Asioita joita et ole huomannut

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 293
Mulla on tapana juoda tuoremehuja vahvasti laimennettuna hiilihapotettuun veteen. Joskus saatan lisätä hieman steviaa makua tuomaan. Fiksun miehen limpparia? :D

Onhan joku appelsiinimehu aika imelää tököttiä sellaisenaan juoda..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 020
Missään muussa juomassa en ole tuota efektia havainnut kuin aplarimehussa. Tavan sokerimehut vie ihan hyvin janon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 314
Varmaan henkilöstä kiinni, mutta itse olen huomannut että appelsiinitäysmehu ei poista janoa.
Eli jos on kova jano ja juo pelkkää aplarimehua niin maha kyllä täyttyy, mutta jano ei lähde mihinkään. Hämmentävä tunne.
Varmaan janontunteessa on jotain henkilökohtaisia nyansseja. Ymmärrän mitä tarkoitat, siitä tulee kieleen se hapan tunne joka tavallaan on samanlainen kuin janon tunne --> Minullakin juotuani on se tunne että vielä tekisi mieli ottaa lasillinen vettä.
Sokeri tai piilosokeri ei auta janoon.

Olen huomannut saman ilmiön, eli appelsiinimehu on ainakin tavallisimmista tuotteista helpoiten juotava neste. Toisaalta tämä voi olla henkilökohtaista, koska voisin kuvitella että omenamehu tai ananasmehu olisi yhtä helposti juotavaa, jos pitäisin niistä. Molemmistahan saa oikein hyvää, mutta yleisesti myytävät purkkituotteet ovat paskaa siinä missä purkkiappelsiinimehu on aika hyvää. Lisäksi se hyvänmakuinen omenamehu on aika jäykkää tavaraa jota en muutenkaan kulauttaisi pikana.

Tähän täytyy liittyä useampikin psykologinen ja fysiologinen tekijä. Sokeri laajentaa mahaa jolloin tunne nesteen täyttämästä mahasta ei samaan tapaan pääse vaikuttamaan. Maulla ja mielikuvilla on kuitenkin oltava suurempi vaikutus. Hiilihappo tai kuohumistaipumus yleensä vaikuttaa paljon. Kevytkola on yleisesti yksi huonoimpia sammuttamaan janon, melkein sama kuin helteessä läkähtyessään yrittäisi virvoittautua juomalla viskiä pullonsuusta tai lämmintä piimää. Samoin suolat ovat jossain osassa. Enkä nyt tarkoita nesteytystä vaan juomisen välitöntä vaikutusta janontunteeseen tai jonkin nesteen nopean juomisen helppoutta. Kusiset suolattomat kivennäisvedet ovat ihan hirveää ihmisen näännyttävää paskaa, kun taas normaali ja etenkin kuumuudessa myös tavallista enemmän natriumia sisältävä vichy toimii. Muotipakotuksessa olevat sokerisuolavedet periaatteessa toimivat, mutta maistuvat kamalalta ja ovat myrkkyä. Myrkytän itseni mieluummin sokerikolalla. Joskus päädyin sellaiseen mielentilaan, jossa koetulla tasolla janoon tuntui auttavan vain ykkösolut, olematta humalassa tai krapulassa tai muuten sairas.
Hyvä bingo treffeille, kun on rivi täynnä ei tartte nähdä uudestaan. :thumbsup:
Kannatan ideaasi laajempaankin käyttöön, vaikka itse päästelenkin noita epäsanoja. Jos joku ei tajua että teen sen piruuttani ja harkiten, tulisi vosun tyhmyys ongelmaksi myöhemmin. Jos taas ei voi kestää tuollaista sanastoa edes vähäisesti ja vitsillä käytettynä, on huumorintajun yhteensopivuus negatiivisella tuloksella koeponnistettu jo ennen varsinaista huumoria.

Eikä "hamppa" ole vielä sen pahempi kuin "hamppari". Kuvan tekijä ei ole ilmeisesti kuullut bursasta tai bököstä.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 351
Moderni klassikkoleffa American Psycho (2000) onkin naisen ohjaama.

Siis en sillä tarkoita, että ohjaajan sukupuolella olisi leffan laadun kannalta merkitystä. Mutta en olisi millään arvannut leffan yleissävyn perusteella. Sellainen äijäleffa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 020
Moderni klassikkoleffa American Psycho (2000) onkin naisen ohjaama.

Siis en sillä tarkoita, että ohjaajan sukupuolella olisi leffan laadun kannalta merkitystä. Mutta en olisi millään arvannut leffan yleissävyn perusteella. Sellainen äijäleffa.
Ja alkuperäisen Uinu uinu lemmikkini leffan on ohjannut nainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 849
Viestejä
4 229 291
Jäsenet
71 110
Uusin jäsen
sebuu13

Hinta.fi

Ylös Bottom