• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Elektroniikan mittalaitteet ja työkalut kotikäyttöön

MrCasual

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Tärkeintä laitteissa on allekirjoittaneelle selektiivisyys, helppokäyttöisyys ja toimintavarmuus. Omat mittalaitteet vanhemman pään perustasoa, mikäs siinä kunhan toimivat eivätkä montaa kymppiä ole kustantaneet. Selviää hyvin elektoniikan korjailussa ja rakentelussa.
Itselläni on hyvistä syistä perinteinen reguloitu labrapoweri ilman mitään hakkurihäiriöitä, mutta 0-30V ja 2A rajoittavat tietenkin käyttöä. Kiinteällä jännitteellä sitten valikoima isompaa.
Tuossa joitakin omia vehkeitä. Pari digitaalimittaria karkeampaan mittaukseen ja sitten joku japsi mittari. Sitten tuo isoin on Venäläinen Unicorn-kopio, mikä on varma kuin tauti. Toiminta todettu hyväksi yleismittareissa paremmilla mittalaitteilla ihan kelvollisiksi ja genis ja skooppikin paikkaansa pitäviksi. Eipä tarvitse valikoissa surffailla.

Eniten mittalaitteissa arvostan HP:n rautoja ja myös R&S:n tuotantoa kaikinpuolin. Niinhän se oli, että ennen oli hp:lla parammissa värkeissä piirilevyt kullattuja. :smoke:
selektiivisyys rimmaa näiden kanssa:

  1. defensiivisyys, definitiivisyys, depressiivisyys, deskriptiivisyys, efektiivisyys, ekspressiivisyys,fiktiivisyys, intensiivisyys, kivisyys, pilvisyys...
Mitä mahdat tarkoittaa "selektiivisyydellä" tässä asiayhteydessä?:tdown:
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Eniten mittalaitteissa arvostan HP:n rautoja ja myös R&S:n tuotantoa kaikinpuolin. Niinhän se oli, että ennen oli hp:lla parammissa värkeissä piirilevyt kullattuja. :smoke:
HP:n skoopin omistan, joka on suomenkielisellä naamataululla. Entinen omistaja on ollut aikoinaan YLE jakelutekniikka. Skooppi on 100 MHz ja toimii kuin uusi. Joitakin Rohde & Schwarz mittalaitteita löytyy myös, mutta käytetyt on hinnoissaan.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Itse tarvisin usb suurennuslasia/kameraa että näkisi tihrustella paremmin.. muutaman pv noita aliexpressin sivuston ihmeitä katsonut mutta laatu epäilyttää joten suositelkaapa jotakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Itse tarvisin usb suurennuslasia/kameraa että näkisi tihrustella paremmin.. muutaman pv noita aliexpressin sivuston ihmeitä katsonut mutta laatu epäilyttää joten suositelkaapa jotakin.
Tihrustella mitä? Liian tarkka voi olla epäkäytännöllinen väärään asiaan.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Mielestäni kannattaisi katsella mielummin perinteisiä stereomikroskooppeja. Niiden laatu on usein parempi kuin halvoissa USB-suurennuslaseissa. Eihän stereomikroskooppeja voi liittää tietokoneeseen, mutta; onko sille aina tarvetta? Tällainen olisi yksi vaihtoehto: STEREOMIKROSKOOPPI – Heureka Shop
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Keysight Technologies näyttää julkaisseen edullisen oskilloskoopin harrastelijoille. Tiedoksi, että Keysight Technologies on Agilentin ja HP:n perillinen. Laatulaite siis.:) Halvin Keysight EDUX1002A on veroineen 513,36€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Lähinnä piirilevyjen tarkisteluun, avuksi korjailuun. Iän myötä kun silmät väsähtää hyvistä laseista huolimatta.
Arvasin se näkyi hieman jo kristallipallossa. Jossain tuubipätkässä piirilevyjen tarkasteluun taisi joku 400 kertainen suurennus olla passeli. Siinä 1600 kertainen suurennus oli aivan liikaa.
Sitten ne tukiteline kannatti olla tarpeeksi iso, että sitä piirilevyä pystyi siirtelemään.
Eikä tarttenut maksaa itseään kipeäksi. Tuubissa on jotain testejä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
112
Onko kenelläkään kokemusta GW Instekin skoopeista? Olen miettinyt skoopin hankkimista kotiin ensi vuoden alkupuolella, mutta en viitsisi investoida kalliiseen skooppiin, kun kotona tulee vain harrasteltua elektroniikkaa. Töissä on sitten vähän paremmat vehkeet.

GDS-1000A-U sarja kiinnostaisi hintansa puolesta. Rigoli olisi toinen vaihtoehto, sillä niitäkin saa kohtuu edullisesti saksasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Hankinnassa halpa ja toimiva juotosasema. Proskitin perus juotin luovutti ja alkoi kuumentaa kahvaa yhtä paljon, kuin kärkeä. Kärkikin meni huonoksi jo aikaa sitten. Uusi saisi olla vähän tehokkaampikin, kuin vanha 40w ja lämpötilan säädöllä.

Partcolta saisi Proskitin asemia, mutta epäilyttää kesto.

Saksasta saisi Xytroniceja noin satasella, LF-1600/2000. Mahtaako näistä olla työkaluksi?

Wellerit, Hakkot ja niitä paremmat meneekin sitten yli reippaasti budjetin. Käytettynä voisi ostaa, muttei meinaa löytyä mistään. Onko näitä jossain myynnissä?



Edit.
Päädyin sitten kiinalaisen laatikon sijaan valitsemaan helpommin mukana kulkevan made in germany Ersa PTC 70 kolvin. Vaikuttaa kestävältä ja riittävä mun juotoksiin.
 
Viimeksi muokattu:

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Onko kenelläkään kokemusta GW Instekin skoopeista? Olen miettinyt skoopin hankkimista kotiin ensi vuoden alkupuolella, mutta en viitsisi investoida kalliiseen skooppiin, kun kotona tulee vain harrasteltua elektroniikkaa. Töissä on sitten vähän paremmat vehkeet.

GDS-1000A-U sarja kiinnostaisi hintansa puolesta. Rigoli olisi toinen vaihtoehto, sillä niitäkin saa kohtuu edullisesti saksasta.
Suosittelen hankkimaan Keysight EDUX1002A tai EDUX1002G oskilloskoopin. Ne ovat Keysight InfiniiVision 1000 X sarjaa, josta on kerrottu täällä enemmän: Ultraedullisten skooppien sarja kouluihin ja aloittelijoille
Tilaan Keysight EDUX1002A oskilloskoopin itselleni vielä ennen tämän vuoden loppua. Olen säästänyt siihen rahaa jonkin aikaa. Vielä puuttuu hinnasta noin 100 euroa.:D
Niille, jotta eivät tiedä; Keysight merkki on maailman johtavia mittalaitevalmistajia. Tunnettiin aiemmin nimellä Agilent ja sitä ennen nimellä HP eli Hewlett-Packard.:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Suosittelen hankkimaan Keysight EDUX1002A tai EDUX1002G oskilloskoopin. Ne ovat Keysight InfiniiVision 1000 X sarjaa, josta on kerrottu täällä enemmän: Ultraedullisten skooppien sarja kouluihin ja aloittelijoille
Tilaan Keysight EDUX1002A oskilloskoopin itselleni vielä ennen tämän vuoden loppua. Olen säästänyt siihen rahaa jonkin aikaa. Vielä puuttuu hinnasta noin 100 euroa.:D
Niille, jotta eivät tiedä; Keysight merkki on maailman johtavia mittalaitevalmistajia. Tunnettiin aiemmin nimellä Agilent ja sitä ennen nimellä HP eli Hewlett-Packard.:)
Ihan mielenkiinnosta onko tiedossa jotain edullista kanavaa hommata noita.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Ihan mielenkiinnosta onko tiedossa jotain edullista kanavaa hommata noita.
Elfa Distrelec verkkokaupasta ajattelin itse ostaa. Sieltä olen paljon ostanut. Toimitus tulee saksasta kotiovelle. Tuon halvemman EDUX1002A mallin hinta on 422€ nollaverolla; Farnell, YE int ja Elfa
Distrelec on sama hinta. Verolla tuo on 523,28€. Jostain nettikaupasta voi saada hieman huokeammalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Elfa Distrelec verkkokaupasta ajattelin itse ostaa. Sieltä olen paljon ostanut. Toimitus tulee saksasta kotiovelle. Tuon halvemman EDUX1002A mallin hinta on 422€ nollaverolla; Farnell, YE int ja Elfa
Distrelec on sama hinta. Verolla tuo on 523,28€. Jostain nettikaupasta voi saada hieman huokeammalla.
Joo noita kattelinkin jo ite tosin vähän mietin sitä 70MHz MSOX1002A:ta kun siihen sais ostettua myös CAN option mitä eduihin ei saa + sen sais upgradettua 100MHz mutta toi tais olla jo 609€ alv0
Piäs varmaan myydä nykyset skoopit veks eka ja vähän muuta :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Siglentilläkin olisi yksi mielenkiintoinen halpis 200 MHz skooppi:
Siglent SDS1202X-E 200Mhz

En itse ole koskaan Siglenttejä käyttänyt, mutta ilmeisesti ihan ok skooppeja (muistaakseni Siglent on suunnitellut jopa joitain Lecroyn skooppeejakin).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Siglentilläkin olisi yksi mielenkiintoinen halpis 200 MHz skooppi:
Siglent SDS1202X-E 200Mhz

En itse ole koskaan Siglenttejä käyttänyt, mutta ilmeisesti ihan ok skooppeja (muistaakseni Siglent on suunnitellut jopa joitain Lecroyn skooppeejakin).
Meil ois duunissa tollanen pitäs vaan keretä tyyppaammaan sitä mutta mitä kuulin siitä niin hintaansa nähden hyvä ja kuulemma hyvä näyttö.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Suosittelen hankkimaan Keysight EDUX1002A tai EDUX1002G oskilloskoopin. Ne ovat Keysight InfiniiVision 1000 X sarjaa, josta on kerrottu täällä enemmän: Ultraedullisten skooppien sarja kouluihin ja aloittelijoille
Tilaan Keysight EDUX1002A oskilloskoopin itselleni vielä ennen tämän vuoden loppua. Olen säästänyt siihen rahaa jonkin aikaa. Vielä puuttuu hinnasta noin 100 euroa.:D
Niille, jotta eivät tiedä; Keysight merkki on maailman johtavia mittalaitevalmistajia. Tunnettiin aiemmin nimellä Agilent ja sitä ennen nimellä HP eli Hewlett-Packard.:)
Minusta ei 450€ kyllä ole ultraedullinen skooppi mitä toi sivu väittää! Jos ois ollu alle 200€ niin sitten alkais olemaan ultraedullinen... :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Minusta ei 450€ kyllä ole ultraedullinen skooppi mitä toi sivu väittää! Jos ois ollu alle 200€ niin sitten alkais olemaan ultraedullinen... :smoke:
Keysightiksi se on ultraedullinen :D. Todellisuudessa jos saisi +200 MHz:n Keysightin alta viidensadan, niin sitä voisi kutsua jo ultraedulliseksi (tai 100 MHz alta parinsadan).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
112
Suosittelen hankkimaan Keysight EDUX1002A tai EDUX1002G oskilloskoopin. Ne ovat Keysight InfiniiVision 1000 X sarjaa, josta on kerrottu täällä enemmän: Ultraedullisten skooppien sarja kouluihin ja aloittelijoille
Tilaan Keysight EDUX1002A oskilloskoopin itselleni vielä ennen tämän vuoden loppua. Olen säästänyt siihen rahaa jonkin aikaa. Vielä puuttuu hinnasta noin 100 euroa.:D
Niille, jotta eivät tiedä; Keysight merkki on maailman johtavia mittalaitevalmistajia. Tunnettiin aiemmin nimellä Agilent ja sitä ennen nimellä HP eli Hewlett-Packard.:)
Varmasti ihan ok skooppi, mutta hieman kallis tässä vaiheessa. Monilta muilta valmistajilta saa 100 MHz skoopin suuremmalla muistilla halvemmalla.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Kiinalainen Rigol DS1102E 100MHz oskilloskooppi maksaa suomessa verolla 404,24€. Linkki. Silti tuo Keysight kiinnostaa enemmän. Ihan vaan tuotemerkin takia.:D
Saksalainen Rohde & Schwarz myy nykyään halvimpia spektrianalysaattoreita alle 2k€ verolla. Ne on koottu EU:ssa, mutta suunniteltu saksassa.
Kumman ostaisit; "saksalaisen" vai "kiinalaisen"? Linkki1 Linkki2

Käytetyt vanhat ammattilaismittalaitteet on myös hyvä vaihtoehto. Hankin jonkin aikaa sitten Rohde & Schwarz SMK signaaligeneraattorin. Maksoin siitä alle 300 euroa. Tämä on laadultaan erinomainen. Muutama päivä sitten sain käyttööni HP 35660A Dynamic Signal Analyzer mittalaitteen. Sillä voi mitata käytännössä kaiken äänenlaatuun liittyen; kuten särö, taajuusvaste ja paljon muuta.:) En omista laitetta vielä. Toivottavasti se joskus on minun oma.:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Tekeekös vielä tänä päivänä mitään noilla 20MHz ja vastaavilla analogi skoopeilla?
Jos käyttö on vaan mikrokontrollerin signaalien ja hakkuripowerien tutkiskelua?!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Jaahas huomenna tuurilla pääsee käpistelemään EDUX1002A mallia :p eevblog oli muuten jotain hackeja tohon softa + hardis jolla saivat lisää kaistaa.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Tekeekös vielä tänä päivänä mitään noilla 20MHz ja vastaavilla analogi skoopeilla?
Jos käyttö on vaan mikrokontrollerin signaalien ja hakkuripowerien tutkiskelua?!
Vanha TEK TDS sarjan digiskooppi olisi mielestäni hyvä. Myös vastaavat HP skoopit ovat hyviä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Mulla ois tuolla Tekkarin TDS340 100MHz 2CH (Hiton hyvä skooppi mutta liian iso) ja kasalla optioita sekä Yokogava DL 1200A (muistaakseni) 100MHz 4ch skoppi jotka pitäs varmaan myyntiin laittaa jossainvälissää HP/Agilentin DMM muxerin kera.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Hankinnassa halpa ja toimiva juotosasema. Proskitin perus juotin luovutti ja alkoi kuumentaa kahvaa yhtä paljon, kuin kärkeä. Kärkikin meni huonoksi jo aikaa sitten. Uusi saisi olla vähän tehokkaampikin, kuin vanha 40w ja lämpötilan säädöllä.

Partcolta saisi Proskitin asemia, mutta epäilyttää kesto.

Saksasta saisi Xytroniceja noin satasella, LF-1600/2000. Mahtaako näistä olla työkaluksi?

Wellerit, Hakkot ja niitä paremmat meneekin sitten yli reippaasti budjetin. Käytettynä voisi ostaa, muttei meinaa löytyä mistään. Onko näitä jossain myynnissä?
Itsellä xytronicin digiasema on kyllä toiminut erinomaisesti. Hyvä ja nopea säätö, tehoa riittävästi ja koko tuntuma ihan laadukkaan oloinen. En tarkkaa mallia juuri muista, voin huomenna vilkaista. Voin siis omasta kokemuksesta ainakin suositella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
436
Ei löytynyt haulla juttua TS100 juotoskolvista, itse hommasin kesällä kyseisen vermeen ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen ostokseen. Alle 50€ hintaiseksi on kyllä lyömätön hinta/laatu suhde.

Itse käytän virtalähteenä dellin läppärin laturia, huoneenlämmöstä -> 350c asteeseen kestää alle 20s.

Juotin on opensourcea ja firmwarepäivityksiä on näemmä tullut jo useampi kesän jälkeen.
Toimii hyvin myös esim. lipo akuilla joten tosi kätevä "kenttätöissä".

GitHub - Ralim/ts100: Open Source firmware for the ts100 iron

Mini Portable 65W Electric Solder Iron Digital LCD 12 24V Station Welding Soldering Stations Heating Element Tools Bases New-in Electric Soldering Irons from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group

 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Huomasin Elfa Distrelecin nettisivuilta, että Tektronix merkillä on myös huokeita malleja; kuten TBS1032B hintaan 519,56€ (sis. ALV 24%) Parempi TBS1072B onkin hinnaltaan jo 983,32€ (sis. ALV 24%). Huokeampi malli on 2x30 MHz 0.5 GS/s tasoinen; sinällään kotikäyttöön "riittävä".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Huomasin Elfa Distrelecin nettisivuilta, että Tektronix merkillä on myös huokeita malleja; kuten TBS1032B hintaan 519,56€ (sis. ALV 24%) Parempi TBS1072B onkin hinnaltaan jo 983,32€ (sis. ALV 24%). Huokeampi malli on 2x30 MHz 0.5 GS/s tasoinen; sinällään kotikäyttöön "riittävä".
Ainakin keysightin vertailussa http://literature.cdn.keysight.com/litweb/pdf/5992-2000EN.pdf?id=2836936 niinkuin speksejensäkkin puolesta vaikutti vaatimattomalta.
Tuli tuota Keysightin 1000 X käpisteltä ja vaikutti aikas loisto laittelta hintaansa nähden melkein kyllä suosittelisin sitä omien kokemuksien pohjalta ( muutama päivä)
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Kiitos esitteestä! Tuohan on ihan selvä juttu, että kannattaa Keysight hankkia.:D
Tossa EDUX mallissa ei ole segmentoitua muistia mutta sen saa parin vastuksen vaihdolla modattua 70MHz DSO X 1102A/G malliksi riippuen kumpi on ja modaamalla frontendion (muutama SO-8) siru on pahimmat yhdistettynä hackattuun softaan tuosta saa 220MHz kaistaa irti 2GSA ja 1Mpt
EEVblog #978 - Keysight 1000X Hacking - Page 1

Mutta takuu tietty menee ite tässä mietin tekiskö vai ei :D

EDIT: vastaava fdokkari oli Rigolistakin tehty http://literature.cdn.keysight.com/litweb/pdf/5992-1999EN.pdf?id=2836046
 
Viimeksi muokattu:

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
906
Nuo modifikaatiot on sinänsä mielenkiintoisia. Itse varmaankin jättäisin sen tekemättä. Syynä, että saatu hyöty on itselleni tarpeeton. Tuota voi hieman verrata autojen ECU-boxin uudelleen ohjelmointiin. Senkin jättäisin itse tekemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Nuo modifikaatiot on sinänsä mielenkiintoisia. Itse varmaankin jättäisin sen tekemättä. Syynä, että saatu hyöty on itselleni tarpeeton. Tuota voi hieman verrata autojen ECU-boxin uudelleen ohjelmointiin. Senkin jättäisin itse tekemättä.
Itekkin mietin että onko hyöty riittävä jotta tuo kannattaa tehdä. vähän tuo mahdollisuus käyttää auto ja embd lisensiä kyl kiinnostais kun kuulemma ainakin trialit toimii mutta täytyy miettiä vielä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
436
Logiikka-analysaattorit, esim. ebay:ssä on paljon myynnissä kopioituja analysaattoreita joita voi käyttää alkuperäisen laitteen valmistajan ohjelmistolla, nämä ovat parhaimmillaan 95% halvempia kuin alkuperäiset versiot.

Esim. alle 10€:lla saa 8 kanavaisen 24MHz:n laitteen, jotka toimivat kotikäytössä loistavasti.

Jos näiden kanssa käyttää esim. ilmaista ja avointa Sigrok-ohjelmistoa, niin silloin on käytössä myös avoimen lähdekoodin firmware. Tällöin ei käsittääkseni laitteessa ole mitään alkuperäistä softaa ja voi paremmalla omallatunnolla laitteita käytellä.

Tällä videolla avataan vähän aihetta:

 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Olisko kellään suositella kohtuu halpaa ja hyvää yleismittaria? Kiire tuolla ei ole, joten ulkomailta voisi tilailla.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
144
Hintaluokka? mihin suunnattu elektroniikka vaiko vähän enempi sitten kaikkeen.

Tarjokkaita riittää, mutta jos suomen tarjontaa katsoo niin moni harrastelija pärjää jo Mastechin tavan kalustolla,
Brymenin ollessa sekin melko kustannustehokas monella saralla, sieltä löytyy tavan sähköön että elektroniikkaan käypästä.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Hintaluokka? mihin suunnattu elektroniikka vaiko vähän enempi sitten kaikkeen.

Tarjokkaita riittää, mutta jos suomen tarjontaa katsoo niin moni harrastelija pärjää jo Mastechin tavan kalustolla,
Brymenin ollessa sekin melko kustannustehokas monella saralla, sieltä löytyy tavan sähköön että elektroniikkaan käypästä.
Elektroniikkaa tulee rassattua ja siihen suurin panos. Toki perus mittaukset hyvä löytyä. Hintaa 20-50€ ja yrittää tuohon rahaan mahdollisimman hyvää saada.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
464
Olisko kellään suositella kohtuu halpaa ja hyvää yleismittaria? Kiire tuolla ei ole, joten ulkomailta voisi tilailla.
Kannattaa vilkaista myös UNI-T:n mittarit. Minulta löytyy pihtivirtamittari, joka tuntuu ihan laakukkaalta ja mittaustulokset ovat varsin yhteneviä Fluken kanssa. Hinta ei ollut paha.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
144
Tuo nyt välttää monelle, ei tarkin, ei nopein mutta periaatteessa kaikki löytyy.
SUOSITTU YLEISMITTARI - PARTCO verkkokauppa

Se tuo halpa luokka on vähän haastava, siinä joutuu tekemään aina kompromissin suuntaan tai toiseen.
Kaikkea on vaikea saada samaan pakettiin, toki kun laittaa lisää rahaa saa lisää tarkkuutta.

Konkkia varten ei oikeen nuo toimaa, että jos sitä ominaisuutta tarvii niin kokeilee halpaa LCR mittaria.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 320
Edullinen usb skooppi autokäyttöön? Eli auton anturien signaalien katseluun ym.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
144
UNI-T mittareita en nyt mene ylistämään millaan tapaa, halpojen joukossa kestää toki vertailua hyvinkin mutta kompromissi se on silti.

AD/DC -pihti on ittellä UNI-T(210E muistaakseni) ja kyllä se seuraavaksi lähtee vaihtoon kunhan saa tilattua uuden, ulkoisille kentille altis(liki 0,5-0,8A haamuja DC puolella) jolloin nollaus kerta toisensa jälkeen on monesti turhaa ja turhauttaa. Eli sieltä puuttuu suodatukset, siinä missä liki 10v vanha amprobe ja 365 fluke selviää hommasta ongelmitta ilman haamuja. Pieniä vuotoja on melkeen mukavempi ettiä Kyoritsu KW2000:lla jonka on vain tarkoitus olla pieni taskumittari, mutta siinä sentään pitää nollat(vaikkakin kenkku hakea manuaalisen takia). Lukematkin tulee täuluun yhtä nopsaan, tarkkuudella nyt ei monesti niin isoa roolia omissa hommissa missä noilla mittauksia teen.

Jos itse valikoisin saattaisin UNI-T:n yleismittarin sijasta jopa sitä Mastechia kattoa. Hintaluokka ei hullusti pomppaa mutta laadun osalta tasaisempaa tarkkuuden juuri poikkeamatta.

Tosin kuten aiemmin totesin niin se 50e tarkka mittari on aika hassu yhdistelmä, toki moni asia mittareiden hinnassa tulee käyttömukavuudesta ja tasaisuudesta kaikkien ominaisuuksien kesken.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Onko kellään kokemusta fluke connect tukevista mittareista? Kohta Fluken 233 on pistettävä jo eläkkeelle ja ajatus olis hankkia 3000 FC. Vanhan fluken irrotettava näyttö on ollu monessa paikassa ihan helkkarin kätevä ja nyt langattomuus on alkanu ole jo vaatimus. Olis ihan jees jos pystyy seuraa puhelimella jännitteitä.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
144
Taidat enempi kovissa(230V->) käyttää mittaria? Silloin lienee tuo ihan hyvä vaihtoehto, muussa tapauksessa laittasin mustaksi lampaaksi Flir DM93 jossa BT kautta loggaus ja lukujen seuranta, toki sisäinen loggeri löytyy kans mutta intervallin säätö ei kovin hienostunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 597
Viestejä
4 185 442
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom