Palkkakeskustelu

Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 457
No olen ollut suuressa kotimaisessa pörssiyrityksessä missä tämä oli juuri päinvastoin. Tarkennettuna siis niin, että yleensä lomarahoja sai esimiehen luvalla vaihtaa vapaaksi. Mutta eräänä vuonna ilmoitettiin ykskantaan että tänä vuonna ei vaihdeta. Itse otin sitten palkatonta 2vko koska oli pakollinen tarve. Sitä ei esimies eikä HR vastustellut lainkaan.
Näistähän voi sopia paikkakohtaisesti.
Meillä taas yleensä on ollut aina linja että palkatonta ei saa koskaan ja lomarahat vapaina kerran tai pari vuosikymmenessä.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
No olen ollut suuressa kotimaisessa pörssiyrityksessä missä tämä oli juuri päinvastoin. Tarkennettuna siis niin, että yleensä lomarahoja sai esimiehen luvalla vaihtaa vapaaksi. Mutta eräänä vuonna ilmoitettiin ykskantaan että tänä vuonna ei vaihdeta. Itse otin sitten palkatonta 2vko koska oli pakollinen tarve. Sitä ei esimies eikä HR vastustellut lainkaan.
Joskus taannoin työnantajalla meni huonosti. Ilmoittivat, että joko lomarahat vapaiksi tai sitten lomautus. Oli helppo päätös vaihtaa lomarahat palkalliseksi lomaksi ja pitää kuuden viikon kesäloma jos vaihtoehtona olisi ollut olla lomautettuna esim marraskuussa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 457
Joskus taannoin työnantajalla meni huonosti. Ilmoittivat, että joko lomarahat vapaiksi tai sitten lomautus. Oli helppo päätös vaihtaa lomarahat palkalliseksi lomaksi ja pitää kuuden viikon kesäloma jos vaihtoehtona olisi ollut olla lomautettuna esim marraskuussa.
Voi kun olisikin näin pitkänäköistä toimintaa työnantajapuolelta muuallakin. Tänä kesänä taitaa olla aika hiljaista meillä ja kaikkien etu olisi ollut jos lomarahat olisi otettu kaikki porukalla vapaina.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
322
Näkemystä kaivattaisiin.

Aloitin nykyisessä työpaikassa ja asemassa viime vuoden kesäkuussa - tuolloin aloittaessa alaisina oli 6 henkilöä, päälliköitä ja insinöörejä ilman esimiesvastuita. Pari henkeä on lähtenyt pois ja yksi tullut sisäisellä siirrolla tilalle.

Kollegani irtisanoutui ja häneltä jää n. 10hlö ilman esimiestä. Hänen tilalleen ei palkata uutta henkilöä, vaan nämä jäljelle jääneet alaiset jaetaan minulle ja toiselle kollegalle niin, että minulle tulee 2hlö ja tälle toiselle 8hlö (hänellä ei aikaisemmin ollut suoria alaisia). Jäljelle jääneet myyntivastuut jakautuvat pääasiassa kollegan ja esimieheni kesken, jotain rippeitä tulee myös minulle.

Paljonko pyytäisitte palkankorotusta tässä tilanteessa? Oma ja irtisanoutuneen kollegan palkka on n. 6k€/kk, eli säästöä tulee talolle palkkakulujen muodossa töiden uudelleen järjestelyjen ansiosta. Minulla on taas viime vuoden tilanteeseen peilattuna vain 1 alainen lisää ja hänkin on jäämässä eläkkeelle ensi vuonna.

Esimiesosuus työstä (n. 20-50% työajasta) käsittää alaisten resursointia projekteihin ja HR asioita. Eli kun projekti on löytynyt, rooli on lähinnä pitää yhteyttä säännöllisesti ja järjestellä juoksevia asioita. Suurin murhe on tulosvastuu porukasta ja projektin löytäminen idlausaikana. Loput työajasta (50-80%) menee laskutettavaan asiakastyöhön ja myyntiin. Nämä prosentit vaihtelevat viikosta, kuukaudesta ja tilanteesta toiseen.

Alkuvuodesta oli palkantarkastuskierros ja en saanut 2% korotusta (lol) jonka sai vain harvat ja valitut. Sain tosin 4k€ bonarit kun suoriuduin viime vuodesta hyvin ja pääsin tavoitteisiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 633
Viestejä
4 218 657
Jäsenet
71 086
Uusin jäsen
retroValtsu

Hinta.fi

Ylös Bottom