Brändäyksellä kusettaminen

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Törmäsin Akseli Herlevin Burger-suolaan, joka maksaa 63 euroa / kg: Naughty BRGR 30g Burger suola

Vertailun vuoksi suolaa saa 59 centtiä / kg: Meira merisuola 800g karkea, meira - foodie.fi

Brändäyksellä on tehty yli satakertainen hintaero. Aikamoista kusetusta. Ehkä ihmiset sitten on niin tyhmiä, että ne ei usko osaavansa tehdä burgereita ilman, että kaikki ainesosat on Akseli Herlevi Naughty Burger -brändättyjä. Hassuintahan tässä on toki se, että kyllä ne burgerit voi kusta, vaikka olisi mitkä aineet. Yleensä onnistuminen riippuu enemmänkin tekijästä...

Toisaalta tyhmähän ei ole se, joka pyytää...
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Ennen kuin nyt täysin menetät shittisi niin kannattaa katsoa tuoteselosteet.
Ja pakkauskoot.
Tuossa Herlevin sekoituksessa on toki muutakin kuin suolaa, mutta pääraaka-aine on suola. Suola säilyy aika hyvin, että jos on epäilys, että myöhemminkin elämässään joskus tarvitsee suolaa (vaikka vuosien päästä) niin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
noh, samalla logiikalla voi miettiä miten vettä ja sokeria myymällä voi rakentaa cocacolan kokoisen firman. onko se kusetusta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Tuossa Herlevin sekoituksessa on toki muutakin kuin suolaa, mutta pääraaka-aine on suola. Suola säilyy aika hyvin, että jos on epäilys, että myöhemminkin elämässään joskus tarvitsee suolaa (vaikka vuosien päästä) niin...
Vertaa nyt edes johonkin pikkasen samantyyliseen tuotteeseen. Vaikkapa:
Herbamare original yrttisuolaseos 125g

Tuokin on 93% suolaa mutta kilohintaa nousee jo 26€:hen. Ja tuo on silti vielä 4 kertaa suurempi pakkaus verrattuna tuohon Naughty BRGR suolaan.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Näinhän brändäys toimii, jos porukka on valmis maksamaan siitä niin tyhmäähän se olisi myydä halvemmalla.

Ostaahan porukka jotain tonnin parin lenkkareitakin.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Näinhän brändäys toimii, jos porukka on valmis maksamaan siitä niin tyhmäähän se olisi myydä halvemmalla.

Ostaahan porukka jotain tonnin parin lenkkareitakin.
Just, Brändäyksen koko pointi on se että jokin saadaan näyttämään paremmalta/arvokkaammalta kuin mitä se todellisuudessa on.

Naughty BRGR Brändiin liityen se on tehty kalliilla (TV sarjoja ja mainoksia joka tuutista yhdellä syötöllä) ja siitä huolimatta se toimii vain Suomessa (ts pieni markkina-alue) niin totta kai senalla pitää myydä ne tuotteet kalliilla että saadan peitettyä ne ison markkinointikulut.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Ihan vapaastihan sinä saat ostaa sitä meiran suolaa jos haluat ja rakentaa oman "suolacoctailisi" jos haluat. Yhtälailla kannattaa ostaa oikeastaan kaikki mausteet irtonaisia ja sekoitella itse sensijaan että ottaisi noita valmiita sekoituksia joissa suurin osa on yleensä sitä halvinta ainesosaa eli suolaa.

Kaupassa kun alat tarkasti syynäämään niin suurimmassa osassa tuotteita sama juttu. Älä ainakaan koskaan mene ostamaan sellaisesta "salaattibaarista" salaattia, lehtikaalin/tomaatin hinta 14,90€/kg kun vierestä salaattiosastolta saa alle 2€/kg.

En nyt brändäystä tuohon herlevin suolaan kovin merkittävästi liittäisi hinnanmuodostuksen vuoksi koska kuten edellä jo todettu, moni vastaava tuote siellä maustehyllyssä maksaa sen saman. Ennemmin sitten vaikka jotkut "premium" tuotteet kuten oululaisen jälkiuunilastut tai taffelin sipsit joissa kilohinta 2-3 kertainen mitä vastaavassa "Pirkka" tuotteessa, ja molemmat tulee samalta tehtaalta.
 

Antwerp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
172
Älä ainakaan koskaan mene ostamaan sellaisesta "salaattibaarista" salaattia, lehtikaalin/tomaatin hinta 14,90€/kg kun vierestä salaattiosastolta saa alle 2€/kg.
Siitä kannattaakin ottaa aina pelkästään lohta tms. kalleinta raaka-ainetta. Kilohinta on kuitenkin sama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Törmäsin Akseli Herlevin Burger-suolaan, joka maksaa 63 euroa / kg: Naughty BRGR 30g Burger suola

Vertailun vuoksi suolaa saa 59 centtiä / kg: Meira merisuola 800g karkea, meira - foodie.fi

Brändäyksellä on tehty yli satakertainen hintaero. Aikamoista kusetusta. Ehkä ihmiset sitten on niin tyhmiä, että ne ei usko osaavansa tehdä burgereita ilman, että kaikki ainesosat on Akseli Herlevi Naughty Burger -brändättyjä. Hassuintahan tässä on toki se, että kyllä ne burgerit voi kusta, vaikka olisi mitkä aineet. Yleensä onnistuminen riippuu enemmänkin tekijästä...

Toisaalta tyhmähän ei ole se, joka pyytää...
Mä en nyt tajuu mikä tässä on pointtina. Tuossahan on kaksi aivan eri tuotetta. Toinen on suola ja toinen mausteseos. Eihän niitä voi verrata toisiinsa vaikka mausteseoksessa olisikin suurin osa suolaa.

Se olis eriasia jos tuote on muuten sama, mutta toinen on satakertaa kalliimpi kuin toinen vain siksi että sillä on brändi.

Toisaalta, onhan sellaisiakin kuten juuri Pirkka, Rainbow jne tuotteet. Tosin monesti nämä eivät ole 100% samoja tuotteita vaikka samalta tehtaalta tulisivatkin. Halvimmissa on yleensä enemmän vettä, suolaa ja sokeria jne. halpoja aineita ja blandattuina.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
145
Eipä tuo kusettamista ole. Jos tuosta rahaa tulee niin kivat BRGR-ähisijä-Akselille. Näyttää tuo tekevän kauppansa todellisille BRGR-äijille, kuten ketjusta näkee.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Asiaa sivuten, onko porukka käynyt tossa BRGR raflassa? Aivan tajuttoman pieniä burgereita, maultaan mitäänsanomattomia ja maksaa joku vähintään kympin kappale. Hesen kerroshampurilainenkin on maukkaampi. Mut se on kai se nimi mikä myy?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Asiaa sivuten, onko porukka käynyt tossa BRGR raflassa? Aivan tajuttoman pieniä burgereita, maultaan mitäänsanomattomia ja maksaa joku vähintään kympin kappale. Hesen kerroshampurilainenkin on maukkaampi. Mut se on kai se nimi mikä myy?
Kunnioitan oikeuttasi mielipiteeseen mutta se on totaalisen väärä :D

Kalliiksihan tuo tulee kun ottaa oluen, paremmat ranut ja jotain lisäkettä hampurilaiseen mutta melkoinen hevosen ruokahalu pitää olla jos tuolla ei täyteen tule.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Kunnioitan oikeuttasi mielipiteeseen mutta se on totaalisen väärä :D

Kalliiksihan tuo tulee kun ottaa oluen, paremmat ranut ja jotain lisäkettä hampurilaiseen mutta melkoinen hevosen ruokahalu pitää olla jos tuolla ei täyteen tule.
Mielipide voi väärä ollakin ja ken ties oli kokilla huono viikko, mutta mä olen yltiömäisesti pettynyt tuohon paikkaan. Saattaa olla, että tässä Turun toimipisteessä kaikki vaan on kehnompaa, mutta odotin kokemuksena hyvää burgerifaflaa. Ymmärrän myös jos kerran tuollaista sattuu, mutta toi on poikkeuksetta ollut joka kerta sama meno Turussa. Ainoa positiivinen asia oli hiton mukava tarjoilija(tar), joka osasi hommansa ja tunsi koko listan aineineen ilman mitään mietintätaukoja. Hesassa jos kävis ens kerralla, kun on työmatkalla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No onhan tuo kuitenkin lopulta pikaruokaburgeri eikä mikään gourmet-burgeri, joihin on kalliimmissa mestoissa saanut tottua viime aikoina. Mutta niistä Hesen majoneesipullista ollaan onneksi kaukana ;)

Ongelma on siis mielestäni lähinnä hinta.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Koko Herlevin burgeri-imperiumi perustuu siihen, että saadaan tyhmät maksamaan kovaa hintaa perusjutuista. Suomessa ulkona syöminen on ihan perkeleen kallista, koska mm. työntekijöiden palkat on liittojen toimesta vedetty ihan övereiksi. Kovat hinnat laskevat toki kysyntää lisää, jolloin homman pitää olla vieläkin pienimuotoisempaa eikä skaalaeduista ole tietoakaan. Kannattaakin suosia "oikeita" fine-dining-paikkoja, kun käy ulkona syömässä. Muuten kannattaa tehdä ruuat itse. No juntit suomalaiset ovat niin poropeukaloita, että eivät osaa tehdä itse mitään ruokaa - tai näin ainakin luulevat. Joku perunoiden keittäminen saattaa EHKÄ onnistua. Sitten kun uskalletaan toteuttaa päätös tehdä itse ruokaa, niin ostetaan näitä jäätävän kalliita Herlevin suolaseoksia, kun uskotaan, että muuten ruoka menee pilalle, kun ei ole juuri Herlevin burgereita varten ostettua suolaa. Siihen sitten kylkeen Herlevin sika-nautaa, joka maksaa sekin sen 50 euroa / kg, mutta on oikeasti jotain jännepaskaa. Mutta kyllähän nyt kaikkea pitää ostaa, jossa Herlevin naama vilkkuu...

No mutta tässä ketjussahan nämä Herlevin tosifanit ovatkin jo esittäytyneet, että näin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Koko Herlevin burgeri-imperiumi perustuu siihen, että saadaan tyhmät maksamaan kovaa hintaa perusjutuista. Suomessa ulkona syöminen on ihan perkeleen kallista, koska mm. työntekijöiden palkat on liittojen toimesta vedetty ihan övereiksi. Kovat hinnat laskevat toki kysyntää lisää, jolloin homman pitää olla vieläkin pienimuotoisempaa eikä skaalaeduista ole tietoakaan. Kannattaakin suosia "oikeita" fine-dining-paikkoja, kun käy ulkona syömässä. Muuten kannattaa tehdä ruuat itse. No juntit suomalaiset ovat niin poropeukaloita, että eivät osaa tehdä itse mitään ruokaa - tai näin ainakin luulevat. Joku perunoiden keittäminen saattaa EHKÄ onnistua. Sitten kun uskalletaan toteuttaa päätös tehdä itse ruokaa, niin ostetaan näitä jäätävän kalliita Herlevin suolaseoksia, kun uskotaan, että muuten ruoka menee pilalle, kun ei ole juuri Herlevin burgereita varten ostettua suolaa. Siihen sitten kylkeen Herlevin sika-nautaa, joka maksaa sekin sen 50 euroa / kg, mutta on oikeasti jotain jännepaskaa. Mutta kyllähän nyt kaikkea pitää ostaa, jossa Herlevin naama vilkkuu...

No mutta tässä ketjussahan nämä Herlevin tosifanit ovatkin jo esittäytyneet, että näin...
Myyhän fine dining raflatkin monesti halvinta mahdollista teurasjätettä helvetin kovaan hintaan, eli ei mitään uutta auringon alla. Yleensä ravintolamaailmassa kuten muussakin bisneksessä toiminnan edellytys on se, että myy tavaraa kalliimmalla ulos kuin mitä itse ostaa sisään.

Mutta mikä ihmeen kauna aloittajalla on Herleviä vastaan? Eihän toi eroa yhtikäs mitenkään muista tuotemerkeistä tai brändäyksistä.
 
Viimeksi muokattu:

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Myyhän fine dining raflatkin monesti halvinta mahdollista teurajätettä helvetin kovaan hintaan, eli ei mitään uutta auringon alla. Yleensä ravintolamaailmassa kuten muussakin bisneksessä toiminnan edellytys on se, että myy tavaraa kalliimmalla ulos kuin mitä itse ostaa sisään.

Mutta mikä ihmeen kauna aloittajalla on Herleviä vastaan? Eihän toi eroa yhtikäs mitenkään muista tuotemerkeistä tai brändäyksistä.
Ei mulla mitään kaunaa ole, mutta mun mielestä on vaan järjetöntä, että on niin tyhmiä ihmisiä, että ne ostaa suolaa pikkupusseissa satakertaiseen hintaan, koska pussin kyljessä virnistää Akseli Herlevi. Edelleenkään Herlevi ei ole tässä tyhmin kaveri...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Tässä tapauksessa (case Herlevi) kusetusta on majoneesit ja pihvit. Suola ja sämpylät ovat ihan toimivia.

Eli: pihvit on huonolaatuisia, eikä jauhelihan pyörittelystä pihvimuotoon kannata maksaa ekstraa. Majoneesit (aioli ja bugermajoneesi) on ihan samaa tasoa kuin vastaavat vaikka felixiltä, mutta kallimpia ja purkkiin jää tavaraa joka ei vaan suostu tulemaan ulos (vaimo valitti ihan samaa).

Vaasan leipomoiden yhteistyössä tekemät sämpylät on ihan ok ja burgersuolalla (myös cuba) saa perus suola-pippuri settiin hieman lisämakua.

Brändäyksellä tässä koitetaan tosiaan saada jengi ostamaan kaikki ainesosat herleviä, vaikka osa tuotteista on kuraa.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Asiaan liittyen, Pirkka sipsit tulee Real Snacksin tehtaalta Pyhännältä. Kuitenkin itse ostan Real Snacksin sipsejä kuten klassinen 'Kaikilla Mausteilla' vaikka niissä on brändilisä vrt saman tehtaan Pirkka sipsit.

Miksi? Koska niissä brändätyissä on tuhdimpi maku.

Pirkka Sourcream&Onion ja Real Snacks Sourcream&Onion eivät ole yksi ja sama tuote vaikka samalta tehtaalta tulevatkin. Jotenkin niissä on erilainen maku. RealSnacksit maistuu kalliimmilta, Pirkat taas bulkilta.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Asiaan liittyen, Pirkka sipsit tulee Real Snacksin tehtaalta Pyhännältä. Kuitenkin itse ostan Real Snacksin sipsejä kuten klassinen 'Kaikilla Mausteilla' vaikka niissä on brändilisä vrt saman tehtaan Pirkka sipsit.

Miksi? Koska niissä brändätyissä on tuhdimpi maku.

Pirkka Sourcream&Onion ja Real Snacks Sourcream&Onion eivät ole yksi ja sama tuote vaikka samalta tehtaalta tulevatkin. Jotenkin niissä on erilainen maku. RealSnacksit maistuu kalliimmilta, Pirkat taas bulkilta.
Pääsi on vain mennyt brändäyksen seurauksena. Sokkotestissä et osaisi sanoa, että mikä on mitäkin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Paneehan Olvikin Pirkka oluen. Eri tavaraa ne ovat. Ei se tarkoita että jos joku tuottaa tuotetta että se olisi samaa tavaraa kuin brandi tavara. Yleensä sille edullisemmalle hinnalle on muukin syy kuin brandi. Oli se sitten eri resepti jossa on vähemmän tai halvempia raaka-aneita tai jokin muu. Generic brand kuitenkin ostaa tuotteen sellaiselta taholta jolla on valmiudet valmistaa heille tuote koska heillä ei ole itsellään tehtaita tuota toteuttaa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Pääsi on vain mennyt brändäyksen seurauksena. Sokkotestissä et osaisi sanoa, että mikä on mitäkin.
Tai jos väitetään et Pirkka on Real Snacksia ja vice versa. Tuota on parissa illanistuijaisissa tullut ihan testattuakin, miten porukka vetää Pirkkaa onnellisena kun niille vaan sanoo et tää ei oo sit sitä halvinta. Heti "on makueroa" ja "maistuu ihan erilaiselta" yms. :rolleyes:
 
Liittynyt
12.03.2018
Viestejä
34
Pääsi on vain mennyt brändäyksen seurauksena. Sokkotestissä et osaisi sanoa, että mikä on mitäkin.
ootko sä edes syöny mitään pirkan sipsejä. Mä en tiedä noista real snacksin sipseistä mutta jos vaikka verrataan estrellan ja pirkan sourcream & onion niin on niissä eroja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Ainakin Pirkan ja Real Snacksin hapankerma ja sipuli -sipsien ravintosisältö poikkeaa hieman toisistaan, joten sillä saralla lienee jotain eroja reseptissä.

Samoin oluen suhteen on eroja reseptissä. Pirkan kolmonen sisältää muuten samat ainesosat kuin Olvin kolmonen, paitsi Pirkassa lisänä hapettumisenestoaine (E300).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Paneehan Olvikin Pirkka oluen. Eri tavaraa ne ovat. Ei se tarkoita että jos joku tuottaa tuotetta että se olisi samaa tavaraa kuin brandi tavara. Yleensä sille edullisemmalle hinnalle on muukin syy kuin brandi. Oli se sitten eri resepti jossa on vähemmän tai halvempia raaka-aneita tai jokin muu. Generic brand kuitenkin ostaa tuotteen sellaiselta taholta jolla on valmiudet valmistaa heille tuote koska heillä ei ole itsellään tehtaita tuota toteuttaa.
Olvi taitaa panna likipitäen kaikki halpisbulkkioluet, mutta niissä on paljon eroja. Esimerkiks Kotimaista Vaalea Lager pesee Pirkan ja liiterin Oluen mennen tullen. Tuossa Kotimaista bissessä taidetaan käyttää vanhaa CXX reseptiä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Olvi taitaa panna likipitäen kaikki halpisbulkkioluet, mutta niissä on paljon eroja. Esimerkiks Kotimaista Vaalea Lager pesee Pirkan ja liiterin Oluen mennen tullen. Tuossa Kotimaista bissessä taidetaan käyttää vanhaa CXX reseptiä.
Pitääpä huvikseen kokeilla. Joskus tosin testasin nämä kaikki suomalaiset lagerit, Karhu, Olvi, Koff samaan aikaan. Parin ensimmäisen hörpyn aikana ne erotti toisistaan, mutta kun kaikkia oli kerran maistanut ei niistä saanut enää mitenkään makueroja esille.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Meillä lapset syö kaikkein mieluiten S-ryhmän Rainbow sipsejä, makuna Sourcream & Onion.

Eivät vielä ymmärrä brändäyksen päälle... no, samalla itse tullut noita syötyä, niin eipä ne ole sen kummempia kuin muutkaan vastaavat.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Ei mulla mitään kaunaa ole, mutta mun mielestä on vaan järjetöntä, että on niin tyhmiä ihmisiä, että ne ostaa suolaa pikkupusseissa satakertaiseen hintaan, koska pussin kyljessä virnistää Akseli Herlevi. Edelleenkään Herlevi ei ole tässä tyhmin kaveri...
Itse ostin viimeviikolla herlevin suolaa, ja sämpylöitä. Suola maksoi jotain 2,xx€/pss ja sämpylät 3,xx€/pss. Vierestä olisi saanut kyllä pirkka-sämpylöitä eurolla, ja varmasti suolallekkin olisi löytynyt vastaava tuote halvemmalla.
Noh, sämpyläthän olivat ihan hyviä, lähinnä parempi koostumus kun noissa pirkkasämpylöissä. Silti arvostaisin ne 20% paremmiksi, vaikka hintaa oli yli 100% enemmän. Samoin suola kelpasi hyvin naudan jauhelihan joukkoon ja kyllä, omasta mielestä pihvistä tuli parempi kuin pelkällä suolalla ja pippurilla maustettuna.

Ei mua kiinnosta jos joku sämpylä on brändätty/herlevin naamalla/ylihinnoiteltu. Jos se on parempi kuin kilpailija niin ostan sen. Ostan samat tuotteet myös ensikerralla koska ne on yksinkertaisesti parempia kun ne kolme kertaa halvemmat pirkat. Jos tarjolle on tullut ensikerralla jotain uutta, ehkä kokeilen sitä vuorostaan ja siirryn siihen, tai palaan herlevin tuotteisiin.

Ne pirkka yms halpistuotteet on sitten niille kenelle se hinta on ratkaiseva tekijä. Melkein kannattaisi vielä itse leipoa niin tulee halvemmaksi ja saa parempaa?

Pitääpä huvikseen kokeilla. Joskus tosin testasin nämä kaikki suomalaiset lagerit, Karhu, Olvi, Koff samaan aikaan. Parin ensimmäisen hörpyn aikana ne erotti toisistaan, mutta kun kaikkia oli kerran maistanut ei niistä saanut enää mitenkään makueroja esille.
Tämä +1
Itse vannoutunut Karhun juoja (näistä kioskilagereista) ja jos tarjolla on jossain pirkka-olutta tai lapinkultaa niin jätän mielummin juomatta.
Ja tämä todellakin on ihan sitä mielikuvamarkkinointia, jos saisin kuumana päivänä karhun tuopista vaikka tuota pirkka-olutta, olisin varmasti täysin tyytyväinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Meillä lapset syö kaikkein mieluiten S-ryhmän Rainbow sipsejä, makuna Sourcream & Onion.

Eivät vielä ymmärrä brändäyksen päälle... no, samalla itse tullut noita syötyä, niin eipä ne ole sen kummempia kuin muutkaan vastaavat.
Kyllä mä ainakin erotan noi Rainbowt oikein hyvin. Noi halpikset on paljon rasvaisempia ja "höttöisempiä" kuin merkkikamat. Joitain halpiksia on mitkä ihan mukiinmeneviä, mutta aika iso ero noissa kyllä on. Monet halpikset tulee Belgiasta ja Alankomaista niin en tiiä onko niillä joku erilainen maku siellä vai mitä kun kaikki sieltä tulevat maistuu samalta.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
238
Paras limonadi on muuten Rainbow Orange Free (tölkissä), ihmettelin kuinka tämä olikin niin hyvänmakuista. Kyljessä luki valmistajana Laitilan virvoitusjuomatehdas (isommissa pakkauksissa valmistaja on jostain kumman syystä toinen). Laitilan ei itse valmista omalla brändillään sokeritonta versiota appelsiinilimonadistaan, harmi, olisi ollut mielenkiintoista maistaa eroaako se tuosta Rainbow:n versiosta.

Rainbow orange free 6 x 330 ml, rainbow - foodie.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640
Brändäyksen idea on just se että tuote tuntuu ihmisestä niin hyvältä että siitä kannattaa maksaa enemmän. Ei se oo kusetusta vaan koko jutun idea.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Brändäyksen idea on just se että tuote tuntuu ihmisestä niin hyvältä että siitä kannattaa maksaa enemmän. Ei se oo kusetusta vaan koko jutun idea.
Eikö kusetusta ole juurikin se, että asia tuntuu eri, mitä se oikeasti on? Mielestäni kusettaminen ei kuitenkaan ole väärin, vaan vastuu on ostajalla. Mutta kuten täälläkin näkyy, niin osa porukasta käy vähän hitaalla. No ehkä se on parempikin niin, että raha virtaa fiksumman taskuun...
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Eikö kusetusta ole juurikin se, että asia tuntuu eri, mitä se oikeasti on? Mielestäni kusettaminen ei kuitenkaan ole väärin, vaan vastuu on ostajalla. Mutta kuten täälläkin näkyy, niin osa porukasta käy vähän hitaalla. No ehkä se on parempikin niin, että raha virtaa fiksumman taskuun...
Olen samaa mieltä siitä että tyhmäähän se on maksaa helvetinmoista ylihintaa tuotteista, mutta missä se kusetus oikein on?

Joku myy tuotetta X hintaan Y ja kauppa käy. Jos asiakkaat eivät ole tuotteeseen tyytyväisiä, eivät sitä jatkossa osta ja sana kiertää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Eikö kusetusta ole juurikin se, että asia tuntuu eri, mitä se oikeasti on? Mielestäni kusettaminen ei kuitenkaan ole väärin, vaan vastuu on ostajalla. Mutta kuten täälläkin näkyy, niin osa porukasta käy vähän hitaalla. No ehkä se on parempikin niin, että raha virtaa fiksumman taskuun...
Jotenkin tuntuu siltä, että ainoa joka käy hitaalla täällä on AP.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Heti mennään henkilökohtaisuuksiin, kun argumentit loppuu. No kukin tyylillään.
Niin paitsi ettet ole vieläkään selittänyt miten voit verrata aloitusviestin kahta täysin eri tuotetta toisiinsa ja kutsut sitä kusetukseksi?

Mitä nyt pitäisi tehdä? Poistaa tuotemerkit ja hoitaa vain yksi tuote, yhdeltä toimijalta yhteen hintaan?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Kaupan oma merkki ja brändituote – samaa tavaraa eri paketissa?

Jokusen vuoden jo vanha, mutta kandee lukaista. Ei ne halpikset tosiaankaan aina ole samaa tavaraa kuin brändätyt. Onko sillä sitten merkitystä, sen saa jokainen kuluttaja itse päättää. Itse ostan valikoiden kaupan omia merkkejä, jotkut rainbowit esim. on kyllä ihan täyttä tuubaa. Esim. erehdyin jotain pizzajuustoa ostamaan joku aika sitten ja se meni kyllä roskiin (tein n. 10 pientä pizzaa pizzauunisaa 1kerrallaan ja ekat juustopussit oli jotain Valion kamaa ja sitten kun yhteen pizzaan tuli Rainbowta, niin jäi syömättä...)
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Eikö kusetusta ole juurikin se, että asia tuntuu eri, mitä se oikeasti on? Mielestäni kusettaminen ei kuitenkaan ole väärin, vaan vastuu on ostajalla. Mutta kuten täälläkin näkyy, niin osa porukasta käy vähän hitaalla. No ehkä se on parempikin niin, että raha virtaa fiksumman taskuun...
Mitä tarkoittaa "oikeasti" kun kyse on mausta? Onhan maailman täynnä tarinoita kuinka maailmanluokan viiniconoisseurit arvostaa saman viinin ihan eri lailla, jos ekalla kerralla sen kerrotaan olevan hyvää vuosikertaa jotain chateau latouria ja toisella kerralla halpaa kierrekorkkiviiniä.

Tuotteen brändi ja ihmisen siitä muodostava mielikuva on irroittamaton osa itse tuotetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Kaupan oma merkki ja brändituote – samaa tavaraa eri paketissa?

Jokusen vuoden jo vanha, mutta kandee lukaista. Ei ne halpikset tosiaankaan aina ole samaa tavaraa kuin brändätyt. Onko sillä sitten merkitystä, sen saa jokainen kuluttaja itse päättää. Itse ostan valikoiden kaupan omia merkkejä, jotkut rainbowit esim. on kyllä ihan täyttä tuubaa. Esim. erehdyin jotain pizzajuustoa ostamaan joku aika sitten ja se meni kyllä roskiin (tein n. 10 pientä pizzaa pizzauunisaa 1kerrallaan ja ekat juustopussit oli jotain Valion kamaa ja sitten kun yhteen pizzaan tuli Rainbowta, niin jäi syömättä...)
Taisit ostaa kuuluisaa "Pizzaraastetta" joka ei ole siis sama asia kuin "Pizzajuusto" koska tuossa tuotteessa ei ole tarpeeksi juustoa että sitä saisi kutsua juustoksi :D
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 683
Noh, katkera ja vihainen sävel on jutuissa ainakin.

Edit:
Just kuuntelin jonku huippukokin haastattelua, sanoi et maailmalla tuli testattua hyviä hampurilaisia, kalliita ja halvempia. Sanoi että kyllä se hyvä ruoka on isompi kokemus kuin itse ruoka, tyyliin onko kiire, myydäänkö täys bulkkina ruoka jne.

Itse kävin Five Guys hampurilaisketjussa syömässä Nykissä. Oli tosi pliisu sisustus, hampurilainen oli ihan hyvä mut mm ranut tylysti jostain kaukalosta ja ankea tunnelma. Vei heti puolet nautinnosta veks vaikka itse ruoka oli hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Pääsi on vain mennyt brändäyksen seurauksena. Sokkotestissä et osaisi sanoa, että mikä on mitäkin.
Otin parivertailun heti käyntiin:

2018-06-19 15.23.54.jpg


2018-06-19 15.25.45.jpg


Ostopaikkana Citymarket, Real Snacks 0.95, Pirkka 0.89

Äkkiseltään erot on todella pieniä. Huononäköinen sanoisi noita ihan samannäköisiksi, mutta Pirkat on jotenkin värikkäämpiä, Realit taas vaaleampia. Makupuolella tuttu ero tulee, Realit maistuu jotenkin maukkaammilta, mutta ero Pirkkaan on hiuksenhieno enkä sokkotestissä varmaan eroa huomaisikaan. Joku saattaa varmaan olla sitäkin mieltä että mitään eroa ei ole tai että Pirkat on parempia.

Hintaero on kuitenkin tosi pieni, 6 senttiä, joten ihan sama kai kumpia ostaa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
239
yleensä Private label-tuotteet eli Pirkat yms on tehty mahdollisimman yksinkertaisella reseptillä. Eli kyllä ne pääsääntöisesti on eri tuote kuin tehtaan oma tuote
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Esim. erehdyin jotain pizzajuustoa ostamaan joku aika sitten ja se meni kyllä roskiin (tein n. 10 pientä pizzaa pizzauunisaa 1kerrallaan ja ekat juustopussit oli jotain Valion kamaa ja sitten kun yhteen pizzaan tuli Rainbowta, niin jäi syömättä...)
HS: S-ryhmän halparaasteessa juustoa onkin vain puolet – tiesitkö, mistä loppuosa tehdään?

Ettet vain juuston sijasta erehtynyt ostamaan kyseistä korviketta?

Puolet tuossa korvikkeessa on jotain muuta kuin juustoa eikä sitä saa edes kutsua juustoksi.

Joskus Prismassa taisin kyseistä korviketta katsella ja miettiä että kuka moista roskaa ostaa kun samalla kilohinnalla saa oikeaakin juustoa vaikka Lidlistä.

Samanlaista jätettä on nämä eri merkeillä myytävät kinkkusuikaleiden korvikkeet:

Pouttu Pizzasuikale 250g | Pouttu

Samanlaiseet jätesarjaan kuuluu ne köyhille tarkoitetut maitojuoma-juomavalmisteet joiden arvokkaat proteiinit on poistettu ja ne myydään sitten hyväosaisille erikseen.

Onhan se kunnollista apinan koijaamista kun samaa bulkkitavaraa myydään eri tuotemerkeillä kenties moninkertaiseen ylihintaan. Ylihintaa saatellaan perustella vielä jollakin Akseli Herlevin nimellä eli josta en ole koskaan edes kuullutkaan enkä tiedä edes mikä koijari on kyseessä. :lol:
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Otin parivertailun heti käyntiin:

Ostopaikkana Citymarket, Real Snacks 0.95, Pirkka 0.89

Äkkiseltään erot on todella pieniä. Huononäköinen sanoisi noita ihan samannäköisiksi, mutta Pirkat on jotenkin värikkäämpiä, Realit taas vaaleampia. Makupuolella tuttu ero tulee, Realit maistuu jotenkin maukkaammilta, mutta ero Pirkkaan on hiuksenhieno enkä sokkotestissä varmaan eroa huomaisikaan. Joku saattaa varmaan olla sitäkin mieltä että mitään eroa ei ole tai että Pirkat on parempia.

Hintaero on kuitenkin tosi pieni, 6 senttiä, joten ihan sama kai kumpia ostaa.
En oo kyllä ikinä jostain Real Snacksista edes kuullut... Eli ei kai ihan paras vertailu brändätystä ja Pirkasta... Joku Taffel / Pringles / Estrella lienee ne tunnetuimmat sipsimerkit.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
En oo kyllä ikinä jostain Real Snacksista edes kuullut... Eli ei kai ihan paras vertailu brändätystä ja Pirkasta... Joku Taffel / Pringles / Estrella lienee ne tunnetuimmat sipsimerkit.
Tämä on ehdottomasti Suomen tunnetuin sipsimerkki:



Megapussi sipsimerkillä on klassikkomaine ympäri maailmaa. Myisi kuin häkä edelleen kun niitä jostakin löytäisi myynnistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Tämä on ehdottomasti Suomen tunnetuin sipsimerkki:



Megapussi sipsimerkillä on klassikkomaine ympäri maailmaa. Myisi kuin häkä edelleen kun niitä jostakin löytäisi myynnistä.
..ja toikin onn nykyään 325g.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
En oo kyllä ikinä jostain Real Snacksista edes kuullut... Eli ei kai ihan paras vertailu brändätystä ja Pirkasta... Joku Taffel / Pringles / Estrella lienee ne tunnetuimmat sipsimerkit.
Idea olikin tossa vertailussa katsoa onko Pirkka ja Real samaa kamaa kun kerran tiedossa oli että samalta tehtaalta tulee. Taffel/Estrella/Prigles vertailu on ihan turha kun on jo lähtökohtaisesti tiedossa että kaikilla kolmella on eri valmistaja. Menee ihan makuasioihin vertailla että mikä noista on paras.

Sama kuin alkaisi vertailla mikä on paras Carlsberg/Olvi/Karhu vai Karjala. Asia on puhtaasti makukysymys...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 517
Viestejä
4 164 966
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom