Tom's Hardware: NVIDIAn odotetaan julkaisevan Turing-näytönohjaimet heinäkuussa

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
714
@Sampsa vois pistää jonkun gallupin/hintaveikkausen pystyyn tästä härpäkkeestä :kahvi:

Kilpailutilanne kehno ja mainaajillekin kortit maistuu; veikkaan todella härskiä suositushintaa. Veikkaan lähemmäs 2000$.
Eikös mainaajien korttihimot oo jo ohimenevää junaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Eikös mainaajien korttihimot oo jo ohimenevää junaa?
Vaikuttaisi kryptovaluuttojen hinnat ainakin elpyneen kohtalaisesti taannoisen rommauksen jälkeen(?). En toki pistäisi pahaksi jos koko mainausboomi olisi menneen talven lumia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Miksi hinta olisi paljon korkeampi kuin 1080ti:llä, kun nopeuttakaan tuskin olisi paljon enempää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Miksi hinta olisi paljon korkeampi kuin 1080ti:llä, kun nopeuttakaan tuskin olisi paljon enempää?
Koska ei kilpailua eikä pakottavaa tarvetta myydä uutta rautaa kun vanhakin myy edelleen ja vielä kalliimmalla kuin orkkis msrp. Tässä tilanteessahan nvidia voisi jopa pitää pascalin markkinoilla ja tehdä turingista ainakin alkuun premium tuotteen.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Jahas, io-tech:kin sortunut GPU huhu-uutisten tarjoamiin helppoihin klikkeihin. No jos kerran kaikki muutkin..
Tom's Hardwaren Igor Wallossek ja hänen lähteensä ovat ihan tarpeeksi luotettava lähde uutisen pohjaksi, muut tiedot täydentävät ja taustoittavat uutista niillä tiedoilla joita tällä hetkellä huhuillaan.

Helppoja klikkejä meidän ei varsinaisesti tarvitse metsästää..
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Eiköhän se MSRP hinta tule johonkin 1080 ja 1080 Ti välimaastoon sijoitu. Titan V:ssä kuitenkin sellainen grafiikkapiiri että hinta on väkisinkin absurdi.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
No kuitenkin vaikka ei kaikki olisi totta niin hyvä että tulee jotain uutta.
Kun vaihto on ajankohtainen eikä omasta mielestä GTX 1080Ti osto 800€ hintalapulla ole järkevä jos saa suorituskykyisemmän mallin noin samalla hinnalla.
Toivottavasti rampauttavat ajurit louhijoille niin jää pelajillekin näytönohjaimia.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
No kuitenkin vaikka ei kaikki olisi totta niin hyvä että tulee jotain uutta.
Kun vaihto on ajankohtainen eikä omasta mielestä GTX 1080Ti osto 800€ hintalapulla ole järkevä jos saa suorituskykyisemmän mallin noin samalla hinnalla.
Toivottavasti rampauttavat ajurit louhijoille niin jää pelajillekin näytönohjaimia.
Ainut tapa mitä ei käytännössä voisi kiertää helposti tarkottaisi käytännössä koko Compute-puolen rampauttamista
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
No kuitenkin vaikka ei kaikki olisi totta niin hyvä että tulee jotain uutta.
Kun vaihto on ajankohtainen eikä omasta mielestä GTX 1080Ti osto 800€ hintalapulla ole järkevä jos saa suorituskykyisemmän mallin noin samalla hinnalla.
Toivottavasti rampauttavat ajurit louhijoille niin jää pelajillekin näytönohjaimia.
Niin en nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa että hyvä kun tulee uutta. Edelleen se kunnollinen 4K pelaaminen ei tuolla julkaisulla tule onnistumaan ja 1440p resolle nykyiset julkaisut molemmista leireistä kyllä riittää. Eli mikä se hyöty noin niinkuin kuluttajalle on että tuodaan uutta muttei tehokkaampaa?
Selvästi edullisempi hinta olisi sellainen jolle voisi sanoa kyllä, mutta jos tehot on alta Ti:n ja hinta hiukan alta Ti:n niin aika turha julkaisu omasta mielestäni.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
Saa nähdä kuinka pitkäikäinen tästä sukupolvesta tulee. Oletettavastihan nämä valmistetaan 12nm:n prosessilla, ja 7nm tulee taas melko pian tämän jälkeen jolloin sille on pakko myös tehdä jotain uutta kun se on niin paljon pienempi prosessi. Eiköhän joku 1160 tule kuitenkin hommattua.
Joku tick, tock voisi kanssa olla mahdollinen. Ensin uusi arkkitehtuuri koetukselle ja sitte shrink 7nm prosessiin. Tai sitten Nvidia ostaa suoraan 7nm riskituotantoa ja se 2000e on ihan alviton nettohinta. Alveilla ja katteilla sen yli :)
Mutta itse uskon enemmän, että nyt uusitaa arkkitehtuuri ja aika pienillä muutoksilla se 7nm versio...
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Niin en nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa että hyvä kun tulee uutta. Edelleen se kunnollinen 4K pelaaminen ei tuolla julkaisulla tule onnistumaan ja 1440p resolle nykyiset julkaisut molemmista leireistä kyllä riittää. Eli mikä se hyöty noin niinkuin kuluttajalle on että tuodaan uutta muttei tehokkaampaa?
Selvästi edullisempi hinta olisi sellainen jolle voisi sanoa kyllä, mutta jos tehot on alta Ti:n ja hinta hiukan alta Ti:n niin aika turha julkaisu omasta mielestäni.
No omalle kohdalle tuo 4k pelaminen ei ole ajankohtainen kun1440p riittää hyvin mutta GTX780Ti ei riitä nykypeleille enää jos haluaa pitää asetukset lähellä maksimitasoa.
4k pelamista joutuu kyllä odottamaan pari sukupolvea vielä jos ei halua jotain SLI tai CF kokoonpanoa rakentamaan.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Eiköhän se MSRP hinta tule johonkin 1080 ja 1080 Ti välimaastoon sijoitu. Titan V:ssä kuitenkin sellainen grafiikkapiiri että hinta on väkisinkin absurdi.
Njoo kysmys kuuluukin onkos FE mallissa taas se 100€ lisää tavan mrsp:hen verrattuna...

Siitä, että peli käyttää muistia yli 8GB on vielä pitkä matka siihen, että peli hidastuu jos muistia on vähemmän kuin 8GB.
Mjoo Tpun W1zzard noita pc portteja välissä aina testailee. Korkein käyttöaste taitaa olla Middle Earth Shadow of Warissa extra graffa paketeilla eli uhd:lla 9290 MB vramia. Mutta kuten sanoit se että se käyttää noin paljon ei välttämättä kerro sitä että se tarvitsisi sitä, kuten sen tuossakin pelissä näkee suorituskykyvertailussa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
Ei uusi näytönohjai yritä taata halvempia hintoja tai tehoa, vaan parempia tuloja firmalle. Jos kortti on hitaampi kuin ti ja edullisempi, niin kyllähän se myy ja katteet ovat luultavasti ti malleja parempia jos piiri on merkittävästi pienempi. Tätähän me emme toki tässä vaiheessa tiedä. Vähän pidemmällä aikavälillä uusi julkaisu tulee pikkuhiljaa painumaan reilummin alle nykyisten ti mallin hintojen, mutta alussa kannattaa repiä fanipojilta karkkirahat omaan taskuun.
Kun isoin huuma on ohi, niin kolme neljä kuukautta myöhemmin paremmin jäähdytetyt mallit ulos ja taas saa painaa rahaa!
Mutta tuskin siihen nyt noin isoa väliä founderin ja vapaasti jäähdytetyn väliin tulee. Mutta jos tulee noin pitkä, niin Nvidia on todella vahvassa asemassa hinnoittelun suhteen!
Koska AMD ei julkaise uutta lappua tänä vuonna, niin sen välin voi venyttää halutun pituiseksi.

Mutta summa summarum. Ei ole turha kortti jos se lisää Nvidian myyntituloja!
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
"Lisäksi hän kehitti muun muassa Turingin testinä tunnetun testin, jolla pyritään mittaamaan tekoälyn ihmismäisyyttä keskustelun kautta."

Tuo on muuten se syy miksi ihmettelen sitä että Nividia haaskaisi Turing nimen pelinäytönohjaimelle kun se valmistaa varsinaiseen tekoälykäytöönkin suunnattuja piirejä joille se nimi sopisi paljon paremmin.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Tää on perseestä tietotekniikassa että aina on kulman takana jotain uutta ja hienoa tulossa :D Olen vanhan näyttiksen käytännössä myynyt jo, kaupat sovittu mutta en ole vielä näyttistä irrottanut. En viitsisi perua kauppoja ja itse uuden ostoa mahdollisen uuden takia mistä ei tiedä mitään. Toki varmasti tulee olemaan edellistä sukupolvea nopeampia, sehän on selvä, mutta miten paljon nopeampia?
Mun mielestä olisi loogista, että 1180 olisi ainakin yhtä nopea kuin 1080 Ti, koska muistiväylää saadaan niin paljon lisää GDDR6:n myötä, ja myös arkkitehtuuria lienee kehitetty eteenpäin. Pitää kuitenkin muistaa, että Ti-mallista ei ole vielä huhuttu mitään, joten veikkaan, että sellainen tulee luultavasti vasta myöhemmin. Veikkaan siis, että jos nyt ostaa 1080 Ti:n eikä odota 1180:aa, niin muutaman kuukauden aikajänteellä menettää kyllä rahaa, mutta ei merkittävästi suorituskykyä.
"Veikkaan siis, että jos nyt ostaa 1080 Ti:n eikä odota 1180:aa, niin muutaman kuukauden aikajänteellä menettää kyllä rahaa, mutta ei merkittävästi suorituskykyä."

Sitten on se etttä se 1080Ti on kunnollisella jäähyllä oleva OEM malli kun tuo "1180" tulee olemana Nvidian föönillä varustettu mallin ja niitä kunnollisilla jäähyillä varustettuja malleja saa odottaa vielä varsin pitkään.

Mutta se voisi olla järkevä odotus kikka että ostaisi sen 1080Ti mallin siinävaiheessa kun Nvidia on aloittanut tuon oman 1180 mallinsa myynnin koska luulisi sen vaikuttavan 1080Ti mallien hintoihin.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
"Lisäksi hän kehitti muun muassa Turingin testinä tunnetun testin, jolla pyritään mittaamaan tekoälyn ihmismäisyyttä keskustelun kautta."

Tuo on muuten se syy miksi ihmettelen sitä että Nividia haaskaisi Turing nimen pelinäytönohjaimelle kun se valmistaa varsinaiseen tekoälykäytöönkin suunnattuja piirejä joille se nimi sopisi paljon paremmin.
Jaa kuvittelet että Turing arkkitehtuuria käytetään pelkästään pelinäytönohjaimiin. Eiköhän esim. seuraava Tegra Orin SOC käytä todennäköisemmin Turing pohjaista näytönohjainta ja siinä on taatusti DL/AI rautaa mukana. Toisekseen pelit ja pelinkehityskin alkaa painottumaan DL/AI puolelle eli tuleva pelirautakin tarvinnee tulevaisuudessa DL rautaa alleen(mm. nvidia RTX).
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Jaa kuvittelet että Turing arkkitehtuuria käytetään pelkästään pelinäytönohjaimiin. Eiköhän esim. seuraava Tegra Orin SOC käytä todennäköisemmin Turing pohjaista näytönohjainta ja siinä on taatusti DL/AI rautaa mukana. Toisekseen pelit ja pelinkehityskin alkaa painottumaan DL/AI puolelle eli tuleva pelirautakin tarvinnee tulevaisuudessa DL rautaa alleen(mm. nvidia RTX).
Riipppu täysin siitä pitääkö ne huhut paikkansa että Nvidia eriyttäisi pelinäytönohjainpiirit täysin omiksi tuotteikseen.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Mjoop, katellaanpa mitä on tarjolla sitten 2-4 vuoden päästä kun nykyinen 1080ti alkaa nylkytellä (jos alkaa...). Ruutuna on 3440x1440 ultrawide ja fps lukittu 60:een (koska ei g-sync). Jos ei pysty 60 fps uusilla peleillä, niin menee vaihtoon, vielä mikään ei ole nykinyt.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Riipppu täysin siitä pitääkö ne huhut paikkansa että Nvidia eriyttäisi pelinäytönohjainpiirit täysin omiksi tuotteikseen.
Aikalailla samaa laskentatehoa nuot vaatii eli se mitä nyt voidaan käyttää koneoppimiseen voidaan myös käyttää tulevaisuudessa peleihin(älykkäät denoiserit sun muut). Ei kait se niitä ole koskaan täysin omiksi tuotteikseen ollut suuntaamassa vaan pois mainaajilta, mikä nyt pascalin tapauksessa tarkoitti sitä että noille suurille mainausfarmeille oli suoraan tarjolla pulkkipakattuna omat SKUt(Edellis FY katsauksessaan olivat myyneet niitä 300 miljoonan dollarin edestä). Tosin eipä tuokaan hirveästi helpotusta pelikorttien saatavuuteen tuonut.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
Jaa kuvittelet että Turing arkkitehtuuria käytetään pelkästään pelinäytönohjaimiin. Eiköhän esim. seuraava Tegra Orin SOC käytä todennäköisemmin Turing pohjaista näytönohjainta ja siinä on taatusti DL/AI rautaa mukana. Toisekseen pelit ja pelinkehityskin alkaa painottumaan DL/AI puolelle eli tuleva pelirautakin tarvinnee tulevaisuudessa DL rautaa alleen(mm. nvidia RTX).
Riippuu ihan siitä miten halutaan oikoa mutkia, ilmeisesti esim RTX ei käytä "DL-rautaa" eli Tensor-ytimiä kuin denoisingiin, eli poistamaan häiriöitä kuvasta joita jää kun jätetään laskettujen säteiden määrä liian pieneksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Riippuu ihan siitä miten halutaan oikoa mutkia, ilmeisesti esim RTX ei käytä "DL-rautaa" eli Tensor-ytimiä kuin denoisingiin, eli poistamaan häiriöitä kuvasta koska joita jää kun jätetään laskettujen säteiden määrä liian pieneksi
Ja eiköhän toi RTX jää aika marginaaliseksi nVidian rahottamaksi hommaksi peleissä kun monet pelit on kuitenkin suunnattu usealle alustalle niin veikkaan tekijöiden mieluummin käyttävän rajapinnan tarjoamia taikka avoimia ratkaisuja kuin tuollaista suljettua kamaa kun siitä ei vaikkapa konsoleissa olisi mitään iloa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Markkinatilanteen ja nVidian tyylin huomioon ottaen on todennäköistä, että "Aivan helvetin kallis" määritellään täysin uusiksi kun Turing tulee ulos

Ilmeisesti nyt on AMD myynyt tarpeeksi että on aika kaivaa uusi kortti naftaliinista. Eiköhän sen 20% hinta nouse. eli n. 100-150 euroa.
AMD uusi ohjain voi olla myös hyvin lähellä julkaisua tai Nvidia tietää 7nm haasteet joten ei muuta kuin uutta kapulaa rattaisiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ja eiköhän toi RTX jää aika marginaaliseksi nVidian rahottamaksi hommaksi peleissä kun monet pelit on kuitenkin suunnattu usealle alustalle niin veikkaan tekijöiden mieluummin käyttävän rajapinnan tarjoamia taikka avoimia ratkaisuja kuin tuollaista suljettua kamaa kun siitä ei vaikkapa konsoleissa olisi mitään iloa.
Jos samaa denoisingia ajetaan muilla muuten ja Nvidan korteilla tensoreilla, jolloin vain suorituskyky on parempi, niin en näe miksi jäisi marginaaliseksi ratkaisuksi.

Ja sitä paitsi olihan physX:kin melko tuettu, vaikka silloin kilpailutilanne oli tasaisempi.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
Ja sitä paitsi olihan physX:kin melko tuettu, vaikka silloin kilpailutilanne oli tasaisempi.
PhysX kyllä, GPU-PhysX ei niinkään. Ensin mainittua ei kiihdytetty kuin PhysX-kiihdytinkortilla kunnes NVIDIA päivitti PhysXiä niin ettei ne enää toimineet
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Ja eiköhän toi RTX jää aika marginaaliseksi nVidian rahottamaksi hommaksi peleissä kun monet pelit on kuitenkin suunnattu usealle alustalle niin veikkaan tekijöiden mieluummin käyttävän rajapinnan tarjoamia taikka avoimia ratkaisuja kuin tuollaista suljettua kamaa kun siitä ei vaikkapa konsoleissa olisi mitään iloa.
No jos pelissä käytetään DirectX:n DXR:ää tai tulevaisuudessa Vulkanin ray tracingiä ajetaan sitä Nvidian tapauksessa RTX:n kautta. Se on siis Nvidian rauta+softa ratkaisu ray tracingille ja on tuettuna voltasta lähtien.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
PhysX kyllä, GPU-PhysX ei niinkään. Ensin mainittua ei kiihdytetty kuin PhysX-kiihdytinkortilla kunnes NVIDIA päivitti PhysXiä niin ettei ne enää toimineet
PhysX kiihdytinkortit olivat melko turhia, kun olivat ylimääräisiä PCI kortteja. Eli ihan liian hitaan väylän päässä. Muutenkin kohtuu tehottomia. Asian siirto näyttikselle oli Nvidialta fiksuin mahdollinen veto. Ilman sitä PhsX olisi ollut vainaa vuodessa-parissa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
PhysX kiihdytinkortit olivat melko turhia, kun olivat ylimääräisiä PCI kortteja. Eli ihan liian hitaan väylän päässä. Muutenkin kohtuu tehottomia. Asian siirto näyttikselle oli Nvidialta fiksuin mahdollinen veto. Ilman sitä PhsX olisi ollut vainaa vuodessa-parissa.
Vaan kun koko hommaa ei ikinä siirretty näyttikselle, vain osa siirrettiin jonka vuoksi vain pieni kourallinen pelejä tuki GPU-kiihdytettyä PhysXiä

Onko enää missään sivustoa mistä näkisi miten oma näytönohjain vertautuu muihin?
JAT Hardware ei enää toimi http://www.jathardware.com/2/video.html ja en löytänyt myöskäänTom's Hardwaresta sellaista. Aiemmin ollut graafinen taulukko mistä näki hyvin.
TechPowerUpilla on ulkomuistista aina 2-3 sukupolvea noissa tuloksissaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Vaan kun koko hommaa ei ikinä siirretty näyttikselle, vain osa siirrettiin jonka vuoksi vain pieni kourallinen pelejä tuki GPU-kiihdytettyä PhysXiä
Jos oltaisiin tarvittu joku täysin erillinen kortti. Niin vielä harvemmat pelit olisivat sitä tukeneet mitenkään.
Ja jos Nvidia siirsi osan ennen sillä kortilla lasketusta GPU:lle ja osan CPU:lle, niin se kertoo melko selkeästi, että FPU oli turha ratkaisu osalle niistä toimista.
----------------------
Tosin tämä raytracing juttuhan siis käsittääkseni tekee tietyillä Nvidian korteilla parempaa jälkeä, muutoin ihan vakio DX kalikoilla. Muut tekee vain ko asiaa enemmän softalla..
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
Jos oltaisiin tarvittu joku täysin erillinen kortti. Niin vielä harvemmat pelit olisivat sitä tukeneet mitenkään.
Ja jos Nvidia siirsi osan ennen sillä kortilla lasketusta GPU:lle ja osan CPU:lle, niin se kertoo melko selkeästi, että FPU oli turha ratkaisu osalle niistä toimista.
Ymmärsit väärin. NVIDIA siirsi kaiken CPU:lle ja osan ominaisuuksista lisäksi GPU:lle, jonka myötä pienessä kourallisessa GPU-PhysX-pelejä saatiin lähinnä extra-partikkeliefektejä. FPU itsessään ei ollut missään nimessä huono, se oli tehokas siinä mitä se teki, vaikka jäikin liian pieneksi nicheksi aikoinaan.
Tosin tämä raytracing juttuhan siis käsittääkseni tekee tietyillä Nvidian korteilla parempaa jälkeä, muutoin ihan vakio DX kalikoilla. Muut tekee vain ko asiaa enemmän softalla..
Ei se itsestään mitään "parempaa jälkeä" taio, vaan sitä hyödyntämällä voidaan nopeuttaa häiriönpoistoa liian vähistä säteistä. Tällä hetkellä kommunikaatio asian tiimoilta antaa kuvan kyse ei ole kuitenkaan mistään automaagisesti tapahtuvasta vaan tuki sille pitäisi rakentaa erikseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ymmärsit väärin. NVIDIA siirsi kaiken CPU:lle ja osan ominaisuuksista lisäksi GPU:lle, jonka myötä pienessä kourallisessa GPU-PhysX-pelejä saatiin lähinnä extra-partikkeliefektejä. FPU itsessään ei ollut missään nimessä huono, se oli tehokas siinä mitä se teki, vaikka jäikin liian pieneksi nicheksi aikoinaan.

Ei se itsestään mitään "parempaa jälkeä" taio, vaan sitä hyödyntämällä voidaan nopeuttaa häiriönpoistoa liian vähistä säteistä. Tällä hetkellä kommunikaatio asian tiimoilta antaa kuvan kyse ei ole kuitenkaan mistään automaagisesti tapahtuvasta vaan tuki sille pitäisi rakentaa erikseen.
Jos FPU olisi ollut hyvä kortti, niin sitä ei olisi ollut mahdollista siirtää yleiskäyttöiselle CPU:lle. Nyt kun meillä oli täysin erillinen, ei mielettömän nopea FPU, hitaan väylän päässä, niin Nvidia tajusi, että ei ole mitään järkeä yrittää askarrella sillä, vaan kevyet jutut CPU:lle ja raskaat ja muutenkin hyvin näyttiksen päässä pyörivät sitten GPU:lle, joka oli erittäin hyvä idea.
-----------
Minusta nopeampi häiriönpoisto ym realisoituvat yksinkertaisesti "parempana jälkenä".
Suurempi FPS on myös mielestäni "parempaa jälkeä". Ja jos FPS kasvaa huomattavasti, niin resoa voidaan nostaa ja suurempi resoluutio on mielestäni täysin kiistattomasti "parempaa jälkeä".
-----------
Tosin noiden vaikutuksenhan näkee vasta sitten joskus, kun "ostettavan hintaiset" noita tukevat näyttikset tulevat sitten markkinoille. ja myös softaa tulee ulos (eikös se joku metro tue tuota esim).
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 449
Jos FPU olisi ollut hyvä kortti, niin sitä ei olisi ollut mahdollista siirtää yleiskäyttöiselle CPU:lle. Nyt kun meillä oli täysin erillinen, ei mielettömän nopea FPU, hitaan väylän päässä, niin Nvidia tajusi, että ei ole mitään järkeä yrittää askarrella sillä, vaan kevyet jutut CPU:lle ja raskaat ja muutenkin hyvin näyttiksen päässä pyörivät sitten GPU:lle, joka oli erittäin hyvä idea.
Ei tietenkään ole mahdotonta, se on vain hitaampaa sillä CPU:lla jonka vuoksi tietenkin pitää samalla tuunata alaspäin efektejä.
Minusta nopeampi häiriönpoisto ym realisoituvat yksinkertaisesti "parempana jälkenä".
Suurempi FPS on myös mielestäni "parempaa jälkeä". Ja jos FPS kasvaa huomattavasti, niin resoa voidaan nostaa ja suurempi resoluutio on mielestäni täysin kiistattomasti "parempaa jälkeä".
Käsitin "paremman jäljen" viittaavaan grafiikkaan, en nopeuteen.
FPS:n huomattava kasvavaminen ei tarkoita että resoluutiota esimerkiksi voitaisiin automaagisesti nostaa, tässä ei nyt puhuta perinteisestä 3D-renderöinnistä vaan säteenseurannasta.
Siellä voi esimerkiksi koko muu GPU huutaa armoa tensoriydinten tehdessä vain häiriönpoistosta nopeampaa kuin se olisi ilman niitä, se resoluution kasvattaminen tappaisi suorituskyvyn lisäsäteiden vuoksi ihan samaan tapaan oli siellä tensoreita tai ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ei tietenkään ole mahdotonta, se on vain hitaampaa sillä CPU:lla jonka vuoksi tietenkin pitää samalla tuunata alaspäin efektejä.

Käsitin "paremman jäljen" viittaavaan grafiikkaan, en nopeuteen.
FPS:n huomattava kasvavaminen ei tarkoita että resoluutiota esimerkiksi voitaisiin automaagisesti nostaa, tässä ei nyt puhuta perinteisestä 3D-renderöinnistä vaan säteenseurannasta.
Siellä voi esimerkiksi koko muu GPU huutaa armoa tensoriydinten tehdessä vain häiriönpoistosta nopeampaa kuin se olisi ilman niitä, se resoluution kasvattaminen tappaisi suorituskyvyn lisäsäteiden vuoksi ihan samaan tapaan oli siellä tensoreita tai ei.
Mitäs efektejä jätettiin pois? Jos vaihtoehdot olivat
FPU kortti, suorituskykyinen GPU ja suorituskykyinen CPU
VS
Suorituskykyinen Nvidian GPU ja suorituskykyinen CPU
Minusta kun tuo Ageian PPU ei nyt ollut mitenkään Nvidian myöhempää versiota parempi..
Asus PhysX P1 Physics Accelerator PCI Card Review | PC Perspective
http://www.overclock.net/forum/69-nvidia/372653-nvidia-gpu-physx-vs-ageia-physx-vs-q6600.html
----------------------------------------------

Ainankin, mitä joskus muutamaan otteeseen pyörittelin CUDA Raytracing demoja (Muistaakseni Brigade tms), niin näyttiksen vaihdon jälkeen ikkunan kokoa sai kasvattaa (enemmän pikseleitä), ja lopputulos oli silti vielä siedettävä, kun vaihtoi näyttiksen. 1080Ti:llä ko demot eivät enää toimineet suoraan ja joku oli ostanut kait niiden tekijän tms, eikä verkossa ollut uudempia..
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom