Kesärenkaat - yleisketju

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
528
No vajaa paine riippuu vanteen koosta.
Hyvä peukalosääntö on että vanteen tuumakoon muuttaa bareiksi
Eli siis 17” -> 2,7bar, 18” -> 2,8 bar
Itsellä 20” vanteet niin laitoin 3 bar
Tosin auto on 2700kg kokonaismassaltaan oleva SUV hyrbiri
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
109
Rengas- ja autovalmistajat eivät kovin mielellään suosittele korkeita rengaspaineita, sillä se heikentää ajomukavuutta. Yleisesti ottaen ylipaine on turvallisempi valinta kuin alipaine. Järkevyyden rajoissa ylipaineistettu rengas kuluttaa vähemmän polttoainetta, rengas kuluu tasaisemmin ja rengasrikon todennäköisyys pienenee.

Nimimerkillä yhden rengassatsin ennenaikaisesti pilannut, kun rengaspainemittari näytti 25 % yläkanttiin, rengaspaineet valittu automallin suosituspaineiden alarajalta eikä varmaan venttiileitäkään ollut vaihdettu kumienvaihdon yhteydessä. Jos venttiilit ei vuoda, mittarit on kalibroitu ja tiedostaa matalapaineisen renkaan niin hyvät kuin huonot puolet, niin ei muuta kuin pehmeillä renkailla tien päälle. :tup:

Matti Morri Keskisuomalaisessa sanoi:
Talviaikaan rengaspainetta tarvitaan enemmän kuin kesällä, samoin kuorman ollessa tavallista raskaampi. Siitä huolimatta moni ajaa liian alhaisilla rengaspaineilla, ajomukavuuden tai vaarallisten uskomuksien vuoksi. Nokian Renkaiden asiantuntija Matti Morri kumoaa monia rengaspaineisiin liittyviä myyttejä.

Onko pienemmällä rengaspaineella mukavampi ajaa?

– Mukavampi ehkä, mutta vaarallisempi. Vajaapaineinen rengas joustaa liikaa ja menee eteenpäin tiellä, kuin lastu laineilla. Tämä taitaa olla se kaikkein vaarallisin ajattelutapa, mitä tulee rengaspaineisiin. Ajoneuvon ja renkaiden valmistajat ovat syystä määritelleet suositellun rengaspainetason, jota ylläpitämällä rengas käyttäytyy myös ääritilanteissa turvallisesti, muistuttaa Matti Morri, Nokian Renkaiden teknisen asiakaspalvelun päällikkö.

Kuluttaako riittävä ilmanpaine renkaan keskipintaa?

– Vanhoissa ristikudosrenkaissa renkaan kulumismuotoa sai säädettyä rengaspaineilla, mutta siitä on jo yli 30 vuotta aikaa. Silti tämä myytti elää sitkeästi. Nykyaikaisen teräsvyörenkaan kulumismuotoon ei normaalilla painetasolla voi vaikuttaa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
182
Ensiauton, Corolla Touring Sports hybridfarkun, ensimmäinen rengashankinta edessä. Mites tää kannattaa hyvin kiireettömän ja tarkan markan miehen hoitaa? Tilaa netistä sopivat renkaat ja vie auton liikkeeseen asennusta varten? Olisko lisäksi suositella edullisempaa koon 225/45R17 kesärengasta, joka olis best bang for buck? Entä suosituksia kaupasta? Sava Intensaa suositeltiin aiemmin, mutta näytti olevan loppu ainakin parilla saitilla. Preferenssi olis taloudellisuus ja hiljaisuus, vaikka Corolla nyt äänekäs lähtökohtaisesti onkin. Kun parina kautena vaihtanut 16" kitkat takaisin 17" alkuperäisrenkaisiin tuntuu, että melu nousee huomattavasti.
Suosittelisin kyllä näitä Landsail /Sentury Qirin kumeja kokeilemaan. Ostettiin juuri tällaiset meidän kakkosautoon, joka on Fabia farkku, eli ei todellakaan mikään hiljainen premium-luokan auto ja eivät ole ollenkaan pahan kuuloiset. Vanhat vastaavt Bridgestonet olivat uutenakin äänekkäämmät...

Ja nyt muutaman sadan kilometrin kokemuksella vierinvastuskin on oikein ok, eli kulutuskin pysyy maltillisena.
 

kimmoko

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
550
Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
Suosittelisin kyllä näitä Landsail /Sentury Qirin kumeja kokeilemaan. Ostettiin juuri tällaiset meidän kakkosautoon, joka on Fabia farkku, eli ei todellakaan mikään hiljainen premium-luokan auto ja eivät ole ollenkaan pahan kuuloiset. Vanhat vastaavt Bridgestonet olivat uutenakin äänekkäämmät...

Ja nyt muutaman sadan kilometrin kokemuksella vierinvastuskin on oikein ok, eli kulutuskin pysyy maltillisena.
nää on kovia renkaita, mutta täällä yks jannu pilkkaa porukkaa kellä on näitä kiinankumeja :D se oli aika hauska kommentti siltä
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
621
nää on kovia renkaita, mutta täällä yks jannu pilkkaa porukkaa kellä on näitä kiinankumeja :D se oli aika hauska kommentti siltä
Onhan niissä ala-arvoisiakin. EI pitäis yleistää.
Olikohan se TM 2023 jossa Landsail yllätti olemalla neljäs tai jotain. Jos sillä jotain merkitystä on.
 

perusmies

Ihan perus
Tukijäsen
Liittynyt
10.06.2022
Viestejä
43
Onhan niissä ala-arvoisiakin. EI pitäis yleistää.
Olikohan se TM 2023 jossa Landsail yllätti olemalla neljäs tai jotain. Jos sillä jotain merkitystä on.
Nimenomaan näin. Eli löytyy kiinalaisista varmasti pommeja, mutta on sitten näitä ihan kelvollisiakin, mitä tällä palstalla on listailtu.
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
255
Olikohan se TM 2023 jossa Landsail yllätti olemalla neljäs tai jotain. Jos sillä jotain merkitystä on.
Tuokin yllätys piti sisällään "ajettavuuspuutteita", kuten ne ruottalaisten testit joissa sijoitukseksi on vakiintunut tokavika.

Kannattaa katsella mistä Landsailia ostaa, näissä hinnat tuntuu elävän vähän muita enemmän. Rengas24.com tarjoaa tuossa Corollan koossa 271€ rahteineen mikä on musta ok. Toki halvoista nettirenkaista saa tehtyä kalliit jos joutuu asennuksesta maksamaan maltaita.
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
Ensiauton, Corolla Touring Sports hybridfarkun, ensimmäinen rengashankinta edessä. Mites tää kannattaa hyvin kiireettömän ja tarkan markan miehen hoitaa? Tilaa netistä sopivat renkaat ja vie auton liikkeeseen asennusta varten? Olisko lisäksi suositella edullisempaa koon 225/45R17 kesärengasta, joka olis best bang for buck? Entä suosituksia kaupasta? Sava Intensaa suositeltiin aiemmin, mutta näytti olevan loppu ainakin parilla saitilla. Preferenssi olis taloudellisuus ja hiljaisuus, vaikka Corolla nyt äänekäs lähtökohtaisesti onkin. Kun parina kautena vaihtanut 16" kitkat takaisin 17" alkuperäisrenkaisiin tuntuu, että melu nousee huomattavasti.
Jos ei oo osto päätöstä vielä tehty ja hiljaisuus haussa renkaissa niin suosittelen ehdottomasti Falkenin FK520 tai Ziex ZE310 mallia. Ovat molemmat mallit todella hiljaisia renkaita ajossa ja ajomukavuus kohdillaan. Molempia malleja löytyy n. 90€ kieppeillä per rengas. Sit jos budjetti / kiinan rengasta niin ehdottaisin Sailun / Triangle / Event. Noita löytyy 60-70 euron haitarilla per rengas. Noi on kaikki kans ok renkaita, joilla pärjää hyvin.
 

perusmies

Ihan perus
Tukijäsen
Liittynyt
10.06.2022
Viestejä
43
Jos ei oo osto päätöstä vielä tehty ja hiljaisuus haussa renkaissa niin suosittelen ehdottomasti Falkenin FK520 tai Ziex ZE310 mallia. Ovat molemmat mallit todella hiljaisia renkaita ajossa ja ajomukavuus kohdillaan. Molempia malleja löytyy n. 90€ kieppeillä per rengas. Sit jos budjetti / kiinan rengasta niin ehdottaisin Sailun / Triangle / Event. Noita löytyy 60-70 euron haitarilla per rengas. Noi on kaikki kans ok renkaita, joilla pärjää hyvin.
- Mitenhän tuo Triangle vertautuu vaikka näihin kahteen muuhun budjettirenkaaseen hinnan ja pidon suhteen? Landsail Sentury Qirin 990, Linglong GreenMax HP010.

- Onko Trianglesta monta eri mallia ja minkälaisia testituloksia ne ovat saaneet? Motonet näyttäisi myyvän erityisesti tätä versiota: Triangle ReliaXTouring TE307, onko se hyvä?
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 361
Ihan yleisellä tasolla, mistä ominaisuudesta aletaan ensiksi tinkiä kun mennään huippurenkaista keskikastiin ja mistä sitten tingitään lisää kun mennään vielä halvempiin?
Onko mitään yleistä trendiä?
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
- Mitenhän tuo Triangle vertautuu vaikka näihin kahteen muuhun budjettirenkaaseen hinnan ja pidon suhteen? Landsail Sentury Qirin 990, Linglong GreenMax HP010.

- Onko Trianglesta monta eri mallia ja minkälaisia testituloksia ne ovat saaneet? Motonet näyttäisi myyvän erityisesti tätä versiota: Triangle ReliaXTouring TE307, onko se hyvä?
Viime vuoden keväänä/kesänä tuli euroopan markkinoille nuo TE307 ja TH202 (UHP-Rengas) mallit ja niitä nyt myydään. Itse olen todennut halvaksi ja hyväksi. Itsellä ajossa TH202 koossa 225/45R17 ja olen tykännyt. Hiljainen, halpa, pitävä ja pitoa löytyy myös märällä. Eipä sitä muuta kesärenkaalta kaipaa.

Noita uusimpia malleja en kyllä nyt äkkiseltään muista nähneeni missään julkisissa testeissä. Triangle on halvin tuosta kolmikosta koossa 225/45r17 alkaen 59,49€/rengas hobby hallista pidemmällä toimitusajalla. Renkaatalle löytyy 60,57€/rengas nopeammalla toimituksella kotiin tai palvelupisteeseen.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
420
Onko kokemuksia millä tavalla renkaan ohiajomelu vertautuu renkaan sisämeluun? Onko mitään korrelaatiota? Entä missä vaiheessa kuluminen ja kovettuminen alkavat vaikuttaa? (Pintaa noissa omissa nokialaisissa Hakka Greeneissä vielä 5+ mm ja ikää kumilla "vain" neljä vuotta.)

Olen tässä hieman pohtinut, kun kuuluu karmea humina pääkaupunkiseudun tiestöllä, ihan taajamassakin, mutta kun ykköstielle oli vedetty uutta asfalttia, niin oli kyllä yhtä juhlaa ajella kaistaviivojen puutteessa pudotettua rajoitusta 80 km/h. Suurin melun lähde oli varmaan vasenta kaistaa vanhaa asfalttia ohi vetäneen citymaasturin rengasmelu, ja sinänsä hauskaa, että yllättävän harvalla tuntui olevan kiire ohi, mutta toisaalta, mikäpä siinä hyvällä asfaltilla ajellessa...

Auttaako rengasliikkeen kumisetä vai onko ainoa vaihtoehto tehdä kansalaisaloite nastarenkaiden täyskiellosta?
 

perusmies

Ihan perus
Tukijäsen
Liittynyt
10.06.2022
Viestejä
43
Ei ole tietoa kysymkseesi, mutta omaan rengasmeluusi voit vaikuttaa ajamalla urien sijaan urien vieressä. Itselläni tämä on jo automaatio.

Katsopa, kun ne uran pohjat on rouhittu juurikin niillä nastoilla karheaksi. Ja siitä kun nousee urien pohjalta pois, vetää pikkuisen sivuun, niin asfaltti on lähes neitseellistä, hiljaista sileää pintaa.
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
Siinä ei renkaalla ole juuri merkitystä kun tarpeeksi rouhittu tie nastoilla, melu on joka kerta kova. Ei siinä muuta auta kun olla ajamatta urissa. Ja toisekseen kun pitkää pätkää ajaa päivästä toiseen niillä rouhituilla urilla niin saa olla rengas kaupoilla hieman useammin.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
420
Toki urissa ajelua olisi syytä välttää sateella ja miksei muutenkin, jottei urautuminen pahene. Mutta täkäläisillä liikennemäärillä tiet on kyllä karhennettu koko leveydeltään siten että reunaviivan nuolemisesta on meluongelmaan lähinnä marginaalista hyötyä. Kun ei ne nastarenkailijatkaan halua vesiliirtoon, kaikki ainakaan.
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
Tuokin on kyllä totta. Mut ei kesärenkaissa alle 5v vanhuus näy melussa mitenkään minusta. Saa rengas olla noin 7-10v vanha ja kovettunut, että alkaa tulla ylimääräistä melua.

Kyllähän sitä voi kokeilla laittamalla alle markkinoiden hiljaisemmat renkaat ja katsoa helpottaako. Onko muuten rengaskoko mikä millä ajelet? Sekin vaikuttaa meluun.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
420
Tuokin on kyllä totta. Mut ei kesärenkaissa alle 5v vanhuus näy melussa mitenkään minusta. Saa rengas olla noin 7-10v vanha ja kovettunut, että alkaa tulla ylimääräistä melua.

Kyllähän sitä voi kokeilla laittamalla alle markkinoiden hiljaisemmat renkaat ja katsoa helpottaako. Onko muuten rengaskoko mikä millä ajelet? Sekin vaikuttaa meluun.
14 tuumaa on niin retroa, että tietääkseni kukaan ei tarjoa SoundComfort tms. erikoishiljaisia renkaita. Mutta ei ole mitkään matalaprofiilinakit, nää kesärenkaat on nyt 175/70...
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
14 tuumaa on niin retroa, että tietääkseni kukaan ei tarjoa SoundComfort tms. erikoishiljaisia renkaita. Mutta ei ole mitkään matalaprofiilinakit, nää kesärenkaat on nyt 175/70...
Juu ei tarjoa, on niin retro koko nykypäivänä. Ja käsittääkseni kiinalainen Prinx on ainoa joka valmistaa tällä hetkellä edes tuohon kokoon EV renkaita, tosin ei taida olla edes euroopassa myytävänä ainakaan vielä.

70 on kyllä niin korkea profiili ettei sitä muuttamalla melu ainakaan paremmaksi mene. Sitten kun mennään <-45 profilisiin niin melussa on kyllä selkeä ero, kun vaihdetaan esim 40->55+
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
420
Ihan yleisellä tasolla, mistä ominaisuudesta aletaan ensiksi tinkiä kun mennään huippurenkaista keskikastiin ja mistä sitten tingitään lisää kun mennään vielä halvempiin?
Onko mitään yleistä trendiä?
Tasalaatuisuus? Laadunvalvontaan käytetty raha on menetettyä rahaa, jos ei ole erinomaista mainetta suojeltavana.

Noin muutoin arvaisin keskikastin tinkivän tasaisesti sieltä sun täältä. Ei tehdä tuotteita, jotka olisivat kalliita valmistaa tai jotka kilpailisivat liiaksi saman konsernin ykköstuotteiden kanssa, mutta ymmärretään renkaan olevan muutakin kuin musta, kuminen ja pyöreä sekä saadaan teknologiaa myös emobrändiltä. Kulutuskestävyydestä ei luultavasti tingitä, vaan se on usein jopa parempaa kuin testivoittajissa, koska asiakaskunta on kustannustietoista. (Listausta isoista valmistajista ja niiden suojateista: Subsidiary Brands of the Largest Tire Companies - TiresVote.com )

Halvimmilla merkeillä lienee sitten ongelmana, ettei niillä ole huippuvalmistajien tietotaitoa. Yhdessä olosuhteessa ja/tai muutamassa ominaisuudessa voidaan olla hyviä, mutta muilta osin tuote on heikko, kun ei osata yhdistää eri ominaisuuksia kompromissiksi. Esim. kesärenkaan märkäpito voi olla heikko kohta, vaikka kuivalla asfaltilla toimisikin hyvin.
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
Kyllä nykypäivänä kinukit alkaa olla lähellä, ellei jopa kohta samalla tasolla "premium" renkaiden kanssa kesärenkaissa etenkin. Testit valehtelee suuresti toisinaan.
Esim jos otetaan käsittelyyn tämä TM 2024 kesärengas testi niin premium merkeillä siellä oli suoraan tehtaalta renkaat ja sit taas Nexenin rengas taisi olla 2021 valmistettu.. eikä edes euroopassa vaan korean malli. Ei Nexen niin huono rengas ole kuten kyseinen testi antoi olettaa.

Isoilla valmistajilla on myös enemmän rahaa panostaa valmistukseen ja uskon myös että testeihin tehdään sitten hieman parempi rengas, joka kustantaa myös enemmän kuin tämä ns. normaalia produktio. Jotta päästään kärkisijoilla ja saadaan hyvää markkina naamaa.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
851
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
420
Kyllä nykypäivänä kinukit alkaa olla lähellä, ellei jopa kohta samalla tasolla "premium" renkaiden kanssa kesärenkaissa etenkin. Testit valehtelee suuresti toisinaan.
Esim jos otetaan käsittelyyn tämä TM 2024 kesärengas testi niin premium merkeillä siellä oli suoraan tehtaalta renkaat ja sit taas Nexenin rengas taisi olla 2021 valmistettu.. eikä edes euroopassa vaan korean malli. Ei Nexen niin huono rengas ole kuten kyseinen testi antoi olettaa.
Nexen ei ole kiinalainen eikä muutenkaan halpavalmistaja, vaan korealainen ja pikemminkin keskikastia. Monesti näiden Nexenien, Kumhojen, Savojen, Gislavedien ym. renkaat ovat ihan kelvollinen valinta keskivertoautoilijalle keskivertokoslaan, jos hinta sattuu kohdalleen. Sen sijaan ne Kärkkäisen ja Motonetin halvimmat kiinakumit jättäisin kyllä hyllyyn, ei niistä voi puhua samana päivänä premiumin kanssa, ei ainakaan ilman hyviä ja useasti toistettuja testituloksia.

Mitä tuohon Nexenin kumiin tulee, niin TM tykkää tosiaan vetää kotiinpäin rengastesteissä valitsemalla halparenkaaksi vähän mitä sattuu. Samaten jääpainotus talvirengastesteissä ja näin edelleen. Mutta eipä tuo Nexenin kumi ole menestynyt maailmallakaan kovin kummoisesti. Tosin yksi testivoitto sillä on, mutta muuten se on sijoittunut testeissä sijoille 5-17. Eli korkeintaan keskikastin rengas kyseessä tai jopa "kunnia-kiinalainen".


Isoilla valmistajilla on myös enemmän rahaa panostaa valmistukseen ja uskon myös että testeihin tehdään sitten hieman parempi rengas, joka kustantaa myös enemmän kuin tämä ns. normaalia produktio. Jotta päästään kärkisijoilla ja saadaan hyvää markkina naamaa.
Tästähän Nokian jäi kiinni. Mutta monet testaajat ilmoittavat hankkivansa testirenkaat samoista liikkeistä lippis ja aurinkolasit päässä kuin normaalitkin renkaiden ostajat (ja testaavansa niin, ettei testikuljettaja tiedä, mitä kumia auton alla pyörii testikierrosten aikana). Jokainen toki joutuu sitten arvioimaan tällaisen ilmoituksen luotettavuuden itse.
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
9
Siis ei ole ei Nexen halpa valmistaja tai kiinalainen ylipäätään. Pidin vaan esimerkkinä juurikin tuosta testistä tämän suuntaisia renkaita. Ilmaisin asian vaan vähän väärällä tavalla. Mutta kuten ilmaisit, keskikastia ja keskikastin kärkeä mitä rahalla voi saada. Panostavat tosin nykyään enemmän OE renkaisiin kun itse laatuun.

Mutta jos puhutaan kiinan kumeista niin ei Triangle, Sailun, Antares esimerkkinä kovin huonoja kesärenkaina ole. Ja kiina pyörää tulee vyörymään eurooppaa tulevina vuosina entistä halvempana kun korona vuosien +10k kontti hinnat saadaan taas <2020 tasolle
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
757
Michelin Primacy 4 +:t tuli alle. Ensimmäinen fiilis on hiljaisuus.
edit. pikkukoossa, 225, 50/17"
Mutta sitten luin TM:n rengastestin jossa huomasin että Michelineissä on vain 6,4mm kulutuspintaa uutena. Kun muissa 7-8mm
Paljonko uusissa Primacyissä oikeasti on pintaa ja onkohan eroa P4:n ja P4+:n välillä?

Itsellä on ollut käytössä P3 ja nyt P4 225/55R17-koossa (vapaaehtoisesti XL-kantavuudella) takavetoisessa autossa, eikä renkaiden ominaisuuksissa ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Vaikuttaisi siltä, että P4 olisi lähestymässä vaihtorajaa P3:a nopeammin: meni alle -21 elokuussa ja oli nyt "ehkä näillä vielä tämän kesän..."-kunnossa, kun P3 kesti 3,5 kautta.

Enpä itsekään ajatellut ostaa 6 mm -renkaita, ainakaan toistamiseen. Mikä olisi hyvä vaihtoehto Primacylle?

Itse liputan KE-kitkan puolesta tossa käytössä, ja sekin kannattaa valita sieltä parhaan jääpidon osastolta. Tullut tänä keväänäkin testattua, tuli lumimyrskyä aamuruuhkan aikaan ja seuraavalla viikolla +16 lämmintä, pidemmät työreissut sisäisempään maahan myös ok. Nastoja käytettäessä pysyvät merkittävästi paremmassa kunnossa ainakin jos joutuisi niillä sulilla teillä ajamaan.
KE-kitkat olisi hyvä ratkaisu välikeliin, kun lämpötila pyörii yksinumeroisissa lukemissa ja voi käydä satunnaisesti pakkasella: kun näyttää keväiseltä mutta takatalvi voi vielä yllättää. Ne välttävät kesäkelilläkin ihan eri tavalla kuin Nordic-kitkat. Nordicien pito-ongelmat sekä märällä ja kuivalla on ilmeisiä normaalissakin ajossa (esim. liikenneympyröissä) ja ne kuluvatkin nopeasti. Kahdet KE-kitkat olen ajanut kesärenkaina loppuun huomaamatta mitään erityistä heikkoutta.

KE-kitkoilla ei oikein ole asiaa täyteen talvikeliin mutta varsinkin tuoreella lumella ne toimivat jopa hyvin. Jääpitoakin niissä on, ei paljon mutta kuitenkin enemmän kuin kesärenkaassa. Liukkaallakin pärjää, jos ei ole paljon muuta liikennettä eikä jyrkkiä mäkiä mutta vilkkaassa liikenteessä jää kyllä tientukoksi.

Primacyistä on kyllä todettava, että ei, ne eivät ole talvirenkaat. Eivät sitten vähääkään, ei edes uutena. Ei, älä edes yritä.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
151
Ihan yleisellä tasolla, mistä ominaisuudesta aletaan ensiksi tinkiä kun mennään huippurenkaista keskikastiin ja mistä sitten tingitään lisää kun mennään vielä halvempiin?
Onko mitään yleistä trendiä?
Tyre reviews youtube-kanavalla nuo halvimmat renkaat on aina jarrutustesteissä häntäpäässä - etenkin märällä kelillä. Sitten kun rengaskaupoilla käyt niin noissa halvemmissa kumeissa on heikommat EU:n pakottamat polttoainetaloudellisuusluokitus-arvot. Eli renkaan pinta kuluu nopeammin ja niissä on isompi vierintävastus. Mutta ei poikkeusta sääntöön sillä Continentalhan on myös tunnettu pehmeistä ja nopeasti kuluvista kumeistaan, antaen kyllä hyvän ajotuntuman niillä.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 511
Suosittelisin kyllä näitä Landsail /Sentury Qirin kumeja kokeilemaan. Ostettiin juuri tällaiset meidän kakkosautoon, joka on Fabia farkku, eli ei todellakaan mikään hiljainen premium-luokan auto ja eivät ole ollenkaan pahan kuuloiset. Vanhat vastaavt Bridgestonet olivat uutenakin äänekkäämmät...

Ja nyt muutaman sadan kilometrin kokemuksella vierinvastuskin on oikein ok, eli kulutuskin pysyy maltillisena.
Ainoa huono puoli noissa on sadekelin ominaisuudet. Vertaus kalliimpiin Goodyear Eagle F1 renkaisiin ei ehkä ole reilu mutta on erokin huomattava. Pitää vaan ajella hitaammin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 779
Viestejä
4 219 434
Jäsenet
71 126
Uusin jäsen
tounej

Hinta.fi

Ylös Bottom