Suositellut virtalähteet 2016-

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
199
Asus TUF Gaming 850W ATX -virtalähde, 850 W 135,99

Tämä tuli tilattua nykyisen EVGA G3 SuperNOVA 650W tilalle. Nykyisessä virtalähteessä ei mitään vikaa ole vielä ainakaan, lähinnä vaan mietityttää tuon ikä. Olen ostanut tuon käytettynä ja ollut omassa käytössä nyt 4 vuotta niin alkaa olla tunteja jo takana. Hyvin on EVGA kyllä palvellut nämä vuodet.

Eiköhän tuolla Asuksella pelaile turvallisesti seuraavat vuodet.

EDIT: Tulikin peruttua tilaus kun luin arvosteluita ja joillain oli pitänyt tuuletin jotain outoa ääntä. Otin tilalle vähän kalliimman Seasonic FOCUS GX850-virtalähteen. Olen semmoinen kultakorva että ei pysty yhtään mitään ylimääräisiä ääniä kuuntelemaan :x3:
 
Viimeksi muokattu:

SirSamuel

Make ATK Great Again
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
108
Itselleni vastaten, Thermaltake Toughpower GF3 850W on käytössä Asus Prime AS201 mATX-kotelossa kokoonpanolla:
  • AMD 7800X3D (Thermalright Phantom Spirit 120 SE)
  • Asrock B650M Pro RS
  • 2x32GB CORSAIR Vengeance 6000MHz CL30
  • Gigabyte Geforce RTX 4090 Windforce V2
  • 2TB SN850X Western Digital Black
  • 5 x Arctic P12 PWM -kotelotuuletinta
Ei ongelmia, voin tämän kokemuksen perusteella suositella Toughpower GF3 -sarjaa. Amazonin hinta oli varsin huokea. Tehoversion valinnassa pitää luonnollisesti arvioida riittävyys (Intel vs AMD). Itselle tähän kokoonpanoon 850W on riittävä, enkä kokenut tarpeelliseksi mitoittaa virtalähteen tehoreserviä isommaksi.

Arvioin VR-pelaamiseen (Quest3) tähdättyä kokoonpanoa mini-ITX -kokoluokassa 7800X3D, 32GB DDR5, RTX 4090 ja 2TB SN850x -kombolla. Muutaman teholaskurin naputellut ja 850W riittäisi, en näe tolkkua ylimitoittaa PSUta ja pääsisi paremmin hyvän hyötysuhteen alueelle useammin.

PSU tier listaa tulkittaessa Thermaltake Toughpower GF3 -sarja on A-tieriä: PSU Tier List rev. 17.0g - Cultists Network

Amazonissa tarjolla erittäin huokealla hinnalla: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0BF5SYZX6/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Olenko hyvän diilin äärellä vai tekemässä virhettä?
 
Liittynyt
09.12.2023
Viestejä
79
Asus TUF Gaming 850W ATX -virtalähde, 850 W 135,99

Tämä tuli tilattua nykyisen EVGA G3 SuperNOVA 650W tilalle. Nykyisessä virtalähteessä ei mitään vikaa ole vielä ainakaan, lähinnä vaan mietityttää tuon ikä. Olen ostanut tuon käytettynä ja ollut omassa käytössä nyt 4 vuotta niin alkaa olla tunteja jo takana. Hyvin on EVGA kyllä palvellut nämä vuodet.

Eiköhän tuolla Asuksella pelaile turvallisesti seuraavat vuodet.

EDIT: Tulikin peruttua tilaus kun luin arvosteluita ja joillain oli pitänyt tuuletin jotain outoa ääntä. Otin tilalle vähän kalliimman Seasonic FOCUS GX850-virtalähteen. Olen semmoinen kultakorva että ei pysty yhtään mitään ylimääräisiä ääniä kuuntelemaan :x3:
Minulla on tuo Asus kilowatin versiona. Ainakaan oma yksilö ei pidä mitään ääntä, mutta i7 13700K ja RTX4070 ei taida juuri tuota kurittaa. Ostin kompaktin koon ja 10 vuoden takuun vuoksi. Muutenkin ko laite pitäisi olla laatukamaa komponenteiltaan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
199
Minulla on tuo Asus kilowatin versiona. Ainakaan oma yksilö ei pidä mitään ääntä, mutta i7 13700K ja RTX4070 ei taida juuri tuota kurittaa. Ostin kompaktin koon ja 10 vuoden takuun vuoksi. Muutenkin ko laite pitäisi olla laatukamaa komponenteiltaan.
Joo, kyllä se varmasti hyvä virtalähde on. Luin vaan tuolta verkkokaupasta noita arvosteluita ja parissa oli mainittu tuosta tuulettimesta niin ei viitsi ottaa riskiä että tulisi semmoinen missä jotain ylimääräisiä ääniä kuuluu.

Toki maanantaikappaleita nyt voi tulla, merkistä riippumatta.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
334
Tuli pakettikone ostettua hyvään hintaan, mutta sisälsi tuon Corsair RM850e V2 virtalähteen joka vissiin kuuluisa tuosta coil whinestään jota omakin kappale tekee. Kaippa tuo on jollain korvattava. Seasoniccia ollu aina ennen. RTX 4080 tässä uudessa kokoonpanossa. Onko tuolle järkevin nyt hommata sitte tuollane ATX 3.0 virtalähde josta toi VHPWR löytyy?
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
451
Tuli pakettikone ostettua hyvään hintaan, mutta sisälsi tuon Corsair RM850e V2 virtalähteen joka vissiin kuuluisa tuosta coil whinestään jota omakin kappale tekee. Kaippa tuo on jollain korvattava. Seasoniccia ollu aina ennen. RTX 4080 tässä uudessa kokoonpanossa. Onko tuolle järkevin nyt hommata sitte tuollane ATX 3.0 virtalähde josta toi VHPWR löytyy?
Nykyään ei ole tippaakaan järkeä ostaa mitään muuta, kuin ATX 3.0 / PCIe 5.0 - sertifioituja powereita, jos on yhtään kyvykkäämpi näytönohjain (tai prossu, tai molemmat). Jos näyttis on joku 3060-tasoinen ja sillä tarkotus mennä vuosikaudet, niin sitten ne alle satasen Goldit välttää.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 220
Nykyään ei ole tippaakaan järkeä ostaa mitään muuta, kuin ATX 3.0 / PCIe 5.0 - sertifioituja powereita, jos on yhtään kyvykkäämpi näytönohjain (tai prossu, tai molemmat). Jos näyttis on joku 3060-tasoinen ja sillä tarkotus mennä vuosikaudet, niin sitten ne alle satasen Goldit välttää.
Kyllä ne 750w ja 850w laatugoldit on ihan riittäviä.

Esim tällä kyllä ajeee tehokkaampiakin näytönohjaimia.


Ja jopa tämä on riittävä moneen koneeseen.


En tosin tätä olisi ekana laittamassa 4090 kanssa samaan koneeseen, vaan laittaisin tämän

 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
451
Kyllä ne 750w ja 850w laatugoldit on ihan riittäviä.

Esim tällä kyllä ajeee tehokkaampiakin näytönohjaimia.


Ja jopa tämä on riittävä moneen koneeseen.


En tosin tätä olisi ekana laittamassa 4090 kanssa samaan koneeseen, vaan laittaisin tämän

Niin minkäslaisia kokemuksia sulla on noiden ko. powereiden käytöstä esim. 3090, 6900XT, 4080, 4090 ja 7900XTX näytönohjainten kanssa? Eihän noissa edes ole ATX 3.0 - sertifiointia, eli noiden kyvykkyydestä antaa rajuja virta-/tehopiikkejä, ei ole minkäänlaista varmuutta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 220
Niin minkäslaisia kokemuksia sulla on noiden ko. powereiden käytöstä esim. 3090, 6900XT, 4080, 4090 ja 7900XTX näytönohjainten kanssa? Eihän noissa edes ole ATX 3.0 - sertifiointia, eli noiden kyvykkyydestä antaa rajuja virta-/tehopiikkejä, ei ole minkäänlaista varmuutta.
Tuosta toi g6
Omaan silmään näyttää että pitäisi kestää piikkejä hyvin.

Ja tuota 750 gt monesti suositellaan keskisarjaan/ylempään keskisarjaan asti eli 7800 xt, 7900 gre, 4070 ti super
Tuolta voit lukea että kyllä se noille kelpaa

Ja tuossa vielä focus 850 Seasonic Focus Plus Gold 850 PSU Review

Joten en kyllä näe miksi noi ei kelpaisi, sillä gpu ottaa 12v piikkejä, pienempiä linjoja ei yleensä hirveästi rasiteta eikä niistä ainakaan tule vastaavia piikkejä.

Laatugoldit siis kestää piikkivirtoja. Seasonicilla vanhat mallit oli ongelmallisia, mutta ne on olleet pidempään poissa markkinoilta ja korvattu piikkivirtoja kestävillä malleilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 240
Niin minkäslaisia kokemuksia sulla on noiden ko. powereiden käytöstä esim. 3090, 6900XT, 4080, 4090 ja 7900XTX näytönohjainten kanssa? Eihän noissa edes ole ATX 3.0 - sertifiointia, eli noiden kyvykkyydestä antaa rajuja virta-/tehopiikkejä, ei ole minkäänlaista varmuutta.
Mulla on toi seasonic ja 7900xtx. Ei minkäänlaista ongelmaa. Jotenkin tuntuu, että näiden virtalähteidenkin suhteen lähdetty melkoiselle hifistelylinjalle…
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
36
Ollut aina ennen Seasoniccia ja ovat toimineet ilman ininöitä. Tossa olisi jonkinlaisessa alessa just toi 1000W Vertex Proshopilla:


Ei kai ton kanssa kovin pieleen voi mennä. Vai miten turhaa on ostaa tuollainen 1000W verrattuna 850W? Kokoonpanossa tosiaan 7800X3D ja RTX 4080.
Itsellä seasonic vertex gx 850 ja pystyssä jonsbo d41 kopassa. Kuuluu semmonen pieni tikitys tuulettimesta. Pitkää oli se silent mode mutta jostakin syystä aina välillä alko puhalteleen sitten täysillä. Nii nyt on tuuletin aina päällä eikä humpannut, mutta kuuluu pienonen tikitys.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
451
Mulla on toi seasonic ja 7900xtx. Ei minkäänlaista ongelmaa. Jotenkin tuntuu, että näiden virtalähteidenkin suhteen lähdetty melkoiselle hifistelylinjalle…
No hyvä jos olet tyytyväinen. Kyllähän nuo halpikset kai aikansa pelaa, etenkin jos ei nosta näyttiksen tehorajaa/kellota. Minä olen saanut totaalisen tarpeekseni paskoista powereista (kuten edellinen Asus-brändätty Seasonic) jotka sammuilevat kuormitettaessa ja aiheuttavat muuta epämääräiatä häikkää. Poweri kuitenkin kokoonpanon kriittisin komponentti ja voi hyvin mennä sen 10v vaativallakin käyttäjällä. Aivan väärä säästökohta IMO.

”Hifistely”. Ai että mä inhoan tuota termiä. Mun mielestäni tuo on termi, jota tietyntyyppiset henkilöt käyttävät synonyyminomaisesti, mutta jostain syystä halveksivaan sävyyn käsitteestä ”asioiden kunnolla tekeminen”.
 
  • Tykkää
Reactions: pig

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 220
Minä olen saanut totaalisen tarpeekseni paskoista powereista (kuten edellinen Asus-brändätty Seasonic) jotka sammuilevat kuormitettaessa ja aiheuttavat muuta epämääräiatä häikkää
Laita takuuseen äläkä valita. Jos ei mene takuuseen tai tulee vastaava risa tilalle niin sitten alkaa olla aihetta valittamiselle.


Poweri kuitenkin kokoonpanon kriittisin komponentti ja voi hyvin mennä sen 10v vaativallakin käyttäjällä. Aivan väärä säästökohta IMO.
Siksi ne bronzet ja osa goldeista (kuten seasonicin gc ja mallit) jätetään kauppaan ja osteaan näitä laatupowereita vähintään 7, mielellään 10 vuoden takuulla.

Mutta sun malli on ostaaa unikulmasta sänky ja perustella että sängystä ei pidä säästää.
”Hifistely”. Ai että mä inhoan tuota termiä. Mun mielestäni tuo on termi, jota tietyntyyppiset henkilöt käyttävät synonyyminomaisesti, mutta jostain syystä halveksivaan sävyyn käsitteestä ”asioiden kunnolla tekeminen”.
Se on tosiaan hifistelyä maksaa virtalähteestä määräänsä enempää. Siinä satkulla, reilulla satkulla saa ihan hyviä virtalähteitä joilla ajaa tehokkaampaakin rautaa, kuten sulle osoitin noilla linkaamillani testeillä, joita et vaivautunut kommentoimaan mitenkään ja vihjaat että noi ei kuitenkaan riittäisi.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
334
Itsellä seasonic vertex gx 850 ja pystyssä jonsbo d41 kopassa. Kuuluu semmonen pieni tikitys tuulettimesta. Pitkää oli se silent mode mutta jostakin syystä aina välillä alko puhalteleen sitten täysillä. Nii nyt on tuuletin aina päällä eikä humpannut, mutta kuuluu pienonen tikitys.
Aijaa. Yhelle kaverille laitettiin tuollanen Vertex GX 850 koneeseen ja se ei ylimääräisiä ääniä pitänyt. Hmm...

Kuuluuko tuo tikitys tuulettimesta vai onko tuo tikitys kans jonkinsortin coil whineä? Toi aikaisemmin mainitsemani RM850e juurikin tekee tuollaista tikitystä enemmänkin kun tavanomaista coil whine ininää. Luulin että tuulettimessa jotai häikkää koska tikittää.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
36
Kuuluu tuo tikitys ku laittaa korvan ihan juureen ei muuten :) Sillon ei tikitä ku tuuletin pois käytöstä = silent mode.

edit: testasin vielä lennosta et ku painaa sitä nappia niin loppuu "tikitys" kun tuuletin menee pois päältä, ja tulee heti takas kun ottaa sen hybrid/silent moden käyttöön napista ja tuuletin menee päälle
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 240
No hyvä jos olet tyytyväinen. Kyllähän nuo halpikset kai aikansa pelaa, etenkin jos ei nosta näyttiksen tehorajaa/kellota. Minä olen saanut totaalisen tarpeekseni paskoista powereista (kuten edellinen Asus-brändätty Seasonic) jotka sammuilevat kuormitettaessa ja aiheuttavat muuta epämääräiatä häikkää. Poweri kuitenkin kokoonpanon kriittisin komponentti ja voi hyvin mennä sen 10v vaativallakin käyttäjällä. Aivan väärä säästökohta IMO.

”Hifistely”. Ai että mä inhoan tuota termiä. Mun mielestäni tuo on termi, jota tietyntyyppiset henkilöt käyttävät synonyyminomaisesti, mutta jostain syystä halveksivaan sävyyn käsitteestä ”asioiden kunnolla tekeminen”.
Ensinnäkin tuo Seasonic ei ole mikään halpisvirtalähde. Keskimäärin hinta taitaa olla n. 150€ hujakoilla. Siinä on myös 10v takuu ja saanut hyviä arvioita testeissä. Omassa käytössäni ollut käytännössä äänetön ja toiminut ilman mitään ongelmia. Itse käytän säästyneet rahat mielummin muuhun rautaan, kun en saisi virtalähdettä parantamalla mitään näkyvää lisäarvoa. Uskon kestävän tämän koneen elinkaaren ja jos ei kestä, niin sitten takuuseen. Tämän tason virtalähteet harvemmin vievät lahotessaan muuta kokoonpanoa mukanaan.

Ja minulle hifistely on sitä, että tietyntyyppiset ihmiset kertovat kuinka vain juuri tietyt (kalliit) tuotteet ovat kelvollisia ja kaikki muu on käyttökelvotonta kuraa, mitä kenenkään ei pitäisi ostaa. Yleensä ilman mitään todisteita siitä, että nämä edullisemmat vaihtoehdot olisivat oikeasti niin surkeita, kun hifistelijä väittää. En ole edelleenkään sitä mieltä, että kaikki virtalähteet ovat hyviä tai edes kelvollisia, mutta useimmille riittää mainiosti kultainen keskitie.

Mulla on ollut aikojen saatossa ties mitä kiinanpommejakin virtalähteenä ja ainoa paskaksi mennyt (ja oikein kunnolla liekkien ja savun kera) oli kovasti täälläkin kehuttu ja suositeltu Corsairin RMx -sarjalainen...
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
451
Laita takuuseen äläkä valita. Jos ei mene takuuseen tai tulee vastaava risa tilalle niin sitten alkaa olla aihetta valittamiselle.

Siksi ne bronzet ja osa goldeista (kuten seasonicin gc ja mallit) jätetään kauppaan ja osteaan näitä laatupowereita vähintään 7, mielellään 10 vuoden takuulla.

Mutta sun malli on ostaaa unikulmasta sänky ja perustella että sängystä ei pidä säästää.

Se on tosiaan hifistelyä maksaa virtalähteestä määräänsä enempää. Siinä satkulla, reilulla satkulla saa ihan hyviä virtalähteitä joilla ajaa tehokkaampaakin rautaa, kuten sulle osoitin noilla linkaamillani testeillä, joita et vaivautunut kommentoimaan mitenkään ja vihjaat että noi ei kuitenkaan riittäisi.
-Laitoin takuuseen ja otin rahat takasin (ko. powerin valmistus oli lopetettu) joilla ostin nykyisen Corsairin samasta liikkeestä, koska TIESIN ja olin sen itse karvaasti kokenut, että noissa Seasoniceissa on suunnitteluvika. Olisin voinut sen vian kyllä itse korjata, mutta en halunnut koska sain 10v takuulla olevasta 3v wanhasta powerista täyden hinnan takaisin, ja se maksoi silloin pula-aikana lähes 400€.
-Joo, en työpäivän aikana kerinnyt enkä viitsinyt noita kokonaan lukea saati alkaa kummemmin kommentoimaan puhelimella. Mutta vilkaisin, nyt uudemman kerran, ja selkeästi kommenteista välittyy viesti että nuo ovat korkeintaan keskinkertaisia tuotteita. Lisäksi nuo kaikki revikat on yhden ja saman hepun kirjottamia, joten olisi ihan hyvä saada muitakin näkemyksiä.
-En tiedä mistä ihmeestä tuon sänkyasian vedit mukaan, mutta voin tällä iällä sen kertoa että hyvä nukkuminen on yksi niistä asioista koko elämässä, jonka määrästä ja laadusta ei todellakaan pidä tinkiä.
-Omat tarpeeni virtalähteelle on varsin spesifit, minun käyttöön mikään linkkaamistasi ei olisi minkäänlainen vaihtoehto. En silti ole suosittelemassa monellekaan muulle, että ostakaa 1500W virtalähde kuten minäkin.
-Se varsinainen kritiikkini nyt kuitenkin noita kohtaan oli se, että noita ei ole ATX 3.0 - sertifioitu. Lisäksi esim. linkkaamassasi SuperNova 1000 G6:n revikassa sanotaan aivan suoraan, että ko. powerin transienttivaste on "tyydyttävä, muttei MISSÄÄN TAPAUKSESSA lähelläkään kategoriansa parhaimmistoa." Eli asteikolla 1-5 arvioiden, tuo olisi n. kakkosen suoritus. Ei jatkoon.

Ensinnäkin tuo Seasonic ei ole mikään halpisvirtalähde. Keskimäärin hinta taitaa olla n. 150€ hujakoilla. Siinä on myös 10v takuu ja saanut hyviä arvioita testeissä. Omassa käytössäni ollut käytännössä äänetön ja toiminut ilman mitään ongelmia. Itse käytän säästyneet rahat mielummin muuhun rautaan, kun en saisi virtalähdettä parantamalla mitään näkyvää lisäarvoa. Uskon kestävän tämän koneen elinkaaren ja jos ei kestä, niin sitten takuuseen. Tämän tason virtalähteet harvemmin vievät lahotessaan muuta kokoonpanoa mukanaan.

Ja minulle hifistely on sitä, että tietyntyyppiset ihmiset kertovat kuinka vain juuri tietyt (kalliit) tuotteet ovat kelvollisia ja kaikki muu on käyttökelvotonta kuraa, mitä kenenkään ei pitäisi ostaa. Yleensä ilman mitään todisteita siitä, että nämä edullisemmat vaihtoehdot olisivat oikeasti niin surkeita, kun hifistelijä väittää. En ole edelleenkään sitä mieltä, että kaikki virtalähteet ovat hyviä tai edes kelvollisia, mutta useimmille riittää mainiosti kultainen keskitie.
No juu, tuo ko. Seasonic löytyy sentään Cultist Networkin listalta Tier A - kohdasta (joka on ainoa kategoria mitä itse suostun edes harkitsemaan, sattuneista syistä). Toistan itseäni, kritiikkini kohdistui pääasiassa siihen ettei tuo ole ATX 3.0 - sertifioitu ja sen vuoksi miellän sen "halpikseksi". Edelleen hyvä ja hieno juttu, jos olet tuohon tyytyväinen ja se sopii tarpeisiisi.
Esimerkiksi tuolta voi hieman lukea, miksi olen niin ehdoton tuon ATX 3.0 - vaatimukseni sekä suositukseni kanssa: Radeon RX 7900 XTX & 7900 XT -ketju (Navi 31)
Enkä suinkaan ole sanonut saati vaatinut että pitäisi ostaa jotakin kallista/kalleinta, tai että itse niin tekisin. Jos näin olisi, The Virtalähde olisi Corsairin AX1600i ja olisin sellaisen itsellenikin ostanut 550€ hintaan. Tämä HX1500i on kuitenkin lähes yhtä hyvä eikä maksanut muistaakseni ryssänkaupan alesta kuin 289€. Mitä muutakaan tuo on kuin "kultainen keskitie", jos skaala on satasesta kuuteen?
 
Liittynyt
09.12.2023
Viestejä
79
Kuuluu tuo tikitys ku laittaa korvan ihan juureen ei muuten :) Sillon ei tikitä ku tuuletin pois käytöstä = silent mode.

edit: testasin vielä lennosta et ku painaa sitä nappia niin loppuu "tikitys" kun tuuletin menee pois päältä, ja tulee heti takas kun ottaa sen hybrid/silent moden käyttöön napista ja tuuletin menee päälle
Muutama vuosi sitten oli yhdessä Corsairin powerissa samaa tikitystä. Syynä tuulettimen siipeen hipoen mkiinni ottanut powerin sisäinen johto. Tuuppasin ruuvimeisselillä sitä, ja tikitys loppui.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
36
Voipi ollakin tuo että osuu kun muuttuu kierrosten mukaan se tikitys kun ottaa tuulettimen pois käytöstä :thumbsup: Pitää joskus ottaa irti tuo poweri ja tutkailla lähempää ku ei nää tuosta suoraan kun kiinni.
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
164
Asus TUF Gaming 1000w näköjään tykkää huutaa pelejä käynnistäessä ja benchmarkatessa aivan helvetisti, joten menee varmaan palautukseen.

Mikä olisi hyvä & hiljaisempi 1000-wattinen samassa hintaluokassa? Katselin Corsairin RM1000x ja Seasonicin Vertex GX1000 sillä silmällä.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
248
Asus TUF Gaming 1000w näköjään tykkää huutaa pelejä käynnistäessä ja benchmarkatessa aivan helvetisti, joten menee varmaan palautukseen.

Mikä olisi hyvä & hiljaisempi 1000-wattinen samassa hintaluokassa? Katselin Corsairin RM1000x ja Seasonicin Vertex GX1000 sillä silmällä.
En nyt tähän hätään löydä ja muista että oliko tavan RM1000x:ssä konkat kaapeleissa. En tietenkään tiedä että olisiko se sun tapauksessa myöskään ongelma, mutta kannattaa selvittää ja huomioida. RM1000x Shiftissä ei ole konkkia kaapeleissa, mutta Shift ei sovi kaikkiin koteloihin. Itelläni on Fractalin Northissa joka ei taida olla edes virallisesti tuettujen listalla, mutta kyllä se tuonne kiltisti meni ja nätisti käy ja kukkuu.

Edit: kaivelin vähän lisää ja joo, tavan RM1000x:ssä on konkat kaapeleissa. Voi aiheuttaa vähän harmia kaapelien kanssa kun niihin ei konkkien kohdalle saa tulla vääntöä ja noiden uusiminen saattoi maksaakin jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2023
Viestejä
79
Asus TUF Gaming 1000w näköjään tykkää huutaa pelejä käynnistäessä ja benchmarkatessa aivan helvetisti, joten menee varmaan palautukseen.

Mikä olisi hyvä & hiljaisempi 1000-wattinen samassa hintaluokassa? Katselin Corsairin RM1000x ja Seasonicin Vertex GX1000 sillä silmällä.
Kuullostaa kyllä oudolta. Asuksen tuulettimen nopeus pitäisi säätyä kuorman ja sitä kautta lämmöntuoton mukaan. Sillä logiikalla koneesi pitäisi haukata lähes se kilowatti pelin käynnistyksessä, jotta kuorma saisi powerin lämpiämään niin paljon, että tuuletin alkaa ottaa jenkaa kunnolla. Itsellä on tuo sama psu, enkä ole kuullut siitä pihaustakaan missään kuormitustilanteessa. Vai olisko niin, että Asus ottaa huomioon vain kuorman, ja tuuletin ottaa tavallaan ennakkoon kierroksia.
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
164
Kuullostaa kyllä oudolta. Asuksen tuulettimen nopeus pitäisi säätyä kuorman ja sitä kautta lämmöntuoton mukaan. Sillä logiikalla koneesi pitäisi haukata lähes se kilowatti pelin käynnistyksessä, jotta kuorma saisi powerin lämpiämään niin paljon, että tuuletin alkaa ottaa jenkaa kunnolla. Itsellä on tuo sama psu, enkä ole kuullut siitä pihaustakaan missään kuormitustilanteessa. Vai olisko niin, että Asus ottaa huomioon vain kuorman, ja tuuletin ottaa tavallaan ennakkoon kierroksia.
En tiedä onko maanantaikappale, mutta esim. verkkiksen arvosteluissa muutkin motkottaa samasta. Hades 2 ei saa tuuletinta ääntelemään, mutta RDR2 ja muut AAA:t saa.

Koneessa 9700k @ 4,9ghz ja alivoltitettu 4080S niin ei sen pitäisi ihan älyttömiä hörppiä watteja.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 642
Viestejä
4 222 320
Jäsenet
71 074
Uusin jäsen
Hartsa24

Hinta.fi

Ylös Bottom