Mikä auto minulle?

Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 672
Siitä tulee kyllä ihan oma projekti elämään ja tuskin pääset kovin halvalla per km. Ei tee hyvää lähinnä seisotella.
Laittaisin kyllä sen koukun käyttöautoon, jos vaan mahdollisuus on.

Eiköhän se muuten kannata joku lompakolle sopiva bensa olla.

Ei valitettavasti saa käyttikseen ainakaan riittävällä vetomassalla. Edellinenkin oli sellainen ettei ollut niin luulen että historia kertoo tulevaisuuden omalla kohdalla :D

Tollanen vanhempi RAV4 olis varmaan passeli. Katsoin että kaskollakin vakuutus jäisi alle 500€/v mikä on omaan korvaan kohtuullinen verrattuna muihin peleihin.

Paras vaihtoehto tietenkin olisi jos saisi nopeasti vuokrapelin alle päiväksi, mutta se ei onnistu nopeasti eikä kätevästi maalla.

Eihän sitä dieselveroa makseta seisonta ajalta.
Ei toki maksetakaan, mutta aina ylimääräistä hommaa poistelu ja takaisin otto. Mieluiten sen välttäisi jos mahdollista.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
92
Ei valitettavasti saa käyttikseen ainakaan riittävällä vetomassalla. Edellinenkin oli sellainen ettei ollut niin luulen että historia kertoo tulevaisuuden omalla kohdalla :D

Tollanen vanhempi RAV4 olis varmaan passeli. Katsoin että kaskollakin vakuutus jäisi alle 500€/v mikä on omaan korvaan kohtuullinen verrattuna muihin peleihin.

Paras vaihtoehto tietenkin olisi jos saisi nopeasti vuokrapelin alle päiväksi, mutta se ei onnistu nopeasti eikä kätevästi maalla.



Ei toki maksetakaan, mutta aina ylimääräistä hommaa poistelu ja takaisin otto. Mieluiten sen välttäisi jos mahdollista.
Eihän sun kannata millään järjellä pitää autoa liikenteessä koko vuotta, jos se on 2-3 kertaa käytössä muutaman pidemmän reissun. Taitaa hävitä kulutuksessa plugarilla sen mitä dieselvero olisi niiltä päiviltä kun auto on liikenteessä.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 523
Suosituksia suv-mallisesta autosta. Mielellään bensamalli,kun ei oo noita latauspisteitä lähellä ja kotona ei sulakkeet piisaa lataukseen. Hintaluokka voisi olla 45k.
Hmmm... :hmm:

Lähdetääs nyt ensin siitä liikkeelle, että mikä sulla on pääsulakekoko (25A?) ja oletko selvillä paljonko sulla on kuormaa siinä päällä ja minkälaista, että "ei riitä?" Kun ei sitä lataamista kotonakaan tarvi aina heti ajatella 11kW tai ei mitään kahtiajaolla.

Mitsubishi Outlander raakavedokseba, mutta vastaa tarkentaviin ensin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 522
Hmmm... :hmm:

Lähdetääs nyt ensin siitä liikkeelle, että mikä sulla on pääsulakekoko (25A?) ja oletko selvillä paljonko sulla on kuormaa siinä päällä ja minkälaista, että "ei riitä?" Kun ei sitä lataamista kotonakaan tarvi aina heti ajatella 11kW tai ei mitään kahtiajaolla.

Mitsubishi Outlander raakavedokseba, mutta vastaa tarkentaviin ensin.
Joo, 3x25, mutta perässä on 1-vaihe ilmavesilämpöpumppu. Toi mitsu olisi ihan muuten omaan käyttöönsopiva. Mites muuten toi eclipse cross? Eikös se ole aikalailla samalla tekniikalla.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 523
Paljonko sulle tulee ajoa päivässä? En näe mitenkään mahdottomana jos otat esim Elli ID charger Pro laturin kuormanvalvonnalla, maksaa sen ~240€ niin hyvin menis joku Bz4X - Enyaq käytettynä tai uutena, hinnat kenties vieläkin elää syksyyn mennessä.

Eclipse taitaa olla kevytversio Outlanderista, joku enemmän tutustunut kaiketi tarkentaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 522
Paljonko sulle tulee ajoa päivässä? En näe mitenkään mahdottomana jos otat esim Elli ID charger Pro laturin kuormanvalvonnalla, maksaa sen ~240€ niin hyvin menis joku Bz4X - Enyaq käytettynä tai uutena, hinnat kenties vieläkin elää syksyyn mennessä.

Eclipse taitaa olla kevytversio Outlanderista, joku enemmän tutustunut kaiketi tarkentaa.
Ei paljon, tollaset 8tkm vuosi. Suurin osa lyhyttä ajoa, niin siihen toi sähköauto varmaan kävis parhaiten. Tota enyakkia ja id5:sta on tullut jonkun verran katottua. Voishan ton sähkökeskuksen päivittää isommaksi (toi ilmavesilämpöpumppu oikeastaan edellyttäiskin sitä).
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
549
Ei toki maksetakaan, mutta aina ylimääräistä hommaa poistelu ja takaisin otto. Mieluiten sen välttäisi jos mahdollista.
Tämähän on tehtävissä muutamassa minuutissa Traficomin webbipalvelun kautta? Eiköhän se olisi vaivoista pienimmästä päästä tässä projektissa. Kuten tuossa aiemminkin todettiin, niin eihän tuota liikennekäytössä kannata pitää kuin osan vuodesta, vaikka kiesi kulkisi pyhällä hengellä.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
829
Ei paljon, tollaset 8tkm vuosi. Suurin osa lyhyttä ajoa, niin siihen toi sähköauto varmaan kävis parhaiten. Tota enyakkia ja id5:sta on tullut jonkun verran katottua. Voishan ton sähkökeskuksen päivittää isommaksi (toi ilmavesilämpöpumppu oikeastaan edellyttäiskin sitä).
Noilla ajoilla pärjäät hyvin nykyisellä liittymällä. Suko (16A) riittää hyvin jos päivittäiset ajot jää noin 200km pintaan. Toisaalta kilometrejä tulee niin vähän, että auton voimanlähteellä ei ole suurta taloudellista merkitystä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 672
Tämähän on tehtävissä muutamassa minuutissa Traficomin webbipalvelun kautta? Eiköhän se olisi vaivoista pienimmästä päästä tässä projektissa. Kuten tuossa aiemminkin todettiin, niin eihän tuota liikennekäytössä kannata pitää kuin osan vuodesta, vaikka kiesi kulkisi pyhällä hengellä.
Veivasin joku vuosi moottoripyörää niin on kyllä tuttu systeemi järjestelmähuoltoineen. Ei mahdoton tehtävä suinkaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 256
Ei valitettavasti saa käyttikseen ainakaan riittävällä vetomassalla. Edellinenkin oli sellainen ettei ollut niin luulen että historia kertoo tulevaisuuden omalla kohdalla :D

Tollanen vanhempi RAV4 olis varmaan passeli. Katsoin että kaskollakin vakuutus jäisi alle 500€/v mikä on omaan korvaan kohtuullinen verrattuna muihin peleihin.

Paras vaihtoehto tietenkin olisi jos saisi nopeasti vuokrapelin alle päiväksi, mutta se ei onnistu nopeasti eikä kätevästi maalla.



Ei toki maksetakaan, mutta aina ylimääräistä hommaa poistelu ja takaisin otto. Mieluiten sen välttäisi jos mahdollista.
Kyllä mä ostaisin näillä spekseillä jonkun priimakuntoisen T4 Transporterin 4x4 mallina, seisontaan siinä kohtaa kun ei tarvitse.
Mulla oli 4 vuotta sitten tarve kesällä pakettiautolla kun oli pari muuttoa. Ostin tuollaisen 1,9TDI T4:n jollain 3500e:llä (vajaavetoisen) ja kun muutot oli hoidettu, tuntui OKT:ssa olevan aina pakettiautolle jotain tarvetta. Alkuun oli ajatus myydä se sitten tarpeen loputtua pois.

En myy :D


Kilometrejä tulee vuodessa ehkä 1000-2000, mutta on ihan saakelisti mukavempaa kun on "vara"-auto ihan henkisenä tukena jos täällä skutsissa vaikka sattuu oma auto jättämään tielle. Lisäksi ei tarvitse tapella peräkärryn kanssa ja kun paku on seisonnassa suurimman osan vuodesta, on kulut verojen muodossa ehkä jotain kymppejä - max satasen pari. Ei tulisi mieleenkään lähteä plugaria ostamaan halpojen verojen takia, repiä sillä sitten peräkärryä 15l/100km kulutuksella.

Tuollaisessa ei ole mitään hajoavaa, varaosat etc ei maksa käytännössä mitään jos tarvitsee joskus jotain vaihtaa ja esim katkenneen takajousen vaihtoi varmaan vartissa ja työkaluina nyrkki ja kyrpä.
Jos haluaa henkilöautomaisemman, niin T5 on kyllä kaikin puolin mukavampi, mutta en ole saanut itselle perusteltua sitä 10 000e lisähintaa, mikä samassa kunnossa olevasta T5:stä pitäisi maksaa, varsinkin kun kilometrejä ei käytännössä tule juuri ollenkaan.

Se liikennekäyttöönotto ei hinnaltaan maksa käytännössä mitään (olematonta taustakohinaa auton kuluissa) ja kestää 15 sekuntia kaikkineen. Turha sitä on jännittää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 834
Viestejä
4 221 142
Jäsenet
71 127
Uusin jäsen
Longi33

Hinta.fi

Ylös Bottom