Nettitreffit + Tinder

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
323
Joku voisi sanoa tällaisten täysin kuvitteellisten: "ei ole yhtään mitään" heittojen kertovan huonosta itsetunnosta.
Voit olla oikeassa, mutta heitot ovat kuitenkin empiiristen kokemusten pohjalta muodostettu. Joskus nuorempana kaverit sanoi, että olen valkannut vääränlaisia seuralaisia, mutta paljon loogisempi selitys löytyy alhaisesta markkina-arvosta.

Aika moni suomalainen on ilman koulutusta, tienaa alle mediaanin ja saattavat vaikka olla vielä keskiarvoa lyhyempiä. Silti ovat pystyneet suhteita ja perheitä muodostamaan onnistuneesti.
Juu eipä kyse ole mistään jokotai-tilanteesta, vaan millä vaivalla ja todennäköisyydellä löydät seuraa. Pariutumisen haasteet - ketjussa tätä on enemmän tullut avattuakin aikaisemmin.

Vaikka aihe sinänsä voisi tuntua asialta minkä haluaisi selvittää, on siitä kuitenkin lähtökohtaisesti puhuminen kovin alkuvaiheessa vähän tabu.
Täysin samanlaiset kokemukset. Pistää suorastaan vihaksi, kun alussa pitää pelata semmoista 4D-shakkia missä suoraan kysyminen tulkitaan hätäilyksi tai epätoivoksi. Suotuisimmat lopputulemat olen saanut aikaseksi kun odottanut jatkokysymysten ensiksi tulevan daamin puolelta.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
299
Asensin myös Hingen joskus kuukausi sitten. Enkä ole sitä edes kovin käyttänyt, kun pettynyt vain. Nyt yhtäkkiä sovellukselta tuli ilmoitus, että minä ja henkilö X oltaisiin hyvä pari. Katsoin, että ompa kaunis nuori nainen ja näyttää profiilikin olevan omaa huumoria täynnä. Nappasin viestin, ja sieltäpä lähtikin juttu sujumaan heti :O

Minäkun ajattelin, että Tinderi on ainoa mikä toimii (ja siltikään ei toimi!)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Täysin samanlaiset kokemukset. Pistää suorastaan vihaksi, kun alussa pitää pelata semmoista 4D-shakkia missä suoraan kysyminen tulkitaan hätäilyksi tai epätoivoksi. Suotuisimmat lopputulemat olen saanut aikaseksi kun odottanut jatkokysymysten ensiksi tulevan daamin puolelta.
Oma havainto on, että keskustelun tarvitsee edetä ns. omaa polkuaan ja jos nainen on ohjannut omalla aloitteellaan keskustelun sellaiseen aiheeseen niin naisen omista tavoitteista tällä saralla on helpoin kysyä mielipidettä.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
24
Asensin myös Hingen joskus kuukausi sitten. Enkä ole sitä edes kovin käyttänyt, kun pettynyt vain. Nyt yhtäkkiä sovellukselta tuli ilmoitus, että minä ja henkilö X oltaisiin hyvä pari. Katsoin, että ompa kaunis nuori nainen ja näyttää profiilikin olevan omaa huumoria täynnä. Nappasin viestin, ja sieltäpä lähtikin juttu sujumaan heti :O
Minäkun ajattelin, että Tinderi on ainoa mikä toimii (ja siltikään ei toimi!)
Hinge tosiaan suosittelee ihmisiä pariksi. Sieltä tuli itsellekin lyhyen ajan sisällä useampi pariehdotus sellaisen kanssa, jonka olin matchannut jo tinderissä. Ja yhdet mukavat treffit naisen kanssa, joka oli totaalisen out of my league. Ehkä vielä joskus kokeilen hingeä uudelleen.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
24
Vaikka olisikin selvästi alle miesten keskipituuden, niin kyllä se oma pituus kannattaa (minun mielestä) olla näkyvillä omassa profiilissa. Alentaahan se varmaan elo-scorea ja saattaa matchien määrä tyrehtyä aika pahasti jopa mieheksi, mutta kyllä se ajan tuhlaaminenkin sapettaa kun nainen kertoo 1 - 2 treffin jälkeen, että "oot tosi hyvä ja älykäs tyyppi, mutta mä en pysty näkemään sua siinä mielessä kun oot niin lyhyt", ..
Oon samaa mieltä, että pituus kannattaa olla näkyvillä. Aiemmin kokeilin olla ilman, jolloin matcheja tuli enemmän, mutta kiusallinen keskustelu pituudesta johti naisen puolelta usein ghostaamiseen tai poistoon. Oletan, että nainen joka tykkää mun profiilista, on sujut pituuteni kanssa enkä koskaan ota sitä edes puheeksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Jos tinderöinti masentaa, eikä tuota tulosta niin kannattaa ottaa perinteiset keinot käyttöön. Eli napata treffiseuraa suoraan kadulta. Siihen löytyy ihan kurssejakin.

Näinpä, ja jos ottaa huomioon että ainakin 60% naisista jotka on alle 30v on sinkkuja niin ei ainakaan sitä tarvitse kovin aktiivisesti miettiä että ovatko varattuja, todennäköisemmin ei. Lopputulos on about omista sananlahjoista kiinni. Edellinen 60% on vähän mutu, mutta ei tänä päivänä pariuduta kovin ahkeraan niin todennäköisyydet on melko matalat että nainen olisi ainakaan varattu.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
353
Puhutte naisista kuin ulkohuusseista. "Jos on varattu niin älä astu sisään."

Jos haluaa tutustua naiseen niin siitä vaan tutustuu.

A) moni on huonossa suhteessa ja vain odottaa parempaa tilaisuutta

B) lähes kaikki suhteet päättyy jossain vaiheessa, joko omaan mahdottomuuteensa tai toisen kuolemaan tms

C) noissa cold approacheissa yleisin pakki on "minulla on jo joku" vaikka ei oikeasti olisikaan, joten jos tuo saa lopettamaan niin silloin useimmiten lopetat sinkun iskemisen

D) osa noista on paskatestejä eli "minulla on jo poikakaveri" testiin oikea vastaus saattaisi olla esim. "no minusta saisitkin mieskaverin", tms.

Yleisin ja varmaan toimivinkin neuvo nykyään on "assume attraction" - eli kun uskot toisen olevan jo valmiiksi kiinnostunut sinusta, niin et edes ota niitä "en ole sinkku" tyylisiä läppiä tosissaan, vaan voit vastata jotain "en mäkään, olemme siis samassa veneessä", tms.

Jos taas lähestymisen kokee vain sellaisena kuin sen tarkistamisen onko vessa varattu, niin miksi lähestyä, koska jos se on se mikä toisessa eniten kiinnostaa niin melko vähän silloin kiinnostaa.

Useimmat suhtautuu melko neutraalisti ihmiselämän keskeyttämiseen eli aborttiin, mutta kahden ihmisen suhteen keskeyttäminen tai edes sellaisella mahdollisuudella kisuttelu on sitten jokin maailman tulipunaisin vaate.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Useimmat suhtautuu melko neutraalisti ihmiselämän keskeyttämiseen eli aborttiin, mutta kahden ihmisen suhteen keskeyttäminen tai edes sellaisella mahdollisuudella kisuttelu on sitten jokin maailman tulipunaisin vaate.
Parisuhteet, saati toimivat sellaiset eivät ole kuin pari sukkia jotka vaihdetaan päivittäin. Parisuhdetta hakevana en myöskään koe että tuonkaltainen väliintunkeminen on se hedelmällisin tapa aloittaa varteenotettava suhde, kun tunnetasolla ei ole ehditty edes etääntyä aiemmasta kumppanista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Eli Tinder kannattaa unohtaa jos parisuhdetta haikailee, vaikuttaisi että sukanvaihtajia olisi siellä enemmistö ellei koko sakki.
Enpä nyt niin sanoisi, omien kokemuksien perusteella kaikki kolme parisuhdetta lähti liikkeelle joko Tinderistä tai vastaavasta viimeisen kahden vuoden aikana, näin ollen kokemukset palveluista ovat olleet pääosin positiiviset.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Must tuntuu että vaikka Tinderissä olisi parisuhdesukat jalassa niin se rentous on oltava siinä tutustumisen ympärillä.

Jos tapaat jonkun, pidä hänen kanssaan vähintään 1-3kk hauskaa ja sitten voi ehkä alkaa puhumaan etenemisjuttuja. Siis jos ylipäätään keissit kestää niin pitkään.

Pointtina kuitenkin se, että mitään ei tule väkisin ja mitään ei voi toiselta vaatia. Vaan tutustuminen vaatii aikaa ja on myös hauskanpitoa ajatuksella, ettei toiselta tarvitse mitään.

Vaikeita juttuja etenkin jos tunteet tulee peliin ja lapsuuden/menneisyyden tunnetraumat puskee esiin (jokaisella on jotain), mut minkäs teet. Jäitä hattuun.

Sitäpaitsi jos joskus näistä neljän panokerran illan jutuista syntyisikin jotain, niin se menee edellee sillä samalla kaavalla - otetaan rennosti ja pidetään hauskaa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Enpä nyt niin sanoisi, omien kokemuksien perusteella kaikki kolme parisuhdetta lähti liikkeelle joko Tinderistä tai vastaavasta viimeisen kahden vuoden aikana, näin ollen kokemukset palveluista ovat olleet pääosin positiiviset.
Mutta sinä et ole muut etkä muut sinä. Vaikutat hieman siltä, että osaat herätellä tunteita ja jutella naisille silleen että ne saa syttymään, mikä selittänee asiaa. :hmm:

Tosin ei sillä, ei satunnaisten naisten pokaaminen kadulla ole mustakaan hyvä idea.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 274
Tosin ei sillä, ei satunnaisten naisten pokaaminen kadulla ole mustakaan hyvä idea.
Melkein yhtä vähän tietää naisesta Tinderissäkään jos bio on tyyliä "ota selvää *hymiö*" ja hommaa pitää viedä mahdollisimman nopeasti tapaamiseen joka tapauksessa ettei joku kiilaa edelle.. Kadulla pokatessa harvemmin on montaa ukkoa yrittämässä sitä yhtä naista samaan aikaan (ok no peräkkäin voi tulla useita iskuyrityksiä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
905
Oma havainto on, että keskustelun tarvitsee edetä ns. omaa polkuaan ja jos nainen on ohjannut omalla aloitteellaan keskustelun sellaiseen aiheeseen niin naisen omista tavoitteista tällä saralla on helpoin kysyä mielipidettä.
Ihan oikea havainto. Ei kannata heti toitottaa omia juttujaan vaan kiinnostua siitä mitä toisella on sanottavaa ja mistä hän tykkää. Siinä sivussa heittelee itsestä pieniä juttua keskustelun sekaan. Toimii monessa sosiaalisessa tilanteessa.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Puhutte naisista kuin ulkohuusseista. "Jos on varattu niin älä astu sisään."

Jos haluaa tutustua naiseen niin siitä vaan tutustuu.

A) moni on huonossa suhteessa ja vain odottaa parempaa tilaisuutta

B) lähes kaikki suhteet päättyy jossain vaiheessa, joko omaan mahdottomuuteensa tai toisen kuolemaan tms

C) noissa cold approacheissa yleisin pakki on "minulla on jo joku" vaikka ei oikeasti olisikaan, joten jos tuo saa lopettamaan niin silloin useimmiten lopetat sinkun iskemisen

D) osa noista on paskatestejä eli "minulla on jo poikakaveri" testiin oikea vastaus saattaisi olla esim. "no minusta saisitkin mieskaverin", tms.

Yleisin ja varmaan toimivinkin neuvo nykyään on "assume attraction" - eli kun uskot toisen olevan jo valmiiksi kiinnostunut sinusta, niin et edes ota niitä "en ole sinkku" tyylisiä läppiä tosissaan, vaan voit vastata jotain "en mäkään, olemme siis samassa veneessä", tms.

Jos taas lähestymisen kokee vain sellaisena kuin sen tarkistamisen onko vessa varattu, niin miksi lähestyä, koska jos se on se mikä toisessa eniten kiinnostaa niin melko vähän silloin kiinnostaa.

Useimmat suhtautuu melko neutraalisti ihmiselämän keskeyttämiseen eli aborttiin, mutta kahden ihmisen suhteen keskeyttäminen tai edes sellaisella mahdollisuudella kisuttelu on sitten jokin maailman tulipunaisin vaate.
Siis mitä helvettiä.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 274
Suosittelen uskomaan, kun nainen ilmaisee ettei mahdollisuuksia ole.
Joo, ollut tapana kyllä. Kunhan tiedustelin onko tuollainen paskatestausskenaario mahdollinen/todennäköisempi tilanteessa kuin toisessa. Asia mikä ei jollain toimi voinee toimia toisella (lookin good Susan)? :)
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Joo, ollut tapana kyllä. Kunhan tiedustelin onko tuollainen paskatestausskenaario mahdollinen/todennäköisempi tilanteessa kuin toisessa. Asia mikä ei jollain toimi voinee toimia toisella (lookin good Susan)? :)

Miksi kukaan "paskatestaisi" täysin tuntematonta tyyppiä, ja toisaalta miksi ihmeessä haluaisit olla tekemisissä tuollaisen testailijan kanssa.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 274
Miksi kukaan "paskatestaisi" täysin tuntematonta tyyppiä, ja toisaalta miksi ihmeessä haluaisit olla tekemisissä tuollaisen testailijan kanssa.
No siinä viestissähän sen sanoin, ei haluta että playeri luulee itsestään liikoja vaikka itseä kiinnostaisikin? Miksi naiset nyt ylipäätään temppuilevat, heittelevät ladattuja kysymyksiä ja mitä lie?

E. kai noissa iskukuvioissa eniten se ulkonäkö kiinnostaa ja luonteella ei nyt väliä jos "suhdekin" kestää sen yhden illan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 066
Pisteitä vanhanaikaiselle suosittelulle, eli joku tai jotkut suosittelee jotain henkilöä. Sattumalta vain kävi niin ja tosi hyvinhän tuo on alkanut. Äsken vain sitten luin tämän:

Vaikutat hieman siltä, että osaat herätellä tunteita ja jutella naisille silleen että ne saa syttymään
Ja tuo liittyy siihen, että netissä tai suosittelulla kummassakin tapauksessa joutuu aluksi kirjoittelemaan romanttisia juttuja ym. höpötyksiä ja siinä ei olekaan mitään ongelmaa. Mutta sitten viimeistään treffeillä molemmat tai toinen huomaa, että ei ole mitään yhteistä.
Eli parhaimmaksi vaihtoehdoksi jää varmaan sitten baarit :D

Nyt oli vain todella kova kynnys alkaa kirjoittelemaan, koska suosittelulla kumpikin on tai voi olla tavallaan toisille tuttuja jo ennestään. Lisäksi suosittelija saattaa vain vihjata, että joku olisi jossain vapaa ja täytyi sitä sitten pari kuukautta selvittää ja pohtia.
Pitihän se sitten kirjoittaa ja tällä kertaa tehtiinkin toisin, ei mennäkään kahville vaan leffaan. Yhtä vaikeaa se silti on, lopulta kuitenkin treffeillä ratkaisee ne samat asiat.

Itsekin voisi helposti suositella jollekin kauniita vapaita naisia ja varmaan kuka muukin tahansa voisi tehdä samoin. Siinä on vain se ero, että he eivät yleensä ole missään deittisivustoilla, vaan ovat aina vain kauniita, todella mukavia ja vapaita :D
Tietysti heillä varmaan on kovat vaatimukset, mutta sitäkään ei voi tietää. Sitä vain ei kehtaa koskaan mennä kysymään lähtisikö joku heistä vaikkapa kahville. Voisi ehkä harkita kirjoittamista viestillä, mutta sekin on tutuille ihmisille erittäin vaikeaa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
299
Nyt kun on ollut toi Goldi käytössä 3 vkoa tarjoushinnalla 13€, Tinder heittelee ilmoitusta, että päivitä Platinumiin vain 6€/kk? Ei mitään sen kummempaa infoa. Päivittääköhän toi nyt platinumiksi viimeiselle viikolle vai saakohan tosiaan tolla hinnalla tästä päivästä eteenpäin kuukaudeksi ton?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Taas päästään siihen miksi kannattaa nähdä asap. Tuossa liki pari viikkoa mimmin kanssa chattailin ja erinäisten syiden sekä menojen takia ei nyt sitte lähdetty pikaiselle kahveille vaan mielummin ajatuksella näkeminen. Livenä ei sitten ollut sellaista energiaa ja yhteyttä. Toki toimeen tuli ja keskusteluja sai, mutta kaikki se mikä voisi kuulua ns. parisuhteeseen puuttui :D Se jäi sitten siihen.

Vähä taas passiivinen tuossa treffailun saralla. Se kausi ko ei vaan aina jaksa aloittaa alusta. Kyllästyttää :D
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
226
Taas päästään siihen miksi kannattaa nähdä asap. Tuossa liki pari viikkoa mimmin kanssa chattailin ja erinäisten syiden sekä menojen takia ei nyt sitte lähdetty pikaiselle kahveille vaan mielummin ajatuksella näkeminen. Livenä ei sitten ollut sellaista energiaa ja yhteyttä. Toki toimeen tuli ja keskusteluja sai, mutta kaikki se mikä voisi kuulua ns. parisuhteeseen puuttui :D Se jäi sitten siihen.

Vähä taas passiivinen tuossa treffailun saralla. Se kausi ko ei vaan aina jaksa aloittaa alusta. Kyllästyttää :D
Näissähän monesti käy niin että itse alkaa tahtomattaan luomaan mielikuvia toisesta ihmisestä, ja yleensä se on yläkanttiin kun taustalla on toiveajattelua että toinen olisi sellainen ja sellainen. Ruudun välityksellä kun keskustellaan, ei se anna oikeaa kuvaa, aina. Tässä tosin on myös vaarana jos toisesta tulee ruudun välityksellä huonot fibat, niin skipataan vaikka totuus voisi olla kasvotusten toisenlainen.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
324
Tulipa itse laitettua tämä tinder pitkästä aikaa tulille. Saa nähdä, että miten tällä kertaa onnistaa.

Mietityttää, että pitäisikö ostaa tuo tinder plus, niin ei olisi tuota rajaa tykkäyksien määrässä. Mutta toisaalta voi olla, että silloin tulee vain pelattua potentiaaliset matchit nopeammin läpi, ja hyöty jää lopulta aika pieneksi. Ehkä jos olisi vähän halvempi, mutta tuo 9€/viikko hinta tuntuu vähän tyyriiltä tällaisesta lystistä. Gold sitten vielä kalliimpi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Tulipa itse laitettua tämä tinder pitkästä aikaa tulille. Saa nähdä, että miten tällä kertaa onnistaa.

Mietityttää, että pitäisikö ostaa tuo tinder plus, niin ei olisi tuota rajaa tykkäyksien määrässä. Mutta toisaalta voi olla, että silloin tulee vain pelattua potentiaaliset matchit nopeammin läpi, ja hyöty jää lopulta aika pieneksi. Ehkä jos olisi vähän halvempi, mutta tuo 9€/viikko hinta tuntuu vähän tyyriiltä tällaisesta lystistä. Gold sitten vielä kalliimpi.
All in or nothing on mun motto. Eli joko ilmainen tai Platinum. Jos ostat Tinderin omalta sivulta etkä play/app kaupasta niin sen saa jollai 25€.

Tinder joskus mainostaa Goldia puoleen hintaan, johon voi olla hyvä tarttua.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Näissähän monesti käy niin että itse alkaa tahtomattaan luomaan mielikuvia toisesta ihmisestä, ja yleensä se on yläkanttiin kun taustalla on toiveajattelua että toinen olisi sellainen ja sellainen. Ruudun välityksellä kun keskustellaan, ei se anna oikeaa kuvaa, aina. Tässä tosin on myös vaarana jos toisesta tulee ruudun välityksellä huonot fibat, niin skipataan vaikka totuus voisi olla kasvotusten toisenlainen.
Mun yks naispuolinen kaveri on tällänen, joka useimmiten pettyy livenä ku on luotu jo miesmalli mielessään :D Mä en itse luo mitää mielikuvia ennakkoon joka tuo aina sen ”näe toinen sellaisena kuin on” asetelman.

Mut jos ei vaa ole kipinää/yhteyttä, ei siitä mitään synny.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
324
All in or nothing on mun motto. Eli joko ilmainen tai Platinum. Jos ostat Tinderin omalta sivulta etkä play/app kaupasta niin sen saa jollai 25€.

Tinder joskus mainostaa Goldia puoleen hintaan, johon voi olla hyvä tarttua.
Jaa, tarjoaakohan se sitten kalliimpaa hintaa tuon sovelluksen kautta? Ota nyt tuostakin selvää.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
319
Lähinnä vaan tänäpäivänä jos kuulen miehen tai naisen tekevän jotain "vaatimuksia" pituuden suhteen niin ainakin itselle ensimmäinen ajatus on miten helvetin pinnallisia jotkut voi olla.
Pinnallisia? Joo, ehkä, todellakin. Mutta sellaisia aika moni sitten on koska todella monelle naiselle miehen pituudella tuntuu olevan merkitystä.


Urheilullinen ulkonäkö ja pitkä mies on toki aina "etulyöntiasemassa" jos vertaa samoilla spekseillä pelaavaan lyhyempään mieheen. Kyseessä on kuulemma miehekkäämpi kokonaisolemus ja "on helpompi olla ylpeä pitkästä miehestä". Näin olen kuullut sanottavan, kun on ollut aiheesta puhetta. Hauskaahan tässä myös se, että jotkut 150-160cm naisetkin ettii 180+ miehiä. :sgiggle:
Lyhyet miehet laitetaan taistelukouluihin ja laitetaan vastakkainasettelu pitkiä vastaan. Tässä tarvitaan terminaattorin omainen swaippaus :tup: Lyhyet miehet kuolee pian sukupuuttoon!

Mutta joo siis ymmärrän kyllä pienen pituuseron kohdalla, mut tuo on jo aika överi.

Entä jos mies on 175cm mutta muuten täydellinen? Mittanauhamitat toisil treffeil ja olet liian lyhyt -toteamus.
Musta tuntuu että lyhyille naisille se iso pituusero on vielä tärkeämpää kuin pitkille. Tai, miehen riittävä/hyvä pituus riippuu vain vähän naisen pituudesta. Tosin mistäs oikeasti tietäisin. :cigarbeye:

150 cm nainen ja 160 cm mies

170 cm nainen ja 180 cm mies

Kumpi suhde syttyy helpommin?
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
324
Nykyään tuossa tinderissä on näköjään ihan erillinen kohta pituudelle profiilissa. Laitoin nyt sitten itse siihen ihan suoraan. Pituutta vähän alta 180, jos ei jollekkin kelpaa niin sitten ei kelpaa, ei ainakaan tule pettymyksiä tuon osalta mahdollisessa livetapaamisessa :cigar:

Ymmärrän kyllä, että suurin osa naisista haluaa ensisijaisesti pidemmän miehen. Ehkä nämä kuitenkin vähän huvittavia, missä vaaditaan että pituuseroa pitäisi olla joku 30+ cm
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 762
Viestejä
4 218 966
Jäsenet
71 125
Uusin jäsen
FeelsSadBoi

Hinta.fi

Ylös Bottom