Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 791
Saapa nähä kuinka vaikeaa on tuon oman auton myynti sitten kun tulee sen aika. Diisseli joka alkaa lähestymään 400 tonnia (eli kohta ollaan sisäänajettu) jakopäähihna pitäis 10 tonnin sisään vaihtaa ja kesärenkaat myös uusia... Miettiny että ei tuosta kuitenkaan häävisti tule saamaan että käy jossakin liikkeessä vaihatuttamassa kunhan tulee jotakin vastaan joka kiinnostaisi.
Kyllä tuollainenkin kaupaksi menee, jos vain kunto ja hinta kohtaavat.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Herätellääs ketjua. Mun S60 vm. 2001 päätti viimeviikolla ilmoittaa "Ei öljynpainetta", jonka jälkeen ajoin pari kilometriä kotiin ja jätin auton siihen. Myöhemmin käynnistin sen, niin venttiilikopasta kuului vähän rapinaa. Oli sellainen lievä dieselauton käyntiääni. Laitoin vittuuntuneena kärryn Nettiautoon ja 500€ hintalappu. Painotin myynti-ilmoituksessa vielä, että tuo on tiukka hinta ja turha tingata. Talvirenkaat, kaasuläppäkotelo sekä startti+laturi ovat jo yli 500€ arvoiset. 2tkm sitten tehtiin yli 600€ remppaa jarruihin ja vetoniveliin. Silti tuli joku 20 soittoa, jossa kysyttiin asioita, jotka selvivät lukemalla myynti-ilmoituksen. Lopuksi "joo no mä tuun kolmellasataa hakemaan ton". Laittoi vituttamaan taas kunnolla, kun kaikki pitää saada lähes ilmaiseksi eikä osata lukea edes myynti-ilmoitusta. Viimein kun yksi tuli katsomaan, niin yritti saada neljällä sadalla ja vielä kesärenkaat mukaan (arvo n. 300€ ja ilmoituksessa mainittu "vain talvirenkaat").

En yhtään ihmettele, että autoliikkeillä menee hyvin. Yksityisten kanssa autokaupan tekeminen on niin vittumaista ja raastavaa touhua, että pienemmän vaihtohinnan saaminen vituttaa vähemmän kuin itse myyminen. Ei ainakaan tarvi vastata kymmeneen puheluun per päivä ja selittää samat asiat lukutaidottomille "ihmisille".
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
En yhtään ihmettele, että autoliikkeillä menee hyvin. Yksityisten kanssa autokaupan tekeminen on niin vittumaista ja raastavaa touhua, että pienemmän vaihtohinnan saaminen vituttaa vähemmän kuin itse myyminen. Ei ainakaan tarvi vastata kymmeneen puheluun per päivä ja selittää samat asiat lukutaidottomille "ihmisille".
Johtuu varmaan lähinnä auton hintaluokasta. Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että kyllä käytetyssä autossa pitää olla tinkivaraa. Pitää asettaa hintapyyntö sopivasti, jotta ostaja voi sitten tingata hinnan siihen todelliseen hintatavoitteeseen.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Johtuu varmaan lähinnä auton hintaluokasta. Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että kyllä käytetyssä autossa pitää olla tinkivaraa. Pitää asettaa hintapyyntö sopivasti, jotta ostaja voi sitten tingata hinnan siihen todelliseen hintatavoitteeseen.
Tai sitten teen asian helpoksi ja tuon tinkausvaiheen voi ohittaa suoraan? Ja jos on jo valmiiksi edullinen hinta, niin miksi pitää tingata? Mä yritän myydä autoa enkä toteuttaa jonkun toisen tinkausfantasioita.

Oli kuitenkin sen verran edullinen kärry, että meni kolmessa päivässä ja sain sen mitä pyysin.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Ja jos on jo valmiiksi edullinen hinta, niin miksi pitää tingata? Mä yritän myydä autoa enkä toteuttaa jonkun toisen tinkausfantasioita.
No kun tinkauksen onnistumisesta tulee hyvä mieli ostajalle. :) Ja vi*uttaa myyjää vähemmän, kun kaikki kuitenkin yrittävät tinkiä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Eikös nyt keväällä pitäisi autokaupan vilkastua? Mulla edelleen uudenkarhea ja hyvä 208 bensakoneella myytävänä. Nyt oli sentään yksi kyselijä, mutta jäätiin hinnasta 500€ erimielisyyteen, ja kaupat jäi sitten tekemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Tai sitten teen asian helpoksi ja tuon tinkausvaiheen voi ohittaa suoraan? Ja jos on jo valmiiksi edullinen hinta, niin miksi pitää tingata? Mä yritän myydä autoa enkä toteuttaa jonkun toisen tinkausfantasioita.

Oli kuitenkin sen verran edullinen kärry, että meni kolmessa päivässä ja sain sen mitä pyysin.
Siksi koska suomalainen on tottunut tinkaamaan autokaupoissa ja lähtökohtaisesti autokaupat on "ostajien markkinat" (pl. jokut museorekisteröidyt harvinaisuudet jotka kuuluu muutenkin huutokauppaan). Toisin kuin esim. saksassa jossa hinta on yleensä se "apteekin hinta".

Itse yleensä jätän soittelematta näille "valmiiksi tingittyyn hintaan" -myyjille. Ihan samoin kuin autokaupassa kävelen nauraen pois jos myyjä toteaa että "hinta on se mitä lapussa lukee ja toimituskulut päälle".

Lähes kaikki kuitenkin tinkii; yksityiset satasia, autoliikkeet tonneja (jos puhutaan esim. 20-30 tonnin autoista), niin ne apteekkarit jää yleensä vähemmistöön ja näinollen yleensä vain tekee itselleen hallaa. Voihan sitä ajatella myös että käy tuuri ja se kuumakalle joka on päättänyt ostaa auton ei joko tingi tai sitten tinkii vähemmän mitä olit ajatellut...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
No jos se tuntuu hyvältä tinkiä ilma vs. maksaa suoraan tiukka hinta.
En itse näe järkeä laittaa jotain 800€ hintapyyntiä, jos tarkotuksena saada 500€. Siinä pääsee kaikki helpommalla, kun hinnan löytää heti myynti-ilmoituksesta. Tinkaamisen ymmärrän, jos vaikka koeajolla ilmenee jotain vikaa esim. jousi on poikki. Näin kävi kerran kun vein auton näytille ja ostaja huomasi asian. Sovittiin 50€ alennus eikä tingannut enempää ja kaupat syntyivät.

Ja muutenkin kun oli tiedossa tuo vitullinen soittelu ja tinkaaminen, niin ajattelin kerrankin laittaa selvällä suomenkielellä "tiukka hinta, turha tingata". Valmiiksi halpa hinta, meni sitten varaosiksi tai korjaukseen. Mutta eipä se auta. Ensi kerralla pyydän tonnin autosta kaksi tonnia, jotta joku pääsee toteuttamaan fantasioitaan ja saa tingattua olematonta.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Lähes kaikki kuitenkin tinkii; yksityiset satasia, autoliikkeet tonneja (jos puhutaan esim. 20-30 tonnin autoista), niin ne apteekkarit jää yleensä vähemmistöön ja näinollen yleensä vain tekee itselleen hallaa. Voihan sitä ajatella myös että käy tuuri ja se kuumakalle joka on päättänyt ostaa auton ei joko tingi tai sitten tinkii vähemmän mitä olit ajatellut...
Yksi auto oli kuukausia nettiautossa 4500e hintapyynnillä. Laitoin, että jos on kaikki kunnossa niin voin 4000e tulla hakemaan. Vastasi, että viimeinen hinta on 4350e. :D Jäi hakematta ja oli vielä sen jälkeenkin pitkään myynnissä kunnes ilmoitus vissiin vanheni. No kaikilla ei autot ole pakkomyynnissä vaan jaksavat uusia ilmoitusta useamman kerran ja välillä maksaa vielä extraa että saa etusivulle ihailtavaksi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Tuli sen verran hyvä tarjous käytetystä Fiat Grande Puntosta että nyt pitäisi myydä meidän nykyinen kakkosauto (Fiat Punto 2004 326tkm) joka juuri maanantaina saatiin leimaan. Mitä kautta suosittelisitte alkaa lähtee myymään tätä "punaista paholaista"? Huutokaupat.com? Nettiauto? Joku muu mikä? 500-600€ jos tuosta saisi niin oisin ihan tyytyväinen. Btw on muuten 300tkm asti huoltokirja, sanokaa toinen tämän hintaluokan auto missä näin on? :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Eikös huutokaupat.com ole pelkästään firmoille tarkoitettu myynnin osalta? Varmaan se nettiauto mutta hyvät hermot pitää olla tuossa hintaluokassa, kun ostajia voi olla kaikenlaisia. Hyvin on kyllä Fiat kerännyt kilometrejä :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Tulin siihen tulokseen että kaippa sitä pitää kesärenkaiden verran köyhtyä ennenkuin rupean tuota Anjovista myymään/vaihtamaan. Ei nyt varmaan kovin monia hirveästi innosta ruveta ostamaan autoa jossa kesärenkaat sakkorajalla ja jakopääki pitäis huoltaa jonkin ajan päästä :darra:
Ei tuossa siis mitään vikaa ole mutta omalle ajolle diesel turhan panttina.
Nimin 1,5 vuoden aikana vähän yli 6 tonnia ajettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Tulin siihen tulokseen että kaippa sitä pitää kesärenkaiden verran köyhtyä ennenkuin rupean tuota Anjovista myymään/vaihtamaan. Ei nyt varmaan kovin monia hirveästi innosta ruveta ostamaan autoa jossa kesärenkaat sakkorajalla ja jakopääki pitäis huoltaa jonkin ajan päästä :darra:
Ei tuossa siis mitään vikaa ole mutta omalle ajolle diesel turhan panttina.
Nimin 1,5 vuoden aikana vähän yli 6 tonnia ajettu.
Laske auton hintaa uusien kesärenkaiden ja jakohihnan/vesipumpun vaihtamisen verran ja myy auto noilla loppuun ajetuilla kesärenksilla?

Ilmoitukseen vaan maininta että uudet kesärenkaat saisi vaihtaa ja vaikka maininta että paljonko ne maksaa. Luulisi menevän suht helposti kaupaksi, kun hinta on valmiiksi laskettu. Ostaja saa sitten valita mieleisensä renkaat kaupasta. Toki uusilla renkailla auto voisi olla vähän hiljaisempi, mutta tuskin siinä juuri eroa huomaa?

Luulisin että Toyota menee kyllä helposti kaupaksi jos hinta on sopiva. Hyvät kuvat ja puhdas auto, niin auttaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Laske auton hintaa uusien kesärenkaiden ja jakohihnan/vesipumpun vaihtamisen verran ja myy auto noilla loppuun ajetuilla kesärenksilla?

Ilmoitukseen vaan maininta että uudet kesärenkaat saisi vaihtaa ja vaikka maininta että paljonko ne maksaa. Luulisi menevän suht helposti kaupaksi, kun hinta on valmiiksi laskettu. Ostaja saa sitten valita mieleisensä renkaat kaupasta. Toki uusilla renkailla auto voisi olla vähän hiljaisempi, mutta tuskin siinä juuri eroa huomaa?

Luulisin että Toyota menee kyllä helposti kaupaksi jos hinta on sopiva. Hyvät kuvat ja puhdas auto, niin auttaa.
Helpommin menee kaupan, kun vaihtaa ne kesäkumit jo valmiiksi, laittaa ne halvimmat, eli about 50€/kpl, ei kirpaise omaa lompakkoa paljoa, ja näyttää ilmoituksessa hyvältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Helpommin menee kaupan, kun vaihtaa ne kesäkumit jo valmiiksi, laittaa ne halvimmat, eli about 50€/kpl, ei kirpaise omaa lompakkoa paljoa, ja näyttää ilmoituksessa hyvältä.
Eihän ne tosiaan paljoa maksa ja kiva kun on uudet renkaat alla. Itse kumminkin ottaisin nuo 18€ kalliimmat renkaat, koska on niin pieni ero hinnassa. Kivempi jos sattuukin pitämään auton omassa käytössä.

49€ Rengas Landsail LS388 205/55 R16 91V - 1001 Renkaat

67€ Rengas Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 91V - 1001 Renkaat
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 909
Eihän ne tosiaan paljoa maksa ja kiva kun on uudet renkaat alla. Itse kumminkin ottaisin nuo 18€ kalliimmat renkaat, koska on niin pieni ero hinnassa. Kivempi jos sattuukin pitämään auton omassa käytössä.

49€ Rengas Landsail LS388 205/55 R16 91V - 1001 Renkaat

67€ Rengas Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 91V - 1001 Renkaat
Juu en kyllä myynnin kannaltakaan ihan halvinta mahdollista aasian ihmettä alle laittaisi. Itseltäni tippui viime kierroksella yksi autoehdokas listasta pois juurikin siksi, että siihen oli myyntiä varten ostettu uudet renkaat (tosin talvi) ja laitettu jokut halppis aasianihmeet alle. Enemmän se ketuttaa ostaa auto uusilla surkeilla renkailla kuin vanhoilla surkeilla renkailla, jotka voi sentään vaihtaa hyvällä omallatunnolla uusiin.
Ylipäätään minusta ajatusmalli, että ei väliä jos ei itselle tule on vähän outo. Miksi se uusi omistaja välittäisi keskimäärin yhtään sen vähempää renkaan ominaisuuksista kuin itse välittää? Pikemminkin kai näkyvät "halvinta mahdollista" ratkaisut herättää kysymyksen onko kaikki muukin huolto tehty "halvinta mahdollista" linjalla.

Ja tarkoitus ei ole siis aloittaa taistelua siitä, onko kiinankumit hyviä vai ei, oli miten oli niin vähintäänkin voinee sanoa että jakaa mielipiteitä ja voi joillekin olla yhtä iso tai isompi miinus sakkorajarengas (toki vähän kiinankumistakin riippuen).

Jos Anjoviksen myynnin suhteen ei kiirus ole, niin voihan sitä myös koittaa eka vanhoilla gummeilla ja jos ei mene kaupaksi niin vaihtaa. Tai jos ostaehdokasta tuntuu asia häiritsevän niin tingata uudet gummit kaupan päälle.
Btw on muuten 300tkm asti huoltokirja, sanokaa toinen tämän hintaluokan auto missä näin on? :)
Jos on täydellinen merkkiliikkeen kirja niin sitten on poikkeuksellista, mutta kyllä suht usein "vähän sinnepäin" huoltokirja nyrkkipajaleimoilla tai omilla merkinnöillä löytyy vanhemmistakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Miksi se uusi omistaja välittäisi keskimäärin yhtään sen vähempää renkaan ominaisuuksista kuin itse välittää? Pikemminkin kai näkyvät "halvinta mahdollista" ratkaisut herättää kysymyksen onko kaikki muukin huolto tehty "halvinta mahdollista" linjalla.
Tosi bensa-lenkkari katsoo pahalla, jos tuntemattomat vinkukiinan renkaat alla, mutta jos yksityisesti myy, niin tällainen tavis-Toyota saattaa mennä sellaiselle, joka ei tiedä autoista tai renkaista yhtään mitään. Jos myyjä sanoo että on ihan uudet kumit alla, niin ummikko ostaja on tyytyväinen ja uskoo saaneensa hyvät kaupat, vaikka alla olisikin oikeasti täysin turvattomat tekeleet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Auto meni kolmantena päivänä kaupaksi. 12 eri ostajaa soitteli ja yhdellä niistä oli vaihtoauto jota en kyllä oikein tarvinnut. Lisäksi kaksi ehdotti sähköpostilla jotain vaihtoautoa. Aika halvalla meni, mutta eipä tarvinnut kauaa myydä. Omaa yhtä autoa saisi vähän rempata ja toisessa ei mitään isompaa vikaa ole ja otankin sen nyt sitten taas käyttöön (Xantia -00).
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Hinta kohdilleen niin kaikki menee kaupaksi. Itselläkin meni parissa päivässä heti ensimmäiselle ostajalle, parempi laittaa halvalla menemään kuin tuskailla esittelyjen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Samoin täällä meni heti ensimmäiselle ostajalle joka saapui paikalle. Oli myös joku nopeampi ostaja, joka jätti tulematta ja ilmoittamatta, mutta ei oltu mistään varauksesta edes puhuttu.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Vieläkin Peugeot 208 myynnissä. Oli sentään yksi kiinnostunut, kun Kamux tarjosi 600 euroa alle mun kipurajan. Onko kellään Autoteddystä mitään kokemuksia? Sieltä otettiin yhteyttä ja tarjottiin apua myyntiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Vieläkin Peugeot 208 myynnissä. Oli sentään yksi kiinnostunut, kun Kamux tarjosi 600 euroa alle mun kipurajan. Onko kellään Autoteddystä mitään kokemuksia? Sieltä otettiin yhteyttä ja tarjottiin apua myyntiin.
Itse laitoin heti kerralla hinnan kohdalleen, mutta voihan se noissa kalliimmissa autoissa vaatia pidemmän myyntiajan.

Alle pyynnin kun ei tarvitse autoa myydä, vaikka kaikki haluaisikin vähän tingata.

Onko linkkiä tuohon Peugeotiin?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Itse laitoin heti kerralla hinnan kohdalleen, mutta voihan se noissa kalliimmissa autoissa vaatia pidemmän myyntiajan.

Alle pyynnin kun ei tarvitse autoa myydä, vaikka kaikki haluaisikin vähän tingata.

Onko linkkiä tuohon Peugeotiin?
Laitoin yyveenä linkin.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Johtuu noista hirveän näköisistä pölykapseleista. :wtf:
Toivottavasti, sittenhän se olisi näppärä korjata :tup:

Vakavasti ottaen olisi tietysti parempi jos olisi napsinut kuvat vielä talvirenkaiden aikaan, mutta eipä noita nyt tuota varten jaksa vaihtaa edes takaisin. Noihin pölykapseleihin muuten liittyy sellainen homma, että myyntipaketista ei nähnyt mistään, että niissä oli punaista joten luulin niiden olevan kokomustat. Ei ollut kiva ylläri... noh, eipä itseäni jaksanut kiinnostaa joten annoin olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Kyllä on taas syöpää tämä auton myynti. :itku: On halpa hinta, hyvät kesä- ja talvirenkaat, katsastettu juuri, hyvät varusteet ja ties mitä mutta ei edes yhtä ainoaa renkaanpotkijaa tai kyselyä ole tullut. Mikä mättää? Tässä linkki kyseiseen kotteroon: Renault Scenic 1.9 dCi Expression+ 5d Pakettiauto Tila-auto 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ilmeisesti pitäisi olla vieläkin halvempi kuin 800€. Itse myin 2 vuotta uudemman ja 20tkm vähemmän ajetun samaan hintaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
ilmastointi ei vissiin toimi kun siitä ei puhuta? Faija osti keväällä vara-autoksi 123tkm ajetun -99 focuksen 500€, että siitä suuntaa...

 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
ilmastointi ei vissiin toimi kun siitä ei puhuta? Faija osti keväällä vara-autoksi 123tkm ajetun -99 focuksen 500€, että siitä suuntaa...

Kyllä toimii, niinkuin kaikki muukin. Ehkäpä sekin pitäisi sitten erikseen mainita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Täytyy varmaan satku raapaista hinnasta pois, jos ei kohta ala mitään kuulua.
Mikähän ihme, mä laitoin joku vuosi sitten aivan järjettömästi ajetun Berlingon myyntiin joka oli leimassa, paljon vanhempi, paku, ei ilmastointia tai yhtään mitään mukavuuksia. En nyt muista millä hintaa se lähti, mutta jotain 600€, ja varmasti huonompi kuin tuo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Kyllä toimii, niinkuin kaikki muukin. Ehkäpä sekin pitäisi sitten erikseen mainita.
Tuon ikäisissä ja tuon hintaluokan vehkeissä ehdottomasti. Enemmän sääntö kuin poikjeus että on rikki.

Yllätyttiin kuin omassa kakkosauto-fokkerissa (-99) ilastointi toimii. Lähtee tosin hitaasti; kilometri pitää ajaa ennen kuin kylmää tulee, eli aineet vähissä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Nopeasti meni auto kaupaksi. Oli aika hyvin huollettu auto, kun etupyörien laakerit oli hiljattain vaihdettu ja uusi laturi. Eilen iltapäivällä laitoin nettiautoon ilmoituksen ja tänään päivällä sai auton myytyä.

Auto siis 200tkm ajettu Renault Clio 2002. Leimaa lähes vuosi jäljellä ja kahdet renkaat. Hinnaksi laitoin 850€ ja 800 eurolla myin. Pääsipähän taas yhdestä autosta eroon, vaikka autossa ei mitään vikaa ollutkaan. Ihan hyviä nuo vanhat ranskikset, kun auton kori pysyy hyvin ruosteettomana. Ajettavuuskin on Cliossa ihan hyvä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 909
Kokemuksia kuinka paljon renkaat vaikuttaa myynnin helppouteen/hintaan? Eli jos käyttää 2000-3000€ kärryyn sellaisen 250-300€ uusiin kumeihin niin saako rahojaan takaisin vai meneekö kokonaan hukkaan?

Vähän alkaa ehtoopuolella (paras 4 mm, huonoin 3 mm) kumit olemaan, mielellään vaihtaisi syyssateille, mutta kun auto menee tod. näk. ensi kevään jälkeen myyntiin niin mietityttää...
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 909
No ei ne renkaat auton arvoa nosta, voi mennä helpommin kaupaksi toki
Mun mielestä tämä on vähän ristiriitainen kommentti. Auto menee halvemmalla helpommin kaupaksi kuin kalliimmalla.

Eli uudelleenmuotoiltuna: kumpi helpottaa 2000-3000€ auton myyntiä enemmän, 200€ alennus vai uudet kesärenkaat loppuunajettujen sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Mun mielestä tämä on vähän ristiriitainen kommentti. Auto menee halvemmalla helpommin kaupaksi kuin kalliimmalla.

Eli uudelleenmuotoiltuna: kumpi helpottaa 2000-3000€ auton myyntiä enemmän, 200€ alennus vai uudet kesärenkaat loppuunajettujen sijaan.
Vaikea tietää absoluuttisen varmasti, mutta veikkaisin, että uudet kesärenkaat helpottaa myyntiä enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Mun mielestä tämä on vähän ristiriitainen kommentti. Auto menee halvemmalla helpommin kaupaksi kuin kalliimmalla.

Eli uudelleenmuotoiltuna: kumpi helpottaa 2000-3000€ auton myyntiä enemmän, 200€ alennus vai uudet kesärenkaat loppuunajettujen sijaan.
Jos on 3-4mm pintaa, niin luulisin että halvemmalla menee paremmin kaupaksi. Sakkoraja kun menee 1.6mm kohdalla.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Itse mietin, että hankkisinko ennen myyntiä uudet renkaat noin kymppitonnin autooni, jonka renkaissa on kulutuspintaa nyt noin 3 milliä (tai oli kun kesäkuussa mittasin). Myynti olisi ajankohtaista luultavasti talvella. Renkaisiin menisi varmaankin 400-500 euroa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Kaikkia ei ne renkaat kiinnosta paskan vertaa. Erityisesti tapauksissa jossa ne ovat peltivanteilla tai pienillä, halvoilla aluvanteilla. Jos puhutaan auton tyylii sopivista, sekä hyvin istuvista, isoimmista vanteista, niin sitten niille kannattaa ehkä ostaa uudet kumit.

Itse en ainakaan mielellään edes auton mukana osta auton alla olevia renkaita, vaan monesti otan oman setin ja työkalut mukaan ja tinkaan niin että myyjälle jää ne rumat biltema vanteet uusilla conteilla.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Kaikkia ei ne renkaat kiinnosta paskan vertaa. Erityisesti tapauksissa jossa ne ovat peltivanteilla tai pienillä, halvoilla aluvanteilla. Jos puhutaan auton tyylii sopivista, sekä hyvin istuvista, isoimmista vanteista, niin sitten niille kannattaa ehkä ostaa uudet kumit.

Itse en ainakaan mielellään edes auton mukana osta auton alla olevia renkaita, vaan monesti otan oman setin ja työkalut mukaan ja tinkaan niin että myyjälle jää ne rumat biltema vanteet uusilla conteilla.
Eikä kaikkia kiinnosta mitkä vanteet muutaman tonnin vehkeessä pyörii alla, mutta varmaan on niitäkin, jotka laittaa isoa ja kallista merkkivannetta 2000-3000 € arvoiseen kippoon. :D
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Eikä kaikkia kiinnosta mitkä vanteet muutaman tonnin vehkeessä pyörii alla, mutta varmaan on niitäkin, jotka laittaa isoa ja kallista merkkivannetta 2000-3000 € arvoiseen kippoon. :D
Noh, tuossa puhuttiin 10k€ autosta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Noh, tuossa puhuttiin 10k€ autosta.
Oletin että vastasit molemmille kun et käyttänyt lainaustoimintoa.

Joka tapauksessa keskiverto-ostajalle ne vanteet eivät liene kaikki kaikessa, vaan renkaiden kunto merkitsee myös. Toki riippuu millainen auto on kyseessä ja sitä kautta ostajakohderyhmästä.
 
Viimeksi muokattu:

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 909
Orkkisalut on alla, eli en usko sen kauheasti ostajia karkoittavan suht mainstream kärryssä.

Toki se on sinänsä ihan hyvä pointti, että aina on se riski, että hankinta ei ostajaehdokasta mielytä. Viime kiekalta itseltäni tippui yksi vaihtoehto pelistä kun myyjä oli ostanut vartavasten uudet talvirenkaat myyntiä varten... ja minulle se kiinalainen ongelmajäte ei todellakaan lisännyt houkutusta.
Eli jos vaihdan niin joku edullinen tunnettu merkki.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Hmm. Nyt kun mietin tuota kymppitonnin autoani, niin ehkä minun ei kannatakaan hankkia uusia renkaita. Käytetyn auton ostajahan haluaa joka tapauksessa aina tinkiä. Renkaiden kunnolla on ihan hyvä perustella tinkimistä, mutta ostajahan tinkisi kuitenkin, vaikka renkaat olisivat uudet. ;)
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 211
Kaikkia ei ne renkaat kiinnosta paskan vertaa. Erityisesti tapauksissa jossa ne ovat peltivanteilla tai pienillä, halvoilla aluvanteilla. Jos puhutaan auton tyylii sopivista, sekä hyvin istuvista, isoimmista vanteista, niin sitten niille kannattaa ehkä ostaa uudet kumit.

Itse en ainakaan mielellään edes auton mukana osta auton alla olevia renkaita, vaan monesti otan oman setin ja työkalut mukaan ja tinkaan niin että myyjälle jää ne rumat biltema vanteet uusilla conteilla.
Jos tulisit minulta autoa ostamaan ja tuollaista ehdottasit, että aletaan tinkaamaan renkaista vanteineen, että tiputetaan pois niin kysyisin varmaan, että otetaanko polttimot, nesteet yms pois myös. Eiköhän sieltä löydy ostajia, jotka vie auton renkaineen ja vanteineen niin voi toivottaa kikkailijoille suosiolla hyvät päivänjatkot.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 055
Viestejä
4 193 902
Jäsenet
70 844
Uusin jäsen
lenras

Hinta.fi

Ylös Bottom