Sähköpöytä Avec 2

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Sain vihdoin mustan sähköpöydän kotiin, mistä olen haaveillut jo vuosia. Olen kysellyt niistä täällä aina silloin tällöin jo muutaman vuoden ajan päätyen aina samaan lopputulokseen, että sopivaa ei ole tarjolla. Päätin tänä vuonna ostaa pöydän oli se minkä värinen tahansa kunhan säädöt toimii. Kävin katsomassa vastaavalla rungolla olevaa kuin tämä mihin päädyin, mutta valkoisella kannella ja 2v takuulla. Olin tulossa siitä kirjoittamaan foorumeille kunnes huomasin, että Ahako.fi oli kirjoittanut Ahako nimimerkillä viestinsä foorumeille. Jos en olisi huomannut viestiä, olisin päätynyt ostamaan tuon toisen pöydän. Onneksi kuitenkin huomasin ja päätin kysellä ahako.fi millaisen he pystyisivät myymään. Vaihtelimme myyjän kanssa muutamia sähköposteja ja keskustelimme millainen pöydän pitäisi olla ennen tilausta. Lopullinen suunnitelma oli alla oleva:

Runko Avec2 -musta: Sähköpöytä Avec 2
- Ohjauspaneeli: digitaalinäyttö, 4 muistipaikkaa.
- Runkoon integroitu johtokouru
- Takuu: 5 vuotta

Kansi:
- 1400mm x 900mm suorakaide (25mm musta 3-D laminaattipinta)
- Pyöreä 60mm läpivienti
- Takuu: 2 vuotta

Rungossa miellytti pitkä takuu, musta väri, sekä hyvillä ominaisuuksilla varustettu digitaalinäyttö. Integroitu johtokouru ajaa asiansa tosin vain laitteen omien johtojen osalta. Minulta kuitenkin löytyi ikean johtokouru vanhasta pöydästä jonka siirsin tähän.

Levyn osalta päädyin tuollaiseen, koska nykyisessä 160cm leveässä pöydässä oli turhaa tyhjää tilaa kun minulla ei ole enää kaiuttimia. Vaihtoehtoja olisi ollut 120cm - 200cm. 90cm syvyyteen päädyin sen takia, että nykyisen näytön takana oli 12cm tyhjää ja siihen tuli 6cm läpivienti. Isomman näytön ostaessa olisi tullut se tilanne, että kun laittaisin isomman näytön kauemmaksi kuin nykyinen olisi se johtojen päällä. 90cm kanssa tätä ongelmaa ei tule ja en keksinyt mitään haittaa mitä tyhjästä tilasta takana voisi olla. Läpiviennin halusin niin, että se on näytön takana piilossa. Sieltä myös kaikki johdot sai helposti ja järkevästi vedettyä displayport kaapelia lukuun ottamatta, mutta se on järjestelyni eikä pöydän vika. Syvennystä en halunnut, koska olen tottunut isoon hiirimattoon ja en halunnut että hiirimatto roikkuu löysänä osan matkaa.

Sain rungon nopeasti ja se saapui pienessä hyvin pakatussa laatikossa. Sen kasaamisessa ei montaa minuuttia mennyt ja se hoitui yhdeltä kasaajalta ongelmitta. Itselläni on säädetty pöydän muistipaikkoihin 3 asetusta: toimistotuoli, satulatuoli ja seisominen. Neljänteen laitan jos ostan tuohon seisomiseen jonkun tasapainolaudan tmv. Joskin näytön ansiosta ei olisi vaikeaa esimerkiksi merkata paperille ylös sopivia kohtia jos niitä vielä enemmän tai toiselle käyttäjälle haluaa. Kun pöytiä alun perin etsin olisin ollut valmis luopumaan muistipaikoista jos näyttö olisi löytynyt, mutta yleensä halvemmissa ei ollut kumpaakaan vaan ainoastaan nuolet.

Levyn sain hieman runkoa myöhemmin johtuen poikkeuksellisista järjestelyistä. Rungon kiinnittäminen levyyn oli helppoa ja se kiinnitettiin 7 ruuvilla. Laitoin jalat ainakin aluksi pöydän ulkolaitoihin, mutta ilmeisesti siinä on eri vaihtoehtoja miten sen voi/kannattaa tehdä. Pöytä painaa moottorien ja laadukkaan kannen takia melko paljon joten pöydän pystyyn nostaminen ei oikein yhdeltä ihmiseltä onnistunut joten piti soittaa kaveri avuksi. Johdot sai hieman entistä tarkemmin asetella, koska pöydän moottorit jaksavat nostaa 150kg enkä uskalla testata mikä lähtisi ensimmäisenä irti siinä tapauksessa, että jokin olisi jumissa. Pöytälevy on materiaaliltaan parempi kuin uskalsin edes toivoa. Itselläni on asunnossa suurin osa ikean joten niihin verrattuna levy on ihan eri luokkaa.

Olen pöytään erittäin tyytyväinen ja on kyllä hintansa arvoinen. Vaikka käyttäisin pöytää pelkästään yhdellä tuolilla istuessa, olisi se silti hintansa arvoinen. Siinä missä ennen kirosi pöydän säätämistä onnistuu se nyt napin painalluksella eikä tarvitse huolehtia siitä että onko jalat tismalleen samalla korkeudella tmv.

Mielestäni sähköpöytä on aivan loistava keksintö ja sellainen kannattaisi kaikilla olla kenellä budjetti riittää. Varsinkin töissä toivoisi näkevän tällaisia enemmän. Aikaisemmin minulla on ollut aina ergonomian kanssa ongelmia, mutta tämä ratkaisi ainakin osan niistä.



Minulla on hieman poikkeuksellisempi kokoonpano, koska keskusyksikköni on noin 5m päässä siitä mistä istun. Tämä on vaatinut panostamaan kaapeleihin. Pelkäsin ettei dispayport kaapelini riittäisi, mutta se riitti onneksi juuri ja juuri. En tosin voi laittaa sitä läpiviennistä läpi, mutta sain sen laitettua niin etten sitä näe konetta käyttäessäni näytön takaa. Johtoja täytyy vielä vähän asetella ja yksi USB 3.0 kaapeli tilata, mutta muuten on valmista.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Hmm.. Näyttää hyvältä!

Onnistuisiko pistää pöydän "alapuolesta" kuvaa valmiista tuotoksesta, jonkui mittapalikan kanssa esim? Mietin vain, että kuinka hyvin tuohon saisi vielä jonkuin ratin kiinnitettyä ajopelisessioita varten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Hmm.. Näyttää hyvältä!

Onnistuisiko pistää pöydän "alapuolesta" kuvaa valmiista tuotoksesta, jonkui mittapalikan kanssa esim? Mietin vain, että kuinka hyvin tuohon saisi vielä jonkuin ratin kiinnitettyä ajopelisessioita varten.
Pystyn kyllä laittamaan, mutta en ihan ymmärtänyt miten kuva pitäisi ottaa niin voitko tarkentaa miten haluat. Itellä ei ole rattia ollut vuoteen ja ne mitkä oli tuli pöydän päälle. Eikös tuossa 6/7 kuvassa näy aika hyvin kaikki pohjasta?
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Pystyn kyllä laittamaan, mutta en ihan ymmärtänyt miten kuva pitäisi ottaa niin voitko tarkentaa miten haluat. Itellä ei ole rattia ollut vuoteen ja ne mitkä oli tuli pöydän päälle. Eikös tuossa 6/7 kuvassa näy aika hyvin kaikki pohjasta?
Itseasiassa joo, tuo 6/7 kuva antaa aika hyvän kuvan.. jotenkin turhan nopiasti kelasin nuo läpi, pahoitteluni! Kyllähän tuohon ratin näyttäisi saavan kiinni varsin mainiosti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Arvon tässä sähköpöydän runkoa ja Avec 2 on yhtenä vaihtoehtona. @Team_Slow miten pöytä on kestänyt aikaa eli vieläkö on käytössä ja kaikki pelittää? Kuinka vakaa pöytä on pystyasennossa kun tuntuu olevan yksi murheenkryyni näissä halvemmissa sähköpöydissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Arvon tässä sähköpöydän runkoa ja Avec 2 on yhtenä vaihtoehtona. @Team_Slow miten pöytä on kestänyt aikaa eli vieläkö on käytössä ja kaikki pelittää? Kuinka vakaa pöytä on pystyasennossa kun tuntuu olevan yksi murheenkryyni näissä halvemmissa sähköpöydissä.
Hyvin pelittää edelleen vaikka pöydän päällä painoa onkin jonkin verran. Kyllähän nämä kaikki jonkin verran heiluu, mutta kävin testaamassa ikeassa pöytää ja aikaisemmin yhtä toista pöytää niin vähemmän tämä heiluu kuin ne.

Hieman vähälle on jäänyt tuon korkeus säädön käyttö omalla kohdalla. Yleensä kun laitan robotti imurin päälle laitan pöydän korkeammalle niin johdot nousevat mukana eikä ole robotin tiellä. Samoin minulla on tila sille kun katson jotain elokuvaa tmv. jalat pöydällä niin pöytä laskeutuu hieman alemmaksi :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Hyvin pelittää edelleen vaikka pöydän päällä painoa onkin jonkin verran. Kyllähän nämä kaikki jonkin verran heiluu, mutta kävin testaamassa ikeassa pöytää ja aikaisemmin yhtä toista pöytää niin vähemmän tämä heiluu kuin ne.

Hieman vähälle on jäänyt tuon korkeus säädön käyttö omalla kohdalla. Yleensä kun laitan robotti imurin päälle laitan pöydän korkeammalle niin johdot nousevat mukana eikä ole robotin tiellä. Samoin minulla on tila sille kun katson jotain elokuvaa tmv. jalat pöydällä niin pöytä laskeutuu hieman alemmaksi :D
Onko normaalilla istuinkorkeudella vakaa? Että ei heilu tai muuta? Vain sitten korkeemmilla alkaa tätä tapahtua?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Onko normaalilla istuinkorkeudella vakaa? Että ei heilu tai muuta? Vain sitten korkeemmilla alkaa tätä tapahtua?
Joo ei heilu normaalilla korkeudella. Ei tuota heilumista korkeammalla taida oikein mitenkään saada estettyä. Ainakin 3 eri sähköpöytää olen testannut ja aika samalla tavalla ne on heilunut korkeammalla tosin osa noista on heilunut myös istumis korkeudella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Joo ei heilu normaalilla korkeudella. Ei tuota heilumista korkeammalla taida oikein mitenkään saada estettyä. Ainakin 3 eri sähköpöytää olen testannut ja aika samalla tavalla ne on heilunut korkeammalla tosin osa noista on heilunut myös istumis korkeudella.
Juu. Katsellut tätä mallia myös kun alkanut laittamaan paikkoja uusiksi. Pitää ehkä odotella tuoko BF jotain kivoja tarjouksia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 455
Viestejä
4 162 524
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom