Dark Souls: Remastered (PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
49
Olenko ainoa jolla on ajoittaista lagia ja stutteria pelissä? Fps droppaa 30 tienoille ja peli hidastuu huomattavasti hetkeksi kunnes palautuu jälleen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Pleikan puolella on ainakin apulappuja niin paljon, että tarvitse yksin pelata, jos ei halua. Tätä minä kaipasin juuri. Aloitin aamulla seitsemältä pelaamaan ja vasta nyt maltoin aamukahville rueta. :D
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Olenko ainoa jolla on ajoittaista lagia ja stutteria pelissä? Fps droppaa 30 tienoille ja peli hidastuu huomattavasti hetkeksi kunnes palautuu jälleen.
En ainakaan eilen PC: puolella huomannut, vaikka pelailin useita tunteja. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Pc:llä hyvin ikävä hakkeri liikeentessä ollut. Eilenkin striimasi useita tunteja. Hankkinu pelaajille soft banneja (eivät pysty yhdessä pelaamaan), hajottanut varusteet, aiheuttanut kirouksia ym. kivaa. Youtubessa fanit vaan ylistävät tätä sankaria, joka varmaan äitinsä kellarissa asuu. Kotaku-lehti oli vielä oikein jutun tehnyt melkeinpä ylistävään sävyyn tai ainakin se hakkeri sen siten otttaa.

Lisäys: Mykistävän kaunis tunnelmassaan tuo Anor Londo. Ei se kolmosen versio vaan tuohon yllä. Sen's Fortess myös minun suosikkeja.
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Juuri menossa konsolinetistä hakemaan plösölle :tup: Buildia mietin, taikuria en ole koskaan pelannut joten sitä voisi koettaa :cigar:
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Taikuri kyl tekkee tästä pelistä helpon.
Monet sanoo tätä, mutta miten se oikeastaan helpottaa? Taioilla ei ole kumminkaan montaa käyttökertaa.

Väittäisin että ainakin ensimmäinen kierros on velholla hankalampi, koska nyyppä kumminkin alkaa heti nostamaan INT tai FTH ja jättää HP-palkin kasvatuksen ja staminan sun muut tärkeät taidot nostamatta. Peli on hillittömän hankala kun ei pysty kantamaan isoja miekkoja jotka stun lockkaisivat viholliset ja pienellä kilvellä torjuminen vie pienen staminapalkin niin torjuminenkin on poissa kuvioista.

Oikein optimoimalla jossain vaiheessa kun kunnon taiat avautuvat taikureista voi tietty saada varteen otettavan, mutta jos peli ei ole tuttu niin suosittelen ihan rehellistä lähitaistelijaa joka tarvittaessa ampuu kauas jousella.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Pitihän se pyro tehdä ihan vaan nostalgian vuoksi, sillä ensimmäinen hahmo oli pyro. Täytyy kyllä kehua pc:n teknistä toteutusta! Nettikoodi toimii, ohjattavuus toimii (suora tuki ps4-ohjaimelle), ja pyörii kuin unelma. Tällainen se pc-portti piti olla alun alkaen. Jumalpeli on nyt parhaillaan! :kippis:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 611
Monet sanoo tätä, mutta miten se oikeastaan helpottaa? Taioilla ei ole kumminkaan montaa käyttökertaa.

Väittäisin että ainakin ensimmäinen kierros on velholla hankalampi, koska nyyppä kumminkin alkaa heti nostamaan INT tai FTH ja jättää HP-palkin kasvatuksen ja staminan sun muut tärkeät taidot nostamatta. Peli on hillittömän hankala kun ei pysty kantamaan isoja miekkoja jotka stun lockkaisivat viholliset ja pienellä kilvellä torjuminen vie pienen staminapalkin niin torjuminenkin on poissa kuvioista.

Oikein optimoimalla jossain vaiheessa kun kunnon taiat avautuvat taikureista voi tietty saada varteen otettavan, mutta jos peli ei ole tuttu niin suosittelen ihan rehellistä lähitaistelijaa joka tarvittaessa ampuu kauas jousella.
Sielujen kerääminen on suht vaivatonta ku vihuja voi tappaa yhellä tai kahella loitsulla etäältä eikä tarvi etes vaivautua menemään liian lähelle. Monet ampuvat vihut saa hengiltä pitemmän matkan päästä ja ylipäätään väistelyä on sit vähemmän. Pomojen kaataminen lopussa koin helpommaks, joskin edellinen melee hahmokin selvis suurimmasta osasta pomoista parilla yrityksellä. Jotenki vaan koin tokapelissä taikurilla pelatessa, että jotkut kohdat oli huomattavasti helpompia ja jotkut yhtä vaikeita kuin ennenkin. Ja ravasin aika paljon alueita meleehahmolla aikanaan, että ei johdu vain siitä että olis jo tuttu alue vaan ihan siitä, ettei tarvinnut mennä etes vihun lähelle.

Plus siellä lopussa on sit niitä taikoja jotka leijuu päällä ja lentää suoraan vihuun ja syö siltä sen 30% hpsta ennenku taistelu etes alkaa kunnolla. Tai tappaa sen vihun jota ei etes meinannut huomata. Vaikka meleehahmolla pelatessa lopun pomot oli 2-3 yritystä, nii taikurilla pääsääntösesti loput pomot meni 1-2 yritystä.

Kilvelle oli paljon vähemmän käyttöäki maagilla kun ei tarvinut sietää mitää keskipitkän matkan ampujia ja väistäminenki oli helpompaa ku vihuista oli tarkotus seistä kaukana eikä lähellä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
122
Täytyy kyllä myöntää, että en uskonut tässä pelissä olevan tukea ultrawideresoluutioille. Lähti saman tien ostoon, kun sain tietää että on. Mulla oli koko pelin eka läpipeluu vielä alkuvaiheessa, joten helppo oli siirtyä tähän. ja toi 50% alennus oli kyllä mukava.

Ainut mikä vähän häiritsee on se, että peli välillä nykäisee kerran ja sitten taas jatkaa tasaista 60 fps. Oletteko muut huomanneet samaa ongelmaa?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
On tämä upea peli. Helppohan tämä on kolmosen jälkeen. Ainut mikä arveluttaa miten paljon huijaajia pc puolella on.

Täytyy kyllä myöntää, että en uskonut tässä pelissä olevan tukea ultrawideresoluutioille. Lähti saman tien ostoon, kun sain tietää että on. Mulla oli koko pelin eka läpipeluu vielä alkuvaiheessa, joten helppo oli siirtyä tähän. ja toi 50% alennus oli kyllä mukava.

Ainut mikä vähän häiritsee on se, että peli välillä nykäisee kerran ja sitten taas jatkaa tasaista 60 fps. Oletteko muut huomanneet samaa ongelmaa?
Itsellä ei ainakaan nykäise, gtx980 ti käytössä pari kuukautta vanhat ajurit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
49
Ainut mikä vähän häiritsee on se, että peli välillä nykäisee kerran ja sitten taas jatkaa tasaista 60 fps. Oletteko muut huomanneet samaa ongelmaa?
Itsellä gtx1060 6gb ja i5 kelloteltuna 4.4ghz ja stutteria on havaittavissa epäsäännöllisin ajoin, alkuun epäilin noita "sumuseiniä" syyllisiksi mutta totesin etteivät ne vaikuta, olen testaillut vsyncillä ja ilman yms mutta en ole keksinyt mistä kiikastaa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Joojoo Dark Souls on aina Dark Souls, mutta pienoinen pettymys tämä Remaster. Olisivat voineet nähdä edes vähän vaivaa ja hioneet särmät pois. Esim. UI on täysin sama mitä ennen, eli kerralla näkyy vain 4 tavaraa ja equipment loadia ei näy prosenttina, joten 25% ja 50% rajat pitää laskea taas laskimella.

Mukana on DS1:stä tuttu harvinen juttu (en ole varma onko bugi) että joskus hahmo ei suostu lyömään, mutta parin R1 painalluksen jälkeen lyökin useamman kerran vaikka pelaaja ei enää haluaisi lyödä. Epäilen että tämä liittyy siihen että torjuu kilvellä ja painaa lyöntiä ennenkuin kilven torjumisanimaatio on loppunut, hahmo vain seisoo paikallaan tekemättä mitään ja kun painaa lyöntiä toisen kerran hahmo lyökin kaksi kertaa putkeen mikä on iso ongelma hitaalla aseella.

Mikäs noista paketeista pitää asentaa ja minne?
PTDA_Remastered_MAINFILE hakemiston sisältö pitää heittää DS Remastered hakemistoon ja korvava samannimiset hakemistot. MUTTA tekijällä oli tullut typo ja maps hakemisto pitäisi olla vain map, eli se pitää uudelleen nimetä itse. Minä kerkesin Firelinkille asti ennenkuin huomasin, ja ensimmäiset muutokset olisivat olleet jo tutoriaalialueella.

Suosittelen kovasti tuota Prepare to die again modia jos pelin on pelannut jo kerran läpi. Luvassa on yllätyksiä eivätkä wanhat kikat kuten Zweihanderin hakeminen heti alussa toimi ja parasta ettei aseiden paikkoja voi googletella vaan kierroksesta tulee välisinkin "sokko". Tapoin juuri perhosen ja vastaan on tullut useampi uusi kiperä tilanne, seuraavaksi on edessä inhokkipaikka eli Lower Undeadburg ja Blighttown.

EDIT: Ai niin ja tuota pitää pelata offline ettei tule banneja!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
122
Itsellä gtx1060 6gb ja i5 kelloteltuna 4.4ghz ja stutteria on havaittavissa epäsäännöllisin ajoin, alkuun epäilin noita "sumuseiniä" syyllisiksi mutta totesin etteivät ne vaikuta, olen testaillut vsyncillä ja ilman yms mutta en ole keksinyt mistä kiikastaa.
Vaikuttaisi, että peli nykäisee ehkä ladatessaan jotain, kun en ole itsekään huomannut minkään ruudulla olevan asian vaikuttavan nykimiseen. Selvittämistä tosiaan vaikeuttaa se, että noita tulee harvoin ja epäsäännöllisesti. Parin tunnin session aikana ehkä 3-5 kertaa. Sinänsä tuo ei haittaa, mutta on vähän harmi, sillä ptd edition toimi dsfixillä ja ultrawide fixillä tasaisesti.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Vaikuttaisi, että peli nykäisee ehkä ladatessaan jotain, kun en ole itsekään huomannut minkään ruudulla olevan asian vaikuttavan nykimiseen. Selvittämistä tosiaan vaikeuttaa se, että noita tulee harvoin ja epäsäännöllisesti. Parin tunnin session aikana ehkä 3-5 kertaa. Sinänsä tuo ei haittaa, mutta on vähän harmi, sillä ptd edition toimi dsfixillä ja ultrawide fixillä tasaisesti.
Sigun koneella ei ole kuin kerran nykäissyt viikonlopun aikana, ja siihen auttoi alt+tab. Pelailen borderless.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Tänä viikonloppuna on tullut ylistettyä aurinkoa ihan tunteella! Level 95 chaos servant +2. Kaikki bossit tapettu, mukaan luettuna vapaaehtoiset + dlc. On se vaan loistava peli edelleen, jopa paras!

 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Huh huh, on kyllä tullut pelattua nyt viikonloppuna. Asensin tämän eilen 25h sitten ja pelikello näyttää nyt 15h. Seuraavaksi olisi vuorossa Sen's Fortress Black Knight Sword +4:lla, mutta taida pitää vähän taukoa.

Muistaakseni ensimmäisellä kerralla pääsin sinne vasta joskus 30h paikkeilla, ja kyllä tätä tulee joskus aivan perusteettomasti sanottua helpoksi kun muistaa vain ne onnistumiset.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Missäs kohtaa tässä pääsee reissaamaan notskien välillä? Olen nyt mennyt dephsien kautta blightowniin. Olenko missannut jotain vai missä kohtaa peliä tuo aukeaa?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Se on NG+ läpi! Steamin pelikello näyttää 47 tuntia. Hintansa arvoinen peli ollut siis! :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Tulipa kuitenkin tämä eilen hankittua. Jotenkin nihkeän oloinen näin alkuun, varsinkin kun aiempi kokemus sarjasta ainoastaan DS3. Ehkäpä tuo tuosta paranee, kun pääsee peliin sisälle. Samanlainen alkukankeus oli DS3:n kohdalla. Ei kyllä järin erikoiselta näytä ja tuntuu paikoitellen tökkivän jopa tällä koneella (i7 4970K+GTX1080).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 791
Koitin taas vähän PvP:tä, että saa edettyä covenanteissa. Eihän siitä mitään tullut, kun jotku peliporukat pelaa pitkin päivää ja mättää turpaan 3 vs 1. Mitä hauskaa tuossa nyt on? Ei ole mitään haastettakaan. Helpompi ja nopeampi oli farmata PvE:ssä ne kamat.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
61
Onkos joku switchillä tätä pelannut? Vähän tuo suorituskyky arveluttaa, melko peruna se on. Tekis mieli hommata kun ei sille turhakkeelle mitään käyttöä ole.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Omasta mielestäni vaatii 60fps, joten suosittelen ps4, Xbox tai pc versiota

Olisi loistava switchillä mutta 30fps ei juuri houkuta tämän tyylin pelissä.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Olen aloittanut DS: Prepare to Die aiemmin n. 5 kertaa joista loppuun asti olen mennyt pari kertaa. Vasta nyt Remasterissa 4-suunnan väistöt ovat alkaneet vituttaa ihan todenteolla. Toinen ongelma on epäselvän pitkä "näppäinpuskuri" jonka takia tulee turhia lyöntejä & väistöjä sen muuta.

Itse peli on tietysti eeppinen mutta tämä on kyllä surkein remaster mitä olen pelannut.

Erot ovat pieniä ilmaiseen DSFixiin verrattuna:
+Blighttown pyörii sulavasti (en muista että tämä olisi pätkinyt häiritsevästi PC:llä ennenkään)
+Suolla näkee kauemmas
+Laavan bloom-efekti on kohtuullinen
-Mikronykimistä varmaankin alueiden latauksen takia, joillain alueilla tätä on paljon ja ehkä SSD:lle asennus auttaisi

Olen käyttänyt tällä pelikerralla Prepare to Die Again modia (toimii alkuperäisessä ja Remasteredissa koska ne ovat sama peli) ja suosittelen sitä muillekin kerran läpipelanneille. Luvassa on yllätyksiä ja esim. huono Bed of Chaos pomotaistelu on vedetty täysin uusiksi.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Sama homma. Grafiikan lisäksi minulla oli tasan yksi muutostoive Remasterille ja se oli tuon 4 suunnan väistön päivitys nykyaikaan. Tuo väistön tönkköys söi omaa peli-iloa merkittävästi kun olen aloittanut From:n pelit Bloodbornesta (jonka jälkeen Dark Souls 2 ja Dark Souls 3).

Pidempään sarjaa pelanneiden mukaan peliä ei ole tarkoituskaan pelata lukituksen kanssa, vaan se tuli myöhempiin osiin isompaan rooliin. Se on minulle pelattavuudessa ojasta allikkoon. Tuon päivitys olisi kieltämättä vaatinut asetuksiin yhden täpän lisää.

Päätin lopulta aloittaa uusintakierrokset From-pelien uusimpien kanssa, ja ostan tämän alennuksista.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Minua ei kyllä tuo neljään suuntaan rollaus haittaa ollenkaan, koska pelaan aika paljon ilman lukitsemista. Pelaan myös Bloodbornea hyvin paljon niin. BB:stä aloitin itsekin.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Pelityylistä siis kiinni. Itse pelaan ilman lukitusta vain jos jossain tietyssä pomossa on järkevämpää pelata vapaalla kameralla. Uudemmissa niitä taitaa olla vain kourallinen.

Alkuperäiselle DS1:lle annoin noin 10h peliaikaa yrittäen tuohon tottua.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Pelityylistä siis kiinni. Itse pelaan ilman lukitusta vain jos jossain tietyssä pomossa on järkevämpää pelata vapaalla kameralla. Uudemmissa niitä taitaa olla vain kourallinen.

Alkuperäiselle DS1:lle annoin noin 10h peliaikaa yrittäen tuohon tottua.
Näinhän se on. Ds3:ssa pidän eniten lukitusta. Bloodbornessa monet loparit helpompia ilman, koska lopareilla on eri hitboxeja, joihin saa helpommin iskettyä siten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Tulipa kuitenkin tämä eilen hankittua. Jotenkin nihkeän oloinen näin alkuun, varsinkin kun aiempi kokemus sarjasta ainoastaan DS3. Ehkäpä tuo tuosta paranee, kun pääsee peliin sisälle. Samanlainen alkukankeus oli DS3:n kohdalla. Ei kyllä järin erikoiselta näytä ja tuntuu paikoitellen tökkivän jopa tällä koneella (i7 4970K+GTX1080).
Alkaahan tuo pikkuhiljaa sujua. Zweihander heiluu ja Sen's Fortress on avattu. 10h pelikellossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
49
Alkaahan tuo pikkuhiljaa sujua. Zweihander heiluu ja Sen's Fortress on avattu. 10h pelikellossa.
Itsellä 8h kellossa ja avasin Sen's Fortressin
löydettyäni puhtaasti vahingossa oikoreitin blighttowniin ja Quelaagin hoitelin Mildredin avustuksella
Millä levelillä olet ja millaista buildia käytät? Itse tehnyt DS3 tutun str + dex uchigatanalla, tämä kun on ihan ensimmäinen kerta kun pelaan DS1.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Itsellä 8h kellossa ja avasin Sen's Fortressin
löydettyäni puhtaasti vahingossa oikoreitin blighttowniin ja Quelaagin hoitelin Mildredin avustuksella
Millä levelillä olet ja millaista buildia käytät? Itse tehnyt DS3 tutun str + dex uchigatanalla, tämä kun on ihan ensimmäinen kerta kun pelaan DS1.
Näköjään level 46 ja pelikellossa 12h nyt, Sen's fortressista siirrytty Anor Londoon. Darkroot Gardenissa ja Basinissa tuli myös pyörittyä. Aika lailla puhdas STR buildi, että jaksaa tuota Zweihanderia heiluttaa. Tuntuu sopivan omalle pelityylille nuo isot aseet, DS3 eka läpipeluu meni pääasiassa Vordt's Hammerilla.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
On kyllä kova tahti ukoilla, tuossa voisi mennä tuplasti tai triplasti kauemmin. Jos muilla meinaa tulla ongelmia etenemisen kanssa, niin suosittelen tuota Zweihanderia itsekin.

Minä vedin nyt alkupelin Claymorella, koska Prepare to Die Again modissa ei ollutkaan tuttua Zweitä saatavilla heti alussa. Quelaaqin jälkeen sain Black Knight Swordin ja päivitin sen heti +4 eli peli helpottui huomattavasti. Sitten pikku hiljaa päivittelin lighting & fire Claymoret, ja large Club +15.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 791
Kova homma taas, että saa Dark Soul -achievementin. NG++:lle menee, kun pitää saada 3 soul of Sifiä.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Nyt on peli ensimmäisen kerran läpäisty. Täyttä rautaahan tämä vieläkin on ja olipahan hienoa kokea tämä 60fps. Ei niin vaikea enää mitä pelkäsin, mutta se johtuu täysin kokemuksesta. Varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia uusille tulokkaille. Yksi mitä en muistanut on, että viimeisen pomon läpäistyä ei enää pääsekään jatkamaan, vaan alkaa NG+ saman tien. Hieman ärsytti tämä, mutta olisi se uudelleenpeluu tullut eteen joka tapauksessa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Minua ei tähän mennessä ole oikeasti ärsyttänyt muu kuin gänkkipartiot. Siis en itse invadee, vaan haluan auttaa muita alueissa ja lopareissa, mutta läheskään aina ei niin käy. Laitoin eilen monta kertaa lappua Anor Londossa ja siellä oli valmiina kolmen hengen sakki odottamassa invaderia spawnaus paikan luona. Heti, kun invader tulee niin kaikki hyökkää kimppuun. Äh, minä vaan haluan auttaa. Perkele. :D
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Nyt täytyy myöntää että olipa hyvin piilotettu tuo dlc alue. Pakko oli turvautua ihan googlen apuun, kun en millään sitä meinannut löytää. Ja yksi asia mikä on pistänyt pahasti silmään, varsinkin tällä toisella läpipeluulla, että "honor code" on nykyään täysin tuntematon käsite tässä pelissä. Invaderit healaa, piiloutuu vihollisten taakse, hyökkää yhdessä jne. Harmillista, koska se tekee koko pvp:stä turhauttavaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 273
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom