Klikit menevät ikkunan "läpi" ja osa ohjelmista ei käynnisty oikein (Win10)

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Elieli, kaksi ongelmaa.
Ongelma 1)
Ainakin Nexus Mod Manager ja uTorrent kärsivät ongelmasta, jossa hiiri klikkaa ikkunasta "läpi", tapahtuu ainakin kun olen käynnistänyt Skyrim Special Editionin ja sulkenut sen.
Eli jos vaikka asentelen modeja NMM:lla, käynnistän Skyrimin SE:n ja suljen sen, menee kaikki klikit läpi NMM:stä. Ainut ratkaisu mitä olen löytänyt on sulkea se taskbarin kautta oikealla nappulalla ja käynnistää se uusiksi, jonka jälkeen se toimii normaalisti taas kunnes käynnistää pelin.
Äsken huomasin saman tapahtuvan myös uTorrentilla joka oli auki taustalla.

Ongelma 2)
Osa ohjelmista (MS Edge, WinZip Universal (jonka jo poistin tosin) ainakin) ei käynnisty aina oikein, vaan normaalin ikkunan sijaan tulee vain pari senttiä leveä (1080p @ 24") ja puolisen senttiä korkea valkoinen pikku"ikkuna" ruudun vasempaan yläkulmaan. Tappamalla ohjelman Task Managerin kautta ja käynnistämällä sitten uudestaan se käynnistyy ihan normaalisti (testattu Edgellä)

Kokoonpano:
Ryzen 7 1700X @ 3.9 GHz, Gigabyte Aorus AX370 Gaming 5 @ F10 Bios
16GB DDR4 @ 3200CL15
GeForce GTX 1060 6GB @ 388.59
Windows 10 Pro x64 1709 Build 16299.192, kaikki päivitykset paitsi tuorein Flashin päivitys asennettu (asentuu seuraavalla bootilla)

Tarkistettu jo ettei sfc /scannow löydä ongelmia
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Ja koneeseen ei ole asennettu mitään käyttöliitymän muunteluun tarkoitettuja ohjelmia?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Ja koneeseen ei ole asennettu mitään käyttöliitymän muunteluun tarkoitettuja ohjelmia?
Ei ole. Ainut "muutos" peruskäyttöliittymään on taskbarin siirtäminen alhaalta ruudun vasempaan laitaan mutta se on ihan Windowsin ominaisuus.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
50
Mulla on NMM kanssa sama ongelma, FCU:n jälkeen tuli esille. Oon vaan aattellut että se kaatuu kun käynnistää pelin jne...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Onko siulla useampi monitori? Itsellä jos käynnissä esim runescape toisella ruudulla ja toiselle käynnistän fullscreen pelin vaikkapa pubg, niin alt tabatessa menee klikit läpi runessa työpöydälle. Ongelma 'korjaantunut' sillä, että alapalkista klikkaan runen pienemmäksi ja suurennan taas näytölle. Tiedä sitten mistä johtuu ja miten korjata lopullisesti.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Mulla on NMM kanssa sama ongelma, FCU:n jälkeen tuli esille. Oon vaan aattellut että se kaatuu kun käynnistää pelin jne...
Okei, eli se ongelma saattaa kiteytyä FCU:hun ainakin, hyvä tietää.

Onko siulla useampi monitori? Itsellä jos käynnissä esim runescape toisella ruudulla ja toiselle käynnistän fullscreen pelin vaikkapa pubg, niin alt tabatessa menee klikit läpi runessa työpöydälle. Ongelma 'korjaantunut' sillä, että alapalkista klikkaan runen pienemmäksi ja suurennan taas näytölle. Tiedä sitten mistä johtuu ja miten korjata lopullisesti.
On useampi näyttö (tai näyttö+tv) mutta noi softat ja pelit pyörii kaikki ykkösnäytöllä. Pitää testata saisko ton pienennyksen + suurennuksen toimimaan purkkapaikkana silti.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Okei, eli se ongelma saattaa kiteytyä FCU:hun ainakin, hyvä tietää.


On useampi näyttö (tai näyttö+tv) mutta noi softat ja pelit pyörii kaikki ykkösnäytöllä. Pitää testata saisko ton pienennyksen + suurennuksen toimimaan purkkapaikkana silti.
Jeps, pienennys+suurennus näyttäisi toimivan! :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 321
Viestejä
4 194 272
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom