitusvirheet hyvän vaikutelman autokauppiaasta?Luulen että se Herra tai Rouva joka ko. laitoksen ostaa, ei saivartele foorumeilla kirjotusvirheestä myynti-ilmoituksessa
Liike on Tammisaaressa ja myyjälistalla on liuta suomenruotsalaisia, joten kyse ei todennäköisesti ole äidinkielestä.Pointtina nyt oli, että jos myydään tuon hintaista autoa, niin luulisi olevan edes äidinkielentaidot hallussa. Ymmärrän jos Pentti Peruskorjaaja myy 500 euron sitikkaa, niin ilmotus on luokkaa "tästä hyvä kesä auto kaikki toimii hyvät renkaat soita ja kysy". Kirjoitustaidot ovat kuitenkin myyntihommissa melko tärkeät. Vai antaako nuo kirjoitusvirheet hyvän vaikutelman autokauppiaasta?
Toisaalta jos miettii tuon tyyppistä harrastusvälinettä voisi kuvitella markkinan olevan sen verran rajallinen, että tosiostaja ei kirjoitusvirheistä juuri välitä, kunhan myyjä on muuten luotettavaksi tiedetty. Tilanne saattaisi olla toinen, jos kyseessä olisi vastaavan hintaluokan edustusauto.Pointtina nyt oli, että jos myydään tuon hintaista autoa, niin luulisi olevan edes äidinkielentaidot hallussa. Ymmärrän jos Pentti Peruskorjaaja myy 500 euron sitikkaa, niin ilmotus on luokkaa "tästä hyvä kesä auto kaikki toimii hyvät renkaat soita ja kysy". Kirjoitustaidot ovat kuitenkin myyntihommissa melko tärkeät. Vai antaako nuo kirjoitusvirheet hyvän vaikutelman autokauppiaasta?
Ole nyt onnellinen että bättrefolk edes viitsi laittaa ilmoituksen suomeksi.170k€ kärry ja myyjä ei osaa edes kirjoittaa. "kilpaauto".
En tiennyt että kyseinen alue on näiden ruåtsalaisten suosiossa, joten ei käynyt mielessä.Ole nyt onnellinen että bättrefolk edes viitsi laittaa ilmoituksen suomeksi.
Kerrotko minullekkin, että kuka puhui tyhmyydestä?No aika kapea maailmankatsomus on, jos ei keksi kirjoitusvirheelle mitään muuta syytä kuin että myyjä on automaattisesti "tyhmä".
"minullekkin" kirjoitetaan "minullekin"Kerrotko minullekkin, että kuka puhui tyhmyydestä?
Joo ja sulta puuttuu iso alkukirjain ja loppuvälimerkki blaablaa. Saisko niitä autoja vaihteeksi?"minullekkin" kirjoitetaan "minullekin"
Kaverilla on tuollainen. Vuosimallia en muista, mutta ainakin ihan samannäköinen ja samalla koneella. Kulkee ihan kivasti tuolla teholla ja muutenkin ollut aika perusvarma kippo ilman mitään ylimääräisiä. Kyseisen henkilön tietäen on varmasti ollut vielä melko huonolla huollolla.Pitäsi löytää halpa ja vähän kuluttava auto ja tämä pisti silmään. Onko noi vanhat Kiiat mistään kotoisin ja onko toi hinta järkevä? Parempia ideoita samassa hintaluokassa?
KIA Cee'd 1.6 CRDi LX 5d Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nettiauton puolella "kaunisteltu" versio omasta nimestä. Leevi Lång onkin Leif Långström.Kiitos. Vilkasin rekkarilla tiedot niin näyttää olevan veroja rästissä reippaasti ja omistajankin sukunimi kertoo että unohdan tämän heti..
Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.Kulkee ihan kivasti tuolla teholla
Ei sen 0-100 niin ole väliä, sit kun 100-200 menee 8s niin kiihtyvyys todella tuntuu.Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.
Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...
Tolla nimellä kun hakee niin eka hakutulos:Nettiauton puolella "kaunisteltu" versio omasta nimestä. Leevi Lång onkin Leif Långström.
Mulla menee toinen 4s ja toinen 10,5s ja tuolla 4s vehkeellä saa ihan tarpeeksi kiihdyteltyä suuremmat paineet pois niin ei tarvitse kauppakassin kulkea yhtään kovempaa.Jos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.
Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...
Hohhoijaa, nää on näitä joihin ei pitäisi vastata. Oma on 170hp paku ja toisessa 150hp molemmissa dieselvoimaa. Edes noilla et ikinä pysty noita 0-100 aikoja ottamataan ellet ole valojen ensimmäinen. Edellinen oli 200hp ja sitä edellinen 280hp A5. Onko tullut tehoja ikävä...ei. En muuten tiedä yhdenkään kipponi 0-100 aikoja :OJos on tyytyväinen 116hp / 11.5s 0-100 -suorituskykyyn, niin ei vahingossakaan kannata kokeilla mitään ns. modernia. Sitten nimittäin tuollaisia ei pysty enää harkitsemaankaan.
Mulla edellisten autojen lukemat olivat 5.9s ja 7.1s, ja nykyinen 8.0s tuntuu laiskalta. Ja kun ajoin muutaman päivän tavallisella 10-sekunnin kauppakassilla, oli jokaisessa kiihdytyksessä kaasu pohjassa. Onneksi en ole vielä Doug DeMuro -skaalalla, jossa 5.0s on perheautolle sopiva keskiarvo ja antaa arvosanan 5/10...
Tuusulanväylän pohjoispäässä viimeisten liikennevalojen jälkeen etelään päin alkaa motari 100 km/h rajoituksella.Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?
Pahin on ehdottomasti se hämeenlinnanväylän liittymä noista ja siinä oon todistanut mm sellasta, että oikeaa kaistaa tuleva on nähdessään mun tulevan liittymään väistänyt vasemmalle (luullut etten saa vauhtia) ja melkein teilannut siellä olevan auton (ei suoranaisesti liittyjän vika, mutta lieveilmiö) ja tuossa mm edessäajava itse siis hämeenlinnanväylää ajaneena on vetänyt muutamiakin kertoja kovia jarrutuksia, että liittymästä päästään. Omalla kesäautolla tuo on hyvinkin vaivaton liittymä kun n. 300 heppaa takaa sen helpon 80-100km/h vauhdin liittyessä mutta 100 heppanen ei todellakaan.Jaa'a, vai että alitehoinen on vaaraksi...
Eipä ole noissa paikoissa ollut ongelmia anopin entisellä 66kW Mondeolla. Aina mahtuu johonkin väliin eikä ikinä ole henki vaarassa.
Valitettavasti Suomessa myytäville autoille ei ilmoiteta juuri muita suorituskykylukemia kuin 0-100, huippunopeus ja ohituskiihtyvyys (80-120 tms.). Jälkimmäinen on täysin turha, koska se on a) liian lyhyt pyrähdys ja b) riippuu täysin siitä, sattuuko kyseisestä autosta löytymään juuri tuolle välille sopiva vaihde. Huippunopeus ei myöskään kerro juuri mitään, koska se on kuitenkin rajoitettu 250:een. Jäljelle jää vain 0-100.Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?
Niin; joillekin riittää, että pysyy juuri ja juuri liikenteen mukana, saa juuri ja juuri vähän makkaraa leivän päälle ja mahtuu juuri ja juuri asumaan korsolaiseen yksiöönsä. Jotkut haluavat vähän enemmän, parempaa ja hauskempaa.Jos 75hp Astralla pystyy liikenteen mukana kiihdyttämään tarpeeksi joka tilanteessa niin kyllä tuollakin.
Mä kyllä käytän autosta kaikki tehot aina kun vähänkään on mahdollista, oli siinä voimaa sitten kuinka paljon tahansa Lapsellista varmaan mutta kyllä kenkiminen kivaa on. Oon varmaan sellanen dynaamisesti ajava mulkero. Nykykäyttis on sieltä laiskimmasta päästä ollen 136hv automaattidisukka ja sillä saakin ottaa käytännössä _aina_ paikaltaan lähtiessä ns "kaikki irti" oikealla vääntöalueella että liikkuu mihinkään. Ajoin tänään jollain litrasella automaatti Kialla ja totesin että näköjään vieläkin laiskempia autoja on olemassa, kuin tuo oma. Pienellä bensakoneella sai kaupunkialueellakin jo vinguttaa punarajan tuntumassa ihan jatkuvasti että liikkuu säällisesti johonkin. Jotain 1000km siirtymää yhteen putkeen en halua sillä edes ajatella suomen oloihin.Hohhoijaa, nää on näitä joihin ei pitäisi vastata. Oma on 170hp paku ja toisessa 150hp molemmissa dieselvoimaa. Edes noilla et ikinä pysty noita 0-100 aikoja ottamataan ellet ole valojen ensimmäinen. Edellinen oli 200hp ja sitä edellinen 280hp A5. Onko tullut tehoja ikävä...ei. En muuten tiedä yhdenkään kipponi 0-100 aikoja :O
Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?
Jotkut on valmiita maksamaan sen 40K€ extraa jotta pääsee 0-60 kiihdytyksen tusinan kertaa vuodessa sekunnin nopeammin, itse en. Jos 75hp Astralla pystyy liikenteen mukana kiihdyttämään tarpeeksi joka tilanteessa niin kyllä tuollakin.
Voisitko puhua vähän enemmän paskaa? Mä en edes yritä uskoa, että poljet jotain litrasta kiiaa punarajalle, jatkuvasti ja taajamassa. Tai sitten olet 19v jonne ja lainasit mutsin autoa.Pienellä bensakoneella sai kaupunkialueellakin jo vinguttaa punarajan tuntumassa ihan jatkuvasti että liikkuu säällisesti johonkin.
8s 100-200 vetää penkkiin samalla voimalla kun 0-100 8 sekuntiin, niin kyllähän paikoiltaan helpommin repivän kiihtyvyyden ja vielä pienemmällä koneteholla saa kun noista isoista nopeuksista.Ei sen 0-100 niin ole väliä, sit kun 100-200 menee 8s niin kiihtyvyys todella tuntuu.
Tampereeltakin löytyy, valoista suoraan sataseen.Onko Suomessa jossain 100km/h rajoitusalueella liikennevalot?
Tuo 8s paikaltaan 100 nopeuteen, ei kyllä ole mitenkään kummoinen repäisy. Tuo 8s 100-200 on taas melkein pelottava kokemus.8s 100-200 vetää penkkiin samalla voimalla kun 0-100 8 sekuntiin, niin kyllähän paikoiltaan helpommin repivän kiihtyvyyden ja vielä pienemmällä koneteholla saa kun noista isoista nopeuksista.
Itselläkin oli aikoinaan juuri saman tehoinen vaparidiiseli. Valmistaja lupasi uutena 0-100 23s.Mutta mulla oli aikoinaan 55kw vaparidiisseli 1600kg omapainolla, sillä ei kyllä sujuvasti liitytty motareille tai ohitettu juuri missään ellei ollu vauhtia jo valmiiksi. Sille kellotin joskus racechronolla 21.3s 0-100 lievään alamäkeen.
Itselläni oli juuri ajossa pari päivää Citroen C1, tehoja ei juurikaan mutta keveys antaa sentään vähän anteeksi. Eihän minun käyttiksessänikään ole kuin juuri ja juuri sata heppaa, mutta silti vaimo repesi kun lähdin sitikalla kiihdyttämään valoista. Kertoo jotain tehoistaItselläkin oli aikoinaan juuri saman tehoinen vaparidiiseli. Valmistaja lupasi uutena 0-100 23s.
Tämän jälkeen kaikki autot ovat tuntuneet raketilta
Motarin rampit aivan painajaisia ja rekankin taakse jäätiin kiltisti oleskelemaan.Traktoreita pysty ohittamaan turvallisesti.
Mistäs?Tampereeltakin löytyy, valoista suoraan sataseen.
@taski :lla varmaan kaikista valoistaMistäs?
mitä tuo vaatii löylyä koneesta? Piisaako 500 hv?Tuo 8s paikaltaan 100 nopeuteen, ei kyllä ole mitenkään kummoinen repäisy. Tuo 8s 100-200 on taas melkein pelottava kokemus.
N.450hp ja 1600kgmitä tuo vaatii löylyä koneesta? Piisaako 500 hv?
Ei oo tullu kellotettua omaa autoa koskaan, mutta kyllähän toi 100-200 on paljon rauhallisempi kun vaihdot ei enää aiheuta ylimääräistä liikettä. 1-2-3 vaihdot vähän kuitenkin tuntuu hanurissa. Luultavasti takakelkan puslat on liian löysät.
no ei toi 420 nyt sit virveen kaukana ole samalla massallaN.450hp ja 1600kg
Google Maps Nuo suoraan jatkuvat kaistatMistäs?
Joskus oli 115hv pärrä mikä meni tuon 100-200 luultavasti tuon 8s tai vähän alle. Sen sijaan 0-100 sujui 3sek ja onhan se ihan jäätävän paljon kovempi kiihtyvyys (ja sen tunne).Tuo 8s paikaltaan 100 nopeuteen, ei kyllä ole mitenkään kummoinen repäisy. Tuo 8s 100-200 on taas melkein pelottava kokemus.
On toki, mutta puhutaan jo aika kovista tykeistä jos noin 30 metrin matkalla paikoiltaan saa reilun ylinopeuden aikaseksi siihen kohtaan. Käytännössä tuossa moni lähtee ohituskaistaa lappu lattiassa ja satanen voi olla lasissa tuossa motarin merkin kohdalla, sporttisilla vähän aiemmin.Onhan tuossakin viidenkympin rajoitus risteyksen yli.