Win 10 ei meinaa aina herätä hibernatesta.

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Eli välillä boottailee pari kertaa ja käynnistyy, väliin boottaa pari kertaa ja jää mustaan ruutuun biosista asti käynnistyttyään windowsin latauspyörylään. Sitten taas voi mennä pitkiäkin aikoja (viikkoja) että herää laakista hibernatesta... Hieman ymmällään tästä..
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 802
Oli pöytäkoneessa joskus vähän samaa vaivaa. Kyllästyin googletteluun ja arvuutteluun ja tein uuden puhtaan asennuksen ja taas toimi. Eli säästä hermoja ja pistä wintoosa uusiksi. (Tai säästä vielä enemmän ja laita Linux ;))
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
Minulla ei käynnisty hibernatesta ollenkaan... Enpä ole jaksanut selvittää mistä johtuu :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 325
Pöytäkoneella en ole ikinä katsonut tuosta hibernatesta hyötyväni millään lailla ja ensimmäinen teko Windowsin asennuksen jälkeen onkin aina ollut: komentokehoite admin-oikeuksilla --> powercfg -h off

Ja taas mennään. :) Mulla kanssa Asus P8-Z68-v Pro/Gen3-emolevy ja tuo hibernate aiheutti jossain välissä sitä, että usb-portit lakkasi toimimasta ja vaati buutin, että lähtivät taas toimimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Pöytäkoneella en ole ikinä katsonut tuosta hibernatesta hyötyväni millään lailla ja ensimmäinen teko Windowsin asennuksen jälkeen onkin aina ollut: komentokehoite admin-oikeuksilla --> powercfg -h off
Tuo poistaa myös käytöstä "Nopea käynnistys / Fast startup" -ominaisuuden (Windows 8 ja uudemmat), se käyttää hiberfil.sysiä. Mutta eipä sillä kovin isoa merkitystä ole. Levytilaa säästyy jonkin verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 325
Tuo poistaa myös käytöstä "Nopea käynnistys / Fast startup" -ominaisuuden (Windows 8 ja uudemmat), se käyttää hiberfil.sysiä. Mutta eipä sillä kovin isoa merkitystä ole. Levytilaa säästyy jonkin verran.
Niinhän tuo tekee, mutta näin SSD-aikakautena tuo ei ole iso ongelma. Itse suosin kuitenkin"puhdasta buuttausta" tuon fastbootin sijaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Minulla on ilmennyt semmoinen ongelma win 10 kanssa, kun sammutan normaalisti tietokoneen, niin menee jumiin koko laitos. Siis pysähtyy "sammutetaan tietokonetta" ja ne pyörivät pallot pysähtyy? muuten normisti toimii koko laitos...
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Mulla siis tekee niin, et painan sleep-nappulaa näppiksestä ja kone menee lepotilaan. Välillä ei tästä herää normaalisti vaan saattaa äänestä päätellen bootata muutamiakin kertoja ennenkuin lähtee päälle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 054
Pöytäkoneella en ole ikinä katsonut tuosta hibernatesta hyötyväni millään lailla ja ensimmäinen teko Windowsin asennuksen jälkeen onkin aina ollut: komentokehoite admin-oikeuksilla --> powercfg -h off

Ja taas mennään. :) Mulla kanssa Asus P8-Z68-v Pro/Gen3-emolevy ja tuo hibernate aiheutti jossain välissä sitä, että usb-portit lakkasi toimimasta ja vaati buutin, että lähtivät taas toimimaan.
Monilla Wintoosa Kasin ja Kympin käyttäjillä kone tuppaa heräilemään sleepistä omia aikojaan esim. öisin. Hibernaten kanssa voi nykäistä tökkelin seinästä jolloin kone ei varmasti herää itsekseen. Tosin sitten käynnistettäessä kone herää hieman hitaammin hibernatesta kuin sleepistä, mutta kuitenkin joutuisammin kuin kokonaan sammutettu kone. Lisäksi ohjelmat voi pitää auki. Joten tässä olisi yksi syy käyttää hibernatea pöytäkoneen kanssa.

P8-P67 ja -Z68-emojen kanssa huomasin joskus aikoinaan tietyillä kokoonpanoilla sellaisen ilmiön että jos koneen herätti sleepistä esimerkiksi usb-näppiksellä, niin näppis (= usb) ei enää koneen käynnistyttyä toiminutkaan vaan vaati buutin. Jos koneen sensijaan herätti sleepistä koneen etupaneelin käynnistysnappulalla niin ongelmia ei ollut.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 826
Viestejä
4 242 538
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom