F1 Manager (pc, xbox, ps4,5)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fader
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, käynnistää SteamVR:n mutta onneksi sen saa napautettua pois sekunnissa.

Eka kisa takana, 5 h peliä vaati yhden kisan pelaaminen. Kuolettavan tylsää ollut tähän mennessä, jospa se siitä vielä. Kyllähän tuossa on sellaista realismia haettu, toivotaan että se ei vie peliltä pelin ominaisuuksia.

Yhtään jumia tai bugia ei tullut vastaan, kaikki sujui kuin rasvattu. Tai oikeastaan yksi, aika-ajoissa näkyy sektori- ja kierrosajoissa aina myös in- ja outlapin ajat. Ehkä se on noin reaalielämässä, mutta pelissä olisi perusteltua näyttää vain Flying Lap -ajat.
 
Tässä illalla ehtinyt ehkä viitisen kisaa pelaamaan. Haasia lähdetään nostamaan pohjamudista. Ei tosiaan mitään suuria ongelmia tullut vastaan, pelittänyt ihan hyvin (PS5). Aika-ajoissa ja kisoissa tulee käytettyä tuota kelausnappulaa aika ahkerasti. Toki sitten aina varikkokäynnit ja muut tiukat tilanteet mennään vähän tarkemmin. Ei kärsivällisyys riittäisi pelata normiajalla kokoajan.

Omaan mieleen saa säädettyä autoa ihan tarpeeksi harjoituksissa ja ennen kisoja. Sittenhän se on sitä perus osien kehitystä ja tilojen päivittämistä. Annoinkin jo Mickille potkut ja Piastrin palkkasin tilalle ja vähän muutakin henkilökuntaa vaihdellut. Vaihtoehtoja piisaa kyllä.
 
Eipä tämä vaan lähde toimimaan. Kaatuu aina "epilepsiavaroituksen" jälkeen Unreal Enginen virheruutuun. Kohta Steamin mukaan olen jo tunnin pelannut, vaikka en ole vielä päässyt edes päävalikkoon asti. Pitänee pyytää refund ja katsella sitten joskus uudestaan, kun ei mikään keino tunnu nyt auttavan. Näkyi olevan joillain muillakin samaa ongelmaa tuolla Frontierin Issue Trackerissä. Harmittaa kun oli ollut tarkoitus pyhittää tämä viikonloppu tällä pelille..

Edit: viimeisenä epätoivoisena tekona päivitin windowsin 11-versioon. Nyt ei käynnisty enää edes alkutekstit. Sehän meni hyvin :D
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tämä vaan lähde toimimaan. Kaatuu aina "epilepsiavaroituksen" jälkeen Unreal Enginen virheruutuun. Kohta Steamin mukaan olen jo tunnin pelannut, vaikka en ole vielä päässyt edes päävalikkoon asti. Pitänee pyytää refund ja katsella sitten joskus uudestaan, kun ei mikään keino tunnu nyt auttavan. Näkyi olevan joillain muillakin samaa ongelmaa tuolla Frontierin Issue Trackerissä. Harmittaa kun oli ollut tarkoitus pyhittää tämä viikonloppu tällä pelille..

Edit: viimeisenä epätoivoisena tekona päivitin windowsin 11-versioon. Nyt ei käynnisty enää edes alkutekstit. Sehän meni hyvin :D
Ikinä ei pitäis mitään peliä ennakkotilata nykypäivänä. :lol: Jään seurailemaan tätä jos saatte homman toimimaan niin ois kiva tietää onko tämä hyvä peli, aihe kyllä kiinnostaa.
 
Hyvin toi ainaki mulla toimii, kerenny vast 2 kisaa pelaa mut suurin ongelma on varmaa aikaajossa ruuhkat, ei widescreen tukea, sc ei unlappaa ja drs junat kisassa. Yhtä paikkojen vaihtelua vaan koko kisan
 
Hieman outoja siis bugeja tai unohduksia. Vedin tuossa harjoituksissa intereillä täysin kuivalla kelillä selkeästi nopeimman kierroksen. Oma tiimikaverikin hävisi reippaasti softeilla. Eli vähän hätäinen julkaisu ja toivottavasti tulee sitten virallisena julkaisupäivänä joku isompi patch korjaamaan selkeitä ongelmia. Siis ainakin itsellä kisat on liian kaukana siitä mitä ne on oikeasti siis tasoerot, renkaiden erot etc. on olemattomat. Vaikka esim. softeilla nyt pitäisi päästä hardeja vastaan karkuun missä tahansa tilanteessa mutta ei. Välillä hardit vetää kovempaa kuluneenakin. Ja nyt testaillut noita saderenkaita kuivalla kelillä niin ne kestää yhtä pitkään kuin mediumit ja ovat nopeita. Tai sitten mun savessa on jotain vikaa.
 
Oha tässä jotai hassuja bugeja, melkosta kyytiä painavat Williamsilla Bahrainin testeissä ja silti vauhdin puolesta toiseksi hitaimpia. :confused:
Annoin Latifille heti kenkää ja palkkasin Niko Karin tilalle, ei ollu kovin hyvä veto kun Kari jäi kisassa jo ekan kierroksen jälkeen Albonille 4 sekuntia. :D

unknown.png
 
Oma vaikutelma myös, että renkaita ei ole mallinnettu oikein. Seosten väliset erot liian pieniä, mutta toisaalta joissakin radoilla tietyissä olosuhteissahan tällä kaudella on kovemmat renkaat olleet nopeampia kuin pehmeät. Toki kyse voi olla siitä, ettei koviin saada tarpeeksi lämpöä. Jotenkin tuntuu että myöskään rengaskuluma ei vaikuta suorituskykyynkään paljoa.

Toivottavasti tämä on vain oma ensifiilis, koska F1:ssä renkaat on kyllä aivan kaikki kaikessa, ja pitäisi olla pelissäkin parhaiten mallinnettu.
 
Tuntuu että lämpiää liian nopeasti ainakin kuskien mielestä. Mutta toivottavasti tulee päivityksiä juuri renkaisiin. Vesisade, sc etc toimii suht. Ok. Pitoa vaan sateella slickseillä aavistus ehkä liikaa.
 
Mukavasti tehty tuo renkaiden lämpötila, kun on vain näkyvillä lämpötila asteina ja sitten radioliikennekommentit. Minä, joka en tiedä mitä noiden renkaiden lämpötila oikeissa formuloissa on, joudun oikeasti miettimään/opettelemaan niitä rajoja. Toki tiesin että 70 asteeseen saa vaan esilämmittää, ja nyt näen että ajossa pyörivät jossain 100-150 asteen välissä. Tuokin ois voitu pilata näyttämällä jokin vertailuarvo "minkä yli ei saa mennä"?
 
Mukavasti tehty tuo renkaiden lämpötila, kun on vain näkyvillä lämpötila asteina ja sitten radioliikennekommentit. Minä, joka en tiedä mitä noiden renkaiden lämpötila oikeissa formuloissa on, joudun oikeasti miettimään/opettelemaan niitä rajoja. Toki tiesin että 70 asteeseen saa vaan esilämmittää, ja nyt näen että ajossa pyörivät jossain 100-150 asteen välissä. Tuokin ois voitu pilata näyttämällä jokin vertailuarvo "minkä yli ei saa mennä"?

Siis minusta lähtökohtaisesti tuo UI ei ole manageripeliin sopiva. Tottunut Football Managerissa etc. että sitä infoa saa laittaa siihen näytölle niin paljon kuin itse haluaa. Nyt kaikki pitää erikseen kaivaa aina esiin eikä voi hirveästi saada samaan aikaan infoa etc. Koska telemetriaa etc. varmasti pelistä saa irti ja tietoja myös. Juuri esim. jarrujen, renkaiden lämpötilat olisi kiva tietää tai jos jotain pikkuvikaa autossa on niin näkyisi suoraan jostain omasta ikkunasta jonka voisi laittaa esille.

Kun siis miettii ihan ajan kanssa näitä ja miettii mitä kaikkea itse haluaisi tietoa nähdä.

Mitä nyt renkaiden lämpöihin niin yli voi mennä ja silti se ei vaikuta ajosuoritukseen oikein mitenkään. Tosin tuli tuossa mokattua pahasti kun en käynyt sc:n takana varikolla ja muut kävi. Lopussa sitten yritti kituuttaa kuluneilla nakeilla niin vasta siellä 10-15% tietämillä alkoi romahtamaan ajat ja muut meni tuoreilla ohi.

Mutta hyvät pohjat tässä on hyvään managerointi peliin formuloissa.

EDIT: sen muutoksen jos saisi, että kuskeilla olisi realistiset kokemukset radoilta eikä aloiteta suoraan 0:sta kisavlopun kohdalla. Tai setupit mitä on niin jotain ne kuskit itsekin osaisivat tehdään ennakkoon kun jokaisella kuskilla on se oma ajotyyli.
 
Samaa mieltä UI:sta, voisi olla tiiviimpi. Mutta tuo mun kommentti rengaslämpötiloista ei liittynytkään UI:hin.

Noin muuten olisi mukavampi, kuin olisi in-car-kameroiden sijasta Motorsport Manager tyylinen yläviistokuvakulma, josta voisi seurata autojen kisaamista. Koko in-car-kuvakulmat ovat täysin turhia, ja autojen liikehdintä on välillä aika koomisen näköistä verrattuna tosielämään.
 
Samaa mieltä UI:sta, voisi olla tiiviimpi. Mutta tuo mun kommentti rengaslämpötiloista ei liittynytkään UI:hin.

Noin muuten olisi mukavampi, kuin olisi in-car-kameroiden sijasta Motorsport Manager tyylinen yläviistokuvakulma, josta voisi seurata autojen kisaamista. Koko in-car-kuvakulmat ovat täysin turhia, ja autojen liikehdintä on välillä aika koomisen näköistä verrattuna tosielämään.
Juu tiedän. Mutta siinä UI:ssa kun voisi sitten olla esim. rengaslämpöjen vieressä selkeä mittari mikä osoittaa mikä on liian kuuma. Tosin näyttäähän se nytkin numeron värinä sen milloin mennään kuumana. Mutta tuossa ainakin on se, että kovemmat seokset kestää vähän helpommin sitä lämpöä mutta siltikään hirveän optimaallinen ei se niiden seoksien ero ole.
 
Juu tiedän. Mutta siinä UI:ssa kun voisi sitten olla esim. rengaslämpöjen vieressä selkeä mittari mikä osoittaa mikä on liian kuuma. Tosin näyttäähän se nytkin numeron värinä sen milloin mennään kuumana.

Mun viestihän siis oli, että nimenomaan on hyvä, ettei siinä ole sitä osoitusta mikä on liian kuuma. Ettei pilata peliä osoittamalla pelaajalle jokainen asia kuin pikkulapselle. Jos kaikki annetaan valmiina, ei ole pelattavaa.
 
Motorsport Managerissa sai paljon enemmän komentaa ja ohjeistaa kuskeja kisan aikana + kuskit antoi itse palautetta paljon yksityiskohtaisemmin kun autoa sääti harkoissa.
Tässä kuskit ei sano mitään miltä setup tuntuu, näytetään vaan jotain palkkeja ja prosentteja + onko kyseinen asetus kuskin mielestä hyvä tai huono, jne.
Vähän on jääny ohkanen vaikutelma nyt noin 5 tunnin pelailun jälkeen mutta jatketaan testailua..
Kaipasin myös sponsorineuvotteluja yms kuten MM:ssä mutta varmaan lisenssin takia tuo ei ole mahdollista.
 
Tässä kyllä mielestäni saa komentaa enemmän kuin MM:ssä. Samat komennot tehon/polttoaineen ja renkaiden suhteen, toki MM:ssä oli tasoja enemmän. Molemmissa määräykset saako kisata tallikaveria vastaan. Lisäksi tässä voi ainakin laittaa kuskin välttämään kanttareita tai ajamaan puhtaassa ilmassa. ERS:ää saa aikalailla samalla tavalla ohjeistaa. Unohdanko jotain?
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä peli jumissa.
Ekan kisan jälkeen tuli viesti että jousiston uus osa on valmistunut, pistin sen kakkosautoon, nyt sitten jos tekee lisää niitä osia ni toi akka sanoo että kestää hetki et valmistuu mut kalenterista näkee millon…
Nyt mulla on car part installation popup tossa ruudulla ja pelissä ei pysty etenemään eteenpäin.
Mitään ei pysty tekemään, pelin uudelleen lataus ei auta, toi tulee aina uudelleen… :mad:

PS5 alustana.
 
Itsellä peli jumissa.
Ekan kisan jälkeen tuli viesti että jousiston uus osa on valmistunut, pistin sen kakkosautoon, nyt sitten jos tekee lisää niitä osia ni toi akka sanoo että kestää hetki et valmistuu mut kalenterista näkee millon…
Nyt mulla on car part installation popup tossa ruudulla ja pelissä ei pysty etenemään eteenpäin.
Mitään ei pysty tekemään, pelin uudelleen lataus ei auta, toi tulee aina uudelleen… :mad:

PS5 alustana.
Tuolla on jonkinlainen bugiträkkeri, ei taida tuota vielä löytyä.

 
Itsellä peli jumissa.
Ekan kisan jälkeen tuli viesti että jousiston uus osa on valmistunut, pistin sen kakkosautoon, nyt sitten jos tekee lisää niitä osia ni toi akka sanoo että kestää hetki et valmistuu mut kalenterista näkee millon…
Nyt mulla on car part installation popup tossa ruudulla ja pelissä ei pysty etenemään eteenpäin.
Mitään ei pysty tekemään, pelin uudelleen lataus ei auta, toi tulee aina uudelleen… :mad:

PS5 alustana.
Auttaako jos otat tutoriaalin pois päältä
 
Auttaako jos otat tutoriaalin pois päältä
Saako sen takasin päälle jos lataa saven uudelleen?

En oo tota viittiny viel kokeilla kun sanoo ettei sitä saa kytkettyä uudelleen päälle uraan…

Kiva bugi kyllä kun testasin tossa tallentaakin ja ladata sit uusiksi niin siinä se helvetin popuppi on heti latauksen jälkeen ruudulla eikä eteenpäin pääse.
Löysin myös yhden ruudun mistä aktivoitui lisää tutorial paskaa mutta heti sen sepustuksen jälkeen se popup tuli vaan takasin…
 
Tulipas Monacossa mielenkiintoinen ongelma eteen. Yli 10 sekunnin johto suli siihen kun kaksi kierroksella ohitettavaa pysähtyy kuin seinään mun eteen eikä minun kuski mene ohi. Nauratti mutta sitten tajusin, että varma voitto taisi sulaa siihen sitten.
 
Zhou oli kyl tässä pelissä aika näppärä. Kaksi kertaa seinään eri kohdissa kisaa sama mutka, samat vauriot ja sama animaatio :lol:
 
Joo siis mun mielestä toi pelimoottori on jotenkin kusetettu, toi tuntuu ihan videolta.
Kaikki crashit yms on samoissa paikoissa ihan identtisiä, eli mitään ei mallinneta siihen…
 
Joo siis mun mielestä toi pelimoottori on jotenkin kusetettu, toi tuntuu ihan videolta.
Kaikki crashit yms on samoissa paikoissa ihan identtisiä, eli mitään ei mallinneta siihen…

Siis käsittääkseni se on ollut koko ajan tiedossa, että se tv-kuvamainen osa pelistä on vain esitys kisasimulaatiosta, joten siksi nuo tapahtumat eivät vastaa täydellisesti dataa. Ja siksi kolaritkin on vaan aina samanlaisia animaatioita, valitaan muutamasta erilaisesta sen mukaan, millaisen onnettomuuden simulaatio on tuottanut.

Aivan höpöhöpöä koko tuo visuaalinen esitys, Motorsport Manager oli tässä(kin) paljon parempi peli.
 
Juu elikkäs kierroksella ohitettavat on nyt suurin ongelma koko pelissä. Etenkin sellaisilla radoilla, missä ei ole tilaa ohitella. Ne vaan hidastaa vauhtinsa lähes nollaan eikä oma kuski pääse ohi. Monacossa kävi näin ja onneksi voittoon vielä riitti. Nyt taas yli 10sekunnin johto onneksi tallikaveriin suli yhdessä mutkassa kun kierroksella ohitettava pistää jarrut kiinni. Tekoäly siis on vähän keskeneräinen.
 
Mä pääsin siitä popup bugista eroon, kun löysin viimesenkin ikkunan minne menemällä aktivoitui tutoriali niin ilmeisesti tuli koko tutorial "pelattua läpi" kun enää ei menussa tarjoa vaihtoehtoa kytkeä pois, nyt kun koitin tehdä osia niin ei enää tullut tuota bugia.

Ilmeisesti turva-autosta ei mitään tutorial höpötystä sitten tullut?
 
Jos pitäis ennustaa, niin tästä ei koskaan tule kunnollista peliä. Niin moni keskeinen ominaisuus on rikki, että vaikuttaa jo vähän kusetukselta koko julkistus. Mm. renkaiden kuluminen ja lämmöt, setupilla ei ole vaikutusta auton nopeuteen, polttoainemoodit on rikki (vaikka ajaisit pitkään säästömoodilla, säästöä ei tule), siniset liput, turva-auto, kierroksella ohitettavat jne.

Koko peli on äärimmäisen yksinkertaistettu, säätöä on hyvin vähän ja suurin osa silmänlumetta. Kyseessä on periaatteessa interaktiivinen tv-lähetys, kuitenkin niin että data ja kuva eivät ole synkassa. Vaikka kuva näyttää että ollaan edellä ajavan auton kontissa kiinni, data sattaa näyttää vielä yli sekunnin eroa. Tämä todennettu niin että auto on ollut pitkän aikaa peesissä, joten kyse ei ole siitä että väliaikapisteitä ei ole metrin välein. Pelissä on keskitytty tuohon tv-kuvaan, koska ei ole oikeaa manageripeliä osattu tehdä. Ärsyttää, kun oli (varovaiset) toiveet kunnon pelistä.

Lisäksi peli on kuolettavan tylsä. Kukaan ei koskaan keskeytä, ei edes silloin kun vedetään porukalla 250 km/h päin betonia. Tämä peli on Excel-taulukko, jossa on vielä vähän väärät arvot soluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Siis vahva veikkaus on, että tämä mitä nyt saatiin johtuu pelkästään siitä, että kehitysaika oli kuitenkin kohtuullisen lyhyt. Siis potentiaalia on ja siis oikeasti nyt varmaan katsotaan onko tälle oikeasti markkinoita. Harmittavasti olisin itsekin ottanut mieluummin ns. aitoja asioita kuin puolinätit grafiikat. Moni asia varmasti korjatavissa päivityksillä, mutta kaikki riippuu miten paljon pelimoottori ja itse peli pystyy venymään kaikkeen.

Vähän kuten no man's sky oli täysin raakile julkaisusta mutta katsoppa nyt. Erinomainen peli omasta mielestä. Tässäkin on potentiaalia olla hyvä peli ja hyvä pelisarja jatkon kannalta. Sitten riippuu onko järkevää ostaa joka vuosi uusi versio vai pitäisikö mieluummin pelijulkaisijan saada se pohja hyväksi ja aina uusi kausi DLC:n muodossa. Tällähetkellä en ostaisi peliä enää seuraavana vuonna ennakkoon.

Mitään Football Manageria tästä ei varmaan ikinä saa.
 
Jos pitäis ennustaa, niin tästä ei koskaan tule kunnollista peliä. Niin moni keskeinen ominaisuus on rikki, että vaikuttaa jo vähän kusetukselta koko julkistus. Mm. renkaiden kuluminen ja lämmöt, setupilla ei ole vaikutusta auton nopeuteen, polttoainemoodit on rikki (vaikka ajaisit pitkään säästömoodilla, säästöä ei tule), siniset liput, turva-auto, kierroksella ohitettavat jne.

Koko peli on äärimmäisen yksinkertaistettu, säätöä on hyvin vähän ja suurin osa silmänlumetta. Kyseessä on periaatteessa interaktiivinen tv-lähetys, kuitenkin niin että data ja kuva eivät ole synkassa. Vaikka kuva näyttää että ollaan edellä ajavan auton kontissa kiinni, data sattaa näyttää vielä yli sekunnin eroa. Tämä todennettu niin että auto on ollut pitkän aikaa peesissä, joten kyse ei ole siitä että väliaikapisteitä ei ole metrin välein. Pelissä on keskitytty tuohon tv-kuvaan, koska ei ole oikeaa manageripeliä osattu tehdä. Ärsyttää, kun oli (varovaiset) toiveet kunnon pelistä.

Lisäksi peli on kuolettavan tylsä. Kukaan ei koskaan keskeytä, ei edes silloin kun vedetään porukalla 250 km/h päin betonia. Tämä peli on Excel-taulukko, jossa on vielä vähän väärät arvot soluissa.
Tätähän juuri pelkäsin aikaisemmin ennen myyntiintuloa. Osa varmasti päivityksillä korjattavissa mutta katseet suunnattu ensi vuoden rahastukseen.
 
Itse pidän aihepiiristä paljon F1 -fanina.
Onhan pelissä ongelmia, mutta mielestäni suurin, renkaiden väliset erot ja kuluma ovat "helposti" fiksattavissa jos kehittäjät vain niin haluavat.
Eilen pääsin kuivassa Espanjan GPssä valella toiseksi, jännäksi meni. Kisa oli niin jännä että meni läpi 1:1, eli kelaamatta. Oli hyvää aikaa testailla ajomoodeja ja niiden vaikutusta kierrosaikoihin, ja niiden kanssa joutui paljonkin pelaamaan että tuli tuo podium sijoitus.
Typerästi kaikki muut ajoivat kahdella pysähdyksellä, itsellä oli autoille H-M sekä M-H taktiikat, koska se näytti olevan mahdollista, ja varsinkin valella sai pääosan kisasta mennä "agressive" asennossa, johtunee hänen statseista.
Toivottavasti tekevät puutteille jotain, hyvän tuosta vielä saa kun fiksaavat renkaat, tarkistavat "conserve" asennon bensansäästöstä, tekevät AI:lle jotain ettei tule niin paljoa blokkaamista jne.
 
Bottas ja Leclerc taitaa olla pelissä vähän rikki. Ainakin siltä tuntuu.
 
Bottas ja Leclerc taitaa olla pelissä vähän rikki. Ainakin siltä tuntuu.
Lerkki on ainakin muutaman kisan perusteella ollut todella ylivoimainen. En tiedä, että onko statsit aina samat vai arvotaanko jokaiselle kaudelle jotain varianssia. Toivottavasti jotain vaihtelua olisi voimasuhteissa.

Josta tulikin mieleen heikko perehtyneisyyteni peliin eli onkohan tässä ihan normaalisti jatkuva "tarina", jolloin autoa kehitetään kausien välissä? Vai alkaako aina vaan taas uusi 2022 kausi nollista kun ensimmäinen pääättyy?
 
Kyllähän tässä voi alkaa kehittämään seuraavan kauden autoa jo aika alkuvaiheessa edellistä kautta.
 
Kyllähän tässä voi alkaa kehittämään seuraavan kauden autoa jo aika alkuvaiheessa edellistä kautta.

Joo hyvä ja kiitos tiedosta. Sen verran alkutaipaleella vielä, että olen enimmäkseen keskittynyt kisaviikonloppuihin ja tän kauden osien suunnitteluun/valmistukseen. No hiljalleenhan nuo asiat selkenee.
 
Patch 1.6 PC:lle ulkona, 249 Mt. Lähinnä bugikorjauksia. Mihinkään pelaamisen kannalta keskeiseen onglemaan ei ole ainakaan vielä kajottu. Toki pelin kaatavat bugit pitää ensin hoitaakin.

Update 1.6 for F1 Manager 2022 is rolling out now on Steam!

Update 1.6 addresses a number of reported issues since launch, but we are aware of other common reports from players, on subjects including tyre performance, which our team are currently investigating. Work is ongoing on an additional post-launch update, to be released in the coming weeks, that aims to further address more of the hot topic reports and feedback from the F1 Manager 2022 community. Thank you!

PATCH NOTES


AI
- Further adjustments to AI teams’ behaviour when signing reserve drivers

Cars
- Fixed Alpha Tauri livery appearing offset from car body
- Fixed issue with livery appearance on Scuderia AlphaTauri and Oracle Red Bull Racing cars

Car Parts and Development
- Fixed issue causing any newly-fitted gearboxes to incorrectly inherit the wear/damage levels of the previous gearbox
- Reduced car performance impact of adding ‘Focus’ to new part designs

Cutscenes
- Fixed instances of floating tyres appearing during some cutscenes
- Fixed issue causing the cutscene camera to sometimes appear underground
- Fixed issue that caused commentary to mention drivers being at the front of the grid, when they were at the back of the grid

Pit Stops
- Fixed visual issues when a team ‘double stacks’ their pit stops
- Player Profile
- All-time records for the highest ever income in a season, and the highest ever team rating, are now stored in-game

Race Simulation
- Fixed the issue of incomplete laps times being included when looking for the fastest qualifying lap
- Fixed an issue causing cars to repeatedly teleporting back to the garage after a DNF
- Yellow flags will no longer be shown for cars already returned to the garage after the chequered flag
- Fixed issue where drivers who had only completed their out lap are listed at the top of the standings after a Practice session
- Further balancing of potential track incidents at Zandvoort
- Fixed an issue causing tyres to be treated as ‘fresh’ tyres when comparing the lap time and ‘life time’ in Qualifying options screen 

Stability/Performance
- Fixed crash that could occur when attempting to launch the game on PC
- Fixed hard lock that could occur during the ‘lights out’ sequence at the start of a race
- Increased performance when advancing time when playing later seasons
- Fixed a softlock in onboarding if the Race Preparation tutorial is started whilst the car part fitting tutorial is in progress
- Fixes for instances of a soft lock that could occur during replays
 
Tuo oli ny vaa nippu pikkufiksejä ennen virallista julkaisua joka on tänään.
 
Eikö kukaan enää pelaa? :D

Jotenkin aika pitkäveteistä ton pelaaminen, kun kestää kisaviikonloppu nii helvetin kauan....
Olis saanut tulla joku optioni että saa kisat kestämään vaan 25% tai 50% tai 75%, toi on aivan kohtuutonta nykyään kun ei aika riitä peleille vaatia että pitää valita joko täysin pikakelaa tai istuu yli 2 tuntia katsomassa kisaa.
Ei luulis olevan niin hankalaa pistää ton 50% kanssa bensankulus ja renkaidenkulutus tuplaksi yms, ei älyttömän haastavaa...

Kaipaisi jotain "draamaa" toi peli, kisojen ulkopuolella, on muuten todella toistavaa puuhaa...

Oon aika yllättynyt etteivät puskeneet edes release date pätsi pleikkarille ulos, bugeja on vaikka miten ja renkaat toimii päin helvettiä yms.

ERS on edelleen yks :mad: mysteeri mulle, en vaan tajua tota, siinä on ne palkit, sininen ja oranssi ja sitten se prosentti, niin mikä sen prosentin ideana on?
Miksi se ei koskaan lataudu kunnolla, vaikka olis charge päällä, ja miksi se oranssi palkki on melkein aina vaan täysillä?

Jos pistää deployn päälle niin hetken päästä valittaa että akku tyhjä, eikö sitä kuskia saa mitenkään ajattelemaan itse sen ERS käyttöä, ei siellä mersullakaan oikeassa elämässä toto huuda radioon joka toinen mutka eri asetuksia, kyllä ne kuskit sen itse hoitaa.
 
Siis vetelen tässä kautta läpi sitä mukaa muutamalla eri savella.
Nyt Red Bullin sain sen verran ylivoimaiseksi 3 kisan jälkeen, että tiimin kuskit ajaa muilta karkuun sekunnin per kierros kovilla renkailla. Eikä tartte hirveästi kuluttaa aikaa setuppeihin etc.
Näköjään opin, ettei kannata hyvällä tiimillä aloittaa sillä seuraavat 2 päivitystä autoon tulee tekemään vielä isomman eron. Verstappen vie kisat, nopeimman kierroksen ja Perez ottaa sen kakkosijan. Eron seuraavaan mikä yleensä on toinen ferrareista on jotain 40s luokkaa ja muut on kierroksen takana. Tämä siis simuloimalla harjoitukset + aika-ajo. Yhden kisan mokasin kun en tullut varikolle ja loppui renkaat lopussa. Mutta sen jälkeen 10 voittoa putkeen tapille.

Williamssilla saakin sitten kuluttaa aikaa että pärjätään mitenkään. Tuurilla saatu pari hyvää sijoitusta. Mutta seuraavat pari päivitystä meille onkin sitten isoja.
Bottaksen kanssa kolmannessa savessa ollaankin 3 paras tiimi jo nyt. Monaco melkein voitettiin. Ohi ei vaan päästy lopussa.

Siis peli vaatii paljon optimointia ja säätöjä. Editori jos olisi olemassa varmaan voisi hieman säätää noita kohdilleen etenkin renkaiden kulumisia etc. Siis hieman isommat erot ja ehkä tässä sekoittaa sekin, että nuo autot on helpompi ajaa takana. Sen huomaa siinä, että oman tallin kuskit kun ajaa kärjessä muita karkuun niin toinen pääsee paljon helpommalla takana.

Loistavaahan olisi tuollaiset haasteet etc. Mitä esim. F1 22 puolella pystyy tekemään manuaalisesti itse, mutta joutuu ajamaan. Sehän siinä onkin kun on se aito lisenssi niin se vähentää mahdollisuutta siihen, että tulee editoreita. Mutta joku epävirallinen olisi kyllä ihana.

Moninpelikin olisi aikamoinen hitti tässä. Moni streamaajahan ottaa katsojat huomioon siten, että ne päättää toisesta autosta ja streamaaja toisesta. Tuo integraatio jotenkin paremmin tehtynä varmasti toisi enemmän suosiota pelillä.

Saa nähdä mihin suuntaan tätä kehitetään ja miten nopeasti. Kuinka iso hitti tämä sitten on ja tuleeko seuraavaa versiota etc.
 
Suuret oli odotukset, mutta kyllä tämä toistaiseksi vähän pettymys on ja käymässä tylsäksi. Kisojen välissä todella vähän tekemistä ja pääpainoitus tuntuu olevan kisatapahtumissa. Ja siinäkin hölmöjä juttuja, kuten tuo ERS:n käytön komentaminen.

Ja kisoissakin on paljon ihmeellisiä juttuja, kuten esim. VSC kun loppuu, 3sec etumatka on vaihtunut 0.1sec takaa-ajoksi, koska tietokoneen auto on vetänyt VSC:n aikana ohitse. Tai että kun ajat DRS auki pitkää suoraa, saat kiinni tietokoneen auton, mutta ohitse ei pääse koska siinä hanurissa ajaessa se tietokoneen auto saa vauhtiboostin ja menee samaa vauhtia mitä sun auto.

Toisena esimerkkinä että mulla on 87 ja 86 tason kuskit, samoilla päivityspalikoilla ajelevat ja jopa samoilla taktiikoilla. Toinen vetelee aika-aijoissa sijoja 3-5, toinen ei pääse edes Q3:een mukaan. Kisainssitkin on niinpäin että parempi inssi on tuolla 86 kuskilla.

Voi olla että aika kultaa muistot, mutta mun muistaakseni f1 manager vuodelta 2000 oli huomattavasti kiinnostavampi; tosin en muista pelistä muuta, kuin että paljon sitä pelasin.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Joo siis tästä puuttuu draama.
Kisojen välillä ei ole mitään tekemistä.
Ei ole mitään muuttujia.
Laiskuuden huippu on että noita rakennuksiakaan ei voitu edes muka tehdä oikeiksi että olis niitä jotenkin nähnyt, nyt on vaan sivu mistä näkyy bonuksia…
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Voi olla että aika kultaa muistot, mutta mun muistaakseni f1 manager vuodelta 2000 oli huomattavasti kiinnostavampi; tosin en muista pelistä muuta, kuin että paljon sitä pelasin.

Itse en tuota ole pelannut, mutta olisi vaikea uskoa että joku F1-manageri oisi tätä kusisempi katiska. Esim Motorsport Manager pesee tämän ihan 6-0.
 

Kehitystyö loppuu ja useita vikoja jää korjaamatta. Onneksi tuli haettua maksun palautus heti.
Aikamoinen shitstorm. Peli jätetään rikkinäiseksi pari kuukautta julkaisusta, koska täytyy keskittyä uuteen peliin? Toivottavasti reagoivat, jos meinaavat seuraavaa peliänsä saada ollenkaan myytyä. Tuli pistettyä refund-pyyntöä, vaikkei enää olekkaan mahdollista. Pientä palautetta vain..
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa keino pelastaa oma naama tuossa tilanteessa on se että seuraava pelisarjan osa tulee jollain 5 eurolla niille jotka tämän nyt ovat hankkineet.

Vuosikertapelejä ei tehdä näin. Ymmärrän että haluavat siirtyä eteenpäin ongelmien kasaantuessa mutta en ainakaan itse osta pelisarjan seuraavaa osaa.

Modityökalut voisi vähän helpottaa pettymystä koska yhteisö olisi varmaan se joka saisi eniten aikaan muutoksia joita haluttaisiin ja mielenkiinnon palaamaan peliin. Otetaan huomioon että esim. Football managerissa juuri se editori toi aina kivan lisän kun kaikki oli jo voitettu.
 
Luonnollista jatkumoa. Omalta kohdaltani aikalailla kaikki pessimistiset arvailut toteutuneet tämän pelin osalta, ja ihan syyttä en näköjään vihjannut tätä jopa kusetukseksi muutamia päiviä julkaisun jälkeen. Harmi, tähän lajiin sopisi kunnollinen manageripeli.
 
Meinasin tämän seuraavasta alesta ostaa, joten onneksi tuo uutinen tuli ennen sitä ja jää kyllä ostamatta. Ihme touhua kyllä. Tuskin on tällä uutisella ainakaan positiivisia vaikutuksia seuraavaan osan myynteihin.
 
Meinasin tämän seuraavasta alesta ostaa, joten onneksi tuo uutinen tuli ennen sitä ja jää kyllä ostamatta. Ihme touhua kyllä. Tuskin on tällä uutisella ainakaan positiivisia vaikutuksia seuraavaan osan myynteihin.

Itselläkin tämä odotti sopivaa alennusta wishlistillä mutta sai kenkää sieltä uutisen johdosta. Melkoinen pettymys ja saapa nähdä miten Frontier tämmöisen mainehaitan paikkaa.
 
Siis eikö tota refund pyyntöä pysty tekemään kuin soittamalle tonne 09 alkuiseen numeroon?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 204
Viestejä
4 494 202
Jäsenet
74 073
Uusin jäsen
Quokka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom