- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 372
Itsehän avasin kauden ja ajoin töihin 12. päivä, sen jälkeen ollut hiljaisempaaEnsiviikko näyttää siltä että voisi ajokauden aloittaa. Rupee oleen jo yli +10 asteen lämpötiloja iltapäivisin.
Itsehän avasin kauden ja ajoin töihin 12. päivä, sen jälkeen ollut hiljaisempaaEnsiviikko näyttää siltä että voisi ajokauden aloittaa. Rupee oleen jo yli +10 asteen lämpötiloja iltapäivisin.
Kunnioitettavat kilometrit!Tänään se kevät sitten oikeasti alkoi, kun otin myös Hayabusan ulos, vaivaiset 153tkm sen mittarissa joten kaipa tuo kestää seuraavatkin 16 vuotta (vm. 2008, ollut minulla vuodesta 2010 ja ostin sen kun sillä oli ajettu 9995km). On muuten vallan mukavaa ajella kummallakin, mutta ovat hyvin, hyvin erilaisia kokemuksia. Vielä kun joskus löytyisi hyväkuntoinen eikä ihan kivikautinen Suzuki DR650 tai 800 isotohtori niin pääsisi erämaahankin kaatuilemaan. Kevät nyt, vappuja motoristeille vaan!
PS1. Tuo sininen kaari lienee aurinkoheijastuma linssissä tms.
PS2. Tiedän että talo kaipaa julkisivuehostusta. Teen sit joskus eläkkeellä, ehkä.
Mykistävät kilsat kyllä susukissa ja mikä parasta, eivät todellakaan näy kuvassa. Tässähän tuntuu oma vasta sitten sisäänajetulta (60tkm). Ilmeisesti ei ole jouduttu suurempia koskaan tekemään? No, onhan ne siellä japaniassa sen 25 vuotta kyseisen koneen kanssa puuhailleet, niin varmaankin lastentaudit taitaa puuttuaTänään se kevät sitten oikeasti alkoi, kun otin myös Hayabusan ulos, vaivaiset 153tkm sen mittarissa joten kaipa tuo kestää seuraavatkin 16 vuotta (vm. 2008, ollut minulla vuodesta 2010 ja ostin sen kun sillä oli ajettu 9995km). On muuten vallan mukavaa ajella kummallakin, mutta ovat hyvin, hyvin erilaisia kokemuksia. Vielä kun joskus löytyisi hyväkuntoinen eikä ihan kivikautinen Suzuki DR650 tai 800 isotohtori niin pääsisi erämaahankin kaatuilemaan. Kevät nyt, vappuja motoristeille vaan!
PS1. Tuo sininen kaari lienee aurinkoheijastuma linssissä tms.
PS2. Tiedän että talo kaipaa julkisivuehostusta. Teen sit joskus eläkkeellä, ehkä.
Ei mitään suurempia, edes venttiilivälyksiä ei ole tarvinnut säätää, ovat aina spekseissä kun mitataan. Öljyä ei syö juuri yhtään. Kulumien ja tärinän tuomia sähkövikoja on toki ollut, jokunen vuosi sitten alkoi sammumaan kun stongaa käänsi ääriasentoon. Uutta virtalukkoa ehjine johtoineen tilalle ja sen jälkeen toimi taas (ajoneston sirut piti siirtää vanhasta avaimesta uuteen). Ja pari vuotta sitten kytkin ei enää irroittanut, ilmeni että lohkon vasemmanpuoleinen etuhammasratasta peittävä koppa jossa hydrauliikka "kytkinpuikolle" oli haljennut ja fleksasi kun kytkintä painoi. Muuten tietenkin peruskulumaa; kytkinlevyjä, jarrupaloja, laakereita yms. saa vaihdella, ja kerran noin 120tkm kohdalla etupumppujen stefat meni. Vaihdoin samalla etujarrulevyt kun keula oli muutenkin purettu.Mykistävät kilsat kyllä susukissa ja mikä parasta, eivät todellakaan näy kuvassa. Tässähän tuntuu oma vasta sitten sisäänajetulta (60tkm). Ilmeisesti ei ole jouduttu suurempia koskaan tekemään? No, onhan ne siellä japaniassa sen 25 vuotta kyseisen koneen kanssa puuhailleet, niin varmaankin lastentaudit taitaa puuttua
Myyjä ei tule vastaan edes rahalla? Itse lähtisin pakulla tai ajaisin pois.Vinkkejä millä noudan pyörän vajaan 600km päästä? Auto löytyy ja kaksi kuljettajaa, mutta en haluaisi ajaa pyörää kotiin toiset 600km.
Ei peräkoukkua, mutta ehkä saisin lainaan auton josta koukku löytyy. Peräkärryäkään ei ole. Vuokrakärry, vuokrapaku, joku muu mikä? Ramppiakaan ei ole, mutta sellainen mahdollisesti löytyy kaverin tallilta lainaan.
Tämä on hyvä suunnitelma. Valitse joku pienehkö paikka matkalta niin mikäs sen mukavampaa kuin yöksi hotelliin ja tutustumaan alkuasukkaisiin. Aamulla sitten hyvän aamupalan jälkeen uusilla silmin jatkamaan.Hmm. Fiiliksistä kiinni, mutta luvasa lämmintä, joten bussilla sinne ja mopolla takaisin -ja jos ei 600km ajo kylmiltään himota niin katsoo välistä kivan taukoyöpaikan.
Jos lainaat kaverilta ramppia, niin ota lainaan myös mopoteline, helpottaa huomattavasti mopon sitomista. Puuilosta tms. saa halvalla kärryn lainaan.Vinkkejä millä noudan pyörän vajaan 600km päästä? Auto löytyy ja kaksi kuljettajaa, mutta en haluaisi ajaa pyörää kotiin toiset 600km.
Ei peräkoukkua, mutta ehkä saisin lainaan auton josta koukku löytyy. Peräkärryäkään ei ole. Vuokrakärry, vuokrapaku, joku muu mikä? Ramppiakaan ei ole, mutta sellainen mahdollisesti löytyy kaverin tallilta lainaan.
Iso virhe Pyörä kuin pyörä niin ei se kaksi päällä ajaminen mukavampaa ole kuin yksin. Lisäksi kun saa itse valita aikataulut ja mennä miten huvittaa.Kyllä se varmaan täytyy napata puoliso matkaan ja tehä tästä parin päivän reissu. Saa uuden pyörän ja sitä kuuluisaa laatuaikaa
Joo ei missään nimessä kaks päällä tollasta matkaa. Pitää mennä autolla paikalle ja napata kylkiäs romut auton kyytiin ja hypätä ite pyörän selkään. Puoliso saa sitten ajella autolla perässä.Iso virhe Pyörä kuin pyörä niin ei se kaksi päällä ajaminen mukavampaa ole kuin yksin. Lisäksi kun saa itse valita aikataulut ja mennä miten huvittaa.
Sarjassa "mikä vituttaa tänään?" [1] nyt tällainen: Huomasin torstaina että näyttääpä busan takarengas lötköltä tuossa pihalla, viimeksi sillä ajellessa ei mitään ongelmia. Boschin usb-ladattava [2] pumppu kiinni, paineet oli 0 bar. Avasin venttiilihatun, kiristin venttiiliä (oli hieman löysällä) ja täytin renkaan 3:een bariin. Takapyörä ilmaan sivutunkin [3] avulla, siinä pyörittelin ja tutkailin rengasta. Ei mitään naulaa, nastaa, tai muutakaan selkeätä merkkiä mistä/miksi olisi vuotanut. Lauantaina tsekkasin paineet uudelleen, 1 bar, eli kyllä se vuotaa jostain kuitenkin.
Vaihtoehdot:
- pyörä takaisin talliin ja nosturille, pyörä irti ja motonetistä jotku halvat ylivuotiset PilotRoad 4:set, ja rengaspajalle vaihtamaan (ärsyttävän työläs)
- vaahtomömmöä sisään ja ajelua kunnes molemmat renkaat muutenkin pitää vaihtaa, pintaa enää ehkä 30% ja hieman aaltoilevasti kuluneet Mez Z8 Roadtecit (halvin mutta ehkä epävarmin kun rengasvaahdoista on hieman vaihtelevia kokemuksia)
- ilmaa renkaaseen, täysillä parasta toivoen lähipajalle 10km päässä ja alta-alle vaihto odottaessa (kallis)
Minkä vaihtoehdon arvon raati noista valitsisi; hinta vs. työmäärä vs. epävarmuus?
Hyvää tässä sentään on että renkaat tosiaan on loppupäässä käyttöikää. Olen joskus ajanut tietyömaan kohdalla 400km ajetun uuden takarenkaan naulaan, eikä ollut korjattavissa kun meni vinottain ja rikkoi rengasrunkoa. Silloin otti kyllä pannuun enemmänkin. Onneksi sentään kakkosrätkä toimii.
[1] Tiedän että yleisissä keskusteluissa on sama aihe, mutta tämä on sen verran motospecifistä vitutusta ajokauden alkuun että en sinne viittinyt avautua
[2] Bosch Easypump, vahva suositus matkalle mukaan
[3] Takaboksissa aina mukana, kun busaan ei saa edes lisävarusteena keskiseisontatukea, helpottaa mm. ketjun rasvausta huomattavasti
Erittäin hyvä idea, vaikkei vielä koskaan ole missään ajoneuvossa tullut sellainen tarpeeseen. Kiitos! Eipähän maksa paljoa kokeilla.Vaihda se venttiili, jospa se onkin syyllinen.
Joo sama paikkasetti satulan alla minullakin, EA-pakkauksen lisäksi. Ei vaan auta jos ei löydä sitä saakelin vuotokohtaa alunperinkään .Tuollainenkin on kulkenut takapaukussa mukana. DZ Hardware MP-renkaan paikkaussarja | Motonet Oy
Ja 10 varapatruunaa ostettuna. Kahdella patruunalla sai 160:een takaseen sen verran painetta, että pääsi paikkauksen jälkeen nilkuttamaan huoltikselle.
Rakennuspaljusta tai pulkasta rakentaa ison altaan jossa saippuavettä ja nostaa siihen uimaan renkaan ja pyörittelee rengasta niin luulisi kuplivan jossain kohtaa.Joo sama paikkasetti satulan alla minullakin, EA-pakkauksen lisäksi. Ei vaan auta jos ei löydä sitä saakelin vuotokohtaa alunperinkään .
Tai sitten esim:Rakennuspaljusta tai pulkasta rakentaa ison altaan jossa saippuavettä ja nostaa siihen uimaan renkaan ja pyörittelee rengasta niin luulisi kuplivan jossain kohtaa.