Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Plexkodiconnect, sillä saa plexin pyörimään kodin kautta.
Varmaan VLC:nkin kautta saa asioita pyörimään. Tai Mx-playerin.

Ei tuo Filips mikään maailman tehokkain vehje ole, eli käytit mitä käytit niin tod. näk. verkon yli 4K asioissa on hieman säätämistä että ne saa toimimaan kuten haluaa. Ei taida jaksaa tuo töllö itse pyörittää yli 30Mbps laadulla olevia filuja.


Yle Areenalle tuli muuten päivitys ja ainakin yhden pikaisen kokeilun jälkeen ääni ja kuva pysyy synkissä nyt 8102:lla. \o/
Onnistuuko 10bit HDR tuon kautta vai ainoastaan 4k ?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Onnistuuko 10bit HDR tuon kautta vai ainoastaan 4k ?
Onnistuu. Et saa parempaa 65" töllöä tuohon hintaan. Käy nyt vaan hakemassa se pois.

Sen mitä itse olen huomannut tuon Kodin kautta niin lähes aina kun laittaa 4K asian pyörimään niin ääni ja kuva ei ole synkassa mutta kun pausettaa ja jatkaa katsomista niin sitten ne menee synkkaan. Pieni juttu ja enkä tiedä onko kyse kodista, pkc:stä vai plexistä vai wifistä vai kuun asennosta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
82
Olenko ainut, jolla on selviä ongelmia Sonyn 65XE9005 telkkarin liiketoiston kanssa ? Jalkapallossa en tuota niinkään huomaa, mutta snooker lähetyksissä selvästikin (valkoinen pallo 'monistuu' vieriessään).

Mielestäni aika monia asetuksia kokeillut, mutta ehkä se oikea vielä kateissa. Kukaan löytänyt tähän ratkaisua vai olenko yksin ongelmani kanssa ?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Onnistuu. Et saa parempaa 65" töllöä tuohon hintaan. Käy nyt vaan hakemassa se pois.

Sen mitä itse olen huomannut tuon Kodin kautta niin lähes aina kun laittaa 4K asian pyörimään niin ääni ja kuva ei ole synkassa mutta kun pausettaa ja jatkaa katsomista niin sitten ne menee synkkaan. Pieni juttu ja enkä tiedä onko kyse kodista, pkc:stä vai plexistä vai wifistä vai kuun asennosta.
Muotoilen uudestaan onnistuuko pkc: kautta 4k 10bit HDR materiaalin lähetys wifin ylitse. Olen ymmärtämyy että se vie paljon kaistaa ja samalla taitaa pakata materiaalia jolloin se tulee televisioon 8bit SDR materiaalina.

Googlasin aiheesta, lyhyesti plex ei tue 10bit HDR materiaalia vielä. Vai oletko testannut toimivuutta?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Muotoilen uudestaan onnistuuko pkc: kautta 4k 10bit HDR materiaalin lähetys wifin ylitse. Olen ymmärtämyy että se vie paljon kaistaa ja samalla taitaa pakata materiaalia jolloin se tulee televisioon 8bit SDR materiaalina.

Googlasin aiheesta, lyhyesti plex ei tue 10bit HDR materiaalia vielä. Vai oletko testannut toimivuutta?
En nyt tietenkään voi 100% varmuudella sanoa kun en kait sitä mistään näe mitä se töllö toistaa mutta uskon, että Kodin kautta ajettuna PKC:llä tuo on mahdollista kun PMS ei transkoodaa tmv vaan Kodi hoitaa homman. Plex:n appia käyttämällä ei varmaan ole mahdollista, mutta kuka sitä sontaa käyttää muutenkaan. Ei se toista 4K:ta ainakaan mulla ja muutenkin niin herkästi transkoodaa jos katsoo jotain erikoisempaa.
Ja siis Kodin kautta voi siis toki ilman plexiäkin noita katsella jos sikseen tulee. En vaan käytä kodia niin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Tarviiko Philips 65pus8102 chromecast ultran kylkeen vai toimiiko TV:n oman äpin kautta Netflix suoraan 4k HDR materiaali? Tai entäs omat leffat tietokoneelta, onnistuuko niiden striimaus suoraan töllöön wifin yli?
Toimii suoraan. Minulle ehdotti tilauksen päivitystä tuohon kalliimpaan tilaukseen. Otin ja hyvin toimii.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Pus 8102:lle taitaa olla uusi fw päivitys:
Philips: Neue Firmware für 2017/2018er TVs mit Android TV 7 (TPM171E: 3.0.246.5) - Toengels Philips Blog

En ole vielä töllöstä kurkannut, että tarjoaako jo mulle moista.
Ei ole kovin kaksinen changelog:
Changelog Firmware TPM171E _ 003.000.246.005 - Date: 2018/06/18

  • Improvements for AL Hue
  • Improvements for Ethernet connection loss
  • Improvements for SmartTV apps
  • Improvements in on screen messages
  • Improvements in country selection channel installation
  • Improvements in Txt for Turkish language
  • Introduction "Follow flag" in AL style
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
86
Olisi tarkoitus päivittää nykyinen 65” halpis 4k-telkkari parempaan, budjetti 2500€ luokkaa, vaihtoehdot on:
-laadukas 65” LED
-halpa 75” LED
-halpa 65” OLED

Käyttö on fullHD- ja 4k/HDR-matskun katselua mediatoistimilta ja PS4:lla pelaamista, TV:tä ei tule katsottua huonon kuvanlaadun vuoksi, joten kuvanparannusominaisuuksilla ei ole juurikaan väliä. Mitä vaihtoehtoa suosittelisit ja miksi? Huone asettaa rajat ruudun koolle, tuo 75” on maksimi, muuten myös tykki olisi harkinnassa.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Jos käyttäjä ei löydä paneelista lainkaan virheitä, niin suhtautuisin arvioon kovin varauksella. Nm. kolmas 9005 toden sanoi, sekin pienillä varauksilla.
Täydellisen tasalaatuista tämän kokoista LCD:tä kun ei vain ole..:grumpy:
No en toki suurennuslasilla ole katsonut ja jotain ominaisuuksia on, mutta ei ainuttakaan sellaista virhettä, joita löytyy kaikista halvemmista töllöistä ja huonommista mallisarjoista. Mikä kuvavirhe tästä sitten joka yksilöstä löytyy?
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 876
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Pitkällisten pohdintojen jälkeen päädyin tuohon 55XE9005:n kun oli Gigantissa tarjouksessa. Viitsisikö joku kerrata mitä tweakkeja tälle kannatti tehdä? Animaatiot pois käytöstä ja Shelf, oliko muuta? Ja mitäs tyyppivikoja tässä on ollut joita kannattaisi tarkkailla ennekuin tekee päätöksen, että lähteekö takaisin Giganttiin vai ei? Ja olikos tälle hyviä kuva-asetuksia jossain? Joku puhui jostain videosta?

E: Onko jenkkien X900E sama kuin tämä EU:n XE9005?

E2: Olikohan tämä video kyseessä? Kelvannee myös tuohon 55" malliin?

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Pitkällisten pohdintojen jälkeen päädyin tuohon 55XE9005:n kun oli Gigantissa tarjouksessa. Viitsisikö joku kerrata mitä tweakkeja tälle kannatti tehdä? Animaatiot pois käytöstä ja Shelf, oliko muuta? Ja mitäs tyyppivikoja tässä on ollut joita kannattaisi tarkkailla ennekuin tekee päätöksen, että lähteekö takaisin Giganttiin vai ei? Ja olikos tälle hyviä kuva-asetuksia jossain? Joku puhui jostain videosta?

E: Onko jenkkien X900E sama kuin tämä EU:n XE9005?

E2: Olikohan tämä video kyseessä? Kelvannee myös tuohon 55" malliin?

Tyyppivika frame repeat-bugi 50 Hz sisällöllä, jos et huomaa MM-futiksessa tuskin havaitset muullakaan materiaalilla. Ei vaikuta leffoihin tai pelaamiseen.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Lisäksi käyt veivaamassa kaikki suositukset -täpät veks, jotta suosituksia ei ole, eikä tule. Sitten TVguidessa kun painat vasemmalle, niin et salli niitä tiedonkeruita ja muiden ihmisten suosituksia / massatietoja tai muuten guide latailee niitä tietoja taustalla, mitä ihmiset eniten kattoo Sonyn töllöillä just ny. Ja tietty sijainti veks. Ja maaksi Tanska (kieli voi olla Suomi), jos haluut järjestellä kanavat ihan mihin vaan järjestykseen (Tanskalla ovatkin jo aika hyvin valmiiksi).

PS. Uudessa XF-sarjassa on nyt sitten DSE:tä vikana, että kyllä XE on turvallisempi valinta koska häröt on hyvin vähissä ainakin kahden yksilön perusteella, jota kumpaakaan ei tarvinu vaihtaa. XF:ssä sama frame repeat -arvonta myös.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
82
Lisäksi käyt veivaamassa kaikki suositukset -täpät veks, jotta suosituksia ei ole, eikä tule. Sitten TVguidessa kun painat vasemmalle, niin et salli niitä tiedonkeruita ja muiden ihmisten suosituksia / massatietoja tai muuten guide latailee niitä tietoja taustalla, mitä ihmiset eniten kattoo Sonyn töllöillä just ny.
Tyhmänä kysyn, että mistä nuo löytyvät ? En omasta Sonystani onnistunut noita löytämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Samsung 50&quote; UHD Smart TV UE50MU6125 - Televisiot

Tuo linkin Samsung on vissiin ihan hyvä televisio hintaisekseen? Muistelisin ainakin, että sitä on aiemmin suositeltu halvempien hintaluokassa. Miten paljon lisää rahaa pitää laittaa, että ylipäätään saisi parempaa? 50" olisi tilanpuutteen vuoksi parempi koko kuin 55" mutta jälkimmäinenkin ehkä käy. Onko tuosta seuraava sitten oikeastaan se Sonyn XE9005?

Veli siis miettii uutta televisiota PS4:n ja Chromecast Ultran kaveriksi ja pohtii nyt tuota Samsungia. Enimmillään käyttäisi siis pelailuun konsolilla ja sarjojen streamailuun. Sony on varmaan aikalailla kaikessa parempi mutta mahtaakohan olla tuplahintansa edestä.. Ja onko tuossa noiden kahden välissä mitään muita potentiaalisia vaihtoehtoja? Sinänsä ei vaikuttaisi olevan suuria vaatimuksia, kunhan olisi toimiva ilman merkittäviä puutteita. Aiemmin ollut käytössä Samsungin UE40C6715US, joten siihen voinee verrata noita uusiakin. Tuo taisi olla aikanaan high-end malli, joten voiko tuo MU6125 olla peräti downgrade siihen nähden?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Samsung 50&quote; UHD Smart TV UE50MU6125 - Televisiot

Tuo linkin Samsung on vissiin ihan hyvä televisio hintaisekseen? Muistelisin ainakin, että sitä on aiemmin suositeltu halvempien hintaluokassa. Miten paljon lisää rahaa pitää laittaa, että ylipäätään saisi parempaa? 50" olisi tilanpuutteen vuoksi parempi koko kuin 55" mutta jälkimmäinenkin ehkä käy. Onko tuosta seuraava sitten oikeastaan se Sonyn XE9005?

Veli siis miettii uutta televisiota PS4:n ja Chromecast Ultran kaveriksi ja pohtii nyt tuota Samsungia. Enimmillään käyttäisi siis pelailuun konsolilla ja sarjojen streamailuun. Sony on varmaan aikalailla kaikessa parempi mutta mahtaakohan olla tuplahintansa edestä.. Ja onko tuossa noiden kahden välissä mitään muita potentiaalisia vaihtoehtoja? Sinänsä ei vaikuttaisi olevan suuria vaatimuksia, kunhan olisi toimiva ilman merkittäviä puutteita. Aiemmin ollut käytössä Samsungin UE40C6715US, joten siihen voinee verrata noita uusiakin. Tuo taisi olla aikanaan high-end malli, joten voiko tuo MU6125 olla peräti downgrade siihen nähden?
No itse pohdin samaa asiaa vasta viikko sitten ja oli jo ostoskorissa juurikin tuo linkkaamasi laite. Päädyin kuitenkin laittamaan 50e lisää ja ostin verkkiksestä tämän.

Samsung UE55MU6192 55" Ultra HD 4K Smart LED ‐televisio 499,00 €

Aikalailla sama laite, mutta 5" isompana. Ihan sillä ajatuksella, että vielä ei ole elämässäni tullut fiilistä, että tulipa ostettua liian iso. Ja itse laitteessa en ole vielä havainnut mitään moitittavaa. Joku muu voi olla toista mieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Saa Gigantistakin tuon 55" 499€. Ei tosissaan ole hinnasta kiinni vaan ihan yksinkertaisesti asunnon koosta. 50" mahtuu paremmin, 55" on vähän turhan leveä tilaan. Toki sellaisen jollain konstilla voinee saada.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Saa Gigantistakin tuon 55" 499€. Ei tosissaan ole hinnasta kiinni vaan ihan yksinkertaisesti asunnon koosta. 50" mahtuu paremmin, 55" on vähän turhan leveä tilaan. Toki sellaisen jollain konstilla voinee saada.
~10% lisähinnalla ~21% lisää kuvapinta-alaa, jos haluaa kliinisen kylmästi laskea :)
Suositus on ottaa isoin mitä tilaan fyysisesti saa mahtumaan budjettinsa rajoissa, sillä yleensä katseluetäisyydet etenkin 4K materiaalille ovat turhan pitkiä.
En ole tainnut kertaakaan kuulla, että televisio olisi lopulta ollut liian iso, vaan ennemminkin juuri toisin päin, että "olisi se ehkä isompikin voinut olla".

Size - Optimal 1080p - Optimal 4K
50" - 1.93 m - 0.89 m
55" - 2.14 m - 0.98 m
TV Size to Distance Calculator and Science
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Kyllä mä tiedän tuon kokojutun ja niin tietää telkun hankkijakin mutta ihan yksinkertaisesti tila loppuu pienestä yksiöstä kesken. Pitää laittaa koko asunnon järjestys uusiksi. Jos ostaa tuon Samsungin niin voi ottaa tuon 50" mutta kalliimmissa ei oikein ole vaihtoehtoja kuin 55". Kiinnostaisi enemmän tietää jos joku osaisi verrata itse televisioita tai suositella vaihtoehtoja, tuumat voi sitten katsoa itse. (Kyllä se television tuleva omistajakin haluisi 55" mutta totesi, että tilan fyysisten rajoitteiden puolesta 50" olisi parempi.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Kyllä mä tiedän tuon kokojutun ja niin tietää telkun hankkijakin mutta ihan yksinkertaisesti tila loppuu pienestä yksiöstä kesken. Pitää laittaa koko asunnon järjestys uusiksi. Jos ostaa tuon Samsungin niin voi ottaa tuon 50" mutta kalliimmissa ei oikein ole vaihtoehtoja kuin 55". Kiinnostaisi enemmän tietää jos joku osaisi verrata itse televisioita tai suositella vaihtoehtoja, tuumat voi sitten katsoa itse. (Kyllä se television tuleva omistajakin haluisi 55" mutta totesi, että tilan fyysisten rajoitteiden puolesta 50" olisi parempi.)
On tuossa nyt ehkä jotain katsastamisen arvoisia laitteita MU6125 ja XE9005 välillä, kuten:

Samsung 49/55 NU71xx, input lag ~13-15ms kun MU6 ~20ms joten PS4:n kaveriksi parempi. samsung nu71 - haku sivu(i)lla
Lisänä kehittyneempi paneeli (8bit+FRC vs 8bit), HDR10+ tuki, AC-wlan ja ehkä jotain muuta pientä.

Panasonic TX-50TX-50EX700E, 8bit+FRC paneeli, edge-led local dimmingillä ja AC-wlan lienee plussia MU6125 verrattuna
Perushyvä laite ja ainakin käyttäjäarvostelijat ovat tykänneet Panasonic TX-50EX700E 50" 4K Ultra HD Smart LED ‐televisio 599,90 €

Pointti kuitenkin lienee, että on todella suhteellista minkä arvoisena ostaja pitää mitäkin ominaisuuksia.
Toki tuplahinnalla saa parempaa tekniikkaa, mutta kuten itsekin sanoit, niin onko tuplahinta sen väärti.
Tämä on siis ostajasta (eli ilmeisesti veljestäsi) kiinni arvostaako 450€ säästöä enemmän kuin jonkin verran parempaa kuvaa televisiossa, MU6125 kuitenkin tekee kaiken tarvittavan varsin hyvin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Tyhmänä kysyn, että mistä nuo löytyvät ? En omasta Sonystani onnistunut noita löytämään.
Home -> Asetukset -> Järjestelmäasetukset otsikon alla Aloitusnäyttö -> Suositusrivi -> kaikki täpät pois päältä, ettei mikään saa näyttää suosituksia. Ellet sitten halua jotain ihme bloattia siihen homescreenin ylimmälle riville. Kaiken disabloi niin näkyy harmaa pilvi "ei suosituksia" niin eipä tarvi generoida mitään vaihtuvia juttuja käyttösi mukaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Onko kukaan testannut minkä bitraten 4K hecv/avc videoita PUS8102 pystyy pyörittämään USB-kovolta joko Kodilla tai miksei muillakin ohjelmilla.
Oon koittanut vain muistitikulta USB3 portista ja videot oli vain täyttä puuroa ja en ole enempää ehtinyt tutkia miksi näin. Muistaakseni polskit valitti, että usb-toistossa olisi ongelmaa filipsissä.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
60
Naapurilla on Sonyn 65 xe9005 ja minulla ketjun philips PUS8102, jota on muutama päivä nyt säädetty. Philipsissä äkkiseltään huomattavasti parempi liiketoisto ja ääni. Kuvakin näyttää huomattavaasti paremmalta, mutta voi johtua, ettei sonya ole paljoa säädelty. Philipsin kaukosäädin mielestäni parempi.
Minun on pakko käyttää perfect natural motion asetusta vähintään minimilla, muuten näen kuva etenee minun silmiin pätkimällä (kuin olisi liian alhainen hz). Liiketoistoasetuksilla saa loistavan kuvan aikaan, mutta kääntöpuolena on artifaktit liikkuvan kohteen ympärillä. HDR asetuksiin ei ole vielä loytynyt omaan silmään sopivia asetuksia, löytyisiköhän jostakin?

Kuitenkin muutama kysymys: appeilla katsoessa ei saa infoa kuvasta, siis resoluutiota, hz ja äänitietoja. Sonyssä sama ominaisuus eli ilmeisesti android homma.

Millaisilla asetuksia tulisi käyttää pelatessa input lagin minimoimiseksi?

Kuva-asetukset ei saa säädettyä kuin eri hdmi tuloille ja eri resoluutioille. Eli esim apple tv:lla fullhd ja areenan fullhd apilla on samat kuvasetukset.

Miten kirkas kuva astutusten kohinanvaimennus ja mpeg artifact säädöt muilla? Jalkapallon sai kohtuulliseksi säätämällä, mutta häviää Sonyn "live jalkapallo asetukselle"

TV käynnistää apple tv:n ja PS4:n kun sourcesta valitsee, mutta ei kuitenkaan sammuta laitteita kun tv:n sulkee
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Käske naapuria kattomaan vaikka aluks Rtingsistä suositellut säädöt sille XE9005:lle ja siitä lähdet vertaamaan liiketoistoa. Defaulttina on kyllä ihan hirvee Vakio-kuvatilassa. Tältäkin foorumilta löytyy oma kuvansäätötopiccinsa XE9005, jossa ihan hyviä säätöpaketteja eri mieltymyksiin. Omaan makuun rtingsin "oikeat säädöt" vähän värilämpötilaltaan liian lämpimät ja kirkkaus mieluummin itellä 10 kuin 5/100 jne. Sitten kun sd-matskuakin tulee katottua, niin sitä varten tarvii jotain parannuksia olla päällä ettei subit oo ihan suttua.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
60
Käske naapuria kattomaan vaikka aluks Rtingsistä suositellut säädöt sille XE9005:lle ja siitä lähdet vertaamaan liiketoistoa. Defaulttina on kyllä ihan hirvee Vakio-kuvatilassa. Tältäkin foorumilta löytyy oma kuvansäätötopiccinsa XE9005, jossa ihan hyviä säätöpaketteja eri mieltymyksiin. Omaan makuun rtingsin "oikeat säädöt" vähän värilämpötilaltaan liian lämpimät ja kirkkaus mieluummin itellä 10 kuin 5/100 jne. Sitten kun sd-matskuakin tulee katottua, niin sitä varten tarvii jotain parannuksia olla päällä ettei subit oo ihan suttua.
No itse asiassa kun kävin katsomassa sonya niin aloin iskemään juurikin noita rtingisin säätöjä sisään. Juurikin tuo kirkkaus sattui myös itselle silmään, kun kuva näytti 4 kirkkaudella jo niin pielessä olevalta, että ajattelin paneelin olevan niin oma yksilönsä, että jätin kesken.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Ilmeisesti tuossa Samsungin UE55MU6195:ssä ei olekaan 3.5mm liitäntää? Aika erikoinen puute jos ei saa katseltua esim. kuulokkeilla. Saako siihen edes mitenkään näppärästi sitten kytkettyä 2x JBL LSR305 kiinni ilman erillistä DACcia tai esivahvistinta? Tuossa Panasonicissa näemmä sentään olisi 3.5mm. (Itselläni omassa töllössä Behrut kiinni 2x XLR -> 1x 3.5mm piuhalla ja se on ainakin toiminut näppärästi toistaiseksi.)
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
293
Aktiivit joutaa välissä "studiokäytöstä" PUS8102:n kaveriksi.

Onko tosiaan tilanne vielä tämä, että kuulokeliitänään kautta kytkettynä volumen säätö onnistuu vain
alavalikkojen kautta?
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Onko toi lähetyssingnaali tosiaan noin paska noissa futiskisoissa? Nytkin Eng-Tun aivan karsea kuvanlaatu.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Onko toi lähetyssingnaali tosiaan noin paska noissa futiskisoissa? Nytkin Eng-Tun aivan karsea kuvanlaatu.
Kieltämättä kuvanlaatu on huono, jos Tunisia ja Panama menevät sekaisin :D

Itse en ole kiinnittänyt huomiota erityisen huonoon kuvanlaatuun. Ei ole 4K, mutta ihan perus HD-kanavien tasoa.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
893
Itse kiinnittänyt myös huomiota tuohon ylen hd-laatuun, uudesta Sonyn XE90 katsoessa pelaajien ympärillä kohinaa vaikka kaikki kuvanparannukset yms, on pois päältä. Studiossa myös kuva meinaa kohista, varsinkin nuo taustalavasteet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
On tuossa nyt ehkä jotain katsastamisen arvoisia laitteita MU6125 ja XE9005 välillä, kuten:

Samsung 49/55 NU71xx, input lag ~13-15ms kun MU6 ~20ms joten PS4:n kaveriksi parempi. samsung nu71 - haku sivu(i)lla
Lisänä kehittyneempi paneeli (8bit+FRC vs 8bit), HDR10+ tuki, AC-wlan ja ehkä jotain muuta pientä.

Panasonic TX-50TX-50EX700E, 8bit+FRC paneeli, edge-led local dimmingillä ja AC-wlan lienee plussia MU6125 verrattuna
Perushyvä laite ja ainakin käyttäjäarvostelijat ovat tykänneet Panasonic TX-50EX700E 50" 4K Ultra HD Smart LED ‐televisio 599,90 €

Pointti kuitenkin lienee, että on todella suhteellista minkä arvoisena ostaja pitää mitäkin ominaisuuksia.
Toki tuplahinnalla saa parempaa tekniikkaa, mutta kuten itsekin sanoit, niin onko tuplahinta sen väärti.
Tämä on siis ostajasta (eli ilmeisesti veljestäsi) kiinni arvostaako 450€ säästöä enemmän kuin jonkin verran parempaa kuvaa televisiossa, MU6125 kuitenkin tekee kaiken tarvittavan varsin hyvin.
Päästiin tänään katsomaan noita telkkareita paikanpäälle, kun Gigantti oli auki. Oli yllättävän heikkoa tuo liikkeentoisto tuossa MU6195:ssa. En tiedä oliko noissa asetukset pielessä vai onko ihan "ominaisuus" mutta liikkuva kuva oli todella huonolaatuista ja töksähtelevää. Vieressä oli joku halpa LG ja siinäkin tuo liikkeentoisto oli ihan eri maata. Kuva ei edes varsinaisesti laahannut vaan vaikutti enemmänkin diashowlta näin kärjistetysti. Kävimme sitten Powerissa katsomassa tuota Panasoniccia ja se vaikutti paljon paremmalta. Täytynee pistää se tilaukseen tuolta Verkkiksestä. Tuo Sonyn XE9005 olisi kanssa ollut hyvä, tai varmaan paras näistä, mutta alkaa olemaan kuulemma tyyriin puoleinen. Mutta kiitokset tuosta Panan suosittelusta, ei sellaista olisi varmaan muuten hoksannut. :tup:
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Kieltämättä kuvanlaatu on huono, jos Tunisia ja Panama menevät sekaisin :D

Itse en ole kiinnittänyt huomiota erityisen huonoon kuvanlaatuun. Ei ole 4K, mutta ihan perus HD-kanavien tasoa.
Näköjään meni vitutuksissa jo joukkueetkin sekaisin. Tuntuu, että kuvanlaatu vaihtelee pelipaikkakunnittain. Jossain ihan ok kuvaa ja jossain tuota suttua. Yleisesti kuvanlaaatu ollut kyllä huikea pettymys. Tiedä sitten onko vikaa telkkarissa PUS8102. Onko kukaan tuon tv.n omistaja saanut säädöillä hyvää kuvaa aikaiseksi?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Minusta tuo futis näyttää niin hyvältä kuin hd-kuvainen kuva voi kaapelin kautta näyttää. Kyllä siinä kentällä nurmikossa välillä pikselöintiä näkyy mutta johtuu vain siitä, että kaista on rajattu. Tv siis tuo 65pus8102.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Minusta tuo futis näyttää niin hyvältä kuin hd-kuvainen kuva voi kaapelin kautta näyttää. Kyllä siinä kentällä nurmikossa välillä pikselöintiä näkyy mutta johtuu vain siitä, että kaista on rajattu. Tv siis tuo 65pus8102.
Mulla antenniverkko, jonka kautta katson. Myös Elisa viihde, mutta sen kautta katsottuna (IPTV) kuva on vielä huonompi. Ehkä en vaan ole vielä tottunut näin isoon ruutuun, sillä niin paskaa joissain peleissä kuva mielestäni on ollut. Entinen oli 51" plasma ja siinä HD-kuva myös Yleltä näytti aina hyvältä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
Jollei futiksesta saa joukkuesta selvää niin vika on kyllä jossain antenni yms hommeleissa, kaapelista kun katsoo Yle HD niin kuva on just niin hyvä kuin TV lähetyksessä voi olla. (Sony 9405).

Jännää että Nelosen ohjelmatiedot ei enää päivity Guideen tai kanavahakuun ylipäätään. Bootti palautti viimeksi mutta nyt ei tunnu auttavan.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Juurikin näin. Eilen katsoin koneelta Areenan kautta, eikä ero ollut mitenkään merkittävä verrattuna kaapeli-HD:n kuvaan.

Tuossa Philipsissä on sisäänrakennettu Chromecast(?), niin castaa Yle Areenan appin kautta. Sen perusteella näet onko vika antennin kautta tulevassa kuvassa vai TV:n asetuksissa.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Juurikin näin. Eilen katsoin koneelta Areenan kautta, eikä ero ollut mitenkään merkittävä verrattuna kaapeli-HD:n kuvaan.

Tuossa Philipsissä on sisäänrakennettu Chromecast(?), niin castaa Yle Areenan appin kautta. Sen perusteella näet onko vika antennin kautta tulevassa kuvassa vai TV:n asetuksissa.
Castin kautta toki kokeiltu, ja kuva vielä paskempaa kun antennista. Ennen kisoja vaihdettiin katolle uusi HD-antenni ja uusin myös antennipiuhan (piuha maksoi 25 euroa). Niistä se tuskin on siis kiinni.

Ja kyllähän siitä pelistä ihan hyvin saa selvää, mutta ei se mitään hyvää hd-laatua kyllä ole nähnytkään. Toki jos 4-5 metrin päästä katsoo niin kuva näyttää ihan hyvältä, mutta lähempää ei todellakaan. Muut hd-kanavat näyttävät siltä miltä pitääkin. Jostain luin, että se olisi lähetyspäästä kiinni, kun muutkin olivat Ylelle valittaneet huonosta kuvanlaadusta, mene ja tiedä...

Jos jollain on tuohon futikseen sopivat asetukset 65PUS8012:een, niin laitappa jakoon.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Näköjään meni vitutuksissa jo joukkueetkin sekaisin. Tuntuu, että kuvanlaatu vaihtelee pelipaikkakunnittain. Jossain ihan ok kuvaa ja jossain tuota suttua. Yleisesti kuvanlaaatu ollut kyllä huikea pettymys. Tiedä sitten onko vikaa telkkarissa PUS8102. Onko kukaan tuon tv.n omistaja saanut säädöillä hyvää kuvaa aikaiseksi?
Jos TV kuva on muilla kuin futislähetyksillä hyvä niin silloin vika on lähetyksessä. Toki on mahdollista, että kuva tulee erilaisena eri pelipaikkakunniltakin. Sitten on vielä sekin muuttuja, tuleeko tavara antennissa DNA:n vai Digital verkosta. Näissäkin voi olla eroa.

Ja itselläni yleisin muuttuja on ollut se, että kovin usein menen vahingossa SD-kanavalle, enkä HD.

Ootko kokeillut Google Playstä löytyvän Areenan kautta katsoa suoria?
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Jos TV kuva on muilla kuin futislähetyksillä hyvä niin silloin vika on lähetyksessä. Toki on mahdollista, että kuva tulee erilaisena eri pelipaikkakunniltakin. Sitten on vielä sekin muuttuja, tuleeko tavara antennissa DNA:n vai Digital verkosta. Näissäkin voi olla eroa.

Ja itselläni yleisin muuttuja on ollut se, että kovin usein menen vahingossa SD-kanavalle, enkä HD.

Ootko kokeillut Google Playstä löytyvän Areenan kautta katsoa suoria?
Ei sentään SD-tasoista kuraa ole, mutta ei tuota kyllä oikein HD-laaduksi kehtaisi kutsua, eli kanava kyllä on sentään oikein. DNA:n verkosta tulee lähetykset. Areenan kautta olen kyllä Castin kautta kokeillut, mutta ei se kuvanlaatu ainakaan parantunut siitä. Ehkä mulla oli vain korkeammat odotukset, saattaahan tuo olla ihan normaalia HD-kuvaa ylen futislähetyksissä.
 
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
109
En nyt oikein tiedä mitä kannattaisi hankkia. Tarkoituksena pelaaminen(konsoli että mahdollisesti pc) ja HDR 4k tuotannon katselu mutta budjetti noin 900e luokkaa. Tuo Sony XE90 vissiin järkevin vaihtoehto? Oon kyllä kuullu aika paljon paskaa tuosta niiden android käyttiksestä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Areenan kautta olen kyllä Castin kautta kokeillut, mutta ei se kuvanlaatu ainakaan parantunut siitä. Ehkä mulla oli vain korkeammat odotukset, saattaahan tuo olla ihan normaalia HD-kuvaa ylen futislähetyksissä.
Mutta siis ihan sovelluksesta?
Ei castin kautta.

Eihän tuo HD-televisiolähetys tietenkään pääse mihinkään 4K-laatuun, mutta ihan katsottavaa se kyllä on (vs SD yök)
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Mutta siis ihan sovelluksesta?
Ei castin kautta.

Eihän tuo HD-televisiolähetys tietenkään pääse mihinkään 4K-laatuun, mutta ihan katsottavaa se kyllä on (vs SD yök)
En ole suoraan sovelluksesta tsiigannut, pitää illalla testata myös sitä. Joo ihan katsottavaa, mutta jotenkin sitä odotti niin paljon parempaa. Jännästi kyllä jotkut matsit näyttävät ihan hyvältä ja jotkut aikamoista kuraa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 754
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom