Minkä tabletin ostan?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Mites muuten resoluutio 1200x800 joka tuossa tab4:ssa on? Onko ihan hirveä huono näyttö?
En ainakaa itse pystyisi käyttämään katso suosiolla parempi

Esimerkiksi jos sulla on puhelimessa parempi reso tuntuu oudolta käyttää tuollaista pikseli mössöä
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
No ei ole tietoa, yritin kesän alussa itsekin etsiä, mutta ei sitä Shield K1:sta ole kai myynnissä uutena enää missään päin maailmaa. Käytetyistä saa laitella yv:lla tarjouksia :tup:
Kyllä sitä Amazonista saa edelleen (de ja es), mutta hintaa on tuplaten verrattuna mitä siitä piti maksaa reilu vuosi sitten, eli ei mitään järkeä.

Pyöritän puukkoa haavassa sen verran, että totean tämän olleen todella mainio hankinta. :D
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Mites muuten resoluutio 1200x800 joka tuossa tab4:ssa on? Onko ihan hirveä huono näyttö?
Kävin vkl katsomassa yhtä Lenovon tabua 1280 x 800 resolla ja hämmästyin sen huonoa laatua. Olen aina pitänyt itseäni puusilmänä jolle menee vaikka pienempikin tarkkuus, mutta kyllä tuo 1920 x 1200 reson jälkeen vain ihan hirveälle kuralle näytti.


Kyllä sitä Amazonista saa edelleen (de ja es), mutta hintaa on tuplaten verrattuna mitä siitä piti maksaa reilu vuosi sitten, eli ei mitään järkeä.
Pyöritän puukkoa haavassa sen verran, että totean tämän olleen todella mainio hankinta. :D
Eli valmistaja taisi itsekin tajuta, että nyt menee ihan liian halvalla. Hyvää ja halpaa, kun ei saa olla olemassa. Pitihän se arvata. Mikähän tabletti kartelli tässäkin on takana :shifty:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Kävin vkl katsomassa yhtä Lenovon tabua 1280 x 800 resolla ja hämmästyin sen huonoa laatua. Olen aina pitänyt itseäni puusilmänä jolle menee vaikka pienempikin tarkkuus, mutta kyllä tuo 1920 x 1200 reson jälkeen vain ihan hirveälle kuralle näytti.
Joo, ei 1920 x 1200 alle passaa enää mennä.

Eli valmistaja taisi itsekin tajuta, että nyt menee ihan liian halvalla. Hyvää ja halpaa, kun ei saa olla olemassa. Pitihän se arvata. Mikähän tabletti kartelli tässäkin on takana :shifty:
Kyllä se sinne kysynnän ja tarjonnan lakien puolelle taitaa lipsahtaa. Valmistus on vissiin lopetettu ja varastot ovat olemattomat, mutta kysyntä silti kovaa. Ja sitten tietenkin se, että jos kilpailijat eivät pysty samaan, niin miksi myymään omaa tuotetta polkuhintaan jne.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mites muuten resoluutio 1200x800 joka tuossa tab4:ssa on? Onko ihan hirveä huono näyttö?
Muutama viikko sitten hain Samsung galaxy tab a:n ja pohdin vaihtaisinko sen vielä? Tässä närästää nettisivujen hidas avautuminen. Chromea käytän selailuun. Ei tuo tab4 taida parempi olla?
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Muutama viikko sitten hain Samsung galaxy tab a:n ja pohdin vaihtaisinko sen vielä? Tässä närästää nettisivujen hidas avautuminen. Chromea käytän selailuun. Ei tuo tab4 taida parempi olla?
Tab A:ssa on ainakin tuo parempi resoluutio. Nettisivujen aukenemiseen vaikuttaa aika paljon millainen internetyhteys sinulla on? taitaapi nelosessa olla prossukin huonompi A:han verrattuna.

Mikäs tuo tab4 sarja muuten on? eikös sampalla ole A, S ja E sarjat tabuissa?

*edit itse itselleni vastaten, tässähän tämä onkin
Samsung julkisti uudet Galaxy Tab 4:t
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Itse olen arponut wi-fi ja LTE mallien välillä. Hinta kuitenkin nousee jälkimmäisessä aina kovin. Kaikkialla, kun ei ole omaa wifiä niin joutuisi kännykän kautta, jossa tällä hetkellä tosi hidas netti, puhumattakaan kuinka nopeasti se akun syö puhelimesta.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Kysymys, pystyykö tuohon Samsung Tab A:n perusmalliin (wi-fi) samaan netin, myös usb piuhan kautta puhelimesta?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Kysymys, pystyykö tuohon Samsung Tab A:n perusmalliin (wi-fi) samaan netin, myös usb piuhan kautta puhelimesta?
Tästä en tiedä, mutta joku saattanut jutella jostain hotspotista? Itse käyttelen vain kotosalla langattomassa verkossa, jossa kyllä nopeutta pitäisi olla riittävästi netin käyttöä ajatellen.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Niin, ideahan tuossa piuhan kautta otettavassa netissä olisi juuri se, että säästäisi kännykän akkua, koska wi-fi tukiasemana oleminen vie sitä enemmän. Muutenkin se on joissain paikoissa parempi.

Samsung Tab A 10.1:hän ei ole usb porttia vaan se, onko se nyt miniusb vai mikä mistä koko verme yleensä ladataan. mietin vain, saako sitä kautta myös dataa niinkuin sampan puhelimesta esim saa?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
172
Tuli itselle tilattua tuo Lenovon Tab4 8" ja on tullut sitä nyt pari viikkoa käsissä pyöriteltyä. Todella tyytyväinen sen nopeuteen ja erityisesti sen hyvään näyttöön, vaikka täällä joku sitä ehti jo haukkua. Hinta-laatu kohdallaan.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Kyllä tämä sampan galaxy a on ainakin ihan loistava, näin lyhyen käytön jälkeen en ole löytänyt mitään valittamista. Suosittelen lämpimästi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Kyllä sitä Amazonista saa edelleen (de ja es), mutta hintaa on tuplaten verrattuna mitä siitä piti maksaa reilu vuosi sitten, eli ei mitään järkeä.

Pyöritän puukkoa haavassa sen verran, että totean tämän olleen todella mainio hankinta. :D
Mitä tuo aikoinaan maksoi? Nyt taitaa maksaa tuon 400e? Mitähän tollasesta kannattaa maksaa käytettynä?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Laitoin tuon Lenovo p8 (Tab3 8 plus) tilaukseen, kun hinnasta sai vielä 5$ pois koodilla LenovoP8. Jäi hintaa 134,52€ ja tullattunakin vain 166,80€. Pikapostit olisi ollut DHL, mutta nämä ilmaiset hitaat pitäisi kulkea Postin kautta. Kokeilin vaihteeksi Belgian postia, huhujen mukaan pitäisi olla varsin nopea. Hollannin postilla kesti aiemmassa pienemmässä lähetyksessä suht kauan.

Ei voinut vielä tässä vaiheessa maksaa 100€ Android 7 ja usb-c päivityksestä, kun tämäkin on vasta vuoden alussa tullut myyntiin ja voi hyvinkin päivittyä kun rauta on noin lähellä seuraavaa Tab4 8 plus. Vaikuttaisi pikemminkin vain eri markkina-alueiden versioilta, 3 on ollut ainakin Venäjällä myynnissä ja 4 on tulossa länsimaihin.
Itsekin tilasin tämän, ja saapui tänään tiistaina. Ei tässä äkkiseltään ole pienintäkään valittamisen aihetta, mitä nyt lataaminen tuntuu olevan aika hidasta hommaa, kun olen tottunut puhelimen USB-C:hen pikalatauksella. Todellakin pätevä peli näin ensituntumilta ja loistavaan hintaan (samalla 160 dollarilla on tarjolla edelleen).

Sattui vielä laatikossa pyörimään ylimääräinen 128 gigan microSD-kortti, joten muistiakin on minun käyttöön ihan tarpeeksi, vaikka laitteen omat 16 gigaa on aika vähän.
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Tuli itsellekin vajaassa 3 viikossa. Gearbestistä on huonot kokemukset joten en tilannut koteloa ennen kuin oikeasti lähti paketti liikkeelle. Tuollainen on tulossa:
New Slim Vintage Leather Flip Case Cover For Lenovo Tab3 Plus /P8 (TB-8703F) 8" | eBay

Ensimmäistä latausta jäljellä 53% ja näyttö on ollut päällä 3,5 tuntia, lähinnä videon katselua ja hieman nettiselausta. Ei lämpene ja siten kuluta virtaa kuten edellinen Intelin piirillä ollut Lenovo S8 pari vuotta sitten. Sillä ei pärjännyt kuin juuri yhden illan per lataus, tällä pitäisi mennä kolmekin. Testasin tuon jälkeen vielä Best Fiends peliä, joka aiemmin söi vähintään 1% minuutissa ja tällä uudella meni vain 5% vartissa.

Ainoa selvä vika on näytön sisällön mukaan päivittyvä kirkkaus. En saanut tätä ominaisuutta pois edes poistamalla käytöstä Lenovon "mukautuva näyttö" joka on eri väriprofiilit eri sisällöille ja perinteisen automaattisen kirkkaussäädön. Tämä menee nimenomaan sisällön mukaan. Tosin ei pahasti, ei tunnu kesken kohtauksen pomppivan kuten pahimmissa telkkareissa, mutta esim tässä kun mustalle ruudulle ilmestyy valkoista tekstiä, taustavalo kirkastuu:


Kiinalaisilta foorumeilta löysin tuosta jotain mainintaa ja sanoivat, ettei korjausta ole. Samaa on ollut myös aiemmilla malleilla, joten tuskin korjaavat ohjelmistopäivitykselläkään. Mutta ei tosiaan ole kesken elokuvan huomannut pumppaavan, en sitten tiedä jos olisi oikein musta elokuva.

Muistikorttiluukku on ärsyttävä kikkare. Muistuttaa hieman Sony Z-sarjan luukkuja, mutta sen vesitiiviyden sijaan tässä on kyseessä vain turha esteettinen luukku. Avaus on niin jäykkä että sen pelkää rikkovansa ja ei meinaa naksahtaa joka nurkasta paikalleen. Ei ihan huvikseen siirtele dataa tietokoneen ja laitteen välillä tuon avulla. En ole testannut miten nopeasti siirtää usb:n kautta vs. muistikortinlukija, mutta selvästi se on kätevin ratkaisu tällä laitteella, jos ei ihan tuhottoman hidas ole.

Muuten näyttö ja kaiuttimet on erinomaiset. Varsinkin Dolbyn sopivilla asetuksilla tällä katsoo ihan mielellään ilman kuulokkeitakin. Päätykaiuttimet on ainakin omalla otteellani juuri sopivasti niin, että kädet ohjaa ääntä eteenpäin. Tosin vain hieman toisella otteella kädet peittää kaiuttimet täysin. Takakuori on kuitenkin sen verran nihkeä ja laite kevyt, että siitä saa haettua sopivan otteen.

Ei kaduttaisi vaikka olisi maksanut satasen enemmänkin.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Tuli itsellekin vajaassa 3 viikossa. Gearbestistä on huonot kokemukset joten en tilannut koteloa ennen kuin oikeasti lähti paketti liikkeelle. Tuollainen on tulossa:
New Slim Vintage Leather Flip Case Cover For Lenovo Tab3 Plus /P8 (TB-8703F) 8" | eBay
Itse taas ostin tällaisen kuoren: PU Leather Smart Case for Lenovo Tab 3 8'' Plus TB-8703 Tablet Stand Flip Cover | eBay

Tuo toimii ihan mainiosti ja näyttää asialliselta, paitsi että magneetti ei ole ihan tarpeeksi voimakas pitämään laitetta turvallisen tukevasti täydessä pystyasennossa, jos laitetta tahtoo myös käyttää eikä vain jätä videota pyörimään (siinä tapauksessa riittää). Sen sijaan loivassa kulmassa tuo toimii oikein hyvin, ja (korjaus: edellinen ei pidäkään paikkansa, oli käyttäjän oma virhe. Toimii ständinä aivan ongelmitta) yleisesti kansi laittaa laitteen unitilaan ja herättää ihan oikein ja tietysti suljettuna suojaa näyttöä mainiosti.

Huomiosi laitteesta allekirjoitan itsekin, vaikken ollut huomannut mainitsemaasi vaihtelevaa kirkkautta. Omassa käytössäni en usko sillä kuitenkaan olevan juurikaan väliä. Ja muistikorttiluukku oli tosiaan melkoisen vaikea avata.
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
iPad 2017 mallin näyttöä on haukuttu vähintäänkin keskinkertaiseksi arvosteluissa. Minulla on nyt 3.generaation iPad ("The New iPad") ja haluaisin ymmärtää onko näyttö uudessa vähintäänkin yhtä hyvä kuin tässä? Luinko jostain oikein että Apple ei ole "laminoinut" uuden iPadin näyttöä ja siksi haukuttu? Mitä se edes tarkoittaa...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
iPad 2017 mallin näyttöä on haukuttu vähintäänkin keskinkertaiseksi arvosteluissa. Minulla on nyt 3.generaation iPad ("The New iPad") ja haluaisin ymmärtää onko näyttö uudessa vähintäänkin yhtä hyvä kuin tässä? Luinko jostain oikein että Apple ei ole "laminoinut" uuden iPadin näyttöä ja siksi haukuttu? Mitä se edes tarkoittaa...
Niin eli se voi tietyissä tilanteissa häiritä että se kuvaruutu on selkeän kerroksen alla. Eipä ole kyllä itseäni häirinnyt. Äkkiähän sinä käväset katsomassa eli eiköhän noita löydy vaikka prismasta esillä. Itselläni on ipad air ja nyt tuo uusi ja en minä kummosta eroa ole huomannut kuvanlaadussa. Rinnakkain tosin en ole jaksanut noita katsella. Nopeus tuolla on paljon parempi kuin airissa joka on viimeisimmällä kahdella ios versiolla hidastellut vaikka resetoin koko laitteenkin välissä.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
Äkkiähän sinä käväset katsomassa eli eiköhän noita löydy vaikka prismasta esillä.
Jees näin täytyy tehdä. Voitte vaan kuvitella kuinka hidas 3. gen iPad on noilla uudemmilla ios-versioilla. Jep, aivan käyttökelvoton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Jees näin täytyy tehdä. Voitte vaan kuvitella kuinka hidas 3. gen iPad on noilla uudemmilla ios-versioilla. Jep, aivan käyttökelvoton.
Eikä sille iOS 10:ä edes enää saa, ainakaan ilman jailbreakia. Itselläni oli ekan genin iPad Mini ja se alkoi iOS 8:nkin kohdalla olla jo aika tahmainen.

Ja tuosta näytöstä, en ole kovin kokenut omppumies mutta mulla oli vähän aikaa toi 2017-malli käytössä, enkä kyllä huomannut näytössä mitään itseäni häiritsevää. Toisaalta mulla oli vertailukohtana tuo Mini, jossa ei ollut edes Retina-näyttöä vielä :lol:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Jees näin täytyy tehdä. Voitte vaan kuvitella kuinka hidas 3. gen iPad on noilla uudemmilla ios-versioilla. Jep, aivan käyttökelvoton.
Niin onhan se toki outoa koska oikeasti tehot eivät niin paljoa noissa raudaltaan eroa. Toisaalta onhan tuokin parempi kuin androidvalmistajien tapa jossa ei päivitetä kuin korkeintaan yhden version verran koko järjestelmää!
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Niin onhan se toki outoa koska oikeasti tehot eivät niin paljoa noissa raudaltaan eroa. Toisaalta onhan tuokin parempi kuin androidvalmistajien tapa jossa ei päivitetä kuin korkeintaan yhden version verran koko järjestelmää!
iPad 3:ssa Apple teki saman virheen kuin iPhone 4:n kanssa. Eli näytön resoluutio nelinkertaistui pikseleissä mitattuna edelliseen sukupolveen verrattuna. Tuon ajan näytönohjaimilla se oli huono veto, varsinkin kun noita pikselishaderi-vetoisia animaatioita ja siirtymiä sekä läpinäkyvyyttä on lisätty jokaisessa suuressa iOS-päivityksessä, jolloin tuo näytönohjain jää ikävästi pullonkaulaksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
iPad 3:ssa Apple teki saman virheen kuin iPhone 4:n kanssa. Eli näytön resoluutio nelinkertaistui pikseleissä mitattuna edelliseen sukupolveen verrattuna. Tuon ajan näytönohjaimilla se oli huono veto, varsinkin kun noita pikselishaderi-vetoisia animaatioita ja siirtymiä sekä läpinäkyvyyttä on lisätty jokaisessa suuressa iOS-päivityksessä, jolloin tuo näytönohjain jää ikävästi pullonkaulaksi.
Veto saatto olla hyvä ja testattu sen nykyisellä IOSllä aikanaan koska kyllä se niissä vielä toimi, mutta ei liene sattumaa että optimoinnit on unohdettu tuleville versioille vaikka nuo animaatiot/siirtymät/läpinäkyvyydet saisi äärimmäisen helposti optimoitua per ipadversio ;) Tämä on suorastaan kusetusta, mutta niin on androidienkin päivitysten puute ja vielä suuremmin.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
Jep. Kyllä tässä vanhassakin iPadissa iOS6 oli vielä rasvattu salama.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Itsekin tilasin tämän, ja saapui tänään tiistaina.
Itsekin olen katsellut tuon perään korvamaan vuoden 2013 Nexus 7 mallia jonka latautuminen alkaa vähän arpapeliä. Ilmeisesti USB-portti on löystynyt, ja muutenkin ko. kapistus on saanut vuosien saatossa aika paljon osumaa.

UK-2 varastosta lähtisi 145 euroon (+ 7 euron postikulut) niin hinta olisi about sama kuin tuossa Kiinan tarjouksessa jos se jää tulliin. Oletettavasti tulisi myös nopeammin perille. Onko kukaan tilannut tuolta GearBestin UK-2 varastosta ongelmitta?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Itsekin olen katsellut tuon perään korvamaan vuoden 2013 Nexus 7 mallia jonka latautuminen alkaa vähän arpapeliä. Ilmeisesti USB-portti on löystynyt, ja muutenkin ko. kapistus on saanut vuosien saatossa aika paljon osumaa.
Minulla on sama vika pahempa niin latailen langattomalla laturilla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Katselen vain YouTube videoita sekä selailen uutissovelluksia joten ei viitsi maksaa enemmän, eikä FULL HD näytön puute haittaa. Taittaa olla kaiken lisäksi ainut halpistabletti Huawein mediapadi T3 sarjan lisäksi mistä löytyy Nougat.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Taittaa olla kaiken lisäksi ainut halpistabletti Huawein mediapadi T3 sarjan lisäksi mistä löytyy Nougat.
Suomessa on lisäksi tuo Acer Iconia One 10 B3-A40 (jos siis Nougat ja edullinen hinta pitää yhdistää). Kiinasta saa muitakin, mutta niiden kanssa voi sitten olla omat ongelmansa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Liittynyt
19.08.2017
Viestejä
3
Onko kukaan tilanut tavaraa Lenovon oman kaupan kautta? Sieltä saisi ostettua kaikista halvimmalla Tab4 8 wifi mallin jota ei näytä löytyvän kotimaisista liikkeistä.

Lenovo Tab 4 8 | A Premium 8” Tablet for the Whole Family | Lenovo Finland
Moi.
Tilasin reilu pari viikkoa sitten. Tuli muutaman päivän sisällä kotiovelle.
Olen ollut erittäin tyytyväinen tablettiin.
Battery monitorin mukaan täydellä akulla akun kesto stanby tilassa 13 päivää ja minun käytöllä, jos putkeen käyttäisin, niin voisi käyttää 13tuntia.
Käyttö on lähinnä surffailua, Tapatalkaamista ja kevyttä pelaamista.
Akun joudun lataamaan joka kolmas päivä/yö.
Ainoa heikkous on, että tässä ei ole pikalautasta, joten akun lataaminen tyhjästä täyteen kestää noin 6 ja puoli tuntia. Itseäni tuo ei haittaa, koska voin sen sitten ladata joko yöllä tai työpäivän aikana.
Vertailukohtana itselle oli tätä ennen pari Teclastin 8" tablettia, joista paremman(X80h) tuhosin itse ja huonomman(X80 Pro) laitan nyt pois.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Moi.
Tilasin reilu pari viikkoa sitten. Tuli muutaman päivän sisällä kotiovelle.
Olen ollut erittäin tyytyväinen tablettiin.
Battery monitorin mukaan täydellä akulla akun kesto stanby tilassa 13 päivää ja minun käytöllä, jos putkeen käyttäisin, niin voisi käyttää 13tuntia.
Käyttö on lähinnä surffailua, Tapatalkaamista ja kevyttä pelaamista.
Akun joudun lataamaan joka kolmas päivä/yö.
Ainoa heikkous on, että tässä ei ole pikalautasta, joten akun lataaminen tyhjästä täyteen kestää noin 6 ja puoli tuntia. Itseäni tuo ei haittaa, koska voin sen sitten ladata joko yöllä tai työpäivän aikana.
Vertailukohtana itselle oli tätä ennen pari Teclastin 8" tablettia, joista paremman(X80h) tuhosin itse ja huonomman(X80 Pro) laitan nyt pois.
Kiitos vastauksesta. Pitänee varmaan tilata suoraan tuolta Lenovon kautta koska tuota mallia ei tosiaankaan löydy suomikaupoista (miksiköhän?).
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
172
Onko kukaan tilanut tavaraa Lenovon oman kaupan kautta? Sieltä saisi ostettua kaikista halvimmalla Tab4 8 wifi mallin jota ei näytä löytyvän kotimaisista liikkeistä.

Lenovo Tab 4 8 | A Premium 8” Tablet for the Whole Family | Lenovo Finland
Kompataan tähän samat mitä Idpe.

Tilasin myös suoraan Lenovolta ja tullut nyt muutama viikko käytettyä. Erittäin tyytyväinen tablettiin. Varsinkin näyttö tuntuu erittäin hyvältä ollakseen 'vain 1280 x 800' ja näyttää pelaavan todella ketterästi. Oma käyttö on selailu/Twitch streamit/youtube.
Hinta/laatusuhteelta erinomainen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Onko millään valmistajalla enää puhdasta Androidia kun edellinen Nexus/Pixel on jo aika vanha? Puhtaalla tarkoitan minimaalista bloatia ja ei mitään omaa UI-skiniä. Ainakaan tuo Huawein EMUI ei nappaa lainassa olleena, launcherin voi aina vaihtaa mutta asetusvalikko ja muutama muu elementti on pilattu.

ps. Joku viikko sitten Lenovo ilmoitti että Vibe UI:sta luovutaan puhelimissa (Lenovo-nimen alla myytävät, Moto-malleissahan sitä ei ole ollutkaan), mutta jäi epäselväksi koskeeko se myös tabletteja, ja vaikka koskisi niin se nyt ei juuri tällä hetkellä paljon auta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
375
Onko millään valmistajalla enää puhdasta Androidia kun edellinen Nexus/Pixel on jo aika vanha? Puhtaalla tarkoitan minimaalista bloatia ja ei mitään omaa UI-skiniä. Ainakaan tuo Huawein EMUI ei nappaa lainassa olleena, launcherin voi aina vaihtaa mutta asetusvalikko ja muutama muu elementti on pilattu.

ps. Joku viikko sitten Lenovo ilmoitti että Vibe UI:sta luovutaan puhelimissa (Lenovo-nimen alla myytävät, Moto-malleissahan sitä ei ole ollutkaan), mutta jäi epäselväksi koskeeko se myös tabletteja, ja vaikka koskisi niin se nyt ei juuri tällä hetkellä paljon auta.
Lähinnä stock-androidia taitaa löytyä kiinanihmeistä, esim tuossa Onda V10 Pro: ssa on jokin oma OS, mutta puhdas marshmallow pitäisi olla rinnalla. Toki muuten sitten laatu voi olla arvoitus. Ei henkkohtaista kokemusta tuosta.




Itse hankin hiljattain Samsungin S2, jossa on Nougat, ei tuo nyt mielestäni niin kammottava ole enää kuin joskus aikoinaan Samsungin omat viritykset. Ja Nexusta olen kuitenkin puhelimena käyttänyt, tiedän kyllä millainen puhdas android on.

Tuosta vähän näkee millainen se on:
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Onko millään valmistajalla enää puhdasta Androidia kun edellinen Nexus/Pixel on jo aika vanha? Puhtaalla tarkoitan minimaalista bloatia ja ei mitään omaa UI-skiniä.
GearBestistä tilaamani Lenovo Tab3 8 Plus -lätyskän perusteella Lenovon Android on hyvin lähellä puhdasta Androidia (tosin tuossa mallissa se on toistaiseksi vain Marshmallow). Mukana on kourallinen pieniä hyötysoftia joita ei voi poistaa, ja taitaa olla joitain omia juttuja asetuksissa, mutta Androidin UI on koskematon ja ei tuossa muutenkaan tunnu olevan ainakaan näkyvästi turhaa tauhkaa.

Puhelimeni on Nexus 5X, joten paljaaseen Androidiin olen tottunut.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 749
GearBestistä tilaamani Lenovo Tab3 8 Plus -lätyskän perusteella Lenovon Android on hyvin lähellä puhdasta Androidia (tosin tuossa mallissa se on toistaiseksi vain Marshmallow). Mukana on kourallinen pieniä hyötysoftia joita ei voi poistaa, ja taitaa olla joitain omia juttuja asetuksissa, mutta Androidin UI on koskematon ja ei tuossa muutenkaan tunnu olevan ainakaan näkyvästi turhaa tauhkaa.
Ostin itse vanhemmille Lenovo Tab3 10 Plussan ja onhan se todella lähellä puhdasta Androidia. Todella vähän mitään turhia valmistajan lisäyksiä syömässä tehoja. Oli todella mukava yllätys. En muista onko uudemmissa Tab4:ssa sama homma, sen verran pikaisesti olen sellaista vain häpelöinyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 128
Ostin itse vanhemmille Lenovo Tab3 10 Plussan ja onhan se todella lähellä puhdasta Androidia. Todella vähän mitään turhia valmistajan lisäyksiä syömässä tehoja. Oli todella mukava yllätys. En muista onko uudemmissa Tab4:ssa sama homma, sen verran pikaisesti olen sellaista vain häpelöinyt.
Lenovo Tab4 10 plus käytössä ja mitään erityistä ärsyttävää perus Androidin verrattuna ei ole tullut vastaan. Esiasennettuja ohjelmia pystyi poistamaan lukuunottamatta hangoutsia ja muita Googlen pakkopullia, jotka pystyi vain ottamaan pois käytöstä. Erityisen tyytyväinen olen nopeaan sormenjälkilukijaan, jonka avulla usean käyttäjän tila toimii jouhevasti.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Eli pieni päivitys taas tarjontaan.

Huaweiltä on tullut ainakin Yhdysvalloissa myyntiin MediaPad M3 Litestä 8-tuumainen malli. Samankokoiseen T3-malliin verrattuna isoimmat parannukset ovat 1920x1200-resoluution näyttö, 8-ydin suoritin ja 3 GB RAM -muistia. Toivottavasti tulee Suomessakin saataville.
Huawei MediaPad M3 Lite 8" 53019666 Qualcomm MSM8940 (1.40 GHz) 3 GB Memory 16 GB Flash Storage Tablet Android 7.0 (Nougat) + EMUI 5.1 (US Warranty)-Newegg.com

Ensi viikolla käynnistyvillä IFA-messuilla esitellään oletettavasti Samsung Galaxy Tab A 8.0 (2017), joka saapunee melkein heti myyntiin.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Kyllä tämä sampan galaxy a on ainakin ihan loistava, näin lyhyen käytön jälkeen en ole löytänyt mitään valittamista. Suosittelen lämpimästi.
Verkkokaupasta muuten saa 15€:lla TucanoTre-merkkisen suojakotelon, joka tuntuisi olevan hyvä.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Verkkokaupasta muuten saa 15€:lla TucanoTre-merkkisen suojakotelon, joka tuntuisi olevan hyvä.
Kerkesin jo ostaa sampan oman kotelon, kallishan se oli, mutta on laadukaskin.

Laitetaanpas tuohon aikaisempaan arvosteluuni vähän päivitystä, pitemmän käytön jälkee.

Laite on edelleen tosi hyvä, mutta joitakin epäkohtia on. Miksi ihmeessä kaiuttimet on sijoitettu tabletin alaosaan joka ainakin omassa käytössä useinmiten on kroppaa vasten mykistäen äänet totaalisesti. Päällä ne ei koskaan tulisi peitetyksi.

Tabletin mukana tullut laturinpiuha on olemattoman lyhyt.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
5
Osaako joku suositella hyvää suojaa iPad Pro 10,5:lle? Ei tarvitse olla näppäimistöä, kunhan on joku vaan joka antaa suojaa kun laite on repussa
 

KpaL

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
457
Osaako joku suositella hyvää suojaa iPad Pro 10,5:lle? Ei tarvitse olla näppäimistöä, kunhan on joku vaan joka antaa suojaa kun laite on repussa
Mä pistin tuurilla tämmösen matkaan. Ei ole vielä tullu perille, mutta vaikutti ihan kohtalaiselta. Työkaverilla on myös amazonilta tilattu joku kympin vastaava ja sitä käpistelleenä sekin vaikutti hyvältä.

Siihen kun pakettiin laittaa vielä parit ankerin lightningpiuhat niin tulee ilman rahtikuluja.

https://www.amazon.de/gp/product/B072TZ9MDX/
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 082
Tyhmä kysymys, toimiiko C More, Netflix ja Chromecast iPadin kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Tyhmä kysymys, toimiiko C More, Netflix ja Chromecast iPadin kanssa?
Kyllä CMorella ja Netflixillä on sovellukset iPadille. Chromecast taasen toimii niissä sovelluksissa joihin sille on erikseen tehty tuki. Eli Androidin kaltaista järjestelmätason tukea Chromecastille ei iPadissa tietenkään ole. Netflixissä CC-tuki ainakin on, ja samoin C Moressa, ainakin tuon App storen kuvauksen mukaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 512
Viestejä
4 189 849
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom