Windows 10 keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
600
Pääsispä jo asentelemaan :) Mitäs varotoimenpiteitä ajattelitte tehdä? C:stä image? :D
Jep, image talteen niin on jotain, mihin palata, vaikka kävisi pahimmalla mahdollisella tavalla :D Harmi vaan, jos vasta iltakasilta tulee jakoon, saattaa olla silloin pelaaminen kesken ja jää uuteen versioon tutustuminen väliin. No, viimeistään huomenna ajan tuon sisään "ykköskoneelle" ja mulkoilen läpi, mikä muuttui.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Nyt ainakin Download Windows 10 sivulle on päivittynyt että FCU saatavilla.

Lisäksi MediaCreationTool.exe päivittyi tässä ihan hetki sitten, vanhemman digitaalinen allekirjoitus 19. maaliskuuta kun uudemman 29. syyskuuta.
upload_2017-10-17_19-54-4.png

Edit: Myös Download Windows 10 Disc Image (ISO File) tälle ISO download sivulle on päivittynyt Fall Creators Update pudotusvalikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
227
VLSC -sivustolle tuli 1709 -versio saataville jo päivällä. MSDN -sivustolla ei vielä näkynyt silloin.

Nyt kannattaa huomioida yksi muutos, kun hakee mediaa. Education, Enterprise ja Pro jakavat saman median - ei siis enää erillistä mediaa näille. Hyvä näin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Joo eipä se oma pöytäkone alkanut oikeen asentamaan tuota. Halusi käynnistää uudelleen ja asentaa, mutta buutin jälkeen tilanne sama eli ei ala asentamaan. Taistelut jatkunee huomenna, kenties tuota muuta kautta kuin Windows update
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
600
Asennusimage latautumassa, mutta asennus testauksineen jää huomiselle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Windows blogissa lukee:

Beginning today at 10 a.m. P.T., the Windows 10 Fall Creators Update will start rolling out to Windows 10 PCs across the world in phases, starting with newer machines first.

Eli Suomen aikaa klo 20:00 kuten aikaisemmin mainittu.
Joo, eivät uudemmat koneet ole koskaan olleet etusijalla, ominaisuuspäivitykset tippuvat koneille täysin sattumanvaraisesti mikäli ihmisten kokemuksiin on uskominen. Silläkään ei näytä olevan mitään merkitystä että onko kyseessä merkkikone vai custom build. Itsellä on vielä 1607 käytössä ja kahdeksan jälkeen
windows update ei tarjonnut mitään paitsi flashin päivityksen, rekisteriin en ole kajonnut. Ainoa juttu jonka olen tehnyt oli että poistin sen huhtikuun CU:n liittyvän yksityisyysasetukset- päivityksen, koska se loi jatkuvasti virheilmoituksia tapahtumalokiin, eikä CU:ta siltikään tarjottu sen viikon tai parin aikana kun tuo oli asennettuna elokuun alussa (asentui vahingossa).
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Tasan kello 20 klikkasin Updatessa päivitä ja aika sukkelaan asentui. Nyt jo käyttövalmis. Yksityisasetuksiin ei näköjään tällä kertaa koskettu vaan kytkimet pysyivät aiemmissa asetuksissaan ainakin päällisin puolin. OneDrivekaan ei pakkopalautunut.

Virranhallinta-asetuksissa nopea käynnistys sen sijaan palautui eli ruksi piti käydä taas kerran poistamassa.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 833
Oma pöytäpönttö ei vielä löytänyt, mutta HP:n läppäri joka minulla huollossa löyti ja alkoi lataamaan "Ominaisuuspäivitys: Windows 10, versio 1709" :kahvi:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Hyvin tipahti sisään. Tosin power planit resetoi mutta ne nyt teki nopeasti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Oma pöytäpönttö ei vielä löytänyt, mutta HP:n läppäri joka minulla huollossa löyti ja alkoi lataamaan "Ominaisuuspäivitys: Windows 10, versio 1709" :kahvi:
Itse olen sitä mieltä että kaikki laitteet joissa on minkä tahansa ikäinen Broadcomin LAN tai Wifi- adapteri, ovat windowsin telemetrian mukaan epäyhteensopivia. Joku
vanhempi Broadcomin wifi-adapterihan mykistyi Creator's Updatessa, mutta myöskin uudempien adapterien omistajilla on ollut ongelmia CU:n kanssa. Epävarmaa oli
onko ongelma loppujenlopuksi microsoftin vaiko broadcomin, ja jos microsoftin niin luulisi että FCU:n mukana tulisi korjaus tuolle.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Tasan kello 20 klikkasin Updatessa päivitä ja aika sukkelaan asentui. Nyt jo käyttövalmis. Yksityisasetuksiin ei näköjään tällä kertaa koskettu vaan kytkimet pysyivät aiemmissa asetuksissaan ainakin päällisin puolin. OneDrivekaan ei pakkopalautunut.

Virranhallinta-asetuksissa nopea käynnistys sen sijaan palautui eli ruksi piti käydä taas kerran poistamassa.
Itselläni oli kyllä telemetryt ja onedrive mennyt päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
600
MediaCreationToolilla ladatussa iso-imagessa näyttäisi nyt olevan mukana aika kattavasti eri W10 editioita. W10 S, W10 Home, W10 Edu ja W10 Pro, kaikkien noiden N-editiot ja W10 Home Single Language. Vielä kun saisivat Enterprisen tuohon, niin alkaisi olla yhdellä asennusmedialla about kaikki mitä keksii tarvita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Updatessa päivitä ja aika sukkelaan asentui.
Itselläni ei oikein mene putkeen. Windows Updaten kautta pistin päivityksen tulille tv2:n jalkapallomatsin alettua. Download-vaiheessa jämähti ensin 76 prosenttiin puoleksi tunniksi. Sitten 88 prosenttiin toiseksi puoleksi tunniksi.

Sen jälkeen tulikin errori-ilmoitus ja vaihtoehtona oli "Try again".

Nyt on pari tuntia mennyt ja ollaan uuden yrityksen vaiheessa Preparing to install updates 17%. Tähän Preparingin 17 prosenttiin on nyt kulunut aikaa joku 20 minuuttia. huoh
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
vähä samavika hetketässä katellu mitä tapahtu 86% pysähty
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
600
Millaista rautaa teillä on koneissa? Ihmetettyttää tuo asennuksen kesto, omilla koneilla aiemmissa versiopäivityksissä mennyt ehkä 30min. Siis itse asennukseen, ei lataukseen.

Tätä uutta ehdin vähän vilkaista virtuaalikoneessa, asetussovelluksessa oli pari uutta kategoriaa ainakin. Puhtaan asennuksen setup tuntuu pysyneen samana kuin edellisessä versiossa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Version 1.6.1391 – released on October 17, 2017
Provision for Windows 10 Fall Creators Update (1709 – Redstone 3).

O&O ShutUp10: download free antispy tool for Windows 10
Nämä ne ovat sitten jänniä työkaluja (kliks). Tuostakin vaan kaikki sokkona päälle ja ei muuta kuin foorumeille valittamaan miten käyttis on paska ja mikään ei toimi. :D

Ei vaan, järkevästi ja ajatuksen kanssa käytettynä noilla saa toki muutamia asetuksia klikkailtua nopeammin kuin varsinaisten valikoiden kautta, mutta kannattaa tosiaan katsoa mitä softaa käyttää ja mitä asetuksia laittaa päälle. Ikävä puoli noissa on, että maallikko ei useinkaan osaa ajatella kriittisesti sitä kokonaisuutta mihin mikäkin asetus voi oikeasti vaikuttaa taustalla ja näiden ohjelmien tekijöillä tuntuu olevan tapana tuputtaa asetuksia välittämättä seurauksista.

Millaista rautaa teillä on koneissa? Ihmetettyttää tuo asennuksen kesto, omilla koneilla aiemmissa versiopäivityksissä mennyt ehkä 30min. Siis itse asennukseen, ei lataukseen.
Sitä minäkin olen vähän ihmetellyt. Jotain 20min asentui päivitys täällä ja kaikki oli sen jälkeen ok. En tosin päivittäny Windows Updatesta, vaan suoraan iso-imagen sisältä. Veikkaan, että noissa pitkissä asennusajoissa on latauskin mukana ja/tai verkkoyhteydessä jotain häikkää tms.

Tätä uutta ehdin vähän vilkaista virtuaalikoneessa, asetussovelluksessa oli pari uutta kategoriaa ainakin. Puhtaan asennuksen setup tuntuu pysyneen samana kuin edellisessä versiossa.
Service pack -tason julkaisuhan tämä lähinnä on muutamilla uusilla sovelluksilla ja Fluent-muotokielellä, eli ei sieltä mitään kovin ihmeellistä pitäisikään löytyä.

Tässä videomuodossa ihan hyvä tiivistelmä 1709:n käyttöliittymämuutoksista/parannuksista:



Pinnan alla on paljon muitakin teknisiä muutoksia/parannuksia, mutta nämä ovat varmaankin ne massoja eniten kiinnostavat jutut.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
82
Minulla tuo 1709 asennus kiukutteli ensin. Windows Updatella päivitin. Kone latasi päivityksen, ja sitten kun asennus alkoi niin tuli error 0xc190011f. Pikaista googlettelua, jostain foorumilta löytyi ohje CMD:ssä antaa komennot:
  • DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
  • DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Itselläni tuo ensimmäinen komento löysi vikaa Windows Imagesta & jälkimmäinen komento korjasi sen. Lopuksi bootti, niin 1709 asentui ilman ongelmia noin puolessa tunnissa.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Itse klikkasin "restart now" illlalla, herättiin mustaan ruutuun.
:sdarra:

Resetin painamisen jälkeen uefi ilmoittaa että boottaus epäonnistunut useita kertoja, onneks 10 itse onnistui palauttamaan vanhan version.

nyt:kahvi: ja uutta yritystä.

e: nyt se oli hävittänyt sen edellisen paketin ja lataa uutta (tämä toki hyvä ominaisuus(mikäli on ominaisuus) jos on vaikka korruptoitunut tms)
 
Viimeksi muokattu:

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
no nyt meni läpi, ainut ero eilisiltaiseen se, että tein hardbootin ennen asennusta (edellinen kai joskus kuukausi sitten).

Nvidian PhysX kuulemma poistettiin
:sdrunk:

-pagefile meni automaagiselle
-remote assistance connections takas päälle
-GTX650+HDMI-ääni pätkii (ajuri-ongelma lähes 100% varmasti):rage:
-hibernation/hiberfile ilmestynyt takaisin käyttöön

-päivitän listaa kunhan jotain tulee vastaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Puhtaalla asennuksella mentiin (kun päivitys feilasi kerta toisensä jälkeen) ja Onedriven "mainostettu" on-demand-ominaisuuskin tietenkin puuttui heti kärkeen. Onneksi tuo lähti toimimaan lataamalla päivitetty Onedrive-paketti MS:n sivuilta. Loppu hyvin kaikki hyvin (toistaiseksi)...
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Oletko kirjautunut Microsoft-tilillä. Itse vedän meneen pelkällä paikallisella admin/user-tilillä.
Kyllä käytän MS-tiliä, en muista enää syytä miksi siirryin käyttämään. Voi vaikuttaa asiaan toki.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Asioita mitä olen tässä ehtinyt huomaamaan:

- Nvidian ohjauspaneelin asetukset resetoituneet
- Äänenvoimakkuus muuttunut
- Creativen ajureiden mukana tulleet Dolby Digital Live Pack ja DTS Connect Pack ei suostu enää uninstaloitumaan, en ole vielä koittanut asentaa ajureita suoraan päälle
- Fast Startup oli tullut minullakin takaisin päälle, olin itse asiassa poistanut koko ominaisuuden hibernaten mukana joka myös tuli takaisin.
- Ryhmäkäytäntöön laitetut säädöt automaattisten päivitysten estämiseksi eivät nollautuneet
- Kaikki telemetria-säädöt pysyivät poissa päältä eikä poistetut appsit asentuneet takaisin

Itse asennus meni heittämällä sisään, lataus vaan meni ensin 51% noin viidessä minuutissa mutta loppujen 49% latautumiseen menikin sitten noin tunti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Asennus onnistui työläppärille ongelmitta, mutta pari prosessia alkoi syömään CPU:ta. En ole noihin aiemmin kiinnittänyt huomiota, mutta huomasin kun kone alkoi jäähdyttämään itseään, ja normaalisti läppäri on tuossa telakassa ollut ihan äänetön jos sitä ei kummemmin kuormita. Läppärinä viime vuoden Thinkpad X1 Carbon.
upload_2017-10-18_13-24-2.png


Puhtaalla asennuksella mentiin (kun päivitys feilasi kerta toisensä jälkeen) ja Onedriven "mainostettu" on-demand-ominaisuuskin tietenkin puuttui heti kärkeen. Onneksi tuo lähti toimimaan lataamalla päivitetty Onedrive-paketti MS:n sivuilta. Loppu hyvin kaikki hyvin (toistaiseksi)...
Sama piti itsekin tehdä, nyt toimii oikein. Onkohan tuon käyttö tulossa Onedrive for Business -versioon..?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Onko kukaan muu huomannut ainakin Edgessä että osoiteriville kirjoittaminen on hidasta? siis voin naputtaa siihen jonkun osoitteen tai vaikka random tekstiä ja kirjaimet tulevat pikkuhiljaa perässä.
Muualla en ole vastaavaa huomannut ja esim tähän tekstikenttään kirjaimet soljuvat normaalisti
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Onko kukaan muu huomannut ainakin Edgessä että osoiteriville kirjoittaminen on hidasta? siis voin naputtaa siihen jonkun osoitteen tai vaikka random tekstiä ja kirjaimet tulevat pikkuhiljaa perässä.
Muualla en ole vastaavaa huomannut ja esim tähän tekstikenttään kirjaimet soljuvat normaalisti
Jotain tuon suuntaista havaitsin, nyt en kyllä muista tarkalleen mihin, mutta viivettä oli kuin tv-chäteissä konsanaan.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Ja se toinen ongelma: saako tuon "Ask Cortana about [blablablapitkäteksti]" pois jotenkin? Tekee hävyttömän leveän tuosta kontekstimenusta esim kun linkkiin klikkaa oikealla nappulalla? Se vanha pelkkä "Ask Cortana" kelpaisi myös jos ei kokonaan saa pois
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Pitäiskö tuolla tehtävienhallinnassa näkyä gpu:n käyttöasteet yms? Eipä ainakaan mulla näy. No tää on vanha kone.

Täytyy huomenna asennelle uudemmalle koneelle.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
179
Pitäiskö tuolla tehtävienhallinnassa näkyä gpu:n käyttöasteet yms? Eipä ainakaan mulla näy. No tää on vanha kone.

Täytyy huomenna asennelle uudemmalle koneelle.
Mulla ainakin päivitys heitti tehtävienhallinnan pieneen näkymään...ei sulla ole sen ikkunan vasemassa alakulmassa "Lisätietoja" täppää, jos on niin paina sitä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Mulla ainakin päivitys heitti tehtävienhallinnan pieneen näkymään...ei sulla ole sen ikkunan vasemassa alakulmassa "Lisätietoja" täppää, jos on niin paina sitä.
Kyl mä siitä oon painanut. Suorituskykyvälilehdellä näkyy esim. vain:
Suoritin
Muisti
Levy
Ethernet
WLAN

Edit. Ilmeisesti vähän vanhemmilla näytönohjaimilla toi ei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
179
Ja se toinen ongelma: saako tuon "Ask Cortana about [blablablapitkäteksti]" pois jotenkin? Tekee hävyttömän leveän tuosta kontekstimenusta esim kun linkkiin klikkaa oikealla nappulalla? Se vanha pelkkä "Ask Cortana" kelpaisi myös jos ei kokonaan saa pois
Ei kai Cortana vieläkään ole Suomessa tuettu? Jos valitset maa-asetuksista alueeksi Suomi, niin pääset kai koko palikasta eroon?
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mitenkä tuota starttivalikon hakua voi muuttaa siten ettei hakisi fileitä vaan pelkkiä ohjelmia? Edit. Jaa se hakeekin vain kun työpöydällä on kansio niin ilmeisesti sieltä, mutta saisiko sitäkin jotenkin pois?

Edit2. Jaa pikalinkki vain työpöydälle niin problem solved.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
295
Pitäiskö tuolla tehtävienhallinnassa näkyä gpu:n käyttöasteet yms? Eipä ainakaan mulla näy. No tää on vanha kone.

Täytyy huomenna asennelle uudemmalle koneelle.
Minulla näkyy molemmat näytönohjaimet. Intelin intergoitu näyttää käyttöasteen jne. Louhintakäytössä oleva GTX 1050 Ti ei näytä mitään. GPU-Z:llä näkee kyllä tiedot.

Tuntuu, että tehtävien hallinta näyttää todella korkeita prosessorin käyttöasteita (i5-7400T). Yksi threadi ei näytä enää maksimissan 25 prosenttia vaan jatkuvasti 32 - 35 %. Mistähän tämä johtuu?
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Päivitin eilen Fall Creators Updaten. Ensimmäinen kerta epäonnistui, mutta toisella kerralla meni läpi. Nyt Windows Update tarjoaa tällaista päivitystä, jonka asennus epäonnistuu aina.

 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
ois ihan jees jos taskmanageriin tulis joskus netlimitterin tapainen välilehti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
600
Kivuton päivitys. Olin ladannut iso-levykuvan ja tehnyt siitä asennusmedian, setup.exen käynnistämisestä n. 20 minuuttia ja kone oli uuden version työpöydällä. Äänikortin asetukset resetoituivat, mutta siitä selvisi lataamalla tallennetun asetusprofiilin uusiksi. Starttivalikon "ehdotukset" ja nopea käynnistys (ja sitä myötä hiberfil.sys) olivat menneet uudelleen päälle, mutta siitä selvisi hyvin pienellä klikkailulla. Vähän sen jälkeen kun avasin Edgen ensimmäisen kerran päivityksen jälkeen, availin sivuja ym, kone alkoi yhtäkkiä jäkittää parin sekunnin ajan, hiiri liikkui pätkissä ja taustalla soinut musiikki räpsähti. Mikä lie, ei välttämättä edes liity Edgeen.

Defenderiin on tullut uutta juttua, Windows Updaten kaistan käyttöä voi nyt rajoittaa ym ym. Tykkään :) Escaliburin edelliselle sivulle postaama muutoslista on tosi hyvä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Pitäiskö tuolla tehtävienhallinnassa näkyä gpu:n käyttöasteet yms? Eipä ainakaan mulla näy. No tää on vanha kone.

Täytyy huomenna asennelle uudemmalle koneelle.
Taitaa vaan integroidut gput näkyä. Itellä ei ainakaan yksikään kolmesta näyttiksestä näy tuolla.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
itellä kyllä näkyy ihan ei integroitu näyttis siellä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 194
Viestejä
4 194 429
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom