Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Voi vitun perse... kannoin tv:n uuteen asuntoon siinä toivossa että näkisin sen netistä...
Saa sen netistä striiminä mutta selostusta sit on laidasta laitaan, joskus tulee mertarantaa, joskus joku venäläinen mölisee.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Saa sen netistä striiminä mutta selostusta sit on laidasta laitaan, joskus tulee mertarantaa, joskus joku venäläinen mölisee.
Itse asiassa maikkari on kitkeny noita huolella... suurin osa pyytää vähintään rekisteröitymään ja osa on täysin kusetusta... mut löysin Kodista ottelun venäläisellä selostuksella -.-

Edit:
Suomi muuten voittaa, koska veikkasin saksan voittoa ja tasapeliä 10€... mä en voita veikkauksesta ikinä :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 255
En tyhmyyksissäni keksinyt ketkua tälle:
"(Mainos: Päivän kovin puhelintarjous Elisalta: Nokia 3 vain 99 €. Normaalisti 149 €. Normaalisti 249 €.)"
Pakko olla kova tarjous, koska pari normaalihintaa tarjottu! :)
Eräältä nimeltämainitsemattomalta mobiilisivulta bongattua. Poistettu linkki koska syyt.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Sattuisiko joltain löytymään vinyyliversiota Eppu Normaalin levystä Rupisia riimejä, karmeita tarinoita? Ja sen alkuperäinen levypussi. Kiinnostaisi saada hyvälaatuiset kuvat (vaikka useammassa osassa), että mainioista käsinkirjoitetuista teksteistä levypussin, muistaakseni molemmin puolin. Please!:tup:

Aikoinaan oli itselläni vinyylinä, kunnes vaimo keksi että vinyylilevyt vievät liikaa tilaa kellarista, ja tuli myytyä vinyylit pois.:facepalm: Joo.:sori: Ja CD:ssä tietenkään moisia hienoja löpinöitä ei ollut.:(

Nyt kun taas itsellä on pitkästä aikaa Eppu -kausi menossa, niin olisi mukava liittää sisäpussin tekstit omaan kokoelmaan (joka ei vie liikaa tilaa). Meikällä vaihtelee musiikin kuuntelu kausittain, konemusa pysyy aina (ei nykyinen "EDM" -shitti), mutta mukana keikkuu sitten eri "kausia".
Pahoittelut, että laitan tämän uudelleen (tämän yhden kerran:shy:), mutta jos joku auttamaan pystyvä tällä kertaa huomaisi tämän. Ja selvennykseksi laitan vielä Huuto.netistä löytämäni kuvan, johon olen korostanut tuon sisäpussukan johon nuo levyntekoon liittyvät (muistaakseni) hauskat sattumukset on selkeästi kirjoitettu. :D Muistaakseni tarinaa oli toisella puolellakin.

Eli jos joku tämän levyn vinyylin omistava ottaisi hyvät kuvat sisäpussien tarinoista ja jakaisi ilosanomaa minulle.:tup: Olisi mukava lisä muutaman Eppu Normaali -kirjan väliin. En mikään megafani olekaan, vaikka Tavastialla 80-luvun lopulla tunkeuduin väkisin (ilman mitään ongelmia tosin) pienen pieneen takahuoneeseen juttelemaan bändin kanssa niitä näitä. Oluella tai ehkä toisellakin lienee ollut osuutta asiaan. :lol: Mutta muistelen, että tarinat olivat hauskat.

Pieni asia, mutta jos itsellä olisi ja joku muu pyytäisi, niin olisipa pieni työ täyttää pieni toive. Tee sinä se minulle. Thanks.:tup:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Et sitten ole löytänyt mitään vanhoihin vinyyleihin keskittyvää nettisivua, foorumia jne.? Olisi osumistodennäköisyys varmaan korkeampi.
En, pitäisi luoda tunnus jne. Ajattelin kysyä täältä. Ei tämä kuoleman vakan tärkeä ole, joten no problemos pal.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Itse asiassa maikkari on kitkeny noita huolella... suurin osa pyytää vähintään rekisteröitymään ja osa on täysin kusetusta... mut löysin Kodista ottelun venäläisellä selostuksella -.-

Edit:
Suomi muuten voittaa, koska veikkasin saksan voittoa ja tasapeliä 10€... mä en voita veikkauksesta ikinä :)
Erään Dc comics sarjan lepakkomiehen Ja siihen perään stream kirjoittamalla löytää mertsin selostaman ihan ok laatusen streamin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 327
Kun ihmisiltä jotka ovat laihtuneet esim. laihdutusleikkauksen jälkeen runsaasti joudutaan poistamaan paljon ihoa, voisiko tätä ihoa käyttää esim. palovammaisten hoitoon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Kun ihmisiltä jotka ovat laihtuneet esim. laihdutusleikkauksen jälkeen runsaasti joudutaan poistamaan paljon ihoa, voisiko tätä ihoa käyttää esim. palovammaisten hoitoon?
Periaatteessa varmaan kylla, mutta kaytannossa todennakoisyys etta sairaalassa sattuisi olemaan potilas jolle se kavisi on aika pieni. Ongelma on hylkimisreaktio. Toki sita voi kontrolloida jossain maarin, mutta hyoty saattaa olla haittaa pienempi.

Olemassa olevat keinoihot taitavat olla paljon kaytannollisempia ja turvallisempia.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
230
Ideoita kylppäriin. Tilanne se, että uusi pesukone on sen verran iso että kääntyvän kiinteän suihkuseinän seinäliitos estää pesukoneen käyttöä merkittävästi. Olisi tarve keksiä idea, mikä ei olisi suihkuverho muttei kiinteä taittuva seinäkään, ellei se taitu vain toisesta reunasta.

Ideoita?

2018-05-18 16.20.57.jpg
2018-05-18 16.21.07.jpg
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Ideoita kylppäriin. Tilanne se, että uusi pesukone on sen verran iso että kääntyvän kiinteän suihkuseinän seinäliitos estää pesukoneen käyttöä merkittävästi. Olisi tarve keksiä idea, mikä ei olisi suihkuverho muttei kiinteä taittuva seinäkään, ellei se taitu vain toisesta reunasta.

Ideoita?


Mahtuuko tuo rummun luukku kuitenkin aukeamaan riittävästi? Jos mahtuu, niin pesuaine pesupalloon ja lopetat tuon pesuainelokeron käytön. Itse en ole enää vuosiin käyttänyt pesuaine lokeroa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
230
Mahtuuko tuo rummun luukku kuitenkin aukeamaan riittävästi? Jos mahtuu, niin pesuaine pesupalloon ja lopetat tuon pesuainelokeron käytön. Itse en ole enää vuosiin käyttänyt pesuaine lokeroa.
Jep tähän päädyin itse kanssa ennenkuin pesukone kertoi että tyhjää nukkasihti. Joka sattuu sijaitsemaan ton pesuainekotelon päällä omana kotelona...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Jep tähän päädyin itse kanssa ennenkuin pesukone kertoi että tyhjää nukkasihti. Joka sattuu sijaitsemaan ton pesuainekotelon päällä omana kotelona...
Varsin typerä kysymys, mutta oliko siellä nukkasihdissä mitään putsattavaa? Omassa koneessa joka on jeesuksen vanha, en edes muista koska olisin sihtiä tyhjentänyt. Eipä se kyllä mitään ilmoittelekaan mistään, vaan on toiminut tähän mennessä hyvin.

Koputan puuta.

E: tiskarissakin palaa aina valot; lisää suola ja lisää huuhteluaine. Joo en tee kumpakaan.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
230
Varsin typerä kysymys, mutta oliko siellä nukkasihdissä mitään putsattavaa? Omassa koneessa joka on jeesuksen vanha, en edes muista koska olisin sihtiä tyhjentänyt. Eipä se kyllä mitään ilmoittelekaan mistään, vaan on toiminut tähän mennessä hyvin.

Koputan puuta.
Kyseessä on kuivaava pesukone, joten tuota nukkaa tulee hippasen enemmän mitä pesukoneessa.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Jep tähän päädyin itse kanssa ennenkuin pesukone kertoi että tyhjää nukkasihti. Joka sattuu sijaitsemaan ton pesuainekotelon päällä omana kotelona...
Pitikö tuo suihkuseinä irrottaa, että koneen sai paikalleen? Jos kone yhtään mahtuu kääntymään, että sihdin saa puhdistettua, niin ehkä sen jaksaa harvakseltaan tehdä? Muuten vaikuttaa, että sinun olisi pitänyt laittaa päältä täytettävä kone.

E: okei, siis kuivaava kone niin tuo putsaus operaatio on aika yleistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Pitikö tuo suihkuseinä irrottaa, että koneen sai paikalleen? Jos kone yhtään mahtuu kääntymään, että sihdin saa puhdistettua, niin ehkä sen jaksaa harvakseltaan tehdä? Muuten vaikuttaa, että sinun olisi pitänyt laittaa päältä täytettävä kone.
Kas kun tuo sihti pitää tyhjentää joka pesukerran jälkeen, tai siis silloin kun käytetään kuivausta - niin siinä haastetta. Päältätäytettävistä ekana tulee Mieleen Candy ainakin, mutta sehän on ihan paska. Ei noita kuivaavia pesukoneita päältäladattavina taida niin hirveästi olla markkinoilla. Joskus noita myin...
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
230
Pitikö tuo suihkuseinä irrottaa, että koneen sai paikalleen? Jos kone yhtään mahtuu kääntymään, että sihdin saa puhdistettua, niin ehkä sen jaksaa harvakseltaan tehdä? Muuten vaikuttaa, että sinun olisi pitänyt laittaa päältä täytettävä kone.
Tilanne meni vähän "perse edellä puuhun" -taktiikalla.

Ostin asunnon. Kylppärissä oli jo pesukone, mutta totesin että ostan kuivaavan pesukoneen kun ne toimivat nykyään ihan OK. En huomioinut riittävästi, että kuivaavat ovat muutamia senttiä syvempiä. Noh, kylppäri menikin sitten remppaan pienen asennusvirheen takia ja kun laatat oli paikallaan pesukone vedettiin paikalle. Sen perään laitettiin suihkukaappi ja allas paikalleen.
Nyt ei pesukone tuolta tule mitenkään ulos ellei toinen ole irrotettuna.

Järkevin ja halvin vaihtoehto olisi repiä ovet pois ja laittaa suihkuverho tilalle. En pidä suihkuverhosta ajatustasollakaan niin mietin nyt jotain muuta ratkaisua, mitä en mistään vielä ole löytänyt.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
230
Kas kun tuo sihti pitää tyhjentää joka pesukerran jälkeen, tai siis silloin kun käytetään kuivausta - niin siinä haastetta. Päältätäytettävistä ekana tulee Mieleen Candy ainakin, mutta sehän on ihan paska. Ei noita kuivaavia pesukoneita päältäladattavina taida niin hirveästi olla markkinoilla. Joskus noita myin...
Tosiaan ostin tuon juuri uutena, kahdesti käytetty. Ei ihan napostele vaihtaa tällä käyttömäärällä...Toki perinteinen pesukone + päälle kuivaava olisi ollut ratkaisu, mutta ajattelin sen olevan liian ahtaan oloinen tuohon tilaan.

Ehkäpä vain nielen tappioni ja kipaisen suihkuverho ostoksille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tosiaan ostin tuon juuri uutena, kahdesti käytetty. Ei ihan napostele vaihtaa tällä käyttömäärällä...Toki perinteinen pesukone + päälle kuivaava olisi ollut ratkaisu, mutta ajattelin sen olevan liian ahtaan oloinen tuohon tilaan.

Ehkäpä vain nielen tappioni ja kipaisen suihkuverho ostoksille.
Taitaa se suihkuverho olla sitten se helpoin ratkaisu, ja halvin. Sitten riittävästi sitä verhoa, ettei kone kastu, ja sitä kautta ala ruostumaan + muut sähkölaite & vesi ongelmat = varsinkin ettet sähköteloita itseäsi suihkussa:tup:
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Nettiliittymäni on tyyppiä tuplalaajakaista. Kuidun lisäksi dna tunki mukaan sim kortin toista verkkoa varten. Onko tuollaisen mobiiliverkon käyttö rajattu vain suomeen vai toimisiko tuo nettinä espanjassa lomareissulla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Nettiliittymäni on tyyppiä tuplalaajakaista. Kuidun lisäksi dna tunki mukaan sim kortin toista verkkoa varten. Onko tuollaisen mobiiliverkon käyttö rajattu vain suomeen vai toimisiko tuo nettinä espanjassa lomareissulla?
Itse kävin eilen DNA ostoksilla. Ei toimi netit ulkomailla, osta joku prepaid paikanpäällä sitten lomalla.

Nyt kun mainitsit tuon tuplalaajakaista, niin enhän mä tajunnut kysyä koko hommaa, no ei oo niin tärkee mulle, ja saahan noita säädettyä.

Niin siis joo DNA:n sivuilla lukee että toimii vain suomessa, mitä noita silmäilin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
Eikös nykyisin ole joku direktiivi, että mobiilidatan pitää toimia kohtuuhintaan ulkomailla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Eikös nykyisin ole joku direktiivi, että mobiilidatan pitää toimia kohtuuhintaan ulkomailla?
On. Sen takia mobiilidata EU alueella on niin halpaa nykyaan.

Max lisamaksu on 7,5e / GB.

Suuri osa operaattoreista ei peri mitaan lisamaksua (jos kaytto on kohtuullista).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Tuli tuollanen kohtalainen piano saatua halvalla (viimesimpien hintojen mukaan maksanut uutena sen 650e) niin mites tuollaisella ruvetaan harrastelemaan? Yrittää vaikka Synthesialla soitella jotakin yksin kertaista alkuun vai pitäisikö ensin käydä teoriaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tuli tuollanen kohtalainen piano saatua halvalla (viimesimpien hintojen mukaan maksanut uutena sen 650e) niin mites tuollaisella ruvetaan harrastelemaan? Yrittää vaikka Synthesialla soitella jotakin yksin kertaista alkuun vai pitäisikö ensin käydä teoriaa?
Tuon noin... jos siitä että soinnut, nuottejakin olisi hyvä osata lukea, ja siinä sitten pimputellaan kaikilla kymmenellä sormella. Joku joka jo osaa soittaa, niin kannattaa kysellä vähän jos opetusta saisi. Vaikuttaa helpolta, mutta ei ole. Itse joskus osannut edes jotenkin soittaa, mutta nyt kyllä niin ruosteessa ettei tulisi mitään.
Se aloittelu harjoitteluineen on todella tylsää ja turhauttavaa. Siis vähän kun kymmensormijärjestelmän opettelua.

Melko erikoisen kysymyksen heitit kyllä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Tuli tuollanen kohtalainen piano saatua halvalla (viimesimpien hintojen mukaan maksanut uutena sen 650e) niin mites tuollaisella ruvetaan harrastelemaan? Yrittää vaikka Synthesialla soitella jotakin yksin kertaista alkuun vai pitäisikö ensin käydä teoriaa?
En osaa juurikaan auttaa koska osaan soittaa vain yhden kappaleen... Tai no ehka puolitoista. (en osaa nuotteja, ihan vain ulkoa opetellut nuo)

Mutta... Sen voin sanoa etta jos alat opettelemaan niin opettelet alusta asti soittamaan kaikilla kymmenella sormella. Auttaa ihan hitosti coordinaation kannalta myohemmin. Kaytannossa lienee mahdotonta soittaa monia kappaleita, jos ei osaa hyvaa sormitekniikkaa.

Alussa tuo on kylla ihan tuskaa... Vaatii hyvat hermot ja tuntikausien harjoittelun. (onneksi sita voi harjoitella muun tekemisen ohessakin, esim leffaa katsoessa :) )
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Nyt kärtsähti käämit.

Miten ihmeessä saan Google Docsin asiakirjan pikakuvakeen Novan työpöydälle (Android-laitteesta ja softista siis kyse). Olen sinne saanut ne ennenkin valitsemalla dokumentin ja sitten muistaakseni lisää kotinäyttöön tjsp. Nyt ei prkle vaan satu silmään. Pakko kysyä täältä. Ei vaan satu silmään sitten millään, mutta tästä tosiaan ei ole montaa viikkoa kun viimeksi moisen tein, ja sitä ennenkin useamman. Vttu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Nyt kärtsähti käämit.

Miten ihmeessä saan Google Docsin asiakirjan pikakuvakeen Novan työpöydälle (Android-laitteesta ja softista siis kyse). Olen sinne saanut ne ennenkin valitsemalla dokumentin ja sitten muistaakseni lisää kotinäyttöön tjsp. Nyt ei prkle vaan satu silmään. Pakko kysyä täältä. Ei vaan satu silmään sitten millään, mutta tästä tosiaan ei ole montaa viikkoa kun viimeksi moisen tein, ja sitä ennenkin useamman. Vttu.
Mulla ainakin onnistuu niin, että lisää Google Drive shortcut-widgetin, se kysyy lisäyksen jälkee mihin tiedostoon sen haluaa ohjaavan.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Mulla ainakin onnistuu niin, että lisää Google Drive shortcut-widgetin, se kysyy lisäyksen jälkee mihin tiedostoon sen haluaa ohjaavan.
Kiitos, mutta mieluummin ilman widgettejä. On ainakin ennen onnistunut. Ihmettelen miksi ja milloin tuo poistui suoraan Google Docsistä käsistä tehden. Onnistui tosiaan vielä muutama viikko sitten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Kiitos, mutta mieluummin ilman widgettejä. On ainakin ennen onnistunut. Ihmettelen miksi ja milloin tuo poistui suoraan Google Docsistä käsistä tehden. Onnistui tosiaan vielä muutama viikko sitten.
En ymmärrä mikä ongelma tuon widgetin käytössä on? Ihan samanlaisen suoran linkin se laittaa kuin tuo "Add to homescreen" vaihtoehtokin. Ainakin minulla.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
En ymmärrä mikä ongelma tuon widgetin käytössä on? Ihan samanlaisen suoran linkin se laittaa kuin tuo "Add to homescreen" vaihtoehtokin. Ainakin minulla.
Ihan hyvä vaihtoehto tuo on yksittäisten silloin tällöin olevien kanssa, eipä sillä. Välillä tässä vaan on tarvetta useammalle, ja on käynyt enne ihan himpun verran helpommin suoraan Docsista tai Sheetistä. Sitä myös ajoin takaa, että olenko vain sokea kun en enää ohjelmasta suoraan saa. Ilmeisesti en. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
72
Ihan hyvä vaihtoehto tuo on yksittäisten silloin tällöin olevien kanssa, eipä sillä. Välillä tässä vaan on tarvetta useammalle, ja on käynyt enne ihan himpun verran helpommin suoraan Docsista tai Sheetistä. Sitä myös ajoin takaa, että olenko vain sokea kun en enää ohjelmasta suoraan saa. Ilmeisesti en. :)
Mulla tuo löytyy kyll siis ihan Google Drivestä. Kolme täppää tiedoston perästä, ja sieltä vierittää sen aukeevan valikon ihan alas. Google Driven versio 2.18.172.02.40.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Jooh. Ennen löytyi siis itse Docsista suoraan. Mutta antaa olla. :tup:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
15
Tuli tuollanen kohtalainen piano saatua halvalla (viimesimpien hintojen mukaan maksanut uutena sen 650e) niin mites tuollaisella ruvetaan harrastelemaan? Yrittää vaikka Synthesialla soitella jotakin yksin kertaista alkuun vai pitäisikö ensin käydä teoriaa?
Lukaise tuo paketti harjoittelun lomassa: Fundamentals of Piano Practice: Chapter 1: Piano Technique

Itse opettelin soittelemaan Yousicianilla. Ensin lämmittelynä Hanonin harjoituksia siltä asteikolta miltä harjoiteltava kappale meni n. 15 minuuttia, sitten Yousiciania puolisen tuntia, ja loput 15 minuuttia sellaista kappaletta mitä halusin opetella. Muistat vain, että mieluummin soitat hitaasti oikein, kuin nopeasti väärin.

Teoriasta ja varsinkin skaaloista on kyllä hyötyä opettelussa, mutta ei siitä liikoja kannata stressata, jos ei nappaa. Ja jos harrastus itsessään nappaa, niin pianotunteja hyvältä opettajalta kannattaa jokunen ottaa, ainakin ihan vain asennon ja soittotekniikan virheiden korjaamiseksi.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Miten Windows 10 pakkopäivitykset saisi lopullisesti VITTUUN?!

Windows 10 Pro 64 Bit

Microsoftin paskaläjä oli taas tuupannut miljoonan gigatavan pakkopäivitykset läpi ilman mitään kyselyjä ja sen jälkeen useimmat ohjelmat eivät suostu käynnistämään ja Windowsin kieli vaihtui englannista suomeen. Microsoftin "supportista" on aivan turha kysellä yhtään mitään, kun Microsoftin intialaiset apinavastaajat copypasteavat ympäripyöreää diipadaata.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 255
Miten Windows 10 pakkopäivitykset saisi lopullisesti VITTUUN?!

Windows 10 Pro 64 Bit

Microsoftin paskaläjä oli taas tuupannut miljoonan gigatavan pakkopäivitykset läpi ilman mitään kyselyjä ja sen jälkeen useimmat ohjelmat eivät suostu käynnistämään ja Windowsin kieli vaihtui englannista suomeen. Microsoftin "supportista" on aivan turha kysellä yhtään mitään, kun Microsoftin intialaiset apinavastaajat copypasteavat ympäripyöreää diipadaata.
How to stop Windows 10 auto updates
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Hommaa Windows Server 2016 ja siihen käyntiin WSUS-rooli (Windows Server Update Services) niin sillä pystyy hyväksyyn ja hylkään, sen servun toimialueen koneiden päivitykset niinku haluaa.

"Vähän" raskas ratkaisu mut ainakin toimii :D.

[edit] W10:n tosin varmaan pitää olla Pro versioita et ne saa toimialueeseen kiinni...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 255
Hommaa Windows Server 2016 ja siihen käyntiin WSUS-rooli (Windows Server Update Services) niin sillä pystyy hyväksyyn ja hylkään, sen servun toimialueen koneiden päivitykset niinku haluaa.

"Vähän" raskas ratkaisu mut ainakin toimii :D.

[edit] W10:n tosin varmaan pitää olla Pro versioita et ne saa toimialueeseen kiinni...
Jep, vähä raskas! Ja jos oikeasti muuten W10 kelpaa niin moinen serveriveto ei oikein palvele tarkoitusta.
Mieluummin vaikka warettaisin W7:n ja vetäisin sillä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Miten Windows 10 pakkopäivitykset saisi lopullisesti VITTUUN?!

Windows 10 Pro 64 Bit

Microsoftin paskaläjä oli taas tuupannut miljoonan gigatavan pakkopäivitykset läpi ilman mitään kyselyjä ja sen jälkeen useimmat ohjelmat eivät suostu käynnistämään ja Windowsin kieli vaihtui englannista suomeen. Microsoftin "supportista" on aivan turha kysellä yhtään mitään, kun Microsoftin intialaiset apinavastaajat copypasteavat ympäripyöreää diipadaata.
Periaatteessa et millaan (administrative templates ei toimi enaa)... Pari hazardia temppua on olemassa, jos googletat, mutta ne rikkoo aina jotakin...

Kielen voit vaihtaa takaisin englanniksi. Jostakin... (lataamalla sopivan region packin) Tosin jos kieli on vaihtunut, niin siina paivityksessa on todennakoisesti mennyt jotakin pahasti pieleen. Kieli ei pitaisi vaihtua ihan helpolla...

Itse tappelin 1703 updaten (creators update) kanssa viikkoja, koska se oli ensimmainen pakolla pakotettu paivitys (ohitti administrative templates), jota ei voinut mitenkaan (jarkevasti) estamaan. Ja aina kun windoze itsensa paivitti, niin bootit johti kernel failureen (vanha lappari, jossa ilmeisesti naytonohjain ei tykannyt paivityksesta), josta alkoi (tunteja kestava) reboottaus sarja joka paatyi siihen etta w10 palautti ittensa aiempaan versioon (ja viikon myohemmin sama rumba)... Tuota paivitysta pystyi viivyttamaan 180 paivaa, mutta sen jalkeen mikaan ei oikein tehonnut...

Paadyin siihen etta deletoin aina kaikki tiedostot jotka windoze latas (esim GWX Control Panel osaa noita seurata) ja tuhosin paivitys login kunnes yksi aurinkoinen paiva windoze paatti ettei se enaa yrittanyt paivittaa itseaan. Automaattinen paivitys on edelleen rikki, mutta mina olen iloinen ja kone toimii kuin unelma...
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Kellään tietoo mistä vois ostaa turvalukon siis ihan lukon rungon ja avaimet. asun uudessa talossa johon ois pitäny tulla turvalukot mut ei tullu. tulpattu reiät ja lukkorunko löytyy ja firmojen asennukset täälläpäin 300-400 hujakoilla. en kyl haluis maksaa ku tos on vastarautakin turvalukolle valmiina muuta tarttis tehä ku lukkorunko ja se avainpesä ruuvaa kiinne ja bueno.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Tuli vaihdettua puhelinta. Vanhassa luurissa Chrome avautui Googlen etusivulle, jossa oli hakupalkin lisäksi 'sinulle valitut artikkelit' ja 8kpl sivuja joissa käyn eniten. Uudessa tulee vain Googlen hakupalkki. Mites tuon saa takaisin?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Tuli vaihdettua puhelinta. Vanhassa luurissa Chrome avautui Googlen etusivulle, jossa oli hakupalkin lisäksi 'sinulle valitut artikkelit' ja 8kpl sivuja joissa käyn eniten. Uudessa tulee vain Googlen hakupalkki. Mites tuon saa takaisin?
Ota asetuksista etusivu pois käytöstä. Nyt siinä varmaan on google etusivuna.

Edit. Jos haluat sen etusivu painikkeen säilyttää, niin poistat vain osoitteen etusivun kohdasta.
 
Viimeksi muokattu:

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Voiko metron edullista liityntäpysäköintiä hyödyntää turistina?

Ideana ajaa auto parkkiin Matinkylään, maksaa 2€/10h maksu, ja siitä sit keskustaan. Ohjeen mukaan koneeseen pitäisi piipata matkakortti ensin, niin saako turisti ostettua tähän yhtä päivää varten kelvollisen kortin vai onko mission impossible?

Toinen vaihtoehto toki 2h ilmainen ja sit 1€/tunti, et käyhän sekin jos on vain 3-4h keskustassa...

Entä kertokaas paikalliset onko Matinkylässä hyvin parkkipaikkoja tarjolla Isossa Omenassa?
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Tuli päähänpisto just: kehittäis hiirimaton, joka on kangaspäälysteinen muovimatto, johon tunkee ihan homona ledejä sisälle, jotka paistaa kankaan läpi. RGB-tuki, erilaisia valasumoodeja, vaikka painosta aktivoituva yms. mutta että koko matto on valastu ja muokattavissa. Mahdollista? Jos on, ni PATENT PENDING!
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Tuli päähänpisto just: kehittäis hiirimaton, joka on kangaspäälysteinen muovimatto, johon tunkee ihan homona ledejä sisälle, jotka paistaa kankaan läpi. RGB-tuki, erilaisia valasumoodeja, vaikka painosta aktivoituva yms. mutta että koko matto on valastu ja muokattavissa. Mahdollista? Jos on, ni PATENT PENDING!
En keksi mitään syytä miksei olis mahdollista, joten anna palaa :D.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 688
Viestejä
4 189 000
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom