C-osion siirtäminen ja laajentaminen

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Laitoin Kympin läppäriin jossa on jotain valmistajan paskoja parillakin omalla osiollaan. Jos boottaan Gpartediin ja laitan noi sieläksi niin kuinka pahasti Kymppi menee rikki? Mihis Windows laittaa boot loaderin nykyaikana?
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
MBR on omalla osiollaan. System reserved. Älä vedä sitä sileäksi.

Mutta kun partitioilla leikit niin backupita, poista ja valmistaudu, että asentelet tauhkaa uudestaan.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Ne valmistajan omat voi tod. näk. vetää sileäks ilman ongelmia. Itsekin joskus niin tehnyt. Helpoimmalla toki pääsisi jos asennat vaan suorilta uusiksi koko koneen niin jää ne kaikki muukin valmistajan paske unholaan samalla.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ne valmistajan omat voi tod. näk. vetää sileäks ilman ongelmia. Itsekin joskus niin tehnyt. Helpoimmalla toki pääsisi jos asennat vaan suorilta uusiksi koko koneen niin jää ne kaikki muukin valmistajan paske unholaan samalla.
Valmistajan paska on jo jäänyt unholaan koska asensin Windowsin uusiksi. Ainoa vain että se Windowsin paska ei tietenkään noita paskoja tunnistanut
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Mitä tarkoitat? Olen ei-järjestelmäosioita kyllä siirrellyt ja muokannut, ikinä tullut mitään ongelmaa.
Ihan inhimillistä virhettä vastaan taistelet. Jos nyt satutkin poistamaan väärän partition tai se menee syystä X käyttökelvottomaksi.

Itse vetäisin kaikki levyt nollille ja asentaisin puhtaana.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ihan inhimillistä virhettä vastaan taistelet. Jos nyt satutkin poistamaan väärän partition tai se menee syystä X käyttökelvottomaksi.

Itse vetäisin kaikki levyt nollille ja asentaisin puhtaana.
Joo toki olen tietoinen että väärällä komennolla saa tuhoa aikaiseksi. Onneksi on pilvi!

En kyllä itse näe mitään järkeä asennella uudestaan. Kamalasti ylimääräistä työtä. Raportoin kohta tänne tuhosinko kaiken.
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Hyvä, että raportoit.

Kertaalleen tuli vastaan keikka missä kovalevy partitioitu A+B osiot. Näitä en saanut millään niputettu yhdeksi partitioksi hävittämättä dataa A partitiolta.

Pari ohjelmaakin koitin. Ei voittoa.

Päädyin vaan BU+tuhoan kaiken yöimääräisen linjalle.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Joo homma hoidettu näköjään 6 minuutissa. Ennen tätä tosin kesti hetki kun otin Bitlockerin pois käytöstä hetki sitten.

Laitetaan nyt googlettajia varten ylös miten homma meni:
1. Bitlocker pois(en ole 100% oliko tarpeellista tässä operaatiossa)
2. Boottasin GPartediin. http://gparted.org/ Homman olisi voinut hoitaa millä tahansa Live-Linuxilla myös.
3. Deletoin paskaosiot jotka onneksi olivat C:n jälkeen jolloin start sectori pysyi samana seuraavassa kohdassa.
4. Suurensin C-osion kattamaan tuon tyhjän tilan.
5. Reboottia Windowsiin ja nyt koko levy on käytössä. Ei pienentäkään ongelmaa. Seuraavaksi sitten Bitlocker raksuttamaan itsensä takaisin päälle.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Hyvä, että raportoit.

Kertaalleen tuli vastaan keikka missä kovalevy partitioitu A+B osiot. Näitä en saanut millään niputettu yhdeksi partitioksi hävittämättä dataa A partitiolta.

Pari ohjelmaakin koitin. Ei voittoa.

Päädyin vaan BU+tuhoan kaiken yöimääräisen linjalle.
No ei niitä mitenkään automaagisesti tuosta vaan niputetakaan. Oisit vaan ottanut BU siltä B-osiolta ja sit joko diskpartilla tai disk managmentilla deletoinut B:n ja laajentanut A:n. Ois hoitunut 5 minuutissa ihan Windowsissa tuo homma.
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
No ei niitä mitenkään automaagisesti tuosta vaan niputetakaan. Oisit vaan ottanut BU siltä B-osiolta ja sit joko diskpartilla tai disk managmentilla deletoinut B:n ja laajentanut A:n. Ois hoitunut 5 minuutissa ihan Windowsissa tuo homma.
Tein juuri näin. A:ta ei saanut laajennettua millään softalla eikä Winkkarin työkalulla. Syy on vieläkin minulle avoin.

Juuri tämän takia sanoin, hävittämättä dataa A-partitiolta. B oli jo tuhottu.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Tein juuri näin. A:ta ei saanut laajennettua millään softalla eikä Winkkarin työkalulla. Syy on vieläkin minulle avoin.

Juuri tämän takia sanoin, hävittämättä dataa A-partitiolta. B oli jo tuhottu.
Joo ei tietenkään siis C-osiota saa muokattua jos ajat sieltä käyttistä samalla. Jos se A oli C niin sun ois pitänyt bootata johonkin toiseen ympäristöön. Mitään tietoja ei olisi tarvinnut hävittää saatika asentaa uudestaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 824
Viestejä
4 242 075
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom