- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 8 194
Unohtuiko asetuksesta antaa korttimaksulle maksukatto, vaikka halvin saatavilla oleva sovellushinta +15%?
Muuten hyvä, mutta monet autot ei tuota tue. Olisivat laittaneet reksiterikilven lukijan siihen niin toimisi kaikissa.Auto ja laturi kättelevät kuin ystävät – sähköä ilman tunnistelätkää tai mobiiliappia
Sähköautoilijaa kismittää, jos julkisella latausasemalla ajoneuvon ja laturin yhteispeli tökkii. Helpotusta on luvassa: Virran ja Autoliiton kokeilu lupailee uuden Autocharge-tekniikan mukavoittavan lataamista.moottori.fi
Virta & Autoliitto sisäänajaa plug 'n charge latausta.
Ohessa lista autoista, jotka ei tue tuota. Monta mallia mut käytännössä suurinosa tukee.Muuten hyvä, mutta monet autot ei tuota tue. Olisivat laittaneet reksiterikilven lukijan siihen niin toimisi kaikissa.
Audi e-tron (model 2018, cannot be guaranteed for model 2019) & Q4 e-tron
Cupra Born
Lucid Air
Maxus eDeliver
Mazda MX-30
Volkswagen e-Up!, e-Golf, ID.3, ID.4 & ID.5, ID.Buzz
Seat Mii electric
Skoda Citigo e-iV & Enyaq iV
BMW iX1 & BMW i7
Rolls-Royce Spectre EV
ORA Funky Cat
Eikö tämä ole juuri se varsinainen mutta vain joku outo nimi keksitty?Hyvä välisteppi kyllä autoille, jotka eivät tue sitä varsinaista plug&chargea
Täytyy vaan muistaa aina autoa vaihtaessa poistaa auton tiedot sovelluksista, ettei uusi omistaja pääse latailemaan omaan laskuun
Minä olen ymmärtänyt, että se varsinainen plug&charge on sellainen, että tallennat maksukortin tiedot autoon ja sen jälkeen auto kommunikoi maksutiedot automaattisesti kaikille tolpille jotka plug&chargea tukevat.Eikö tämä ole juuri se varsinainen mutta vain joku outo nimi keksitty?
Joo on omansa.Minä olen ymmärtänyt, että se varsinainen plug&charge on sellainen, että tallennat maksukortin tiedot autoon ja sen jälkeen auto kommunikoi maksutiedot automaattisesti kaikille tolpille jotka plug&chargea tukevat.
Tämä ei ole plug&charge vaan autocharge. Käyttö kokemuksena molemmat on saman kaltaisia "laita pistoke autoon ja lataus käynnistyy" mallisia. Pääero on, että plug&chargella on parempi tietoturva kuin autochargella.Auto ja laturi kättelevät kuin ystävät – sähköä ilman tunnistelätkää tai mobiiliappia
Sähköautoilijaa kismittää, jos julkisella latausasemalla ajoneuvon ja laturin yhteispeli tökkii. Helpotusta on luvassa: Virran ja Autoliiton kokeilu lupailee uuden Autocharge-tekniikan mukavoittavan lataamista.moottori.fi
Virta & Autoliitto sisäänajaa plug 'n charge latausta.
En tiedä, mutta menisin katsomaan ko parkkipaikkaa ja siellä olevia liikennemerkkejä ja opastetauluja. Luulisi että siitä selviäisi miten saa pysäköidä?Onko täällä eParking ihmisille tuttu?
Oma (eParking-) tolppani hajosi, ja huomasin että aika lähellä on heidän muita latauspömpeleitä jotka näkyvät puhelinsovelluksessa. Latauspaikkoja on 6kpl, 11kW teholtaan. Syy miksi tässä kirjoitan on, että sijaitsevat tavallisella sopimuspysäköintiparkkipaikalla (lämmitystolppia muilla paikoilla). Kuitenkin nämä Typ2-tolpat näkyvät sovelluksessa samanlaisina kuin muutkin ns. julkiset tolpat, lukee hinta, varaustilanne, ja kaikki. Pohdinkin että ovatko tällaiset yleensä vapaasti käytettävissä, vai vaatiikohan vielä erillisen pysäköintiluvan?
Oma lataustolppani ei näy sovelluksessa lainkaan, paitsi erillisellä sivulla jossa on omat sopimukseni. Se ei siis ole julkinen tolppa josta kukaan muu saisi ladata.
Toki huomenna selviää kun soitan asiakaspalveluun, mutta eivät ole viikonloppuna auki, ja houkuttelisi ladata vähän autoa näin sunnuntaina, kun huomenna pitää taas likkua. Sovelluksessa lukee tuon kentän kohdalla kyllä "Huomioithan, että pysäköintilupaa ei voi ostaa eParkingin kautta, hanki pysäköintilupa tarvittaessa erikseen", mutta tuntuu geneeriseltä tekstiltä, koska juurikin tuo "tarvittaessa". Toki näin sunnuntaina olemattoman pieni riski ns. jäädä kiinni jos tuohon vie lataamaan.
Jos jollain arvauksia tai kokemuksia, niin kuulisin mielelläni.
Niinhän sitä fiksu ja ei-niin-laiska ihminen tekisi. Muttamutta, soitin, ja ihan vapaata riistaa tuo parkkialue kun kerran heidän sovelluksessaan näkyy. Jos on muita pysäköintirajoitteita niin kylteissä lukenee lisää, mutta kaikille tarkoitettuja lataustolppia ovat muuten.En tiedä, mutta menisin katsomaan ko parkkipaikkaa ja siellä olevia liikennemerkkejä ja opastetauluja. Luulisi että siitä selviäisi miten saa pysäköidä?
Ratkesko omasta tolpasta mitään vai sanoivat pelkästään että lataile muualla?Niinhän sitä fiksu ja ei-niin-laiska ihminen tekisi. Muttamutta, soitin, ja ihan vapaata riistaa tuo parkkialue kun kerran heidän sovelluksessaan näkyy. Jos on muita pysäköintirajoitteita niin kylteissä lukenee lisää, mutta kaikille tarkoitettuja lataustolppia ovat muuten.
Kovasti siellä on huomioitu ongelma ja kaikille ilmotettu mutta eipä tuolle mitään ole tapahtunut. Viikon ollut jo pimeänä. Nooh, ei ole mun tolppa varmaan ainoa olemassaoleva. Mutta, onni onnettomuudessa -- Tuo läheinen kenttä on halvempi kuin omani (0,20€/kWh vs. 0,23€kWh), ei ole mitään kylttejä missään että olisi latauspaikat mitenkään rajoitettu, ja kolmantena, ilmoitettu teho on 11kW, mutta kuitenkin tuo plugarini ottaa n. 7kW sisään (autossa on 7,4kW yksivaihelaturi), eli lieneekö kuitenkin 22kW pömpeli? Hyvänä puolena siis että auton saa mukavan nopeasti täyteen verrattuna oman paikkani 16A sukolataukseen (ja hitusen halvemmalla).Ratkesko omasta tolpasta mitään vai sanoivat pelkästään että lataile muualla?
Niinpä, mitään kylttejä ei näkynyt, joten aivan hyvä ratkaisu tämä. Selvinnen hengissä vaikka oma tolppa on rikki.Jos ei siellä lue "pysäköinti sallittu vain luvan haltijoille / parkkipaikan varanneille" tms niin vaikea nähdä miksei siellä voisi ladata. Täälläkin on yksi yritys jonka edustalla on 6x parkkisähkön ruutua ilman mitään lisäkilpiä P-kylttiin. Kyllä siellä näyttää lähiseudun asukkaat lataavaan työaikojen ulkopuolella.
Onko tuo hinta kortilla maksaessa sama kun apilla/tagilla? Vai onko siinä joku lisähinta?Eilen tuli vastaan laturi, jossa olis voinu maksaa latauksen kortilla ihan kuin entisaikaan. Kun sattu oleen Virran laturi ja appi siihen valmiina, niin ei tullu käytettyä. Mutta onhan toi hyvä satunnaislataajalle ettei tartte asennella appia ja muutenkin kin on joku toinen maksutapa jos kännykkä kiukuttelee.
Noita ei vain taida ihan kauheesti olla käytössä?
Virtan webisaitin mukaan ”Lataaminen kertamaksulla maksaa enemmän kuin rekisteröityneenä asiakkaana, sillä latauksen hintaan lisätään tulojen siirtomaksu”Onko tuo hinta kortilla maksaessa sama kun apilla/tagilla? Vai onko siinä joku lisähinta?