Mitä softaa uuteen koneeseen

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
8
Olen tilannut juuri osat saksasta ja pitäisi tulla n.2 viikossa. Mitä softaa kannattaa ladata itse kasatulle pelikoneelle?(virustorjunnat,(?) hwmonitor tapaisiet yms.) Käyttikseksi tulee win10
specsit:

i5 6500,rx 480 8gb, 16gb ddr4, Gigabyte ga-b150-hd3p, 128gb intenso top III ja 2tb hhd

Itse olen suunnitellut ainakin: hwmonitor, ccleaner ja msi afterburner.

Puuttuuko mitään tärkeää tai hyödyllistä? Ainahan saa ehdottaa.:comp:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Aika ympäripyöreä kysymysasettelu.

Kannattaa aloittaa varmaan ainakin sopivan selaimen lataamisella. Palomuuria ja virustentorjuntaa ei taida erikseen varsinaisesti tarvita Windows 10:ssä, mutta jos jotain erillistä tahtoo, niin ne kannattaa myös hankkia kärkipäässä. Virustentorjuntaohjelmistoista minulla on hyviä kokemuksia ainakin Pandasta ja Avastista, joskin Avast yrittää liikaa tuputtaa maksullisia versioita. Oletettavasti myös Steam on aika olennainen, ja selaimesta ja käyttötottumuksista riippuen myös Flash voi olla hyödyllinen. Päivitykset kannattaa asentaa. Kaikki muu alkaakin sitten riippua siitä, mitä teet koneella. Todennäköisesti LibreOffice voisi olla hyvä veto, mutta eipä sillekään välttämättä ole kaikilla käyttöä.

Tämä ketju auttanee lisää.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
8
Aika ympäripyöreä kysymysasettelu.

Kannattaa aloittaa varmaan ainakin sopivan selaimen lataamisella. Palomuuria ja virustentorjuntaa ei taida erikseen varsinaisesti tarvita Windows 10:ssä, mutta jos jotain erillistä tahtoo, niin ne kannattaa myös hankkia kärkipäässä. Virustentorjuntaohjelmistoista minulla on hyviä kokemuksia ainakin Pandasta ja Avastista, joskin Avast yrittää liikaa tuputtaa maksullisia versioita. Oletettavasti myös Steam on aika olennainen, ja selaimesta ja käyttötottumuksista riippuen myös Flash voi olla hyödyllinen. Päivitykset kannattaa asentaa. Kaikki muu alkaakin sitten riippua siitä, mitä teet koneella. Todennäköisesti LibreOffice voisi olla hyvä veto, mutta eipä sillekään välttämättä ole kaikilla käyttöä.
Joo siis kyllä mä steamin ja kaikki nää ohjelmat asennan hain tässä enemmän juuri tuontyyppisiä ohjelmia mitä tuossa linkkaamassasasi ketjussa on. Chromen asennan myös mutta unohdin mainita ton tossa aloituksessa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Joku salasanojen muistamista/tallentamista helpottava ohjelma, esim KeePass tjsp. Saa helposti erilaiset salasanat joka sivulle.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Suosittelen ostoa muualta kuin liikkeestä. Ainakin Gigantissa kauppaavat kaikkea paskaa kylkeen. Eikä eroon myyjästä pääse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Suosittelen ostoa muualta kuin liikkeestä. Ainakin Gigantissa kauppaavat kaikkea paskaa kylkeen. Eikä eroon myyjästä pääse.
Ihan mielenkiinnosta: mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaisen viestin? Puhut kyllä asiaa, mutta aloitusviestissä ensimmäinen lause alkaa sanoin "Olen tilannut juuri osat saksasta", joten neuvo menee vähän hukkaan. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Ainakin Catalystit kannattaa asennella. Ehkä myös ristiriitaisia tunteita Windows 10 keskuudessa herättävät Intel Chipset -ajurit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 828
Viestejä
4 242 610
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom