Mikä auto minulle?

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Oliko sulla autot siis Ibiza -> Fiesta -> Focus -> uusi Fiesta ST?

Voi olla että Fordiin saa isommat alennukset. Uuteen Fiesta Titanium automaattiinkin sai 2045€ alennusta. En tiedä löytyykö noita ale autoja vielä nettiautosta, vai ovatko jo loppuunmyyty.

Voi olla että Ibizassa ei saa hyvitystä siitä Cuprasta, vaikka kalliimpi onkin uutena. Saattaa olla hyvä ostos käytettynä jos saa edullisesti.

Seat Ibiza automaatti
2011 8000€ 2114€ vuosi
2012 9500€ 2216€ vuosi
2013 10 900€ 2380€ vuosi
2016 15 900€ 3450€ vuosi
2018 22 800€

Takuu taitaa olla 5 vuotta.
Seat Ibiza vaihtoautot
Autot menivät Ibiza Cupra, Fiesta ST, Focus ST, Fiesta ST. Ja ei jää pariin tonttuun alet Fordeissa. Enempi pitäsi tulla. Kaveri maksoi täysin varustellusta St-line 140:stä 24k jotain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Niin, mitä sitten? Volkkarilla tehty päätös että ei tehomyllyä tähän. Ei voi mitään.

Lisäksi toi nykyinen on kyllä aika hiton vanha kikkare jo, varmaan 1-2 vuoden sisään esitellään uusi.
7-8 vuoden elinkaaria näyttää aiemmillakin sukupolvilla olleen, kai ne tuon vielä faceliftaa...

Edit: ...ja tää meidän keskusteluhan lähti kommentistasi
Olihan ne Skodatkin vähän erilaisia vaikka 10 vuotta sitten.
niin että sitä sitten, sarkasmilla heittelin että 10v ja vielä viisikin vuotta sitten oli tosiaan vielä "voimaa tarjolla". Tosin Octavian suhteenhan tilanne on sikäli parantunut viime vuosina, että RS:n saa uusimpana korimallina jo 4x4:nä

(editoitu useemman kerran, lisäilyä ym)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta.. :think:
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota. :wtf:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta.. :think:
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota. :wtf:
Katsos huvikseen hintaero Vignaleen jos varusteita on ruksittu. Voi saada jopa halvemmalla koska enemmän vakiona. Ja lisänä tietty Vignale setit eli nahkaa siellä nahkaa täällä ja mm omat odotustilat huollossa, oma hotline Fordille jos tulee häikkää jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tohon meikän tarjoukseen tulee talvirengassetti aluvanteilla ja kyllähän se lisävarustelista on ruksittu aika täyteen....
Mutta antaas vielä olla, 25k€ on sen verran iso määrä rahaa että pitää nukkua yön yli ennen ostopäätöstä siintä Fiestasta.. :think:
Sais vanhasta sen 1500€ sentään romutuspalkkiota. :wtf:
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.

Kannattaisi tinkiä lisää hintaa :) Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.

Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.

Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€

Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.

Autot menivät Ibiza Cupra, Fiesta ST, Focus ST, Fiesta ST. Ja ei jää pariin tonttuun alet Fordeissa. Enempi pitäsi tulla. Kaveri maksoi täysin varustellusta St-line 140:stä 24k jotain.
Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.

Kannattaisi tinkiä lisää hintaa :) Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.

Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.

Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€

Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.


Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
Suosittelen menemään Herttoniemen Laakkoselle, kysyä Tiinaa ja sanomaan terveisiä meikäläiseltä. Tiinan pitäisi tietää jo tuon oman autohistorian perusteella kenestä kyse :D. Taitaa tosin nyt olla lomalla mutta Turusen Markun kassaa tuli tehtyä myös hyvät kaupat Fiestasta aikanaan.

Edit: Ja ei ole siteitä liikkeeseen mutta kehun jos saan jostain hyvää palvelua tai hyvän hinnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
Fiesta 125hv Titanium 21 100€ +600€ toimitus = 21 700€. Nasta tai kitkarenkaat 1100€ = 22 800€.

Kannattaisi tinkiä lisää hintaa :) Ainakin 1500€ alennus sen 1500€ romutettavan auton lisäksi. Itsellä talvirenkaat oli Ford liikkeen kautta 1390€, mutta kun haki ihan samat renkaat paineanturein suoraan Ford huollon kautta, niin hinta oli siellä 1090€. Ford huolto asentaa kai jotain muitakin lisävarusteita, eli lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen.

Jotenkin tinkimällä kaupat kannattaisi tehdä. Vertailla vaikka siihen Seatiin ja miettiä että tarvitseeko esim automaattia? Seatin tai VW:n automaatti voi olla Fordin automaattia parempi.

Ford myynnistä tinkaamaan vaikka parempaa varustetasoa samaan hintaan?
125hv titanium 21 100€
125hv st-line 5-ovinen 22 000€
125hv vignale 24 000€

Esim tuo st-line samaan hintaan toisi 900€ alennuksen hintaan.


Ihan hyvä alennus. Varusteet on täytyneet tulla lähes ilmaiseksi. Tuossa Fiesta 140hv, 5-ovinen toimituskuluineen. 23 700€ + 600 =24 300€
Kyllähän miehillä tossa pointti on.
Kalleimmat lisävarusteet mitä ruksin tohon on metalliväri 680€, kuolleen/risteävän kulman kulman valvonta 400€, led ajovalot 530€, driver assist pack 1- 350€ ja cool & sound pack 9 automaattisella ilmastoinnilla ja navigoinnilla 550€.

Täytyy huomenna vielä käydä kysäisemässä jos sais hintaa vähän alas, jos ei niin eipä sitä autoa heti välttämättä tarvii ostaa.
Mutta se uuden auton kiima...:drool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
Tavaratila on varsin pieni se on myönnettävä, etenkin Fokkerin ja muiden isompikonttisten tiloihin tottuneena. MUTTA vastaavasti takana mahtuu oikeasti istumaan. Viimeksi eilen olin Fiesta Vignalen takapenkillä kun etupenkki oli normaalissa asennossa ja mahduin ihan nätisti ja tilaa jäi penkin ja polvien väliin ja sai istua rennosti. Mahdun myös kerrankin istumaan ns itseni takana penkki siinä asennossa jossa ajan ja olen pitkäkoipinen 180cm pätkä. Jotain mitä esim MK7 Fiesta ei pystynyt tarjoamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
En hirttäytyisi tuohon Fabian pohjalevyyn. Esim. uusi Fiesta muistaakseni käyttää samaa pohjalevyä kuin vanhakin, tosin tavaratila onkin sitten ilmeisesti kokoluokan pienimmästä päästä. Fabiassa on hintaansa nähden erinomainen varustelutaso. Poloa ei saa 110-hevosvoimaisella moottorilla ja kaikki eivät välttämättä halua Seattia jälleenmyyntiarvon takia.
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Poloon on kuulemma tulossa 1.5-litrainen moottori. 115-hevosvoimainen 1.0-litrainen malli on olemassa, mutta ei jostain syystä Suomen tuontiohjelmassa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
VAG-konsernilla tämä puoli on kyllä hyvin hanskassa. Fordilla adaptiivinen vakkari tuli kyllä uuteen Fiestaan ja uuteen Focukseen, mutta on hieman kalliimpi. Useimpien muiden valmistajien kohdalla tilanne on paljon huonompi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
Uudessa Ford Fiestassa maksaa aktiivinen vakionopeudensäädin 555€ autoveron kanssa (sis. törmäyksenestoavustin).

Tai tuo kalliimpi paketti 895€ autoveron kanssa:

"Driver assistance pack 5: Liikennemerkkien tunnistus, kuljettajan vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot, aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäyksenestoavustin (ei yhdessä Driver Assistance Pack 3a, 4 tai 7 kanssa tai ST-Line A6)"

Fiesta Vignale malliin autoveron kanssa 351€.


Ford olikin aika kallis, kun vertaa Poloon ja varmaan Seat Ibizaan saa varusteet myös suht edullisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
VAG-konsernilla tämä puoli on kyllä hyvin hanskassa. Fordilla adaptiivinen vakkari tuli kyllä uuteen Fiestaan ja uuteen Focukseen, mutta on hieman kalliimpi. Useimpien muiden valmistajien kohdalla tilanne on paljon huonompi.
Mitä äkkiä katsoin niin vajaan tonnin maksaa mutta mukana on sitten vastaavasti pika vilkaisulla muutakin hätäjarrutusjärjestelmästä ties mihin riippuen mihin malliin päätyy. Ja esim Vignaleen oli halvempi kun siinä on jo suurin osa vakiona. En itse nykyisessä Fiestassa oikein näe Titaniumin pointtia. Jotenkin liikaa hintaa vs mitä saat. ST-line on paremman näköinen ja parempi ajaa, Vignale ei ole NIIN paljoa kalliimpi ja omaa vakiona huomattavasti paremmat varusteet, sisustassa on oikeasti eroa ja auto oikeasti tuntuu kalliimmalta kuin normi Titanium. Active nyt taas on sitten asia erikseen mutta enemmän näen siinä järkeä kuin Titaniumissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Hmm? Polo 1.0 TSI Comfortlineen maksaa joku reilu 220 euroa kyseinen varuste. Fabia 1.0 TSI Ambitioniin reilu 260 euroa.

Polo tuolla varustuksella 18 470 euroa, Fabia 17 059 euroa. Ei kyllä ainakaan omalla kohdalla tarvis paljon miettiä, kun Volkkarin kohdalla saa reippaasti uudemman auton ja "parempaa" brändiä.

Vakiovarusteita en lähtenyt vertailemaan, siinä Skoda saattaa vetää enempi tai vähempi sitten taas takaisin. :comp:
Seat Ibiza on melko ylivoimainen jos haluaa noin 115hv moottorin ja automaatin.

IBIZA 1.0 EcoTSI 115 STYLE DSG, 19 527€ + 233€ = 19 760€.

"Mukautuva vakionopeudensäädin ACC PAC Style, Xcellence, FR 233€ Pysäytystoiminto DSG:n yhteydessä."

Ford Fiestassa ja VW Polossa on siis vähän vähemmän tehoa. Seatissa myös pidempi takuu kuin VW:ssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mitä äkkiä katsoin niin vajaan tonnin maksaa mutta mukana on sitten vastaavasti pika vilkaisulla muutakin hätäjarrutusjärjestelmästä ties mihin riippuen mihin malliin päätyy. Ja esim Vignaleen oli halvempi kun siinä on jo suurin osa vakiona. En itse nykyisessä Fiestassa oikein näe Titaniumin pointtia. Jotenkin liikaa hintaa vs mitä saat. ST-line on paremman näköinen ja parempi ajaa, Vignale ei ole NIIN paljoa kalliimpi ja omaa vakiona huomattavasti paremmat varusteet, sisustassa on oikeasti eroa ja auto oikeasti tuntuu kalliimmalta kuin normi Titanium. Active nyt taas on sitten asia erikseen mutta enemmän näen siinä järkeä kuin Titaniumissa.
Ford Fiestassa se halvin Trend taso on minusta aika turha. Koska se 8" näyttö maksaa Trend tasoon tosi paljon ja Titaniumissa se on vakiona.

Tuo Trend tasoon +1430€
"Cool & Sound Pack 9: Automaatti-ilmastointi EATC, Audio 11 (B&O Play, SYNC 3, BT-handsfree, 8" kosketusvärinäyttö, navigointi, 2 USB-porttia, 10 kaiutinta, Apple Car Play / Android Auto -tuki)"

Tuota pakettia ei taas saa harmillisesti ollenkaan st-lineen:

Titaniumiin +400€ autoveron kanssa.
"Driver assistance pack 1: Aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka - anturit
edessä ja takana, peruutuskamera, sähköisesti taittuvat ulkopeilit
lähestymisvaloilla"

Titanium automaattiin sai 2045€ alennuksen ja ehkä samaa alennusta ei muihin olisi saanut.

Lisäksi st-line on 10mm matalampi, niin mökkitielle ei oikein kannattaisi sitä ostaa. On onneksi niin pieni madallus, että pääsisi varmaankin sillä myös. Jollain sportti autolla kumminkin aivan turha ajella perille :)

Ford Fiesta
Titanium A6 21 100€
St-line A6 22 100€ (10mm madallettu)
Vignale A6 24 100€
Active I A6 22 700€ (19mm korotettu)

Tuo Active malli on kanssa hyvä, mutta en ole ajanut ainakaan vielä. Maavaraa siis enemmän ja vähän kalliimpi kuin Titanium malli.
Ensitesti: Ford Fiesta Active on ihan toista maata – sopii mökkiteille piipahtaville kaupunkilaisille
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Tuo 10mm madallus ei rehellisesti tunnu missään. Ajelen mökkitien 50kmh+ mutkia lukuunottamatta ja en ole raapinut missään Mk1 ST Focusta ja Ibiza Cupraa lukuunottama. Fiesta ja Focus ST eivät päästä joustamaan niin syvälle että hinkkaisi töyssyissä ja auto ei muutenkaan ole mikään maailman matalin.

Ja olen samaa mieltä Trendistä ykkösautona, mutta sillekin on toisaalta paikkansa esim firmojen autona, perheen halpana kakkosautona jne. Kuluttajille jossa auto on ainoa kulkine sanoisin että mallisto alkaa vasta Titanium/ST-line malleista. Ei tarvitse maksaa autoon kun autoon kuuluvista perus varusteista extraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tuo 10mm madallus ei rehellisesti tunnu missään. Ajelen mökkitien 50kmh+ mutkia lukuunottamatta ja en ole raapinut missään Mk1 ST Focusta ja Ibiza Cupraa lukuunottama. Fiesta ja Focus ST eivät päästä joustamaan niin syvälle että hinkkaisi töyssyissä ja auto ei muutenkaan ole mikään maailman matalin.

Ja olen samaa mieltä Trendistä ykkösautona, mutta sillekin on toisaalta paikkansa esim firmojen autona, perheen halpana kakkosautona jne. Kuluttajille jossa auto on ainoa kulkine sanoisin että mallisto alkaa vasta Titanium/ST-line malleista. Ei tarvitse maksaa autoon kun autoon kuuluvista perus varusteista extraa.
Fiestassa on tosiaan tukeva jousitus. Ihan varalta tuli tuo Titanium, niin ei tarvitse sitten varoa. Tosi kapea tie mökille ja keskeltä tie on vähän korkeammalla.

Jo tuossa Titaniumissa saa rahalle jonkunlaista vastinetta. St-line toki tyylikkäämpi, mutta siihen ei ehkä saa taittuvia peilejä tai tutkia ja peruutuskameraa ja auto parkkeerausta (+350€).

Kun katsoo noita Titaniumin varusteita, niin ei mitään ideaa ottaa Trendiä. Paitsi sitten aivan mini hinnalla jos on ostamassa. Myös se 1.1 vapari taitaa olla aika turha.
Screenshot_2018-06-18-23-00-17-695_com.google.android.apps.docs.png

Ei tullut verrattua hintoja tarkasti Ibizaan tai Poloon. Tuo 8" näyttö oli yksi kriteeri ja myös android auto, mutta saa nuo varmaankin noihin muihinkin, kun maksaa vähän lisää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Laskepa huvikseen mitä eroa jäisi varusteineen Vignaleen? Meinaan jos ero ei ole tolkuton niin voin erittäin lämpimästi suositella mallia. Hauska ajaa kuten kaikki Fiestat mutta astetta preliumimpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Laskepa huvikseen mitä eroa jäisi varusteineen Vignaleen? Meinaan jos ero ei ole tolkuton niin voin erittäin lämpimästi suositella mallia. Hauska ajaa kuten kaikki Fiestat mutta astetta preliumimpi.
Nyt aivan lähiaikoina muuten nousee kaikkien uusien autojen hinnat.

Fiesta A6 vanhat päästöt 118g/km ja autovero 3319€
Fiesta A6 uuden laskutavan päästöt (sama auto) 127 ja 3919€
Tuossa säästi siis 600€ ja vähän pienemmät vuosittaiset maksut.


Tuohon Titaniumiin tuli aika vähän varusteita. -2045€ kampanja auto, niin valinnat oli rajalliset.
Väri Frozen White +150, vakionopeudensäädin +140, aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka edessa ja takana, peruutuskamera, sähköisesti taittuvat peilit lähestymisvalolla +350, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi, lämmitettävät pesusuuttimet +150.

Nuo kaikki on vakiona Vignale mallissa, paitsi väri. Lisäksi olisi Vignalessa muitakin varusteita vakiona.

Titanium A6, 21 090€ + 640€ = 21 730€
Vignale A6, 24 100€

Titanium A6 vanhalla hinnalla 20 500€

Auto on tuota vastaava, esim peruutuskamera on. Taitaa olla siis tarjous auto (20 700€). Lisäksi vielä ne pienemmät 118g/km laskennalliset päästöt ja siksikin halvempi hinta.
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100hv A6 Titanium 5-ovinen - Tähän autoon nyt 750€ varuste-etu sekä korkotarjous 1,0% + kulut! Viistoperä 2018 - Vaihtoauto
Toki tuohon hintaan saa jo helposti Ibizaa tai Poloa.

St-line A6, 21 700€
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100hv A6 ST-Line 5-ovinen Viistoperä 2018 - Vaihtoauto

Vignale A6, 24 300€
Ford Fiesta 1,0T 100hv A Vignale 5ov Korko 1%! Viistoperä 2018 - Vaihtoauto

Onhan nuo aika kalliita vaikka pikkuautoja. Lisäksi hinta nousee, kun uusi päästömittaus tulee aivan lähiaikoina (en muista aikaa). Varastosta voi saada noita vanhoilla päästöillä olevia.

Fiesta st 200hv tai Polo GTI 200hv taisi olla sitten noin 29 000€.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
No siis noissa tuo pikkuautokin on jo suhteellista. Edellinen Fiesta oli samaa kokoa MK1 Focuksen kanssa ja uusi Fiesta on takatiloiltaan jo nykyisen ST Fokkerin kanssa samaa tasoa ja isoin ero tulee leveydestä ja kontin koosta.

Ja on siinä näköjään eroa, jos ei itse laske arvoa mukana tuleville varusteille ja pienille ja ei niin pienille eroille Titanium vs Vignale. Itsellä vähän ehkä vääristynyt kuva kun melkein autoon kun autoon tulee aina otettua enemmän kuin kattava varustelu niin ei ole tullut edes palloiteltua noita perusmalleja. Esim oma ST tuli melkein samaan tasoon 182hp Focus ST-Linen kanssa hinnassa ihan vain varusteiden takia. Ei tarvinnut paljoa miettiä kumman otan kun hintaero oli minimaalinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
No siis noissa tuo pikkuautokin on jo suhteellista. Edellinen Fiesta oli samaa kokoa MK1 Focuksen kanssa ja uusi Fiesta on takatiloiltaan jo nykyisen ST Fokkerin kanssa samaa tasoa ja isoin ero tulee leveydestä ja kontin koosta.
Jep, ja ei muutenkaan tarvitse takapenkkiä, niin auton koko on juuri sopiva. Periaatteessa on jo isoimmat pikkuautot luokkaa suurempia, kun Fiesta on tosiaan MK1 Focuksen (vm 1998-2004) kokoinen.

Ilmeisesti uudessa Ibizassa ja Polossa on takajalkatilat vielä vähän reilummat kuin uudessa Fiestassa. Nuokin kannattaa koeistua jos on laittaa lapsia takapenkille. Ihan hyvin tuonne Fiestaankin mahtuu istumaan taakse.

Onhan tuo uusi Fiesta melko lyhyt, mutta jostain kulmasta katsottuna voisi näyttää pieneltä tila-autolta (korkea koppi :) )? Vähän kuin Honda Jazz?
IMG_20180607_132135.jpg
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Onkohan vähän laiska? Tosin ei varmaan turhia hajoavia osia.
Ilmeisesti vapaasti hengittävä niin ei tosin ole turbo huolia.

Itse kävisin kyllä ajamassa turbollista ja turbotonta niin näkis käytännön eron. Pyydät vaikka yön yli koeajoon.

Ja sit tarjouspyynnöt kaikkiin järkeviin paikkoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy

Tuohon vielä romutuspalkkio 1500 €
yht. 15 359 €
Itse ja varmasti moni muu jättäisi nuo vaparit pois laskuista. 1.0 ecoboost 100hv olisi siis oikein hyvä jo, koska on turbo ja vääntöä.

Vanhassa hinnastossa Ford Fiesta 100hv Trend olisi 17 000€. -1000, -1500 = 14 500€ + toimituskulut.

Lisäksi sitten valkoinen väri +150, vakionopeudensäädin +140, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävät pesusuuttimet +150.

Ford Fiestahan on muuten ihan hyvä. Pahimmat kilpailijat varmaan Seat Ibiza, VW Polo, Kia Rio. Kaikki nuo on varmasti hyviä autoja, joten esim hinta ratkaisee. Fiestassa ja Ibizassa 5v takuu ja Riossa kait 7v.

Itse en ole vapareita edes kokeillut, vaan 100hv tai 95hv turboja. Myyjän mukaan kukaan ei halua vaparia ostaa käytettynä :) Myös esim Ibizan tai Polon dsg vaihteet on hyvät. Samoin Yaris Hybridin portaaton vaihteisto oli ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
99
Tässä on nyt toista viikkoa tullut istuttua hyvin monessa autossa ja todella pitkäjalkaselle kaksimetriselle vaihtoehtoja on aika niukasti. Käytettyä siis etsimässä noin 20ke budjetilla ja 2010-luvun auto. Tein sen virheen, että ensimmäinen koeajo tuli tehtyä 525-bemarilla, jonka jälkeen muut moottorit on tuntuneet aika nuhasilta. Tuolla budjetilla saakin melko karvalakkimallin isokoneisen bemarin ja kilometrejäkin on jo reippaanlaisesti. Plussana erittäin kelvolliset jalkatilat takana olevalle, tosin harvoin siellä oikeasti kukaan on pidempää matkaa.
Opel Insignia -14 oli mukavan kokoinen sisältä ja agr-penkit olivat vallan mainiot. Nettikansan mukaan suhteellisen luotettava peli, mutta automyyjä oli vähän eri mieltä kun oli itse omistanut ja myynyt kyseisiä autoja.
Opel Astra -16 on tähän asti tuntunut kaikista parhaalta ja tuohon budjettiin saakin sitten jo kaikenlaista varustetta ja mukavuusvitkutinta mukaan. Ilmastoidut agr-nahkapenkit olivat todella mainiot, tykkäsin ulkonäöstä ja mahduin itsekin jopa hyvin takapenkille vaikka miehen mitoissa oleva autokauppias istui edessä. Alle 10 sekunnin sataan kiihdytys on ihan kiva juttu. Ei mun auton tarvitse mikään raketti olla mutta Peugeotin 12+ sekunnin jälkeen en edes harkitse noin laiskoja koneita enää.
Focus ollut myös mietinnässä, mutta ei ole oikein kiinnostavaa yksilöä Turun seudulta tullut vastaan. Farmarit on korityypiltä siellä kiinnostuksen pohjalla ja todella moni auto näy olevan farkkumallina, erityisesti Focus.
Tällä hetkellä Astra ykkösenä, Insignia ja 5-bemari sen perässä. Muut ei ole oikein aiheuttaneet innostusta. Aasialaisiin en vain kerta kaikkiaan mahdu, VAGilta voisin Superbia harkita, Volvot ja Mersut menee joko budjetin yli tai kilometrejä on todella paljon. Ranskalaisista uusin Megane vaikutti ainoastaan sellaiselta mikä osuu raameihin ja voisin harkita, mutta ei tunnu löytyvän yhtäkään täältä päin.
Mikäs täällä on raadin tuomio mun pohdinnalle? Astran voisi jättää sitten joskus kakkosautoksi jos sellaisen menisin nyt ostamaan. F10 BMW varmaan säilyttäisi arvonsa paremmin kuin Insignia ja oli hitokseen hauskempi ja mukavampi ajaa kuin oikeastaan mikään muu. Mietityttää vaan tollasen lähes 200tkm rullatun bemarin huoltokustannukset/tiheys kuin 30tkm ajetun Astran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
No niin, tuli se Fiesta sitten pistettyä tilaukseen, ei ole 125hv malleja kun tehtaalta eli jonkinaikaa kestää saada.
Lisävarusteet teki melkein 3 tonttua lisää hintaa, metalliväri, autom. ilmastointi, navigointi, autom. pysäköinti, peruutuskamera, 10 b&o kajaria, lämmitettävä tuulilasi, led ajovalot yms.
Voi mennä 3kk ennenkun saa ajoon, odottavan aika on pitkä... :hungry:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
No niin, tuli se Fiesta sitten pistettyä tilaukseen, ei ole 125hv malleja kun tehtaalta eli jonkinaikaa kestää saada.
Lisävarusteet teki melkein 3 tonttua lisää hintaa, metalliväri, autom. ilmastointi, navigointi, autom. pysäköinti, peruutuskamera, lämmitettävä tuulilasi, led ajovalot yms.
Voi mennä 3kk ennenkun saa ajoon, odottavan aika on pitkä... :hungry:
3kk... Herran isä. Tällä menolla saan oman ST Fiestan joka on uutuusmalli nopeammin.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Kyllä kai 3kk on ihan normaali tehdastilauksen toimitusaika.

Itse tässä oottelen uutta Focusta koeajoon. Jos sitä sellaisen sitten, kun ei nuo kaksoisnyökytinvaihteistot innosta ja tuohon Fordiin on tulossa 8-vaihteinen mehumaija.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Kyllä kai 3kk on ihan normaali tehdastilauksen toimitusaika.

Itse tässä oottelen uutta Focusta koeajoon. Jos sitä sellaisen sitten, kun ei nuo kaksoisnyökytinvaihteistot innosta ja tuohon Fordiin on tulossa 8-vaihteinen mehumaija.
Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
Riippuu paljon siitäkin kuinka suosittu malli on. Jotain Octaviaa tai Golfia saa tosiaan oottaa ton 3kk. Toyotaakin sai 2,5kk.
 
Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
106
Itse ja varmasti moni muu jättäisi nuo vaparit pois laskuista. 1.0 ecoboost 100hv olisi siis oikein hyvä jo, koska on turbo ja vääntöä.

Vanhassa hinnastossa Ford Fiesta 100hv Trend olisi 17 000€. -1000, -1500 = 14 500€ + toimituskulut.

Lisäksi sitten valkoinen väri +150, vakionopeudensäädin +140, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävät pesusuuttimet +150.
Koskeekohan tuo -1000 € vain tuota Titanium mallia ?

Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Nuo alennus setelit yms ovat ihan turhia. Ne. Millä tekee jotain ovat matala korko ja lisätakuut. Paremman alen saa neuvoteltua yleensä ilman.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Tiputtaako autokaupat käteiskaupalla paremmin hintaa ?
Jos ei ole vaihdokkia tulossa niin pudottavat mutta käteiskaupasta en tiedä. Plus jos on matala korko niin voi olla järkevämpää maksaa erissä ja istuttaa rahat jonnekin korkeamman koron tilille keräämään lisärahaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Sellasiahan ei taida pankista enää löytyä :D
No joo mutta pääpointtina että tuolla rahalla mitä on voi tehdä vaikka mitä kivaa jolla voisi sitä rahaa tulla vs joku 0.9% tai jopa 0% korkotarjous.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Koskeekohan tuo -1000 € vain tuota Titanium mallia ?

Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
Titanium on vain esimerkkinä. Mutta nuo kaikki tarjouksen kohdat on voimassa ilmeisesti vain varastossa oleville autoille, ei uusille tehdastilauksille.

Yksi tarjouksen ehto, rekisteröinti viimeistään 31.8.18.

Muistaakseni Ford myyjältä kysyin että normaali alennus Fiestasta olisi noin 1000€ tai vähän yli tonni. Toki sitten romutettavasta autosta saa lisäksi -1500€.

Tuossahan varastossa oleviin alennus on
Fiesta -1000€
Mondeo -2000€
Kuga hintaetu -4000€

Uuteen Focukseen ei luvata suoraan alennusta, koska niitä ei varastossakaan ole. Ja Kuga ehkä uudistuu joskus?

Uskoisin että tehdastilattuun 1.0 ecoboost 100hv Trend malliinkin saisi suht hyvän tarjouksen. Myyjät kyllä vähän tinkii, jos vain kauppoihin päästään.

Edit:
Tutussa autoliikkeessä onkin 1.1 85hv Trend, punainen.
Ford Fiesta 1,1 85hv M5 Trend 5D TÄMÄ AUTO 14 990€ !

Siinä 1.0 ecoboost 100hv koneessa on 6 vaihdetta.

Tuossa joku muu kuin punainen ja vakkarilla.
Ford Fiesta 1,1 85hv M5 Trend 5-ovinen - 1% Korko + kulut Viistoperä 2018 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
Veli odotteli Seat Aronaansa kolme kuukautta tänä keväänä. Jos olisi ottanut siihen 1.5-litraisen moottorin, niin odotus olisi ollut vielä paljon pitempi.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 611
Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen

Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka

Ehdotuksia taikka vinkkejä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom