Bloodborne: The Old Hunters (PS4)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Pakkohan se on tännekin tehdä maailman parhaimmalle pelille ketju.

Anna pelkosi johdattaa sinua
Bloodborne on legendaaristen toimintaroolipelien Demon's Souls, Dark Souls ja Dark Souls II tekijöiden Hidetaka Miyazaki:n ja FromSoftware:n uusin luomus. Yksinoikeudella PlayStation 4:lle kehitetty roolipeli on täynnä armotonta toimintaa ja kauhua.
Kohtaa pahimmat pelkosi muinaisessa Yharnamissa ja etsi vastaukset mysteereihin keskellä kirottua kaupunkia, jota vainoaa mystinen, hallitsemattomasti leviävä kulkutauti. Kauhistuttava maailma on täynnä vaaroja. Selvitä kirotun maan synkimmät salaisuudet, jos haluat selvitä hengissä.

Jos jostain syystä olet jättänyt tämän pelin kokematta, tee itsellesi palvelus ja koe se. Metacritic 92 ei valehtele, liity metsästäjien joukkoon.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Menin tämän läpi toistamiseen ihan muutama päivä sitten. Ensimmäisellä pelikerralla tuli käytettyä saw cleaveria kun taas nyt viimeksi mätkin porukkaa hunter axella. Ja näistä kahdesta tuo kirves oli aikamoisen ylivoimainen ase - etenkin sillä sivuttais-iskulla (R2-nappi pohjaan) sai isonkin joukon tapettua hetkessä. Toki cleaver oli sitten paljon nopeampi ja hyvä ase sekin, mutta siinä missä esim. se järvellä chillaileva hämähäkki (Rom?) tuotti vaikeuksia, meni se nyt hunter axen avustuksella jo toisella yrittämällä läpi. Toki ensimmäinen läpipeluu on aina vaikeampi, kun bossit kokee ensimmäisen kerran ja kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Bloodborne on kyllä itselleni ollut yksi positiivisimmista yllätyksistä mitä viime aikojen peleihin tulee. Se ei ollut niin äärettömän vaikea kuin kuvittelin, mutta haastetta kuitenkin löytyi. Tuo combat on vain yksi parhaimmista mihin olen missään tämän tyyppisessä pelissä törmännyt. Vähän harmittaa että From Softwaren peleistä tuli pelattua ensimmäiseksi tätä. En oikein pääse enää Souls-peleihin sisälle, kun tappelu ei (ainakaan DS2:ssa) ole yhtä mukavaa ja tunnelma on kovin aneeminen verrattuna BB:n lovecraftimaisiin synkistelyihin.

The Old Hunters on vielä kokematta. Seuraavalla kerralla sitten sen kimppuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Menin tämän läpi toistamiseen ihan muutama päivä sitten. Ensimmäisellä pelikerralla tuli käytettyä saw cleaveria kun taas nyt viimeksi mätkin porukkaa hunter axella. Ja näistä kahdesta tuo kirves oli aikamoisen ylivoimainen ase - etenkin sillä sivuttais-iskulla (R2-nappi pohjaan) sai isonkin joukon tapettua hetkessä. Toki cleaver oli sitten paljon nopeampi ja hyvä ase sekin, mutta siinä missä esim. se järvellä chillaileva hämähäkki (Rom?) tuotti vaikeuksia, meni se nyt hunter axen avustuksella jo toisella yrittämällä läpi. Toki ensimmäinen läpipeluu on aina vaikeampi, kun bossit kokee ensimmäisen kerran ja kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Bloodborne on kyllä itselleni ollut yksi positiivisimmista yllätyksistä mitä viime aikojen peleihin tulee. Se ei ollut niin äärettömän vaikea kuin kuvittelin, mutta haastetta kuitenkin löytyi. Tuo combat on vain yksi parhaimmista mihin olen missään tämän tyyppisessä pelissä törmännyt. Vähän harmittaa että From Softwaren peleistä tuli pelattua ensimmäiseksi tätä. En oikein pääse enää Souls-peleihin sisälle, kun tappelu ei (ainakaan DS2:ssa) ole yhtä mukavaa ja tunnelma on kovin aneeminen verrattuna BB:n lovecraftimaisiin synkistelyihin.

The Old Hunters on vielä kokematta. Seuraavalla kerralla sitten sen kimppuun.
Itsellä meni ensimmäinen kerta läpi tuolla Threaded Cane-ruoskalla, mielenkiintoinen ase sinänsä ja pitkä kantama mutta jälkeenpäin kun muilla aseilla pelasin niin kyllähän sen damage oli vähän alhainen muihin verrattuna. Aloitus aseista oma ehdoton suosikki on kyllä tuo Saw Cleaver, nopea kuin mikä ja toimii jokaisessa tilanteesa, Hunter Axe on omaan mieleen vähän liian hidas tiettyihin bosseihin ja vihollisiin.

Samoissa aatteissa, oli kuitenkin kauheat hypet jo ennen julkaisia ja kaikki odotukset täytti ja meni ylikin, oikeasti niin mahtava tekele että muut pelit tuntui aivan surkeilta todella kauan pelin päihittämisen jälkeen. Helposti oma suosikki peli ja on tullut pelattua kuitenkin aika ahkerasti elämän aikana. Bloodbornessa tiivistyy FromSoftin osaaminen ja kuten mainitsetkin ei Souls-pelit oikein pääse millään osa-alueella tälle tasolle, toki jos PvP:tä pelaa niin Soulseissa on hieman monipuolisempi mutta itselle nämä ovat seikkailupelejä pienellä twistillä, ei paljoa haittaisi jos invadeja lukuunottamatta PvP puuttuisi kokonaan.

Pikimmiten vain The Old Huntersin kimppuun sitten, aivan käsittämättömän laadukasta sisältöä ja lisää todella paljon mielenkiintoisia aseita peliin, ehdottamasti pääpelin arvoinen lisäosa :kippis:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Uusintakierros menossa hyvää vauhtia ja peli maistuu yhtä erinomaiselta kuin ensimmäisellä läpipeluulla. Tunnelma on ihan käsittämättömän upea jota ääriharva peli pystyy tavoittelemaan. The Old Hunters lisäosaa tuli hetki kokeiltua ja siellä tuntui jo perus viholliset antavan maukkaan haasteensa. Lupaa hyvää jatkoon kunhan emopelin jälkeen siihen paneutuu kunnolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Ostin eilen PS4 Pro:n ja ekaksi peliksi tämän GOTY-editionin. Kaikki Souls-pelit pelattu puhki, niin mukava saada jotain uutta. Kyllähän tämä koukutti heti. Aivan mahtava peli.

Ainut mikä vähän häiritsi alussa oli tuo pleikan ohjain, kun on tottunut boxin vastaavaan. Nopeasti tuohon pääsi kuiten sisään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Minä itse kovasti koitin tähän Souls-peliin päästä kiinni kun kaverit kehuivat. Kolmesti olen noin tunnin-pari kerralla pelannut mutta suurin surkeus on järkyttävän huono fps. Prolla pelaan joten edes sen boost-moden saan päälle. Tämä jos joku kaipaisi Pro-pätsiä. Ikävä jättää kesken mutta minkäs teet kun ei perse omalla kohdalla kestä katsella komeaa peliä mutta kiitos huonon ruudunpäivityksen, niin myös pelattavuus kärsii liiaksi tämän takia. Nappasin silti pelin pelkän pääpelin ps+ palvelusta ja laitoin oman GOTY-myyntiin joten jos tämä saa joskus (epäilen) sen pätsin prolle- optimoituna niin sitten annan taas uuden mahdollisuuden.
Täytyy kyllä myöntää, että hiukan muakin häiritsee tuo 30fps limitti, varsinkin kun on tottunut DS3:sta pelaamaan PC:llä 60fps. Ei se kuitenkaan niin paha dealbreaker ole itselleni, että jättäisin pelaamatta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Minä itse kovasti koitin tähän Souls-peliin päästä kiinni kun kaverit kehuivat. Kolmesti olen noin tunnin-pari kerralla pelannut mutta suurin surkeus on järkyttävän huono fps. Prolla pelaan joten edes sen boost-moden saan päälle. Tämä jos joku kaipaisi Pro-pätsiä. Ikävä jättää kesken mutta minkäs teet kun ei perse omalla kohdalla kestä katsella komeaa peliä mutta kiitos huonon ruudunpäivityksen, niin myös pelattavuus kärsii liiaksi tämän takia. Nappasin silti pelin pelkän pääpelin ps+ palvelusta ja laitoin oman GOTY-myyntiin joten jos tämä saa joskus (epäilen) sen pätsin prolle- optimoituna niin sitten annan taas uuden mahdollisuuden.
Tuo on harmi homma kyllä, kun kerta muuten kiinnostaisi. Itsekin epäilen, että sieltä ei mitään pätsiä tule. Ps5 remaster sitten. :D

Minulla on noin tuhat tuntia plakkarissa ja taas paljon tullut pelailtua. Uusia pelaajia plussan myötä ollut aika kivasti.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Pelin saa tosiaan ps+ jäsenyydellä tämän kuukauden ajan. :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Nyt unohdatte ruudunpäivityshömpötykset ja katsotte lyhyen videoni kuinka hauskaa Bloodborne parhaimmillaan on. Käynnistyy pelit samantien:

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Itselle Bloodborne tuli tutuksi veljen suosituksen ja kuukauden pelin takia. Nyt on neljä bossia vedetty ja kyllähän tuo maistuu. Pitää tämä ainakin kerran läpi pelata. Kysytään guruilta, että onko noilla aseilla suuria eroja? Käytössä tällä hetkellä Kirkhammer jolla mäiskin lähinnä 2-hand modella, mutta tiettyjä vihollisia varten täytyy ottaa haulikko ja 1-hand käteen. Entä miten geari, eilen illalla löysin jonkun Black Church setin ja ei tuo statsien perusteella kovinkaan paljoa parempi ole? Tässä lootit ei taida olla perinteistä mallia, että mitä pidemmälle pääset niin sitä parempaa loottia saat vaan esim aseet täytyy kehittää niillä Blood Stoneilla?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Itselle Bloodborne tuli tutuksi veljen suosituksen ja kuukauden pelin takia. Nyt on neljä bossia vedetty ja kyllähän tuo maistuu. Pitää tämä ainakin kerran läpi pelata. Kysytään guruilta, että onko noilla aseilla suuria eroja? Käytössä tällä hetkellä Kirkhammer jolla mäiskin lähinnä 2-hand modella, mutta tiettyjä vihollisia varten täytyy ottaa haulikko ja 1-hand käteen. Entä miten geari, eilen illalla löysin jonkun Black Church setin ja ei tuo statsien perusteella kovinkaan paljoa parempi ole? Tässä lootit ei taida olla perinteistä mallia, että mitä pidemmälle pääset niin sitä parempaa loottia saat vaan esim aseet täytyy kehittää niillä Blood Stoneilla?
Kaikki tarvittava tieto ja vähän päälle löytyy täältä:
Bloodborne Wiki | Bloodborne Wiki
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
73
Itselle Bloodborne tuli tutuksi veljen suosituksen ja kuukauden pelin takia. Nyt on neljä bossia vedetty ja kyllähän tuo maistuu. Pitää tämä ainakin kerran läpi pelata. Kysytään guruilta, että onko noilla aseilla suuria eroja? Käytössä tällä hetkellä Kirkhammer jolla mäiskin lähinnä 2-hand modella, mutta tiettyjä vihollisia varten täytyy ottaa haulikko ja 1-hand käteen. Entä miten geari, eilen illalla löysin jonkun Black Church setin ja ei tuo statsien perusteella kovinkaan paljoa parempi ole? Tässä lootit ei taida olla perinteistä mallia, että mitä pidemmälle pääset niin sitä parempaa loottia saat vaan esim aseet täytyy kehittää niillä Blood Stoneilla?
Aseilla on toki eroja, mutta emopelissä kannattaa kokeilla vähän kaikkia ja valita se, joka omaan makuun tuntuu hyvältä. Osassa aseita on toki ns. trikkiominaisuuksia, joiden hallinta on hankalampaa (vrt. keihäs, joka toimii kiväärinä). Armorit ovat melko tasaisen samanlaisia; toki jotkut antavat suojausta jotain tiettyä elementtiä vastaan paremmin ja osaa käyttämällä tietyissä tilanteissa saa NPC-hahmoilta uutta dialogia. Joten ei muuta kuin kokeilemaan. Kokonaisuudessaan Bloodbornessa on vähemmän väliä sillä, minkä luokan ja armorin valitsee, sillä hahmosta voi luoda helposti mieluisensa suuntaan tai toiseen. Lootti paranee verihäiveiden myötä, sillä myöhemmistä vihollisista saat toki enemmän verihäiveitä. Muutoin loottauksesta saatu kama on pitkälti sitä samaa, eli verihäiveitä, käyttöesineitä ym. Sitten on piilotettuja tavaroita ym. joita ei ihan heti löydäkään, jos ei osaa etsiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Itselle Bloodborne tuli tutuksi veljen suosituksen ja kuukauden pelin takia. Nyt on neljä bossia vedetty ja kyllähän tuo maistuu. Pitää tämä ainakin kerran läpi pelata. Kysytään guruilta, että onko noilla aseilla suuria eroja? Käytössä tällä hetkellä Kirkhammer jolla mäiskin lähinnä 2-hand modella, mutta tiettyjä vihollisia varten täytyy ottaa haulikko ja 1-hand käteen. Entä miten geari, eilen illalla löysin jonkun Black Church setin ja ei tuo statsien perusteella kovinkaan paljoa parempi ole? Tässä lootit ei taida olla perinteistä mallia, että mitä pidemmälle pääset niin sitä parempaa loottia saat vaan esim aseet täytyy kehittää niillä Blood Stoneilla?
Aseet ovat sen verran erilaisia, että niillä saa monenlaista pelityyliä aikaan. Kaikki aseet ovat kuitenkin vähintään kelpoja. Testailet ja pelaat sinulle mieluisalla. Aloitusaseista saw cleaver on minun suosikkeja. Muut minun suosikit saa vähän tai reilusti myöhemmin.

Vaatteissa ei suuria eroja ole, mutta ne auttavat tilannekohtaisesti. Esim. vaatesetti, jossa on hyvät salamaresistantit voivat pelastaa parista kovasta salamaiskusta, jotka toisilla vaatteilla tappaisivat kerralla pahimmillaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Mitä statseja kannattaisi nyt kehittää? Muistaakseni olen lukenut, että vitalityn softcap olisi 30. Seuraavaksi esim endurance lvl 30, vai kenties str? Statsit ovat nyt seuraavanlaiset.

Vitality 30
Endurance 20
Strenght 21
Skill 10
Bloodtinge 9
Arcane 8
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Mitä statseja kannattaisi nyt kehittää? Muistaakseni olen lukenut, että vitalityn softcap olisi 30. Seuraavaksi esim endurance lvl 30, vai kenties str? Statsit ovat nyt seuraavanlaiset.

Vitality 30
Endurance 20
Strenght 21
Skill 10
Bloodtinge 9
Arcane 8
Jos pelaat Kirkhammerilla niin sehän on tosiaan strenght ase ja hyötyy siitä eniten siis. Endurance ja vitality ovat minusta mielipideasioita. Itse yleensä jään maksimissaan tuohon 20:n. Jos koet, että iskusarjoihin ja väistöihin tarvitset enemmän niin laita lisää. Jos katsot tuon minun videon ja aioit Chalice Dungeoneja (kiroituissa luolissa energia puolittuu) pelata niin suosittelen jossain vaiheessa vitalityn nostamaan 50:n, jotta kokemus ei niin tuskaisa ole. Minulla on 35 videossa, mutta leveli on 50, josta en enää nosta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
No, no :D

Julkaisusta lähtien juopunut kalsariverestä. On se niin karmea, että jotenkin pakko. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Miten tässä pystyi liittymään toisen pelaajan peliin joka pyytää apua Beckoning Bellillä? Pitääkö olla peli pelattu läpi ennen kuin onnistuu?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Miten tässä pystyi liittymään toisen pelaajan peliin joka pyytää apua Beckoning Bellillä? Pitääkö olla peli pelattu läpi ennen kuin onnistuu?
Sinun pitää vuorostasi soittaa Small Resonant Belliä. Sen voi ostaa yhdellä insight pisteellä Messenger kaupasta, joka on siinä Hunter's dreamin talon vieressä ylhäällä.

Jos haluat kaverin kanssa pelata niin salasanan laittaa molemmat asetuksista päälle. Tässähän on levelirajat keiden kanssa voi yhdessä pelata. Salasana eliminoi rajat, mutta jos toinen pelaaja on täysin eri leveleillä niin jonkinlaista downgradea statseihin tulee riippuen nyt tasoerosta.

Summon Range Calculator | Bloodborne Wiki
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Viimeisen 6kk aikana nihkeästi ollut pelimahdollisuuksia muiden kanssa. Kelloa saa kilistellä vaikka koko päivän eikä pääse muiden painajaisiin. Plussapelin myötä nyt voi olla paremmat mahdollisuudet. Voisi oikeastaan kokeilla. Bossimätöt ovat aina hauskaa viihdettä :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Viimeisen 6kk aikana nihkeästi ollut pelimahdollisuuksia muiden kanssa. Kelloa saa kilistellä vaikka koko päivän eikä pääse muiden painajaisiin. Plussapelin myötä nyt voi olla paremmat mahdollisuudet. Voisi oikeastaan kokeilla. Bossimätöt ovat aina hauskaa viihdettä :)
Oikeastiko? Missä olet kokeillut ja millä levelillä?

Minulla on jatkuvasti kellon soitto tuottanut tulosta kunhan olen ottanut hahmon, jonka leveli vastaa jonkin alueen yleistä. Toki joitakin alueita poikkeuksena ja tuntuu riippuvan kellon ajasta. Chalice Dungeoneissa pääsee todella helposti avustamaan ainakin.

Plussa on tuonut kyllä nyt lisää! Blood Starved Beastin tapoin tuossa jokunen päivä sitten ehkä jotain 10-15 kertaa noin 20 minuutin sisään. Samoin Vicar Ameliassa oli jatkuvasti kuten aloitusalueellakin. Nyt kannattaa hypätä kilkuttelemaan!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Oikeastiko? Missä olet kokeillut ja millä levelillä?

Minulla on jatkuvasti kellon soitto tuottanut tulosta kunhan olen ottanut hahmon, jonka leveli vastaa jonkin alueen yleistä. Toki joitakin alueita poikkeuksena ja tuntuu riippuvan kellon ajasta. Chalice Dungeoneissa pääsee todella helposti avustamaan ainakin.

Plussa on tuonut kyllä nyt lisää! Blood Starved Beastin tapoin tuossa jokunen päivä sitten ehkä jotain 10-15 kertaa noin 20 minuutin sisään. Samoin Vicar Ameliassa oli jatkuvasti kuten aloitusalueellakin. Nyt kannattaa hypätä kilkuttelemaan!
Saattaa johtua leveleistäkin joka hahmollani on korkealla tasolla. Olen huvikseni kierrellyt koko pelin maisemia peliseuraa etsiessä ja eipä niitä löydy. Voisi oikeastaan aloitella uudella hahmolla pelaamisen josko sitten. Peliinhän ei koskaan kyllästy joten aina on hyvä syy aloittaa peli uudelleen :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Riippuu varmaan pelityylistä, mutta millä levelillä tässä kuuluisi olla ensimmäisen läpipeluun jälkeen?

EDIT: On kyllä vaikea tuo Rom. Muutaman kerran wipennyt jopa co-opissa kun itse tai kaveri on kuollut. Soolona vielä aika kaukana, että menisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Riippuu varmaan pelityylistä, mutta millä levelillä tässä kuuluisi olla ensimmäisen läpipeluun jälkeen?

EDIT: On kyllä vaikea tuo Rom. Muutaman kerran wipennyt jopa co-opissa kun itse tai kaveri on kuollut. Soolona vielä aika kaukana, että menisi.
Itse olin noin 80 levelillä, mutta lisäriä ei ollut vielä silloin olemassa. Tässähän kannattaa ensin se pelata ennen kuin viimeistelee pelin, koska siirtyminen seuraavalle pelikierrokselle tapahtuu kyselemättä vaihtoehtoisten loppujen jälkeen.

Minulla on tapana Romissa tappaa ensin kaikki ekat hämikset. Sitten siihen toukkaan niin paljon läimää, kun lähtee. Sen jälkeen hämisten välistä syöksyjä ja pakitusta, mutta kohtuu lähellä pysyen kuitenkin. Kauaksi, jos menee niin alkaa meteorisade. Saa väistettyä kyllä juoksemalla eteenpäin. Millä levelillä sulla ase on? +6 helpottaisi jo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Itse olin noin 80 levelillä, mutta lisäriä ei ollut vielä silloin olemassa. Tässähän kannattaa ensin se pelata ennen kuin viimeistelee pelin, koska siirtyminen seuraavalle pelikierrokselle tapahtuu kyselemättä vaihtoehtoisten loppujen jälkeen.

Minulla on tapana Romissa tappaa ensin kaikki ekat hämikset. Sitten siihen toukkaan niin paljon läimää, kun lähtee. Sen jälkeen hämisten välistä syöksyjä ja pakitusta, mutta kohtuu lähellä pysyen kuitenkin. Kauaksi, jos menee niin alkaa meteorisade. Saa väistettyä kyllä juoksemalla eteenpäin. Millä levelillä sulla ase on? +6 helpottaisi jo.
Saw Cleaver ja Kirkhammer on niin ylhäällä kuin tässä vaiheessa pystyy. Ulkoa en nyt muista, mutta taitaa olla +6. Toki, Saw Cleaverilla en ole tuota vielä ehtinyt kokeilla kun vasta viime session lopuksi uppasin tuon. Loppuuko peli muuten tuohon viimeiseen bossiin, eli tuohon viikatemieheen?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Saw Cleaver ja Kirkhammer on niin ylhäällä kuin tässä vaiheessa pystyy. Ulkoa en nyt muista, mutta taitaa olla +6. Toki, Saw Cleaverilla en ole tuota vielä ehtinyt kokeilla kun vasta viime session lopuksi uppasin tuon. Loppuuko peli muuten tuohon viimeiseen bossiin, eli tuohon viikatemieheen?
Saw Cleaver minusta parempi tuohon. Joo, se on yksi kolmesta vaihtoehtoisesta lopusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
7 bossia laitettu nurin. Olin aika hyvilläni, kun 5 ekaa pomoa meni ensiyrittämällä ja sitten ylimielisenä tallustin kohtaamaan Vicar Ameliaa. No turpiinhan sieltä tuli pariinkin otteeseen. :D

Tyypilliseen Souls-pelin tapaan tässä ihan pihalla maailmasta, tapahtumista ja miten kaikki toimii. Paljon mysteereitä ja tutkittavaa.

Huomaa kyllä, että jotkut Dark Souls III:n alueet ja viholliset on saanu inspiraatiota Bloodbornesta.
 
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
75
Kesällä olisi tulossa Dark Souls Remastered joka kiinnostaa, mutta nyt tämä tuli plussaan, niin kannataisiko tätä pelata enne soulsia? Mietin vaan että jaksaako soulsia ollenkaan enää kun on tämän jo pelannut? En ole yhtäkään osaa ennen edes kokeillut, mutta ymmärtääkseni tässä on kaikki asiat paremmin
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Kesällä olisi tulossa Dark Souls Remastered joka kiinnostaa, mutta nyt tämä tuli plussaan, niin kannataisiko tätä pelata enne soulsia? Mietin vaan että jaksaako soulsia ollenkaan enää kun on tämän jo pelannut? En ole yhtäkään osaa ennen edes kokeillut, mutta ymmärtääkseni tässä on kaikki asiat paremmin
En tiedä tuosta ''kaikki asiat on paremmin''. Bloodbornen mekaniikoissa on samaa kuin Soulseissa, mutta peli omaa myös omia juttujaan. Minä en ole varma kuinka objektiivinen arvioija ja suosittelija olen, kun Bloodborne on minulle kaikkien aikojen peli, jota olen julkaisusta lähtien pelannut. Viimeisen kahden viikon aikana mennyt noin 60 tuntia. Minulla on siis oikeastaan koko ajan menossa Bloodbornen peluu ja joku soulseista myös. Itse siis jaksan kyllä pelata näitä kaikkia ympäri ja ämpäri vuorotellen.

Bloodbornen jälkeen suoraan Ds1:een hyppääminen toki voi olla outoa, kun pelien vauhti on totaalisen erilainen. Itseäni ei haittaa, kun olen pelannut niin paljon, mutta vähemmillä pelitunneilla voi jotain ''shokkia'' olla.

Peli on tosiaan plussassa ja totta hemmetissä kannattaa kokeilla! Jonkinlaisia videopelien merkkiteoksia nämä kuitenkin on, joten kannattaa fiilistellä, mistä on kyse. Kärsivällisyyttä pelaamiseen! :)
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Kesällä olisi tulossa Dark Souls Remastered joka kiinnostaa, mutta nyt tämä tuli plussaan, niin kannataisiko tätä pelata enne soulsia? Mietin vaan että jaksaako soulsia ollenkaan enää kun on tämän jo pelannut? En ole yhtäkään osaa ennen edes kokeillut, mutta ymmärtääkseni tässä on kaikki asiat paremmin
BB ja DS1 ovat lopulta hyvin erinlaisia, kannattaa pelata.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Oma Bloodborne on edennyt siihen pisteeseen, että pitäisi tappaa viimeinen bossi. Ajattelin kuitenkin vielä farmailla vähän potioneita yms hankkia tarvittavat aseet ja niiden uppaukset tulevaa NG:tä ja lisäriä varten. Tällä hetkellä Saw Cleaver ja Kirkhammer +8, Ludwig`s Holy Sword +10. Blade of Mercy olisi mukava ase, mutta ei toimi nykyisessä buildissa.

En olisi uskonut, että tähän jää näin hyvin koukkuun. Harmi eten tajunnut ostaa Old Huntersia 7e hintaan kun oli tarjouksessa PS Storessa, nyt pitää köyhtyä täydet 20e.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Harmi tosiaan, mutta lisäri on kyllä huikea. Hauskoja uusia aseita ja muuta kokemista. Meinasitko lisärin pelata seuraavalla kierroksella vai ennen loparia?

Tutustuitko Chalice Dungeoneihin?
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Oma Bloodborne on edennyt siihen pisteeseen, että pitäisi tappaa viimeinen bossi. Ajattelin kuitenkin vielä farmailla vähän potioneita yms hankkia tarvittavat aseet ja niiden uppaukset tulevaa NG:tä ja lisäriä varten. Tällä hetkellä Saw Cleaver ja Kirkhammer +8, Ludwig`s Holy Sword +10. Blade of Mercy olisi mukava ase, mutta ei toimi nykyisessä buildissa.

En olisi uskonut, että tähän jää näin hyvin koukkuun. Harmi eten tajunnut ostaa Old Huntersia 7e hintaan kun oli tarjouksessa PS Storessa, nyt pitää köyhtyä täydet 20e.
Tosiaan kannattaa melkein pelata dlc ennen pelin läpäisyä. NG+ on aivan älyttömän iso loikka vaikeidessa DLCssä. Normi peli on ng+ paljon helpompi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
Viimein tuli pelattua tämäkin lisäreineen läpi. Ludwig varmaan oma suosikki bossi, jo pelkästään musiikin takia. Vähän helpompi tämä oli kuin DS3, ja ehkä pidin DS3 muutenkin enemmän. Kuitenkin huikeita pelejä molemmat, ja varmasti tulee pelattua tämäkin uudestaan läpi eri aseilla yms.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
NG+ on tosiaan kohtuullisen brutaali lisärillä, vaikka itse sillä ekan kerran pelasinkin. Ihan miltä oma taso tuntuu. Jos on pääpelin pelannut ongelmitta niin miksipä ei lähtisi toisella kierroksessa lisärille. Vicar Amelian jälkeen pääsee.

Chalice Dungeonit moni tuntuu unohtavan kokonaan. Siellä on huikeita lopareita, pelin parhaat gemmit, kovimmat raivokohtaukset ja sanoinko jo ihania punaisia hämähäkkeja laumoittain. T: Satoja tunteja pelkästään dungeoneissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Nyt on lisäri hommattu, pitää todellakin pelata tuo läpi ennen NG:tä. Miten paljon vaikeampi NG+ on itse tuossa emäpelissä, skaalautuuko vihut levelin mukaan koska porukka on eri tasolla läpipeluun jälkeen. Lisäksi voisi käydä vetämässä muutamat Chalice Dungeonit kun kaikki niitä kehuvat, tuleeko sieltä gemien lisäksi kovastikin bloodia?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Viholliset eivät skaalaudu levelin mukaan. Minusta NG+ ei ollut pääpelissä oikeastaan vaikeampi, kun hahmo oli kehittynyt, mutta itse pelaajana vielä reilummin, joten vähän hämää, miten vaikeampi se tosiaan on. Viholliset tietysti iskee kovemmin takaisin ja omaavat enemmän energiaa. Alhaisen levelin hahmoilla joutunut sitten tosissaan töitä tekemään, kun lisäkierroksille mennyt.

No, siis nyt kun olet jo pääpelin lopuilla niin ensimmäiset dungeonit ovat todella helppoja eikä niistä mitään kummoisia saa. Parhaat gemmit ja blood echoesit alkavat sitten myöhemmin tulemaan. Dungeonit kannattaa sitten koluta kunnolla, että seuraavien dungeonien tekemiseen löytyy materiaalit. Ensimmäisen dungeoninhan saa avattua jo Blood Starved Beastin jälkeen, jolloin se olisi ollut sopivan haastava siinä vaiheessa. Kannattaa ehkä googlata luolien tekojärjestys. Root dungeoneihin ei kannata materiaaleja tuhlata.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Nyt on lisäri hommattu, pitää todellakin pelata tuo läpi ennen NG:tä. Miten paljon vaikeampi NG+ on itse tuossa emäpelissä, skaalautuuko vihut levelin mukaan koska porukka on eri tasolla läpipeluun jälkeen. Lisäksi voisi käydä vetämässä muutamat Chalice Dungeonit kun kaikki niitä kehuvat, tuleeko sieltä gemien lisäksi kovastikin bloodia?
Ng+ paljon helpompi kuin ng, bossit voi vain hakata kuoliaaksi (+10 aseet), ainakin vicarille asti. DLC taas kuulopuheiden perusteella hyvin vaikea NG+.

Chalicet eivät skaalaudu ng+ joten voi pelata miten haluaa, loppupäässä echoja saa niin reilusti että levuja tulee todella rajusti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Itselläni jäi muistaakseni DLC NG+:aan ja kyllä tuolla tuli aika usein kuoltua vs. peruspeli. Suosittelen itsekin sen pelaamista ennen NG+, eipä tuossa varsinaisesti ole mitään syytäkään jättää sitä myöhemmälle. Chaliceista pakko sanoa, että olivat kyllä ihan älyttömän tylsiä IMO. Jäivät kesken vaikka olisin halunnut vetää sieltä ne bossit (ja tietty kerätä parhaat gemit).

Onkos tuo PVP muuten elpynyt tämän plussan ilmaisjaon myötä? Voisi käydä vähän kiusaamassa pahaa aavistamattomia pelaajia. Bloodtinge-build on aika kova tuossa hommassa. ;)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Minä taas suosittelen arvioimaan omaa tasoa ja miettimään millaista haastetta haluaa. Kuten mainitsin niin itse hyppäsin lisärille NG+ hahmolla enkä ollut liian suurissa ongelmissa. Meni ehkä 8-10 tuntia, kun läpi oli paikat koluttuna. Mutta niin tai näin niin voi perse se lisäri on kova!

Chaliceissa on myös siten, että jos avaat niitä nykyisellä kierroksella ja jatkat seuraavalle niin ei tarvitse aloittaa alusta niitä. Ne ovat samassa tilanteessa, johon viimeksi jäit.

Pvp-hommista en tiedä tarkemmin kuin, että välillä on tullut invadea, kun olen soolona ollut tai auttamassa muita. Leiponut naamariin sitten vaan. :p
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Ng+ paljon helpompi kuin ng, bossit voi vain hakata kuoliaaksi (+10 aseet), ainakin vicarille asti. DLC taas kuulopuheiden perusteella hyvin vaikea NG+.

Chalicet eivät skaalaudu ng+ joten voi pelata miten haluaa, loppupäässä echoja saa niin reilusti että levuja tulee todella rajusti.
Itselläni on vähän toisenlaiset kokemukset. NG+ oli selvästi vaikeampi kun viholliset kestivät lämää paljon enemmän. DLC:n pelasin myös NG+ vaiheessa ja alun järkytyksen (vaikeus) jälkeen sekin sujui suht helposti kunnes viimeinen bossi tuli..Ilman apupeluria ei mitään mahdollisuutta voittaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 457
Kannattaisiko noita DLC:n aseista upata jotakin ja ottaa käyttöön? Kaveri suositteli Whirligig Saw ja äsken kokeilin Beast Cutteria ja Amygdalania, molemmat vaikuttivat kyllä hauskalta. Ludwig`s Holy Blade on nyt siis +10 ja yhden aseen saisin nollilta tappiin asti jos vain ostaisin Blood Rockin.

EDIT: Str ja skill, molemmat tällä hetkellä 40.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Kannattaisiko noita DLC:n aseista upata jotakin ja ottaa käyttöön? Kaveri suositteli Whirligig Saw ja äsken kokeilin Beast Cutteria ja Amygdalania, molemmat vaikuttivat kyllä hauskalta. Ludwig`s Holy Blade on nyt siis +10 ja yhden aseen saisin nollilta tappiin asti jos vain ostaisin Blood Rockin.

EDIT: Str ja skill, molemmat tällä hetkellä 40.
Onhan Whirli hauska ase varsinkin alkuun. Itse olen jo kyllästynyt siihen, mutta ota kokeiluun. Kahden käden versiona L2 pohjaan ja hauskuus alkaa. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Itse tykkäsin siitä Saifista. Vähänniinkuin saw cleaver (vai mikä se alkuase olikaan) mutta hieman aggressiivisempi sen alkusyöksyn takia. Whirlig on aika tehokas mutta ei käytännössä hyödynnä muuta kuin strenaa.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Kannattaisiko noita DLC:n aseista upata jotakin ja ottaa käyttöön? Kaveri suositteli Whirligig Saw ja äsken kokeilin Beast Cutteria ja Amygdalania, molemmat vaikuttivat kyllä hauskalta. Ludwig`s Holy Blade on nyt siis +10 ja yhden aseen saisin nollilta tappiin asti jos vain ostaisin Blood Rockin.

EDIT: Str ja skill, molemmat tällä hetkellä 40.
Tuo whirling saw on aivan rikki ja räjäyttää bossit.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 831
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom